Kaikki höpötykset uudistumisesta ym on harhaoppia

eiolekristinuskoatuo

Jumalan Sana on ja pysyy. Uudistumiset ja voitelut on harhaoppia. Kaikki uudet healing roomit, hillsongit, riverit jne jne, loputtomasti aina vaan uutta. Jumalan Sana jää siinä uudistusvouhotuksessa täysin toisarvoiseksi. Ne tuovat toki jotain uutta, hetkeksi, kunnes täytyy saada taas jotain uutta. Ettekö nyt tunnista tätä kuviota, joka on maailmallinen kuvio?

2

100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Setä.neuvoo.jälleen

      Uudistumishöpötys liittyy sellaiseen käsitykseen, että tekopyhät haluavat kuvitella olevansa synnittömiä. Ja sitten jos välillä sattuisi olemaan synnintuntoa, kuvittelevat olevansa "uudistumisen" tarpeessa, että olisivat taas pelastuksesssa. Ei tällainen on-off-oppi ole mitään Raamatun pelastusoppia, vaan tekopyhien näpertelyä.

      Raamatussa tolkutetaan uskoville, että pankaa pois vanha ihmisenne, ja toisaalta selitetään, että vanha on mennyttä. Uusi luomus ei tee syntiä, mutta vain yksi oli synnitön.

      Raamatun uskontoon kuuluu se kaksijakoisuus, että liha ja veri ei peri taivasten valtakuntaa (1. Kor 15 ja Room 7), mutta ylösnousemuksessa on uusi luomus ja ylösnousemusruumis, mitä sitten lieneekään. Joidenkin mielestä jotain lihaa sekin. Mutta minun mielestäni asia ei ole niin itsestään selvä. Nimittäin olen kiinnittänyt huomiota siihen, että Jeesus ilmestyi opetuslapsille haudasta nousemisen ja taivaaseen nousemisen välisenä aikana - missä ruumiissa. Eikö haudasta nousemisensa ruumiissa. Ei mikään Raamatun kohta anna ymmärtää, että taivaaseen ylösnousemisen ruumis olisi samanlainen. Päinvastoin, Marialle Jeesus sanoi, ettei koskisi häneen vielä. http://biblehub.com/multi/john/20-17.htm

      Joten ei minulla ole mitään lukkoonlyötyä käsitystä, että jotain lihaa ylösnousemuksessa olisi. Ei mielestäni ole mahdotonta tulkita Raamattua siten, että ylösnousemuksessa olisi vain henkiä, ja henkiruumis tarkoittaisi siten jotain näkyvää hahmoa. Vrt. Matt 22:30

      http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=enkelit taivaassa&kirjat=kr

    • Setä.neuvoo.jälleen

      Voitelu-sana liittyy menestysteologiaan. Joillakin menestysteologeilla on tapana verrata rahaa voiteluun. Väittävät, että heille rahaa lahjoittamalla päästään osalliseksi sen "ministryn" (lahkon, organisaation) voitelusta. Ehkä perustelevat tätä käsitystä 2. Kor 9:n tyyppisillä Raamatun kohdilla.

      Toisaalta Raamatun englanninkielisissä käännöksissä puhutaan joistakin ihmisryhmistä, ettei pidä olla "partaker" (osallinen, saalista jakamassa?) sellaisten porukoiden kanssa.

      Vrt. Sananlaskut 1:10-19 ja 1. Tim 6:5 KJV.
      http://biblehub.com/kjv/1_timothy/6.htm

      Toisaalta uskovista puhutaan 1. Johanneksen kirjeestä, että uskovilla ON voitelu. Pelkästään jo tämäkin Raamatun kohta jo asettaa melko kyseenalaiseen valoon uskonnon markkinamiehet.
      http://biblehub.com/multi/1_john/2-27.htm

      Toisaalta koko helluntailaiskulttuurissa on paljon samaa. Helluntailaiset haluavat mielellään esiintyä pyhinähenkinä. Että he itse muka ovat jakamassa siunauksia, lahjoja, voitelua, eikä Jumala. Jossain mielessä helvetin hävytöntä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1429
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe