KERTOKAA MITÄ NS. USKOVIEN KASTEESSA TAPAHTUU?
Tapahtuuko siinä jotakin sellaista mitä lapsikasteessa ei tapahdu?
MITÄ "USKOVIEN KASTEESSA" TAPAHTUU
10
415
Vastaukset
- terence.hill
Muuta eroa ei liene.
- Vapaa Rajoittaja
Juu.
Lisäksi tulee märemmäksi vanhempana, paljon märemmäksi.
Mutta toisin kuin vauvakasteessa, niin myöhempien aikojen pyhien kasteessa tosi aikuinen -joka siis on jo osoittanut katu-uskottavuutensa, tulee aikuisuutensa perusteella yhä kastetummaksi verrattuna nuorempiin.
Toisin kuin Jeesus opettaa, niin kyllä LAPSEIN TULO TÄYTYY OLLA tullin asia ja ankarasti rajoitetu.
- alohaopla
Helluntailaiset itse ovat minulle todistaneet, kun olen Raamatusta luetellut asioita, mitä kasteeseen kuuluu armon lupauksia, niin, ettei kasteessa mitään saada, että se on asialle (Jeesuksen sydämeensä uskossa vastaanottaneen) uskovan oma julkinen vihkiytyminen ja kuuluu kuuliaisuuden ensiaskeleihin. Helluntailaiset saavat nyt sitten korjata tätä, jos tämä helluntailaisten oma tunnustus, joka minulle on sanottu, pidä paikkaansa. Mutta jos tämä ei pidä paikkaansa, niin helluntailaiset ovat valehdelleet minulle kasteensa merkityksestä.
Tässä minulle vuosien saatossa lausuttuja ei-tunnustuksia:
- Kasteessa ei siis tapahdu uudestisyntymistä
- Kasteeseen ei liity anteeksiantamus
- Kasteessa ei saada Pyhää Henkeä
- Kasteessa ei tulla osalliseksi Kristuksen kuolemasta
- Kasteessa ei tulla osalliseksi Jeesuksen ylösnousemuksesta
- Kasteessa ei tulla osalliseksi Jeesuksen vanhurskaudesta
- Kaste ei pelasta
- Kasteessa ei tulla Jumalan lapseksi
Sitten mitä lapsikaste on?
- Lapsikaste on väkivaltaa lasta kohtaan
- Lapsikaste on vain vauvavalelu
- Lapsikaste vie lapselta oikeuden ja vapaan valintaoikeuden
- Lapsikaste on lain työ, jonka vanhemmat ja kummit tekevät lapsen puolesta
- Vanhemmat omalla uskollaan yrittävät pelastaa lapsensa, joka ei edes ole syntinen, vaan joka on ilman muuta Jumalan lapsi syntymästään asti
No näitä helluntailaisten vastaväitöksiä kasteeseen on niin paljon vuosien mittaan kertynyt, ettei niitä kaikkia enää muista, mutta tässä nyt ne kieltolauseet, jotka ovat tulleet mieleeni ja joista suurin osa on ollut hyvin monissa keskusteluissa tälläkin palstalla keskusteluissa esillä.- että ymmärrät
mitä lapsikaste on.
- Vanhemmat omalla uskollaan yrittävät pelastaa lapsensa, joka ei edes ole syntinen, vaan joka on ilman muuta Jumalan lapsi syntymästään asti
Tuota todella se epäraamatullinen vauvojen valelu
on. - alohaopla
että ymmärrät kirjoitti:
mitä lapsikaste on.
Tuota todella se epäraamatullinen vauvojen valelu
on.Siis nämä ovat helluntailaisten minulle lataamia kasteen kumouksia, kun olen juuri päinvastaista Raamatulla todistanut. Siis viestilläsi todistat, ettei Raamatun opetus kasteen sisällöstä kelpaa nimimerkille "että ymmärrät".
- soomipoika
1. harha. Lapsikasteessa synnit pestään pois!
Raamattu todistaa: Ap 26:18 ..saisivat USKOMALLA
minuun synnit anteeksi (ei kastamalla)
Luuk 7:48-50 Sitten hän sanoi naiselle: Sinun syntisi ovat anteeksi annetut. Jae 50 Sinun USKO_
SI on sinut pelastanut.
2. harha. Kaste uudestisynnyttää!
Raamattu todistaa: 1. Piet. 1:23 Te olette uudestisyntyneet ette katoavasta (lapsikasteesta) vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.
1. Kor 4:15 Sillä minä teidät synnytin evankel-
jumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.
3. harha Kasteessa saadaan Pyhä-Henki.
Raamattu todistaa: Gal 3:2 Lain teoistako (kas-
teesta) saitte Hengen, vai uskossa kuulemisesta?
Ap 10:47 Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta
vedellä näitä, jotka jotka ovat saaneet Pyhän-
Hengen niinkuin mekin.
Ap 19:2 Saitteko Pyhän-Hengen silloin, kun tulit-
te uskoon? ( ei silloinkun teidät kastettiin)
4. harha Kaste pelastaa
Raamattu todistaa Ap 16:30-31 Mitä minun pitää
tekemän , että pelastuisin? Niin he sanoivat: USKO Herraan Jeesukseen,( ei kastamalla) niin sinä pelastut.
5. harha Kasteessa saadaan usko
Raamattu todistaa Room 10:17 Usko tulee siis
kuulemisesta ( ei kasteesta) mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
6. harha Kaste vastaa Vanhan-liiton ympärileikka-
usta.
Raamattu todistaa: Room 2:29 Oikea ympärileikkaus
on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa
Gal 6:15 Sillä ei ympärileikkaus (kaste) ole mitään eikä
ympärileikkaamattomuus, vaan uusi luomus.
7. harha Kaste vanhurskauttaa
Raamattu todistaa: Room 3:28 Ihminen vanhurskaute-
taan USKON kautta, ilman lain tekoja (kastetta)
8. harha Lihan ruumis riisutaan kasteessa
Raamattu todistaa 1.Piet.3:21 kaste ei ole li-
han saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta
Kol 2:10-13 Ollen haudattuna hänen kanssaan kasteessa, jossa te hänen kanssaan myös olette he-
rätetyt USKON KAUTTA, jonka Jumala vaikuttaa.
Siis, kasteessa vanha ihminen haudataan ja uskon
kautta uusi nousee Kristuksen kanssa uuteen elä-
mään.
9. harha Kaste on Jumalan teko meille
Raamattu todistaa: Joh 6:29 Se on Jumalan teko,
että USKOTTE häneen, jonka Jumala on lähettänyt.
10 harha. Raamatussa ei ole kielletty kastamasta
lapsia
Raamattu todistaa: Gal 1:8 Vaikka enkeli tai-
vaista julistaisi teille evankeljumia, joka on
VASTOIN sitä, minkä me olemme teille julistaneet,
hän olkoon kirottu.
Ilm 22:18 Jos joku panee niihin jotain lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset,jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan.
11. Harha. Kasteessa tullaan Jumalan lapseksi:
Gal 3:26 Sillä te kaikki olette USKON (Ei kasteen) kautta Jumalan lapsia.(Ei kasteen kautta)
Joh 1:12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet
vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi.
Summa summarum : Raamattu ei tunne lapsikastetta,
joka on ihmistekoinen yritys pelastaa pieni lapsi
ilman tämän omaa suostumusta. Se on katolisen kirkon keksintöä, eikä sillä ole mitään perustei-
ta Raamatussa.
- hartonen
Miksi sitten ihminen pitää kastaa Jeesuksen sanojen mukaan jos hän jo taivaskelpoinen uskonsa kautta ja lapsi ilman uskoa? Miksi otit kasteen? Miksi on tarpeellista kastaa? En ainakaan itse tarvitse sinun määrittelemääsi kastettasi? Olenhan jo uudestisyntynyt uskon kautta?
- ollenkaan
hartonen kirjoitti:
Miksi sitten ihminen pitää kastaa Jeesuksen sanojen mukaan jos hän jo taivaskelpoinen uskonsa kautta ja lapsi ilman uskoa? Miksi otit kasteen? Miksi on tarpeellista kastaa? En ainakaan itse tarvitse sinun määrittelemääsi kastettasi? Olenhan jo uudestisyntynyt uskon kautta?
ehtoollista, rukousta, seurakuntaa????????
- tarpeellista kastaa...
hartonen kirjoitti:
Ensinnäkin se on Jumalan Sanalle kuuliaisuutta /tottelemista... kun he tunnustivat syntinsä ne kastettiin. Samoin kun lapsen pitää totella isää, vaikka kaikkea lapsi ei ihan aina ymmärtäisikään, niin luotto siihen, että Isä tietää parhaiten mikä meille on hyväksi. Vaikka emme ymmärtäisikään kaikkea sitä Jumalallista viisautta mitä mihinkin syvimmillään sisältyy, niin Isä odottaa meiltä kuuliaisuutta Hänen Sanansa kunnioittamiseen ja tottelemiseen.
Uskovien kaste myös eroittaa uskovat uskomattomista, sillä ne jotka oli kastettu pysyivät keskinäisessä yhteydessä , opetuksessa ja leivän murtamisessa ja rukouksessa. Apost. 2 : 41- 42
Eli kaste liitti uskovaiset yhteen rukoukseen, opetukseen (seurakuntaan) ja myös ehtoolliselle.
Alkuseurakunnassa mitä ilmeiemmin kaste suoritettiin pian uskoontulon jälkeen , niin se oli /on myös merkki siitä, että on tullut uskoon ja haluaa seurata Jeesusta, eli eräänlainen "uskonaskel" Jeesuksen seurassa. Jeesus sanoi; "tule ja seuraa Minua" .
Alkuseurakunnassa se kaste tapahtui heti uskoontulon jälkeen, niin siinä samassa "rytäkässä " tapahtui siis uskoontulo, kaste , Pyhän Hengen saaminen uskon myötä ja syntien anteeksi saaminen.
Apost. 2 : 38
Tätä olen miettinyt, että pitäisikö nykypäivänäkin uskovien kaste tapahtua heti uskoon tulemisen jälkeen niinkuin alkuseurakunnassakin ?
Kasteessa myös "haudataan" vanha elämä ja kasteen jälkeen alkaa "uusi" elämä. Room. 6 : 4
Tietoinen elämänmuutos Jeesuksen avulla ... ettemme enään syntiä palvelisi. Room. 6 : 6
Kaste on myös hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta... tottelevaisuudessa on oma siunauksensa. - Kol 2
väität:
"8. harha Lihan ruumis riisutaan kasteessa "
Raamattu opettaa:
11. ja hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan KIHAN RUUMIIN poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella:
12. ollen haudattuina hänen kanssaan KASTEESSA,
eli: se mikä kasteessa poisriisutaan ja haudataan, on LIHAN RUUMIS ja tilalle Jumala antaa uuden .
Tuo "lihan ruumis" on yksinkertaisesti se ihmisen lihasta syntynyt turmeltunut ihmisen henki, joka pitää kasteessa tapahtuvalla Kristuksen ympärileikkauksella poisriisua ja tilalle syntyy Jumalan Hengestä iisi tahraton henki ihmiseen, "joka ei saata syntiä tehdä, koska siihen ei ryhdy se paha"
"Lihas saastaa" ei ihmisestä pese puhtaaksi ,ei kaste, ei Jeesuksen veri, ei mikään, vaan LIHA pysyys synytisenä ja synnin asuinsijana loppuun asti ja tulee tomuksi jälleen.
HYVÄ OMATUNTO sensijaan kasteessa saadaan koska kaste on Raamatun mukaan "syntien anteeksisaamiseksi"- koskien niin menneitä kuin tuleviakin syntejä.
Kaste siis vanhurskauttaa, eli tekee ihmisen syyttömäksi, koska rangaistus ihmisen synneistä on jo kärsitty.
VAIN kasteessa Jumala on ilmoittanut tekevänsä ihmisen osalliseksi siitä minkä Kristus Golgatalla ansaitsi. Kaste on siis mitä suurinta Jumalan ARMOA .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 172463
- 441271
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70927Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää137882- 45851
- 59817
- 42796
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44775Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164742Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130704