Poliisi Kysymys

Rakennusmies

Olin kerran huoltamolla pulla kahvilla samaan aikaan parin poliisin kanssa ja siinä tosiaan kävi mielessä kun seisoin heidän takanaan kassa jonossa kun virkamiehet notkuivat tiskillä laiskan oloisesti, että jonkun olisi todella helppo vetää ase kotelosta halutessaan eikö se ole turvallisuus riski, että virkaase on niin näkyvästi varustevyössä?

Olen usein miettinyt sitä, että säilyttävätkö poliisit virkasettaan vyöllään patruunat lippaassa tai ladattuna patruuna valmiina pesässä? Vai onko olemassa sääntöjä, jotka kieltävät sen.

En kuitenkaan kehdannut huomauttaa asiasta vaan asia jäi vaivaamaan.

30

4734

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • justustus

      patruunat on lippaassa ja lipas aseessa, ase ei ole ladattu

    • kjsfdkfdsk

      Ei sitä asetta siitä turvakotelosta niin vain viedä. Ja ihan fiksusti teit kun et huomauttanut, olisit vain osoittanut tietämättömyytesi.

    • Eipä tuollaista ole vielä tapahtunut, mutta epäilenpä, että aseen riistäminen turvakotelosta ei ole ihan yksinkertainen juttu ainakaan ihan ex tempore suorituksena yhtään harjoittelematta.

      Riski on kuitenkin varmaan ihan todellinen, sillä muistaakseni yllättävän suuri osa surmatuista amerikkalaispoliiseista ammuttiin heidän omilla aseillaan.

      Onko ammus piipussa? En tiedä. Se taitaa olla jokaisen konstaapelin itse päätettävissä. En kylläkään tunne ohjesääntöjä. Käsittääkseni Glock on kuitenkin turvallinen ase pitää ammus piipussa verrattuna vanhoihin FN-pistooleihin. Smith & Wesson revolverithan olivat heti ampumavalmiita kotelosta vedettynä.

      • Filosofi

        Olen vain monta kertaa mielessäni miettinyt, että minkälainen maailma olisi jos meilla kaikilla olisi oikeus kantaa asetta näkyvästi vyöllä lännen tyyliin.

        Ainakin se olisi tasa-arvoisempi siinä suhteessa, että kaikilla olisi yhtäläinen mahdollisuus väkivaltaan riippumatta sukupuolesta tai fyysisistä voimista.

        Harrastan keskiaikaa aktiivisesti ja keskiajalla jokaisella kynnellekykynevällä herrasmiehellä oli tapana kantaa väkivallan tekovälineitä avoimesti vyöllään. Nykyään meitä kontrolloidaan tässä suhteessa paljon enemmän. Pahinta on se, että nykymaailmassa tätä kontrollointia vielä kutsutaan "vapaudeksi". Välillä tuntuu, että maailma on nykyään melkeimpä ylihysteerinen joidenkin asioiden suhteen.

        Kaatuisiko maailma jos jokainen meistä kantaisi asetta vai muuttuisiko se tasa-arvoisemmaksi?


      • Filosofi kirjoitti:

        Olen vain monta kertaa mielessäni miettinyt, että minkälainen maailma olisi jos meilla kaikilla olisi oikeus kantaa asetta näkyvästi vyöllä lännen tyyliin.

        Ainakin se olisi tasa-arvoisempi siinä suhteessa, että kaikilla olisi yhtäläinen mahdollisuus väkivaltaan riippumatta sukupuolesta tai fyysisistä voimista.

        Harrastan keskiaikaa aktiivisesti ja keskiajalla jokaisella kynnellekykynevällä herrasmiehellä oli tapana kantaa väkivallan tekovälineitä avoimesti vyöllään. Nykyään meitä kontrolloidaan tässä suhteessa paljon enemmän. Pahinta on se, että nykymaailmassa tätä kontrollointia vielä kutsutaan "vapaudeksi". Välillä tuntuu, että maailma on nykyään melkeimpä ylihysteerinen joidenkin asioiden suhteen.

        Kaatuisiko maailma jos jokainen meistä kantaisi asetta vai muuttuisiko se tasa-arvoisemmaksi?

        Tilanteemme muistuttaisi varmasti erittäin paljon USA:n tilannetta. Siellähän on joissakin osavaltioissa/kunnissa/kaupungeissa lupa kantaa asetta esillä, mutta piilotetun aseen kantaminen sallitaan vain viranomaisille.

        Luultavasti ampuma-aseilla tehtäisiin paljon samankaltaisia henkirikoksia kuin mitä meillä tehdään nykyisin puukoilla. Kynnys ratkaista ristiriidat väkivalloin olisi todennäköisesti pienempi kun ratkaisu roikkuisi vyöllä.

        Mahtaisi poliisilla olla mielenkiintoista saapua rikospaikalle. Uhri, epäilty, todistajat... Kaikki mahdollisesti aseistautuneina. Kuka on kuka? Kenelle voi turvallisesti kääntää selkänsä? Pitääkö ensin kaikki riisua aseista ja vasta sitten jatkaa tutkintaa?

        Henkirikoksen todistaminen olisi myös vaikeampaa. Kun uhrillakin olisi ase, voisi tappaja vedota uskottavasti hätävarjeluun.

        En tiedä kaatuisiko maailma jos kaikilla olisi aseenkanto-oikeus. Mutta turvattomampi siitä tulisi ja tilanne johtaisi kilpavarusteluun. Kun kerran jokainen kantaa asetta, pitäisi rikollisten kantaa vielä rajumpaa pyssyä ja toimia entistä häikäilemättömämmin. Se taas johtaisi siihen, että poliisikin varustettaisiin entistä kovemmin asein ja vappaammin aseenkäyttöoikeuksin ja tavallinen rivikansalainenkin hankkisi entistäkin kovempaa kodinturvarautaa.

        Ainoat voittajat olisivat asekauppiaat.


      • j.ellroy kirjoitti:

        Tilanteemme muistuttaisi varmasti erittäin paljon USA:n tilannetta. Siellähän on joissakin osavaltioissa/kunnissa/kaupungeissa lupa kantaa asetta esillä, mutta piilotetun aseen kantaminen sallitaan vain viranomaisille.

        Luultavasti ampuma-aseilla tehtäisiin paljon samankaltaisia henkirikoksia kuin mitä meillä tehdään nykyisin puukoilla. Kynnys ratkaista ristiriidat väkivalloin olisi todennäköisesti pienempi kun ratkaisu roikkuisi vyöllä.

        Mahtaisi poliisilla olla mielenkiintoista saapua rikospaikalle. Uhri, epäilty, todistajat... Kaikki mahdollisesti aseistautuneina. Kuka on kuka? Kenelle voi turvallisesti kääntää selkänsä? Pitääkö ensin kaikki riisua aseista ja vasta sitten jatkaa tutkintaa?

        Henkirikoksen todistaminen olisi myös vaikeampaa. Kun uhrillakin olisi ase, voisi tappaja vedota uskottavasti hätävarjeluun.

        En tiedä kaatuisiko maailma jos kaikilla olisi aseenkanto-oikeus. Mutta turvattomampi siitä tulisi ja tilanne johtaisi kilpavarusteluun. Kun kerran jokainen kantaa asetta, pitäisi rikollisten kantaa vielä rajumpaa pyssyä ja toimia entistä häikäilemättömämmin. Se taas johtaisi siihen, että poliisikin varustettaisiin entistä kovemmin asein ja vappaammin aseenkäyttöoikeuksin ja tavallinen rivikansalainenkin hankkisi entistäkin kovempaa kodinturvarautaa.

        Ainoat voittajat olisivat asekauppiaat.

        todennäköisesti. En kannata yleistä aseenkanto-oikeutta, mutta joskus on tehny mieli kokeilla sitä aseen nappaamista.

        En oo uskaltanu, kun se ei kuitenkaan onnistuisi ja vaikka mä tekisin sen huumorilla vastapuoli saattaisi ottaa jutun tosissaan. ABC:llä tuli joskus tuo mieleen, kun oli ensin 4 poliisia edessä, sit mä ja tunsin itteni hyvin pieneksi ja sit taas takana 4 poliisia. Ne oli tosi isoja ja mä ajattelin ettei ne muuta, ko takimmainen ottas saman tie takaa kiinni, mutta ajattelin paremmaksi olla leikkimättä ja kokeilemati sorminäppäryyttä.


      • ...

        Onko neppari poliisille niin vaativa kapistus, ettei valtaväestön oleteta osaavan avata sitä?

        Kumpi sen aseen sieltä kotelosta saa ensin esille? Poliisi vai se älykkäämpi osapuoli?

        Vai tarkoittaako tämä kaikki sitä, että poliisia voi vetää rauhassa turpiin ennenkuin se ehtii kaivamaan aseensa esiin?

        Turvakotelo :-) Ja sillä aseella ammutaan varmaankin turva-ammuksia :-) Plöts.


      • Asianajaja
        ... kirjoitti:

        Onko neppari poliisille niin vaativa kapistus, ettei valtaväestön oleteta osaavan avata sitä?

        Kumpi sen aseen sieltä kotelosta saa ensin esille? Poliisi vai se älykkäämpi osapuoli?

        Vai tarkoittaako tämä kaikki sitä, että poliisia voi vetää rauhassa turpiin ennenkuin se ehtii kaivamaan aseensa esiin?

        Turvakotelo :-) Ja sillä aseella ammutaan varmaankin turva-ammuksia :-) Plöts.

        Turvakotelon lukituksessa on muitakin tekijöitä kuin pelkkä neppari. Ei turvakotelo tietenkään sitä tarkoita, että kotelon lukituksen avaamiseen tarvittaisiin avainta tai muita välineitä, mutta joka tapauksessa turvakotelossa on muitakin turvaominaisuuksia kuin heppoinen neppari.


      • kaada kyttä
        Asianajaja kirjoitti:

        Turvakotelon lukituksessa on muitakin tekijöitä kuin pelkkä neppari. Ei turvakotelo tietenkään sitä tarkoita, että kotelon lukituksen avaamiseen tarvittaisiin avainta tai muita välineitä, mutta joka tapauksessa turvakotelossa on muitakin turvaominaisuuksia kuin heppoinen neppari.

        ehkä ne riisuu kotelonsa samalla kuin vaatteensa


    • Nimetön

      Toivottavasti kukaan konstu ei erehdy vastaamaan.. Se nyt vielä puuttuisi että riistoyritykset yleistyisivät.
      Turvakotelon ominaisuudet eivät ole julkisesti kerrottavia jupinoita.

      En suosittele yrittämään riistoa, itsekin saatan nojailla rennon näköisesti milloin mihinkin, mutta jos joku yrittäisi hivelöitä varustevyötäni, lupaan käyttää lievintä tehokasta voimakeinoa...

      Kiitos ja anteeksi, turvallista matkaa!



      Kiitos ja anteeksi!

      • valtiosalaisuus

      • Dumbass
        valtiosalaisuus kirjoitti:

        Turvakotelo jupinat ei nyt kuitenkaan ole mitään poliisien supi-supi-juttuja. Hehhehee, kotelon toiminta joku valtiosalaisuus vai mihin kategoriaan sen sijoittaisit?

        http://www.eralle.net/forum/viewtopic.php?t=18630&view=previous&sid=253d0dda2728e98ecccb876e63ec7eac

        Suurin ulkopuolisilta salattava taitaa olla sen haalarienkantajan kotelon sisältö.

        No eipä se tuolta Erälle.comistakaan selvinnyt kyselijälle..

        Eihän se lukituksen avaaminen korkeaa matikkaa vaadi, jos vaatisi niin tuskin niitä meille olis hommattukkaan.. Kyllä me sen verran simppeliä sakkia ollaan. :)

        Turvakotelon kategoria voisi olla sarjassa "Need to know basis, and you don't need to know."
        Ei mikään valtiosalaisuus, tuu repimään sitä pyssyä jos haluat, mutta kärsi seuraukset myös...

        Se kotelon sisältö on ihan tavallinen Glock 17 tai 19, joillain vanhoilla jäärillä on vielä reukut, niistä en tiedä muuta kun että nekin sanoo PUM.


      • Dumbass kirjoitti:

        No eipä se tuolta Erälle.comistakaan selvinnyt kyselijälle..

        Eihän se lukituksen avaaminen korkeaa matikkaa vaadi, jos vaatisi niin tuskin niitä meille olis hommattukkaan.. Kyllä me sen verran simppeliä sakkia ollaan. :)

        Turvakotelon kategoria voisi olla sarjassa "Need to know basis, and you don't need to know."
        Ei mikään valtiosalaisuus, tuu repimään sitä pyssyä jos haluat, mutta kärsi seuraukset myös...

        Se kotelon sisältö on ihan tavallinen Glock 17 tai 19, joillain vanhoilla jäärillä on vielä reukut, niistä en tiedä muuta kun että nekin sanoo PUM.

        ...löytyä niin vanhaa jäärää, että FN:ää kantaisi?


      • Dumbass
        j.ellroy kirjoitti:

        ...löytyä niin vanhaa jäärää, että FN:ää kantaisi?

        Tais Reinikainen olla viimeinen jolla roikkui FN lahnassa vyöllä.. :)

        On niitä muistoesineinä varmaan pöytälaatikoissa pölyttymässä, tai sitten pultattuna puuhun ja muutettuna kiertopalkinnoiksi erinäisiin kilpailuihin.

        Mä vähän luulen että vaikka kuinka "tsoukilla" kävis käsiksi poliisin virka-aseeseen, sitä on aika paha selittää vitsinä pois päiväjarjestyksestä kun on nenä poskella ja kädet raudoissa sen ABC:n lattialla..

        Mä en ole ainakaan niin nopeaälyinen että tajuaisin ja ehtisin kysellä sen riistoyrityksen totisuutta ennen vastatoimia. Se on "snap, crackle ja pop", jos jotain semmoista tapahtuisi...

        Ja tuokin olis vielä hyvä lopputulos jos ei muuta käy. Kannattaa vaan tyytyä siihen keskarin näyttämiseen tai muuhun harmittomaan itsensä nolaamiseen.


      • Entinen Huoltomies
        Dumbass kirjoitti:

        Tais Reinikainen olla viimeinen jolla roikkui FN lahnassa vyöllä.. :)

        On niitä muistoesineinä varmaan pöytälaatikoissa pölyttymässä, tai sitten pultattuna puuhun ja muutettuna kiertopalkinnoiksi erinäisiin kilpailuihin.

        Mä vähän luulen että vaikka kuinka "tsoukilla" kävis käsiksi poliisin virka-aseeseen, sitä on aika paha selittää vitsinä pois päiväjarjestyksestä kun on nenä poskella ja kädet raudoissa sen ABC:n lattialla..

        Mä en ole ainakaan niin nopeaälyinen että tajuaisin ja ehtisin kysellä sen riistoyrityksen totisuutta ennen vastatoimia. Se on "snap, crackle ja pop", jos jotain semmoista tapahtuisi...

        Ja tuokin olis vielä hyvä lopputulos jos ei muuta käy. Kannattaa vaan tyytyä siihen keskarin näyttämiseen tai muuhun harmittomaan itsensä nolaamiseen.

        MÄ olin joskus neljävuotta kiinteistöhuolto hommissa ja kävin suorittamassa sadoissa asunnoissa huoltoja.

        Kyllä siinä tuli vastaan muutamia kunnon "viri viri tööt tööt" tapauksia vaikka 99% asiakkaista olikin normaaleja ihmisiä. Yksikin legendaarinin tapaus tuli ovelle käsikranaatin kanssa vastaan uhoamaan, että mitä tapahtuu jos hän vetää sokan irti.

        Sitten oli näitä "nosferatuja" jotka asuivat täysin räjähtäneessä luolassa jota ei oltu siivottu viiteen vuoteen ja asujakin oli jättänyt suihkun väliin muutaman vuoden.

        Varmaan pitäisi mennä tiettyihin asuntoihin poliisi saattueessa. Onneksi en sentään ruumiisiin törmännyt muutama työkaveri kyllä löysi niitäkin. :D :D


      • Dumbass kirjoitti:

        Tais Reinikainen olla viimeinen jolla roikkui FN lahnassa vyöllä.. :)

        On niitä muistoesineinä varmaan pöytälaatikoissa pölyttymässä, tai sitten pultattuna puuhun ja muutettuna kiertopalkinnoiksi erinäisiin kilpailuihin.

        Mä vähän luulen että vaikka kuinka "tsoukilla" kävis käsiksi poliisin virka-aseeseen, sitä on aika paha selittää vitsinä pois päiväjarjestyksestä kun on nenä poskella ja kädet raudoissa sen ABC:n lattialla..

        Mä en ole ainakaan niin nopeaälyinen että tajuaisin ja ehtisin kysellä sen riistoyrityksen totisuutta ennen vastatoimia. Se on "snap, crackle ja pop", jos jotain semmoista tapahtuisi...

        Ja tuokin olis vielä hyvä lopputulos jos ei muuta käy. Kannattaa vaan tyytyä siihen keskarin näyttämiseen tai muuhun harmittomaan itsensä nolaamiseen.

        hyvä lopputulos eli kysyn lähinnä siksi että jos tykkäisin joskus huvin vuoksi kokeilla sorminäppäryyttä (harrastin joskus taikatemppuja eli silmän hämäämistä sorminopeudella) niin selviäisikö tod. näköisesti vain tuolla vai tulisko muuta harmia?

        Mä ite yleensä kostan kaikille aina kantelemalla, ko siit ei oo muuta seurausta kuin korkeintaan huomautus ja paperityö tai ainakaan mun kokeman mukaan korkeintaan niin.

        Eli jos mä onnistuisin niin uskaltaisinko kohteliaasti sanoa otatko aseesi takaisin vai pitäskö se jättää vaan siihen hyllylle, jos sen saa kytän huomaamatta vietyä??


      • hiukkasen
        premiata kirjoitti:

        hyvä lopputulos eli kysyn lähinnä siksi että jos tykkäisin joskus huvin vuoksi kokeilla sorminäppäryyttä (harrastin joskus taikatemppuja eli silmän hämäämistä sorminopeudella) niin selviäisikö tod. näköisesti vain tuolla vai tulisko muuta harmia?

        Mä ite yleensä kostan kaikille aina kantelemalla, ko siit ei oo muuta seurausta kuin korkeintaan huomautus ja paperityö tai ainakaan mun kokeman mukaan korkeintaan niin.

        Eli jos mä onnistuisin niin uskaltaisinko kohteliaasti sanoa otatko aseesi takaisin vai pitäskö se jättää vaan siihen hyllylle, jos sen saa kytän huomaamatta vietyä??

        siis yrittäisit leikilläsi napata poliisin aseen?

        Mitä sitten tässä tapauksessa kostaisit? (itsehän puhut kostamisesta)

        Sen että saat turpaasi kun otat poliisin aseen tai jos saat aseen niin toinen poliisi ampuu? niinkö? koska sinä vain fiksuna leikilläsi....


      • hiukkasen kirjoitti:

        siis yrittäisit leikilläsi napata poliisin aseen?

        Mitä sitten tässä tapauksessa kostaisit? (itsehän puhut kostamisesta)

        Sen että saat turpaasi kun otat poliisin aseen tai jos saat aseen niin toinen poliisi ampuu? niinkö? koska sinä vain fiksuna leikilläsi....

        kantelisin,jos voimankäyttö on liioiteltua....eikö ensin käskytetä luopumaan aseesta ja sit vasta ammuta tai anneta turpaan, niin kuin sää sanoit?

        Mähän siis vain koittaisin en mä jatkaisi jos huomaisit ja käskisit lopettaa ja seuraan sua kyllä nätisti asemalle, jos käsket ihan kiltisti ilman rautojakin. Kuka sua ABC:lla ampuisi, kaikkien nenän edessä?

        Ilmeisesti jos onnistuu kannattaa jättää tiskille


      • premiata kirjoitti:

        kantelisin,jos voimankäyttö on liioiteltua....eikö ensin käskytetä luopumaan aseesta ja sit vasta ammuta tai anneta turpaan, niin kuin sää sanoit?

        Mähän siis vain koittaisin en mä jatkaisi jos huomaisit ja käskisit lopettaa ja seuraan sua kyllä nätisti asemalle, jos käsket ihan kiltisti ilman rautojakin. Kuka sua ABC:lla ampuisi, kaikkien nenän edessä?

        Ilmeisesti jos onnistuu kannattaa jättää tiskille

        ...että siinä vaiheessa kun konstaapeli huomaa jonkun ropeltavan hänen varustevyötään torjutaan ensin mahdollinen aseenriistoyritys.

        Jos kopeloija ehtii saada aseen itselleen, ensin käskytetään ja sitten vasta ammutaan jos tarpeen... Mutta en usko, että siinä tilanteen ollessa päällä jäädään arpomaan aseen kaappaamisen motiiveja.

        Ne tutkitaan sitten myöhemmin ja vaikka koko touhu osoittautuisi pelkäksi pilaksi, niin käräjäreissu ja tuomio siitä napsahtaa joka tapauksessa.


      • voimankäyttö
        premiata kirjoitti:

        kantelisin,jos voimankäyttö on liioiteltua....eikö ensin käskytetä luopumaan aseesta ja sit vasta ammuta tai anneta turpaan, niin kuin sää sanoit?

        Mähän siis vain koittaisin en mä jatkaisi jos huomaisit ja käskisit lopettaa ja seuraan sua kyllä nätisti asemalle, jos käsket ihan kiltisti ilman rautojakin. Kuka sua ABC:lla ampuisi, kaikkien nenän edessä?

        Ilmeisesti jos onnistuu kannattaa jättää tiskille

        on mielestäsi liioiteltua kun otat poliisilta aseen kotelosta???? Ihan vain ajatuksena: jos otat aseen poliisin kotelosta niin miksi et sillä ampuisi, joku syy siihen pitää olla....... partiokaveri tuskin jää odottamaan että ehtisit vetää liipasimesta vaan pamauttaa ilman kummempia höpinöitä....

        ja näin minun henkilökohtainen mielipiteeni: se olisi ihan oikein


      • et poliisilta joku
        voimankäyttö kirjoitti:

        on mielestäsi liioiteltua kun otat poliisilta aseen kotelosta???? Ihan vain ajatuksena: jos otat aseen poliisin kotelosta niin miksi et sillä ampuisi, joku syy siihen pitää olla....... partiokaveri tuskin jää odottamaan että ehtisit vetää liipasimesta vaan pamauttaa ilman kummempia höpinöitä....

        ja näin minun henkilökohtainen mielipiteeni: se olisi ihan oikein

        todella riistäisi aseen? Ainahan yrittää voi, mutta johan hel.. jos sen vielä saa! Pers... harjoittelemaan siitä poliisit jos sellaista mahdollisuutta joku siellä edes ajattelee onnistuvaksi.


      • et poliisilta joku kirjoitti:

        todella riistäisi aseen? Ainahan yrittää voi, mutta johan hel.. jos sen vielä saa! Pers... harjoittelemaan siitä poliisit jos sellaista mahdollisuutta joku siellä edes ajattelee onnistuvaksi.

        ...siltä, että poliisikoulussa jo harjoitellaan toimintaa tilanteessa, jossa joku yrittää napata aseen kotelosta.

        Ei siksi, että niin välttämättä tapahtuisi vaan siksi, että JOS niin tapahtuu.


      • et poliisilta joku kirjoitti:

        todella riistäisi aseen? Ainahan yrittää voi, mutta johan hel.. jos sen vielä saa! Pers... harjoittelemaan siitä poliisit jos sellaista mahdollisuutta joku siellä edes ajattelee onnistuvaksi.

        Muistelen lukeneeni lehtiuutisen, että vuosien takaisessa itsenäisyyspäivän kuokkavierastilaisuudessa yksi mielenosoittaja olisi yrittänyt tarttua poliisin aseeseen.


      • varmaankin
        et poliisilta joku kirjoitti:

        todella riistäisi aseen? Ainahan yrittää voi, mutta johan hel.. jos sen vielä saa! Pers... harjoittelemaan siitä poliisit jos sellaista mahdollisuutta joku siellä edes ajattelee onnistuvaksi.

        lukea kommenttini ihan alusta saakka.................................

        Ja selvennykseksi: ei en kuvittele. Ainakaan kukaan normaali ihminen siihen ei ryhdy.. Mutta tämä spekulaationi koski lähinnä typerän arvuuttelun seurausta..


      • Seisminen
        varmaankin kirjoitti:

        lukea kommenttini ihan alusta saakka.................................

        Ja selvennykseksi: ei en kuvittele. Ainakaan kukaan normaali ihminen siihen ei ryhdy.. Mutta tämä spekulaationi koski lähinnä typerän arvuuttelun seurausta..

        En kyllä epäile etteikö tämän foorumin keskiverto kirjoittajista löydy sellaisia, jotka eivät itse ole saaneet mitään aikaiseksi elämässään ja uskovat elämänsä suurimman saavutuksen olevan se kun saa roikkua jonkun konstan pistoolikotelossa.

        Toisaalta jos teitä elämän suuria sankareita ei olisi vaan oppisitte elämään normaalisti voisi poliisille, juristeille ja tuomareille iskeä työttömyys asiakkaiden loppumisen takia.


      • ...
        j.ellroy kirjoitti:

        Muistelen lukeneeni lehtiuutisen, että vuosien takaisessa itsenäisyyspäivän kuokkavierastilaisuudessa yksi mielenosoittaja olisi yrittänyt tarttua poliisin aseeseen.

        Ja kyllä treenataan.


      • Seisminen kirjoitti:

        En kyllä epäile etteikö tämän foorumin keskiverto kirjoittajista löydy sellaisia, jotka eivät itse ole saaneet mitään aikaiseksi elämässään ja uskovat elämänsä suurimman saavutuksen olevan se kun saa roikkua jonkun konstan pistoolikotelossa.

        Toisaalta jos teitä elämän suuria sankareita ei olisi vaan oppisitte elämään normaalisti voisi poliisille, juristeille ja tuomareille iskeä työttömyys asiakkaiden loppumisen takia.

        kovin suuri saavutus. Kyllä suurin saavutus taisi olla ryömiminen armeijan telttaan ja kaikkien aseiden vieminen puun juurelle teltan ulkopuolelle ajat sitten (vanhentunut, eikä kukaan tainnu ilmoittaa mitään) kamina vahdin nukkuessa.

        Tai anteeksi en mä kyllä tehny sitä räjähdeuhkaus hommaa, mut ko ne on sitä mieltä että sen todennäköisesti tein niin mun suurin saavutus on tietysti sen purkin, jonka kokokin vaihtelee koko ajan, salakuljettaminen poliisin ulottumattomiin seurannasta huolimatta...

        Taitava taskuvaras vie aseen niin ettei sitä huomaa, mutta älä huoli en aio edes yrittää. Ajatuksena se silti voi tulla ihan huumorihommana jonkun päähän, eihän jos vahingoittaa aikoo ni kannata konstalta asetta viedä. Kyllä se kannattaa hommata muualta, ni ei toinen ehdi varautua. (Näin kannanottona toistaiseksi koitan pelastaa ja hoitaa en vahingoittaa ketään)


      • premiata kirjoitti:

        kovin suuri saavutus. Kyllä suurin saavutus taisi olla ryömiminen armeijan telttaan ja kaikkien aseiden vieminen puun juurelle teltan ulkopuolelle ajat sitten (vanhentunut, eikä kukaan tainnu ilmoittaa mitään) kamina vahdin nukkuessa.

        Tai anteeksi en mä kyllä tehny sitä räjähdeuhkaus hommaa, mut ko ne on sitä mieltä että sen todennäköisesti tein niin mun suurin saavutus on tietysti sen purkin, jonka kokokin vaihtelee koko ajan, salakuljettaminen poliisin ulottumattomiin seurannasta huolimatta...

        Taitava taskuvaras vie aseen niin ettei sitä huomaa, mutta älä huoli en aio edes yrittää. Ajatuksena se silti voi tulla ihan huumorihommana jonkun päähän, eihän jos vahingoittaa aikoo ni kannata konstalta asetta viedä. Kyllä se kannattaa hommata muualta, ni ei toinen ehdi varautua. (Näin kannanottona toistaiseksi koitan pelastaa ja hoitaa en vahingoittaa ketään)

        en ole myöskään taskuvaras. Taikatemppujen harjoitus on loppunut ajat sitten, mutta taskuvarkaaseen verrattavaa sorminäppäryyttähän se on.


      • näin on1
        j.ellroy kirjoitti:

        ...siltä, että poliisikoulussa jo harjoitellaan toimintaa tilanteessa, jossa joku yrittää napata aseen kotelosta.

        Ei siksi, että niin välttämättä tapahtuisi vaan siksi, että JOS niin tapahtuu.

        Kyllähän sitä siellä harjoitellaan. Ja ainakin henkilöhkohtaisesti voin kertoa, että jos joku tarttuisi minun aseeseen, saisi tämä henkilö siitä tuntea nahoissaan. Oli se sitten vitsiksi tai kokeiluksi tarkoitettu tai ei.

        Jotkut asiat vaan elämässä on sellaisia joilla ei vitsailla....


      • Tosi Bumbass
        Dumbass kirjoitti:

        No eipä se tuolta Erälle.comistakaan selvinnyt kyselijälle..

        Eihän se lukituksen avaaminen korkeaa matikkaa vaadi, jos vaatisi niin tuskin niitä meille olis hommattukkaan.. Kyllä me sen verran simppeliä sakkia ollaan. :)

        Turvakotelon kategoria voisi olla sarjassa "Need to know basis, and you don't need to know."
        Ei mikään valtiosalaisuus, tuu repimään sitä pyssyä jos haluat, mutta kärsi seuraukset myös...

        Se kotelon sisältö on ihan tavallinen Glock 17 tai 19, joillain vanhoilla jäärillä on vielä reukut, niistä en tiedä muuta kun että nekin sanoo PUM.

        Sotkit omas ja asees kotelot, kuten arvata saattoikin. Mikäs sä oot luokittelemaan tarvitseeko vai eikö tarvitse tietää? Pidät itteäs jotenkin parempana kun epäilet ettei ihmiset osaa punnita oikein saamaansa informaatiota? Toki kaikki tietää kuinka ihmistä lyödään turpaan, ja silti kaikki ei sitä tee. Ehkä kansalaiset ei ole kaltaisiasi?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      105
      7371
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2802
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2382
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2093
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1789
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1359
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe