Menestysteologia - tuhon ja kuoleman oppi

Viime aikoina olen yhä useammin surullisena törmännyt menestysteologian uhreihin, jotka vakaasti uskovat siihen, että jokainen este uskovan elämässä on Kristuksessa mitätöity ja otettu pois. Heidän mielestä Raamatun opettama nöyryys on säälin kerjäämistä, toisen siunaaminen on ylpeyttä jne, sillä enää ei pidä olla uhri vaan voittaja. Valheellinen oppi on saanut ihmiset korottamaan itsensä muiden kristittyjen yläpuolelle, mutta oikeasti ilman Jeesuksen Kristuksen Armon ankkuria he ovat kuin hylätyt ilmapallot, jotka roikkuvat mustalla taivaalla armottoman tuulen armoilla.

Olen nähnyt lähietäisyydeltä, miten paljon tuhoa, eripuraa ja kärsimystä nyt Suomeenkin levinnyt menestysteologia toi tullessaan. Pähkinänkuoreessa menestysteologia-opin mukaan uskovilla ei voi enää olla minkäänlaisia rajoituksia, koska ne ovat jo poisotettuja Kristuksessa. Seurakuntiin on jo kylvetty valheen siemen, joka kasvaessaan ja menestyessään tulee hajoittamaan koko Suomen kristillisen kentän. Herran nimessä on jo revitty monia perheitä palasiksi, sillä valheellisen opin mukaan ikuinen elämä ei voi olla samassa asumuksessa vanhan kanssa.

Menestysteologia valheellisesti opettaa, että kun fyysinen ruumis on kyllästetty Kristus-elämällä, ihminen voi kieltää kaiken omasta mielestään väärän, sillä se hallitsee itse omaa elämää ja kaikkia olosuhteita. Kaikki valta annetaan siis ihmiselle itselleen. Heillä on siten myös etuoikeus puuttua voimakkaasti toisten ihmisten elämään, ohjata tai jopa tuhota sitä. Jostain syystä menestysteologit unohtavat yhden tärkeän asian: miten ihminen voisi ohjata toisten elämää, kun oikeasti se ei pysty määräämään edes omasta elämästään ja toimimaan siten ja silloin kuin itse haluaa?

Menestysteologiassa on myös yleistä, että ihmisiä kehotetaan miettimään ystäväpiiriään ja hylkäämään sellaiset rakkaat/ystävät/tutut, joilla on ”huono vaikutus”. Tällä tavalla revitään auki ihmisten väliset suhteet, käännetään ihmisiä toisiaan vastaan. Valheellinen oppi on siten täysin ristiriidassa Jeesuksen antaman tärkeimmän käskyn kanssa, jonka mukaan meidän tulisi päinvastoin Rakastaa.

Näen täällä Suomi24:ssa joidenkin nimimerkkien kirjoituksissa vahvoja menestysteologian merkkejä. Omilla kirjoituksilla ne yrittävät provosoida, kylvää eripuraa uskovien keskustelijoiden keskuuteen. Mutta veljet ja siskot: älkää vastatko pahaan pahalla älkääkä herjaukseen herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa. Siihen teidät on kutsuttukin, jotta perisitte siunauksen (1. Piet. 3:9).

Olkaa siunattuja meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta.

76

2308

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • törkyä

      Pointti onkin se,että nämä täydelliset uskikset juuri ovat niitä jotka alkavat hirvittävän rienauksen,jos joku onkin vaikka eri mieltä.Ollaan kyllä hyvin tietoisia kaikesta ja raamatunlauseista,mutta tämä raamatunpaikka,älkää vastatko pahaa pahalla,herjaukseen herjauksella,vaan päinvastoin siunatkaa on heidän raamatusta ja mielestä unohtunut.Ovat todella pahimpia!!!!Näin on Jumala heidät seulonut ja köykäiseksi havainnut.

      • TotuuttaRakkaudessaR3338

        Voi sinua ressukkaa! Toivottavasti Jeesus vetää sinut puoleensa jotta tulet Hänet syvästi tuntemaan, Hänen Rauhansa ja Rakkautensa! Hän haluaisi Pelastaa sinut ja jokaisen...mutta este on ihmisen puolella. Jeesus Siunatkoon Sinua!


      • totuuson
        TotuuttaRakkaudessaR3338 kirjoitti:

        Voi sinua ressukkaa! Toivottavasti Jeesus vetää sinut puoleensa jotta tulet Hänet syvästi tuntemaan, Hänen Rauhansa ja Rakkautensa! Hän haluaisi Pelastaa sinut ja jokaisen...mutta este on ihmisen puolella. Jeesus Siunatkoon Sinua!

        HAH,HAH,HAH!Että silleen,tyypillinen vastaus "minun nuttuni alla ei syntiä ole".


      • NYT.VAROKAA

        Tiedätkö, että nauroit Jeesukselle; Hänen Pyhälle Hengelleen PÄIN 'NAAMAA'?

        Tässä varoittava, joidenkin kohdalla ikävä kyllä, turhaksi jäävä esimerkki pilkasta, joka lähestyy Pyhän Hengen pilkkaa.

        Nauraja edustaa henkeä, jota tarjoiltiin bakerin, maldonadon, howardbrownin,herzogin, bethelin porukoiden sekä esim. edellä mainittuja fanittavan myrjölän käsien alla lionneille!


      • enemmänvarokaa
        NYT.VAROKAA kirjoitti:

        Tiedätkö, että nauroit Jeesukselle; Hänen Pyhälle Hengelleen PÄIN 'NAAMAA'?

        Tässä varoittava, joidenkin kohdalla ikävä kyllä, turhaksi jäävä esimerkki pilkasta, joka lähestyy Pyhän Hengen pilkkaa.

        Nauraja edustaa henkeä, jota tarjoiltiin bakerin, maldonadon, howardbrownin,herzogin, bethelin porukoiden sekä esim. edellä mainittuja fanittavan myrjölän käsien alla lionneille!

        Nyt varokaa näitä.Ovat koroittaneet itsensä jo Jeesukseksi!!!!Jos joku,niin tuo on jo sellaista pilkkaa,jota en ole täällä vielä lukenut.Että oikein Jeesus tämä nimim.totuutta rakkaudessa!!Voi kauhistus,mihin ylpeys on vienyt tämän poloisen.


      • syyttäjälle
        enemmänvarokaa kirjoitti:

        Nyt varokaa näitä.Ovat koroittaneet itsensä jo Jeesukseksi!!!!Jos joku,niin tuo on jo sellaista pilkkaa,jota en ole täällä vielä lukenut.Että oikein Jeesus tämä nimim.totuutta rakkaudessa!!Voi kauhistus,mihin ylpeys on vienyt tämän poloisen.

        Kukaan täällä ei ole korottanut itseään Jeesukseksi tai Jumalan vertaiseksi. On lapsellista väittää sellaista.
        Se olet sinä, joka täällä olet uskovia syyttämässä milloin mistäkin. Sinut pystyy aina tunnistamaan.
        Teet juuri sitä samaa, mitä paholainenkin tekee, joka on veljien syyttäjä.
        Teet sen joko tarkoituksellisesti, tai sitten sinulla on niin suuri malka silmässäsi, ettet pysty näkemään totuutta.
        Joka tapauksessa palvelet tämän maailman ruhtinasta, ja tulet saamaan ansaitsemasi palkan, kun palkanmaksupäivä sinulle koittaa.


