Ulvilan murhan motiivi, miksi sitä ei

kerrota?

Alkaa vaikuttaa yhä enenemässä määrin silti että motiivi yritetään salata viimeiseen saakka. Taisi johtajalla olla alainen panopuuna. Petturinaisen mies sai tietää johtajan sikailusta ja teki siitä lopun!

17

4951

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olisi asiat

      joku olisi jo pidätetty.

      • onkohan tapauksen faktat oikein.

        Ulvilassahan voisi olla olemassa sellainenkin murhamotiivi, jota ei osata olettaa.

        Alkuunhan tapaus näyttää hyvin suunnitellulta, tekijä ei jäänyt tappamaan silminnäkijää vaan valitsi poislähdön eli tiesi maksimivasteajan olevan n. 10 minuuttia.

        Pari nukkui takkahuoneessa. Sitä ei satunnainen ryöstäjä oleta, vaan joutuu yllätetyksi. Ei halua jäädä kiinni ja lyö murtautumisaseena mukana olevalla puukolla. Kuulee puhelun ja lähtee nopeasti karkuun.

        Välttämättä suunnitellulta näyttävä teko ei sitä ole ja sattumakin tulee kyseeseen. Hyvät yöunet siis kaikille, mutta antakaa murtomiesten poistua rauhassa, ellei hän aloita tappelua.

        Toki on totta että palkkamurhakin tulee mieleen.


      • takkahuoneessa ...
        premiata kirjoitti:

        onkohan tapauksen faktat oikein.

        Ulvilassahan voisi olla olemassa sellainenkin murhamotiivi, jota ei osata olettaa.

        Alkuunhan tapaus näyttää hyvin suunnitellulta, tekijä ei jäänyt tappamaan silminnäkijää vaan valitsi poislähdön eli tiesi maksimivasteajan olevan n. 10 minuuttia.

        Pari nukkui takkahuoneessa. Sitä ei satunnainen ryöstäjä oleta, vaan joutuu yllätetyksi. Ei halua jäädä kiinni ja lyö murtautumisaseena mukana olevalla puukolla. Kuulee puhelun ja lähtee nopeasti karkuun.

        Välttämättä suunnitellulta näyttävä teko ei sitä ole ja sattumakin tulee kyseeseen. Hyvät yöunet siis kaikille, mutta antakaa murtomiesten poistua rauhassa, ellei hän aloita tappelua.

        Toki on totta että palkkamurhakin tulee mieleen.

        mistä olet tietosi saanut?


      • takkahuoneessa ... kirjoitti:

        mistä olet tietosi saanut?

        siellä on iso pohjakuva ja piirros tapahtumista.

        Luin jutun jopa melkein kokonaan.


      • mätämuna
        premiata kirjoitti:

        siellä on iso pohjakuva ja piirros tapahtumista.

        Luin jutun jopa melkein kokonaan.

        Premiata voisi nyt ratkaista Palmen murhan, niin saisivat ruotsalaiset pitkän nenän.
        Harmi, ettei Suomen poliisilla ole näin kyvykästä rikostutkijaa joukossaan.


      • taloon noin
        premiata kirjoitti:

        onkohan tapauksen faktat oikein.

        Ulvilassahan voisi olla olemassa sellainenkin murhamotiivi, jota ei osata olettaa.

        Alkuunhan tapaus näyttää hyvin suunnitellulta, tekijä ei jäänyt tappamaan silminnäkijää vaan valitsi poislähdön eli tiesi maksimivasteajan olevan n. 10 minuuttia.

        Pari nukkui takkahuoneessa. Sitä ei satunnainen ryöstäjä oleta, vaan joutuu yllätetyksi. Ei halua jäädä kiinni ja lyö murtautumisaseena mukana olevalla puukolla. Kuulee puhelun ja lähtee nopeasti karkuun.

        Välttämättä suunnitellulta näyttävä teko ei sitä ole ja sattumakin tulee kyseeseen. Hyvät yöunet siis kaikille, mutta antakaa murtomiesten poistua rauhassa, ellei hän aloita tappelua.

        Toki on totta että palkkamurhakin tulee mieleen.

        äänekkäästi ja varmasti sellaisena yönä jolloin talonväki on kotona jos tarkoitus on käydä vain varkaissa? Vaarana tuossa metelöinnissä olisi myös se että naapurit heräävät siihen ja toisekseen miksi pahentaa asiaa tappamalla talon isäntä? Mieshän kävi käsittääkseni oikopäätä miehen kimppuun ja kun nainen yritti auttaa sai hänkin puukosta....vasta sen jälkeenhän nainen juoksi keittiöön soittamaan apua! En tiedä oliko tarkoitus surmata vaimokin mutta koska hän kerkesi soittaa apua mies poistui ennen kun poliisit tulevat paikalle...tai sitten vain mies oli kohteena!
        Yleensäkin uskoisi ettei murtovaras halua murhata ketään...eli luulisi että sellaista tilannetta välteltäis viimeiseen asti!

        Luulisin että jollakin on ollut kaunaa miestä kohtaan ja että hän on käynyt itse henkilökohtaisesti murhaamassa tämän...siitä kielisi se asia että uhrille oli tehty myös muuta väkivaltaa johon tuskin palkkamurhaajalla olisi ollut tarvetta jos ei sitten tilaaja ole tehnyt erityistoiveita...mutta kuka oikeasti voi olla niin sairas? Ja jos olikin palkkamurhaaja niin ei mistään suuren luokan ammattilaisesta voida puhua kun painelee puukon kanssa matkaan...siinä voi mennä liian moni asia pieleen!


      • mätämuna kirjoitti:

        Premiata voisi nyt ratkaista Palmen murhan, niin saisivat ruotsalaiset pitkän nenän.
        Harmi, ettei Suomen poliisilla ole näin kyvykästä rikostutkijaa joukossaan.

        koitatko vinoilla?

        Miksi? Minähän olen ollut liian kiltti, kun en vain todennut etten tehnyt sitä, motiivi ei pidä paikkansa ja asioille pitäisi olla muutakin toteennäyttöä kuin väitteen keksijän sana....

        Liian kiltti ei voi olla poliisi. Kaikki olis vapaalla jalalla, jos minä olisin sun ammatissa. Tietysti jos ihminen järkeilee kuten minä että ok, jos kertalause en tehnyt ei riitä, niin mä katon haluaako joku muu tehdä sen. Et sen puoleen, mun jutussa ei ole sinänsä mun puolelta muuta vaaraa, mutta eipä aiemmat ole hengissä selvinneet. Eli kun mun juttu on oikeissa korvissa, ni nää on käytännössä tehnyt kaikki samat virheet kuin ne edelliset valehtelijat, jotka Jumala sitten sattumalta korjasi rajan taa alle 30vuotiaina?

        Mitä siihen Ulvilan murhaan tulee, niin kai sitä pohtia saa. Ei nää mun jutut ihan tyhjän päällä oo.

        Palmen murha ei mua kiinnosta. Suomessa olis hyvä työllisyys jos myytäisi aseita eikä vaan ns. puolustettaisi rauhaa. Kuten sanottu luotien teon osaa joka sorvari. Ei olis tätäkään murhaa ehkä.


      • kiltteys ei paha
        premiata kirjoitti:

        koitatko vinoilla?

        Miksi? Minähän olen ollut liian kiltti, kun en vain todennut etten tehnyt sitä, motiivi ei pidä paikkansa ja asioille pitäisi olla muutakin toteennäyttöä kuin väitteen keksijän sana....

        Liian kiltti ei voi olla poliisi. Kaikki olis vapaalla jalalla, jos minä olisin sun ammatissa. Tietysti jos ihminen järkeilee kuten minä että ok, jos kertalause en tehnyt ei riitä, niin mä katon haluaako joku muu tehdä sen. Et sen puoleen, mun jutussa ei ole sinänsä mun puolelta muuta vaaraa, mutta eipä aiemmat ole hengissä selvinneet. Eli kun mun juttu on oikeissa korvissa, ni nää on käytännössä tehnyt kaikki samat virheet kuin ne edelliset valehtelijat, jotka Jumala sitten sattumalta korjasi rajan taa alle 30vuotiaina?

        Mitä siihen Ulvilan murhaan tulee, niin kai sitä pohtia saa. Ei nää mun jutut ihan tyhjän päällä oo.

        Palmen murha ei mua kiinnosta. Suomessa olis hyvä työllisyys jos myytäisi aseita eikä vaan ns. puolustettaisi rauhaa. Kuten sanottu luotien teon osaa joka sorvari. Ei olis tätäkään murhaa ehkä.

        olihan siinä ensin tavallinen käsikähmä ja vasta sitten siirtyminen puukkoon yms.


      • jopi
        taloon noin kirjoitti:

        äänekkäästi ja varmasti sellaisena yönä jolloin talonväki on kotona jos tarkoitus on käydä vain varkaissa? Vaarana tuossa metelöinnissä olisi myös se että naapurit heräävät siihen ja toisekseen miksi pahentaa asiaa tappamalla talon isäntä? Mieshän kävi käsittääkseni oikopäätä miehen kimppuun ja kun nainen yritti auttaa sai hänkin puukosta....vasta sen jälkeenhän nainen juoksi keittiöön soittamaan apua! En tiedä oliko tarkoitus surmata vaimokin mutta koska hän kerkesi soittaa apua mies poistui ennen kun poliisit tulevat paikalle...tai sitten vain mies oli kohteena!
        Yleensäkin uskoisi ettei murtovaras halua murhata ketään...eli luulisi että sellaista tilannetta välteltäis viimeiseen asti!

