skolioosi!

minnali88

hei! kyselisin skolioosin hoidosta. minulla siis huomattiin 17% skolioosi, ja ajattelin että voisiko oikea kokoluitettu korsetti auttaa asiassa ollenkaan? tiedän etteivät lääkärit laita minua korsettihoitoon, mutta goottivaatteiden ystävänä olen huomannut että kokoluitettu korsetti ainakin pitää slkäni suorassa, joten voisikohan se hieman auttaa tähänkin vaivaan?

2

1511

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itselläkin...

      Itselläni todettiin myös aikoinaan skolioosi ja jalan pituuero (22mm), kun olin 13 vuotias, toinen polvi leikattiin ja näin saatiin pituuseroa tasoittumaan hiukan.
      Ihmettelenkin miksi sinulla on todettu vasta näin myöhäisessä vaiheessa (17v)? No leikkaus ei kai ole mikään paras vaihtoehto enää nykyaikana ja sanotaan, että monissa tapauksissa apu on ihan joku muu kuin leikkaus.
      Erään tuttavani tyttärellä todettin myös paha pituuero jaloissa ja skolioosi, todettaessa pituueroa 19 mm. Tyttö kävi kyselemässä apua vaivaansa seuraavassa paikassa:

      Tmi Valerian-JT, Tarja Liesharju
      * Shinkei hieronta (Akupiste-hermoratahieronta)
      * Energiahoito (parantavan energian välitystä)
      Antinkatu 8, 28100 Pori
      puh. 044 0414045 (ajanvaraus arki-iltaisin 20.00-21.00)

      ja kyseinen "hieroja" oli neuvonut venyttämään selkään joka ilta niin että tyttö pitää kiinni vaikkapa kaiteesta ja vanhemmat venyttävät jalkoja oikein reippastikin. Mutaman viikon kuluttua pituuero oli kaventunut 12 mm:n ja samalla selän vinous pienentynyt.

      En tiedä onko sinulla varsinaista pituueroa vai vain skolioosi, mutta edellä mainitunlaisesta voisi olla apua ainakin pituuseroon.

      • xxx

        Tiedä sitten auttaisiko tuollainen tavallinen korsetti varsinaisesti skolioosin mutkan pienenemiseen, ryhtiin varmaankin vaikuttaa ja tällä tavoin parantaa selän asentoa. Skolioosin hoitoon käytettävässä korsetissa kun kuitenkin on tapauskohtaisesti tyynyjä juuri oikeissa paikoissa, jotka suoristavat selkää.

        Minä neuvoisin tekemään kaikenlaisia selkälihasliikkeitä. Lääkärit varmaankin antavat ohjeita liikkeisiin, jos vaan pyydät. Lihakset vahvistavat selkää ja estävät sitten vanhempana skolioosista johtuvia mahdollisia selkäkipuja. Jumppamaan vaan, mars mars.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      52
      1757
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      177
      1547
    3. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      20
      1082
    4. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1013
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      120
      931
    6. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      48
      809
    7. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      39
      778
    8. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      57
      664
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      54
      642
    10. Oletko joskus pieni ja haavoittuva

      vai oletko aina vahva, miltä aina vaikutat? Nainen, oletko koskaan väsynyt ja haavoilla? Yritätkö silti pitää julkisivua
      Ikävä
      51
      628
    Aihe