      • Takaapäin_
        TotuuttaRakkaudessaR3338 kirjoitti:

        Voi sinua ressukkaa! Toivottavasti Jeesus vetää sinut puoleensa jotta tulet Hänet syvästi tuntemaan, Hänen Rauhansa ja Rakkautensa! Hän haluaisi Pelastaa sinut ja jokaisen...mutta este on ihmisen puolella. Jeesus Siunatkoon Sinua!

        Näin kirjoittaa pullossa kasvatettu hellari, joka ei osaa edes vetää käteen.


      • puhdas.mielikuvitus
        Takaapäin_ kirjoitti:

        Näin kirjoittaa pullossa kasvatettu hellari, joka ei osaa edes vetää käteen.

        Säädytön kommenttisi ei herätä kunnioitusta, eikä kelpaa edes huonoksi vitsiksi.
        Mainitsemasi toiminto on varmaan jalointa, mitä itse osaat tehdä.


      • syyttäjälletässä
        syyttäjälle kirjoitti:

        Kukaan täällä ei ole korottanut itseään Jeesukseksi tai Jumalan vertaiseksi. On lapsellista väittää sellaista.
        Se olet sinä, joka täällä olet uskovia syyttämässä milloin mistäkin. Sinut pystyy aina tunnistamaan.
        Teet juuri sitä samaa, mitä paholainenkin tekee, joka on veljien syyttäjä.
        Teet sen joko tarkoituksellisesti, tai sitten sinulla on niin suuri malka silmässäsi, ettet pysty näkemään totuutta.
        Joka tapauksessa palvelet tämän maailman ruhtinasta, ja tulet saamaan ansaitsemasi palkan, kun palkanmaksupäivä sinulle koittaa.

        Tuollahan lukee,nauroit Jeesukselle,tyhmempikin tajuaa,että nauru tarkoitettu sinulle,joka kaikki totuudet väännät kieroksi.Sinä tuomitset ja nimittelet,et toteuta 1.Piet.3:9.Sinun narsistisessa omahyväisyydessäsi on terroristin ainesta.


      • pilkkaajalle
        syyttäjälletässä kirjoitti:

        Tuollahan lukee,nauroit Jeesukselle,tyhmempikin tajuaa,että nauru tarkoitettu sinulle,joka kaikki totuudet väännät kieroksi.Sinä tuomitset ja nimittelet,et toteuta 1.Piet.3:9.Sinun narsistisessa omahyväisyydessäsi on terroristin ainesta.

        Millä tuomiolla tuomitset, sillä sinut itsesi tuomitaan.
        Sinä väännät kaiken totuuden kieroksi ja sinä täällä tuomitset ja nimittelet jatkuvasti uskovia.
        Et hyväksy kommentteihisi kohdistuvaa kritiikkiä ja arvostelua, joka on normaalia ja Raamatun kehotuksen mukaista, vaan kostat sen aina herjauksilla.
        Me, joilla on rakkaus Raamatun totuuteen, reagoimme kirjoituksiisi torjuvasti, koska syytät muita siitä, mitä itse hellittämättömän sinnikkäästi alati teet. Solvaat ja puhut pahaa kaikista uskovista.
        En ole huomannut sinulta yhtään rakastavaa ja siunaavaa kommenttia, josta voi tulla siunatuksi.

        Lisäksi kannattaa ymmärtää se, että aina, kun pilkkaat ja ivaat Jeesukseen uskovaa, joka on Jeesuksen seurakuntaruumiin jäsen, naurusi ja ivasi kohdistuu suoraan itse Vapahtajaan.


      • pilkkaatitse
        pilkkaajalle kirjoitti:

        Millä tuomiolla tuomitset, sillä sinut itsesi tuomitaan.
        Sinä väännät kaiken totuuden kieroksi ja sinä täällä tuomitset ja nimittelet jatkuvasti uskovia.
        Et hyväksy kommentteihisi kohdistuvaa kritiikkiä ja arvostelua, joka on normaalia ja Raamatun kehotuksen mukaista, vaan kostat sen aina herjauksilla.
        Me, joilla on rakkaus Raamatun totuuteen, reagoimme kirjoituksiisi torjuvasti, koska syytät muita siitä, mitä itse hellittämättömän sinnikkäästi alati teet. Solvaat ja puhut pahaa kaikista uskovista.
        En ole huomannut sinulta yhtään rakastavaa ja siunaavaa kommenttia, josta voi tulla siunatuksi.

        Lisäksi kannattaa ymmärtää se, että aina, kun pilkkaat ja ivaat Jeesukseen uskovaa, joka on Jeesuksen seurakuntaruumiin jäsen, naurusi ja ivasi kohdistuu suoraan itse Vapahtajaan.

        Täällä on asiallisia normaaleja keskustelijoita,sinä et valitettavasti lukeudu niihin.Olet narsistinen,itseäsi täynnä oleva liero.En todellakaan puhu pahaa kaikista uskovista!!!Olet totaalisen kieroutunut.Samoin sinulta ei ole tullut yhtään siunaavaa kommenttia.


      • pilkkaajalle
        pilkkaatitse kirjoitti:

        Täällä on asiallisia normaaleja keskustelijoita,sinä et valitettavasti lukeudu niihin.Olet narsistinen,itseäsi täynnä oleva liero.En todellakaan puhu pahaa kaikista uskovista!!!Olet totaalisen kieroutunut.Samoin sinulta ei ole tullut yhtään siunaavaa kommenttia.

        Jälleen kerran todistit olleeni oikeassa. Kiitos.


      • ehkä.missannut
        pilkkaatitse kirjoitti:

        Täällä on asiallisia normaaleja keskustelijoita,sinä et valitettavasti lukeudu niihin.Olet narsistinen,itseäsi täynnä oleva liero.En todellakaan puhu pahaa kaikista uskovista!!!Olet totaalisen kieroutunut.Samoin sinulta ei ole tullut yhtään siunaavaa kommenttia.

        No, hyvää päivää. Sinä nyt et ole kertaakaan onnistunut asiallisesti keskustelemaan kenenkään kanssa. Mutta jos niin olisi käynyt, että olen sen syystä tai toisesta missannut, pistäpä tähän linkkiä, niin perun sanani.


      • voiraukkaa
        pilkkaajalle kirjoitti:

        Jälleen kerran todistit olleeni oikeassa. Kiitos.

        Sinä et minua voi nujertaa,minä en eteesi polvistu.


      • paisuneelle.Iisebelille
        voiraukkaa kirjoitti:

        Sinä et minua voi nujertaa,minä en eteesi polvistu.

        Kerran sinunkin on polvesi notkistettava ja tunnustettava Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.


      • paisunutolet
        paisuneelle.Iisebelille kirjoitti:

        Kerran sinunkin on polvesi notkistettava ja tunnustettava Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

        Jeesuksen eteen voinkin polvistua,mutta en sinun eteesi,enkä sinun käskystäsi.Sinähän se vasta paisunut oletkin.Et voi pakottaa ketään tulemaan uskoon,tai menemään johonkin muottiin,joka sinua tyydyttää.


      • luudalle.töitä
        voiraukkaa kirjoitti:

        Sinä et minua voi nujertaa,minä en eteesi polvistu.

        Jos on olemassa riitelyn ja rienaamisen henki, niin totisesti se on asettunut taloksi sinun sydämeesi.


      • paisuneelle.Iisebelille
        paisunutolet kirjoitti:

        Jeesuksen eteen voinkin polvistua,mutta en sinun eteesi,enkä sinun käskystäsi.Sinähän se vasta paisunut oletkin.Et voi pakottaa ketään tulemaan uskoon,tai menemään johonkin muottiin,joka sinua tyydyttää.

        Teepä se.


      • hirviöuskikset
        luudalle.töitä kirjoitti:

        Jos on olemassa riitelyn ja rienaamisen henki, niin totisesti se on asettunut taloksi sinun sydämeesi.

        Tyypillistä sairasta uskisen toimintaa.Aina on joku henki,jos ei heitä palvo ja ole mieliksi.Kuinka moni nuori on sairastunut tuollaisten takia.Valitettavasti heitä on monia!!!!


      • lienet.toivoton.tapaus
        hirviöuskikset kirjoitti:

        Tyypillistä sairasta uskisen toimintaa.Aina on joku henki,jos ei heitä palvo ja ole mieliksi.Kuinka moni nuori on sairastunut tuollaisten takia.Valitettavasti heitä on monia!!!!

        Taas pilkkaat ja ivaat uskovia, vaikka väitit, että et niin tee.

        Polvistu Jeesuksen edessä ja tee parannus.


      • pyhimyskö
        hirviöuskikset kirjoitti:

        Tyypillistä sairasta uskisen toimintaa.Aina on joku henki,jos ei heitä palvo ja ole mieliksi.Kuinka moni nuori on sairastunut tuollaisten takia.Valitettavasti heitä on monia!!!!

        Jos Jeesuksen verellä pestyt uskovat ovat mielestäsi hirviöitä, mikä luulet itsesi olevasi?


      • pyhimyskö

        On vain sinun mielipiteesi, jotka ovat yhtä kaukana totuudesta, kuin itä on lännestä.
        Niillä ei valitettavasti ole mitään todistusvoimaa.
        Sen sijaan täällä jotkut tuntuvat olevan sitä mieltä, että kommenttisi ovat melko säälittäviä ja valitettavasti niissä on mielestäni kauttaaltaan perverssi ja pilkkaava sävy.

        Voin varmuudella sanoa, että Jeesus tuntee minut, koska puhun hänelle päivittäin ja hän on ilmestynyt minulle lihan silmin nähden ja puhunut minulle nimeltä kutsuen lihan korvin kuullen.
        En sano tätä kerskatakseni omasta erinomaisuudestani, pois se minusta, sillä olen kelvoton syntinen, vaan siksi, että sinä uskoisit, etkä levittelisi omia vääristyneitä käsityksiäsi meistä uskovista.

        Kehotankin sinua nöyrtymään ja polvistumaan Jeesuksen eteen Hänen ristinsä juureen, jotta saisit armon tehdä parannuksen synneistäsi.

        Jeesus: "Minä neuvon sinua ostamaan minulta tulessa puhdistettua kultaa, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit". "Kaikkia niitä, joita minä rakastan, minä nuhtelen ja kuritan. Ahkeroi siis ja tee parannus". Ilm. 3:18,19 RK

        Mikäli tämäkin kommentti ja kommentoija on edelleen mielestäsi saastaa, olet faktisesti pahan vaikutuksen alla ja pikaisen parannuksenteon tarpeessa, sillä emme tiedä, onko meillä enää huomista päivää katuaksemme syntejämme ja tehdäksemme parannuksen.


      • iljetyskö
        pyhimyskö kirjoitti:

        On vain sinun mielipiteesi, jotka ovat yhtä kaukana totuudesta, kuin itä on lännestä.
        Niillä ei valitettavasti ole mitään todistusvoimaa.
        Sen sijaan täällä jotkut tuntuvat olevan sitä mieltä, että kommenttisi ovat melko säälittäviä ja valitettavasti niissä on mielestäni kauttaaltaan perverssi ja pilkkaava sävy.

        Voin varmuudella sanoa, että Jeesus tuntee minut, koska puhun hänelle päivittäin ja hän on ilmestynyt minulle lihan silmin nähden ja puhunut minulle nimeltä kutsuen lihan korvin kuullen.
        En sano tätä kerskatakseni omasta erinomaisuudestani, pois se minusta, sillä olen kelvoton syntinen, vaan siksi, että sinä uskoisit, etkä levittelisi omia vääristyneitä käsityksiäsi meistä uskovista.

        Kehotankin sinua nöyrtymään ja polvistumaan Jeesuksen eteen Hänen ristinsä juureen, jotta saisit armon tehdä parannuksen synneistäsi.

        Jeesus: "Minä neuvon sinua ostamaan minulta tulessa puhdistettua kultaa, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit". "Kaikkia niitä, joita minä rakastan, minä nuhtelen ja kuritan. Ahkeroi siis ja tee parannus". Ilm. 3:18,19 RK

        Mikäli tämäkin kommentti ja kommentoija on edelleen mielestäsi saastaa, olet faktisesti pahan vaikutuksen alla ja pikaisen parannuksenteon tarpeessa, sillä emme tiedä, onko meillä enää huomista päivää katuaksemme syntejämme ja tehdäksemme parannuksen.

        Kaltaistesi takia on moni nuori sairastunut ja se on Jumalan silmissä kauhistus!!!!Sinä ja sinun perverssit ajatukset.Että oikein esimerkillinen uskis.Kauhistus.


      • pyhimyskö
        iljetyskö kirjoitti:

        Kaltaistesi takia on moni nuori sairastunut ja se on Jumalan silmissä kauhistus!!!!Sinä ja sinun perverssit ajatukset.Että oikein esimerkillinen uskis.Kauhistus.

        Siispä jätän sinut Saatanan haltuun lihan turmioksi.
        Jospa sinun henkesi pelastuisi Herran päivänä.
        1. Kor. 5:5


      • tapahtukoon
        pyhimyskö kirjoitti:

        Siispä jätän sinut Saatanan haltuun lihan turmioksi.
        Jospa sinun henkesi pelastuisi Herran päivänä.
        1. Kor. 5:5

        Siispä minäkin jätän sinut saatanan haltuun.Jospa henkesi pelastuisi Herran päivänä.Kirjoitin saatanan pienellä,koska en kunnioita sitä.


      • lopeta.räksyttäminen
        tapahtukoon kirjoitti:

        Siispä minäkin jätän sinut saatanan haltuun.Jospa henkesi pelastuisi Herran päivänä.Kirjoitin saatanan pienellä,koska en kunnioita sitä.

        Raamatussakin Saatana kirjoitetaan isolla alkukirjaimella, koska kielioppisäännöt edellyttävät erisnimen kirjoittamista siten. Sillä ei ole mitään tekemistä kunnioittamisen tai halventamisen kanssa.
        Et ole lainkaan niin fiksu, kuin kuvittelet olevasi, vaan näsäviisas kehityksessäsi auttamattomasti jälkeenjäänyt kakara. Toivoton tapaus.


      • pysyisit.asiassa
        enemmänvarokaa kirjoitti:

        Nyt varokaa näitä.Ovat koroittaneet itsensä jo Jeesukseksi!!!!Jos joku,niin tuo on jo sellaista pilkkaa,jota en ole täällä vielä lukenut.Että oikein Jeesus tämä nimim.totuutta rakkaudessa!!Voi kauhistus,mihin ylpeys on vienyt tämän poloisen.

        Miksi sinun pitää aina joka kerta kun jotain kirjoitat, ryhtyä asiattomasti solvaamaan niitä, jotka eivät ole samaa mieltä kanssasi? Olet saastuttanut jo monta ketjua samanlaisilla haukkumisella, rienaamisella ja pahanpuhumisella.
        On ok kommentoida, mutta yrittäisit edes pysyä asiassa.
        Tämä ketju käsittelee menestysteologiaa, jonka harhaopin olet selvästi valinnut omaksi uskonnoksesi. Menestysteologia on paha harhaoppi, joka pyrkii saamaan meidät pois totuudesta.


      • ihmeuskovaisia
        pysyisit.asiassa kirjoitti:

        Miksi sinun pitää aina joka kerta kun jotain kirjoitat, ryhtyä asiattomasti solvaamaan niitä, jotka eivät ole samaa mieltä kanssasi? Olet saastuttanut jo monta ketjua samanlaisilla haukkumisella, rienaamisella ja pahanpuhumisella.
        On ok kommentoida, mutta yrittäisit edes pysyä asiassa.
        Tämä ketju käsittelee menestysteologiaa, jonka harhaopin olet selvästi valinnut omaksi uskonnoksesi. Menestysteologia on paha harhaoppi, joka pyrkii saamaan meidät pois totuudesta.

        Eiköhän siellä päässä osata solvaaminen.Kehityksessä jälkeenjäänyt kakara,kirjoitat tuolla ja monta muuta solvausta.Jos olet hengellisesti kasvanut,sinä et edes reagoisi noin,niinkuin teet.Huudan niiden monien uhrien puolesta,jotka ovat joutuneet narsististen uskisten repimäksi.Kyllä saaste on siellä päässä.


      • ihmeuskovaisia
        ihmeuskovaisia kirjoitti:

        Eiköhän siellä päässä osata solvaaminen.Kehityksessä jälkeenjäänyt kakara,kirjoitat tuolla ja monta muuta solvausta.Jos olet hengellisesti kasvanut,sinä et edes reagoisi noin,niinkuin teet.Huudan niiden monien uhrien puolesta,jotka ovat joutuneet narsististen uskisten repimäksi.Kyllä saaste on siellä päässä.

        Ja vielä,menehän riehumaan keskusteluun Mattila ja valheet.Siellä solvataan Mattilaa,eikö yhtään adrenaliini nouse.


    • gr678jhg547

      Ei tässä ole kysymys siunaamisesta tai kiroamisesta vaan nyt pitäisi keskustella menestysteologiasta.

      Kauan sitten kuulin, että joku alkuperäisistä menestysteologian opettajista oli sanonut, että Jeesus-parankaan ei olisi tarvinnut mennä ristille, jos hän olisi ymmärtänyt oikein menestysteologian periaatteet. Tämä kertoo meille jo sen, että menestysteologiaa eivät ole keksineet uskovaiset ihmiset. Sen ovat keksineet jotkut ei-uskovaiset teoreetikot.

      • Anonyymi

        Raamattu puhuu paljonkin Jumalan käskyjen noudattamiseen liittyvästä menestyksestä. Esim.: "Heitä tiesi Herran haltuun ja hankkeesi menestyvät",
        "Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että menestyisit ja kauan eläisit maan päällä (2. käsky)"

        Ongelma ei siis ole Jumalan lupaama menestys, vaan ihmisen tulkinta siitä, mitä se tarkoittaa. Ensinnäkään siunaus ei ole automaatio. Jumala valitsee itse millä tavoin hän ihmistä siunaa, sillä hän tietää mitä tekoa ihminen on. Kaikki eivät esim. kestä aineellista menestystä, se saattaisi jopa koitua heidän sielunsa vahingoksi.

        Jumalalle tärkeintä on aina sielun menestys, eli kristityn uskossa kasvaminen ja kehittyminen. Muut mahdolliset siunaukset tulevat sen oheistuotteena: "etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja Hänen vanhurskauttaan ja sen ohessa teille muukin annetaan". Ja - yllätys, yllätys - usein se "kaikki muu" on seurausta meidän mielenmuutoksestamme. Sillä ihmisen suurin este on asennevamma.

        Jos esim. lakkaat valittamasta ja noudatat Paavalin kehotusta "tehdä kaikki työ kuten Herralle", niin menestys tulee oheistuotteena. Kuka ei arvostaisi sellaista työntekijää ja antaisi hänelle lisää vastuuta ja palkkaa. Ja kun menestys on seurausta Jumalan sanan noudattamisesta, niin siihen ei myöskään kiinnity väärällä tavoin. Kuten usein silloin tapahtuu, kun menestyksen jahtaaminen on ollut pääasia.

        Jumala haluaisi kyllä siunata suomalaistakin, kunhan tämä uskaltaisi päästää irti menestyksen pelostaan. Ja uskaltaisi luopua väärästä "nöyryydestä", joka on oikeastaan ylpeyttä ja tekosyy olla yrittämättä mitään. Mutta se tapahtuu vain mielenmuutoksen kautta. Eikä Jumalan siunaus tarkoita, etteikö elämässä olisi myös haasteita ja vaikeuksiakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu puhuu paljonkin Jumalan käskyjen noudattamiseen liittyvästä menestyksestä. Esim.: "Heitä tiesi Herran haltuun ja hankkeesi menestyvät",
        "Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että menestyisit ja kauan eläisit maan päällä (2. käsky)"

        Ongelma ei siis ole Jumalan lupaama menestys, vaan ihmisen tulkinta siitä, mitä se tarkoittaa. Ensinnäkään siunaus ei ole automaatio. Jumala valitsee itse millä tavoin hän ihmistä siunaa, sillä hän tietää mitä tekoa ihminen on. Kaikki eivät esim. kestä aineellista menestystä, se saattaisi jopa koitua heidän sielunsa vahingoksi.

        Jumalalle tärkeintä on aina sielun menestys, eli kristityn uskossa kasvaminen ja kehittyminen. Muut mahdolliset siunaukset tulevat sen oheistuotteena: "etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja Hänen vanhurskauttaan ja sen ohessa teille muukin annetaan". Ja - yllätys, yllätys - usein se "kaikki muu" on seurausta meidän mielenmuutoksestamme. Sillä ihmisen suurin este on asennevamma.

        Jos esim. lakkaat valittamasta ja noudatat Paavalin kehotusta "tehdä kaikki työ kuten Herralle", niin menestys tulee oheistuotteena. Kuka ei arvostaisi sellaista työntekijää ja antaisi hänelle lisää vastuuta ja palkkaa. Ja kun menestys on seurausta Jumalan sanan noudattamisesta, niin siihen ei myöskään kiinnity väärällä tavoin. Kuten usein silloin tapahtuu, kun menestyksen jahtaaminen on ollut pääasia.

        Jumala haluaisi kyllä siunata suomalaistakin, kunhan tämä uskaltaisi päästää irti menestyksen pelostaan. Ja uskaltaisi luopua väärästä "nöyryydestä", joka on oikeastaan ylpeyttä ja tekosyy olla yrittämättä mitään. Mutta se tapahtuu vain mielenmuutoksen kautta. Eikä Jumalan siunaus tarkoita, etteikö elämässä olisi myös haasteita ja vaikeuksiakin.

        Jeesus sanoi tarkasti ottaen: "Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttaan, niin myös kaikki tämä teille annetaan" (Matt. 6:33). Kysymys kuuluu, että mitkä tämä annetaan. Vastaus siihen on elatus ja vaatteet. Jeesus kehotti tässä yhteydessä myös olla murehtimatta huomisesta, koska Isä pitää huolen.

        Ei Raamattu kehota missään kohtaa pyrkimään hankkimaan rikkauksia, vaan tyytymään alhaisiin oloihin. "Kun meillä on elatus ja vaatteet, niin tyytykäämme niihin. Mutta ne, jotka rikastua tahtovat, lankeavat kiusaukseen ja paulaan ja moniin mielettömiin ja vahingollisiin himoihin, jotka upottavat ihmisen turmioon ja kadotukseen" (1 Tim. 6:8-9).

        Selvä asia tietenkin on, ettei rikkaus itsessään ole synti, vaan rahanhimo. Esim. tunnettu menestysteologian vastustaja Paavo Hiltunen oli rikas. Hän kun sattui olemaan lakimies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus sanoi tarkasti ottaen: "Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttaan, niin myös kaikki tämä teille annetaan" (Matt. 6:33). Kysymys kuuluu, että mitkä tämä annetaan. Vastaus siihen on elatus ja vaatteet. Jeesus kehotti tässä yhteydessä myös olla murehtimatta huomisesta, koska Isä pitää huolen.

        Ei Raamattu kehota missään kohtaa pyrkimään hankkimaan rikkauksia, vaan tyytymään alhaisiin oloihin. "Kun meillä on elatus ja vaatteet, niin tyytykäämme niihin. Mutta ne, jotka rikastua tahtovat, lankeavat kiusaukseen ja paulaan ja moniin mielettömiin ja vahingollisiin himoihin, jotka upottavat ihmisen turmioon ja kadotukseen" (1 Tim. 6:8-9).

        Selvä asia tietenkin on, ettei rikkaus itsessään ole synti, vaan rahanhimo. Esim. tunnettu menestysteologian vastustaja Paavo Hiltunen oli rikas. Hän kun sattui olemaan lakimies.

        Ihmisen suurin virhe onkin siinä miten hän menestyksen määrittelee. Pohjimmiltaan menestys on tasapainoa, kiitollisuutta ja tyytyväisyyttä elämään. Ja koska ihmiset ovat erilaisia, niin se voi toteutua hyvinkin erilaisissa olosuhteissa.

        Jeesuksen viesti oli, että ei pitäisi murehtia, vaan luottaa Jumalaan. Jumalalla on jokaisen elämälle oma suunnitelma, joka aukenee vähitellen. Useimmiten se kuitenkin poikkeaa meidän omista suunnitelmistamme. Ja jos emme halua päästää niistä irti, niin tasapaino ja tyytyväisyys voi jäädä saavuttamatta.


      • Anonyymi

        EW Kenyon keksi JDS opin tai sai sen pahoilta hengiltä.


    • IHANAAJUMALANSANAA

      MINÄ OLEN UUDESTISYNTYNYT !
      Joh. 1:12-13, Joh. 3:7, 1Piet. 1:23

      MINULLA ON UUSI LUONTO !
      2Kor. 5:17, Gal. 6:15, Efes. 4:22-23,

      MINUN LUNASTUKSENI ON TOSIASIA !
      Efes. 1:7, Kol. 1:14, Heb. 9:12,1Piet. 1:18, Kol. 1:14

      MINUT ON PARANNETTU !
      Jes. 53:4-5, 1Piet. 2:24,

      KAIKKI TARPEENI ON TÄYTETTY !
      Fil. 4:19, Ps. 84:11, 2Kor. 9:8

      MINÄ EN PELKÄÄ !
      Joosua 1:9, Ps. 27:1-3, Ps. 23:4,

      KRISTUS ASUU MINUSSA !
      Kol. 1:27, 2Kor. 6:16, Joh. 14:23, Gal. 2:20,

      HERRA ON MINUN VOIMANI !
      Fil. 4:13, Ps. 31:19,

      MINUT ON VAPAUTETTU
      SAATANAN VALLASTA !
      Kol. 1:12-14, Jaak. 5:19, 2Kor. 1:10

      MINULLA ON KRISTUKSEN
      ANTAMA VANHURSKAUS !
      Room. 5:17, Fil. 3:9, 1Kor. 1:30, Gal. 3:24,

      EN OLE ENÄÄ TUOMION ALLA !
      Room. 8:1, Room. 8:34, Joh. 5:24

      OLEN ENEMMÄN KUIN VOITTAJA !
      Room. 8:37, 2Kor. 2:14, 1Joh. 5.4

      TAPPIO JA EPÄONNISTUMINEN
      KUULUVAT MENNEISYYTEEN !
      Efes. 2:1-6, 2Kor. 5:17

      ELÄN JUMALAN YHTEYDESSÄ !
      Efes. 2:6, Kol. 2:9-10, 2Joh. 3.2

      HERRA ON MINUN AUTTAJANI
      JA YSTÄVÄNI !
      Sananl. 18:24, Joh. 15:13-16, Joh. 17:21-23

      MINÄ OLEN SAANUT
      YLTÄKYLLÄISEN ELÄMÄN !
      Efes.2:8, Tit. 3:5, Joh. 10:10, 2Piet. 1:3

    • IHANAAHERRANSANAA

      1) Olet saanut vanhurskauden lahjan Jumalalta - Room.3:24

      2) Kristsuksessa sinulla on täydellinen lunastus - Efes.1:7

      3) Kristuksen kanssa olet kanssaperillinen - Room.8:17

      4) Olet siunattu kaikella hengellisellä siunauksella - Efes.1:3

      5) Sinut on kruunnattu armolla ja laupeudella - Ps.23

      6) Sinun sisimpääsi on pantu luvattu P-H sinetti - Efes.1:13

      7) Sinulle on annettu Jeesuksen nimi - Mark 16

      8) Sinua varten on lähetetty palvelevia henkiä - Heb 1.14

      9) Sinulla on erittäin rikas Isä - Room.8:12

      10) Sinulle on lahjoitettu kaikki, mitä tarvitset
      elämiseen ja jumalisuuteen - 2Piet.1:3

      11) Hengen hedelmän siemenet ovat sisimmässäsi - Gal.5:22

      12) Olet saanut pyhän kutsumuksen - 2Tim.1:9

      13) Sinulle on annettu perusmäärä uskoa - Room.12:3

      14) Sinun nimesi on kirjoitettu elämän kirjaan - Luuk.10:20

      15) Sinulle on annettu voiman, rakkauden ja
      raittiuden henki - 2Tim.1:7

      16) Sinulla on sisimmässäsi uusi vahva henki - Room. 8:11

      17) Sinulle on annettu Jumalan koko sota-asu - Efes. 6

      18) Sinut on asetettu Kristuksen ruumiiseen - 1Kor.12

      19) Sinut on asetettu Kristuksen kanssa taivaallisiin - Efes. 2

      20) Olet Jumalan kanssa ehdoton enemmistö - Room. 8:31

    • Kyllä julle on armollinen
      "27 “‘A man or woman who is a medium or spiritist among you must be put to death. You are to stone them; their blood will be on their own heads.’”"

    • ftg876789

      Kaikki nuo asiat eivät pidä paikkaansa. Osa pitää paikkansa vasta taivaassa. Osa on tulkittu puutteellisesti tai harhaanjohtavasti.

    • Ingenjör_81

      Menestysteologian käsitteet Jumalasta, uskosta, ihmisestä, saatanasta, synnistä ja pelastuksesta sekä Jeesuksesta poikkeavat niin ratkaisevalla tavalla, ollen paljon lähempänä gnostilaista kristillisyyttä kuin raamatullista kristillisyyttä, että menestysteologiaa ei tulisi pitää kristinuskona laisinkaan sen enempää kuin Jehovan todistajia.

      Menestysteologian juuret.
      https://www.youtube.com/watch?v=gejlpYkmluo

      Erityisen ongelmalliset opit ovat JDS oppi, kenosis oppi, kylvä siemen oppi, ilmestystieto oppi, henkien sitominen, henki ihminen, synnittömyysoppi ja puhutun sanan voima oppi, jotka jokainen eivät ainoastaan tuo uutta harhaa vaan ottavat yhden opin Raamatusta pois. Esimerkiksi, JDS oppi ottaa pois ristinsovituksen, puhutun sanan voima ottaa pois Jumalan sanan voiman ja synnittömyysoppi ottaa pois armon.

      Useimmat kuitenkin valitsevat sellaisen opettajan, joka kertoo mukavia tarinoita, on hauska ja huumorintajuinen sekä on miellyttävä, nuhdellen ainoastaan sellaisista synneistä kuten homoseksuaallisuus tai murha, mutta ei koskaan itsekyyttä, ylpeyttä, rahanahneutta tai kerskaamista, jotka apostoli mainitsee ensimmäisiksi lopunajan synneiksi (2. Tim. 3:2).

      "Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin." - 2. Timoteus 4:3-4

      Vaikka olen saanut nähdä, että monien silmät ovat auenneet, niin edelleen on monia jotka esimerkiksi pitävät Markku Koivistoa, Timo Närheä ja Patrick Tiaista opiltaan täysin raamatullisena. Useimmissa tapauksissa tällaiset ihmiset eivät oikeasta koskaan ole perehtyneet asioihin, lukevat vain vähän Raamattua ja ovat liian ylpeitä myöntämään, että ovat tulleet petetyksi.

      Rakkaat ystävät. Jumala ei halua tuomita menestysteologeja, vaan vapauttaa heidän petoksesta. Tänäkin päivänä on armon ovi auki, jos vain otamme rakkauden totuuteen vastaan. Herra siunatkoon sinua.

      Siunauksin, MM.

      • Armoitus

        Aaamen..Hyvä Mauno...Kiitos Herralle sinusta...
        Anna palaa. Mauno.....perkele kyllä käy ympäri kuin kiljuva jalopeura...yrittäen niellä valitutkin..mutta kiitos Jumalalle..meillä on puolustaja..Jeesus Kristus..joka on voittanut kuoleman vallan.
        Taistelua eksyneiden puolesta on jatkettava.
        Herra kyllä korjaa omansa...
        Taiatelu kiihtyy kokoajan....sota aseet ovat Hengen Miekka ja Uskon Kypärä..
        ...on tapahtumassa todellinen seulonta.
        Jeesus auta meitä ..eksyneitä.


      • Armoitus kirjoitti:

        Aaamen..Hyvä Mauno...Kiitos Herralle sinusta...
        Anna palaa. Mauno.....perkele kyllä käy ympäri kuin kiljuva jalopeura...yrittäen niellä valitutkin..mutta kiitos Jumalalle..meillä on puolustaja..Jeesus Kristus..joka on voittanut kuoleman vallan.
        Taistelua eksyneiden puolesta on jatkettava.
        Herra kyllä korjaa omansa...
        Taiatelu kiihtyy kokoajan....sota aseet ovat Hengen Miekka ja Uskon Kypärä..
        ...on tapahtumassa todellinen seulonta.
        Jeesus auta meitä ..eksyneitä.

        MaunoPerkele käy ympäriämpäri kuin kiljuajuova jalopeno.


    • h7k3e3r4

      Uskovaisille on Raamatussa annettu paljon lupauksia Kristuksessa mutta ne eivät koske menestysteologeja sillä menestysteologit eivät ole Kristuksessa. Menestysteologit ovat Mammonassa tai itsensä korottamisessa tai harhassa mutta eivät Kristuksessa.

      Kristus ei halveksi köyhiä tai sairaita ihmisiä eikä epäuskoisia ihmisiä. Kristus pyrkii vahvistamaan epäuskoisen uskon. Kristus ei kukkoile uskovaisten keskuudessa rikkaudellaan tai vallallaan. Jeesus alensi itsensä ja oli nöyrä sydämeltä.

      Kierosti käyttävät menestysteologit Raamattua omien mielikuvituksellisten harhojen tukena.

      • Polvirukouksiin

        Menestysteologit ovat stanan ansaan astuneita, mikä pelottavinta Jumalan sallimuksesta!!!:(
        Lukekaa mitä Raamatussa puhutaan mammonasta, rikkauksista, tästä maailmasta ja sen rakastamisesta, himosta ja ahneudesta, sekä ylpeydestä!
        Raamatussa 1933/38.


      • raamatunlukija

        Vanhentunut raamatunkäännös. 92 parempi.


      • Majesteettirikos

        raamatunväännös 92 on koko suomen siionin exytysten ydinjuuri! Sen tähden Jumalan (Raamatun) nuoret ovat jääneet vaille tervettä kasvua, vaille Sanan Väärentämätöntä maitoa!!!
        92 on tehty nauraen ja epäuskossa Elävään, Ylösnousseeseen Jeesus(JUMALAAN)!


    • markku.lievonen

      Tuosta menestymisestä. Kyllä JUMALA tahtoo ihmisen menstyvän,- mutta missä. Alue, jossa JUMALA tahtoo ihmisen menestyvän on mielen alue.

      4. Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon: iloitkaa!
      5. Tulkoon teidän lempeytenne kaikkien ihmisten tietoon. Herra on lähellä.
      6. Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,
      7. ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.

      Sekä JUMALAN viisaudessa eli ymmärryksen laajentumisessa. Hengen hedelmän tuottamisessa.

      Toki JUMALA pitää huolen omistaan ja ohjaa asioita niin, ettei JUMALAAN luottavalta puutu elämiseen tarvittavia palikoita, jotka koostuvat materiaalista.

      • Anonyymi

        Mielen alueen vapauttamisesta menestys aina alkaa. Rikkinäinen ihminen on valitettavan usein oman itsensä pahin vihollinen. Hänellä voi olla vaikka mitä lahjoja, mutta hän sabotoi menestymisensä mahdollisuudet. Kun Jumala saa mielen alueen kuntoon, niin voimavaroja vapautuu myös lahjojen käyttämiseen.

        Itselleni oli ns. tajunnan räjäyttävä havainto, että Jumala ei jakelekaan siunauksia mystisesti taivaasta. Vaan Jumalan sanan noudattaminen johtaa mielenmuutokseen. Ja omissa asenteissa tapahtunut muutos saa aikaan muita positiivisia tapahtumia, jotka tuntuvat kovasti siunauksilta.:)


    • sano-vapaamuurareille-ei

      Pahinta on se, että Suomen ehkä suurin eksyttäjä TV7 kaataa päivittäin menestysteologien sontaa uskovien päälle.

    • PasiToivonen

      TAPPIO JA EPÄONNISTUMINEN
      KUULUVAT MENNEISYYTEEN !
      Efes. 2:1-6, 2Kor. 5:17

      Sano se Houstonin asukkaille, pelle!

      https://weather.com/storms/hurricane/news/tropical-storm-hurricane-harvey-rain-flood-forecast-texas-louisiana

    • KAIKESSAVAURASTUEN

      JUMALA on HYVÄ! - Hän antaa vain hyviä asioita!
      Kiitos Herralle menestyksestä, hyvinvoinnista, vauraudesta ja hyvästä elämästä!

      Ps. 16:2. ”Minä sanon Herralle: "Sinä olet minun Herrani,
      paitsi sinua ei ole minulla mitään hyvää";

      Ps. 23:6 ”Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elin aikanani”

      Ps. 27:13 ”Mutta minä totisesti uskon näkeväni Herran hyvyyden elävien maassa”
      Ps. 34:9 ”Maistakaa ja katsokaa kuinka Herra on hyvä”

      Ps. 34:9-11 ”Maistakaa ja katsokaa, kuinka Herra on hyvä.
      Autuas se mies, joka häneen turvaa!
      Peljätkää Herraa, te hänen pyhänsä, sillä häntä pelkääväisiltä ei mitään puutu.

      Ps.84:12 ”Ei hän kiellä hyvää niiltä, jotka nuhteettomasti vaeltavat”

      Ps.103:2 ”Älä unohda mitä hyvää Hän on sinulle tehnyt”

      Ps.103:5 ”Joka sinun halajamisesi tyydyttää hyvyydellään”

      Ps.107:9 ”Hän täyttää nälkäisen sielun hyvyydellä”

      Ps 143:10 ”Sinun hyvä Henkesi johdattakoon minua tasaista maata.

      Ps.145:9 ”Herra on hyvä kaikille”

      Ps. 1:3 ”…ja kaikki mitä hän tekee, menestyy!”

      Ps.90:17 ”Suo menestyä meidän kättemme työn, niin suo menestyä meidän kättemme työn”

      Ps.118:25 ”Oi Herra auta, Oi Herra, anna menestys!”

      Sl. 8:18 ”Minun tyköni on rikkaus ja kunnia, ikivanha varallisuus ja vanhurskaus”

      Sl. 22:4 ”Nöyryyden ja Herran pelon palkka on rikkaus, kunnia ja elämä”

      Joosua 1:8 ”Sillä silloin sinä onnistut teilläsi ja silloin sinä menestyt.”

      1Tim. 4:7-8 ”Harjoita itseäsi jumalisuuteen – jumalisuudesta on hyötyä kaikkeen.”

      3Joh.2 ”Rakkaani, minä toivotan sinulle, että kaikessa menestyt ja pysyt terveenä,
      niinkuin sielusikin menestyy.”

      Matt. 6:33 ”Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa,
      niin myös kaikki tämä teille annetaan.”

      Ps. 112:1-3 ”Halleluja!Autuas se mies, joka Herraa pelkää ja suuresti halajaa hänen käskyjänsä! Varallisuus ja rikkaus on hänen huoneessansa, ja hänen vanhurskautensa pysyy iankaikkisesti

      1Tim. 6:17 ”Jumala, joka runsaasti antaa meille kaikkea nautittavaksemme”

      1Kor. 9:11 ”…että te kaikessa vaurastuen voitte vilpittömästi harjoittaa kaikkinaista anteliaisuutta."

      • w4e444

        Ei koske menestysteologeja, koska he eivät usko Jeesukseen vaan Mammonaan.


      • MenestysteologiaaSjoella

        Hassua, että mennarin pitää saada ne siunaukset (lue: rahat) ihmisiltä, eikä Jumalalta.


      • hggf789
        MenestysteologiaaSjoella kirjoitti:

        Hassua, että mennarin pitää saada ne siunaukset (lue: rahat) ihmisiltä, eikä Jumalalta.

        Hyvä havainto. Raamatussa ei ole yhtään ihmistä, joka olisi rikastunut kolehtia keräämällä.


      • IhmettelijäJostain

        Kehäpäätelmää!


      • mummikainuusta

        Saat.a.na ei ole Jumalan veroinen. Ihminen saa niin hyvän kuin pahan Jumalalta loppujen lopuksi. Saata.a.na on vain välikappale, jota Jumala käyttää niin uskosta osattomia kuin uskossa olevia kohtaan. Uskovien usko koetellaan ja siihen Jumala on valjastanut Saat.a.nan. Varsinkin näinä viimeisinä päivinä ennen Jeesuksen toista tulemista.

        2 Tess. 2:7. Laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa, kunhan vain poistuu tieltä se, joka sitä on vielä pidättämässä.
        8. Silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa kirkkaudella.
        9. Tuon laittoman tuleminen tapahtuu Saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla tunnusteoin ja ihmein,
        10. kaikin vääryyden viettelyksin niille, jotka joutuvat kadotukseen, koska he eivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen voidakseen pelastua.
        11. Siksi Jumala lähettää heille voimakkaan eksytyksen, niin että he uskovat valheeseen,
        12. jotta kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuuteen vaan ovat mieltyneet vääryyteen.

        Huomaa jae 11. Siksi Jumala lähettää heille voimakkaan eksytyksen, niin että he uskovat valheeseen,

        Jumala lähettää voimakkaan eli energisen eksytyksen. Energia-eksytys voi eksyttää myös uskovat, jos he eivät rakasta totuutta, vaan he uskovat valheen!

        Oppi, jossa Jumala tuo hyvän ja Saat.a.na pahan kuuluu JDS-oppiin ja se on eksytys, johon jopa uskovat ovat langenneet.


    • PasiToivonen

      1Tim. 6:17 ”Jumala, joka runsaasti antaa meille kaikkea nautittavaksemme”.

      Ainakin vettä. Kaikki heti kasteelle Teksasiin, vedestä ei ole pulaa.

      Ps.118:25 ”Oi Herra auta, Oi Herra, anna menestys!”

      Rakennusfirmoilla riittää töitä.

      3Joh.2 ”Rakkaani, minä toivotan sinulle, että kaikessa menestyt ja pysyt terveenä,
      niinkuin sielusikin menestyy.”

      Uiminen kasvattaa kuntoa.

      Ps 143:10 ”Sinun hyvä Henkesi johdattakoon minua tasaista maata.

      Tulvat leviävät laajalle koska maa on tasaista.

      Ps.90:17 ”Suo menestyä meidän kättemme työn, niin suo menestyä meidän kättemme työn”

      Asuntojen korjaamisessa riittää työtä, ei tule aika pitkäksi.

      Ps. 23:6 ”Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elin aikanani”

      Elinaika loppuu sitten jos sattuu hukkumaan. Vesi on "sulaa", ei jäätä.

    • TutkikaammeSydäntämme

      Sl 22:4(Rk33)? Missä näkyy mennariporukoissa sitä NÖYRYYTTÄ ja Herran PELKOA(kunnioitusta)??

      "Minä katson sen puoleen, joka on NÖYRÄ, jolla on särjetty henki ja ARKA TUNTO Minun Sanani edessä." (Rk 33/Jesaja 66:2)

      Jumalan Sana on täyttä Totta tuossakin!
      Ilmeneekö tuollaista ilmapiiriä seurakunnissa, joissa jonotetaan ihmiskätten alle hakemaan jotain Ihmeitä ja kaatumisia, dyskineettisiä sätkymisiä kirkumisia (mitä kuuluu esim kuolemaa tuovissa terrori.iskuissa...???)

    • VesaNasareth

      Olen hyvin kummissani, että Pat Robertson opettaa kymmentä "lakia", jotka ovat mennarihenkisiä, The Law of Use, reciprocity, perseverance, fidelity, unity, change, greatness, responsibility, miracles & dominion, expectation. Löytyy sidroth org sivulta ohjelman mainostauolla.

      • VOIhuudot

        Pat Robertsonista on kuultu puhuttavan, vuosia sitten jo, että hän hieman vaikuttaa nauttineen 'uutta viiniä'? (kuvaelma kommentoijan)

        Olen pahoillani hänen puolestaan jos niin käynyt. PR ollut valtavan arvostettu ja siunattu Israelasian tiimoilta!


    • hk8rt556

      Raamatun henkilöistä Juudas Iskariot taisi olla opillisesti lähimpänä näitä nykyajan menestysteologeja.

      • AHNEUS.ON.SYNTI

        Raamatussa varoitetaankin 'laskelmoivasta sydämestä'...
        Rahan HIMO on kaiken PAHAN ALKU JA JUURI! (Rk38)


      • i9q4

        Juudas oli myös apostoli, vaikkei nyt aivan superapostoli ollutkaan.


      • HerraEiYhdyPetokseen

        ja JEESUS tiesi juudaksen olevan menossa kohti kadotusta...


      • r7j1s0
        HerraEiYhdyPetokseen kirjoitti:

        ja JEESUS tiesi juudaksen olevan menossa kohti kadotusta...

        Jeesus yritti monella tavalla vaikuttaa Juudakseen niin, että hän olisi jättänyt kavaltamatta.


    • Riittijo

      Entisenä "menestysteologiaseurakunnan" jäsenenä voin todeta, että seurakunnan "meidät on jo parannettu" -oppi ei todellakaan toiminut. Pieniä kolotuksia lukuun ottamatta kukaan kroonisesti sairas ei parantunut. Silti opetuksessa ja lauluissa hoettiin jatkuvasti, että "Herra kantoi kaikki meidän sairautemme".

    • vainyksiseurakunta

      Antikristuksen henki on täällä ja se hyökkää nimen omaan seurakunnan sisältä käsin, sekä kylvää uskovien kesken eripuraa ja väittelyjä. Lähtekää sieltä pois! Porton seurakunnasta.

    • vainyksiseurakunta

      Väärät apostolit, hurmahenget ja supervoitelu. Eivät ole kiinnostuneet Jumalan tahdosta, vaan ainoastaan omasta tahdostaan. Juoksevat väärien ihmeiden ja profetioiden perässä. Aikojen lopussa valheen tuomat ihmeet ja merkit seuraavat niitä ja monet eksyvät...

      Toinen on nimikristillinen kirkko ilman todellista uudestisyntymistä. Kaikki hyvin. Armoa ilman katumusta ja parannuksen tekoa. Jeesuksen veri peittää kaiken. Pelastussaarnoja ei tarvita tai edes puhetta pelastuksesta ja mikä se on. Tabuina mm. Saatana, synti ja helvetti.

      Ekumenian nimissä kaikki kohta sallitaan. Muslimiveljet, homot, kaikki eri jumalat, hindut, budhat, epäjumalankuvat jne. Lopullinen käsky tulee antikristukselta ja neljänneltä valtakunnalta johon suomen ja koko maailman ihmisten on pakko myös lopulta taipua. Ne jotka eivät halua kumartaa petoa, heitetään vankiloihin tai tapetaan.

      Kaste kantaa taivaaseen. Tehdään vain kastamalla ihmisistä taivaskelpoisia - helppoa. Evankeliumin saarnaamista ja uskoontuloa ei enää tarvita. Vain muotojumalanpalveluksia ja muita sallittuja standardisaarnoja sallitaan.

      Uskontoa kannattavat ja tunnustavat ihmiset leimataan ikään kuin terroristeiksi tai toisinajattelijoiksi ja ne ihmiset luokitellaan vaarallisiksi persooniksi maailman tietokantaan. Niih

      Kolmas on pedon henki, joka on jo myöskin täällä palstalla. Se saa uskovatkin tekemään eriseuroja, lahkoja ja kiistelemään asioista kuin fariseukset - unohtaen uskon päämäärän ja lähimmäisenrakkauden. Sehän on yksi saatanan laittomuuden tarkoitus.

      • saviseutulainen

        Olipa hyvä ja totisen tosi kirjoitus.

        Nimimerkille "vainyksiseurakunta", kiitos ja siunausta!


    • ainoaoikeastiko

      Heikki Hilvo kyllä lupaa ihmeparannuksen fb sivullaan kaikille ja ryhmä kannattaa. kuitekinnhe valittavat omia vaikeita sairauksiaan. Miksei ne parannu. HH lupasi kuitenkin hampaatkinuusiksi.

    • lapsellistatohua

      Hetki vain niin hilvokin on kalju, lonkassa japanilainen nuppi eturauhanen höylätty ja plussalasit päässä sekä sokerit koholla.

      se siitä ihmeparannuksista sitten.

    • Anonyymi

      opettavat: pysyä erossa ihmissuhteista, joilla saattaa olla "huono vaikutus". . .

      Kaikkein huonoimman vaikutuksen !!!! Olen kokenut Helluntaiseurakunnan uskovan. . . vaikutuksesta.

    • Anonyymi

      menestysteologia, ja Jeesuksen sanat: "mene ja myy kaikki omaisuutesi, ja jaa köyhille niin sinulla on oleva aarre taivaassa"

      • Anonyymi

        huonoja ("rahvaanomaisesti") käyttäytyviä voi myös olla helluntaiseurakunnissa, vaikka olisivat siellä olleetkin jo vuosia, - kaikki vaan eivät EDES sivisty, - sellaisesta henkilöstä voi saada myös niitä huonoja vaikutteita. Harmi.

        sanankaskuissa on: "huono seura hyvät tavat turmelee"

        uskokaa tai älkää tällaiseen (moukkaan), vahvaan persoonaan tutustuin helluntaiseurakunnassa ! Edes "uskosta osattomien" seura itselläni koskaan ollut niin ala-arvoista, kuin hellari (ent. alkoholisti), - hyi !
        Oli kai kateellinen, kun itselläni ei hävettävää menneisyyttä !


    • Anonyymi

      Voi teitä vauvakristittyjä kun ette opi ihmetemppuja! Suosittelisin lukemaan vanhoja akkareita missä superhessu syö superpähkinöitä tai elokuvassa Koko kaupungin Vinski maistaa näkymättömyyspulveria ja polkaisee vasemmalla jalalla oikean jalan päälle. Terveisin menestysteologi.

    • Anonyymi

      Aamen 🙏❤️

    • Anonyymi

      Suomeen menestysteologia tuli torontolaisuuden sivutuotteena vaikka olihan Livets Ord ja Yonggi Chon kirja täällä jo sitä ennen. Veli Saarikalle oli kuitenkin ainoa kovan linjan suomalainen menestysteologi.

      Tässä mennareiden amerikkalaiset oppi-isät Hagin ja Copeland.

      https://youtu.be/1SgByE0pX1M

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      244
      2283
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      163
      1481
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      54
      1325
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1075
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1059
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      960
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      212
      949
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      855
    9. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      680
    10. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      679
    Aihe