Kuka tietää

yrittänyttä ei laiteta

Kuka tietää kuinka paljon tulee maksamaan "tupajumiyhteiskunnalle" oikeudenkäyttö, jos vastustaa rangaistusvaatimusta. "Sakko" ei yleensä muutu oikeuskäsittelyssä, mutta kuluja syntyy "tupajumiyhteikunnalle". Joskus saataa päiväsakon määrä laskea, koska tuomioistuin käyttää sakkotaulukon minimiä ja poliisi rankkarissa keskiarvoa. Joskus saattaa syyte kaatua, mutta harvoin.

4

494

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • William Conzales

Sakon vastustaminen ei periaatteessa tule maksamaan tälle tupajumiyhteiskunnalle mitään, koska kaikki kulut ovat kiinteitä kuluja eli virkamiehille maksetaan kuukausipalkkansa, vastutat tai et.
      Sakon vastustajalle niitä kuluja sensijaan tulee, jos ei lain kiemuroista mitään ymmärrä ja sen vuoksi joutuu palkkaamaan jonkun, joka ymmärtää.

• myönnän syyllisyyden ja en vastusta rangaistusvaatimusta, mutta pyydän kohteliaimmin että syyttäjä kohtuullistaisi päiväsakkojen määrää.

Jatko meni muistaakseni näin: mielestäni enintään 8 päiväsakkoa olisi kohtuullinen määrä suhteessa syyllisyyteen.

Syyttäjä alensi mun sakon. Tämän tekstini laati siis asianajaja, jonka luona kävin muussa asiassa. Pointi on se ettei syyttäjä voi viedä tolla tekstillä juttua oikeuteen, mutta hyvällä onnella alentaa sakkoa.

• tuo lääkäri

voi viedä sinut hoitoon jos lukee sinun juttusi tältä palstalta

• tuo lääkäri kirjoitti:

voi viedä sinut hoitoon jos lukee sinun juttusi tältä palstalta

Pakkohoitoon jotakuta vaadittaessa pitää olla tietyt edellytykset kunnossa

- en ole mielisairas
        - millä hän perustelisi että olen ympäristölle tai itselleni vaarallinen.
        (lue siis tekstini huolella)
        - muut hoitomuodot pitää käyttää ensin

Arviointia ei saa tehdä esteellinen taho.
        Lisäksi käyn töissä yliopistollisessa sairaalassa, joten pelkästään osaston lääkärien arviointi ohittaa muiden sanan.

Lääkärin pitää olla 3 päivän sisällä keskustellut potilaan kanssa.

Jos potilas jättää palaamatta osastolle, voin pyytää virka-apua poliisilta lääkärin allekirjoittamalla lomakkeella, mutta potilas on silloin kirjoilla osastolla.

Samalla tavalla kuin opetat puukon käyttöä lapselle, minä voin opettaa muita vastaavia asioita. Jos joku opin hyödyntää se on hänen asiansa. En usko että kukaan oikeasti murhaa tai rikosta suunnitteleva kysyisi vinkkejä tältä palstalta, vaan ihmiset keskustelevat niin kuin muuallakin erilaisista tuntemistaan aseista, tapahtumista, konsteista ja lisäksi vihan tunnetta voi purkaa monella eri tapaa, mutta ei kieltämällä sen olemassaoloa.

On totta että lausunnostani jätettiin pois 2 ratkaisevaa lausetta, mutta siltikään minua vaikka päättäisin hyödyntää vastapuolen valheen, ei voi väittää kuin korkeintaan tilapäisesti sekavaksi edes minä itse. Sitäkään en voisi tehdä, jos poliisi olisi varmistanut asian kaupasta jossa tapaamisen jälkeen asioin. Nyt voin väittää että otin kipulääkettä aamulla ja sekosin tilapäisesti, jos haluan jne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli

Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.
      Maailman menoa
      267
      1609
    2. IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!

Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk
      Maailman menoa
      32
      1493
    3. Milloin bikineistä

Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet
      Maailman menoa
      150
      1229
    4. Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !

Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast
      Kaste
      470
      1037
    5. 136
      1008
    6. Johanna Tukiainen ei suostu muuttamaan pois vuokra-asunnosta!

Seiska kertoi tänään, että Johanna Tukiainen ei ole suostunut poistumaan Helsingin Munkkisaarenkadun vuokra-asunnostaan.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      72
      951
    7. Olimmeko molemmat

ujoja ja hankalia, vai minä vain? Mietin, oliko se silloin epävarmuutta vai kiinnostuksen puutetta.
      Ikävä
      73
      933
    8. Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko

Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää
      Kaste
      429
      882
    9. Mun on ikävä sua J ,

Mun on ikävä sua J, haluaisin tutustua paremmin (vaikka tämä aivan älytöntä onkin). Voitaisiinko nähdä ja jutella ihan
      Ikävä
      47
      862
    10. Kesä ja nuorison mopoilu

Tänään neljä mopoa ajelivat yöllä ihan miten sattuu pitkin kyliä liikenteenjakajan väärältä puolelta hirveää ylinopeutta
      Suomussalmi
      140
      828
    Aihe