Persujen puoluekokous oli liian demokraattinen.

Haans.seA

Kaaos Perussuomailaisissa johtuu siitä, että jäsenistö sai itse vapaasti päättää oman mielensä mukaan, ketä ehdokasta äänestää. Kun tulos selvisi ja puolueen vaha eliitti kokonaan vallasta putosi, se teki johtopäätöksensä itse ja marssi ulos puolueesta, koska....

a) Minun ministerin palkkani menee, se ei käy. Vain siksi että puupäät äänesti,
b) Minun puheenjohtajanpalkkani menee, se ei käy, --""--
c) Menetän valta-asemani oikeistohallituksessa vaikka ne tarvitsevat minua
d) Kääntämällä takkini, voin säilyttää etuni ja saan ehkä palkkiovirankin
e) koska äänestäjät minut todennäköisesti nyt jättävät.

Eli, persujen hajoamiseksi koitui puoluekokouksen se periaate, että JOKAINEN mukaan tullut jäsen sai äänestää MIELENSÄ MUKAAN .

Nk vanhoissa puolueissa puoluejohto suorittaa ns. ennakkojunttauksen, jossa varmistetataan puoluekokouksen äänestystulos jo ennakkoon, vaikka äänestykseen jouduttaisiinkin. Perussuomalaisten johtotähti oli oikeistohallitukseen pääsemiseksi pidetty petos-Soinin nokkelalla vedolla sivuun (eu) mutta kun hän asettui ehdokkaaksi, tuli petos-Soinille lähtö.
Petos-Soinilla tuskin on kannatusta äänestäjien keskuudessa, vaikka valtamedia yrittä tällaista manipuloida.

"Demokratia" on kapitalistisessa järjestelmässä lähinnä illuusio, jossa vaalien ainoa tehtävä on kalastella äänimäärä, joka riittää mahdolliseen hallituspaikkaan ja tämän jälkeen puolueen sisällä alkaa kähmintä, jossa äänestäjää ei enää muistella ja puoluejohto keskittyy paitsi omien asemiensa pönkittämiseen, myös kaikkiin niihin operaatioihin, joissa äänestäjä ollaan valmiita totaalisesti pettämään, puolue-eliitin oman edun ja valta-aseman nimissä.

Kapitlaistimaiden kaaos ja perinteisten (kaksi-) puolekenttien pirstaloituminen on seurausta suurtyöttömyydestä jonka valtakoneisto yrittää vaientaa ja pimittää omien etujensa ajamiseksi. He tietävät, että järjestelmä on konkurssissa ja että heidän itsensä pitäisi siitä maksaa, vaikka eroamalla. He tekevät päin vastoin, jäjestävät pakkiovirkoja toisilleen ja nostavat uusia perssähiihtäjiä omaa asemaansa pönkittämään.

4

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keskustaTROIJALAISET

      Minusta tuossa rikottiin pahasti demokratiaa vastaan
      ja soinilaiset löivät äänestäjiään vastaan: kansaa ja omiaan.

      otetaan esimerkki:

      ryhmässä on 50 jäsentä
      niillä on kokous jossa äänestetään puheenjohtajasta.
      kaikki äänestävät ja uusi puheenjohtaja saa 30 ääntä.
      20 äänestää ihan toisin ja nämä
      20 päättävät irtautua puolueen alkuperäisestä tavoitteesta
      ja sitten he perustavat kokonaan oman ryhmän -
      ja äänestyksen hävinnyt menee sen johtoon - suvereenisti

      Hallitukseen menee irtautunut ryhmä ja alkuperäinen (jolla oli kansan äänet) jää
      ulkopuolelle?

      Miten kumpikaan noista, edustaa äänestäjien toivetta -
      äänestäjien antamaa mandaattia?

      Minusta tuossa rikottiin perustuslakia, hyvää tapaa ja kaikkea ...mahdollista.
      Tuo oli vallankaappaus, säälittävä ja häpeällinen manööveri.

      Jees- puoluekokouksen päätös ei ollut optimaali.
      Puheenjohtajaksi tuli aika ryvettynyt, mutta ihan koeajettava tyyppi,
      mutta varapuheenjohtajiksi valikoitui kaksi äärimmäistä,
      ei niin diplomatiaan profiloitunutta neuvottelijaa.
      Periksi ei pidä antaa, mutta ei pidä olla tollo.

      zipiorpo - linja on kova pala (ja se pitää murtaa jotenkin), mutta HE ITSE ILMOTTIVAT OLEVANSA YHTEISTYÖKYVYTTÖMIÄ - uuden PS päätöksen kanssa.

      ja nyt tässä viedään TAAS KERRAN HUOMIO troijalaisista ja oikeista luopioista
      ihan muualle.

      • politbyro.broiler

        >>Minusta tuossa rikottiin pahasti demokratiaa vastaan
        >>ja soinilaiset löivät äänestäjiään vastaan: kansaa ja omiaan.

        Siinäs näet, mitä nyky-"demokratia" on. Kun olet äänesi antanut, käynnistyy kähmintäpuolueissa sisäinen peli, jossa puolueohjelmilla lakaistaan kokoomuksen puoletoimiston lattiaa ja heitetään lopulta roskiksiin.

        Soini oli alunalkaenkin oikeistohallituksessa kokoomuksen puudeli, eikä mitään muuta:
        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14193770/kusetajien-kuningas-alias-petos-soini----

        Soini on saatanan ahne poliittinen broileri, jolla ei ole muuta tekemistä kuin juonitella itsensä kansan elätettäväksi. Katsotaampa mielenkiinnolla seuraavissa vaaleissa, onko tämä rosvo "ääniharava".


    • ei.selkär.ankaa

      Ai hitto, kehtasi seteliselkärankainen Soini surkutella että setelit meni mutta tosiasiassa seteliselkäranka jäi. Persuista lähdettiin ministeripalkan takia, ja tietenkin, eihän ollut puheenjohtajapalkkioitakaan tulossa. Vittu mikä satusetä, moneekohan tuo huijjaus mahtoi upota !

    • Kottarainen_PJ2

      Demokratiassakin on vapaus äänestää läpällä ja mehuissaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2936
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      106
      2500
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      92
      2256
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      22
      2082
    5. 177
      1896
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      44
      1883
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      46
      1825
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1558
    10. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1323
    Aihe