Taksirengit kuolevat sukupuuttoon vapautuksessa

Kukaan täysijärkinen ei ryhdy kokopäivätoimiseksi taksirengiksi taksiuudistuksen jälkeen.

Syynä on taksien valtava ylitarjonta joka syö kassat olemattomiin. Jos vielä hinnat laskevat, niin sitä nopeammin rahat loppuvat kaikilta.

Renkikään ei elä pakokaasuja haistelemalla!

Käy kuin mustalaisen hevoselle: Juuri kun se oppi olemaan syömättä niin se kuoli...
Ilmianna
Jaa

19 Vastausta



Juuri näin.

Siksi on Uber. Päivystät kotona ja nostat työttömyyskorvauksia, asumistukia ja harkinnanvaraista rahaa, ehkä myös osatyökyvyttömyysrahaa. Näin saat helposti 1350 € käteen. Sitten kuittaat Uber-hillot himaan verottomasti totta kai. Ja kaikki tyytyväisiä :)
Ilmianna
Jaa
Nykyiset rengit astuvat herrahissiin ja nousevat ylöspäin seuraavaan kerrokseen. Heistä tulee uusia isäntiä nykyisten isäntien joukkoon. Sen kun hakee taksiluvan, ei sen ihmeellisempi temppu.

On totta että rengit katoavat. Tai siis rengit luovat nahkansa ja syntyvät uusiksi isänniksi. Parasta on, että uudet tulevat isännät tuovat tullessaan tervettä uutta ajattelutapaa ja todellista yrittämistä taksialalle. Nykyiset isännät saavat tosissaan skarpata että pärjäävät uusien ja innokkaiden isäntien pyörityksessä
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Nyt on hyvä nuo saatanan huruukot voivat ajaa vaikka 100 vuotiaaksi jos vielä pysyvät kaistojen välissä!!Ei tarvitse pelätä että joku vie heiltä sen helvetin hienon ja erinomaisen Taksiluvan.Ehdottomasti suosittelen että nämä homepäät
pysyvät tilauskeskuksissa tien ja muiden tukkona.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Juuri niin tulee tapahtumaan.
Umpityperässä Sipilän hallituksessa ei ole opittu Ruotsin kokemuksista yhtään mitään.
Kapitalisti Berneriä ei olisi pitänyt päästää valloilleen missään tapauksessa.

"Ruotsalaistaksien rosvohinnoittelu jatkuu - hintoihin ei kattoa"
http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/ruotsalaistaksien-rosvohinnoittelu-jatkuu-hintoihin-ei-kattoa/2182772

"Taksiliikenteen vapauttamisesta huonot kokemukset Ruotsissa"
http://www.talouselama.fi/tebatti/taksiliikenteen-vapauttamisesta-huonot-kokemukset-ruotsissa-3449884
Ilmianna
Jaa
Me Kilpailuvirasto vaadimme 50 % korotusta taksitaksoihin. Tämä on tärkeää.
Ilmianna
Jaa
Eli tulevaisuudessa tuplataan automäärät ja puolitetaan käyttöaste kun kaikki ajavat vain sitä omaa taksiaan josta seuraa että kulut per taksi kasvavat josta seuraa että hinnat nousevat koska kukaan ei voi tappiolla kauaa taksia pyörittää. Kovanen tai Kajon tai kukaan muukaan tuskin ostaa autoja talliin makaamaan kun niihin ei ole kuskeja.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Näin se ei juuri mene, että toiminta tulisi entistä tehottomammaksi. Rengit eivät lopu jatkossakaan. mutta kunnollisten välityskeskusten autot koitetaan saada ajoon 24/7, mikä tapahtuu niin, että 2-3 yrittäjää yhdistää voimansa ja ajaa yhtä autoa vuorovedoin ja saa sitä kautta kuluja alemmaksi. Näin saadaan sekä oman firman kulut alemmaksi, kuin niiden, jotka koittavat ajaa yksin yhtä autoa ja samalla pidettyä autojen kokonaismäärä uusista yrittäjistä huolimatta jossakin rajassa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Eikö se ole hyvä, että suomessakin tarjotaan mahdollisuutta tehdä kunnon tili jo yhdellä ajolla?
Voi sitten nukkua loppuyön kuten normaalit ihmiset.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Samaa mietin,asiakas takapenkille, laillinen rahastus ja eiku mamman kanssa baariin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ei näytä olevan paljon käsitystä miten tuo hinnoittelu menee.Hinnastot pitää olla esillä,kyydin hinta voidaan sopia etukäteen,montaa kertaa et pysty asiakasta kuppaamaan tulee julki nopeasti ja sitten loppuu ne viimeisetkin asiakkaat,kuitti pitää antaa asiakas voittaa varmasti kun reklamoi asiasta kuluttaja asiamiehelle.Jos taas ilmoitat liian korkean hinnan poka ei tule kyytiin.Pellet yleensä häviää nopeasti markkinoilta.Perinteiset tilauskeskuksien autot saavat edelleenkin tilauksia kun asiakas voi luottaa siihen mitä kyyti maksaa.Esim Tallinnassa tiettyjen väriset autot ovat täysin luotettavia autoissa mittarit ja hinnastot näkyvillä ja ne pitävät paikkansa.Aikamoista asiakkaiden aliarvioimista täällä taksikuskien osalta, jotka muka ei osaa valita luotettavaa taksia.Tosin ei voi kyllä muuta heiltä odottaakkaan
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
muiiiiioookljhu kirjoitti:
Ei näytä olevan paljon käsitystä miten tuo hinnoittelu menee.Hinnastot pitää olla esillä,kyydin hinta voidaan sopia etukäteen,montaa kertaa et pysty asiakasta kuppaamaan tulee julki nopeasti ja sitten loppuu ne viimeisetkin asiakkaat,kuitti pitää antaa asiakas voittaa varmasti kun reklamoi asiasta kuluttaja asiamiehelle.Jos taas ilmoitat liian korkean hinnan poka ei tule kyytiin.Pellet yleensä häviää nopeasti markkinoilta.Perinteiset tilauskeskuksien autot saavat edelleenkin tilauksia kun asiakas voi luottaa siihen mitä kyyti maksaa.Esim Tallinnassa tiettyjen väriset autot ovat täysin luotettavia autoissa mittarit ja hinnastot näkyvillä ja ne pitävät paikkansa.Aikamoista asiakkaiden aliarvioimista täällä taksikuskien osalta, jotka muka ei osaa valita luotettavaa taksia.Tosin ei voi kyllä muuta heiltä odottaakkaan
Trolololooooooooo oliko trollilla muuta? Tosin ei voi kyllä muuta trollilla odottaakaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Totuus alasta...loppuu tulevaisuudessa ei kukaa viitti enää öitä ajella jos ei oo pakko
Kävelkää tai ajakaa itse .taksi ala loppuu kiitelkää sitte bernerin noita-akkaa ja vartian moisia hinttareita jotka ei oo tehnyt päivääkää kunnon töitä ...
Ilmianna
Jaa
Uusi monopoli tulee nykyisen tilalle.
Muutama iso toimija valtaa markkinat, sanelee hinnat jne.
Ilmianna
Jaa
Ei Tuu saatanan Urpo...ei suomalaiset viitsi tehdä mitää paska duuneja...sen vitun uberin voit lykätä hanuriis...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Samaa mieltä. Toivottavasti yksikään Sipilä- tai Berner-niminen ei tule taksiin johtuen siitä että voipi olla pikkasen kalliimpi kyyti.

Terkkuja!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Eipä taksirenkejä ole nytkään saatavilla. Kuka haluaa tehdä duunia alle kahden tonnin liksalla? Jotkut älypäät puhuvat jopa taksien halpenemisesta, kuka enää tuon palkan alle taksirengin duunia tulee tekemään? Keskiliksa kympin tunti! Taisi päättäjät nyt kapsahtaa kuuseen, kun toivovat alalle kilpailua? Ei näistä taksoista voi enää alemmas mennä, jos meinää pysyä alalla hengissä. Korotusta vähintään 25% on saatava.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Joo tää mua kanssa hiukan ihmetyttää että miten tää muka tästä halpenee. Nykyiset rengit hakee omat luvat ja alkaa maksamaan eläkettä, vakuutuksia, ennakkoveroja, auton lyhennyksiä..... kaikki kuluja jotka on pakko hoitaa vaikkei rahaa tulis kassaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Aivan oikein näille suomalaisille kusipäille.
Ilmianna
Jaa
Ajattelin panna lapun ikkunaan missä on lähtömaksu miljoona.
Eiköhän siihen ennemmin tai myöhemmin joku istu.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Taksirengit kuolevat sukupuuttoon vapautuksessa

Kukaan täysijärkinen ei ryhdy kokopäivätoimiseksi taksirengiksi taksiuudistuksen jälkeen.

Syynä on taksien valtava ylitarjonta joka syö kassat olemattomiin. Jos vielä hinnat laskevat, niin sitä nopeammin rahat loppuvat kaikilta.

Renkikään ei elä pakokaasuja haistelemalla!

Käy kuin mustalaisen hevoselle: Juuri kun se oppi olemaan syömättä niin se kuoli...

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta