Työhakemusten rehellisyydestä.

Tuntematontyötön

Miten nyt kun työhakemuksia tarttenee jatkossa pakosta tehtailla tietty määrä kuukaudessa niin kannattaako niissä mainita vakavasta mesennuksesta. Aikaisemmin ajattelin, ettei tästä kannata kauheasti huudella koska voi vaikuttaa tulevaisuuteen, mutta jotenkin tullut sellainen olo, että kannattaisi kuitenkin olla rehellinen jotta yhteiskunnan resursseja ei mene hukkaan ja työnantajat voi heti päättää haluavatko riskeerata masentuneen kanssa vai palkata mieluummin ei masentuneen henkilön. Ja sama muitten ongelmien kanssa joista on todellista ongelmaa jatkossa, mutta joista ei ole sopivaa tehokkaassa työhakemuksessa kertoa, koska näin on opetettu.
Varmaan kannattaa hakemuksissa olla jatkossa oikeesti rehellisempi, ettei kaikki hyvä valu hukkaan ja töihin palkata täysin väärää henkilöstöä joka muutamassa viikossa osoittautuu täysin sopimattomaksi. Vain koska olivat työnhakukursseilla oppineet laatimaan hienot hakemukset todellisista ongelmistaan huolimatta.

2

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8675

      Älä nyt hölmöjä kirjoita. Jos tuntuu että sinusta ei ole vielä töihin niin älä hae työpaikkoja. Itse aikoinani tein sen virheen että lähdin töihin liian aikaisin. (itsetunto eikä mikään ollut kohdallaan) asia kostautui. Älä hötkyile töihin menon kanssa, harrasta, ole sosiaalinen ja hoida itsesi kuntoon. Tärkeää on, että et jää kotiin neljän seinän sisään.

      Monella on aukkoja CV:ssä näinä aikoina se ei varmastikaan herätä edes kummastusta.

    • bvvvbbb

      Oon todennu, että mun hakemukset tyssää ikään (50-vuotias) ja työkokemus on huono juttu myös, meistä vanhoistahan työnantaja maksaa työkyvyttömyyseläkemaksuja hirveitä summia ja tietysti kokemuslisät . Jos pakonomainen hakeminen tulee voimaan, haen kaikkia ylilääkärin, insinöörin ja kaupunginjohtajien paikkoja, siinäpä miettivät, kannattaako haastatella. Niin ja tarvittaessa voin olla helvetin masentunu (kuten olenki), kun ei työtä löydy, vaikka kuinka hakee. Joten rehellisyys kunniaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      75
      2290
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1771
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      162
      1639
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1392
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1388
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1261
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1119
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1073
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1062
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      958
    Aihe