Profetia v. -68

jli

Sain käsiini vanhan profetian, joka mielestäni on hyvin Raamatun profetioiden mukainen. Kun huomioi viime aikojen kehitystä, sen toteutuminen voi olla hyvinkin lähellä. Se ei ole pelotteluksi mutta kyllä varoitukseksi ja kehotukseksi ottaa Raamatun sanomaa vakavasti. Meidän tulee muistaa Jeesuksen sanat : Kun nuo tapahtumat alkavat, nostakaa rohkeasti päänne pystyyn, sillä teidän vapautuksenne on lähellä.

Puhutteleva on v.1968 erään norjalaisen 90-vuotiaan naisen näky. Kirjoitus on julkaistu mm. Rauhan Sana ja Kristed Perspektiv-lehdissä. Tietolähteet ovat luotettavia. Näyn kirjasi ylös Emanuel Minos, mutta harkinnan jälkeen hän ei pitänyt soveliaana julkaista näkyä sen radikaalin sisällön vuoksi. Olosuhteet olivat aivan erilaiset siihen aikaan tähän päivään verrattuna ja asia unohtui 25 vuodeksi. Minos löysi kellastuneen paperin, johon oli näyn kirjoittanut ja pelästyi lukiessaan sitä. Näin siinä kuvataan tulevia päiviä:
"Sain nähdä maailman karttana. Näin Euroopan maasta maahan. Näin Skandinavian ja Norjan. Näin asioita, joita tulee tapahtumaan juuri ennen Jeesuksen paluuta juuri ennen kuin suuri onnettomuus purkautuu ihmisten päälle. Onnettomuus, jonka vertaista emme koskaan ole kokeneet ja nähneet. Aivan ennen Jeesuksen paluuta ja koettelemusten alkua koemme liennytyksen ajan, jollaista ei koskaan ennen ole ollut. Tulee rauha ja tämä rauha kestää pitkään. Tänä aikana tapahtuu sotavarustusten supistamista monissa maissa, myös Norjassa. Kolmas maailmansota syttyy tavalla, jota kukaan ei ole odottanut ja odottamattomalta suunnalta, ja me olemme yhtä valmistautumattomia kuin olimme 9. huhtikuuta 1940.

Näin kristittyjen keskuuteen tulevan vertaansa vailla olevan välinpitämättömyyden, lankeemuksen elävästä kristillisyydestä. Aikana ennen Jeesuksen paluuta kristityt eivät tule olemaan avoimia tutkistelevalle julistukselle. He eivät tule kuuntelemaan synnistä ja armosta, laista ja evankeliumista, katumuksesta ja parannuksesta. Tilalle tulee toista laatua oleva julistus, jonkinlainen onnellisuutta tavoitteleva kristillisyys. Pitää menestyä ja päästä eteenpäin. Kyseessä ovat aineelliset asiat: tavalla mitä Jumala ei koskaan ole luvannut. Kirkot, vapaakirkot ja rukoushuoneet tyhjenevät yhä enemmän. Ristin ottamisen ja Jeesuksen seuraamisen julistuksen sijalle tulee viihde, taide ja kulttuuri sinne, missä pitäisi olla herätys, hätä ja parannuskokouksia. Tämä tulee tapahtumaan suuressa määrin juuri ennen Jeesuksen toista tulemista ja onnettomuus murtautuu päällemme.
Norjaa kohtaa vertaansa vailla oleva moraalin hajoaminen. Ihmiset tulevat elämään niin kuin naimisissa olevat olematta naimisissa. Yhteen muuttaminen ennen avioliittoa lisääntyy suuressa määrin.

Tämä tapa tulee hiipimään kristillisiin seurakuntiin ja tätä ei vastusteta aktiivisesti. Myös synti luontoa vastaan suvaitaan. Aivan ennen Jeesuksen paluuta näytetään tv-ohjelmia, joita emme ole koskaan ennen nähneet. Tv tulee täyttymään niin hirvittävästä väkivallasta, että se opettaa kansaa murhaamaan ja tekemään lopun toisistaan. Kadulla kävelemisestä tulee turvatonta. Kansa tulee omaksumaan sen, mitä he näkevät, eikä silloin tule olemaan vain yhtä vaihtoehtoa televisiossa, vaan tarjonta tulee olemaan laaja. Tv tulee toimimaan juuri niin kuin radio. Voimme ruuvata ohjelmasta ohjelmaan, jotka tulevat olemaan täynnä väkivaltaa ja kansa pitää tätä viihteenään. Pahimmat ajateltavat murha- ja väkivaltakäsikirjoitukset lavastetaan näytettäväksi ja tämä leviää yhteiskuntaan. Sukupuoliyhdyntäkohtauksia tullaan näyttämään. Kaikista intiimimmät asiat, jotka kuuluvat avioliittoon, näytetään ruudussa. Tämä tulee tapahtumaan ja sinä tulet näkemään sen toteutumisen.

Ne lait, jotka meillä nyt on, tullaan rikkomaan ja kaikista epäsiveellisintä tullaan näyttämään silmiemme edessä.

Kansaa köyhistä maista virtaa Eurooppaan. He tulevat myös Skandinaviaan ja Norjaan. Kansa ei pidä siitä, että he ovat täällä ja tulevat olemaan kovia heitä kohtaan. Heitä tullaan kohtelemaan yhä enemmän kuin juutalaisia ennen sotaa. Silloin meidän syntimme mitta on täyttynyt. Tämä tapahtuu aivan ennen Jeesuksen paluuta ja ennen kuin kolmas maailmansota syttyy. Siitä tulee lyhyt sota. Kaikki, mitä olen sodasta kokenut on vain lastenleikkiä verrattuna tähän. Se aikaa tavallisena sotana, mutta se tulee leviämään ja se päättyy atomipommeihin. Ilma tulee saastumaan niin, ettei sitä voi hengittää, ja tämä kohtaa monta maanosaa. Amerikka, Japani, Australia - rikkaat maat. Vesi tulee pilaantumaan. Emme voi viljellä maata siellä. He, jotka ovat jäljellä rikkaissa maissa yrittävät paeta köyhimpiin maihin, jotka eivät ole vahingoittuneet. Siellä heitä kohdellaan niin kuin me kohtelemme heitä täällä, eivätkä ole halukkaita ottamaan meitä vastaan. Minä olen iloinen, ettei minun tarvitse kokea tätä, mutta kun aika lähestyy, sinun on rohkaistava itsesi ja matkustettava ympäri ja varoitettava ja kerrottava kansalle, mitä minä olen nähnyt."
Lue Room. 12: 1-2; Meidän on hyvä muistaa, että kaikki tulee koetella, ovatko ne Jumalasta. Muistuttakoon tämäkin näky meitä valvomisen ja kilvoittelun tärkeydestä!