        Luulisin että jollakin on ollut kaunaa miestä kohtaan ja että hän on käynyt itse henkilökohtaisesti murhaamassa tämän...siitä kielisi se asia että uhrille oli tehty myös muuta väkivaltaa johon tuskin palkkamurhaajalla olisi ollut tarvetta jos ei sitten tilaaja ole tehnyt erityistoiveita...mutta kuka oikeasti voi olla niin sairas? Ja jos olikin palkkamurhaaja niin ei mistään suuren luokan ammattilaisesta voida puhua kun painelee puukon kanssa matkaan...siinä voi mennä liian moni asia pieleen!

        Kuulostaa kyllä siltä, että murhaamistarkoituksessa on sinne murtautunut, jos ei sitten ole ollut joku psyykkisesti sairas...


      • naisella
        taloon noin kirjoitti:

        äänekkäästi ja varmasti sellaisena yönä jolloin talonväki on kotona jos tarkoitus on käydä vain varkaissa? Vaarana tuossa metelöinnissä olisi myös se että naapurit heräävät siihen ja toisekseen miksi pahentaa asiaa tappamalla talon isäntä? Mieshän kävi käsittääkseni oikopäätä miehen kimppuun ja kun nainen yritti auttaa sai hänkin puukosta....vasta sen jälkeenhän nainen juoksi keittiöön soittamaan apua! En tiedä oliko tarkoitus surmata vaimokin mutta koska hän kerkesi soittaa apua mies poistui ennen kun poliisit tulevat paikalle...tai sitten vain mies oli kohteena!
        Yleensäkin uskoisi ettei murtovaras halua murhata ketään...eli luulisi että sellaista tilannetta välteltäis viimeiseen asti!

        Luulisin että jollakin on ollut kaunaa miestä kohtaan ja että hän on käynyt itse henkilökohtaisesti murhaamassa tämän...siitä kielisi se asia että uhrille oli tehty myös muuta väkivaltaa johon tuskin palkkamurhaajalla olisi ollut tarvetta jos ei sitten tilaaja ole tehnyt erityistoiveita...mutta kuka oikeasti voi olla niin sairas? Ja jos olikin palkkamurhaaja niin ei mistään suuren luokan ammattilaisesta voida puhua kun painelee puukon kanssa matkaan...siinä voi mennä liian moni asia pieleen!

        olisi uusi mies. Pelkkä hipaisu puukolla...


      • niin tuskin...
        naisella kirjoitti:

        olisi uusi mies. Pelkkä hipaisu puukolla...

        olis lastensa edessä miestään tapattanut...se jättää sellaiset arvet lapsiin loppuiäksi!


      • blackmagictiger
        mätämuna kirjoitti:

        Premiata voisi nyt ratkaista Palmen murhan, niin saisivat ruotsalaiset pitkän nenän.
        Harmi, ettei Suomen poliisilla ole näin kyvykästä rikostutkijaa joukossaan.

        JÄRKYTTÄVÄ JUTTU TOI ULVILAN MURHA < JOS TAUSTALLA ON MUSTASUKKAISUTTA SE KUULOSTAA SAIRAALTA KUVOTTAVAA JA ÄLYTÖNTÄ


    • Miksi poliisin pitäisi tiedottaa tutkinnallisista yksityiskohdista julkisestì? Senkö vuoksi, että saisimme uteliaisuutemme tyydytettyä?

      Eiköhän tutkinnassa ole useampi mahdollinen motiivi.

      • ei tietenkään pidä. Hyvä on kuitenkin huomata että murhaaja on vapaana. Että tekotapa on outo. Palkkamurha on yleensä sellainen että näytön saaminen on vaikeaa ellei mahdotonta. Tää puukkojuttu on hassu, kuin viiltäjäjack.


      • ..................
        premiata kirjoitti:

        ei tietenkään pidä. Hyvä on kuitenkin huomata että murhaaja on vapaana. Että tekotapa on outo. Palkkamurha on yleensä sellainen että näytön saaminen on vaikeaa ellei mahdotonta. Tää puukkojuttu on hassu, kuin viiltäjäjack.

        "Palkkamurha on yleensä sellainen että näytön saaminen on vaikeaa ellei mahdotonta."

        Olet tainnut katsella liikaa jenkkileffoja.


    • tietoako?

      Kuka vääntää puukotuksen jälkeen vielä niskat nurin?...

      • nurin..

        "Kuka vääntää puukotuksen jälkeen vielä niskat nurin?..."

        Taitaa olla Luvatalta lähtöisin tämä(kin) huhu?Vai onko poliisi,tai joku muu vahvistanut asian?


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6133
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2566
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2073
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1817
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe