Vaatteiden tilaaminen ulkomailta

eitiedä

olen jo jonkun aikaa miettinyt ulkomailta vaatteiden tilaamista. löysin erään saksalaisen sivun: http://www.beatnuts.de/catalog/index.php/language/en
onko kellään mahdollisesti kokemusta kyseiseltä sivustolta tilaamisesta/tilaamisesta ulkomailta ylipäänsä`? Kuinka paljon tilattaessa tulee ylimääräisiä kuluja(rahti,tulli?, postitus ym.) tulevatko ulkomailta tilatut aletuotteet sen halvemmiksi kuin suomesta ostetut? haluaisin kuulla kokemuksianne ja rehellisiä vastauksia, kiitos.

14

11374

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JT76

      Postikuluthan kerrotaan tuolla sivuilla ja ehkä oletkin joskus kuullut Euroopan unionista, jonka sisällä ei tulleista niin hirveästi tarvitse huolehtia.

      • epätiet.

        eli tuolla sivulla on taulukko, jossa sarake shipping ja suomen kohdalla hinta 10e.Onko tämä siis pelkän laivarahdin hinta? Toimitetaanko paketti koti-ovelle asti? Tuleeko muita kuluja ja mitä luokkaa ne eu-alueella ovat? Pahoittelen tietämättömyyttäni, mutta haluan vain varmistua asioista, jottei sitten tilatessa tule ikäviä yllätyksiä :/


    • ..vastaus

      Kyllä nuo postikulut yleensä aina ovat ovelta ovelle eli kotiin asti.

      Itse tilailen ulkomailta netistä paljon. Ja kun tilaa EU:n alueeelta niin tulleja ym ei tietenkään enää ole vaan ainoastaan tuotteen hinta postikulut ja tavarat muutamassa päivässä kotona. Helppoa kuin mikä!

      • kiitollinen

        Selvä. Kiitos paljon infosta, jospa nyt sitten innostuisin itsekin tilaamaan ;D


      • tyhmempi
        kiitollinen kirjoitti:

        Selvä. Kiitos paljon infosta, jospa nyt sitten innostuisin itsekin tilaamaan ;D

        Ja vielä haluaisin kysyä vastaavaa esim yhdysvaltojen alueelta tilatessa. Noiden rahti/postikulujen tiedän olevan suunnilleen samaa luokkaa, pitääkö paikkansa? Ainoastaan mietityttää noi tullit, että millasia summia rokotetaan jos esim pari paitaa tilaileepi?


      • toinen tiedoton
        tyhmempi kirjoitti:

        Ja vielä haluaisin kysyä vastaavaa esim yhdysvaltojen alueelta tilatessa. Noiden rahti/postikulujen tiedän olevan suunnilleen samaa luokkaa, pitääkö paikkansa? Ainoastaan mietityttää noi tullit, että millasia summia rokotetaan jos esim pari paitaa tilaileepi?

        Onko euroopan ulkopuolelta(esim. usa, australia) tilatessa minkäännäköistä kuluttajan suojaa?


      • kannttaa!!
        tyhmempi kirjoitti:

        Ja vielä haluaisin kysyä vastaavaa esim yhdysvaltojen alueelta tilatessa. Noiden rahti/postikulujen tiedän olevan suunnilleen samaa luokkaa, pitääkö paikkansa? Ainoastaan mietityttää noi tullit, että millasia summia rokotetaan jos esim pari paitaa tilaileepi?

        suosittelen!! sieltä löytää paljon hienompia, halvempia ja trendikkäämpiä vaatteita.
        yleensä postikuluja kannattaa kysyä itse "kaupasta" mistä tilaa. itse olen todella paljon tilaillut ja todella tyytyväinen olen ollut kaikki toiminut jne.. posti kulut on yleensä pyörinyt 5-30$ luokkaa ja siltikin tuotteet ollut huom. halvempia.

        tulleihin en ole vielä törmännyt olin sit tilannut mistä päin maailmaa vain!
        tietysti nyt asuessani norjassa on toinen juttu.. tänne ei kannata tilata mitään ulkomailta koska nää norskit perii tullin jopa lauantaipussistakin.. prkl..

        mut vertailu kannattaa :D

        zemiä!!


    • kannattaa..

      juu ehdottomasti vaan tilaileen.
      vertaillessa ja surffaillessa löytää paljon mahtavia vaate ym mestoja joista tilaamalla postikuluineen tulee paljon halvempia ja mahd myös löytää paljon tuotteita mitä ei löydy suomesta (ainakaan vielä) ja sehän se on parasta!

      ja juu tulleista jne ei kannata huolehtia koska niitä ei tule.. jos ei jotain tukku liikettä meinaa perustaa.... postikulut kannatta kysyä ja sopia tavaraa tilattaessa!

      ja tietysti varovaisuutta tarvitaa "näkymättömän" kaupan teossa.. mutta minulla tähän mennessä vain positiivisia kokemuksia.

      ja palautus oikeudet on ihan normaalit yleensä..

      eikun tilaileen, zemiä :D!!

      • valaistunut

        kiitos infosta, nyt uskaltaudun tilailemaan myös kauempaa tuotteita. Lähinnä noita mahdollisia tullimaksuja ja luotettavuutta pelkäsin, mutta jos ne kerran ovat kunnossa niin ei hätää.


      • ensikertalainen.
        valaistunut kirjoitti:

        kiitos infosta, nyt uskaltaudun tilailemaan myös kauempaa tuotteita. Lähinnä noita mahdollisia tullimaksuja ja luotettavuutta pelkäsin, mutta jos ne kerran ovat kunnossa niin ei hätää.

        minä olen myös seurannut keskustelua, ja uskaltautunen nyt myös tilaamaan oman maan ulkopuolelta. haluaisin silti kuulla vielä lisää muiden mielipiteitä jos mahd.


      • oddd
        ensikertalainen. kirjoitti:

        minä olen myös seurannut keskustelua, ja uskaltautunen nyt myös tilaamaan oman maan ulkopuolelta. haluaisin silti kuulla vielä lisää muiden mielipiteitä jos mahd.

        Joku on sanonut että esim yhdysvalloista tilatessa yli 50$ hintaiset tuotteet joutuisivat tullin kynsiin. asiasta en aivan varma ole..


      • JT76
        oddd kirjoitti:

        Joku on sanonut että esim yhdysvalloista tilatessa yli 50$ hintaiset tuotteet joutuisivat tullin kynsiin. asiasta en aivan varma ole..

        ..50 euroa, vaikka paketin päällä lukisi "gift".

        Itse tilailen melko harvoin ulkomailta, vaatteiden kanssa istuvuus on niin kriittistä että palautuksien on pakko onnistua ja silloinkin harvoin viitsii. Joskus tilaaminen on valitettavasti ainoa vaihtoehto, toistaiseksi on käynyt melko hyvä tuuri kokojen kanssa.


      • Nimetön
        oddd kirjoitti:

        Joku on sanonut että esim yhdysvalloista tilatessa yli 50$ hintaiset tuotteet joutuisivat tullin kynsiin. asiasta en aivan varma ole..

        eli varmasti on joku raja, pakkohan se on olla!
        itse olen sen verran laiska ollut että en ole asiasta sen enempää jaksanut selvää ottaa..
        mut olen esim jenkeistä ja hongkongista tilannut aika paljon tavaraa ja maksimi hinta on tainnut olla noin 100$ eikä ole viel tullut mitään esteitä matkaan! paitsi nyt tietysti kun asun norjassa :/!!

        ja tietty on riskinsä kaikessa ja ei saa sokeasti luottaa ym.. mut itse olen ongelmitta säästynyt toistaiseksi..
        ja vaatteissa tietty on koko ongelmat ja istuvuus jne riskit, mutta minua on myös onnistanut näissä asioissa.
        välillä ostan vähän riskillä jne mut aina on sopinut ym :D.

        joten zemiä vaan kaikille.. ja vastaan mielelläni jos jotain on asian tiimoilta :)!!

        ja jos on kilpailuttamis henkeä ja vertailu intoa ni ilman muuta surffaamaan :D:D.....


      • joojoojoojooo
        Nimetön kirjoitti:

        eli varmasti on joku raja, pakkohan se on olla!
        itse olen sen verran laiska ollut että en ole asiasta sen enempää jaksanut selvää ottaa..
        mut olen esim jenkeistä ja hongkongista tilannut aika paljon tavaraa ja maksimi hinta on tainnut olla noin 100$ eikä ole viel tullut mitään esteitä matkaan! paitsi nyt tietysti kun asun norjassa :/!!

        ja tietty on riskinsä kaikessa ja ei saa sokeasti luottaa ym.. mut itse olen ongelmitta säästynyt toistaiseksi..
        ja vaatteissa tietty on koko ongelmat ja istuvuus jne riskit, mutta minua on myös onnistanut näissä asioissa.
        välillä ostan vähän riskillä jne mut aina on sopinut ym :D.

        joten zemiä vaan kaikille.. ja vastaan mielelläni jos jotain on asian tiimoilta :)!!

        ja jos on kilpailuttamis henkeä ja vertailu intoa ni ilman muuta surffaamaan :D:D.....

        tullin sivuilta varmaan selviäisi tilaamisesta usasta.

        luulen että tullimaksu on tosi pieni, mutta että perivät arvonlisäveron joka on 22% tuotteen hinnasta vaatteissa.

        en ole koskaan tilannut vaatteita, koska haluan sovittaa niitä, mutta kaikkea muuta (elektroiikkaa yms. ) kyllä. ja silloin käy juuri noin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      49
      4985
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3277
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1412
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1245
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      957
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      728
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe