missä hypnoosi?

eeerr..

missä voi mennä hypnoosiin? mitä maksaa ja onnistuuko yleensä kaikille?vaipuvatko kaikki hypnoosiin?

11

2123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hypnotisoja

      Hypnoosiin voi mennä periaatteessa missä vain.

      Kallista on. 200-400 vanhaa markkaa per käyntikerta. Jopa 600 mk per kerta voi maksaa.

      Aikuisiässä oleville ei hypnoosi onnistu kaikille. N.15% ei mene kunnolla hypnoositilaan. Tyhmiä on vaikea saada hypnoosiin. Mitä älykkäämpi, sen paremmin menee. Älykkyys on ainut henkinen tekijä joka vaikuttaa hypnoosialttiuteen. Muilla tekijöillä ei ole merkitystä, esim vahva luonne ei vaikuta mitenkään.

      • Pihlaja

        Miksi älykkyys vaikuttaa hypnoosin onnistumiseen? Millaista älykkyyttä tässä tarkoitat - sosiaalista, matemaattista, tunneälyä, jotain muuta? Onko tätä tutkittu, kuka, missä, milloin?

        Kiinnostaa. :)


      • Hypnotisoja
        Pihlaja kirjoitti:

        Miksi älykkyys vaikuttaa hypnoosin onnistumiseen? Millaista älykkyyttä tässä tarkoitat - sosiaalista, matemaattista, tunneälyä, jotain muuta? Onko tätä tutkittu, kuka, missä, milloin?

        Kiinnostaa. :)

        Teitpä pahan kysymyksen. En tiedä osaako kukaan tuohon täysin oikein vastata. Yleinen käsitys on se, että älykäs osaa eläytyä mielikuvituksensa ansiosta toimenpiteeseen paremmin kuin tyhmä. En tiedä onko tämä oikea näkemys.

        Älykkyyttä mitataan monella mittapuulla. Logiikka, systemaattisuus, muisti, organisatoorisuus, matemaattisuus, nopeus, luovuus...jne. Yleensä puhuttaessa älykkäistä ihmisistä tarkoitetaan logiikkaa. Harvoin sama ihminen on hyvä kaikissa. Tunneälyä jonka mainitsit ei ole olemassa, se on huuhaata, eikä myöskään loogismatemaattista. Tuon viimemainitun ovat keksineet matemaattisesti lahjakkaat ihmiset jotka haluavat uskoa, että he ovat myös loogisesti älykkäitä. Itse olen loogisesti kohtalaisen älykäs, olen selvittänyt sen monillakin testeillä, mutta matikkapääni on surkea.

        Jos haluat perehtyä hypnoosiin, niin kehoitan sinua menemään kirjastoon ja lainaamaan alan teoksia. Hyviä suomalaisia teoksia löytyy sellaisilta alan ammattilaisilta kuin Jarl Fahler ja Leo Hilden. Myös Reima Kampman, mutta hänen teoksensa saattavat olla turhan psykologisia.

        Minulla on hieman tietoa Suomen hypnologeista. Missä päin asustelet?


      • kiitollinen
        Hypnotisoja kirjoitti:

        Teitpä pahan kysymyksen. En tiedä osaako kukaan tuohon täysin oikein vastata. Yleinen käsitys on se, että älykäs osaa eläytyä mielikuvituksensa ansiosta toimenpiteeseen paremmin kuin tyhmä. En tiedä onko tämä oikea näkemys.

        Älykkyyttä mitataan monella mittapuulla. Logiikka, systemaattisuus, muisti, organisatoorisuus, matemaattisuus, nopeus, luovuus...jne. Yleensä puhuttaessa älykkäistä ihmisistä tarkoitetaan logiikkaa. Harvoin sama ihminen on hyvä kaikissa. Tunneälyä jonka mainitsit ei ole olemassa, se on huuhaata, eikä myöskään loogismatemaattista. Tuon viimemainitun ovat keksineet matemaattisesti lahjakkaat ihmiset jotka haluavat uskoa, että he ovat myös loogisesti älykkäitä. Itse olen loogisesti kohtalaisen älykäs, olen selvittänyt sen monillakin testeillä, mutta matikkapääni on surkea.

        Jos haluat perehtyä hypnoosiin, niin kehoitan sinua menemään kirjastoon ja lainaamaan alan teoksia. Hyviä suomalaisia teoksia löytyy sellaisilta alan ammattilaisilta kuin Jarl Fahler ja Leo Hilden. Myös Reima Kampman, mutta hänen teoksensa saattavat olla turhan psykologisia.

        Minulla on hieman tietoa Suomen hypnologeista. Missä päin asustelet?

        asustelen turun lähistöllä ja olis hirveen kiva päästä kokeilemaan hypnoosia. oot ite varmaan ollu tai ainakin perehtyny siihen?! kysyisinkin nyt sinulta mihin asioihin se ehkä helpottaa tai helpottaako mihinkään? saako jotain vastauksia joihinkin selvittämättömiin ongelmiin.. tai perehtyykö muuten vaan itse itseensä.. tai mitä se ylipäätänsäkin paljastaa(miksi ihmiset menevät siihen)? voit kertoo kaikkea kyseisestä jos vaan jaksat.. ja tosiaan jos tiiät noista mestoista missä kunnolinen hypnoosi onnistus(eikä mitään huuhaata)
        miten hypnoosi muuten yleensäkään on mahdollista? mikä on tuo tila mihin ihminen vaipuu?
        thanks already..


      • Hypnotisoja
        kiitollinen kirjoitti:

        asustelen turun lähistöllä ja olis hirveen kiva päästä kokeilemaan hypnoosia. oot ite varmaan ollu tai ainakin perehtyny siihen?! kysyisinkin nyt sinulta mihin asioihin se ehkä helpottaa tai helpottaako mihinkään? saako jotain vastauksia joihinkin selvittämättömiin ongelmiin.. tai perehtyykö muuten vaan itse itseensä.. tai mitä se ylipäätänsäkin paljastaa(miksi ihmiset menevät siihen)? voit kertoo kaikkea kyseisestä jos vaan jaksat.. ja tosiaan jos tiiät noista mestoista missä kunnolinen hypnoosi onnistus(eikä mitään huuhaata)
        miten hypnoosi muuten yleensäkään on mahdollista? mikä on tuo tila mihin ihminen vaipuu?
        thanks already..

        Asustelen itsekin samalla suunnalla kuin sinä. Turun ehkä tunnetuin hypnotisoja on, tai on ollut, Mikko Ihamuotila. Älä kuitenkaan missään tapauksessa mene hänen asiakkaakseen. Ihamuotila on mitä ilemeisemmin hurahtanut viimepäivillään uskoon ja kieltäytyy hypnotisoimasta. Tuo syy on oma olettamukseni. Hän mainostaa edelleen suggestiohoitoa, mutta rentouttaa korkeintaan kevyeen tilaan. Edes riitelyn jälkeen et saa häntä suorittamaan oikeaa hypnoosia. Kymmenen vuotta sitten oli asia toisin.

        Hypnoosi tulee kreikan kielestä ja tarkoittaa unta, mutta todellisuudessa hypnoosilla ei ole mitään tekemistä unen kanssa. Hypnoosi on syvä rentouden tila, jossa mieli altistuu suggestioille paremmin kuin ´valvetilassa´.

        Yleisin syy ihmisillä hypnoosihoitoon hakeutumiseen on jännittäminen. Jotkut pyrkii pääsemään eroon tupakasta tai alkoholista, mutta niiden kohdalla vaikutus jää yleensä lyhytaikaiseksi.

        Hypnoosi soveltuu mitä erilaisimpiin asioihin, voisi sanoa, että mielikuvitus rajana. Sitä käytetään myös oppimisen parantamiseen.

        Yleinen käsitys on, ettei ole eroa sillä onko hypnotisoja mies vai nainen. Periaatteessa se onkin totta, mutta itse menen mieluummin miespuoliselle. Hypnotisoja on ennenkaikkea auktoriteetti, ja miehissä on enemmän auktoriteettia kuin naisissa.

        Et kertonut kumpaa sukupuolta itse olet, vaikkei sillä nyt asiakkaan kannalta merkitystä olekaan.

        Ammattimaisten hypnotisojien kannalta tilanne on huono Turussa. Joitain kyllä on, muuta he eivät liiemmin mainosta itseään. Helsingistä löytyy paljonkin, ja heidän mainoksiaan on puhelinluettelon keltaisilla sivuilla, tai on ainakin ollut. Kustannuksia siitä tietysti tulee jos Helsinkiin asti joutuu joka kerta ajamaan.

        Vastailen kyllä edelleenkin mielelläni kysymyksiin hypnoosista.


      • eerrr...
        Hypnotisoja kirjoitti:

        Asustelen itsekin samalla suunnalla kuin sinä. Turun ehkä tunnetuin hypnotisoja on, tai on ollut, Mikko Ihamuotila. Älä kuitenkaan missään tapauksessa mene hänen asiakkaakseen. Ihamuotila on mitä ilemeisemmin hurahtanut viimepäivillään uskoon ja kieltäytyy hypnotisoimasta. Tuo syy on oma olettamukseni. Hän mainostaa edelleen suggestiohoitoa, mutta rentouttaa korkeintaan kevyeen tilaan. Edes riitelyn jälkeen et saa häntä suorittamaan oikeaa hypnoosia. Kymmenen vuotta sitten oli asia toisin.

        Hypnoosi tulee kreikan kielestä ja tarkoittaa unta, mutta todellisuudessa hypnoosilla ei ole mitään tekemistä unen kanssa. Hypnoosi on syvä rentouden tila, jossa mieli altistuu suggestioille paremmin kuin ´valvetilassa´.

        Yleisin syy ihmisillä hypnoosihoitoon hakeutumiseen on jännittäminen. Jotkut pyrkii pääsemään eroon tupakasta tai alkoholista, mutta niiden kohdalla vaikutus jää yleensä lyhytaikaiseksi.

        Hypnoosi soveltuu mitä erilaisimpiin asioihin, voisi sanoa, että mielikuvitus rajana. Sitä käytetään myös oppimisen parantamiseen.

        Yleinen käsitys on, ettei ole eroa sillä onko hypnotisoja mies vai nainen. Periaatteessa se onkin totta, mutta itse menen mieluummin miespuoliselle. Hypnotisoja on ennenkaikkea auktoriteetti, ja miehissä on enemmän auktoriteettia kuin naisissa.

        Et kertonut kumpaa sukupuolta itse olet, vaikkei sillä nyt asiakkaan kannalta merkitystä olekaan.

        Ammattimaisten hypnotisojien kannalta tilanne on huono Turussa. Joitain kyllä on, muuta he eivät liiemmin mainosta itseään. Helsingistä löytyy paljonkin, ja heidän mainoksiaan on puhelinluettelon keltaisilla sivuilla, tai on ainakin ollut. Kustannuksia siitä tietysti tulee jos Helsinkiin asti joutuu joka kerta ajamaan.

        Vastailen kyllä edelleenkin mielelläni kysymyksiin hypnoosista.

        olen naispuolinen. lienee siis mahdotonta hankkiutua hypnotisoijalle, koska ei täällä oo mahdollisuutta. ja olis hyvä jos ois joku suositus et kenelle menis(hyvät kokemukset) ku se ei oo sit kiva mennä sinne ja maksaa turhasta. no tämmöset jutut on aina vähän kyseenalaisia, luottaako vai eikö luota!? pelottaa myös se että jos en menekään siihen hypnoosiin ja tiedostan sen koko ajan.
        kiitos kuitenkin kun vastasit, mut täs tapaukses olisin tosiaan tarvinnu tyyliin: tarkat koordinaatit siitä minne pitäis mennä. eipä mulla muuta vaihtoehtoa ku hypätä turku-helsinki junaan?? vai onko ehdotuksia.. ?


      • Leo Salmela
        eerrr... kirjoitti:

        olen naispuolinen. lienee siis mahdotonta hankkiutua hypnotisoijalle, koska ei täällä oo mahdollisuutta. ja olis hyvä jos ois joku suositus et kenelle menis(hyvät kokemukset) ku se ei oo sit kiva mennä sinne ja maksaa turhasta. no tämmöset jutut on aina vähän kyseenalaisia, luottaako vai eikö luota!? pelottaa myös se että jos en menekään siihen hypnoosiin ja tiedostan sen koko ajan.
        kiitos kuitenkin kun vastasit, mut täs tapaukses olisin tosiaan tarvinnu tyyliin: tarkat koordinaatit siitä minne pitäis mennä. eipä mulla muuta vaihtoehtoa ku hypätä turku-helsinki junaan?? vai onko ehdotuksia.. ?

        Suomen Hypnoosiyhdistys on erikoistunut suggestoterapeuttien kouluttamiseen ja yhdistyksen kouluttamia terapautteja löytyy myös Turusta:

        Turun ja Porin tla
        Elo Diana (valmistuu 2002)
        Diskarlantie 54
        21500 Piikkiö
        040 536 2580
        (myös ruotsin kielellä)

        Helin Riitta
        Kestikievarinkuja 2 A 5
        21600 Parainen
        (02) 458 2254 (arkisin klo 17,00 jälkeen)
        kielet: suomi, ruotsi

        Ihamuotila Mikko
        Luostarinkatu 14 B 22
        20700 Turku
        02-231 9110, 03-543 6245 (kesä)
        http://www.shy.fi/ihamuotila

        Kartano Marianne
        Lapintie 264
        27600 Hinnerjoki
        (02) 866 5251
        [email protected]
        NLP, ratkaisukeskeinen työote

        Kontturi-Virta Katja
        Takamaankuja 1 C 10
        21110 Naantali
        02-435 6136, 0400-403 036

        Maija Mäkelä
        Suggestoterapeutti SHY
        Vastaanotto:
        Brahenkatu 6 A, 2. krs
        20100 Turku
        Varaukset ja tiedustelut puh. 040 546 8386 tai 02 236 1696.

        Rannikko Merja
        Suggestopedinen opetuskeskus Oy, Sirkkalankatu 10 C 25
        20500 Turku
        (02) 251 9621, 0400- 524 905
        [email protected]
        http://personal.inet.fi/yritys/suggestio
        Ajatuksenani on kulkemalla mukana ongelman tai vaikean hetken läpi auttaa asiakastani sekä inhimillisellä lämmöllä että tietämyksellä löytämään omat voimavaransa ja kykynsä selviytyä eri elämäntilanteista.

        Raunela Paula
        fysioterapeutti, suggestoterapeutti SHY
        Rentoutuskeskus Optima
        Vähä-Hämeenkatu 14
        20500 Turku
        (02) 233 5502 (puh/fax) 050- 353 2829 (miel.ap 9-12)
        http://www.rentoutuskeskusoptima.fi
        Vastaanotto ma-pe klo 9.00-18.00


        Myös kotisivuiltani http://www.aretalogia.com löytyy osio "Hypnoosin planeetta", josta löytyy alustavaa tietoa hypnoosista sekä muutamia itsesuggestion harjoittelumenetelmiä.

        Suomen Hypnoosiyhdistyksen keskustelufoorumi löytyy osoitteesta

        http://www.hypnologia.com/en/forum/index.php?user=general



        Tsemppiä tv Leksa


      • Hypnotisoja
        eerrr... kirjoitti:

        olen naispuolinen. lienee siis mahdotonta hankkiutua hypnotisoijalle, koska ei täällä oo mahdollisuutta. ja olis hyvä jos ois joku suositus et kenelle menis(hyvät kokemukset) ku se ei oo sit kiva mennä sinne ja maksaa turhasta. no tämmöset jutut on aina vähän kyseenalaisia, luottaako vai eikö luota!? pelottaa myös se että jos en menekään siihen hypnoosiin ja tiedostan sen koko ajan.
        kiitos kuitenkin kun vastasit, mut täs tapaukses olisin tosiaan tarvinnu tyyliin: tarkat koordinaatit siitä minne pitäis mennä. eipä mulla muuta vaihtoehtoa ku hypätä turku-helsinki junaan?? vai onko ehdotuksia.. ?

        Ajattelin ehdottaa yhteydenottoa SHY:hin, eli Suomen Hypnoosi-Yhdistykseen ja kysyä sieltä Turun suunnalla toimivista terapeuteista, mutta sieltä ehdittiinkin jo ennen minua. Muista kuitenkin mitä kerroin sinulle Ihamuotilasta.

        Toivotan hyviä ja onnistuneita hypnoosikokemuksia!

        Hypnoosi kannattaa aina!


      • Leo Salmela
        Hypnotisoja kirjoitti:

        Ajattelin ehdottaa yhteydenottoa SHY:hin, eli Suomen Hypnoosi-Yhdistykseen ja kysyä sieltä Turun suunnalla toimivista terapeuteista, mutta sieltä ehdittiinkin jo ennen minua. Muista kuitenkin mitä kerroin sinulle Ihamuotilasta.

        Toivotan hyviä ja onnistuneita hypnoosikokemuksia!

        Hypnoosi kannattaa aina!

        Mikko Ihamuotilasta on minulle uutta.

        Toisaalta en näe uskon ja hypnoosin välillä mitään ristiriitaa. Varsinkin kun olen mukana Suomen Hypnoosiyhdistyksen toiminnassa ja vetänyt mm. hypnoosikursseja Lapissa; ja saman aikaisesti olen raamattukoulun käynyt evankelista.

        Vakaa näkemykseni on, että usko ja hypnoosi voivat toimia käsikädessä ihmisten vapauttamisessa ja onnellisen elämän turvaajina.

        Hypnoosi on verraton apu terapian alueella, mutta syyllisyyskysymyksiä hypnoosilla ei pystytä hoitamaan. Tähän tarvitan muita menetelmiä.


    • Totuuttajokakestää

      Olen käynyt hypnoosihoidoissa ja siihen liittyi myös terapia.
      Joskus terapeutti halusi myös ennustaa minulle Tarot- korteista.
      En kokenut menneeni hypnoosiin kertaakaan. Tarot-kortit kummastuttivat. Varmaan jotain apua sain keskustelusta. Kuitenkin koin hoidot lopuksi outoina.
      Tämä tapahtui Turussa pitkän aikaa sitten. Kun tulin uskoon ja hengelliset asiat alkoivat aueta, sain tiedon ja ymmärryksen, että hypnoosissa ja Tarot- korteissa vaikuttavat pimeyden voimat. Ne voivat antaakin apua, mutta yleensä ne vaikuttavat myös niin, että tilalle tulee uusi vaiva, ongelma. Olen siitä kaikesta irtisanoutunut Jeesuksen nimessä ja samoin kaikista ennustuksista.
      Pysykää kaukana. Pimeyden voimat ovat todellisia. Rukoile Herraa Jeesusta avuksi ja etsi raamatun sanan totuuksia. Sieltä löytyy apu.

    • Tutkisanaa

      Miten voit sanoa olevasi evankelista, julistavasi raamatun totuutta, joka on täysin ristiriidassa hypnoosihoitojen kanssa?? Kts Efesolaiskirje 6:12!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      373
      1372
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1193
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      113
      1140
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      154
      973
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      38
      905
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      62
      841
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      760
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      84
      739
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      736
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      163
      618
    Aihe