Auto siis vuosimallia 2003, minkälaisia kokemuksia. Onko tekniikka luotettavaa toimimaan talvellakin, kuten esimerkiksi auton hituvirtapuoli?
MB 180 kompressor?
7
4205
Vastaukset
- kokemuksia uudemmasta
Autoa hankkiessa selvittelin samoja asioita. En ole kuullut että olisi ongelmia. Ensimmäisillä kompessoreilla on takana jo useita satojatuhansia.
- Lisävalofanaatikko
Erinomainen auto ja moottori. On tehoa, vääntöä ja talvella riittää lämpöä (lämpenee nopeasti). Suosittelen hommaamaan automaattivaihteisen auton koska keppivaihteisto ei ole häävi. Yllättävän hyvä etenemiskyky talvikelissä, esim. samanikäiset etuvetoiset Volvo V70:t jäävät liikennevaloista lähdettäessä revittämään keula puolelta toiselle vedellen. Yleiskulutus sekalaisessa ajossa 9 - 10 litraa/100 km. Kohtuullisen hyvät ajovalot. Ei ruostu herkästi, toisin kuin Väyrynen = E-malli. Jousitusmukavuudessa häviää Väyryselle.
- Teukka*
Lisävalofanaatikko kirjoitti:
Erinomainen auto ja moottori. On tehoa, vääntöä ja talvella riittää lämpöä (lämpenee nopeasti). Suosittelen hommaamaan automaattivaihteisen auton koska keppivaihteisto ei ole häävi. Yllättävän hyvä etenemiskyky talvikelissä, esim. samanikäiset etuvetoiset Volvo V70:t jäävät liikennevaloista lähdettäessä revittämään keula puolelta toiselle vedellen. Yleiskulutus sekalaisessa ajossa 9 - 10 litraa/100 km. Kohtuullisen hyvät ajovalot. Ei ruostu herkästi, toisin kuin Väyrynen = E-malli. Jousitusmukavuudessa häviää Väyryselle.
Kiitoksia tiedoista, ilmeisen tyytyväinen olet ollut kyseiseen autoon. Autokuume nousee entisestään. =) Miten lie sähkövikojen suhteen, onko niistä kokemuksia?
- Lisävalofanaatikko
Teukka* kirjoitti:
Kiitoksia tiedoista, ilmeisen tyytyväinen olet ollut kyseiseen autoon. Autokuume nousee entisestään. =) Miten lie sähkövikojen suhteen, onko niistä kokemuksia?
Sähkövioista ei ole kokemusta, itse olen ajanut vasta n. 50.000 km (auton mittarissa pitkälti yli 200 tkm...) Luulenpa että ilmastointilaitteen ilmansuuntauksen läppä pitää jossain vaiheessa uusia, ilmeisesti muutaman satasen remppa koska tulee jokin sähköservo/-moottori samassa paketissa. Iskareita, puslia, jarrulevyjä ym. pyöränripustuksen osia on pitänyt vaihtaa ja pyöränkulmia säätää. Kun on peltivanteet käytössä (siis EI alumiinivanteet) ja pyöränkulmat kohdillaan niin ainakin Michelinin renkailla kulkee kohtuullisen hyvin suoraan. Tosin sivutuuliherkkyys on melkoinen johonkin etuveto-Golfiin verrattuna. Lisäksi erilaiset tien kallistukset, montut, kaivonkannen syvennykset kaupunkialueella ja urat vaikuttavat ajosuuntaan. Eli ohjauksen korjausliikkeitä pitää tehdä ja kaltevilla teillä on rattia vängättävä koko ajan hieman vasemmalle jottei auto ajaudu oikeanpuoleiseen ojaan. Mutta sellaista se yleensä on takavetoisilla autoilla (ehkä BMW:llä em. "oireet" vielä herkempiä, vastaavasti ohjaus on kevyempi, Mersu on "tahmeampi" :) Mutta eipä vetele kiihdytyksissä, ESP ja luistonrajoitus toimivat erinomaisesti, jarrut ovat tehokkaat sekä mahdollinen kuorma vain parantaa vetävien takapyörien pitoa (vrt. etuvetoiset joissa kuorma heikentää pitoa).
PS: varmista että ostattelemassasi autossa on tuulilasin pyyhkijän sadetunnistin! - Teukka*
Lisävalofanaatikko kirjoitti:
Sähkövioista ei ole kokemusta, itse olen ajanut vasta n. 50.000 km (auton mittarissa pitkälti yli 200 tkm...) Luulenpa että ilmastointilaitteen ilmansuuntauksen läppä pitää jossain vaiheessa uusia, ilmeisesti muutaman satasen remppa koska tulee jokin sähköservo/-moottori samassa paketissa. Iskareita, puslia, jarrulevyjä ym. pyöränripustuksen osia on pitänyt vaihtaa ja pyöränkulmia säätää. Kun on peltivanteet käytössä (siis EI alumiinivanteet) ja pyöränkulmat kohdillaan niin ainakin Michelinin renkailla kulkee kohtuullisen hyvin suoraan. Tosin sivutuuliherkkyys on melkoinen johonkin etuveto-Golfiin verrattuna. Lisäksi erilaiset tien kallistukset, montut, kaivonkannen syvennykset kaupunkialueella ja urat vaikuttavat ajosuuntaan. Eli ohjauksen korjausliikkeitä pitää tehdä ja kaltevilla teillä on rattia vängättävä koko ajan hieman vasemmalle jottei auto ajaudu oikeanpuoleiseen ojaan. Mutta sellaista se yleensä on takavetoisilla autoilla (ehkä BMW:llä em. "oireet" vielä herkempiä, vastaavasti ohjaus on kevyempi, Mersu on "tahmeampi" :) Mutta eipä vetele kiihdytyksissä, ESP ja luistonrajoitus toimivat erinomaisesti, jarrut ovat tehokkaat sekä mahdollinen kuorma vain parantaa vetävien takapyörien pitoa (vrt. etuvetoiset joissa kuorma heikentää pitoa).
PS: varmista että ostattelemassasi autossa on tuulilasin pyyhkijän sadetunnistin!Kiitoksia kokemuksista. Auto tuli laitettua ja ajettavuudelta on kyllä vaikuttanut ihan mukavalta. Aina vain hirvittää noi viat mitä vastaan vois tulla, kun nyky päivänä korjauskustannuksetkin ovat nousseet aikalailla kaikenlaisen elektroniikan myötä.
- myömyös
meil 2002 c200 komp. Varmaan aika samanlainen. vuoden käytön jälkeen (ajettu 180000) men bensa pumppu, ei jaksanu riittäväst tehä painetta... pösilöt etti vikaa sytytyksestä... asiantuteval sähkökorjaamol löytyi vika heti... 300e pumppuineen ja vaihtoineen . eikä ees tarvike osa
- Teukka*
Miten vika ilmeni? Alkoiko auto nykimään, vai meinasiko "tukehtua"?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 783985
- 2013062
- 253020
- 492848
- 242794
Kuule rakas...
Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl412525Miten hitsissä ulosoton asiakas?
On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez3042444Kela valvoo lasten tilejä.
Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen2262117Törmättiin tänään
enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v241997- 441967