18

1206

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eukko

Eikös tuo profetoiminen ole vähän sama asia kuin ennustaminen. Joku on vain antanut tälle asioiden edeltänäkemiselle ja ennustamiselle uskovaisten hyväksymän nimen.

Sano jli suoraan että ennustus vuodelta -68.

Raamattuhan kieltää kaikkinaisen pelleilyn ja yhteyden pidon henkien kanssa.
      Onko varma, että nuo "profetiat" on hyvästä hengestä.

Tää on tätä kaksinaismoraalia jota uskovaiset harrastaa; ennustus on pahasta mutta profetia hyvästä, ota nyt teistä selvää.

• jli

On sekä vääriä että oikeita profeettoja. Raamattu sanoo profeetasta : 5 Moos. 18:21. "Jos alatte kysellä mielessänne, mistä tiedätte, mikä sana ei ole lähtöisin Herralta, muistakaa tämä: 22. Jos se, mitä profeetta puhuu Herran nimissä, ei toteudu, se ei ole Herran sanaa vaan väärän profeetan röyhkeää puhetta. Älkää kuulko häntä."
        Myös UT kehottaa arvostelemaan profetioita.
        Profetointi tai ennustaminen voi myös tulla pahuuden henkien kautta tai ihmisen omasta mielestä. Tällaisia tulee karttaa.
        Tätä erottamista ei ole aina helppoa.
        Aito profetia tulee aina Jumalalta Pyhän Hengen välityksellä.

Tärkein kriteeri on, onko puhuttu sana sopusoinnussa Raamatun kokonaisilmoituksen kanssa. Jos on ristiriidassa, on profetia hylättävä.
        Raamattu puhuu erittäin paljon lopun ajan tapahtumista ja "Herran päivästä", joka kuvaa vihan aikaa maailmassa.
        Minusta tämä kyseinen profetia on hyvin sopusoinnussa näitten kanssa. Se ehkä kuvaa tapahtumia meille hieman enemmän ymmärrettävällä tavalla tässä nykyajassa.
        Muuallakin kuin kristittyjen piireissä ollaan hyvin huolestuneita profetiassa mainituista asioista, joita ehkä ei olisi ymmärretty 35 vuotta sitten. Kirjoitin jo, miten tähän tulisi suhtautua. Aikataulusta ei ole tietoa. Minusta pitää aina suhtautua vakavasti Raamatun profetioihin huolimatta siitä, että niitä on liian hätäisesti joskus tulkittu väärin liiallisen uteliaisuuden vallassa.
        Raamattu on kuitenkin luotettava :
        http://www.nic.fi/~jlindell/raam.htm
        ja sen alalinkit

• eukko
        jli kirjoitti:

On sekä vääriä että oikeita profeettoja. Raamattu sanoo profeetasta : 5 Moos. 18:21. "Jos alatte kysellä mielessänne, mistä tiedätte, mikä sana ei ole lähtöisin Herralta, muistakaa tämä: 22. Jos se, mitä profeetta puhuu Herran nimissä, ei toteudu, se ei ole Herran sanaa vaan väärän profeetan röyhkeää puhetta. Älkää kuulko häntä."
        Myös UT kehottaa arvostelemaan profetioita.
        Profetointi tai ennustaminen voi myös tulla pahuuden henkien kautta tai ihmisen omasta mielestä. Tällaisia tulee karttaa.
        Tätä erottamista ei ole aina helppoa.
        Aito profetia tulee aina Jumalalta Pyhän Hengen välityksellä.

Tärkein kriteeri on, onko puhuttu sana sopusoinnussa Raamatun kokonaisilmoituksen kanssa. Jos on ristiriidassa, on profetia hylättävä.
        Raamattu puhuu erittäin paljon lopun ajan tapahtumista ja "Herran päivästä", joka kuvaa vihan aikaa maailmassa.
        Minusta tämä kyseinen profetia on hyvin sopusoinnussa näitten kanssa. Se ehkä kuvaa tapahtumia meille hieman enemmän ymmärrettävällä tavalla tässä nykyajassa.
        Muuallakin kuin kristittyjen piireissä ollaan hyvin huolestuneita profetiassa mainituista asioista, joita ehkä ei olisi ymmärretty 35 vuotta sitten. Kirjoitin jo, miten tähän tulisi suhtautua. Aikataulusta ei ole tietoa. Minusta pitää aina suhtautua vakavasti Raamatun profetioihin huolimatta siitä, että niitä on liian hätäisesti joskus tulkittu väärin liiallisen uteliaisuuden vallassa.
        Raamattu on kuitenkin luotettava :
        http://www.nic.fi/~jlindell/raam.htm
        ja sen alalinkit

Myönnät että profetiat voivat olla ei Jumalasta.

No mikä tekee sitten ennustuksista paholaisen sanomia.
        Olen lukenut, että moni ennustaja on ennustanut ihan "oikeita" asioita, mutta koska hän ei ole
        "julistava" uskovainen vaan vapaa ajattelija hänen ennustuksensa tai profetiansa miten se sanotaan on paholaisesta.

Minua ainakin pelottaa profetia kuin profetia tai ennustus kuin ennustus, sillä kuka tai mikä on sanomaan että tuo ennutus eli profetia on juuri Jumalasta, ei mikään.
        Kaikkia henkiä ja niiden ennejuttuja käskee raamattu kavahtamaan.

Onkohan siellä helluntalisissa oikeita kristittyjä kun profetoivat vai liekö juuri noita
        "paholaisen" kätyreitä, jotka ovat pukeutuneet valkeisiin vaatteisiin.

Hieman mietityyttää ja ihmetyttää koko profetoiminen. Sehän on selkeästi kilelletty raamatussa.
        "Ei kukaan voi tietää, muuta kuin Isä...." sanoo raamattu, miten jollekin on sitten annettu muka tällainen pyhä lahja ja tuosta vain.

Ei ymmärrä.
        Yritä nyt selittää tarkemmin mitä eroa on profetoimisella ja ennustamisella, jos kumpikin on "raamatullista".

• jli
        eukko kirjoitti:

Myönnät että profetiat voivat olla ei Jumalasta.

No mikä tekee sitten ennustuksista paholaisen sanomia.
        Olen lukenut, että moni ennustaja on ennustanut ihan "oikeita" asioita, mutta koska hän ei ole
        "julistava" uskovainen vaan vapaa ajattelija hänen ennustuksensa tai profetiansa miten se sanotaan on paholaisesta.

Minua ainakin pelottaa profetia kuin profetia tai ennustus kuin ennustus, sillä kuka tai mikä on sanomaan että tuo ennutus eli profetia on juuri Jumalasta, ei mikään.
        Kaikkia henkiä ja niiden ennejuttuja käskee raamattu kavahtamaan.

Onkohan siellä helluntalisissa oikeita kristittyjä kun profetoivat vai liekö juuri noita
        "paholaisen" kätyreitä, jotka ovat pukeutuneet valkeisiin vaatteisiin.

Hieman mietityyttää ja ihmetyttää koko profetoiminen. Sehän on selkeästi kilelletty raamatussa.
        "Ei kukaan voi tietää, muuta kuin Isä...." sanoo raamattu, miten jollekin on sitten annettu muka tällainen pyhä lahja ja tuosta vain.

Ei ymmärrä.
        Yritä nyt selittää tarkemmin mitä eroa on profetoimisella ja ennustamisella, jos kumpikin on "raamatullista".

Hyvä, että pohdit näitä asioita. Profetioihin tulee aina suhtautua tietyllä varauksella, varsinkin jos ei tiedetä niitten alkuperää, eikä ole tietoa profetoijan luotettavuudesta yleensä.
        Okkulttiseen ennustamiseen tulee suhtautua kielteisesti riippumatta tuloksista. Siinä joudutan hyvin helposti pahojen henkien johdettavaksi. Sen takia Raamattu suhtautuu hyvin kielteisesti siihen. (En puhuisi silloin enää profetoimisesta, pikemmin povaamisesta.)

UT:ssa puhutaan paljon armolahjoista, erityisesti 1 Kor. luvut 12 - 14. Niitten joukossa on profetoiminen. Sitten on myös henkien erottamislahja. Ihminen ei voi itse tahtomalla omaksua näitä, vaan ne annetaan niin kuin "Henki tahtoo".

Aihepiiri on hyvin vaikea varsinkin sellaiselle, joka ei ole uudestisyntynyt.
        Jos haluat enemmän syventyä aiheeseen suosittelen Veikko Pekin opetuspaketteja :
        http://www.nic.fi/~vpekki/raamattu/tervetul01.html

Jos haluat tietää, mitä Raamattu puhuu pelastuksesta eli uudestisyntymisestä, mitä se on ja mitä se ei ole, suosittelen :
        http://www.nic.fi/~jlindell/pelastusvarmuus.htm

Jumalan tahto on, että kaikki pelastuisivat ja saisivat yhteyden Jumalaan kuntoon. Vähitellen sitten nämä ehkä hieman vaikeaselkoisetkin asiat alkavat avautua. Ihmisen on lähestyttävä näitä asioita hyvin nöyrällä ja rehellisellä asenteella. Mutta "etsivä löytää" !

• eukko
        jli kirjoitti:

Hyvä, että pohdit näitä asioita. Profetioihin tulee aina suhtautua tietyllä varauksella, varsinkin jos ei tiedetä niitten alkuperää, eikä ole tietoa profetoijan luotettavuudesta yleensä.
        Okkulttiseen ennustamiseen tulee suhtautua kielteisesti riippumatta tuloksista. Siinä joudutan hyvin helposti pahojen henkien johdettavaksi. Sen takia Raamattu suhtautuu hyvin kielteisesti siihen. (En puhuisi silloin enää profetoimisesta, pikemmin povaamisesta.)

UT:ssa puhutaan paljon armolahjoista, erityisesti 1 Kor. luvut 12 - 14. Niitten joukossa on profetoiminen. Sitten on myös henkien erottamislahja. Ihminen ei voi itse tahtomalla omaksua näitä, vaan ne annetaan niin kuin "Henki tahtoo".

Aihepiiri on hyvin vaikea varsinkin sellaiselle, joka ei ole uudestisyntynyt.
        Jos haluat enemmän syventyä aiheeseen suosittelen Veikko Pekin opetuspaketteja :
        http://www.nic.fi/~vpekki/raamattu/tervetul01.html

Jos haluat tietää, mitä Raamattu puhuu pelastuksesta eli uudestisyntymisestä, mitä se on ja mitä se ei ole, suosittelen :
        http://www.nic.fi/~jlindell/pelastusvarmuus.htm

Jumalan tahto on, että kaikki pelastuisivat ja saisivat yhteyden Jumalaan kuntoon. Vähitellen sitten nämä ehkä hieman vaikeaselkoisetkin asiat alkavat avautua. Ihmisen on lähestyttävä näitä asioita hyvin nöyrällä ja rehellisellä asenteella. Mutta "etsivä löytää" !

Siis se joka on uudestisyntynyt se saa ennustella eli profetoida.

Ja se joka syntyy uudesti tajuaa sen , että on syntynyt uudesti.

Mutta onko kaikki jotka Jumalan nimissä profetoivat ihan oikeasti uudesti syntyneet.
        Ettei vain olisi jotain hämäystä.

Tää on niin jännä juttu, kun toisaalta hyväksytään kaikki ennustukset silloin niistä puhutaan profetiaksi mutta toisaalta taas kielletään kaikki ennustukset.

Tämä on niin nurinkurinen asenne koko ennustus/profetoimis asia, jotkut ennutukset hyväksytään ja joitain ei.

Siis käsitin, että pitää olla uudesti syntynyt eli ns. helluntalainen ennenkuin saa ruveta povaamaan tulevaa.
        Silla silloin tuo tieto tulee Pyhältä hengeltä ei pahalta hengeltä.

Joo ja Jumala siis auttaa erottamaan onko ennustukset pahasta vai hyvästä. Mutta eikös jokainen ihminen väitä että kaikki näyt ja ennustukset ja profetiat ovat hyvästä.
        kukas sen päättää milloin ne on pahasta.
        Jokin uskovaisten porukka vai?

Olen sitä mieltä, että minkäänlainen ennustaminen on se sitten nimellä profetoiminen tai povaaminen ei ole hyvästä hengestä, kaikki tieto mitä tulee tulevasta on paholaisen työtä niin sanoo raamattu.

Tulevaa kun ei kukaan muu tiedä kuin Isä Jumala.

Anteeksi nyt, mutta itse pidän koko profetoimista aivan raamatun opin vastaiselta. Ei tulevaa saisi nähdä eikä ennustaa kukaan.

• jli
        eukko kirjoitti:

Mutta onko kaikki jotka Jumalan nimissä profetoivat ihan oikeasti uudesti syntyneet.

Tää on niin jännä juttu, kun toisaalta hyväksytään kaikki ennustukset silloin niistä puhutaan profetiaksi mutta toisaalta taas kielletään kaikki ennustukset.

Tämä on niin nurinkurinen asenne koko ennustus/profetoimis asia, jotkut ennutukset hyväksytään ja joitain ei.

Siis käsitin, että pitää olla uudesti syntynyt eli ns. helluntalainen ennenkuin saa ruveta povaamaan tulevaa.

Joo ja Jumala siis auttaa erottamaan onko ennustukset pahasta vai hyvästä. Mutta eikös jokainen ihminen väitä että kaikki näyt ja ennustukset ja profetiat ovat hyvästä.

Olen sitä mieltä, että minkäänlainen ennustaminen on se sitten nimellä profetoiminen tai povaaminen ei ole hyvästä hengestä, kaikki tieto mitä tulee tulevasta on paholaisen työtä niin sanoo raamattu.

Anteeksi nyt, mutta itse pidän koko profetoimista aivan raamatun opin vastaiselta. Ei tulevaa saisi nähdä eikä ennustaa kukaan.

Et ole vieläkään tajunnut, mistä on kysymys.
        Profetoiminen on Jumalan antama armolahja uudestisyntyneille. Mutta kaikilla uudestisyntyneillä ei ole tätä lahjaa. "Henki jakaa niin kuin tahtoo". Kukaan ei voi itsekkäästi ottaa tätä lahjaa itselleen. Silloin ainakin menee pieleen.
        Vielä kerran kuten kirjoitin, ratkaiseva on miltä taholta profetia tai ilmestys tulee.

Raamatullisuudesta : Apt. 2:17 - Viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, minä vuodatan Henkeni kaikkiin ihmisiin. Teidän poikanne ja tyttärenne profetoivat, nuorukaiset näkevät näkyjä ja vanhukset ennusunia. 18. Näin teen: palvelijoihini ja palvelijattariini minä vuodatan Henkeni niinä päivinä, ja he profetoivat.
        Lue vielä 1 Kor. 12 - 14 sekä annettu linkki.

• eukko
        jli kirjoitti:

Et ole vieläkään tajunnut, mistä on kysymys.
        Profetoiminen on Jumalan antama armolahja uudestisyntyneille. Mutta kaikilla uudestisyntyneillä ei ole tätä lahjaa. "Henki jakaa niin kuin tahtoo". Kukaan ei voi itsekkäästi ottaa tätä lahjaa itselleen. Silloin ainakin menee pieleen.
        Vielä kerran kuten kirjoitin, ratkaiseva on miltä taholta profetia tai ilmestys tulee.

Raamatullisuudesta : Apt. 2:17 - Viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, minä vuodatan Henkeni kaikkiin ihmisiin. Teidän poikanne ja tyttärenne profetoivat, nuorukaiset näkevät näkyjä ja vanhukset ennusunia. 18. Näin teen: palvelijoihini ja palvelijattariini minä vuodatan Henkeni niinä päivinä, ja he profetoivat.
        Lue vielä 1 Kor. 12 - 14 sekä annettu linkki.

En yksinkertaisesti halua tajuta että kysymys voi olla Jumalan suomasta ennustamisesta ja sitten pahan suomasta ennustamisesta.

Mitä eroa niillä on.
        Kuka siis voi varmuudella tietää mistä mikäkin tieto tulee, paitsi ihminen itse joka "luulee" saavansa profetoimisensa ennustamisensa Jumalalta.

On monia ennustajia, jotka sanovat saavansa näkynsä Jumalalta, mutta eivät ole tunnustavia kristittyjä. Miksi heidän ennustuksensä sitten olisi pahasta. Jos he kerran tuntevat sen tulevan Jumalalta. Sen tähden, että he eivät kuulu ns. "yhteisöön" joka tunnustaa kristillisyyttä?

Ratkaisevaa on siis taho mistä ennustus tulee,
        no entäpä siis ne monet ennustajat, jotka sanovat ssavansa tietonsa Jumlalta. Miksi heidät sitten tuomitaan paholaisen kätyreinä, jos kerta itse kokevat saavansa "lahjansa" Jumalalta?

"Apt. 2:17 - Viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, minä vuodatan Henkeni kaikkiin ihmisiin. Teidän poikanne ja tyttärenne profetoivat, nuorukaiset näkevät näkyjä ja vanhukset ennusunia. 18. Näin teen: palvelijoihini ja palvelijattariini minä vuodatan Henkeni niinä päivinä, ja he profetoivat."

Eikö siis jokainen näkyjen näkijä ja ennustaja eli profetoija ole Jumalasta.

En minä vissiin oikein nyt käsitä.

Selittäisitkö ystävällisesti oikein tarkasti mikä ero on ennustajalla ja profetoijalla?
        Vai onko niillä mitään eroa? Kummatkin kun sanovat saavansa näkynsä Jumalalta.

Entäpä jos itse alan "kuulemaan" ääniä tai näkemään näkyjä, mistä tiedän että ne ovat Jumalalta?

Kiitos jos viitsit vastata.

• jli
        eukko kirjoitti:

En yksinkertaisesti halua tajuta että kysymys voi olla Jumalan suomasta ennustamisesta ja sitten pahan suomasta ennustamisesta.

Mitä eroa niillä on.
        Kuka siis voi varmuudella tietää mistä mikäkin tieto tulee, paitsi ihminen itse joka "luulee" saavansa profetoimisensa ennustamisensa Jumalalta.

On monia ennustajia, jotka sanovat saavansa näkynsä Jumalalta, mutta eivät ole tunnustavia kristittyjä. Miksi heidän ennustuksensä sitten olisi pahasta. Jos he kerran tuntevat sen tulevan Jumalalta. Sen tähden, että he eivät kuulu ns. "yhteisöön" joka tunnustaa kristillisyyttä?

Ratkaisevaa on siis taho mistä ennustus tulee,
        no entäpä siis ne monet ennustajat, jotka sanovat ssavansa tietonsa Jumlalta. Miksi heidät sitten tuomitaan paholaisen kätyreinä, jos kerta itse kokevat saavansa "lahjansa" Jumalalta?

"Apt. 2:17 - Viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, minä vuodatan Henkeni kaikkiin ihmisiin. Teidän poikanne ja tyttärenne profetoivat, nuorukaiset näkevät näkyjä ja vanhukset ennusunia. 18. Näin teen: palvelijoihini ja palvelijattariini minä vuodatan Henkeni niinä päivinä, ja he profetoivat."

Eikö siis jokainen näkyjen näkijä ja ennustaja eli profetoija ole Jumalasta.

En minä vissiin oikein nyt käsitä.

Selittäisitkö ystävällisesti oikein tarkasti mikä ero on ennustajalla ja profetoijalla?
        Vai onko niillä mitään eroa? Kummatkin kun sanovat saavansa näkynsä Jumalalta.

Entäpä jos itse alan "kuulemaan" ääniä tai näkemään näkyjä, mistä tiedän että ne ovat Jumalalta?

Kiitos jos viitsit vastata.

Pyydän, että vielä tarkoin luet kirjoitukseni ja linkit !
        En tunne taustaasi enkä kokemuksiasi, joten kirjoitan hyvin yleisesti.
        Raamatussa Jumala ilmoittaa, että Hän etukäteen ilmoittaa tulevista tapahtumista profeettojen kautta. Ketä Hän tähän tehtävään kutsu, siihen ei ihminen voi päättää. Jokaisella on oma tehtävä, eikä tule matkia toisia ihmisiä. Vain hyvin harva uskovainen saa profeetan tai ilmestyksen näkijän tehtävä.
        Raamatussa kerrotaan monista profetioista, ilmestyksistä ja näystä. Myös UT:ssa on näitä profeettoja (esim. Agabus Apt. 11)
        Israelia koskevia profetioita :
        http://www.nic.fi/~jlindell/iproffi.htm
        VT:n Messiasta koskevia profetioita :
        http://www.nic.fi/~jlindell/messias.htm

Raamatussa puhutaan myös vääristä profeetoista, jotka jopa profetoi Herran nimessä.
        Näitten erottamiseen tarvitaan elävä yhteys Jumalaan ja ylhäältä tulevaa viisautta. Ihmisviisaudella ei onnistu.
        Vielä tänäänkin Jumala voi valita henkilöitä, joiden kautta Hän haluaa tuoda esille sanomaansa. Sitä virkaa ei oteta, siihen kutsutaan ja Jumala varustaa tarvittavalla armoituksella, joskus yliluonnollisellakin.

Meidän tulee muistaa, että myös pahuuden henkivallat käyttävät ihmisiä ja voivat myös varustaa jopa yliluonnollisilla kyvyillä. K.o. ihminen ehkä ei aina tiedä, mistä on kysymys ja kenen palveluksessa hän on. Tänäänkin harrastetaan tätä okkultismia hyvin laajasti. On povaamista, ennustamista ja kaikenlaisia spiritistisiä ilmiöitä. Nämä eivät ole Jumalasta, vaikka ilmenemismuoto saattaa joissakin tapauksissa muistuttaa Jumalalta tulevia ilmestyksiä. Näistä Raamattu varoittaa hyvin voimakkaasti, koska niiden kautta ihminen joutuu väärän vallan alaiseksi. Jeesus voi vapauttaa näistäkin kahleista.

Elävässä yhteydessä Jumalaan rukoillen voi ihminen saada selvyyttä näissä vaikeissa asioissa. Väittelemällä ja itsekkäästi kiinni pitäen ennakkoluuloista tai ikävistä kokemuksistaan ei pääse selvyyteen näissä asioissa.
        Sen takia on tärkeä, että on elävä yhteys Jumalaan ja uskon pohja on selkeä ja tukeva. Lue aikaisemmin mainittu linkki pelastusvarmuudesta tai muita internetpaikan kirjoituksia.
        Myös asiallinen keskustelu luotettavan ja aiheeseen perehtyneen sielunhoitajan kanssa voi olla hyödyksi.

• eukko
        jli kirjoitti:

Pyydän, että vielä tarkoin luet kirjoitukseni ja linkit !
        En tunne taustaasi enkä kokemuksiasi, joten kirjoitan hyvin yleisesti.
        Raamatussa Jumala ilmoittaa, että Hän etukäteen ilmoittaa tulevista tapahtumista profeettojen kautta. Ketä Hän tähän tehtävään kutsu, siihen ei ihminen voi päättää. Jokaisella on oma tehtävä, eikä tule matkia toisia ihmisiä. Vain hyvin harva uskovainen saa profeetan tai ilmestyksen näkijän tehtävä.
        Raamatussa kerrotaan monista profetioista, ilmestyksistä ja näystä. Myös UT:ssa on näitä profeettoja (esim. Agabus Apt. 11)
        Israelia koskevia profetioita :
        http://www.nic.fi/~jlindell/iproffi.htm
        VT:n Messiasta koskevia profetioita :
        http://www.nic.fi/~jlindell/messias.htm

Raamatussa puhutaan myös vääristä profeetoista, jotka jopa profetoi Herran nimessä.
        Näitten erottamiseen tarvitaan elävä yhteys Jumalaan ja ylhäältä tulevaa viisautta. Ihmisviisaudella ei onnistu.
        Vielä tänäänkin Jumala voi valita henkilöitä, joiden kautta Hän haluaa tuoda esille sanomaansa. Sitä virkaa ei oteta, siihen kutsutaan ja Jumala varustaa tarvittavalla armoituksella, joskus yliluonnollisellakin.

Meidän tulee muistaa, että myös pahuuden henkivallat käyttävät ihmisiä ja voivat myös varustaa jopa yliluonnollisilla kyvyillä. K.o. ihminen ehkä ei aina tiedä, mistä on kysymys ja kenen palveluksessa hän on. Tänäänkin harrastetaan tätä okkultismia hyvin laajasti. On povaamista, ennustamista ja kaikenlaisia spiritistisiä ilmiöitä. Nämä eivät ole Jumalasta, vaikka ilmenemismuoto saattaa joissakin tapauksissa muistuttaa Jumalalta tulevia ilmestyksiä. Näistä Raamattu varoittaa hyvin voimakkaasti, koska niiden kautta ihminen joutuu väärän vallan alaiseksi. Jeesus voi vapauttaa näistäkin kahleista.

Elävässä yhteydessä Jumalaan rukoillen voi ihminen saada selvyyttä näissä vaikeissa asioissa. Väittelemällä ja itsekkäästi kiinni pitäen ennakkoluuloista tai ikävistä kokemuksistaan ei pääse selvyyteen näissä asioissa.
        Sen takia on tärkeä, että on elävä yhteys Jumalaan ja uskon pohja on selkeä ja tukeva. Lue aikaisemmin mainittu linkki pelastusvarmuudesta tai muita internetpaikan kirjoituksia.
        Myös asiallinen keskustelu luotettavan ja aiheeseen perehtyneen sielunhoitajan kanssa voi olla hyödyksi.

"Rakkaus ei koskaan katoa. Mutta profetoiminen vaikenee, kielillä puhuminen lakkaa, tieto käy turhaksi.Tietämisemme on näet vajavaista ja profetoimisemme on vajavaista,mutta kun täydellinen tulee, vajavainen katoaa."
        1Kor.13:8-10

Paavali tuossa kirjeessään sanoo, että nämä "ominaisuudet" tulevat katoamaan ja ainoa mikä jää jäljelle on rakkaus.

Miten on mahdollista, että joissakin määrätyissä herätysliikkeessä edelleen näitä ilmiöitä on?

Tahdotko tuolla kommentilla sanoa, että on vain jokin ainoa "liike", jossa tuo Jumalan elävä henki toimii?

En halua "haastaa" riitaa enkä saada aikaan mitään eripuraa, uskoo ken uskoo mihinkin, mutta itse olen jotenkin hieman varovainen kaikkinaisen ennustelun/profetoimisen suhteen.
        Olen käsittänyt, että näissä "hurmos"henkisissä liikkeissä on hyvinkin tiukka sännös mitä pitää noudattaa ja näin ollen moni "keksii" itselleen noita lahjoja, jotta saisi seurakunnan hyväksynnän.

Jotenkin koko profetoiminen ja näkyjen näkeminen kuulostaa ns. okkultismiltä tapahtui se sitten Jumalan nimissä ja Hänen seurakunnassaan tai jossain yksityisen ennustajan luona.

Itse en luota kyllä minkäänlaiseen ihmisen sanomaan ennustukseen tai profetiaan. Raamatussa on sanottu, ettei ihminen tiedä päivää ei aikaa...siis mihin näitä profetoimisia tai näkyjä oikein tarvitaan.
        Tarvitaanko niitä siihen, että sillä "todistellaan" tämän olevan oikea hengellinen liike vai siihen, että "valitut" tietävät mitä milloinkin on tuleva ja miten on tehtävä, jotta selviäisi ikuiseen elämään?

Profeetta, käsittääkseni ainoita oikeita profeettoja on olleet Jeesus ja Muhamed ja Buddha ym. valaistuneet henkilöt. Ei enää näitä valaistuneita ihmisiä synny ja jos syntyy ei ainakaan jokaikisessa herätysliikkeessä, jossa profetoidaan.

Itse laitan kaikkinaisen profetoimisen ja ennustamisen ja näkyjen näkemisen samaan lokeroon, eli kielletyt asiat.
        En halua kuullu ihmiseltä mitä tulevan pitää, uskon Jumalan tekevän niin kuin Hän on suunnitellut.

Sinä saat uskoa profetoimiseen , itselläni vain on tällainen käsitys.

Enkä minätiedä kumman käsitys on oikea vai onko kummankaan.

Oikein rauhaisaa ja rakkauden täyteistä elämää sinulle jli :)

• Jacob
        eukko kirjoitti:

Siis esimerkkejä sekä oikeista että vääristä profetioista ja niitä profetoineista profeetoista.

- - -

Kirjoitit:
        "Mutta eikös jokainen ihminen väitä että kaikki näyt ja ennustukset ja profetiat ovat hyvästä.
        Jokin uskovaisten porukka vai?"

Vastaan:
        Tähän Raamattu antaa seuraavat ohjeet:

1) Jos joku profetoi Herran nimeen ja se toteutuu, niin kyseinen profeetta on oikea profeetta, jos hän ei ole julistanut luopumusta Jumalasta ja kehoittanut profetoimisellaan seuraamaan vierasta jumalaa. (5.Ms.13:1-3)

2) Mutta jos profeetan julistama profetia ei toteudu, niin kyseessä on väärä profeetta. (5.Ms.18:22)

3) Kunkin uskovan tulee tutkistella Hengessään, että onko profetiana tuotu sanoma Jumalasta lähtöisin vaiko jostain muualta. (1.Kor.29)

4) Kuten Jli jo mainitsikin, antaa Pyhä Henki omansa tahtonsa mukaan erityisen henkien erottamisen armolahjan eräille seurakunnan jäsenille. Heidän velvollisuutenaan on joko vahvistaa profetian olevan lähtöisin Jumalasta tai mainita sen olevan lähtöisin muualta. (1.Kor.12:10)
        - - -

Kirjoitit:
        "Olen sitä mieltä, että minkäänlainen ennustaminen on se sitten nimellä profetoiminen tai povaaminen ei ole hyvästä hengestä, kaikki tieto mitä tulee tulevasta on paholaisen työtä niin sanoo raamattu."

Vastaan:
        Raamattu ei opeta näin, vaan päinvastoin ! Jo Raamatun alkupuolella Herra ilmestyi kahden enkelinsä kanssa ihmishahmossa Aabrahamille Mamren tammistossa ollessaan matkalla ottamaan selville mitä Sodomassa ja Gomorrassa todella on tapahtunut. Ennen sinne lähtöään Herra sanoi:
        "Salaisinko minä Aabrahamilta, mitä olen tekevä ?"
        1.Ms.18:17

Toinenkin, suorastaan yleismaininta löytyy VT:sta: "Sillä ei Herra, Herra, tee MITÄÄN ilmoittamatta salaisuuttaan palvelijoillensa profeetoille !" (Aam.3:7)

Uudesta Testamentista huomaamme, että myös Uuden Liiton seurakunnissa oli profeetan virka toiseksi merkittävin heti apostolin viran jälkeen. (1.Kor.12:28)

Otanpa pari esimerkkiä UT:n aikaisesta profeetasta ja hänen profetioistaan:

1) "Siihen aikaan tuli Jerusalemista profeettoja Antiokiaan. Eräs heistä, nimeltään Agabos, astui esiin ja ilmoitti Hengen vaikutuksesta, että koko maailmaan oli tulossa suuri nälänhätä. Se tulikin Kaludiuksen aikana." (Apt.11:27-28)

2) "Siellä (Kesareassa) me (Paavali ja useita muita uskonveljiä) viivyimme useita päiviä. Niin tuli sinne Juudeasta eräs profeetta, nimeltä Agabus. Ja tultuaan meidän luoksemme hän otti Paavalin vyön, sitoi sillä jalkansa ja kätensä ja lausui: "Näin sanoo Pyhä Henki:'Sen miehen, jonka vyö tämä on, juutalaiset näin sitovat Jerusalemissa ja antavat pakanain käsiin." (Apt.21:10-11) - Näin todella kohta sen jälkeen tapahtuikin.
        - - -

Kirjoitan myös omista kokemuksistani, sillä Pyhä Henki on antanut minullekin muutaman kerran etukäteen tiedon tulevista tapahtumista. Koska olen Jeshuaan uskova ja kyseiset profetiat ovat kirjaimellisesti toteutuneet, niin tiedän profetioiden olleen lähtöisin Jumalasta.

Minulle tapahtui yli 30 vuotta sitten niin, että olin syvässä hengellisessä kriisissä, sillä seurakunta, johon tuohon aikaan kuuluin, oli mielestäni menossa opillisesti harhaan ja olin tuolloin itse vastauskoontullut. Rukoilin sinä iltana kotona juuri ennen nukkumaan menoa noin tunnin ajan vierailla kielillä anoen Jumalalta neuvoa ja apua tilanteeseeni. Koin saaneeni rukouksessa voiton ennen nukahtamistani. Herra näytti minulle unessa elämäni vaiheita ennen tuohon srk:an liittymistä ja syyn siihen mikä siinä oli pielessä sekä neuvoi minua enkelinsä kautta eroamaan siitä srk:sta. Näin unessa myös muita tulevia tapahtumia koskien omaa elämääni useita vuosia eteenpäin, näin esim. työpaikan ja työtehtävän, jota tulin tekemään 6,5 vuotta myöhemmin. Paras osa unessa mainituista seikoista on vielä toteutumatta, koska niitten aika ei ole vielä tullut...

Sama ilmiö toistui myös kolmena seuraavana yönä: Rukoilin illalla noin tunnin ajan vierain kielin (yksi Pyhän Hengen antamista armolahjoista) kunnes sain voiton ja näin taas SAMAN UNEN, mutta lisää yksityiskohtia.
        - Mainittakoon, että kyseinen srk melkein hajosi vain noin vuotta myöhemmin juuri opillisesta hairahduksesta johtuen ja sen seurauksena 2/3 vanhemmistoveljistä erosi ja siirtyi toiseen srk:an. Olin siihen aikaan jo Herran johdattamana irtautunut siitä, mikä ei ollut helppoa, koska parhaat ystäväni kuuluivat siihen srk:an. Olin varoittanut heitä, mutta he eivät kuunnelleet varoituksiani.

Siis on olemassa oikeita ja vääriä profetioita, jotka nähdään joko unissa, ilmestyksissä tai kuullaan puheena suoraan korkeuksista.

Siinä olet ihan oikeassa, että Jumala, Korkein, yksin tietää KAIKEN mitä tapahtumaan tulee. Kuitenkin Hän on armollinen ja ilmoittaa niistä sekä sisällöllisesti että ajoituksen suhteen oman harkintansa mukaan meille valituille pyhilleen. Jos Hän ilmoittaisi ne turhan aikaisin, niin saatana kykenisi tekemään 'vastavetoja' näkymättömissä maailmoissa ja sotkea puurot ja vellit elämässämme. Siksi on ihan hyvä, että Korkein ilmoittaa mitä ilmoittaa oman harkintansa mukaan. Ylistys Hänen pyhälle nimelleen !

Siunausta Jeshuassa !

• Jacob
        eukko kirjoitti:

"Rakkaus ei koskaan katoa. Mutta profetoiminen vaikenee, kielillä puhuminen lakkaa, tieto käy turhaksi.Tietämisemme on näet vajavaista ja profetoimisemme on vajavaista,mutta kun täydellinen tulee, vajavainen katoaa."
        1Kor.13:8-10

Paavali tuossa kirjeessään sanoo, että nämä "ominaisuudet" tulevat katoamaan ja ainoa mikä jää jäljelle on rakkaus.

Miten on mahdollista, että joissakin määrätyissä herätysliikkeessä edelleen näitä ilmiöitä on?

Tahdotko tuolla kommentilla sanoa, että on vain jokin ainoa "liike", jossa tuo Jumalan elävä henki toimii?

En halua "haastaa" riitaa enkä saada aikaan mitään eripuraa, uskoo ken uskoo mihinkin, mutta itse olen jotenkin hieman varovainen kaikkinaisen ennustelun/profetoimisen suhteen.
        Olen käsittänyt, että näissä "hurmos"henkisissä liikkeissä on hyvinkin tiukka sännös mitä pitää noudattaa ja näin ollen moni "keksii" itselleen noita lahjoja, jotta saisi seurakunnan hyväksynnän.

Jotenkin koko profetoiminen ja näkyjen näkeminen kuulostaa ns. okkultismiltä tapahtui se sitten Jumalan nimissä ja Hänen seurakunnassaan tai jossain yksityisen ennustajan luona.

Itse en luota kyllä minkäänlaiseen ihmisen sanomaan ennustukseen tai profetiaan. Raamatussa on sanottu, ettei ihminen tiedä päivää ei aikaa...siis mihin näitä profetoimisia tai näkyjä oikein tarvitaan.
        Tarvitaanko niitä siihen, että sillä "todistellaan" tämän olevan oikea hengellinen liike vai siihen, että "valitut" tietävät mitä milloinkin on tuleva ja miten on tehtävä, jotta selviäisi ikuiseen elämään?

Profeetta, käsittääkseni ainoita oikeita profeettoja on olleet Jeesus ja Muhamed ja Buddha ym. valaistuneet henkilöt. Ei enää näitä valaistuneita ihmisiä synny ja jos syntyy ei ainakaan jokaikisessa herätysliikkeessä, jossa profetoidaan.

Itse laitan kaikkinaisen profetoimisen ja ennustamisen ja näkyjen näkemisen samaan lokeroon, eli kielletyt asiat.
        En halua kuullu ihmiseltä mitä tulevan pitää, uskon Jumalan tekevän niin kuin Hän on suunnitellut.

Sinä saat uskoa profetoimiseen , itselläni vain on tällainen käsitys.

Enkä minätiedä kumman käsitys on oikea vai onko kummankaan.

Oikein rauhaisaa ja rakkauden täyteistä elämää sinulle jli :)

Kirjoitit:
        1Kor.13:8-10"

Vastaan:
        Tarkassa käännöksessä mainitaan tässä jakeessa tiedon KATOAVAN. Olemme kaiketi samaa mieltä siitä, ettei tieto VIELÄ ole kadonnut ?
        Niin kauan kuin elämme täällä kiusausten korvessa ja perkeleen temmellyskentässä, me tarvitsemme visusti KAIKKIA Pyhän Hengen armolahjoja ja Korkein suokoon Pyhän Henkensä kautta niitä ylen runsaasti !

Suuri vahinko on, että useimmat kristilliset herätysliikkeet eivät edes hyväksy Pyhän Hengen armolahjojen olemassaoloa, puhumattakaan, että siellä kannustettaisiin niitten raittiiseen käyttämiseen srk-ruumiin rakentamiseksi ! Tällainen harhaoppi on saatanalle voitto, koska hän tietää miten tehokkaita aseita kaikki aidot Pyhän Hengen armolahjat olisivat srk:n jäsenten käytössä juuri häntä vastaan.

Armolahjojen tarkoituksena on nimenomaan rakentaa srk-ruumista pyhityksen ja opin suhteen raittiiseen suuntaan ja voitokkaaseen hengelliseen elämään, jotta perkeleen pauloissa olevat sieluparat vapautuisivat synnin kahleista.

- - -

Kirjoitit: "Profeetta, käsittääkseni ainoita oikeita profeettoja on olleet Jeesus ja Muhamed ja Buddha ym. valaistuneet henkilöt."

Vastaan:
        Jeesus oli ja on ENEMMÄN kuin profeetta, sillä Hän on tämän maailmankaikkeutemme Luoja !

Mitä tulee Muhammed'iin ja Buddha'an, niin he olivat nimenomaan VÄÄRIÄ profeettoja, joihin Jeesus vakavasti varoitti meitä uskomasta !

Siunausta edelleen pohdintoihisi Jeshuassa !
        PS. Jeshua on Jeesuksen alkuperäinen nimi...

• arvaapa vaan

Vois olla ihan tottakin. En epäile lainkaan.

• AOAOAOAOAOAOAO

Menee pätemään jonnekin muualle. Mikään palsta ei kaipaa vanhojen viestien nostattelijoita, joihin sinä kuulut.

Käskikö Jumala sinua tulla tekemään kiusaa ?

• arvaapa vaan
        AOAOAOAOAOAOAO kirjoitti:

Menee pätemään jonnekin muualle. Mikään palsta ei kaipaa vanhojen viestien nostattelijoita, joihin sinä kuulut.

Käskikö Jumala sinua tulla tekemään kiusaa ?

Ei. Miten niin?

• ARALLA MIELELLÄ

näkyyy täällä vihdoin olevan ihan oikeita uskovia ja profeettoja niin kuin tuo Jakob.

muut tuppaa olemaan pakana pilkkaajia. Pilkka sattuu omaan nilkkaan ennemmin tai myöhemmin.

MUISTA .

JOKAISESTA TURHASTA SANASTA MITÄ TÄNNE KIRJOITAT TULET TEKEMÄÄN KATKERASTI TILIÄ HERRAN JEESUKSEN EDESSÄ !

• sjfäg

Ateistien sivulta lempatut häiriköt on tällä sivustolla ja kun poistetaan heidän herjaukset niin alkaa vanhojen viestien vyörytys. No, osataan sitä meilläkin- on opittu jo. Ateistien sivustolle kristityt nyt rynnineet, joten sinne vaan.

• KTS (Ei kirj.)

Tässä ennustuksessa on oivallinen kohta tämä:

"Kansaa köyhistä maista virtaa Eurooppaan. He tulevat myös Skandinaviaan ja Norjaan. Kansa ei pidä siitä, että he ovat täällä ja tulevat olemaan kovia heitä kohtaan. ...... He, jotka ovat jäljellä rikkaissa maissa yrittävät paeta köyhimpiin maihin, jotka eivät ole vahingoittuneet. Siellä heitä kohdellaan niin kuin me kohtelemme heitä täällä, eivätkä ole halukkaita ottamaan meitä vastaan."

Uskonnollinen turhislössi, äärimmäinen oikeisto on nimenomaan tuo tylyttävä lössi, joka tämän ennustuksen mukaan saa lopulta maistaa omaa lääkettään...heh...kjeh...

Mut ei se silti opi.

• dildorakas

no manii mulle no manii mulle no manii mulle - "mitä sanoinkaan"?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jalankulkija kuoli. Poliisi etsii mustaa BMW Coupe -autoa, jossa on punertavat vanteet.

Jalankulkija kuoli jäätyään auton alle Joensuussa – kuljettaja pakeni, poliisi pyytää havaintoja https://www.mtvuutiset.
      Joensuu
      260
      6051
    2. Mikä vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin sinne tyhjään tilaan, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki
      Maailman menoa
      94
      3559
    3. PÄIVÄN PARAS: Nigerialainen haki turvapaikkaa Suomesta, lähti takas huilaamaan

kotimaahansa, koska turvapaikan saaminen kesti niin kauan. Ja tämän kertoo ihan Yle, eikä yhtään toimittaja kyseenalaist
      Maailman menoa
      138
      3545
    4. Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan

eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma
      Maailman menoa
      42
      3123
    5. Vassarina hymyilyttää vaurastuminen persujen kustannuksella

Olen sijottanut määrätietoisesti osan Kelan tuista pörssiosakkeisiin, ja salkku on paisunut jo toiselle sadalle tuhanne
      Maailman menoa
      84
      3043
    6. Riikka runnoo: Elisalta potkut 400:lle

Erinomaisen hallitusohjelman tavoite 100 000 työllistä lisää yksityisellä sektorilla on kohta saavutettu. Toivotaan toiv
      Maailman menoa
      104
      2857
    7. Pidennetään viikko 8 päiväiseksi

Ja jätetään työpäivien määrä nykyiseen 5:een. Tuo olisi kompromissiratkaisu vellovaan keskusteluun työajan lyhentämisest
      Maailman menoa
      17
      2480
    8. Pääseekö kuka tahansa hoitaja katselemaan kenen tahansa ihmisen terveystietoja?

"Meeri selaili puhelinta uteliaisuuttaan ja katuu nyt – Moni hoitaja on tehnyt saman rikoksen Tuttujen ihmisten asiat k
      Maailman menoa
      114
      2450
    9. Miksi eristäydyt?

Onko jokin syy kun vetäydyt omiin oloihin?
      Ikävä
      181
      2102
    10. Vapaa- ajan asunto palanut Haapavedellä

Haapavesi päässyt Iltalehteen Vapaa- ajan asunto palanut 35 neliötä palanut. Missä päin tämä on ollut? Poliisin tutkinn
      Haapavesi
      10
      1625
    Aihe