Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

C-sarjan tyyppiviat...?

vaihtamassa...

Eli onko niitä...? Lähinnä c-180 malli...

55

30807

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuutuu

      Moottoriviat


      Sylinterikannen tiivistevuotoja.
      Moottorin öljyvuotoa.
      Dieseleissä polttoaineputkistovuotoja.
      Jos dieselin ruiskutuspumpusta näkyy ulospäin vuotoa, pumppu on vaihtokunnossa.
      Moottorinohjausyksikön vikoja.
      Sytytyselektroniikkavikoja. Joutokäynti vaeltaa.
      Ajonestolaitteen vikoja.
      Kiilahihna kulunut.
      Sähköpääkaapeli murtunut.
      Laturivikoja.
      Käynnistinmoottorivikoja vuosimalliin 2003 saakka.

      Vaihteiston ja voimansiirron viat


      Kytkinvikoja.
      Vuosimallin 1997 automaattivaihteiston vaihteensiirron ohjauselektroniikan vikoja.
      Vaihteiston ja vetopyörästön öljyvuotoa. Vetopyörästö on saattanut pyöriä liian vähällä öljyllä. Varmistu, ettei vetopyörästöstä kuulu ääntä.

      Jarruviat


      Jarrupalat ja etulevyt kuluneet. Takalevyt ruostuneet.

      Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat


      Ohjauslaitteissa väljää. Raidetangon päät väljät.
      Kallistuksenvakaajan kumihelat saattavat olla väljät.

      Sähköviat ja valoviat


      Keskuslukitus reistailee.
      Polttoainemittarivikoja.
      Tuulilasinpyyhinvikoja.

      • jdhfyr

        liekkö miehellä ollut yhtään mersua,itselläni 12 vuotta vanha 180c eikä normaalihuoltojen lisäksi ole tarvinnut korjata mitään jatällä hetkellä on mersujen hinta/laatusuhde todella hyvä!


      • C180

        Ompas vika listaa.. itellä C180 alla 90tkm, ei mitään ongelmia!! Et sillee..


      • Anonyymi

        Lisätään vielä, että renkaat kuluvat ajossa
        Polttoainetta kuluu ajossa
        Moottoriöljyt joutuu vaihtamaan
        Tuulilasi saattaa rikkoutua kiven iskussa.
        jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisätään vielä, että renkaat kuluvat ajossa
        Polttoainetta kuluu ajossa
        Moottoriöljyt joutuu vaihtamaan
        Tuulilasi saattaa rikkoutua kiven iskussa.
        jne.

        ennen kuulumatonta että bensaa kuluu ajossa ja renkaita kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisätään vielä, että renkaat kuluvat ajossa
        Polttoainetta kuluu ajossa
        Moottoriöljyt joutuu vaihtamaan
        Tuulilasi saattaa rikkoutua kiven iskussa.
        jne.

        Minullakin tuli kivenhakkauma konpeltiin, eli taitaa olla maanantai alli.


    • sammy 1
      • Ruotsi.

      • tuntuvat
        Ruotsi. kirjoitti:

        Eihän tuo C-sarja huono ole saksalaiseksi. Eipä sitä toisaalta voi oikein Toyotaankaan verrata eli kärki on siltä kaukana:
        http://www.hs.fi/autot/artikkeli/3 vuotta vanhat autot/1135219603566

        Mercedes-Benz C-sarja    1,8    56 521
        Mercedes C-sarja CDI    11,4    88 570

        Näin siis 3-vuotiailla autoilla! Vikaprosentti 56tkm ajetulla 1.8% ja 88tkm ajetulla yli kuusinkertainen! Paljon ajavalle kallis vaihtoehto mikä on tullut itsekin testattua.


      • niinpä niin
        tuntuvat kirjoitti:

        Mercedes-Benz C-sarja    1,8    56 521
        Mercedes C-sarja CDI    11,4    88 570

        Näin siis 3-vuotiailla autoilla! Vikaprosentti 56tkm ajetulla 1.8% ja 88tkm ajetulla yli kuusinkertainen! Paljon ajavalle kallis vaihtoehto mikä on tullut itsekin testattua.

        Kuin jäädä jollakin epäluotettavammalla autolla esim. toyotalla jollekkin korpisuoralle räntäsateeseen soittelemaan apuva.

        Tärkeintä kuitenkin on käytännön luotettavuus, sillä ei paljoa ole väliä jos katsastuksessa reputetaan jonkin väljän raidetangonpään vuoksi.

        Fakta on ADACIN mukaan se, että mersulla päästään yleensä perille ja Toyotalla harvemmin.


      • tarkemmin
        niinpä niin kirjoitti:

        Kuin jäädä jollakin epäluotettavammalla autolla esim. toyotalla jollekkin korpisuoralle räntäsateeseen soittelemaan apuva.

        Tärkeintä kuitenkin on käytännön luotettavuus, sillä ei paljoa ole väliä jos katsastuksessa reputetaan jonkin väljän raidetangonpään vuoksi.

        Fakta on ADACIN mukaan se, että mersulla päästään yleensä perille ja Toyotalla harvemmin.

        Vertailu Corolla -A-sarja. Uutena A-sarja pärjää mutta jo 3-vuotiaana ja siitä eteenpäin Corolla on omaa luokkaansa.
        Vertailu Avensis - C-sarja. Sama juttu mutta vasta 6-vuotiaana Mersu romahtaa täysin Toyotan kyydistä.
        Tämähän on samaa linjaa kuin katsastusvikatilastokin kertoo. Uutena Mersu on ihan OK mutta kun kilometrejä karttuu niin viat vievät siitä parhaan terän toisin kuin laadukkaammissa autoissa.


      • jokkerix

        Minullakin ollut tuo MB c-sarjan 180 kompressormersu nyt 8 vuotta ja nyt tuli sytytykseen
        liittyvä vika jonka epäillään olevan avainpesässä ja rattilukkoautomaatikassa. Muuten on mennyt tosi hyvin Mersulla joka on juuri sopiva ei liian iso eikä liian pieni auto.


      • Anonyymi

        mitä häikkää mersu c 180 97v akkua purkaa akunkenky kytkettäessä pikku kipinät nyt ei enää käynnisty. vh kysyy.


      • Anonyymi

        onko kellä neuvoa mese c 180 sähkö ongelma purkaa akkua käynnistäessä mittarivalot häviää akun napa kytkettäessä hiukan kipinöi. veksi kysyy.


      • Anonyymi

    • ..mutta..

      On se aina vaan yhtä hupaisaa että jossakin vaiheessa näissä keskusteluissa putkahtaa esiin auto nimeltä Toyota...

      • olla!

        Siksi kai Mersun omistajienkin teksteihin eksyy usein se autoalan esikuva...


      • badding
        olla! kirjoitti:

        Siksi kai Mersun omistajienkin teksteihin eksyy usein se autoalan esikuva...

        Ovat ilmiselvästi kateellisia mersu-miehille koska tulevat järestään keskusteluun mukaan jollakin toyotan paskalla ja valehtelevat autonsa niin viattomaksi kun pystyvät.


      • ketju!
        badding kirjoitti:

        Ovat ilmiselvästi kateellisia mersu-miehille koska tulevat järestään keskusteluun mukaan jollakin toyotan paskalla ja valehtelevat autonsa niin viattomaksi kun pystyvät.

        Kukaan ei ole Toyotasta maininnut ennen sinua mitään!


      • asia on näin että

        johtuisikohan se siitä että 8:ssa tapauksessa 10:stä tällä palstalla mersua mollaava kirjoittaja on toyotan omistaja. Nyt sinä ajattelet että minä keksin päästäni...käytä hetkinen ja käy tutustumassa muutamaan viestiketjuun. Tyyppi esimerkissä ensin mollataan mersua jostakin asiasta jonka on sattunut jostakin lehdestä tms. lukemaan. Tästä syntyy kinaa kun mersumiehet eivät pureskelematta ihan kaikkea nielekkään ja jossain vaiheessa viestiketju muuttuu toyota avensiksen kehumiseksi!

        Ja siis kun toyota miehille olisi ihan omakin palsta jossa sitä avensista voisi kehuskella tai vaikka mollata mersua jos siitä jollekkin hyvä mieli tulee.


