Lapset eivät tarvitse kastetta

Tuolla väisänen valittaa että lapsilla ei ole toista tietä taivaaseen. Sovitus on ensi sijalla tietenkin mutta löytyy toinenkin vaihtoehto jonka perusteella paljon ihmisiä pääsee taivaaseen. Ne ihmiset jotka eivät ole koskaan kuulleet Jeesuksesta, tuomitaan oman tunnon ja ajatusten mukaan. Jos ei olisi toista tietä noiden ihmisten täystyisi joutua rangaistuksen paikkaan koska eivät ole saaneet mm. kastetta. Onneksi Jumala on järjestänyt asiat viisaasti. Vauvatkin kun ei ymmärrä maailmanmenosta mitään pääsevät taivaaseen jo ihan sen perusteella kun eivät ole tajunneet evankeliumista mitään.

14 Pakanakansatkin, joilla ei ole lakia, saattavat luonnostaan tehdä, mitä laki vaatii. Silloin pakanat, vaikkei heillä lakia olekaan, ovat itse itselleen laki. [Ap. t. 10:35]
15 Näin he osoittavat, että lain vaatimus on kirjoitettu heidän sydämeensä. Siitä todistaa heidän omatuntonsakin, kun heidän ajatuksensa syyttävät tai myös puolustavat heitä.
16 Tämä tulee näkyviin sinä päivänä, jona Jumala minun julistamani evankeliumin mukaisesti tuo ihmisten sisimmätkin salaisuudet Kristuksen Jeesuksen tuomittaviksi.

29

644

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miina I

      Koska me emme ole pakanoita, vaan kuulumme kristikuntaan, niin meidän velvollisuutemme on huolehtia omista perheenjäsenistämme, niin että nämä pääsevät Kristuksen ruumiin jäseniksi ja siten tulevat pelastuksesta osallisiksi.

      • provoilusta. Olet ainakin 250 eri otteeseen kirjoittanut että ei kannata jättää lapsia kastamattomiksi pakanoiksi :) Eli mielestäsi lapset eivät kuulu kristikuntaa...


      • Miina I
        BelieveItOrNot kirjoitti:

        provoilusta. Olet ainakin 250 eri otteeseen kirjoittanut että ei kannata jättää lapsia kastamattomiksi pakanoiksi :) Eli mielestäsi lapset eivät kuulu kristikuntaa...

        niin lapset kuin aikuisetkin. Kastamattomat ihmiset eivät ole kristittyjä, olivat he sitten minkäikäisiä hyvänsä.


      • eepu*
        Miina I kirjoitti:

        niin lapset kuin aikuisetkin. Kastamattomat ihmiset eivät ole kristittyjä, olivat he sitten minkäikäisiä hyvänsä.

        ..ja pieni vauva/lapsi siunataan Jumalan huomaan, -- ja aikuistuttuaan itse päättää (Apt.2:38) kasteestaan!

        Sillä; JUMALAN KUTSU kuuluu kaikille ymmärtäville:
        "Antakaa pelastaa itsenne; HUUDA AVUKSI Hänen Nimeään ja anna pelastaa itsesi"!!!

        ... so. ilman USKOA, uskon tunnustamista ei voi tulla kasteelle/kastetuksi..
        "Mutta ilman USKOA on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, TÄYTYY USKOA, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät."

        Näinpä Paavali VAROITTAA tulemasta myös Herran aterialle "kelvottomasti/uskomattomana":

        "Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee.
        Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva VIKAPÄÄ Herran ruumiiseen ja vereen." (1.Kor.15.Luku) … siis ruumiin ja veren häpäisijä ja siten rangaistuksen alainen ei sovitettu!

        Samoin on jos aletaan pitämään epäraamatullista vauva-valelua ja vieläpä ehdottomana kasteena, on se pilkkaa Jumalan Evankeliuminsanaa vastaan, joka KUTSUU ihmistä, se ei pakota ketään, … vaan joka lempeästi kutsuu Jumalan yhteyteen ja parannukseen – Pyhän Hengen osallisuuteen!
        *

        Vauva-valelu, joka on epäraamatullinen paavilta/roomalaiskatoliselta kirkolta tullut HARHAOPPI! .. siinä sinä et sitä Pyhän Hengen Lahjaa saa!!! … sillä tuo on sitä Alpon ja teidän väärämielisten omaa sekasanaoppisoppaa?
        Näin te olette kyhäilleet omissa ajatussfääreissä omia rakennelmia ja jopa tehneet tuosta valelusta ehdottoman kasteen, mutta kun tulee JUMALAN TUULI se pyyhkäisee tuollaiset rakennelmat sinne mihin ne kuuluukin!

        -- PUHALLA JUMALAN TUULI, ylitse maan ja veen! HALLELUJA! AAMEN!

        ..sillä; pienet vauva/lapset tuotiin ( puhdistuspäivien mentyä) Herran huoneeseen SIUNATTAVIKSI!
        ..Vapahtajakaan ei heitä kastanut/kastattanut; Mutta sinulle/teitä kasteveden KUTSU kuuluu!

        …. Niinpä, Tahallinen USKONMUKAISEN UPOTUSKASTEEN hylkääminen johtaa pelastuksen menettämiseen!!

        *
        Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille

        minulle niin Rakkaassa
        Voittoisassa ja Voimallisessa
        JAH SHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
        י ה וֹ שׁ ﬠ

        eepu
        *
        Jk.:
        ”Siis, jos joku on KRISTUKSESSA, niin hän on UUSI LUOMUS; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.” (2.Kor.5:17). Joko sinä omistat ”uudenluomuksen”?
        *
        ♥ MARANATA! ♥


      • Miina I
        eepu* kirjoitti:

        ..ja pieni vauva/lapsi siunataan Jumalan huomaan, -- ja aikuistuttuaan itse päättää (Apt.2:38) kasteestaan!

        Sillä; JUMALAN KUTSU kuuluu kaikille ymmärtäville:
        "Antakaa pelastaa itsenne; HUUDA AVUKSI Hänen Nimeään ja anna pelastaa itsesi"!!!

        ... so. ilman USKOA, uskon tunnustamista ei voi tulla kasteelle/kastetuksi..
        "Mutta ilman USKOA on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, TÄYTYY USKOA, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät."

        Näinpä Paavali VAROITTAA tulemasta myös Herran aterialle "kelvottomasti/uskomattomana":

        "Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee.
        Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva VIKAPÄÄ Herran ruumiiseen ja vereen." (1.Kor.15.Luku) … siis ruumiin ja veren häpäisijä ja siten rangaistuksen alainen ei sovitettu!

        Samoin on jos aletaan pitämään epäraamatullista vauva-valelua ja vieläpä ehdottomana kasteena, on se pilkkaa Jumalan Evankeliuminsanaa vastaan, joka KUTSUU ihmistä, se ei pakota ketään, … vaan joka lempeästi kutsuu Jumalan yhteyteen ja parannukseen – Pyhän Hengen osallisuuteen!
        *

        Vauva-valelu, joka on epäraamatullinen paavilta/roomalaiskatoliselta kirkolta tullut HARHAOPPI! .. siinä sinä et sitä Pyhän Hengen Lahjaa saa!!! … sillä tuo on sitä Alpon ja teidän väärämielisten omaa sekasanaoppisoppaa?
        Näin te olette kyhäilleet omissa ajatussfääreissä omia rakennelmia ja jopa tehneet tuosta valelusta ehdottoman kasteen, mutta kun tulee JUMALAN TUULI se pyyhkäisee tuollaiset rakennelmat sinne mihin ne kuuluukin!

        -- PUHALLA JUMALAN TUULI, ylitse maan ja veen! HALLELUJA! AAMEN!

        ..sillä; pienet vauva/lapset tuotiin ( puhdistuspäivien mentyä) Herran huoneeseen SIUNATTAVIKSI!
        ..Vapahtajakaan ei heitä kastanut/kastattanut; Mutta sinulle/teitä kasteveden KUTSU kuuluu!

        …. Niinpä, Tahallinen USKONMUKAISEN UPOTUSKASTEEN hylkääminen johtaa pelastuksen menettämiseen!!

        *
        Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille

        minulle niin Rakkaassa
        Voittoisassa ja Voimallisessa
        JAH SHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
        י ה וֹ שׁ ﬠ

        eepu
        *
        Jk.:
        ”Siis, jos joku on KRISTUKSESSA, niin hän on UUSI LUOMUS; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.” (2.Kor.5:17). Joko sinä omistat ”uudenluomuksen”?
        *
        ♥ MARANATA! ♥

        viisasteluinesi...! Kristityillä ja lahkolaisilla on erilaiset määritelmät näistä asioista. Muutenkin adventistit, hellarit sun muut lahkolaiset ovat ihan eri uskossa kuin kirkkokristityt. Olen täällä palstalla vain siksi, että kristityilläkin olisi joku edustaja eikä vain lahkolaisilla.


      • uskossa
        Miina I kirjoitti:

        viisasteluinesi...! Kristityillä ja lahkolaisilla on erilaiset määritelmät näistä asioista. Muutenkin adventistit, hellarit sun muut lahkolaiset ovat ihan eri uskossa kuin kirkkokristityt. Olen täällä palstalla vain siksi, että kristityilläkin olisi joku edustaja eikä vain lahkolaisilla.

        Olen huomannut, että kirkkouskovaisilla on hyvin kirkaat silmät, ne loistaa kuin tähdet.

        Lahkouskoisten silmät sen sijaan on oudon sameat, kuin niissä olisi silmien päällä sumuverho?


      • Minäkin olen
        uskossa kirjoitti:

        Olen huomannut, että kirkkouskovaisilla on hyvin kirkaat silmät, ne loistaa kuin tähdet.

        Lahkouskoisten silmät sen sijaan on oudon sameat, kuin niissä olisi silmien päällä sumuverho?

        huomannut saman asian ja se johtuu varmaan siitä,
        että kun kirkkouskovaiset juovat vähän keskikaljaa
        tai väkevämpää, niin niiden silmät alkaa loistaa
        kummasti.


      • käy
        uskossa kirjoitti:

        Olen huomannut, että kirkkouskovaisilla on hyvin kirkaat silmät, ne loistaa kuin tähdet.

        Lahkouskoisten silmät sen sijaan on oudon sameat, kuin niissä olisi silmien päällä sumuverho?

        katomassa perjaitai tai lauantai-iltana baarissa niitä kirkko uskovia. Siellä ollaan niin päissään että niitä silmiä ei edes näy sieltä puoliksi kiinni olevien luomien takanta. Toisella kirkko uskovalla on taas silmä mustana kun toinen kirkko uskova on lyönyt turpiin...


      • mitä se on
        käy kirjoitti:

        katomassa perjaitai tai lauantai-iltana baarissa niitä kirkko uskovia. Siellä ollaan niin päissään että niitä silmiä ei edes näy sieltä puoliksi kiinni olevien luomien takanta. Toisella kirkko uskovalla on taas silmä mustana kun toinen kirkko uskova on lyönyt turpiin...

        juopot ja muut saatananpalvojat ovat kirkoista eronneita, kuuluvat korkeintaan johonkin lahkoon, niissähän ei lapsiakaan kasteta kristityiksi


    • kastaa pitää

      5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos IHMINEN ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]

      IHMISIÄHÄN ne ihmisen lapset ovat

      • Se on aivan pakko

        kastaa, muuten kirkosta loppuu jäsenet.
        Pakko mikä pakko.

        Onneksi Raamatussa kaikki perustuu vapaaehtoisuu-
        teen:
        Joka tahtoo minun perääsäni kulkea, hän ottakoon
        ristinsä ja seuratkoon minua.
        Ei mitään pakkoa!!!!!!!


      • kastaa pitää
        Se on aivan pakko kirjoitti:

        kastaa, muuten kirkosta loppuu jäsenet.
        Pakko mikä pakko.

        Onneksi Raamatussa kaikki perustuu vapaaehtoisuu-
        teen:
        Joka tahtoo minun perääsäni kulkea, hän ottakoon
        ristinsä ja seuratkoon minua.
        Ei mitään pakkoa!!!!!!!

        Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21

        Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]

        Älä kummeksu sitä, että sanoin sinulle: 'Teidän täytyy syntyä uudesti.'

        lahkouskoisten kastamattomat lapset eivät kuulu Kristuksen ruumiiseen (seurakuntaan) eikä heillä ole Pyhää Henkeä asuvaisena

        Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä. [Room. 10:12; Gal. 3:28; Ef. 2:18; Kol. 3:11]


      • kastaa pakosta
        kastaa pitää kirjoitti:

        Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21

        Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]

        Älä kummeksu sitä, että sanoin sinulle: 'Teidän täytyy syntyä uudesti.'

        lahkouskoisten kastamattomat lapset eivät kuulu Kristuksen ruumiiseen (seurakuntaan) eikä heillä ole Pyhää Henkeä asuvaisena

        Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä. [Room. 10:12; Gal. 3:28; Ef. 2:18; Kol. 3:11]

        Sitä harrastettiin jo keskiajalla, kun suomalaisia
        kastettiin väkisin hengenmenon uhalla.
        Se kaste perustuu aivan oikein pakkoon:kastaa pitää!


      • Jeesuksen käsky
        kastaa pakosta kirjoitti:

        Sitä harrastettiin jo keskiajalla, kun suomalaisia
        kastettiin väkisin hengenmenon uhalla.
        Se kaste perustuu aivan oikein pakkoon:kastaa pitää!

        9 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        lahkolaiset eivä tottele eivätkä tee Jeesuksen kastekäskyn mukaisesti

        lahkolaisille sanotaan kerran taivaanportilla näin:

        2 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • vastaavat:
        Jeesuksen käsky kirjoitti:

        9 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        lahkolaiset eivä tottele eivätkä tee Jeesuksen kastekäskyn mukaisesti

        lahkolaisille sanotaan kerran taivaanportilla näin:

        2 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Herra, eikö meidät ole lapsena kastettu ja otettu
        kirkon jäseniksi.
        Mutta silloin Herra lausuu heille: Menkää pois, te
        pakkokasteen saaneet. Minä en ole koskaan tuntenut
        teitä. Menkää pois, te laittomuuden tekijät, kun
        olette muuttaneet minun sanaani.


      • ja synti
        vastaavat: kirjoitti:

        Herra, eikö meidät ole lapsena kastettu ja otettu
        kirkon jäseniksi.
        Mutta silloin Herra lausuu heille: Menkää pois, te
        pakkokasteen saaneet. Minä en ole koskaan tuntenut
        teitä. Menkää pois, te laittomuuden tekijät, kun
        olette muuttaneet minun sanaani.

        uudestikastajat ja heidän oppeihinsa suostuvat tekevät sen "laittomuuden"

        Ef.4:5 "yksi kaste" nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.

        Lapsena saatu kaste on varma sisällepääsy Jumalan valtakuntaan. On vaarallista siirtää kastetta myöhemmäksi.

        "Totisesti sanon minä teille: jokainen, joka ei Jumalan valtakuntaa ota vastaan niinkuin lapsi, ei hän suinkaan siihen tule sisälle."

        aikuinen ottaa omalla ymmärryksellään helposti vastaan uudestikasteissa riivaajan hengen


    • hartonen

      Puhut asiaa pakko sanoa. Itse olen miettinyt paljon kastamattoman keskosen kohtaloa ja kyllä siitä on lähdettävä liikkeelle lapsikasteessa ei HELVETIN PORTTEJA AUKKOILLA JOS lapsi ei saa lapsikastetta!

      Eihän siinä ole mitään tolkkua että helvettiin joutuu jos vanhemmat eivät ole antaneet kastetta lapselle. Siis lapsen pelastuminen jää KIINNI IHMISTEN TEOISTA EIKÄ JUMALAN! Ei tämä lapsikaste asia siis ole mikään helvetti kysymys! Se pitäisi nyt olla selvää kaikille että asiaa ei voi perustella helvetin liekeillä!

      Itse näen asian niin että jos lapsella on sellaiset kristityt vanhemmat, jotka antavat lapsella opetus niin kaste on raamatullista antaa lapsena! Uskon että kasteella on tällöin sijansa lapsen elämässä ja lapsi pääsee yhdessä opetuksen kanssa osalliseksi kasteensa siunauksesta eli pyhästä hengestä jne.. Kaste hyödyttää tällöin lasta. Esimerkiksi itse olen saanut opetusta lapsikasteeni jälkeen ja OLEN USKONUT KOKO ELÄMÄNI AJAN! Miksi lapsikasteeni eli Jumalan toiminta siinä ei voisi saada tästä myös osan ansiosta opetuksen ohella? Sitä en käsitä vapaasuuntien opissa! Itselläni ei ole ollut mitään uskoon tulo päivää! Olen uskonut NIIN NUORESTA ASTI KUIN MUISTAN! Missä siis minun uskonratkaisuni päivä on eli milloin ja missä kohtaa sen jälkeen pitäisi nyt sitten ottaa se uskovien kaste?

      Miksei kertakaikkiaan VOIDA MYÖNTÄÄ SITÄ TOSIASIAA ETTÄ JOKAISEN IHMISEN ELÄMÄ MYÖS KRITILLISESSÄ MIELESSÄ ON AINUTLAATUINEN JA OMANLAISENSA! Eivät kaikki ole kasvaneet uskoon samoissa olosuhteissa vaan joidenkin kohdalla on toteutunut asiat JUURI KIRJAIMELLISESTI NIINKUIN JEESUS SANOI "KASTAKAA JA OPETTAKAA" NIIN TULEE OPETUSLAPSI. MIKSEI TÄMÄ TAPA KELPAA? Tätä haluan lapsikastepuolustajana puolustaa enkä ole helvettiin siis lapsia heittelemässä!

      • terence.hill

        vapaasuuntalaisistakin sinun uskosi ja kasteesi kelpaavat! Mutta hehän eivät ole kastekeskustelupalstoilla.

        Kannattaa muistaa, että täällä on se murto-osa heistä, jotka ovat änkyrälinjaa. Puoluemielisiä kastekiivailijoita. Turha heiltä on odottaa hyväksyntää. On täällä välillä muutamia asiallisiakin, ja heidän kanssaan on ilo vaihtaa ajatuksia!

        Aion itse tuntuvasti vähentää tänne kirjoittelua. "Uskovien kaste"-kiivailijan ja ääri-islamilaisen itsemurhaterroristin ero on se, että jälkimmäisen kanssa voi yrittää keskustella!


      • hartonen
        terence.hill kirjoitti:

        vapaasuuntalaisistakin sinun uskosi ja kasteesi kelpaavat! Mutta hehän eivät ole kastekeskustelupalstoilla.

        Kannattaa muistaa, että täällä on se murto-osa heistä, jotka ovat änkyrälinjaa. Puoluemielisiä kastekiivailijoita. Turha heiltä on odottaa hyväksyntää. On täällä välillä muutamia asiallisiakin, ja heidän kanssaan on ilo vaihtaa ajatuksia!

        Aion itse tuntuvasti vähentää tänne kirjoittelua. "Uskovien kaste"-kiivailijan ja ääri-islamilaisen itsemurhaterroristin ero on se, että jälkimmäisen kanssa voi yrittää keskustella!

        Juu kyllä pari nimimerkkiä on mielessä joiden kanssa en ryhdy kiivailemaan. Ja se on todellakin totta omistakin kokemuksista että todellakin voi sanoa että 95 prosenttia hyväksyy oman uskoni ja kasteeni ja on todellakin väärin yleistää heitä tämän palstan vapaasuuntalaisten perusteella!! Kyllä täällä on ehdottomasti ne kiivaimmat lapsikaste pyromaanit! JessshuaaA morsiammet ja muut sellaiset todelliset herrran Taistelijat ;)


      • terence.hill kirjoitti:

        vapaasuuntalaisistakin sinun uskosi ja kasteesi kelpaavat! Mutta hehän eivät ole kastekeskustelupalstoilla.

        Kannattaa muistaa, että täällä on se murto-osa heistä, jotka ovat änkyrälinjaa. Puoluemielisiä kastekiivailijoita. Turha heiltä on odottaa hyväksyntää. On täällä välillä muutamia asiallisiakin, ja heidän kanssaan on ilo vaihtaa ajatuksia!

        Aion itse tuntuvasti vähentää tänne kirjoittelua. "Uskovien kaste"-kiivailijan ja ääri-islamilaisen itsemurhaterroristin ero on se, että jälkimmäisen kanssa voi yrittää keskustella!

        käy keskustelemassa kasteesta tarkoita sitä että ei hyväksyisi toisen uskoa ja kastetta. Minäkin hyväksyn jos joku on saanut lapsena kasteen ja kertoo että kyllä hänet on kastettu. Nyt kun tälläinen palsta on keksitty niin ainahan siitä voi keskustella kaste asiasta ja niistä näkökohdita joita liittyy kumpaankin kasteeseen.


      • myös muistaa
        hartonen kirjoitti:

        Juu kyllä pari nimimerkkiä on mielessä joiden kanssa en ryhdy kiivailemaan. Ja se on todellakin totta omistakin kokemuksista että todellakin voi sanoa että 95 prosenttia hyväksyy oman uskoni ja kasteeni ja on todellakin väärin yleistää heitä tämän palstan vapaasuuntalaisten perusteella!! Kyllä täällä on ehdottomasti ne kiivaimmat lapsikaste pyromaanit! JessshuaaA morsiammet ja muut sellaiset todelliset herrran Taistelijat ;)

        että kun yhdellä sormella osoittaa yhtä, niin neljä sormea osoittaa itseen päin, näin se usein menee :)


      • minä nään asian.
        BelieveItOrNot kirjoitti:

        käy keskustelemassa kasteesta tarkoita sitä että ei hyväksyisi toisen uskoa ja kastetta. Minäkin hyväksyn jos joku on saanut lapsena kasteen ja kertoo että kyllä hänet on kastettu. Nyt kun tälläinen palsta on keksitty niin ainahan siitä voi keskustella kaste asiasta ja niistä näkökohdita joita liittyy kumpaankin kasteeseen.

        Luterilaiset usein syyllistävät vapaita suuntia hurmahenkisiksi, lahkolaisiksi, uudelleenkastajiksi , ylpeiksi yms. Vaikka vapaa suuntalainen vaan toisi samanlailla esille oman näkemyksensä, kun luterilainen, sillä kyllä hekin osaavat yhtä peräänantamattomasti puolustaa ajatustaan :( .


      • minä nään asian. kirjoitti:

        Luterilaiset usein syyllistävät vapaita suuntia hurmahenkisiksi, lahkolaisiksi, uudelleenkastajiksi , ylpeiksi yms. Vaikka vapaa suuntalainen vaan toisi samanlailla esille oman näkemyksensä, kun luterilainen, sillä kyllä hekin osaavat yhtä peräänantamattomasti puolustaa ajatustaan :( .

        inhottavaa. Monesti kuulee että uudestikaste on synti ja helvettiin joutuu jos käy sillä kasteella jonka uskoo olevansa oikea.

        Yksi raamatunkohta puhuu vähän tuosta.
        Roomalaiskirje 14:22 Säilytä sinä oma uskosi Jumalan edessä. Onnellinen se, joka ei tuomitse itseään siitä minkä uskoo oikeaksi. [1. Joh. 3:21]
        23 Mutta se, joka epäröi ja silti syö, on tuomittu, koska hän ei toimi uskon perusteella. Kaikki, mikä ei perustu uskoon, on syntiä.

        Eli jos uskoo uskovienkasteen oikeaksi niin ei siinä ole silloin mitään sanomista jos käy kasteella.


      • vapaat suunnat
        BelieveItOrNot kirjoitti:

        inhottavaa. Monesti kuulee että uudestikaste on synti ja helvettiin joutuu jos käy sillä kasteella jonka uskoo olevansa oikea.

        Yksi raamatunkohta puhuu vähän tuosta.
        Roomalaiskirje 14:22 Säilytä sinä oma uskosi Jumalan edessä. Onnellinen se, joka ei tuomitse itseään siitä minkä uskoo oikeaksi. [1. Joh. 3:21]
        23 Mutta se, joka epäröi ja silti syö, on tuomittu, koska hän ei toimi uskon perusteella. Kaikki, mikä ei perustu uskoon, on syntiä.

        Eli jos uskoo uskovienkasteen oikeaksi niin ei siinä ole silloin mitään sanomista jos käy kasteella.

        oo kumminkaan ketään helvettiin laittamassa, vaikka joku olisikin lapsikastettu, jos vaan on uskossa.
        Sillä kumminkin USKO on se mikä pelastaa, sanoo Sana
        Room. 10 : 9


      • kun vedit

        minut pois helvetinliekeistä, kun yks luterilainen minut sinne jo passitti, vaikka olen uskossa, mutta kun mua ei ole lapsenakastettu !


      • terence.hill
        BelieveItOrNot kirjoitti:

        inhottavaa. Monesti kuulee että uudestikaste on synti ja helvettiin joutuu jos käy sillä kasteella jonka uskoo olevansa oikea.

        Yksi raamatunkohta puhuu vähän tuosta.
        Roomalaiskirje 14:22 Säilytä sinä oma uskosi Jumalan edessä. Onnellinen se, joka ei tuomitse itseään siitä minkä uskoo oikeaksi. [1. Joh. 3:21]
        23 Mutta se, joka epäröi ja silti syö, on tuomittu, koska hän ei toimi uskon perusteella. Kaikki, mikä ei perustu uskoon, on syntiä.

        Eli jos uskoo uskovienkasteen oikeaksi niin ei siinä ole silloin mitään sanomista jos käy kasteella.

        On valitettavaa, että joku tuomitsee siitä, jos olet käynyt uskovien kasteella. Minä en tee niin. Paavali sanoi Roomalaiskirjeessä saman luvun 4. jakeessa myös:
        "Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään."

        Teikäläisistä eepu* ja mathetes ovat väittäneet, että se, joka ei ota uskovien kastetta, menettää pelastuksen. Nyt eepu* tosin näyttää muuttaneen oppiaan, eikä välttämättä menetä pelastusta vaan pyhityksen...


      • terence.hill kirjoitti:

        On valitettavaa, että joku tuomitsee siitä, jos olet käynyt uskovien kasteella. Minä en tee niin. Paavali sanoi Roomalaiskirjeessä saman luvun 4. jakeessa myös:
        "Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään."

        Teikäläisistä eepu* ja mathetes ovat väittäneet, että se, joka ei ota uskovien kastetta, menettää pelastuksen. Nyt eepu* tosin näyttää muuttaneen oppiaan, eikä välttämättä menetä pelastusta vaan pyhityksen...

        Mihinköhän seurakuntaan sitä liittyisi. Erosin 1 kk sitten luterilaisesta seurakunnasta. Takaisin en menisi vaikka maksettaisiin. Varmasti tuo toimii toisin päin eli jos uskoo että vauvakaste riittää niin se siitä sitten.


      • hartonen
        kun vedit kirjoitti:

        minut pois helvetinliekeistä, kun yks luterilainen minut sinne jo passitti, vaikka olen uskossa, mutta kun mua ei ole lapsenakastettu !

        Olet taivastiellä! Käy kasteella kyllä sillä on vielä annettvaa kun et ole vielä saanut kastetta.


    • kasteen

      Kerropa siis minkä tähden aikuiset sitten mielestäsi tarvitsevat kasteen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8336
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2539
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe