Kallista mallia

Keskustan kansanedustaja Timo Kallia olen pitänyt rehtinä ja synnintuntoisena miehenä. Hän on nytkin kehottanut pyytämään hoitajilta anteeksi sitä, että nämä petettiin pahan kerran vaaleissa.

Nyt on sitten toinenkin ryhmä, joka tuntee itsensä petetyiksi. He ovat 141-tukialueen maatalousyrittäjät, erityisesti eläntilojen pitäjät. Kallin olisi sopivaa tulla tässäkin asiassa esille esittämään anteeksipyyntöä.

Kepu voisi pyytää näiltä maatalousyrittäjiltä ensin anteeksi sitä, että se pikkuisen huijasi näitä 141-tuen ehtojen suhteen, jotta EU-sopimus saataisiin valmiiksi. Keput sanoivat sopimuspapereissa lukevaa siirtymäaikaa pysyväksi. Tämä on sitä kepulaista koulutuksen väheksymistä. Väliaikaisen kutsuminen pysyväksi menee ymmärtämättömään kepukansaan kuin häkämies pönttöön.

Maatalousyrittäjät eivät ole saaneet kansan sympatioita taakseen samalla tavalla kuin hoitajat ovat saaneet. Nyt voi kysyä mistä tämä johtuu. Se johtuu siitä, että nykyiset maatalousyrittäjät saavat kantaa myös isiensä syntitaakkaa. Ennen EU-aikaa Kepu kylvi maatalousyrittäjille kaikenlaista tukea ja helpostusta ovista, ikkunoista ja savupiipuista. Olin sato- ja katokorvausta, pellonraivaus- ja pallonpaketoimistukea. Kyllähän siinä pelissä veronmaksajien myötätunto katosi. Tätäkin Kalli voisi nyt kehottaa pyytämään anteeksi ja sanoa, että on asiasta on parempi antaa rangaistus vaaleissa Kepulle kuin rangaista nykyisiä maatalousyrittäjiä, vaikka kyllä heidänkin joukossaan samoja ökyjä edelleen on, jotka ovat ikiaikaisesti kupanneet veronmaksajia.

Melkein olisi luullut, että tämä kuppaaminen oli vain siirtymäajan ilmiö eikä pysyvä. Sellainen neuvostoliitto se oli. Moni äänestikin EU-sopimuksen puolesta luullensa näin päästävän maataloustuista. Väärin luuli. Ylenmääräisen kuppaamiseen tuli kuitenkin joku tolkku.

13

423

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajan kuluksi

on nuo sinun depattisi.

-"Ennen EU-aikaa Kepu kylvi maatalousyrittäjille kaikenlaista tukea ja helpostusta ovista, ikkunoista ja savupiipuista. Olin sato- ja katokorvausta, pellonraivaus- ja pallonpaketoimistukea"-

Mutta toisaalta sinusta on hirveää jos keskusta epäonnistuu saamaan jatkoa niille tuille nyt EU aikana?

..Lipponen osaisi paremmin neuvotella kaikenlaista tukea maalaisille..:))

• tässä nyt

olisi taas Heinäluoman kuningashetki. Heinäluomahan sinun mukaasi pelasti Kepun viime hallituksen kaudella menemällä selittämään asiaa Kepun kokoukseen. Tästäkään eivät kaikki ole aivan samaa meltä, mutta kun sinä olet selittänyt asian 100 kertaa, olet saanut Heinäluomalle 100 ansiota ja toivot, että kaikki eivät huomaa, että niitä onkin vain 1. En muista sinunkaan enempää löytäneen. Mutta itse asiaan. Nyt voisi Heinäluoma saada toisen ansion. Hän voisi mennä Kepun kokoukseen selittämään, että tukiaiset ovat demarien keksintöä. Niinhän on, jos uskomme Oivaa ja miksi emme uskoisi. Kepu voisi pestä kätensä koko asiasta ja kaikki vähennykset tällä kertaa pantaisiin demarien ansioksi.

• En ole väittänyt, että Kepun sotkujen selvittäminen oli Heinäluoman ansiota. Olen vain kertonut, että Timo Kalli ja muutkin kepulaiset kiittelevit Heinäluomaa asian vuoksi. He lukivat sen siis ansioksi Heinäluomalle. Minä olen ollut tässä vain kertojan roolissa.

Kepussa kaikki vahingolliset asiat pannaan herkästi muiden ansioksi. Siinä olet tehnyt oivallisen ja oikean havainnon. Asia on kuitenkin niin, että kansalaisten enemmistö ei oikein jaksa uskoa siihen, että demarit olisivat olleet niitä, jotka vaativat koko ajan lisättäväksi maataloustukia. Mitkään dokumentit eivät tue sellaista väitettä. Jos demarit ovatkin olleet ehkä elintarvikepulan aikoina synnyttämässä tukijärjestelmää, eivät he varmasti halunneet luoda siitä pysyvää menoautomaattia. Se oli sitä siirtymäkautta silloinkin, mikä Kepussa aina luetaan pysyväksi.

• maajorma
        Mielipidepankki kirjoitti:

En ole väittänyt, että Kepun sotkujen selvittäminen oli Heinäluoman ansiota. Olen vain kertonut, että Timo Kalli ja muutkin kepulaiset kiittelevit Heinäluomaa asian vuoksi. He lukivat sen siis ansioksi Heinäluomalle. Minä olen ollut tässä vain kertojan roolissa.

Kepussa kaikki vahingolliset asiat pannaan herkästi muiden ansioksi. Siinä olet tehnyt oivallisen ja oikean havainnon. Asia on kuitenkin niin, että kansalaisten enemmistö ei oikein jaksa uskoa siihen, että demarit olisivat olleet niitä, jotka vaativat koko ajan lisättäväksi maataloustukia. Mitkään dokumentit eivät tue sellaista väitettä. Jos demarit ovatkin olleet ehkä elintarvikepulan aikoina synnyttämässä tukijärjestelmää, eivät he varmasti halunneet luoda siitä pysyvää menoautomaattia. Se oli sitä siirtymäkautta silloinkin, mikä Kepussa aina luetaan pysyväksi.

vastustaneet maataloustukia, ei niitä olisi koskaan
        suomessa maksettu.

Kyllä maataloustukisotku on yhtä lailla demarien kuin muittenkin poliittisten puolueiden syytä.

• vain kertoilet

En ole väittänyt, että Kepun sotkujen selvittäminen oli Heinäluoman ansiota. Olen vain kertonut, että Timo Kalli ja muutkin kepulaiset kiittelevit Heinäluomaa asian vuoksi. He lukivat sen siis ansioksi Heinäluomalle. Minä olen ollut tässä vain kertojan roolissa.

"puolueettomasti". Pystytkö todella itse uskomaan, etteivät näissä kertomuksissa sinun omat antipatiasi ja sympatiasi näy kauaksi. Tietysti on vielä pahempaa, jos luulet, että sinun antipatiasi aina paljastaa pahan ja sympatiasi hyvän.

• pez

"Moni äänestikin EU-sopimuksen puolesta luullensa näin päästävän maataloustuista."

Ikävää jos tuo oli sinun peruste äänestää kyllä Eu:lle, koska vasta Eu toi tuet tiloille sillä ennen tuet meni teollisuudelle alkutuotevähennyksenä.

Määrittele öky? sillä usein puhut ökyistä niin olsis ihan kiva tietää mikä se on?

• esittelemään

kuva-albuumiasi? Täällä on yhden uko depatti mennyt jo siihen pisteeseen.

Ukko on kyllä sen näköinen että, siinä on otettu "Kullista mallia".

• Demagogi

Tässä olisi nyt hyvä Pertti Salolaisen tulla julki ja kertoa, mitä Suomi sopi EU:n kanssa erityisolosuhteistamme.

a) sopiko Suomi 141-tuen väliaikaiseksi osana siirtymäkautta

vai

b) sopiko Suomi 141-tuen pysyväksi ja osaksi siirtymäkauden järjestelyjä?

Eu:n komissio ei voi sanella asiassa, koska Suomella on laillinen oikeus asiassa.

EY-tuomioistuinmenettely voisi olla seuraava vaihe. Siinä tulkittaisiin Suomen käsitys vs. maatalouskomissaarin kotimaansa tuotantoetujen ajaminen. Sen päätöstä odotellassa tukea voisi maksaa.

• Salolainen oli sopimusosapuoli. Tottakai hän tulkitsee asiaa mielellään ikään kuin mitään virhettä ei olisi tehty. EU:lla on oma tulkintansa ja sekin on sopimusosapuoli. Tällaisten tulkintaerimielisyyksien varalta asiat pitää panna paperille ssellaisessa muodossa, ettei synny jälkeenpäin epäselvyyksi. Tämän maataloussopimuksesta neuvotellut suomalaisosapuoli laiminlöi, koska sopimusteksti ei puolla tulkintaamme. Turha on silloin jälkikäteen selitellä, että luulimme sopimuksen sisältöä toisenlaiseksi.

• tässä asiassa

Salolainen oli sopimusosapuoli. Tottakai hän tulkitsee asiaa mielellään ikään kuin mitään virhettä ei olisi tehty. EU:lla on oma tulkintansa ja sekin on sopimusosapuoli. Tällaisten tulkintaerimielisyyksien varalta asiat pitää panna paperille ssellaisessa muodossa, ettei synny jälkeenpäin epäselvyyksi. Tämän maataloussopimuksesta neuvotellut suomalaisosapuoli laiminlöi, koska sopimusteksti ei puolla tulkintaamme. Turha on silloin jälkikäteen selitellä, että luulimme sopimuksen sisältöä toisenlaiseksi.

Salolainen pakoilee, vaikka tietää asiasta. Ettei vaan kävisi kuten kävi sairaanhoitajille annetuissa lupauksissa.

• Otsikossa hymiö
        tässä asiassa kirjoitti:

Salolainen pakoilee, vaikka tietää asiasta. Ettei vaan kävisi kuten kävi sairaanhoitajille annetuissa lupauksissa.

...

• kataistrofi
        Otsikossa hymiö kirjoitti:

...

"Kokoomus ei uskalla tulla julkisuuteen tässä asiassa.
        Salolainen pakoilee, vaikka tietää asiasta."

• Keskusta.

Salolainen oli sopimusosapuoli. Tottakai hän tulkitsee asiaa mielellään ikään kuin mitään virhettä ei olisi tehty. EU:lla on oma tulkintansa ja sekin on sopimusosapuoli. Tällaisten tulkintaerimielisyyksien varalta asiat pitää panna paperille ssellaisessa muodossa, ettei synny jälkeenpäin epäselvyyksi. Tämän maataloussopimuksesta neuvotellut suomalaisosapuoli laiminlöi, koska sopimusteksti ei puolla tulkintaamme. Turha on silloin jälkikäteen selitellä, että luulimme sopimuksen sisältöä toisenlaiseksi.

..vai väitätkö,että olosuhteet ovat muuttuneet parempaan suuntaan ja siihen tekstiin ei ole määrätty mitään takarajaa ja siihen voi luottaa,että se on pysyvä tai ainakin uudistettavissa määrä ajoin.

Tämä sinunkin tuntema Heikki Haavisto sanoi eilen viimeksi kymppiuutisissa,että EU.n puolelta sanottiin neuvotteluissa ,että tuki on pysyvä tuki ja sen vuoksi Keskustalaiset äänestivät ainakin osa jäsenyyden puolesta.

Kerrankos sitä sattuu,että muutetaan mielipiteitä jostain asiasta ja kun ei siellä EU.ssakaan ole enää samat neuvottelijat kuin silloin jäsenyyshaku vaiheessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4188
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3163
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1348
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      929
    6. 134
      921
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe