Derbin merkkivalot palaa koko ajan?

Miksi?

Miks mulla toi Senda tekee sillee et kaikki ne varotusvalot palaa vaikka bensa tai öljy tai mikään ei oo lopussa? Joku sähkövika? Mistä kannattais lähtee ettimään? Ajoin vähän aikaa sitten alamäkeen jonkun 75km/h ja sitten tuli kiekkarajotin vastaan, olisko saanu magneetosta liikaa virtaa kun oli niin paljon kierroksia? Takalippa myös vaihdettiin mutta toimii täydellisesti, en usko että se olis vaikuttanu sähköihin. Ja sitte tähän samaan kuuluu se että vilkut ei vilku vaan palaa koko ajan jos laittaa päälle. Tää on kuulemma aika yleinen vika sendoissa että noi varotusvalot palaa mut mistä mun kannattais lähtee vikaa ettimään? Jos sitten muuten ette suoraan tiiä mistä johtuu. Kiitos jo etukäteen kaikesta avusta, tekee mieli päästä taas ajelemaan. :)

11

5122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .,kuig,ythfrdo

      Ensiksi kaikki johdot ovatko kunnossa.

      • ...................

        Akku paskana tai akun lataus ei toimi tarkistappas enne ajoa että akun jännite on suurinpiirtein 12v jos ei ole niin akku paskana aja vähän aikaa ja katso muuttuuko lukemat jos muuttuvat niin mopo lataa. Voit myös tarkistaa käyttämällä mopoa ja mittaamalla silloin akusta silloin saat jonkun 14. jotain volttia tai enemmän.


    • blaaa

      kato että onko sulake palanu, se ainakin kaverien mopoissa on ollu vikana, tai sitten mittarille menevä johtonippu on litistyny johonkin väliin ( kaverilla myös käynnyt ) ja sitten menny oikosulkuun ja varoitusvalot alko palamaaa..

      • fdasdf

        oisit ostanu räxän ni ei olis mitää tollasii vikoi :P


    • "ammattilainen"

      sulla on sulake palanut,joka taas johtuu jostain sähköviasta?todennäköisesti siitä sun takalipasta(johdoista,liitoksista tai polttimon kannasta)?Jännitteensäädin on myös todennäköisesti rikki kun vilkkusi eivät toimi.

      • kokenunna

        Monta turhaa osaa olen hankkinut ns. musta tuntuu- periaatteella. Yllättävän helposti ja edullisesti ongelmat hoitunut merkkihuollossa. Paitsi yksi poikkeus on eteläsuomessa... Sellkami Oy Nummelassa... täysin käsittämättömät hinnat ja palvelu.. kysele vaikka ihmisiltä Vihdin suunnalta...


      • sasdasadasd
        kokenunna kirjoitti:

        Monta turhaa osaa olen hankkinut ns. musta tuntuu- periaatteella. Yllättävän helposti ja edullisesti ongelmat hoitunut merkkihuollossa. Paitsi yksi poikkeus on eteläsuomessa... Sellkami Oy Nummelassa... täysin käsittämättömät hinnat ja palvelu.. kysele vaikka ihmisiltä Vihdin suunnalta...

        no hei! se on derbi...


      • lucky123
        kokenunna kirjoitti:

        Monta turhaa osaa olen hankkinut ns. musta tuntuu- periaatteella. Yllättävän helposti ja edullisesti ongelmat hoitunut merkkihuollossa. Paitsi yksi poikkeus on eteläsuomessa... Sellkami Oy Nummelassa... täysin käsittämättömät hinnat ja palvelu.. kysele vaikka ihmisiltä Vihdin suunnalta...

        Se on ku on monopoli kyseisellä alueella


    • derbi on paras 1234

      mullakin on sama vika derbi drd evossa. kun nostaa kierroksia niin syttyy öljyvalo ja lämpövalo. mikäköhän on vikana.

    • drdprosm

      ^^mulla drd pro:ssa sama ongelma mutta eipä se oikeastaan haittaakkaan mitään

    • E=mc ???

      CRC:tä virtalukolta tuleviin liittimiin ja katsokaapa JOHTOSARJA ( Mikä kulkee oikelta, tankin ja ohjaustangon välistä). Niissä ollut monesti kuorivaurioita ja katkoksia. Kosteus sit hoitaakin lopun... Jos sulake olis palanut, ei kyllä toimis mikään. Muistaakseni noissa on yksi ja sekin heti akun vieressä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1224
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1026
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      56
      742
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      720
    5. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      684
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      36
      618
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      614
    10. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      612
    Aihe