      • meseese

        Jos ei muuta saa noi toi ota


      • www.999
        asia on näin että kirjoitti:

        johtuisikohan se siitä että 8:ssa tapauksessa 10:stä tällä palstalla mersua mollaava kirjoittaja on toyotan omistaja. Nyt sinä ajattelet että minä keksin päästäni...käytä hetkinen ja käy tutustumassa muutamaan viestiketjuun. Tyyppi esimerkissä ensin mollataan mersua jostakin asiasta jonka on sattunut jostakin lehdestä tms. lukemaan. Tästä syntyy kinaa kun mersumiehet eivät pureskelematta ihan kaikkea nielekkään ja jossain vaiheessa viestiketju muuttuu toyota avensiksen kehumiseksi!

        Ja siis kun toyota miehille olisi ihan omakin palsta jossa sitä avensista voisi kehuskella tai vaikka mollata mersua jos siitä jollekkin hyvä mieli tulee.

        samaa mieltä. ostin just c300 uuden mesen ja huolenpitosopimus 408e vuodessa pitäis pärjätä. onhan se selvä kun mersuilla ajellaan yli 500000km tuleehan niitä vikoja, kauhean vanha mese tulee kalliiksi mutta jos kerran ajat mesellä et sä japsiin koske mieluummin kävelen.


      • ketju! kirjoitti:

        Kukaan ei ole Toyotasta maininnut ennen sinua mitään!

        Minähän se otan aina Tohjon esille päästäkseni sitä solvaamaan. Kai te sen olette jo tajunneet kauan sitten ja viimeistään puolitoista vuotta sitten kun kärähdin ja paljastuin Tojota-trollipojuksi omaa tyhmyyttäni.


      • Anonyymi
        www.999 kirjoitti:

        samaa mieltä. ostin just c300 uuden mesen ja huolenpitosopimus 408e vuodessa pitäis pärjätä. onhan se selvä kun mersuilla ajellaan yli 500000km tuleehan niitä vikoja, kauhean vanha mese tulee kalliiksi mutta jos kerran ajat mesellä et sä japsiin koske mieluummin kävelen.

        Juurikin niin


    • voivoi.

      Käy nyt ensin ajamassa moisella jyrällä.
      Auto on ajasta jäljessä. Todella raskas ajettava, paljon vikoja alustassa.

      • Hiace 30 tkm ja turbo rikki... laatua etc muut "pikku VIAT" jo pari vuotta sitte tapahtu mut kuitenkin...


    • vaivaa

      noita yllättävän paljon. Ilmeisesti 97-2001 herkinpiä ruostumaan. Noissa ei sikkipeltiä juuri ole ja tehdassuojauksesta tingitty rajusti = herkkä ruostumaan.

      • popelius

        Onko kyseessä "väyrysmersu" siinä sitä paskaa koko.........


      • Väyris

        Väyrynen on e sarjalalainen,nyt puhuttiin c sarjalaisista. Mutta totta että väyryset ruostuu pirusti


    • lootikko

      Ajattelin mennä koeajamaan kyseistä autoa.. Toyota avecista voin sanoa kanssa kehujille,että omistan ks auton ja vaihdelaatikko on täysi paska.. vm 04 ajettu 295tkm ja romuna. Ja kolmella tutulla sama et on laatikko levinnyt.. Et nykyisiä japseja ei voi millään verrata 80luvun ikiliikkujiin...

      • huolto_kannattaa

        "Toyota avecista voin sanoa kanssa kehujille,että omistan ks auton ja vaihdelaatikko on täysi paska.. vm 04 ajettu 295tkm ja romuna."

        Ei sekään ole harvianaista, että ääliöt saavat ihan itse huonoilla käyttötavoillaan manuaalilaatikonkin rikki, automaatista puhumattakaan j atämä täysin automerkistä riippumatta.

        Itse vaihdan tai vaihdatan manuaaliin ölyt joko noin 80 tkm tai 5-vuoden välein, sillä ei ne askinkaan öljyt ole ikuisia. Sama takavetoisten perän öljyjen suhteen.


    • kyllä.oli.hyväkyyti

      suurinosa täällä kirjoittajista ei pääse Mersunkyytiin kun kelapäivänä.siitä puhutaan seuraavaan kelapäivään-saakka

    • Kaduntallaaja1234

      Noh toyotahan on ihan perus auto. Ei mikään elämys ajaa mutta kestää kun jaksaa huoltaa/vaihtaa osaa.
      mersu taas aikalailla antaa laadukkaat kyydit ja c-sarjalaisissa varsinkin c180 itsellä ollut useampi 370 000tkm ajettu bensa eikä mitään vikaa. niillä sen 400 000rullaa ainakin.
      Perus varmoja !!!
      Ja tuo ruoste mollais on kyllä ihanperseestä.
      Ei ne ruostu jos ne olisi asiallisella käytöllä. köyhät ei jaksa pestä ja huoltaa autoaan tarpeeksi.
      Toinen asia on että suomen sää olosuhteet ja suolaus ne autot pilaa. ei mersu missään saksassa ruostu!
      Kun käyt vanhankin mesen saksasta on se ruosteeton. Melkeinpä kaikkialla muualla autot on ruosteettomia paitsi suomessa.

      Sanotaan nyt tähän vielä että ainoa minkä ei pitäisi ruostua on volvot ja audit..... On niitäkin paskoja nähty ruosteessa ja suht uutena.....

      Kertaukseksi vielä!!!
      Autoissa ei sinäänsä mitään vikaa ole.
      Ne vaan ei sovellu suomen huonoon tien ylläpitoon/lähinnä suolaus....

      Mutta eipä itsellä ole 20v vanhassa meisselissä ruostetta ollenkaan... Ollut hyvällä pidolla

      Suomessa aikalailla jokanen auto mätänee

      • joppajoo

        Ajan 21 vuotta vanhalla pösöllä, pesen sitä kerran vuodessa tai kerran kahdessa vuodessa.
        Siinä ei ole ruostetta, eikä sitä ole hitsattu mistään.

        Ilmeisesti autoni on siis ollut ns. hyvällä pidolla.


      • Volvomies_Kari
        joppajoo kirjoitti:

        Ajan 21 vuotta vanhalla pösöllä, pesen sitä kerran vuodessa tai kerran kahdessa vuodessa.
        Siinä ei ole ruostetta, eikä sitä ole hitsattu mistään.

        Ilmeisesti autoni on siis ollut ns. hyvällä pidolla.

        Moni Mersun omistaja on ihmetellyt ja ihaillut vanhaa Volvoani, 960 3.0 -93 jolla on ajettu yli 250 tkm eikä sitä ole hitsattu vielä mistään ja maalikin on yhtä pikku kolhunkorjausta takalokasuojassa lukuunottamatta alkuperäinen. Kun katsoo ovien alareunoja, siellä ei ole ruosteesta tietoakaan. Meillä on tämä auto ollut jo 20 vuotta joten tiedän aika tarkkaan mitä sille on tehty. Huoltona korin ja joskus alustankin pitäminen puhtaana ja kerran vuodessa alustan suihkuttaminen teräketjuöljy/kotelosuoja-sekoituksella. Aika hyvin toimii.


      • www777
        joppajoo kirjoitti:

        Ajan 21 vuotta vanhalla pösöllä, pesen sitä kerran vuodessa tai kerran kahdessa vuodessa.
        Siinä ei ole ruostetta, eikä sitä ole hitsattu mistään.

        Ilmeisesti autoni on siis ollut ns. hyvällä pidolla.

        oot sä varma ettei se kori ole ruostunut näkymättömiin ja ajat polkupyörällä. vuoden paras huuli Ranskalaisessa autossa ei ole ruostetta oot tosi koomikko


    • Newerögen

      Bensakone nakuttaa ku diisseli

    • mesemullakinon

      2014 ja uudemmat ei ruostu.. 30v koritakuu.. paljon käytetty alumiinia nykyään..
      http://www.vibilagare.se/test/rost/rosttest-mercedes-c-220-kombi

      google kääntimellä tuolta lainattu..
      "Uusi C-luokka on rakennettu runsaasti ja hyvin harvoin suojattu ruostetta vastaan. Sekä etulokasuojat, konepelti ja ovet ja takaluukku on valmistettu alumiinista (ks. Kuva). Lisäksi Mercedes-alueella on sisä- ja takaluukku. Mersanilla on myös hyvin valmistetut liimat, jotka peittävät ovien, hupun ja takaluukun kulmat. Myös auton alla olevat liitokset ovat hyvin suljettuja ja muovisuojajen sisällä, jotka kattavat suurimman osan alustasta, on suojaava ruosteen suojakerros. Auton alla olevat palkit käsitellään sisäisesti ja lisättynä pöytäkirjassa se on myös alumiinisen etukiskon osalta ja että päätyputket ja takajouset ovat ruostumattomia."

    • tosikuinvesi

      Mersuissa ei ole tavatonta se että jo kahden vuoden ikäisissä voi olla ruostetta.

      30 vuoden ruostumattomuus takuu on kusetusta kuluttajille,niiden pitää ruostua sisältä päin mieli takuun toimia.Eli artisti maksaa aina.

      • awinkawink

        Nyt hyvä mies puhutaan Mersuista, ei skodista jotka ovat tunnettuja ruosteisuudestaan ja monista muista vioistaan kuten esim. automaattilaatikko porsii, moottori syö öljyä, päästöhuijaus jne..


    • iojv866

      ruoste, koskee kaikkia mersuja.

    • Anonyymi

      Miksköhän Mersu pitä keskimäärin aika huonosti arvonsa saksassa ja sveitsissä jopa selvästi huonommin kuin Citikka ?

    • Anonyymi

      Kaveri sattuu olemaan mesen korjaamolla töissä. Puoli vuotta vanhoja mersuja tulee maalattavaksi ja ruostekorjauksiin kun ovat jo ruostuneet.
      Laatua noissa ei ainakaan sen suhteen ole. Uudempiin ei pysty vaihtamaan moottoriöljyjä itse eikä katsomaan kun ei ole mittatikkua.
      Korjaamolla öljynvaihdon suorittaa robotti öljypropun kautta.
      Enpä moista huolisi itselle

    • Anonyymi

      Kompressori mesessä jakopää hajoo jo sadassa tuhannessa, se yläratas juustoa

    • Anonyymi

      Kakka Mersuja tehdään tai siis kasataan Uudenkaupungin hallis!😭😂😅

    • Anonyymi

      Se romuhan on täynnä vikoja,Se on naisten auto.

    • Anonyymi

      W204 M274 vikoja (kaikki alle 80 tkm):

      - vesipumppu
      - ECU
      - takaiskarit
      - etuiskarit
      - pysäköintijarrun läpyskämekanismi
      - takaluukun kytkin
      - ohjaustehostin
      - parkkitutkat
      - kulutus aivan posketon

    • Anonyymi

      Kun cdi koneet tuli 2000 taitteessa niin mersu ei ole hyvää kuulu kuin joiltain läskiperse kahjolta,mersua ei osteta enään,vain tyhmä typerä muuli erehtyy nykyisin moiseen paskaan ,e sarjan mersun uuden hinta on enintään 1 euro.On se niin paska ja c sarja suoraan kaatopaikalle uudetkin.

      • Anonyymi

        Täysin totta. Mersuissa on jotain Renaultin paskamoottoreita. Hyi olkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin totta. Mersuissa on jotain Renaultin paskamoottoreita. Hyi olkoon.

        Minä se ajelen Bentleyllä.Ajelkaa te köyhät niillä Mersun ja Tojon romuilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä se ajelen Bentleyllä.Ajelkaa te köyhät niillä Mersun ja Tojon romuilla.

        Jokainen tietää, että Bentleyn laatu on aivan kuraa. Moista sillipurkkia en ottaisi edes ilmaiseksi.


    • Anonyymi

      C tarkoittaa Coyha tai Commoner. Se on surullinen versio. Erityisesti diesel-versiot ovat ainoastaan ammattikayttoon.

      Bentleyn laatu voi olla nykyaan parempaa koska sehan on Volkswagen nykyaan.

    • Anonyymi

      2001 c-sarjan mersu 3,2l. Ei kiihdy, kun painaa kaasua, vaan jää jurraamaan. Tietääkö joku mitään arviota..?

      • Anonyymi

        Eiköhän toi oo jo paalikamaa. Tv. Tyytyväinen audi-kuski


    • Anonyymi

      Mercedes Benz C sarja 200d
      Tyypivika ? V 2019 Diesel 2.0l Onko kellään kokemus?

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2485
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2173
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      83
      1829
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1621
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1565
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 60
      1396
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1319
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe