Niilo Ylivainio oli Uskon sana opin opettaja

ReaAalto

Niilo Ylivainio oli itseasiassa Uskon Sana -opin julistaja, viimeiset kolme vuotta, ennen hänen äkillistä kuolemaansa
Espanjassa.
Uskon sana oppi ei ole Raamatun Hengen mukaista , vaan okulttinen ilmiö.
Hän julisti ihmisille parantumista käskysanalla: "Sinä parannut nyt".Ihmiset siis parantuivat silmänräpäyksessä
hänen laittaessaan kätensä heidän päälleen.
Hänen kättensä alla kaatuivat sadat ja sadat maahan, menettäen kontrollin.Tällaista ei Raamattu tunne, sillä Jumala ei anna
mitään kontrollin menettämis ilmiöitä vaan päinvastoin.
Kaatuipa muutakin kuin vain henkilöitä.
Eräs hauska tapahtuma on kirjattuna itsensä Niilon päiväkirjamerkinnöissä, kirjassa " Saarnaaja" : Mauno Saari:

Otsikoksi tälle tapahtumalle on annettu:

"Kansa ihmeissään" kirjasta sivulta 398 ja se kuuluu näin:

16.6.79 ilmestyneessä Suomen Kuvalehdessä kerrottiin : - Kun tietokoneeseen syötettiin ohjelmaa Niilo Ylivainiosta niin se kaatui
2 kertaa.Myöhemmin useita kertoja.Näes kirkon tutkimuslaitos on tehnyt laajan tutkimuksen Suomessa vaikuttavasta herätyksestä.
Ensimmäiset tutkimukset ovat nyt tulleet ja joka 5:s sanoo parantuneensa.

91

2452

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ReaAalto

      Martti A Miettinen teki tohtorin väitöskirjan Niilo Yli-Vainion parantamistoiminnasta.

      Hän tutki Yli-Vainion ystävällisellä avustuksella, kokouksissa parantuneiksi ilmoittautuneiden tapauksia . Väitöskirjasta käy selville, että yhtään yliluonnollista parantumista ei löytynyt.

      Miettinen teki väitäskirjastaan kirjan nimeltä: "Sinä paranet NYT""

      Kannattaa lukea, siitä löytyy dokumentteja muidenkin parantumistoiminnasta.
      Miettinen lähti tutkimaan asiaa myönteisellä mielellä, haluten löytää noita ihmeparantumisia.
      Miettinen ei ollut. mikään Jumalankieltäjä , niin että hän siitä syystä olisi tutkimustaan
      tehnyt.

    • jotka lihassaan arvosteluja

      suoltavat, sillä heillä ei ole totuuden kanssa mitään yhteistä.

      On ihmisiä jotka rakastavat ja antavat rakkautta ja toivoa lähimmäisille ja on ihmisiä, jotka arvostelevat ja syyttävät.

      Tänään on valtavat määrät masennusta, ahdistusta, pelkoa ja toivottomuutta ja usein nämä asiat ovat ihmisavun saavuttamattomuudessa ja monet etsivät niihin apua Jumalalta ja saavat Häneltä avun.

      Miksi on heitä, jotka yrittävät viimeisen toivon pisaran pois ottaa etsiviltä.

    • Australiasta

      Kaatamisvoimat ja voitelut alkoivat Ylivainion Australian matkan jälkeen.
      Olisko olleet niiltä bumerangimiehiltä saatuja tämän maailman heikkoja alkeisvoimia vai mitä lienee?
      Jotkut puhuu, että kyse oli mesmerismistä?

    • TorviTotuuden

      suggestopediaa hyväksikäyttävä taikauskoinen ihmisparka.

      "Ihmiset siis parantuivat silmänräpäyksessä
      hänen laittaessaan kätensä heidän päälleen."

      Matti A. Miettisen julkaisi v. 1990 väitöskirjansa Niilon ”ihmeparannuksista”; "Uskonnolliset ihmeparantumiset lääketieteellis-psykologisesta näkökulmasta" Siinä hän esitti tutkimustuloksensa yli 1400:sta Niilo Yli-Vainion tekemästä "ihmeparannuksesta". Tulos 10 vuoden tiiviistä tutkimuksista: ainoatakaan ihmeparantumista ei ollut tapahtunut. Ja kuinka hänen olikaan käydä? Kun väitöskirja tuli julkisuuteen, uskovaiset halusivat tappaa hänet. Hän kirjoittaa kirjassaan "Sinä paranet nyt" : "Vielä kolmisensataa vuotta sitten olisi tällaisen tutkimuksen tekijä saatettu polttaa roviolla. Saamani palaute kertoo, että jos asia olisi tiettyjen ihmisten vallassa, se tapahtuisi vielä tänäänkin." Arvaatte keitä nämä "tietyt ihmiset olivat". Monet heistä opettavat pyhäkouluissa lapsia rakastamaan lähimmäisiään.


      Ellei M. Miettinen olisi tehnyt tätä tutkimusta, olisi Niilo nyt varmasti todella suuresti arvostettu ihmeidentekijä. Hänestä olisi kirjoitettu kaikilla maailman kielillä, olisi Yli-Vainiolle nimettyjä katuja ja puistoja. Hänelle olisi varattu kalenteriin muistopäivä etc.


      Hänelle olisi käynyt kuten Jeesukselle, jota ryhdyttiin pitämään ihmeidentekijänä. Tuolloin 2000 vuotta sitten oli aivan tavallista esim. herättää ihminen kuolleista. Samoja tekoja tekivät kaikki kunnon (pakanakansojen) jumalat. Qumranissa oli 200 essealaista ylipappia, jotka kykenivät myös ”herättämään” kuolleita. Sokeiden ja rampojen ”parantaminen” oli sangen tavallista.

      Todellisuudessa mitään ihmetekoja ei oikeasti tapahtunut; ihmisten taikauskoisuus ja tietämättömyys saivat heidät niin uskomaan. Kun katteeton juoru lähti liikkeelle, se muuttui hetkessä totuudeksi. Näinhän käy nykyisinkin uskontojen piirissä.

      Sama ilmiö on nykyään räikeimmin nähtävissä monessa Afrikan maassa. Esim. Nigeriassa tapahtuu aivan uskomattomia ihmeitä. Kuolleita nousee haudoista, HIV-sairaat paranevat, kuolleet heräävät eloon (esim. tapaus Daniel Ekechukwu, jolla on tehty miljoonia dollareita rahaa). Reihnard Bonnken rukousten vaikutuksesta Jeesus on vieraillut useissa Afrikan kylissä. Hänestä on saatu paljon kuvamateriaalia ja miljoonat ihmiset ovat hänet nähneet. Useat tuhannet ovat saaneet koskea häneen ja keskustella hänen kanssaan. Jeesus on nähty monessa kaupungissa (myös Keniasssa).


      http://www.einterface.net/gamini/maitreya.html

      http://www.deceptioninthechurch.com/kenyatimes.html

      Lopettakaa jo ihmeessä noiden taikauskoisten käsitysten levittäminen.

      • ReaAalto

        Eksyttäjä, joka ei ollut itseoppinen, kuten ajattelit!
        Hän eksyi kun ei koetellut henkiä, kuten Raamattu kehoittaa.
        Hän kylläkin itse, omien sanojensa mukaan, päiväkirjamerkinnöissään, kirjassa "Saarnaaja" kertoo, kuinka hän jatkuvasti epäili, mistä hengestä nuo ilmiöt olivat, joita hänen kokouksissaan alkoi yhtäkkiä tapahtua.


      • Jeesus on

        parantanut useamman kerra niin, että lääkärikunta on sanonut niiden paranemisien olevan ihmeitä, ettekä te TorviTotuuden tai ReaAalto voi sitä muuksi muuttaa.

        Onpa teho-osaston henkilökunta lähettänyt osastoltaan työntekijä perääni, sitten kun pääsinkin pian paranemiseni jälkeen takaisin tavalliselle osastolle, kyselemään, että mitä oikein tapahtui, sillä koko teho-osaston henkilökunta on täydessä hämmingissä ja sain todistaa, että Jeesus paransi.
        Sairaalasta kotiin päästessä minut vielä kutsuttiin lääkärihuoneeseen haastatteluun, niin suuri oli hämmästys äkkinäisestä tervehtymisestäni, kuoleman vakavasta sairaudesta.

        Jeesus elää ja teidän olisi syytä tarkistaa nopeasti kantaanne Häneen.

        Mitä sanotte sinä päivänä, kun omat mahdollisuudet käyvät vähiin ja toivoa ei näy missään ja te ette usko, että Jumala luo uutta.

        Olen itse joutunut tuon käymään läpi ja toivoa ei lääkärit antaneet, mutta se toivo oli minussa ja se toivo ei minua häpeään saattanut, sain tulla hetkessä terveeksi ja useamman kerran.
        Näitä sairauksia, jotka ovat olleet vakavia ja joista Jeesus on parantanut minut, huomioon ottamatta, saan aina olla terve ja rauhallinen ja se on yksin Jeesuksen teko.
        Miksi saan olla terve ja vapaa, siksi, että uskon Jumalan Sanan, niin kuin se on meille annettu. Minun on uskottava, koska se on minulle todistettu.

        Olen erittäin jalat maassa seisovaa tyyppiä, enkä taikauskoinen ole ollut ikinä.

        Jeesus elää ja siksi teidän on syytä miettiä mitä te saatte itsellenne aikaan tuolla jatkuvalla Jumalan voiman väheksymisellä ja suoranaisella pilkkaamisella.


      • TorviTotuuden
        ReaAalto kirjoitti:

        Eksyttäjä, joka ei ollut itseoppinen, kuten ajattelit!
        Hän eksyi kun ei koetellut henkiä, kuten Raamattu kehoittaa.
        Hän kylläkin itse, omien sanojensa mukaan, päiväkirjamerkinnöissään, kirjassa "Saarnaaja" kertoo, kuinka hän jatkuvasti epäili, mistä hengestä nuo ilmiöt olivat, joita hänen kokouksissaan alkoi yhtäkkiä tapahtua.

        HARHAOPPINEN kun opetat, että "henget" ovat todellisia.


      • TorviTotuuden
        Jeesus on kirjoitti:

        parantanut useamman kerra niin, että lääkärikunta on sanonut niiden paranemisien olevan ihmeitä, ettekä te TorviTotuuden tai ReaAalto voi sitä muuksi muuttaa.

        Onpa teho-osaston henkilökunta lähettänyt osastoltaan työntekijä perääni, sitten kun pääsinkin pian paranemiseni jälkeen takaisin tavalliselle osastolle, kyselemään, että mitä oikein tapahtui, sillä koko teho-osaston henkilökunta on täydessä hämmingissä ja sain todistaa, että Jeesus paransi.
        Sairaalasta kotiin päästessä minut vielä kutsuttiin lääkärihuoneeseen haastatteluun, niin suuri oli hämmästys äkkinäisestä tervehtymisestäni, kuoleman vakavasta sairaudesta.

        Jeesus elää ja teidän olisi syytä tarkistaa nopeasti kantaanne Häneen.

        Mitä sanotte sinä päivänä, kun omat mahdollisuudet käyvät vähiin ja toivoa ei näy missään ja te ette usko, että Jumala luo uutta.

        Olen itse joutunut tuon käymään läpi ja toivoa ei lääkärit antaneet, mutta se toivo oli minussa ja se toivo ei minua häpeään saattanut, sain tulla hetkessä terveeksi ja useamman kerran.
        Näitä sairauksia, jotka ovat olleet vakavia ja joista Jeesus on parantanut minut, huomioon ottamatta, saan aina olla terve ja rauhallinen ja se on yksin Jeesuksen teko.
        Miksi saan olla terve ja vapaa, siksi, että uskon Jumalan Sanan, niin kuin se on meille annettu. Minun on uskottava, koska se on minulle todistettu.

        Olen erittäin jalat maassa seisovaa tyyppiä, enkä taikauskoinen ole ollut ikinä.

        Jeesus elää ja siksi teidän on syytä miettiä mitä te saatte itsellenne aikaan tuolla jatkuvalla Jumalan voiman väheksymisellä ja suoranaisella pilkkaamisella.

        siihen tahtiin, kuin te taikauskoiset väitätte niitä tapahtuvan, niin varmasti ainakin kaikki lääkärit ja sairaanhoitohenkilökunta olisivat ns. "uskossa".

        Kuitenkin tämä taikauskoisuus on heidän joukossaan sangen harvinaista.


      • ReaAalto
        Jeesus on kirjoitti:

        parantanut useamman kerra niin, että lääkärikunta on sanonut niiden paranemisien olevan ihmeitä, ettekä te TorviTotuuden tai ReaAalto voi sitä muuksi muuttaa.

        Onpa teho-osaston henkilökunta lähettänyt osastoltaan työntekijä perääni, sitten kun pääsinkin pian paranemiseni jälkeen takaisin tavalliselle osastolle, kyselemään, että mitä oikein tapahtui, sillä koko teho-osaston henkilökunta on täydessä hämmingissä ja sain todistaa, että Jeesus paransi.
        Sairaalasta kotiin päästessä minut vielä kutsuttiin lääkärihuoneeseen haastatteluun, niin suuri oli hämmästys äkkinäisestä tervehtymisestäni, kuoleman vakavasta sairaudesta.

        Jeesus elää ja teidän olisi syytä tarkistaa nopeasti kantaanne Häneen.

        Mitä sanotte sinä päivänä, kun omat mahdollisuudet käyvät vähiin ja toivoa ei näy missään ja te ette usko, että Jumala luo uutta.

        Olen itse joutunut tuon käymään läpi ja toivoa ei lääkärit antaneet, mutta se toivo oli minussa ja se toivo ei minua häpeään saattanut, sain tulla hetkessä terveeksi ja useamman kerran.
        Näitä sairauksia, jotka ovat olleet vakavia ja joista Jeesus on parantanut minut, huomioon ottamatta, saan aina olla terve ja rauhallinen ja se on yksin Jeesuksen teko.
        Miksi saan olla terve ja vapaa, siksi, että uskon Jumalan Sanan, niin kuin se on meille annettu. Minun on uskottava, koska se on minulle todistettu.

        Olen erittäin jalat maassa seisovaa tyyppiä, enkä taikauskoinen ole ollut ikinä.

        Jeesus elää ja siksi teidän on syytä miettiä mitä te saatte itsellenne aikaan tuolla jatkuvalla Jumalan voiman väheksymisellä ja suoranaisella pilkkaamisella.

        En ole KOSKAAN kieltänyt sitä Raamatun totuutta, että Jeesus voi parantaa vielä tänäkin päivänä.
        Olen Jeesukseen Kristukseen uskova nainen, jo vuodesta 1975 lähtien.

        Mutta sen kiellän, että nämä nykyajan ihmeparantajat olisivat JEESUKSEN ASIALLA.
        Sitä he eivät ole, vaan eksyttäjiä, jotka oman kunnian pyynnnöstä tai muista minulle tuntemattomista motiiveistaan, ovat julistautuneet toisen herran palvelijoiksi.
        Tiesitkö muuten, että Perkelekin voi parantaa sairauksista?


      • RitariOlevainen
        ReaAalto kirjoitti:

        Eksyttäjä, joka ei ollut itseoppinen, kuten ajattelit!
        Hän eksyi kun ei koetellut henkiä, kuten Raamattu kehoittaa.
        Hän kylläkin itse, omien sanojensa mukaan, päiväkirjamerkinnöissään, kirjassa "Saarnaaja" kertoo, kuinka hän jatkuvasti epäili, mistä hengestä nuo ilmiöt olivat, joita hänen kokouksissaan alkoi yhtäkkiä tapahtua.

        lähimmäisestäsi,=Niilo Ylivainiosta!
        Niilo oli USKOLLINEN Jeesuksen todistaja,Hän puhui aina vain Jeesuksesta,ei mistään uskonsanasta,vaan Jeesuksesta,Häneen hän kehoitti ihmisä alati uskomaan,ei Pyhään Henkeen,vaan aina Jeesukseen,Niilo julisti yksinomaan Jeesusta Kristusta ja jeesuksen evankeliumia .täydellistä evankeliumia,johon julistukseen kuului se,että ihmeet ja merkit seuraa niitä jotka uskovat!.Tätä Niilo saarnasi ja hänen saarnaansa seurasi ihmeet,Pyhällä Hengellä täytymiset,kielillä puhumisisneen kirjoitusten mukaan,sairaat parani,ja monet vaioliitot korjaantui, Niilo oli itsensä kieltävä mies,epäitsekäs aina.
        Hän eli täysillä Jeesukselle.

        Olet Rea pahasti metsässä haukuessasi Niilo veljeä,se todistaa,että olet aivan väärässä hengessä ja pirun asialla täällä liikut,tämä Niilon parjaaminen vei sinun uskoltasi pohjan ja uskoottavuuden,olet väärennös,ja teeskentelijä.

        Tee siis parannus ja pyydä anteeksi ,olet hajottaja ,et rakentaja,sinunkauttasi tulee monet saastutetuksi,noilla valheellisila häpäisevillä puheillasi.

        Niilo oli eläessään helluntaiherätyksen voimakkaimpia puhujia ja seurakuntien perustaja,taisi perustaa eniten seurakuntia kuin kukaan koskaan h-herätyksessä,oli sairaudestaan huolimatta aina valmis palvelemaan seurakuntia yötä päivää,rukoili ahdituneiden kanssa yötä myöten,eli köyhyydessä ja monasti jopa ppuutteesa käytti vuosikausia samaa pukua ja kenkiä niin kauan,kun jalat tuli kengistä läpi.
        Niiloa käytettin paljon hyväksi,hän tiesi sen,mutta koskaan ei valittanut.
        Hänelle tuli päivilläin satojakin kirjeitä,hän pyrki uskollisuutensa mukaan vastaamaan kaiklle,
        ja se,mikä oli hävyttömintä häntä kohtaan ,useimmat kyselijät eivä liittäneet kysely kirjeeseensä paluu kuorrta,tai edes posti merkkiä.
        Silti Niilo vastaili vähillä tuloillaan sen minkä ehti ja oli rahaa postimerkkeihin.

        Niilo oli aivan toisin kun amerikan "voidellut",he kokosivat omaisuuksia johon kaartiin Niilo ei kuulu ollenkaan ,Niilo eli minimissä elämänsä.
        Rakasti jumala ja Jeesusta ylikaiken.

        Älä siis REA enää sano sanaakaan Niilosta,et ole sen arvoinen,että sinusta ja Niilosta edes voisi puhua samana päivänä.ole vaiti Jeesuksen nimessä!


      • lääkärit
        TorviTotuuden kirjoitti:

        siihen tahtiin, kuin te taikauskoiset väitätte niitä tapahtuvan, niin varmasti ainakin kaikki lääkärit ja sairaanhoitohenkilökunta olisivat ns. "uskossa".

        Kuitenkin tämä taikauskoisuus on heidän joukossaan sangen harvinaista.

        ja sairaanhoitajat uskovat.

        Sitä en osaa sanoa, mistä johtuu, että kaikki, jotka uskovat eivät koe ihmeitä ja parane.

        Keskustelin kerran erään lääkärin kanssa ja hän kyseli minulta, että mistä johtuu ihmeparanemiset kohdallani ja kertoi itsekin olevansa uskovainen ja kertoi, että monet hänen potilaistaan olivat uskovaisia ja rukoilivat paranemista, mutta eivät saaneet sitä koke silminnähden, niin kuin minä.

        Vastasin, että en tiedä. En todella tiedä muuta kuin sen, että minä uskon sydämestäni Jeesukseen ja Hänen Sanaansa ja pyrin kaikessa kunnioittamaan Jumalaa ja näin elämään Hänen Sanansa opettamalla tavalla. Haluan sano tässä, että kun elää Sanan opastamaa elämää, Jumalan rajoissa, on täysi vapaa ja turvallinen, sillä silloin ihminen ei loukkaa itseään eikä lähimmäistään. Ei meidän tarvitse itse puurtaa, vaan saamme voiman Jumalalta olla Hänelle kuuliaisia ja se on ihana tapa elää.

        Tunnen monta, jotka ovat saaneet kokea ihmeparannuksen.
        Onko seurakuntamme jossakin asiassa erilainen, koska meillä todella ihmiset paranevat ja vapautuvat ja saavat rauhan.


      • mitä,
        ReaAalto kirjoitti:

        En ole KOSKAAN kieltänyt sitä Raamatun totuutta, että Jeesus voi parantaa vielä tänäkin päivänä.
        Olen Jeesukseen Kristukseen uskova nainen, jo vuodesta 1975 lähtien.

        Mutta sen kiellän, että nämä nykyajan ihmeparantajat olisivat JEESUKSEN ASIALLA.
        Sitä he eivät ole, vaan eksyttäjiä, jotka oman kunnian pyynnnöstä tai muista minulle tuntemattomista motiiveistaan, ovat julistautuneet toisen herran palvelijoiksi.
        Tiesitkö muuten, että Perkelekin voi parantaa sairauksista?

        Jeesus Sanassaan sanoo, kun Häntä syytettiin, että Hän Saatanan voimasta paransi.
        Hän sanoi, että jos Saatana riitaantuu itsensä kanssa, ei hän voi pysyä pystyssä.

        Saatana, tai miksi sinä paholaista nimitätkin ei voi lopullisesti ketään parantaa, eikä hänellä ole rakkautta, se on valhe, jos väitetään, että hän kykenisi rakkautta ja terveyttä valheena antamaan. Hän on menettänyt aikoja sitten kyvyn rakastaa ja jokainen Jumalasta syntynyt sen tietää ja näkee, että hänen omillaan ei ole aitoa rakkautta. Tekevät he mitä tekevätkin, tulevat vaikka tänne varottelemaan, se ei tule rakkaudesta, vaan muista vaikuttimista.


      • TorviTotuuden
        lääkärit kirjoitti:

        ja sairaanhoitajat uskovat.

        Sitä en osaa sanoa, mistä johtuu, että kaikki, jotka uskovat eivät koe ihmeitä ja parane.

        Keskustelin kerran erään lääkärin kanssa ja hän kyseli minulta, että mistä johtuu ihmeparanemiset kohdallani ja kertoi itsekin olevansa uskovainen ja kertoi, että monet hänen potilaistaan olivat uskovaisia ja rukoilivat paranemista, mutta eivät saaneet sitä koke silminnähden, niin kuin minä.

        Vastasin, että en tiedä. En todella tiedä muuta kuin sen, että minä uskon sydämestäni Jeesukseen ja Hänen Sanaansa ja pyrin kaikessa kunnioittamaan Jumalaa ja näin elämään Hänen Sanansa opettamalla tavalla. Haluan sano tässä, että kun elää Sanan opastamaa elämää, Jumalan rajoissa, on täysi vapaa ja turvallinen, sillä silloin ihminen ei loukkaa itseään eikä lähimmäistään. Ei meidän tarvitse itse puurtaa, vaan saamme voiman Jumalalta olla Hänelle kuuliaisia ja se on ihana tapa elää.

        Tunnen monta, jotka ovat saaneet kokea ihmeparannuksen.
        Onko seurakuntamme jossakin asiassa erilainen, koska meillä todella ihmiset paranevat ja vapautuvat ja saavat rauhan.

        joka on taas täällä levittelemässä valheitaan.

        Luuletko todella, että joku uskoo sinun kömpelöt valheilla kyllästetyt tekstisi?

        Kyllä lääkärit sentään uskovat enemmän siihen "pullon henkeen", kuin teidän taikauskoisten "pyhiin henkiin".


      • frihet
        RitariOlevainen kirjoitti:

        lähimmäisestäsi,=Niilo Ylivainiosta!
        Niilo oli USKOLLINEN Jeesuksen todistaja,Hän puhui aina vain Jeesuksesta,ei mistään uskonsanasta,vaan Jeesuksesta,Häneen hän kehoitti ihmisä alati uskomaan,ei Pyhään Henkeen,vaan aina Jeesukseen,Niilo julisti yksinomaan Jeesusta Kristusta ja jeesuksen evankeliumia .täydellistä evankeliumia,johon julistukseen kuului se,että ihmeet ja merkit seuraa niitä jotka uskovat!.Tätä Niilo saarnasi ja hänen saarnaansa seurasi ihmeet,Pyhällä Hengellä täytymiset,kielillä puhumisisneen kirjoitusten mukaan,sairaat parani,ja monet vaioliitot korjaantui, Niilo oli itsensä kieltävä mies,epäitsekäs aina.
        Hän eli täysillä Jeesukselle.

        Olet Rea pahasti metsässä haukuessasi Niilo veljeä,se todistaa,että olet aivan väärässä hengessä ja pirun asialla täällä liikut,tämä Niilon parjaaminen vei sinun uskoltasi pohjan ja uskoottavuuden,olet väärennös,ja teeskentelijä.

        Tee siis parannus ja pyydä anteeksi ,olet hajottaja ,et rakentaja,sinunkauttasi tulee monet saastutetuksi,noilla valheellisila häpäisevillä puheillasi.

        Niilo oli eläessään helluntaiherätyksen voimakkaimpia puhujia ja seurakuntien perustaja,taisi perustaa eniten seurakuntia kuin kukaan koskaan h-herätyksessä,oli sairaudestaan huolimatta aina valmis palvelemaan seurakuntia yötä päivää,rukoili ahdituneiden kanssa yötä myöten,eli köyhyydessä ja monasti jopa ppuutteesa käytti vuosikausia samaa pukua ja kenkiä niin kauan,kun jalat tuli kengistä läpi.
        Niiloa käytettin paljon hyväksi,hän tiesi sen,mutta koskaan ei valittanut.
        Hänelle tuli päivilläin satojakin kirjeitä,hän pyrki uskollisuutensa mukaan vastaamaan kaiklle,
        ja se,mikä oli hävyttömintä häntä kohtaan ,useimmat kyselijät eivä liittäneet kysely kirjeeseensä paluu kuorrta,tai edes posti merkkiä.
        Silti Niilo vastaili vähillä tuloillaan sen minkä ehti ja oli rahaa postimerkkeihin.

        Niilo oli aivan toisin kun amerikan "voidellut",he kokosivat omaisuuksia johon kaartiin Niilo ei kuulu ollenkaan ,Niilo eli minimissä elämänsä.
        Rakasti jumala ja Jeesusta ylikaiken.

        Älä siis REA enää sano sanaakaan Niilosta,et ole sen arvoinen,että sinusta ja Niilosta edes voisi puhua samana päivänä.ole vaiti Jeesuksen nimessä!

        On hyvä, että teitä Niilon ajalta olevia on myös jarruttamassa näiden katkeruuden omaavien hakkumisia.

        Minä tosin en silloin ollut uskossa, mutta ehkä harmittaa Niilon jälkeläisten ajattelu, kun isästään näitä lukevat, joita Reea tänne suoltaa, itsekin tunnen erään heistä.

        Et luulee Reea jotakin kunniaa saavansa, kun negatiivista kylvää, jopa poisnukkuneista.


      • nnp
        RitariOlevainen kirjoitti:

        lähimmäisestäsi,=Niilo Ylivainiosta!
        Niilo oli USKOLLINEN Jeesuksen todistaja,Hän puhui aina vain Jeesuksesta,ei mistään uskonsanasta,vaan Jeesuksesta,Häneen hän kehoitti ihmisä alati uskomaan,ei Pyhään Henkeen,vaan aina Jeesukseen,Niilo julisti yksinomaan Jeesusta Kristusta ja jeesuksen evankeliumia .täydellistä evankeliumia,johon julistukseen kuului se,että ihmeet ja merkit seuraa niitä jotka uskovat!.Tätä Niilo saarnasi ja hänen saarnaansa seurasi ihmeet,Pyhällä Hengellä täytymiset,kielillä puhumisisneen kirjoitusten mukaan,sairaat parani,ja monet vaioliitot korjaantui, Niilo oli itsensä kieltävä mies,epäitsekäs aina.
        Hän eli täysillä Jeesukselle.

        Olet Rea pahasti metsässä haukuessasi Niilo veljeä,se todistaa,että olet aivan väärässä hengessä ja pirun asialla täällä liikut,tämä Niilon parjaaminen vei sinun uskoltasi pohjan ja uskoottavuuden,olet väärennös,ja teeskentelijä.

        Tee siis parannus ja pyydä anteeksi ,olet hajottaja ,et rakentaja,sinunkauttasi tulee monet saastutetuksi,noilla valheellisila häpäisevillä puheillasi.

        Niilo oli eläessään helluntaiherätyksen voimakkaimpia puhujia ja seurakuntien perustaja,taisi perustaa eniten seurakuntia kuin kukaan koskaan h-herätyksessä,oli sairaudestaan huolimatta aina valmis palvelemaan seurakuntia yötä päivää,rukoili ahdituneiden kanssa yötä myöten,eli köyhyydessä ja monasti jopa ppuutteesa käytti vuosikausia samaa pukua ja kenkiä niin kauan,kun jalat tuli kengistä läpi.
        Niiloa käytettin paljon hyväksi,hän tiesi sen,mutta koskaan ei valittanut.
        Hänelle tuli päivilläin satojakin kirjeitä,hän pyrki uskollisuutensa mukaan vastaamaan kaiklle,
        ja se,mikä oli hävyttömintä häntä kohtaan ,useimmat kyselijät eivä liittäneet kysely kirjeeseensä paluu kuorrta,tai edes posti merkkiä.
        Silti Niilo vastaili vähillä tuloillaan sen minkä ehti ja oli rahaa postimerkkeihin.

        Niilo oli aivan toisin kun amerikan "voidellut",he kokosivat omaisuuksia johon kaartiin Niilo ei kuulu ollenkaan ,Niilo eli minimissä elämänsä.
        Rakasti jumala ja Jeesusta ylikaiken.

        Älä siis REA enää sano sanaakaan Niilosta,et ole sen arvoinen,että sinusta ja Niilosta edes voisi puhua samana päivänä.ole vaiti Jeesuksen nimessä!

        Minä en koskaan ole Niiloa kuullut ja nähnyt "elävänä" olen sen verran nuorempaa väkeä mutta kun Niilon kirjallisuutta lukee ja äänitteitä kuuntelee nin mistään ei niin tule siunattu olo kun hänen julistuksesta.
        Aitoa ja puhdasta julistusta johon ei tarvi lisätä eikä ottaa pois mitään.


      • TorviTotuuden
        nnp kirjoitti:

        Minä en koskaan ole Niiloa kuullut ja nähnyt "elävänä" olen sen verran nuorempaa väkeä mutta kun Niilon kirjallisuutta lukee ja äänitteitä kuuntelee nin mistään ei niin tule siunattu olo kun hänen julistuksesta.
        Aitoa ja puhdasta julistusta johon ei tarvi lisätä eikä ottaa pois mitään.

        siis.


      • nnp
        TorviTotuuden kirjoitti:

        siihen tahtiin, kuin te taikauskoiset väitätte niitä tapahtuvan, niin varmasti ainakin kaikki lääkärit ja sairaanhoitohenkilökunta olisivat ns. "uskossa".

        Kuitenkin tämä taikauskoisuus on heidän joukossaan sangen harvinaista.

        Muuten ...sairaanhoitohenkilökunnasta yllättävän suuri määrä on uskossa.


      • "frihet"
        TorviTotuuden kirjoitti:

        joka on taas täällä levittelemässä valheitaan.

        Luuletko todella, että joku uskoo sinun kömpelöt valheilla kyllästetyt tekstisi?

        Kyllä lääkärit sentään uskovat enemmän siihen "pullon henkeen", kuin teidän taikauskoisten "pyhiin henkiin".

        ja puhun täysin totta. Ehkä kirjoitukseni saattaa olla vaikkapa kömpelöäkin, mutta totta se on, joka ikinen sana.
        En ikinä etsi omaa kunniaani ja ihmettelen, mitä se hyödyttäisi, mutta todistan Jeesuksen kunniasta ja Hän on Itse minut siihen tehtävään kauan sitten erottanut.


      • frihet
        TorviTotuuden kirjoitti:

        siihen tahtiin, kuin te taikauskoiset väitätte niitä tapahtuvan, niin varmasti ainakin kaikki lääkärit ja sairaanhoitohenkilökunta olisivat ns. "uskossa".

        Kuitenkin tämä taikauskoisuus on heidän joukossaan sangen harvinaista.

        On melkoinen määrä lääkäreitä, jotka ovat uskossa Kristukseen, mutta se ikävä puoli on, että lääkärin tointa hoitaessaan, ei Kristusta saa ottaa huomioon, eikä edes evankeliumia tuoda tiettäväksi, näissä meidän leveys asteissa.

        Olen melko paljon terveyskeskuksemme vastaavan lääkärin kanssa keskustellut, näistä asioista, kun kuuluu vielä samaan seurakuntaamme, joten jotakin perustavaa tiedän minäkin, näin tältä puolen lahtea katsoen.


      • frihet
        TorviTotuuden kirjoitti:

        joka on taas täällä levittelemässä valheitaan.

        Luuletko todella, että joku uskoo sinun kömpelöt valheilla kyllästetyt tekstisi?

        Kyllä lääkärit sentään uskovat enemmän siihen "pullon henkeen", kuin teidän taikauskoisten "pyhiin henkiin".

        Kristus on minut parantanut, etkä sinä kaikessa typeryydessäsi, sitä tyhjäksi tee.

        Ja vieläkin kirjoitan, että tuo monasti kirjoittamani veli elää, vaikka olisi jo pitänyt maatuneena olla, agressiivisen syövän kohdatessa hänen elimiään (haima ja maksa).

        Et sillee torvis.


      • TorviTotuuden
        frihet kirjoitti:

        On melkoinen määrä lääkäreitä, jotka ovat uskossa Kristukseen, mutta se ikävä puoli on, että lääkärin tointa hoitaessaan, ei Kristusta saa ottaa huomioon, eikä edes evankeliumia tuoda tiettäväksi, näissä meidän leveys asteissa.

        Olen melko paljon terveyskeskuksemme vastaavan lääkärin kanssa keskustellut, näistä asioista, kun kuuluu vielä samaan seurakuntaamme, joten jotakin perustavaa tiedän minäkin, näin tältä puolen lahtea katsoen.

        niin, ettei minun kohdalleni ole sattunut ainoatakaan taikauskoista lääkäriä?

        Olen sentään viettänyt satojen lääkäreiden kanssa saunailtoja, eikä AINOATAKAAN taikauskoista ole kukaan heistäkään tuntenut.

        Annapa yksi taikauskoisen lääkärin nimi niin tarkistan asian.


      • ReaAalto
        TorviTotuuden kirjoitti:

        siis.

        Olet muuten oikeassa.Uskovat jotka eivät tutki ja arvostele, sekä kyseenalaista JUMALAN SANALLA menevät harhaan.
        He ovat antaneet suggeroida itsensä hurmoshengessä.
        Kuulopuheet ja toisten ihmisten mielipiteet ovat kriteereinä, heidän arvioissaan.

        Helluntailaiset eivät sitä paitsi siedä sitä, että nainen puhuu.
        Eivätkä siedä kritiikkiä,paitsi tietysti silloin kun he itse kritisoivat toisin ajattelevia.
        Silloin ovat kaikki keinot sallittuja.


      • nnp
        ReaAalto kirjoitti:

        Olet muuten oikeassa.Uskovat jotka eivät tutki ja arvostele, sekä kyseenalaista JUMALAN SANALLA menevät harhaan.
        He ovat antaneet suggeroida itsensä hurmoshengessä.
        Kuulopuheet ja toisten ihmisten mielipiteet ovat kriteereinä, heidän arvioissaan.

        Helluntailaiset eivät sitä paitsi siedä sitä, että nainen puhuu.
        Eivätkä siedä kritiikkiä,paitsi tietysti silloin kun he itse kritisoivat toisin ajattelevia.
        Silloin ovat kaikki keinot sallittuja.

        Miten niin ei nainen voi puhua? Voipas.Onhan naisia helluntaiseurakunnassa evankelistoina.Mielelläni kuuntelen.Ja hyviä sellaisia.
        Mutta seurakunnan paimenen( pastori) ja vanhemmisto olkoon miespuolisia.Meidänkin seurakunnassa on nuorisopastorina nainen, joka minun mielestäni voisi olla muulla nimikkeellä kuin pastori esim. nuorisotyöntekijä.


      • frihet kirjoitti:

        Kristus on minut parantanut, etkä sinä kaikessa typeryydessäsi, sitä tyhjäksi tee.

        Ja vieläkin kirjoitan, että tuo monasti kirjoittamani veli elää, vaikka olisi jo pitänyt maatuneena olla, agressiivisen syövän kohdatessa hänen elimiään (haima ja maksa).

        Et sillee torvis.

        Jeesus paransi minutkin 6.5.88 ja terve olen siitä lähtien ollut synnynnäisestä sydänviasta.

        Herra on hyvä ja Ihmeellinen.


      • frihet
        TorviTotuuden kirjoitti:

        niin, ettei minun kohdalleni ole sattunut ainoatakaan taikauskoista lääkäriä?

        Olen sentään viettänyt satojen lääkäreiden kanssa saunailtoja, eikä AINOATAKAAN taikauskoista ole kukaan heistäkään tuntenut.

        Annapa yksi taikauskoisen lääkärin nimi niin tarkistan asian.

        Arvelen monen tuntevan esim. Risto Halonen, vain yksi suomalaisista lääkäreistä, vaikka tosin tunnen täällä muitakin suomalaisiakin, saatikka ruotsalaisia.

        Tämä oli tosin poikkeus, että kirjoitan sulle ihmisten nimiä.

        Mutta kun nimimerkisi jo kertoo, ettet tunne kristillistä elämää omakohtaisesti.


        Koitan ymmärtää vihasi ja yritän myös vältää vastaamasta viesteihisi vastaisuudessa.


      • kakefin
        mitä, kirjoitti:

        Jeesus Sanassaan sanoo, kun Häntä syytettiin, että Hän Saatanan voimasta paransi.
        Hän sanoi, että jos Saatana riitaantuu itsensä kanssa, ei hän voi pysyä pystyssä.

        Saatana, tai miksi sinä paholaista nimitätkin ei voi lopullisesti ketään parantaa, eikä hänellä ole rakkautta, se on valhe, jos väitetään, että hän kykenisi rakkautta ja terveyttä valheena antamaan. Hän on menettänyt aikoja sitten kyvyn rakastaa ja jokainen Jumalasta syntynyt sen tietää ja näkee, että hänen omillaan ei ole aitoa rakkautta. Tekevät he mitä tekevätkin, tulevat vaikka tänne varottelemaan, se ei tule rakkaudesta, vaan muista vaikuttimista.

        Olen itse omin silmin nähnyt ja meitä oli puolenkymmentä ympärillä katsomassa kun Hellä Karvonen, evankelista , rukoili ihmisten puolesta, joilla oli eripituiset jalat. Jalka kasvoi yhtä pikäksi kuin toinenkin ja meidän seurakunnan jäsen pääsi lonkkakivuistaan ja seisoi suorassa.
        Silti epäilin vaikka asian itse näin, ja viikkojen jälkeen soitin ao henkilölle että vieläkö jalat ovat yhtä pitkät? Kyllä olivat ja hän oli kiitollinen avusta jonka Jumala oli antanut.
        Ihminen epäilee vaikka omin silmin näkee.
        Se että huijarisaarnaajien kokouksissa paranee ihmisiä, voi olla aivan tottakin, eikä ole välttämättä paholaisen työtä.
        Jos Jumalan sanaa julistetaan vääristäkin motiiveista, Jumala sanansa todistukseksi antaa tapahtua paranemisia.
        Vaarallista vain on siinä se että yleisö luulee tapahtuneen todistavan että julistaja on Jumalan tahdossa, ja opillisesti leimautuu häneen ja mahdollisesti tulee johdetuksi harhaan myöhemmin.


      • benedi
        Jeesus on kirjoitti:

        parantanut useamman kerra niin, että lääkärikunta on sanonut niiden paranemisien olevan ihmeitä, ettekä te TorviTotuuden tai ReaAalto voi sitä muuksi muuttaa.

        Onpa teho-osaston henkilökunta lähettänyt osastoltaan työntekijä perääni, sitten kun pääsinkin pian paranemiseni jälkeen takaisin tavalliselle osastolle, kyselemään, että mitä oikein tapahtui, sillä koko teho-osaston henkilökunta on täydessä hämmingissä ja sain todistaa, että Jeesus paransi.
        Sairaalasta kotiin päästessä minut vielä kutsuttiin lääkärihuoneeseen haastatteluun, niin suuri oli hämmästys äkkinäisestä tervehtymisestäni, kuoleman vakavasta sairaudesta.

        Jeesus elää ja teidän olisi syytä tarkistaa nopeasti kantaanne Häneen.

        Mitä sanotte sinä päivänä, kun omat mahdollisuudet käyvät vähiin ja toivoa ei näy missään ja te ette usko, että Jumala luo uutta.

        Olen itse joutunut tuon käymään läpi ja toivoa ei lääkärit antaneet, mutta se toivo oli minussa ja se toivo ei minua häpeään saattanut, sain tulla hetkessä terveeksi ja useamman kerran.
        Näitä sairauksia, jotka ovat olleet vakavia ja joista Jeesus on parantanut minut, huomioon ottamatta, saan aina olla terve ja rauhallinen ja se on yksin Jeesuksen teko.
        Miksi saan olla terve ja vapaa, siksi, että uskon Jumalan Sanan, niin kuin se on meille annettu. Minun on uskottava, koska se on minulle todistettu.

        Olen erittäin jalat maassa seisovaa tyyppiä, enkä taikauskoinen ole ollut ikinä.

        Jeesus elää ja siksi teidän on syytä miettiä mitä te saatte itsellenne aikaan tuolla jatkuvalla Jumalan voiman väheksymisellä ja suoranaisella pilkkaamisella.

        Tottakait Jeesus parantaa, sillä eihän hän ole laittomuuden ihminen.

        " Minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan"

        " Emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet, parantaneet sairaita ja tehneet monta voimallista tekoa" Raamattu

        " Ja niin minä (Jeesus ) lausun heille julki
        ,menkää pois minun edestäni te laittomuuden tekijät, minä en ole koskaan teitä tuntenut" Jeesus

        Onko kukaan tutkinut tunnustiko ja noudattiko Niilo, kaikkia Jumalan käskyjä?


      • ReaAalto kirjoitti:

        Olet muuten oikeassa.Uskovat jotka eivät tutki ja arvostele, sekä kyseenalaista JUMALAN SANALLA menevät harhaan.
        He ovat antaneet suggeroida itsensä hurmoshengessä.
        Kuulopuheet ja toisten ihmisten mielipiteet ovat kriteereinä, heidän arvioissaan.

        Helluntailaiset eivät sitä paitsi siedä sitä, että nainen puhuu.
        Eivätkä siedä kritiikkiä,paitsi tietysti silloin kun he itse kritisoivat toisin ajattelevia.
        Silloin ovat kaikki keinot sallittuja.

        * Rea, sinäkin sanot itseäsi uskovaiseksi, silti haet tukea ateistiltä, tuo TT. on täysin eksyksissä elämässään, kieltää Jumalan, ja sinä sanot, "Olet muuten oikeassa", missä ateisti on oikeassa, kun puhutaan esm. Jumalan miehestä Niilo Yli-Vainiosta?

        * Sinut Rea on myös suggeroitu joskus jotenkin, kun siirryit Jumalan seurakunnasta maailmakirkkoon, järjestelmään, jossa väkisin tehdään ihmisviisaudella keksityllä valelurituaalilla seurakunnan jäseniä? Mutta siellähän onkin helppo olla ja leikkiä uskovaista, kun kukaan ei valvo mitä jäsenet puuhaa?
        * Suurin osa jsenistänne on täysin pois Jumalan yhteydestä, muutamia harvoja sieltä voi löytyä, jotka ovat aidosti uudestisyntyneet, ja yleensä ne, jotka sen kokevat, lähtevät kirkon ulkokultaisesta jumalisuudesta , ja hakeutuvat Jumalan seurakuntaan, usein juuri h-seurakuntaan. Miksi sinä teit aivan toisinpäin? Kuka sinut suggeroi kannattamaan vauvakasteen valhe kannattajaksi? Pakosta olet vauvarituaalin hyväkysyjä, koska vaihdoit totuuden valheeseen !

        * Sinä haukut ja perjaat lähes kaikki saarnamiehet ja naiset, jotka eivät kuulu harhaiseen kirkkoosi, itse olet syvällä eksyksissä, ja kehtaat parjata Jumalan ihmisiä , kuten nyt Niilo Yli-Vainiota.


      • TorviTotuuden kirjoitti:

        siihen tahtiin, kuin te taikauskoiset väitätte niitä tapahtuvan, niin varmasti ainakin kaikki lääkärit ja sairaanhoitohenkilökunta olisivat ns. "uskossa".

        Kuitenkin tämä taikauskoisuus on heidän joukossaan sangen harvinaista.

        * Kuinkahan usein sinullekkin TT on sanottu, että useimmat parantuneet eivät tee siitä julkista numeroa, juuri siksi, että he haluavat antaa kunnian Jeesuskelle Kristukselle, Hänelle, joka heidät paransi. He eivät ota kunniaa itselleen, eivätkä anna sitä edes saarnaajalle konka kautta ovat parantuneet. Ja näin se menee kun se oikein menee, kunnia kuuluu Herralle Jeesukselle, eikä ihmeillä aleta retostelmaan ha ylpeilemään!
        * Ja siksikin, tuollaiset callupit, joita esm. Miettinen on tehnyt, ne ei sano puolta totuudesta, ja vielä kun itse on epäuskoinen, niin se jo antaa suuntaa mitä kirjoitetaan.


      • ReaAalto kirjoitti:

        En ole KOSKAAN kieltänyt sitä Raamatun totuutta, että Jeesus voi parantaa vielä tänäkin päivänä.
        Olen Jeesukseen Kristukseen uskova nainen, jo vuodesta 1975 lähtien.

        Mutta sen kiellän, että nämä nykyajan ihmeparantajat olisivat JEESUKSEN ASIALLA.
        Sitä he eivät ole, vaan eksyttäjiä, jotka oman kunnian pyynnnöstä tai muista minulle tuntemattomista motiiveistaan, ovat julistautuneet toisen herran palvelijoiksi.
        Tiesitkö muuten, että Perkelekin voi parantaa sairauksista?

        * REA AALTO, Niilo Yli-Vainio oli JEESUKSEN ASIALLA, sinä et ole, olet vastakkaisen voiman asialla, mieti sitä, ja lopeta tuo mieletön saarnamiseten/naisten vainoaminen!


      • benedi
        TorviTotuuden kirjoitti:

        niin, ettei minun kohdalleni ole sattunut ainoatakaan taikauskoista lääkäriä?

        Olen sentään viettänyt satojen lääkäreiden kanssa saunailtoja, eikä AINOATAKAAN taikauskoista ole kukaan heistäkään tuntenut.

        Annapa yksi taikauskoisen lääkärin nimi niin tarkistan asian.

        Lääkäri Luukas on ihmisen nimi,ja hänkertoo ettäJeesus paransi sadanpäämiehen kuolemaisillaan
        olevan palvelijan.
        Samoin Luukas 7 lukukerrotaan, kuinka lähellä kaupungin porttia kannettiin äitinsä ainoikaista kuollutta poikaa.

        Lääkäri Luukas todistaa että Jeesus sanoi:; " Nuorukainen, minä
        sanon sinulle: nouse!

        " Niin kuollut nousi istualleen ja rupesi puhumaan" Lk 7: 12, 14, 15


      • benedi
        mitä, kirjoitti:

        Jeesus Sanassaan sanoo, kun Häntä syytettiin, että Hän Saatanan voimasta paransi.
        Hän sanoi, että jos Saatana riitaantuu itsensä kanssa, ei hän voi pysyä pystyssä.

        Saatana, tai miksi sinä paholaista nimitätkin ei voi lopullisesti ketään parantaa, eikä hänellä ole rakkautta, se on valhe, jos väitetään, että hän kykenisi rakkautta ja terveyttä valheena antamaan. Hän on menettänyt aikoja sitten kyvyn rakastaa ja jokainen Jumalasta syntynyt sen tietää ja näkee, että hänen omillaan ei ole aitoa rakkautta. Tekevät he mitä tekevätkin, tulevat vaikka tänne varottelemaan, se ei tule rakkaudesta, vaan muista vaikuttimista.

        Jeesus todisti: " He, " uskovat" sanovat: " Emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet , ajaneet ulos riivaajia ja
        tehneet monta voimallista tekoa"

        Niin minä lausun heille julki: " Menkää pois minun edestäni te laittomuuden tekijät, En ole koskaan teitä tuntenut"

        Jotenkin noin se teksti meni.

        Jeesuksen nimeä siis käytetään monien, monien, voimallisten
        tekojen apuna,..Myös parantaminen on voimallinen teko.

        Mutta jos uskova on laiton, rikkoo Jumalan lain , epäjumalillaan, ja väärillä lepopäivillään jne...niin Jumala ei heitä silti kuule...vaan ihmeet ovat Jumalan ulkopuolelta.


      • e-paananen
        TorviTotuuden kirjoitti:

        siihen tahtiin, kuin te taikauskoiset väitätte niitä tapahtuvan, niin varmasti ainakin kaikki lääkärit ja sairaanhoitohenkilökunta olisivat ns. "uskossa".

        Kuitenkin tämä taikauskoisuus on heidän joukossaan sangen harvinaista.

        Ninulle on tapahtunut kolme todistettua ihmettä.
        Yksi silmin havaittava.
        kaksi lääkärien todistamaa tutkimustulokset muuttuivat
        Jeesuksen kosketuksesta katosivat kasvit jotka kuvissa
        selvästi näkyivät.
        Esirukouksen jälkeen olivat pois.


      • Niilon nähnyt
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Rea, sinäkin sanot itseäsi uskovaiseksi, silti haet tukea ateistiltä, tuo TT. on täysin eksyksissä elämässään, kieltää Jumalan, ja sinä sanot, "Olet muuten oikeassa", missä ateisti on oikeassa, kun puhutaan esm. Jumalan miehestä Niilo Yli-Vainiosta?

        * Sinut Rea on myös suggeroitu joskus jotenkin, kun siirryit Jumalan seurakunnasta maailmakirkkoon, järjestelmään, jossa väkisin tehdään ihmisviisaudella keksityllä valelurituaalilla seurakunnan jäseniä? Mutta siellähän onkin helppo olla ja leikkiä uskovaista, kun kukaan ei valvo mitä jäsenet puuhaa?
        * Suurin osa jsenistänne on täysin pois Jumalan yhteydestä, muutamia harvoja sieltä voi löytyä, jotka ovat aidosti uudestisyntyneet, ja yleensä ne, jotka sen kokevat, lähtevät kirkon ulkokultaisesta jumalisuudesta , ja hakeutuvat Jumalan seurakuntaan, usein juuri h-seurakuntaan. Miksi sinä teit aivan toisinpäin? Kuka sinut suggeroi kannattamaan vauvakasteen valhe kannattajaksi? Pakosta olet vauvarituaalin hyväkysyjä, koska vaihdoit totuuden valheeseen !

        * Sinä haukut ja perjaat lähes kaikki saarnamiehet ja naiset, jotka eivät kuulu harhaiseen kirkkoosi, itse olet syvällä eksyksissä, ja kehtaat parjata Jumalan ihmisiä , kuten nyt Niilo Yli-Vainiota.

        Niilo Yli-Vainio oli todella Jumalan mies, kävin hänen kokouksissaan monta kertaa 70-luvulla. Niilo korosti aina ettei hän itse paranna ketään, vaan Pyhä Henki parantaa kenet tahtoo kun rukoillaan Jeesuksen nimessä.

        Niilo sanoi aina olevansa vain Jumalan vähäinen juoksupoika.

        Niilon saarnaamistyön seurauksia ihmisiä tuli paljon parannukseen ja elävään uskoon. Hedelmistään te heidät tunnette sanoo raamattu.

        Jumala siunasi tätä työtä ja se oli varmasti oikeasta hengestä.


    • * Jospa nyt lopettaisit jo vihdoin tuon Jumalan miesten parjaamisen. Niilokin on ollut jo vuosia Herransa luona, antaisit vainajein jo levätä rauhassa. Mikä se piru on nimeltään, joka sua juoksuttaa näiden Herran palvelijoiden vanavedessä, jopa haudan taakse? Menee jo sairauden puolelle tuo vainoamisesi.
      * Niilo saarnasi Jeesusta Kristusta, eikä sun okulttimiasi. Sinä se okultisminen olet, jos joku on. Siirryit Jumalan seurakunnasta haroppiin, mitenkäs sinä sen selität? Sun ei kansisi källä yhtään ketään, omat seurakunnalliset asiasi on päin mäntyä, niin miten voit tosia tuomita, etkä varsinkaan Niilo Yli-Vainiota ! Sinä olet kuin h......a Niilon rinnalla !

      • Suora vastaus kiitos

        Mitä tarkoittaa suomeksi ja ilman kirjainten pois jättämistä tuo tekstisi: "Sinä olet kuin h......a Niilon rinnalla !" ?

        Jäi epäselväksi sekin tässä uudessa systeemissä kelle vastasit? Mitä siis tarkoittaa " h......a"?.


    • ShekinaGlory

      Niilo on suuri Jumalan mies, Amen. Hän on nyt kirkkaudessa Aabrahamin ja Mooseksen ja muiden uskon sankarien kanssa. Tiesittekö, että esim. Suzette Hattingh oli töissä kuolevien osastolla antamassa niin sanottua saattohoitoa? Hän rupesi ihmettelemään miksi ihmiset kuolevat niin eri tavalla. Toiset huutavat kauhusta tuskan hiestä märkänä - toiset taas kuolevat rauhallisina ja kiitollisina. Hän rupesi tarkkailemaan mistä se johtuu - mikä tuon eron aiheuttaa. Lopputuloksena antoi elämänsä Jeesukselle ja on siitä asti palvellut Häntä voimakkaana evankelistana (löydätte kyllä varmasti vikaa myös hänestä).

    • Totta se on

      Eikö kaikkien uskossa olevien tule julistaa uskon sanaa? Koko Raamattu on täynnä opetusta uskosta. "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut!" Sinäkin Rea!

    • hellarit hajoittaa.

      Viimeksi kun radiosta kuulin Niilon huutavan - suljin sen. Koin sen ahdistavaksi. Niilon tyyliin kuului laittaa lehteen ilmoitus: kuka pystyy näyttämään Ramaatusta että lapsia kastetaan sille maksan 10 000 markkaa. Ei tällainen toiminta Jumalasta ole. Raamatun mukaan vain yksi kaste, mutta missä iässä kaste tulee suorittaa sitä ei Raamattu kerro.

      Seposta ja Pirkosta olen myös lukenut, että he ovat meedioita. Moni on heidän rukouskäsittelynjälkeen tullut todella pahoinvoivaksi.

      En ole koskaan radiossa kuullut Pirkon kutsuvan ihmisiä Kristuksen luokse ja tekemään parannusta - tunnustaa syntinsä Jumalalle ja pyyytää niitä Kristuksen ristinkuolemaan vedoten anteeksi.

      Moni helluntailainen rakastaa helluntailaisuutta, mutta ei Kristusta.

    • Kaijakoo11

      hellarit hajoittaa.11.4.2011 15:11
      0 Avaa
      Sulje Viimeksi kun radiosta kuulin Niilon huutavan - suljin sen. Koin sen ahdistavaksi. Niilon tyyliin kuului laittaa lehteen ilmoitus: kuka pystyy näyttämään Ramaatusta että lapsia kastetaan sille maksan 10 000 markkaa. Ei tällainen toiminta Jumalasta ole. Raamatun mukaan vain yksi kaste, mutta missä iässä kaste tulee suorittaa sitä ei Raamattu kerro.

      Seposta ja Pirkosta olen myös lukenut, että he ovat meedioita. Moni on heidän rukouskäsittelynjälkeen tullut todella pahoinvoivaksi.

      En ole koskaan radiossa kuullut Pirkon kutsuvan ihmisiä Kristuksen luokse ja tekemään parannusta - tunnustaa syntinsä Jumalalle ja pyyytää niitä Kristuksen ristinkuolemaan vedoten anteeksi.

      Moni helluntailainen rakastaa helluntailaisuutta, mutta ei Kristusta.

      Yhdyn mieliiteeseesi, ja snaon vielä että aika törkeää on tuo mohkaanin käyttäytyminen ja se osoittaa vain sitä että ei puolusta evankeliumia vaan on ihmisen palvoja, ja samalla halveksii Rea Aaltoa, jota kutsuu huoraksi.

      Ällöttävää edes kirjoittaa tuota sanaa.

    • Ihailen Jeesusta

      Rumaa kielenkäyttöä tulee välttää. Rea parjaa rumasti Jumalan palvelijoita kuten Niilo Ylivainiota, jonka kautta sadat ihmiset löysivät pelastustien, mm. monet kadunmiehet.

    • Mitä tarkoitus on että ihmiset kaatuu? Mitä Uskon sana liike selittä heidän jumalan tarkoitusperiä siinä asiassa ??
      En ole oikein koskaan saanut selvä mitä hyötyä muuta ihmisellä kaatumisista kun että he saa fiilis siitä ??
      MULLA AINAKAAN EI OLLUT MITÄÄN HYÖTYÄ SIITÄ.. ?????
      En muuttunut yhtään !!!!!

    • Lukeeko Raamatussa ??? Että menkää ja kaatakaa kaikki ihmiset minun Nimessä,, niin että he tulevat Minun opetuslapsia ?? Tällainen kysmys antoi Pyhä Henki teille vielä pohditettavaxi !!!

    • arkikalusto

      Mitähän mieltä pitää olla
      vanhojen uskovaisten
      käytöksestä ja toisten uskovien
      halpa-arvoisesta nimittelystä?

      On se ainakin omiaan antamaan
      huonon kuvan siitä,
      minkälaisia ihmisiä sitten
      seurakunnassa on,
      kun/jos joku haluaa
      päästä porukkaan.


      Täällä huoritellaan ja annetaan
      tappouhkauksia ja toivotaan
      toisten uskovien kuolemaa
      ja vielä uskovaisiksi sanoutuvien taholta.

      Niin törkeää kielenkäyttöä
      kun täällä vuosien mittaan on
      eräitten vakiokirjoittajien taholta
      saanut lukea toisia kirjoittajia kohtaan,
      ja kehtaavat vielä mainostaa itseään
      uskovina täällä, on todellakin
      tyrmistyttävää ja häpeällistä.


      Kummallista, ettei *sefu* puutu!

    • arkikalusto

      Mitä kaatamisiin tulee,
      se on ilmiö josta Jeesus
      varoitti, katsokaa ettei
      kukaan teitä eksytä.

      Yli-Vainio epäili itsekin
      sitä kaatamista, joka
      alkoi hänen Austraalian
      matkansa jälkeen, kun
      joutui siellä eksyttävän hengen
      valtaamaksi, toisen sen henkisen
      kätten alla.

      Liekö sensaatiomainen suosio
      sokaissut vanhan saarnaajan
      siinä määrin, että ei enää
      tunnistanut ekstystä?

      Turha on näistä raivostua
      ja puolustella kaatamista,
      kun Raamattu käskee
      varomaan ekstystä,
      joka tulee ihmeitten ja
      merkkien voimalla,
      että VALITUTKIN
      eksyisivät!

    • Kaatumaton.

      Yrittäkää, te jotka käytte kaatumiskokoukisssa, sanoa ääneen Jeesus-Nimi ennen kaatumiskokemusta. Et taatusti kaadu. Sano siinä näin: Kiitos Jeesus Kristus, mitä sinä teet!

      • Ihme kristittyjä

        Sinä joka kirjoitit että Seppo Juntunen ja Pirkko Jalovaara on meedioita, ota heihin yhteys, keskustele tämä asia selväksi mitä he ovat. Älä arvostele heitä puskista vaan ota asioista selvää. He tekevät asian selväksi että millä tavalla pelastutaan, saarnaavat kyllä Jumalan sanaa. Mene heidän tilaisuuksiinsa ja kuuntele. Olen itse parantunut heidän tilaisuudessaan ja sen kokemuksen vääntäminen muuksi ei onnistu näillä foorumeilla. Ihmettelen suuresti tällaista vihan , tietämättömyyden ja kristityn rakkauden puutetta mitä tälläkin palstalla on, jopa kuollutta , varmaan tosissaan matkassa ollutta saarnaajaa haukutaan mitä erilaisin keinoin, tehkää parannus.


      • ..näin on...
        Ihme kristittyjä kirjoitti:

        Sinä joka kirjoitit että Seppo Juntunen ja Pirkko Jalovaara on meedioita, ota heihin yhteys, keskustele tämä asia selväksi mitä he ovat. Älä arvostele heitä puskista vaan ota asioista selvää. He tekevät asian selväksi että millä tavalla pelastutaan, saarnaavat kyllä Jumalan sanaa. Mene heidän tilaisuuksiinsa ja kuuntele. Olen itse parantunut heidän tilaisuudessaan ja sen kokemuksen vääntäminen muuksi ei onnistu näillä foorumeilla. Ihmettelen suuresti tällaista vihan , tietämättömyyden ja kristityn rakkauden puutetta mitä tälläkin palstalla on, jopa kuollutta , varmaan tosissaan matkassa ollutta saarnaajaa haukutaan mitä erilaisin keinoin, tehkää parannus.

        Se, että Jumalan nimessä voisi kaatua ja samalla eheytyä joko kehon, mielen tai molempien puolesta tuntuu olevan kynnyskysymys. Siinä ja siinä on, voiko parantumista ylipäätään hyväksyä, koska tuo mieluummin yhdistetään Jeesuksen aikaan kuin nykypäivään. Lääkärille parantumisesta yleensä ei mainita, koska hänen kommenttejaan ja loukkaantumistaan osataan jo etukäteen pelätä. Myös toiset kristityt voivat moittia parantumisen olleen virhe, varsinkin jos sen yhteydessä tuli kaatuneeksi. Niinpä ilon ja kiitollisuuden sijaan parantuneet saavatkin kokea tyrmäyksen, kun "tosikristityt" päättelevät ihmeen tulleen Luciferista.

        Mitä tervehtymiseen tulee Jumalalla on paljon varteenotettavia kilpailijoita, herkkähipiäisiä sellaisia. Lääkärille ihmeet sallitaan, Jumalalle ei. Kukaan ei kysy, millä voimalla lääkäri toimii, parantaa tai pahentaa. Kun taas Jeesuksen nimessä apua rukoileva pappi on aina selityksen velkaa.


    • kastettu na

      Eihän nuo kaatajat ole edes kasteella käyneet.

    • ilmariW

      Jaa, että taas kaatajapappi parantaa, eikä
      arvostella saa. Ei Pirkkoa eikä Markkua
      eikä Niiloa, eikä niitä monia muita.

      Sanokaa hyvät ihmiset, mitä vaille TE jäisitte,
      ellette kaatuisi?

      Miksi Jumala kaataisi, Hän on tullut
      nostamaan kaatuneet ja alaspainetut!

      Lääkärillä on legitimaatio parantamisopinnoista,
      ja jokainen lääkäri on virkavallan kontrollin alainen.

      Mutta mitäs legitimaatiota kaatajapapilla on?
      Ei saisi edes kontrolloida, mikä tyyppi milloinkin
      on parantamassa, ja millä voimalla sitten, kun
      poppamieskin kaataa ja parantaa, samoin tekee
      Buddhan pappi ja voodopappi.

      Jokin aika sitten tehtiin syöpäleikkauksia
      filipppiineillä, paljain käsin vaan operoitiin
      muitakin vaivoja. Koittakaa nyt pyssyä järjissänne,
      ei usko ole mitään science fixionia.

      Menkää lääkäriin, ja ottakaa sekin apu Jumalan kädestä.

      Jos ja kun Jumala haluaa parantaa,
      kyllä Hän parantaa ihan arjen keskellä, eikä
      anna siitä kenellekään ihmiselle kunniaa
      missään kaatumiskokouksissa.

      • Kunnia on Jumalan

        Oikeassa olet.

        Ihmisten järjestämät kaatobileet eivät ole Jumalasta.

        Vaikka ne bileet järjestettäisiin kirkossa niin ei se auta asiaa.

        Jumala ei anna kunniaa ihmiselle eikä salli rahastaa Hänen Sanallaan.


      • +*+

        Terveydenhoidon parissa harvemmin tunnustetaan Jumalan ihmetekoja. Siksi parannetut vaikenevat niistä. Jumalan teoista ei haluta lähteä kiistelemään. Jeesus on kivi, johon loukkaannutaan ja kompastutaan, kun kunnia halutaan yksin itselle.

        Jumala koettelee nyt terveydenhoitoamme erityisen rankalla kädellä. Ihmiset ovat kärsineet suunnattomasti, eritoten lapset ja vanhukset, ja tämän kärsimyksen on määrä alkaa paljastua. Narkolepsia oli vasta alun alkua. Millä me mittaamme, sillä meillekin mitataan. Jos me anteeksiannamme, meillekin annetaan. Mutta voi niitä, jotka eivät osaa edes katua ja jotka mieluummin hakevat kunniaa toisiltaan kuin Jumalalta.

        Jumala avaa silmämme, jos annamme Hänelle luvan. Ketään ei pakoteta. Aika on nyt petollinen ja kestävyyttä kysytään. Vihollinen tulee sieltä, josta sitä ei ole osattu odottaa. Kylmän asiallisesti, vailla häpeää.


      • Valvokaa
        +*+ kirjoitti:

        Terveydenhoidon parissa harvemmin tunnustetaan Jumalan ihmetekoja. Siksi parannetut vaikenevat niistä. Jumalan teoista ei haluta lähteä kiistelemään. Jeesus on kivi, johon loukkaannutaan ja kompastutaan, kun kunnia halutaan yksin itselle.

        Jumala koettelee nyt terveydenhoitoamme erityisen rankalla kädellä. Ihmiset ovat kärsineet suunnattomasti, eritoten lapset ja vanhukset, ja tämän kärsimyksen on määrä alkaa paljastua. Narkolepsia oli vasta alun alkua. Millä me mittaamme, sillä meillekin mitataan. Jos me anteeksiannamme, meillekin annetaan. Mutta voi niitä, jotka eivät osaa edes katua ja jotka mieluummin hakevat kunniaa toisiltaan kuin Jumalalta.

        Jumala avaa silmämme, jos annamme Hänelle luvan. Ketään ei pakoteta. Aika on nyt petollinen ja kestävyyttä kysytään. Vihollinen tulee sieltä, josta sitä ei ole osattu odottaa. Kylmän asiallisesti, vailla häpeää.

        >>>>Vihollinen tulee sieltä, josta sitä ei ole osattu odottaa. Kylmän asiallisesti, vailla häpeää.


      • ei muuta selitystä
        Kunnia on Jumalan kirjoitti:

        Oikeassa olet.

        Ihmisten järjestämät kaatobileet eivät ole Jumalasta.

        Vaikka ne bileet järjestettäisiin kirkossa niin ei se auta asiaa.

        Jumala ei anna kunniaa ihmiselle eikä salli rahastaa Hänen Sanallaan.

        lukekaa raamattua. armolahjat toimii edelleen.


      • Erinomaisten kerho
        Valvokaa kirjoitti:

        >>>>Vihollinen tulee sieltä, josta sitä ei ole osattu odottaa. Kylmän asiallisesti, vailla häpeää.

        Täällähän kirjoitellaan kuin oltaisiin puoluekokouksessa, minä oikeassa, te väärässä, ja sitä rataa. Meidän teologia oikella tulkinnalla, muutama Raamatunpaikka väliin, teidän väärällä tulkinnalla. tätä on nämä keskustelut.


    • hui hai hellari.

      Ylivainio oli elossaoloaikanaan kiistelty henkilö myös Helluntaiseurakunnissa. Monetkaan eivät hyväksyneet hänen oppejaan ja opetuksiaan.

      Helluntaiseurakunnassa voi olla vaikka minkälaista menoa - sitä ei kukaan valvo. Jos vanhemmisto ja pastorit päättävät vaikka kuinkka räikeän synnin ja Raamatunvastaisen opin saarnaamisesta, on se täysin mahdollista.

      Helluntailaiset ovat langenneet samaan haureuteen kuin Luterilaiset salliessaan naispapittaret, joka on aivan Raamatun vastainen teko.

    • >>>Niilo Ylivainio oli Uskon sana opin opettaja

      • Jaaaha sä tiedät sitten miten uskon sana liikkeen vaikuttaa ihmiseen? hmmm ,, mieleenkiintoista.. Nyt voisit ottaa sitten kanta myös benny hinniin jonka myös varmaan tiedät ja on valehdellut vuos toisen perään ilman minkäänlaisia parannuxen merkkejä...


      • Miksi jaikal ?

        jaikal, voisitko sinä ystävällisesti lopettaa Paavalin haukkumisen.

        Apostoli Paavali oli yksi Jeesuksen opetuslapsista, hyvä ja arvostettu uskova mies jonka pitäisi olla kaikkien meidän kiistojemme ulkopuolella.

        Paavali opetti raamatun oppia, Jeesuksen Kristuksen julistamaa Jumalan evankeliumia. Paavalin opetuksessa ei ole mitään sellaista mitä me kristityt voisimme pitää vääränä, perustuuhan meidän uskomme kirjoitettuun Jumalan sanaan.

        En pidä siitä, että sinä jaikal väität, ettei Paavali opettanutkaan raamatun oppia.

        Älä sinä jaikal sorru haukkumaan Paavalia, vaikka ketjun aloittaja ja jotkut muut kirjoittajat, kirjoittavat Niilo Ylivainiosta muutamia asioita jotka eivät pidä paikkaansa.


    • Mikko Mallikas

      ylivainio oli se kuka aloitti suomessa kaatamisharhan, tai oikeastaan hänen kauttaan se alkoi kun hän kävi australiassa asti vastaanottamassa eksytystä

      miksi te helluntalaiset palvotte ylivainiota joka teidät eksytti?

      • Aloitti niin terveellä tavalla ja piti hyviä saarnoja ilman kaatumisvoima ,, mutta sai ulkomaalta voiman sitten jossain jonka hän otti vastaan ja kaikki meni sitten vinxin vonxin niin että vielä tänä päivänä vielä niin ihmiset himoitsee tätä voima joka ei muuta ihminen muuhun kun se että himo juosta show-ilmiöiden perään huutamaan fire fire..
        : )
        Kyllä olis hupaista jos ei olis niin kuolemanvakava elikä iankaikkisesti katsottuna...


      • turhaa arvostelua
        savonarola kirjoitti:

        Aloitti niin terveellä tavalla ja piti hyviä saarnoja ilman kaatumisvoima ,, mutta sai ulkomaalta voiman sitten jossain jonka hän otti vastaan ja kaikki meni sitten vinxin vonxin niin että vielä tänä päivänä vielä niin ihmiset himoitsee tätä voima joka ei muuta ihminen muuhun kun se että himo juosta show-ilmiöiden perään huutamaan fire fire..
        : )
        Kyllä olis hupaista jos ei olis niin kuolemanvakava elikä iankaikkisesti katsottuna...

        Savonarolan tietämys karismaattisuudesta on suppea, hän tarttuu vain yhteen ilmiöön, kaatumiseen jolla ei ole mitään merkitystä kokonaisuuden kanssa. Yli-Vainion toimintaan kannattaa tutustua hänestä olevan kirjallisuuden kautta. Hän esim. kertoo kuinka oli aluksi rakkaudeton ja lakihenkinen saarnaaja mutta sai kokea uuden alun jolloin mukaan tuli rakkaus ihmisiä kohtaan ja silloin alkoi myös armolahjat toimia sillä tavalla kuinka olemme saaneet kokea ja tietää. Pois siis viha ja lakihenkisyys niin silloin myös jotain tapahtuu myös Jumalan puolelta.


      • turhaa arvostelua kirjoitti:

        Savonarolan tietämys karismaattisuudesta on suppea, hän tarttuu vain yhteen ilmiöön, kaatumiseen jolla ei ole mitään merkitystä kokonaisuuden kanssa. Yli-Vainion toimintaan kannattaa tutustua hänestä olevan kirjallisuuden kautta. Hän esim. kertoo kuinka oli aluksi rakkaudeton ja lakihenkinen saarnaaja mutta sai kokea uuden alun jolloin mukaan tuli rakkaus ihmisiä kohtaan ja silloin alkoi myös armolahjat toimia sillä tavalla kuinka olemme saaneet kokea ja tietää. Pois siis viha ja lakihenkisyys niin silloin myös jotain tapahtuu myös Jumalan puolelta.

        Olen kyllä saanut sanoutua irti tuosta saatanallista toronto-hengestä joka välillä naurattaa ihmisiä ja välillä nyki ja ravistelee. Välillä se sitten kaata ihmistä ja antaa hurmostila meille jos emme varo niitä !!!
        Kyllä on hurja menoa kun on tuo henki sisällä mutta onnex Jumala tuli ja kertoi minulle että sanoudu irti tuosta hengestä. Ja mä sanouduin irti tuosta hengestä ja silloin se lähti ja kevennyin ainakin satoja kiloja sellainen fiilis ja tunto oli ja ahdistui lähti. Sen jälkeen olen saanut armon kiertää nuo henkivallat ja harhaopettajat. Olen myös saanut ajaa ulos demooneja ihmisistä,, jotka ovat senjälkeen muutunut täysin niin että psyykiset oireet ovat lähteneet.. Kiitos Jumalalle !!!


      • tiedätkö sitä
        savonarola kirjoitti:

        Olen kyllä saanut sanoutua irti tuosta saatanallista toronto-hengestä joka välillä naurattaa ihmisiä ja välillä nyki ja ravistelee. Välillä se sitten kaata ihmistä ja antaa hurmostila meille jos emme varo niitä !!!
        Kyllä on hurja menoa kun on tuo henki sisällä mutta onnex Jumala tuli ja kertoi minulle että sanoudu irti tuosta hengestä. Ja mä sanouduin irti tuosta hengestä ja silloin se lähti ja kevennyin ainakin satoja kiloja sellainen fiilis ja tunto oli ja ahdistui lähti. Sen jälkeen olen saanut armon kiertää nuo henkivallat ja harhaopettajat. Olen myös saanut ajaa ulos demooneja ihmisistä,, jotka ovat senjälkeen muutunut täysin niin että psyykiset oireet ovat lähteneet.. Kiitos Jumalalle !!!

        Jos kuulet ääniä se on vakavaa


      • MIELI JA SAIRAUS
        tiedätkö sitä kirjoitti:

        Jos kuulet ääniä se on vakavaa

        Täällä joku kertoo ajavansa ulos demoneja, on tutkittu asiaa ja kannattaisi olla tuolla noitatohtoreiden maissa sitä tekemässä, niitä ei kovin löydy täältä Suomesta, luulotella kyllä voi ja seata ja sekoittaa vakavaa asiaa aivan puhtaasti mielen alueen sairauteen, ei kaikki johdu demoneista, äly hoi.


      • MIELI JA SAIRAUS kirjoitti:

        Täällä joku kertoo ajavansa ulos demoneja, on tutkittu asiaa ja kannattaisi olla tuolla noitatohtoreiden maissa sitä tekemässä, niitä ei kovin löydy täältä Suomesta, luulotella kyllä voi ja seata ja sekoittaa vakavaa asiaa aivan puhtaasti mielen alueen sairauteen, ei kaikki johdu demoneista, äly hoi.

        Niin saatana kyllä halua saada sua uskomaan ja myös kaikki muut sinisilmäiset että vapaasti saa toimia ja kiusata,, kiduttaa ja riepotella Ihmisiä !!


    • Mc Me

      Niistä antikristuksista joista Raamattu puhuu
      1.Johanneksen kirje:
      2:18 Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, etta antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siita me tiedamme, etta nyt on viimeinen aika.

      Niilo Yli-Vainio on yksi sellainen, koska aloitti silla kaatamisella
      oikein ihmevoryn Suomessa ja muualla. Eika tama ole
      kuolleen miehen panettelua, vaan niitten ilmioitten
      ja kaatumisten perkaamista.

      Kaatumisilmio on antikristuksen hengen tunnus.

      • henkinen tila

        Olisi kannattanut keskustella aikanaan asianomaisen kanssa näistä väitteistä, nyt on helppo kun henkilö on edesmennyt. minusta on sama vaikka henkilö seisoisi päällään, joillain on levy jäänyt päälle kaatumisesta, on sairasta ja sairaalloista väittää että kaatumisella on antikristuksen kanssa mitään tekemistä, suosittelen kristillisyyden tuntevan terapeutin kanssa keskustelua.


      • henkinen tila kirjoitti:

        Olisi kannattanut keskustella aikanaan asianomaisen kanssa näistä väitteistä, nyt on helppo kun henkilö on edesmennyt. minusta on sama vaikka henkilö seisoisi päällään, joillain on levy jäänyt päälle kaatumisesta, on sairasta ja sairaalloista väittää että kaatumisella on antikristuksen kanssa mitään tekemistä, suosittelen kristillisyyden tuntevan terapeutin kanssa keskustelua.

        Suositteletko tätä maailmankuulua taiteilijaa terapeutiksi?

        http://www.youtube.com/watch?v=c9U_lWmAsYM&feature=related


      • Älä kaadu!
        henkinen tila kirjoitti:

        Olisi kannattanut keskustella aikanaan asianomaisen kanssa näistä väitteistä, nyt on helppo kun henkilö on edesmennyt. minusta on sama vaikka henkilö seisoisi päällään, joillain on levy jäänyt päälle kaatumisesta, on sairasta ja sairaalloista väittää että kaatumisella on antikristuksen kanssa mitään tekemistä, suosittelen kristillisyyden tuntevan terapeutin kanssa keskustelua.

        Onko tämä touhu raamatun mukaista:
        http://www.youtube.com/watch?v=A6-HVOIcwmw&feature=related


    • Älä kaatuile!
    • Pro bono publico

      ReaAalto
      28.11.2009 10:36
      1
      Sulje
      Niilo Yli-vainion kokouksessa
      Vuonna 1979 ollessani vielä nuori uskossani
      sekä aikaisemmin liittynyt Göteborgin suomalaiseen
      helluntaiseurakuntaan, menin Niilo Yli-Vainion pitämään kokoussarjaan.
      Seurakunnassa kerrottiin hänen kokouksissaan tapahtuvista
      ihmeparantumisista sekä kaatumisilmiöistä.
      Halusin henkilökohtaisesti kuulla hänen puheensa, sillä
      olin paria vuotta aikaisemmin kuunnellut häntä Helsingin
      messuhallin ulkopuolella pidetyssä telttakokouksessa.
      Koin hänet silloin hyvin helvetinkatkuisena ja peloittavana puhujana.
      Göteborgin urheiluhallissa oli koolla tuhansia ihmisiä.
      Muistan hänen puheensa täysin erilaisena, entiseen kokemukseeni
      verrattuna.Tällä kertaa hän oli hyvin iloinen, räiskyvä sekä
      ”rakkauden” sanomaa täynnä.
      Helluntaiseurakunnan jäsenenä olin tottunut tapaan, jonka
      mukaan mennään esille rukoiltavaksi.

      Esirukoukselle varattu tila oli valtava , jonoja oli useita ja sen
      mukaan myös yhtä monta esirukoilijaa.
      Menin esille kahden uskovan sisareni sekä joidenkin
      toisten seurakuntalaisten kanssa.Jonot olivat pitkiä
      joten jouduimme erilleen toisistamme suuren ihmismassan keskellä.
      Muistan kuinka jonossa ollessani tunsin ilman olevan täynnä
      jonkinlaista sähköistä voimaa.
      Koko rukousalue tuntui huojuvan tuon voiman vaikutuksesta.
      Se oli aivan käsinkosketeltavaa.

      Olin kaukana Yli-Vainiosta, mutta mies jonka
      piti rukoilla puolestani ei edes ehtinyt koskettaa minua
      kun lensin lattialle makaamaan.Oli kuin olisin leijaillut pumpulissa.
      Makasin lattialla suuren ihmismassan keskellä, kunnes avasin
      silmäni nähden joka puolella makaavia ihmisiä ympärilläni.
      Aloin kömpiä ylös lattialta päästen lopulta takaisin paikalleni istumaan.
      Muistan vanhimman siskoni kertoneen omasta kokemuksestaan kuinka
      hän ensin teki kiepin ilmassa minkä jälkeen hän lensi lattialle makaamaan.

      Vuosikausia luulin, että voimavaikutus mitä olimme kokeneet, oli
      Jumalan Pyhän Hengen voimaa.
      Elämässäni tuli kuitenkin aika, jolloin aloin yhä syvemmin tutkia Jumalan
      Sanaa, ja sieltä sain ymmärtää, ettei tällaiset voimat ole Pyhän
      Hengen voimavaikutusta vaan okkulttisia voimia.
      On kysymys aikamme eksytyksestä.

      Jumalan voimme kohdata Hänen omassa Sanassaan, kirjoitetussa ilmoituksessa
      mikä on sama eilen tänään ja iänkaikkisesti.
      Jumalan henki ei jaa mitään fyysisiä kokemuksia, tärinöitä, sähköisiä
      voimia tai taaksepäin kaatumisia.

      • e-paananen

        Tuosta valheesta joudut vastaamaan Jumalan edessä.
        Miten sinä syntinen ihminen uskallat rajoittaa Jumalan voiman ilmenemistä.

        Nostat itsesi Jumalan yläpuolelle väittäessäsi Jumalan voimaa okkultistiseksi voimaksi.
        Kyllähän sinä hyvin tiedät että saatana matkii jumalan tekoja, mutta ei pysty synnyttämään elämää.
        Pilkatessasi Jumalan Hengen työtä, pilkkaat Pyhää Henkeä.

        Väität Jumalan palvelijaa okkultistiksi, kuinka uskallat kun toinen ei pysty
        tulemaan todistamaan puolestaan.

        On helppo panetella ja valehdella Jumalan asioista ja tämä juuri todistaa
        ettei ainakaan Jumalan Henki vaikuta sinun kauttasi.

        Sinussa vaikuttaa toinen henki, koska hyökkäät Jumalaa ja Hänen
        palvelijaansa vastaan.

        Hengen hedelmää ei näy mutta lihan tekoja luen paljon.
        Ylpeys, joka sai luokittelemaan Jumalan teot okkultismiksi.

        jeesuksen veren voima on sama, muista, veren voima on sama.
        Golgatan verisen uhrin kautta saatu voitto on voimassa.
        Saatana vieläkin kammoksuu verta koska sen kautta
        Jumala, ollessaan Jeesuskessa, lunasti ihmiskunnan vapaaksi,
        kaikki ne jotka uskovat Jeesuksen veren voimaan.

        Saatana koki kirvelevän tappion ja yrittää nyt vietellä isompien ja pienemien käärmeenmieleisten kautta ihmisiä kadotuksen vaunuun.

        Turvatkaa Jeesusken veren voimaan ja sanoutukaan irti paholaisen pauloista, antakaa kunnia Jumalalle, että sielunne pelastuisivat.

        vielä on armonaika, muuten tuomio olisi jo langetettu....
        Jeesuksen nimessä ja veressä on voittovoima tänäänkin ja
        saatana sidotaan koska Jeesus on Kuningas ja Herra!


    • Bukefalos2

      Se taitaa pikemminkin olla sillä viisii, että Rea on nähnyt
      helluntaisirkuksen pohjia myöten ja on tullut siihen tulokseen
      että ei se ole raamatun sanan mukaista menoa, kun
      ihminen on pantu Jumalan paikalle ja ihmeet ovat enempi
      kuin itse ihmeitten antaja. Jos vilkaiset ympärillesi, niin
      näet kyllä, että 96% kaikista suomalaisista kristikansan palvelijoista
      on sirkustirehtöörejä. Eikä heitä tarvi Rean eikä kenenkää toisenkaa
      noitua minnekkään, he ovat jo noituneet itse itsensä. Valitettavasti.

      • seuraa asioita

        poimi kaikki aallon jutut jos löydät niin huomaat ettei löydy kristikansasta hänelle sopivaa, kaikki on vääriä, harhauttajia ym. silloin pitää kellojen soida ja panna hänen arvostelunsa omaan kategoriaan.


    • RistinKansa

      kaikki kaatajapapit kannattaa kiertää mahdollisimman kaukaa.

      tervettäkin Raamatun opetusta helluntailiikkeessä on.

      Heikki Ahonen, Juhana Lehmuskoski, Juhani Karvinen...

    • Ilmajoen äijä

      Oli Niilon ympärillä niitä ihailijoita, ja ne, oikea käsi ja vasen käsi-apurit,
      jotka kaikki ovat epäraittiin evankeliumin julistajia. Koko Seinäjoki esimerkiksi!
      Eikä Helsingin Saalemikaan ole säästynyt. Plus sitten kaikki naiskaatajat, niitäkin on, on pappeina ja pastoreina. Tottahan naisetkin innostuivat, kun Niilo
      antoi mallia. Kaatamisesta tuli pop. Niilo sen shamaanihengen sai Austraaliassa ja tänne Suomeen sen toi. Se levisi kuin kulkutauti, kättenpäällepanemisen kautta, niinpä väki jäi shamaanikoukkuun ja
      luulee, että Jumala nyt siinä kaataa ja pitää sitä meteliä ja ajattaa
      piruja, sieltä missä niitä ei ole. Pitää olla sitä uskonnon ihmettä,
      kun ei TOTUUS kiinnosta.

      • totuus kunniaan

        Jos olet rehellinen ilmajoen äijä niin sano mikä on se sinun totuuden seurakunta tai lahko, koska suoraselkäinen jos olet ja pystyt muitarvostelemaan sekä terveeksitekemisen armolahjan joltakin pois ottamaan.


    • Ilmajoen äijä

      Kaatajapapeilla/papittarilla ei oo mitään raamatun Jumalan anatmaa
      terveeksitekemisen armolahjaa, vaan se on eksytyshenhen antamaa
      eksytystä. Kuinka moni parani oikeasti Niilon kokouksissa?
      Minä en tunne ainuttakaan, vaikka tunnen kymmeniä, jokka
      kävi kaatokokouksissa kaatumassa. Yksi tohtori teki tutkimukset,
      eikä näyttöä Niilon parantamista ihmisistä löytynyt.

      Kyllä Oikea raamatun Jumala parantaa vielä nytkin,
      mutta eipä siitä sirkusesityksiä tehdä, eikä
      mainosteta sitä armolahjaakaan, kun ei se ole kuitenkaa
      yhdenkää ihmisen omassa hallinnassa, niinkus tiedät.

      • rienaus ei hetkauta

        et vastannut mikä on mielestäsi se oikea seurakunta, missä armolahjat toimii oikein. miettisen tutkimuksilla eikä muidenkaan ole mitään tekemistä totuuden kanssa, armolahjat toimii heistä huolimatta. sillä kaatumisella tai kaatumattomuudella ei itse parantumisen kanssa ole mitään tekemistä. tämä armolahjan saaneet ei korosta jotain ilmiötä mitä tapahtuu rukouksen aikana, kaatuminen tai muu vastaava. itse olen parantunut aikoinaan kirkon rukousillassa ja sitä kokemusta ei saa pois papit eikä pipit, ei miettiset , tohtorit eikä ilmajoen äijät. olen vain kiitollinen siitä Jumalalle että armolahjat toimii edelleen. tällaisen kokemuksen omaa varmaan moni muu, joillain on vain vallitsevana se oma lahkohenki joka jyllää,ja heidän julistavat pappinsa.


    • e-paananen

      Näin kirjoittavat Jumalan kieltäjät jotka harjoittavat uskonnollisuutta saatanan voimalla.
      Ihan kuulee kuinka käärme aivoissa ohjaa ajatuksia pilkkaamaan Jumalaa.
      Tämä tulee lisääntymään ja saa yhä enemmän kannattajia koska saatanan aika on lyhyt ja ihmiset täynnä tämän maailman henkeä niin että he uskovat valheen jota saatana hyvin toimelaiaasti levittää hänelle antautuneiden katkerien, elämäänsä pettyneiden vihamielisten ihmisten kautta.

      raamatussa puhutaan näistä asioista.
      samalla saatana itse alkaa tehdä ihmeitään jotta ihmiset alkaisivat
      pitämään sitä jumalanaan ja seuraavat sitä.
      Antikristus on täällä ja se näkyy tekstistä huokuu hengestä.

      • narsismi jyllää

        paananenko väittää armolahjojen saajia, esim, juntusta ja jalovaaraa vihtahousun kätyreiksi vai kuinka,,,, olisi mielenkiintoista tietää näiden sanojien todellinen uskonnollinen tausta ja seurakunta.mutta he eivät sitä paljasta.


      • e.paananen
        narsismi jyllää kirjoitti:

        paananenko väittää armolahjojen saajia, esim, juntusta ja jalovaaraa vihtahousun kätyreiksi vai kuinka,,,, olisi mielenkiintoista tietää näiden sanojien todellinen uskonnollinen tausta ja seurakunta.mutta he eivät sitä paljasta.

        Ketä nuo ovat joita noin pilkkaat ja syytät.
        olet melkoiden julkea tyyppi.
        narsismi jyllää-nimimerkki

        olisi todella mielenkiintoista tietää uskaltaisitko tuollaisia syytöksi omalla nimelläsi julki tuoda.


    • Anna Niilon jo olla

      Eikö löydy muuta taisteltavaa, kuin edesmenneen saarnaajan elämä? Ei se sinun elämäsi tule yhtään paremmaksi, jos Niiloa häpäiset, oli siihen aihetta, tai ei. Tänä päivänä, jos koskaan on tärkempää keskittyä oman elämän kunnossa pitoon...

    • 2Pikkuserkku

      Nim. *amma Niilon jo olla*

      En tässä taistelua Yli-Vainion
      elämästä ole.

      Tässä on harhaopit kysymyksessä, eikä
      persoonan elämä, vaikka samahan se on, muuten ei mies
      olisi harhaa julistanut.

      • kasvotustenmoite

        yhdyn täysin siihen että antaa niiden olla jotka eivät enää voi puolustautua, kyllä Niilo olisi varmaan vastauksen näille arvostelijoille antanut ja vielä Sanan kautta. jos tarvitsee arvostella kannattaa keskustella asianomaisten kanssa mitä he itse vastaavat silloin on peli rehellistä.


      • e.paananen

        Seuratkaa edesmenneiden uskoa älkääkä tyhjää lätiskö.


    • Teillä ei ole

      mitään todisteita Niiloa vastaan. Jos on, miksi ette esitä niitä rehellisesti ?

      Kyllä te kirjoittaa osaatte, mutta kunnes toisin todistetaan uhrinne on syytön.

      Kyllä sitä on helppoa puskasta heitellä syytöksiä, mutta kun pitäisi sanoista vastata, olette pelkurimaisesti hiljaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      82
      5896
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2536
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2027
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1785
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1408
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1321
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe