hei! kyselisin skolioosin hoidosta. minulla siis huomattiin 17% skolioosi, ja ajattelin että voisiko oikea kokoluitettu korsetti auttaa asiassa ollenkaan? tiedän etteivät lääkärit laita minua korsettihoitoon, mutta goottivaatteiden ystävänä olen huomannut että kokoluitettu korsetti ainakin pitää slkäni suorassa, joten voisikohan se hieman auttaa tähänkin vaivaan?
skolioosi!
2
1591
Vastaukset
- itselläkin...
Itselläni todettiin myös aikoinaan skolioosi ja jalan pituuero (22mm), kun olin 13 vuotias, toinen polvi leikattiin ja näin saatiin pituuseroa tasoittumaan hiukan.
Ihmettelenkin miksi sinulla on todettu vasta näin myöhäisessä vaiheessa (17v)? No leikkaus ei kai ole mikään paras vaihtoehto enää nykyaikana ja sanotaan, että monissa tapauksissa apu on ihan joku muu kuin leikkaus.
Erään tuttavani tyttärellä todettin myös paha pituuero jaloissa ja skolioosi, todettaessa pituueroa 19 mm. Tyttö kävi kyselemässä apua vaivaansa seuraavassa paikassa:
Tmi Valerian-JT, Tarja Liesharju
* Shinkei hieronta (Akupiste-hermoratahieronta)
* Energiahoito (parantavan energian välitystä)
Antinkatu 8, 28100 Pori
puh. 044 0414045 (ajanvaraus arki-iltaisin 20.00-21.00)
ja kyseinen "hieroja" oli neuvonut venyttämään selkään joka ilta niin että tyttö pitää kiinni vaikkapa kaiteesta ja vanhemmat venyttävät jalkoja oikein reippastikin. Mutaman viikon kuluttua pituuero oli kaventunut 12 mm:n ja samalla selän vinous pienentynyt.
En tiedä onko sinulla varsinaista pituueroa vai vain skolioosi, mutta edellä mainitunlaisesta voisi olla apua ainakin pituuseroon.- xxx
Tiedä sitten auttaisiko tuollainen tavallinen korsetti varsinaisesti skolioosin mutkan pienenemiseen, ryhtiin varmaankin vaikuttaa ja tällä tavoin parantaa selän asentoa. Skolioosin hoitoon käytettävässä korsetissa kun kuitenkin on tapauskohtaisesti tyynyjä juuri oikeissa paikoissa, jotka suoristavat selkää.
Minä neuvoisin tekemään kaikenlaisia selkälihasliikkeitä. Lääkärit varmaankin antavat ohjeita liikkeisiin, jos vaan pyydät. Lihakset vahvistavat selkää ja estävät sitten vanhempana skolioosista johtuvia mahdollisia selkäkipuja. Jumppamaan vaan, mars mars.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan firma haastettiin käräjille
Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.3282687Veriteko Kajaanissa.
Nuorta naista epäillään puukotuksesta. Väkivaltaisuus lisääntyy, eihän ole kauan kun kyse oli samanlaisesta teosta.281921Anna vihje jonka vain te tiedätte
Tällä näkyy olevan monia etsijöitä ja kaipaajia. Otetaan ketju jossa voi antaa vihjeen. Kirjoittakaa jotain mitä muut e1381741Miksi haluat satuttaa
Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano581458- 68979
Millaisiin naisiin miehet OIKEASTI hullaantuvat
Kerrotaanpa nyt muutamia tosiasioita, joita miehet eivät yleensä halua myöntää ja joihin naiset usein haluavat olla usko161979Mitä sanoisit jos uskaltaisin
Avautua IRL ihan oikeasti? Mietin keinoja siihen koska en vain enää jaksa että meidän välit jatkuu näin. Tiedän ettet ha69929- 68900
- 55840
Farmi Suomi: Ari Koivunen tekee "ongelmallisen" päätöksen eläimille - Lloyd Libiso kieltää jyrkästi!
Oho, heti “kriisiä” pukkaa Farmilla! Uusi kausi starttaa tv:ssä torstaina. Jaksaako Farmi Suomi kiinnostaa? Lue lisää,14819