Ulvilan surma

Selviääkö??

Koskaan.vaikka joku viranomainen näin ip lehissä mainostaa. alkulähtökohta on HUONO .Jos surmatun asuin kumppani on venäläinen ja itse surmattu on ns. homo. em.johtuen tekijä voi olla esim. palkkamurhaaja venäjältä käsin. joku tietää senkin.

51

4872

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ettei ole

      jo selvinnyt kun tämä premiata on sen murhaajan tavannut kaksi viikkoa ennen murhaa ja katsonut silmästä silmään..? Tosi outoa ettei ole vieläkään selvinnyt...

    • toisaalta kyseessä ei liene homomurha, vaikka paikkakunnalla halutaankin väittää että Puputti ja Lahti olisivat olleet pari. Jos Puputin kuolema on kytkyssä, hänet on suljettu pois murhaajana. Hän saattoi tietää murhaajan. En ihmettelisi vaikka olisi saanut osuman taser 36:sta, joutunut säkkiin ja säkistä mereen.

      Ottaen huomioon että tuo homoparihuhu pohjannee tahoihin, joilla on yhteyksiä huumepiireihin kysyn miksi noin tahdotte väittää?

      Puputin ja lesken voi jättää rauhaan. Leskellä on kestämistä ilmankin.

      • tai miten

        Puputti kuuluu tähän ulvilan kuvioon. onko sama puputtu joka lauloi oliko ny make vai mikä se on.


      • tai miten kirjoitti:

        Puputti kuuluu tähän ulvilan kuvioon. onko sama puputtu joka lauloi oliko ny make vai mikä se on.

        paikassa aikoinaan.....

        Itseasiassa siis voi olla että on yhteys montaakin tietä.....tiedekunnasta riippumatta.

        Kerroin joskus aiemmin että sen uhkauspuheluja saaneen pikkumiehen veljen talo koitettiin polttaa...... uhkaaja ei maininnut mitään vaatimusta, muuta kuin nyt saa riittää!!!

        Avainkysymys on mikä saa riittää?
        Minkä pitää loppua heti tai edessä on kuolema?

        Ilmeetön murhaajan tuntomerkkinä viittaa tiettyyn neurologiseen sairauteen tai hyvään/vanhanaikaiseen joulupukkinaamariin ilman partaa....aivovamma sopisi käytökseen.

        Psykologi ei osannut kohdata aivovammapotilasta.


      • tuijottavat
        premiata kirjoitti:

        paikassa aikoinaan.....

        Itseasiassa siis voi olla että on yhteys montaakin tietä.....tiedekunnasta riippumatta.

        Kerroin joskus aiemmin että sen uhkauspuheluja saaneen pikkumiehen veljen talo koitettiin polttaa...... uhkaaja ei maininnut mitään vaatimusta, muuta kuin nyt saa riittää!!!

        Avainkysymys on mikä saa riittää?
        Minkä pitää loppua heti tai edessä on kuolema?

        Ilmeetön murhaajan tuntomerkkinä viittaa tiettyyn neurologiseen sairauteen tai hyvään/vanhanaikaiseen joulupukkinaamariin ilman partaa....aivovamma sopisi käytökseen.

        Psykologi ei osannut kohdata aivovammapotilasta.

        ilmeettömät silmät.keskittyy vain tekemäänsä hyvin harkitusti.välittää vain itsestään minä minä minä.minua ei lannisteta minua ei arvostella minä kun teen niin on hyvin tehty.


      • tekijällä ollut huppu
        premiata kirjoitti:

        paikassa aikoinaan.....

        Itseasiassa siis voi olla että on yhteys montaakin tietä.....tiedekunnasta riippumatta.

        Kerroin joskus aiemmin että sen uhkauspuheluja saaneen pikkumiehen veljen talo koitettiin polttaa...... uhkaaja ei maininnut mitään vaatimusta, muuta kuin nyt saa riittää!!!

        Avainkysymys on mikä saa riittää?
        Minkä pitää loppua heti tai edessä on kuolema?

        Ilmeetön murhaajan tuntomerkkinä viittaa tiettyyn neurologiseen sairauteen tai hyvään/vanhanaikaiseen joulupukkinaamariin ilman partaa....aivovamma sopisi käytökseen.

        Psykologi ei osannut kohdata aivovammapotilasta.

        päässä. Siis tällainen kypärä. Kuinka silloin voi olla naamari, joka on ilmeetön. Jos on molemmat, taitaa tulla niin tukala olo, ettei siinä paljon murhia tehdä.
        Lahden vaimo ei muuten ollut virolainen, eikä venäläinen vaan suomalainen!
        Mistä tiedekunnasta höpiset? Kysyjä tarkoitti laulaja Markku Aroa! :D


      • Eikös
        tuijottavat kirjoitti:

        ilmeettömät silmät.keskittyy vain tekemäänsä hyvin harkitusti.välittää vain itsestään minä minä minä.minua ei lannisteta minua ei arvostella minä kun teen niin on hyvin tehty.

        juuri uhrilla ole tuijottavat silmät , ainakin sen yhden ja ainoan kuvan perusteella, mikä on julkisuudessa.


      • opiskeli
        tekijällä ollut huppu kirjoitti:

        päässä. Siis tällainen kypärä. Kuinka silloin voi olla naamari, joka on ilmeetön. Jos on molemmat, taitaa tulla niin tukala olo, ettei siinä paljon murhia tehdä.
        Lahden vaimo ei muuten ollut virolainen, eikä venäläinen vaan suomalainen!
        Mistä tiedekunnasta höpiset? Kysyjä tarkoitti laulaja Markku Aroa! :D

        kuulemma aikoinaan Kuopiossa Puputin kans. Älä sekoita tähän enää mitään markkuaroja!


      • psykopaattiin teko-
        tuijottavat kirjoitti:

        ilmeettömät silmät.keskittyy vain tekemäänsä hyvin harkitusti.välittää vain itsestään minä minä minä.minua ei lannisteta minua ei arvostella minä kun teen niin on hyvin tehty.

        tavassa, vaan aivan johonkin muuhun.

        Senpä vuoksi poliisilla on erinomaiset mahdollisuudet selvittää juttu, kunhan aikaa kuluu.


      • eihän Puputilla
        opiskeli kirjoitti:

        kuulemma aikoinaan Kuopiossa Puputin kans. Älä sekoita tähän enää mitään markkuaroja!

        ollut asiassa mitään tekemistä.


      • eihän Puputilla kirjoitti:

        ollut asiassa mitään tekemistä.

        mutta jos lähdetään tekijästä, veikataan vaikka:

        - nimi marko: sisko on lääkäri ja opiskeli Kuopiossa.Ei pidä ......... Veli kosti teon`ja osaa Hesassa asuneena etsiä myös Puputin....ja osaa taatusti sekä kosaanipolton että taserin.....

        - nimi mika: ei yhteyttä Puputtiin...on isokokoinen, sopii kuvaukseen, tummat hiukset ja ei asu virallisessa osoitteessaan. pelästyi heti ja muutti käytöstä kun uhkasi poliisilla....mihinhän katosi


        Tämä nyt vain satua.....vai onko?


      • loppua
        premiata kirjoitti:

        paikassa aikoinaan.....

        Itseasiassa siis voi olla että on yhteys montaakin tietä.....tiedekunnasta riippumatta.

        Kerroin joskus aiemmin että sen uhkauspuheluja saaneen pikkumiehen veljen talo koitettiin polttaa...... uhkaaja ei maininnut mitään vaatimusta, muuta kuin nyt saa riittää!!!

        Avainkysymys on mikä saa riittää?
        Minkä pitää loppua heti tai edessä on kuolema?

        Ilmeetön murhaajan tuntomerkkinä viittaa tiettyyn neurologiseen sairauteen tai hyvään/vanhanaikaiseen joulupukkinaamariin ilman partaa....aivovamma sopisi käytökseen.

        Psykologi ei osannut kohdata aivovammapotilasta.

        esim soittelu väärään (minun) numeroon, joka jostain syystä on tapahtunut useasti numeroiden samankaltaisuuden tms takia.


      • loppua kirjoitti:

        esim soittelu väärään (minun) numeroon, joka jostain syystä on tapahtunut useasti numeroiden samankaltaisuuden tms takia.

        Haista vittu, nyt saa riittää...

        Täyttä huutoa isolla raivolla ja hetken perästä ihan asiallinen niin kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan = ahdistuskohtaus

        Ahdistuspotilasta ei ilmoitettaisi rikostutkintaan, siitä kun on vaikea selvitä hengissä. Mutta ilmeettömyys on neurologisen sairauden oire.

        Ennen kuin hän lähetti puhelujensa perään sen tekstiviestin meillä ei ollut numeroa mihin soittaa takaisin. Soitin vain yhden puhelun numeron salaus päällä, kuuntelin uskaltamatta sanoa yhtään mitään ja pyysin vieressä istuvaa soittamaan. Hän soitti niin että numero näkyy, kertoi miehen selityksen ja pudotti kännykän lattialle, joten viesti katosi. Hävitin numerolapun taloyhtiön roskikseen. Jäin odottamaan murhaa, joka tuli n. 2 viikon päästä.


      • Siis kuitenkin
        premiata kirjoitti:

        Haista vittu, nyt saa riittää...

        Täyttä huutoa isolla raivolla ja hetken perästä ihan asiallinen niin kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan = ahdistuskohtaus

        Ahdistuspotilasta ei ilmoitettaisi rikostutkintaan, siitä kun on vaikea selvitä hengissä. Mutta ilmeettömyys on neurologisen sairauden oire.

        Ennen kuin hän lähetti puhelujensa perään sen tekstiviestin meillä ei ollut numeroa mihin soittaa takaisin. Soitin vain yhden puhelun numeron salaus päällä, kuuntelin uskaltamatta sanoa yhtään mitään ja pyysin vieressä istuvaa soittamaan. Hän soitti niin että numero näkyy, kertoi miehen selityksen ja pudotti kännykän lattialle, joten viesti katosi. Hävitin numerolapun taloyhtiön roskikseen. Jäin odottamaan murhaa, joka tuli n. 2 viikon päästä.

        luit viestin. Et ole kertonut, mitä se sisälsi!
        Muistat varmaan siitä jotakin vaikka känny rikkontuikin??


      • selitys...
        premiata kirjoitti:

        Haista vittu, nyt saa riittää...

        Täyttä huutoa isolla raivolla ja hetken perästä ihan asiallinen niin kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan = ahdistuskohtaus

        Ahdistuspotilasta ei ilmoitettaisi rikostutkintaan, siitä kun on vaikea selvitä hengissä. Mutta ilmeettömyys on neurologisen sairauden oire.

        Ennen kuin hän lähetti puhelujensa perään sen tekstiviestin meillä ei ollut numeroa mihin soittaa takaisin. Soitin vain yhden puhelun numeron salaus päällä, kuuntelin uskaltamatta sanoa yhtään mitään ja pyysin vieressä istuvaa soittamaan. Hän soitti niin että numero näkyy, kertoi miehen selityksen ja pudotti kännykän lattialle, joten viesti katosi. Hävitin numerolapun taloyhtiön roskikseen. Jäin odottamaan murhaa, joka tuli n. 2 viikon päästä.

        siitäkään et tainnut kertoa. Kai siitä jotain muistat??


      • selitys... kirjoitti:

        siitäkään et tainnut kertoa. Kai siitä jotain muistat??

        nimissään uhkausviestejä tietokoneella ja poliisi tutkii jo asiaa.

        Esitti sen verran asiallisesti että ilman numeron salausta soittanut herra J. U. uskoi asiaan.

        Jäin vain ihmettelemään, miten ne soitot loppuivat samantien....ai niin, J.U. sai jälkikäteen viestin tyttöystäväsi haluaa tunnustaa....joten oletin että yrittää vihjata/kiristää tietämättä että ilmoittauduin posliininmaalaukseen vasta tapahtumapäivän aamuna, koska valitettavasti en saanutkaan pyytämääni loppulausuntoa varten tilaisuutta enkä voinut pyytää ajoissa opettajaa todistajakseni. Enkä myöskään alusvaatekaupan myyjiä, vahinko minulle.


      • Siis kuitenkin kirjoitti:

        luit viestin. Et ole kertonut, mitä se sisälsi!
        Muistat varmaan siitä jotakin vaikka känny rikkontuikin??

        tallella, sillä kännyä ei heitetty roskikseen heti, mutta sitä ei varmaankaan saa sieltä ulos.


      • salaperäistä
        premiata kirjoitti:

        nimissään uhkausviestejä tietokoneella ja poliisi tutkii jo asiaa.

        Esitti sen verran asiallisesti että ilman numeron salausta soittanut herra J. U. uskoi asiaan.

        Jäin vain ihmettelemään, miten ne soitot loppuivat samantien....ai niin, J.U. sai jälkikäteen viestin tyttöystäväsi haluaa tunnustaa....joten oletin että yrittää vihjata/kiristää tietämättä että ilmoittauduin posliininmaalaukseen vasta tapahtumapäivän aamuna, koska valitettavasti en saanutkaan pyytämääni loppulausuntoa varten tilaisuutta enkä voinut pyytää ajoissa opettajaa todistajakseni. Enkä myöskään alusvaatekaupan myyjiä, vahinko minulle.

        tekstisi. Ymmärrän , että J.U. on miesystäväsi ja jos tuo räyhäsoittaja todella on murhaaja, niin hän tuntee teidät molemmat tai ainakin omistaa puhelinnumerone?
        Eikö J.U:n myöhemmin saamassa viestissä muka ole lähettäjän puh nroa?

        Pitäisiköhän sinua uskoa vai ei?


      • välittäjän palvelimelta.
        Siis kuitenkin kirjoitti:

        luit viestin. Et ole kertonut, mitä se sisälsi!
        Muistat varmaan siitä jotakin vaikka känny rikkontuikin??

        Että tiedoksi...


      • sen mahdollisuuksiin
        salaperäistä kirjoitti:

        tekstisi. Ymmärrän , että J.U. on miesystäväsi ja jos tuo räyhäsoittaja todella on murhaaja, niin hän tuntee teidät molemmat tai ainakin omistaa puhelinnumerone?
        Eikö J.U:n myöhemmin saamassa viestissä muka ole lähettäjän puh nroa?

        Pitäisiköhän sinua uskoa vai ei?

        kannattaa uskoa eikä hourupäihin...


      • välittäjän palvelimelta. kirjoitti:

        Että tiedoksi...

        etteivät tarkistaneet. Kirjoitin asiasta tänne ajat sitten.

        Eli jos näkyy vielä, viesti on olemassa.


      • pääasiallinen
        premiata kirjoitti:

        etteivät tarkistaneet. Kirjoitin asiasta tänne ajat sitten.

        Eli jos näkyy vielä, viesti on olemassa.

        poliisilleilmoittelupalsta ole.
        Mitähän mahtaa laki sanoa siitä, että ei kerro poliisille rikoksen selvittämisen kannalta mahdollisia tärkeitä tietoja?


      • täh?

        sanoi, että Puputin ja lesken vois jättää rauhaan??? Perustelepa se miksi leski piti jättää rauhaan? Sai kyllä ollakin kaksi ja puoli vuotta mutta, mutta...mitä sanot nyt premiata, muka kaiken tietävä?


    • olisi tietää,

      - miksi murhaaja valitsi ikälopun kalaveitsen. Tosin sitä oli terotettu, siis suunnitelmallisuutta! Miksei valinnut tehdasuutta, takuulla terävää, josta ei puutu paloja ja joka ei ole tunnistettavissa helposti.
      - Olisiko tekoväline yleisön tunnistettavissa , jos poliisi näyttäisi sen kokonaan? Jos tekijä on tullut kaukaa, onko hän todella raahannut tuota rapaveistä mukanaan, vai onko se jonkun naapurin grilliltä napattu ja siis ei-suunnitelmallisen!
      - Millä esineella rikkoi 3-kertaisen ovenlasin? Ei onnistu ihan hellapuulla.
      - Miksi ovea ei avattu kertaakaan, vaikka ulosmeno olisi voinut onnistua juoheammin avaamalla?
      - Onko naapurustossa kenties joku avustaja, joka piilotti tekijän ja tämän verivaatteet?
      - Käytti huppua, oliko siis perheen tuttu?
      - Jättikö verisen veitsen kenties tahallaan lattialle hämätäkseen. Naapurihan voisi sen tunnistaa ja tutkijat hukkaisivat aikaansa.

      • vähän pohdintaa

        - Koska kyse mitä ilmeisimmin on amatööristä, on tekovälineeksi valikoitunut oman keittiön pelottavin eli paras väline. Tehdasuus olisi maksanut, ja kyllähän ostaja saatetaan muistaa. Siispä ihan rationaalinen ratkaisu.

        - Yleisö tunnistelee ja ei tunnistele. Jos kaveri asuu suurin piirtein yksin, on ihan yhdentekevä juttu. Auton tunnistaminenm, jos siis sellainen oli käytössä, oli paljon suurempi riski.

        - Mielenkiintoinen juttu tuo lasin rikkominen, mutta eiköhän siinäkin ole käytetty melkoisen bulkkista tavaraa, jota ei voi liittää mihinkään linjaan. Vrt Merihaan surma, jossa poliisi pääsi harvinaisen lekan jäljille.

        - Tuo ovenavaamattomuus, jos ylipäänsä pitää paikkaansa, kertoo ehkä siitä, että tekijä oli melkoisen hermostunut tai jopa tyhmä.

        - Naapurustossa avustaja? Teoriassa mahdollista, mutta erittäin epätodennäköistä. Forumeilla rakastetaan salaliittoteorioita, ja vaimoahan on jo epäilty, samoin homorakastajaa. Seuraavaksi paikkakunnan pappi tuodaan mukaann keskusteluun epäiltynä.

        - Tuo hupun käyttö on äärimmäisen mielenkiintoinen juttu. Tekijä tiesi, että tulisi vaimon näkemäksi, mutta mitä muuta? Huvittavaahan tässä on se, että nyt dna-tunnistaa tekijän heti paljon varmemmin, mutta kaveri ei vain ole vielä sattunut hollille.

        Itse uskon, että tapaus ratkeaisi, jos poliisi huolellisesti selvittäisi Lahden teletunnistetiedot ja ketkä ovat olleet samalla alueella milloinkin. Jos pitää paikkaansa, että Lahti oli tullut murhayönä kotiin, niin mitä ilmeisimmin häntä on seurattu Turusta, vai mistä ikinä tulikaan, asti. Todennäköisesti kumpaankin suuntaan. Samoin olisi selvitettävä tappoiko joku Lahden "uhreista" itsensä, mikä olisi aiheuttanut katkeruutta ns. ulkopuolisessa.


      • oli,
        vähän pohdintaa kirjoitti:

        - Koska kyse mitä ilmeisimmin on amatööristä, on tekovälineeksi valikoitunut oman keittiön pelottavin eli paras väline. Tehdasuus olisi maksanut, ja kyllähän ostaja saatetaan muistaa. Siispä ihan rationaalinen ratkaisu.

        - Yleisö tunnistelee ja ei tunnistele. Jos kaveri asuu suurin piirtein yksin, on ihan yhdentekevä juttu. Auton tunnistaminenm, jos siis sellainen oli käytössä, oli paljon suurempi riski.

        - Mielenkiintoinen juttu tuo lasin rikkominen, mutta eiköhän siinäkin ole käytetty melkoisen bulkkista tavaraa, jota ei voi liittää mihinkään linjaan. Vrt Merihaan surma, jossa poliisi pääsi harvinaisen lekan jäljille.

        - Tuo ovenavaamattomuus, jos ylipäänsä pitää paikkaansa, kertoo ehkä siitä, että tekijä oli melkoisen hermostunut tai jopa tyhmä.

        - Naapurustossa avustaja? Teoriassa mahdollista, mutta erittäin epätodennäköistä. Forumeilla rakastetaan salaliittoteorioita, ja vaimoahan on jo epäilty, samoin homorakastajaa. Seuraavaksi paikkakunnan pappi tuodaan mukaann keskusteluun epäiltynä.

        - Tuo hupun käyttö on äärimmäisen mielenkiintoinen juttu. Tekijä tiesi, että tulisi vaimon näkemäksi, mutta mitä muuta? Huvittavaahan tässä on se, että nyt dna-tunnistaa tekijän heti paljon varmemmin, mutta kaveri ei vain ole vielä sattunut hollille.

        Itse uskon, että tapaus ratkeaisi, jos poliisi huolellisesti selvittäisi Lahden teletunnistetiedot ja ketkä ovat olleet samalla alueella milloinkin. Jos pitää paikkaansa, että Lahti oli tullut murhayönä kotiin, niin mitä ilmeisimmin häntä on seurattu Turusta, vai mistä ikinä tulikaan, asti. Todennäköisesti kumpaankin suuntaan. Samoin olisi selvitettävä tappoiko joku Lahden "uhreista" itsensä, mikä olisi aiheuttanut katkeruutta ns. ulkopuolisessa.

        tekijä livisti Ulvilan yöhön 9 min ennen poliisin tuloa vai oliko se vain 6 min ?). Mihin hän hävisi? Mikä oli auton osuus ja oliko sitä lainkaan? Mikä huoltoasema tai muu paikka on sellaisen etäisyyden päässä, että jälkien siivoaminen onnistuu? Vai eikö poliisille tullut mieleen? Vai onko tapauksen selviäminen edelleen kymmenien tai muutaman sadan metrin päässä tapahtumatalosta? Miksi naapurit vaikenevat? Pelkäävätkö? Millainen yhteisömoraali paikkakunnalla ylipäätään on? Enhän minä kuollut; muusta viis?


      • varsinkin sillä
        oli, kirjoitti:

        tekijä livisti Ulvilan yöhön 9 min ennen poliisin tuloa vai oliko se vain 6 min ?). Mihin hän hävisi? Mikä oli auton osuus ja oliko sitä lainkaan? Mikä huoltoasema tai muu paikka on sellaisen etäisyyden päässä, että jälkien siivoaminen onnistuu? Vai eikö poliisille tullut mieleen? Vai onko tapauksen selviäminen edelleen kymmenien tai muutaman sadan metrin päässä tapahtumatalosta? Miksi naapurit vaikenevat? Pelkäävätkö? Millainen yhteisömoraali paikkakunnalla ylipäätään on? Enhän minä kuollut; muusta viis?

        asuinalueella kehno. Ihmekös tuo, ahdas sumppu -90-luvulla tehtyjä taloja joissa asustelee neurooseista kärsiviä kiireisiä koheltajia eli vuorovaikutusvammaisia...


      • orapihlaja-aidan
        varsinkin sillä kirjoitti:

        asuinalueella kehno. Ihmekös tuo, ahdas sumppu -90-luvulla tehtyjä taloja joissa asustelee neurooseista kärsiviä kiireisiä koheltajia eli vuorovaikutusvammaisia...

        takana voi siis huomiota herättämättä vaikka kävellä aamulenkkinsä käsillään lumihangessa, ottaa buranaa oluensa kanssa ja pöhnässä käydä pisteleen myöhäisillä kotiintuloillaan häiritsevän
        naapurin seulaksi......

        No,onhan naapurusto toki käyty läpi ja kuultu?


      • mut ei ny ihan
        oli, kirjoitti:

        tekijä livisti Ulvilan yöhön 9 min ennen poliisin tuloa vai oliko se vain 6 min ?). Mihin hän hävisi? Mikä oli auton osuus ja oliko sitä lainkaan? Mikä huoltoasema tai muu paikka on sellaisen etäisyyden päässä, että jälkien siivoaminen onnistuu? Vai eikö poliisille tullut mieleen? Vai onko tapauksen selviäminen edelleen kymmenien tai muutaman sadan metrin päässä tapahtumatalosta? Miksi naapurit vaikenevat? Pelkäävätkö? Millainen yhteisömoraali paikkakunnalla ylipäätään on? Enhän minä kuollut; muusta viis?

        Jotenkin luulisi, että koirat ovat osanneet johdattaa poliisit auton pysäköintipaikalle. tätä ei tosin ole koskaan kerrottu julkisuudessa, eivätkä toimittajat ole myöskään ymmärtäneet asiasta kysyä. Ihan vastaavasti olisi naapurustoon kadonnut löydetty koirien avulla. Muutoinkaan en millään jaksa uskoa tuota naapurustoteoriaa. Jos Lahdella olisi ollut epäsopua naapurin kanssa, niin kai tämä naapuri olisi tiedossa ja dna-testattu. Ja jos avunantajaan vihjaillaan, niin olisi se melkoinen sattuma. Ja kuten todettu, koirat olisivat vieneet ovelle. Eli kyllä tekijä kaikella todennäköisyydellä on poistunut paikalta kiireen vilkkaa ja mitä ilmeisimmin autolla. 9 minuuttia kuullostaa vähältä, mutta tarkoittaa öisellä tiellä rauhallisestikin ajellen yli 10 km etumatkaa.


      • paras väline"
        vähän pohdintaa kirjoitti:

        - Koska kyse mitä ilmeisimmin on amatööristä, on tekovälineeksi valikoitunut oman keittiön pelottavin eli paras väline. Tehdasuus olisi maksanut, ja kyllähän ostaja saatetaan muistaa. Siispä ihan rationaalinen ratkaisu.

        - Yleisö tunnistelee ja ei tunnistele. Jos kaveri asuu suurin piirtein yksin, on ihan yhdentekevä juttu. Auton tunnistaminenm, jos siis sellainen oli käytössä, oli paljon suurempi riski.

        - Mielenkiintoinen juttu tuo lasin rikkominen, mutta eiköhän siinäkin ole käytetty melkoisen bulkkista tavaraa, jota ei voi liittää mihinkään linjaan. Vrt Merihaan surma, jossa poliisi pääsi harvinaisen lekan jäljille.

        - Tuo ovenavaamattomuus, jos ylipäänsä pitää paikkaansa, kertoo ehkä siitä, että tekijä oli melkoisen hermostunut tai jopa tyhmä.

        - Naapurustossa avustaja? Teoriassa mahdollista, mutta erittäin epätodennäköistä. Forumeilla rakastetaan salaliittoteorioita, ja vaimoahan on jo epäilty, samoin homorakastajaa. Seuraavaksi paikkakunnan pappi tuodaan mukaann keskusteluun epäiltynä.

        - Tuo hupun käyttö on äärimmäisen mielenkiintoinen juttu. Tekijä tiesi, että tulisi vaimon näkemäksi, mutta mitä muuta? Huvittavaahan tässä on se, että nyt dna-tunnistaa tekijän heti paljon varmemmin, mutta kaveri ei vain ole vielä sattunut hollille.

        Itse uskon, että tapaus ratkeaisi, jos poliisi huolellisesti selvittäisi Lahden teletunnistetiedot ja ketkä ovat olleet samalla alueella milloinkin. Jos pitää paikkaansa, että Lahti oli tullut murhayönä kotiin, niin mitä ilmeisimmin häntä on seurattu Turusta, vai mistä ikinä tulikaan, asti. Todennäköisesti kumpaankin suuntaan. Samoin olisi selvitettävä tappoiko joku Lahden "uhreista" itsensä, mikä olisi aiheuttanut katkeruutta ns. ulkopuolisessa.

        Kun noin sanot, tulee vielä yxi juonne mieleen: Paikkakunnalla tilapäisesti,esim parakissa asustava mies, jolla on reissuveitsenä vain tuo kulunut veitsi, jolla levitetään voit ja leikataan leivät. Jouti jättää murhapaikalle. Sehän olisi pitänyt pestäkin.!!


      • hälytyksestä tulo
        mut ei ny ihan kirjoitti:

        Jotenkin luulisi, että koirat ovat osanneet johdattaa poliisit auton pysäköintipaikalle. tätä ei tosin ole koskaan kerrottu julkisuudessa, eivätkä toimittajat ole myöskään ymmärtäneet asiasta kysyä. Ihan vastaavasti olisi naapurustoon kadonnut löydetty koirien avulla. Muutoinkaan en millään jaksa uskoa tuota naapurustoteoriaa. Jos Lahdella olisi ollut epäsopua naapurin kanssa, niin kai tämä naapuri olisi tiedossa ja dna-testattu. Ja jos avunantajaan vihjaillaan, niin olisi se melkoinen sattuma. Ja kuten todettu, koirat olisivat vieneet ovelle. Eli kyllä tekijä kaikella todennäköisyydellä on poistunut paikalta kiireen vilkkaa ja mitä ilmeisimmin autolla. 9 minuuttia kuullostaa vähältä, mutta tarkoittaa öisellä tiellä rauhallisestikin ajellen yli 10 km etumatkaa.

        joten etunatka on ollut ehkä vain muutamia minuutteja...


      • Kuin pieru Saharaan
        hälytyksestä tulo kirjoitti:

        joten etunatka on ollut ehkä vain muutamia minuutteja...

        Vaikka olisi ollut vain kaksi minuuttia, ei poliisilla ollut toivoakaan saada kiinni autolla lähtenyttä. Eivät tienneet edes poistumissuuntaa.


      • jotain tiedetään
        mut ei ny ihan kirjoitti:

        Jotenkin luulisi, että koirat ovat osanneet johdattaa poliisit auton pysäköintipaikalle. tätä ei tosin ole koskaan kerrottu julkisuudessa, eivätkä toimittajat ole myöskään ymmärtäneet asiasta kysyä. Ihan vastaavasti olisi naapurustoon kadonnut löydetty koirien avulla. Muutoinkaan en millään jaksa uskoa tuota naapurustoteoriaa. Jos Lahdella olisi ollut epäsopua naapurin kanssa, niin kai tämä naapuri olisi tiedossa ja dna-testattu. Ja jos avunantajaan vihjaillaan, niin olisi se melkoinen sattuma. Ja kuten todettu, koirat olisivat vieneet ovelle. Eli kyllä tekijä kaikella todennäköisyydellä on poistunut paikalta kiireen vilkkaa ja mitä ilmeisimmin autolla. 9 minuuttia kuullostaa vähältä, mutta tarkoittaa öisellä tiellä rauhallisestikin ajellen yli 10 km etumatkaa.

        Katselin paikkaa kartalta ja Google Earthista, ja pari asiaa valkeni. Yksi on se, että poliisi on varmasti tiennyt mihin tekijä katosi eli missä auto suurin piirtein oli parkissa. Jos mies on pinkonut esim. Katajamäentielle, niin jäljet lumessa ovat todennäköisesti kertoneet sen. Olenko väärässä, kun kuvittelen sen Volvo-havainnon olleen juuri sieltä? Mielenkiintoinen vaihtoehto olisi myös se, että tekijä olisi jättänyt autonsa kartalla tyhjältä näyttävälle Tutintielle, jonne on n. 200 metrin pelto- tai metsätaival, mistä myös tietysti olisi jäljet.

        Eli mitä ilmeisimmin poliisilla on tästä asiasta tietoa, jota ei ole haluttu kertoa julkisuudessa. Olisiko tekijä ollut niin röyhkeä, että olisi lähtenyt autolla hälytystä vastaan, vai pakeniko autiompaan Kaasmarkun suuntaan? Kummallakin teorialla on puolensa. Kaasmarkun suunta sopii heikkohermoisemmalle.

        Osaako joku kertoa Lahden talon numeron ja minnepäin takapiha oli?


      • ensi kuvissa
        jotain tiedetään kirjoitti:

        Katselin paikkaa kartalta ja Google Earthista, ja pari asiaa valkeni. Yksi on se, että poliisi on varmasti tiennyt mihin tekijä katosi eli missä auto suurin piirtein oli parkissa. Jos mies on pinkonut esim. Katajamäentielle, niin jäljet lumessa ovat todennäköisesti kertoneet sen. Olenko väärässä, kun kuvittelen sen Volvo-havainnon olleen juuri sieltä? Mielenkiintoinen vaihtoehto olisi myös se, että tekijä olisi jättänyt autonsa kartalla tyhjältä näyttävälle Tutintielle, jonne on n. 200 metrin pelto- tai metsätaival, mistä myös tietysti olisi jäljet.

        Eli mitä ilmeisimmin poliisilla on tästä asiasta tietoa, jota ei ole haluttu kertoa julkisuudessa. Olisiko tekijä ollut niin röyhkeä, että olisi lähtenyt autolla hälytystä vastaan, vai pakeniko autiompaan Kaasmarkun suuntaan? Kummallakin teorialla on puolensa. Kaasmarkun suunta sopii heikkohermoisemmalle.

        Osaako joku kertoa Lahden talon numeron ja minnepäin takapiha oli?

        talon pihalta on maa lumeton!! Lunta esiintyy vain yhdessä kuvassa, missä on tuotu kynttilöitä piha-aidan kulmaan.(mahdollisesti päiviä myöhemmin)


      • viiskytneljä
        jotain tiedetään kirjoitti:

        Katselin paikkaa kartalta ja Google Earthista, ja pari asiaa valkeni. Yksi on se, että poliisi on varmasti tiennyt mihin tekijä katosi eli missä auto suurin piirtein oli parkissa. Jos mies on pinkonut esim. Katajamäentielle, niin jäljet lumessa ovat todennäköisesti kertoneet sen. Olenko väärässä, kun kuvittelen sen Volvo-havainnon olleen juuri sieltä? Mielenkiintoinen vaihtoehto olisi myös se, että tekijä olisi jättänyt autonsa kartalla tyhjältä näyttävälle Tutintielle, jonne on n. 200 metrin pelto- tai metsätaival, mistä myös tietysti olisi jäljet.

        Eli mitä ilmeisimmin poliisilla on tästä asiasta tietoa, jota ei ole haluttu kertoa julkisuudessa. Olisiko tekijä ollut niin röyhkeä, että olisi lähtenyt autolla hälytystä vastaan, vai pakeniko autiompaan Kaasmarkun suuntaan? Kummallakin teorialla on puolensa. Kaasmarkun suunta sopii heikkohermoisemmalle.

        Osaako joku kertoa Lahden talon numeron ja minnepäin takapiha oli?

        54.......


    • Tämä tapaus

      päättyy kuten moni muu: tapausta lähellä oleva , tuntomerkkeihin sopiva tekee itsarin ja katsotaan sen olevan samalla tunnustus ja tapaus katsotaan hiljaa loppuunkäsitellyksi.

      Huppu päässä voisi olla myös moottoripyöräilijän huppu. Kypärä tietysti pyörän sarvessa jossain lähellä.

      • on velli-

        perse jos tietää asioita ja pitää sievän suunsa supussa!!


      • on nimitellä
        on velli- kirjoitti:

        perse jos tietää asioita ja pitää sievän suunsa supussa!!

        ketään. Siinä olen kyllä samaa mieltä, että poliisin pitää saada kaikki tapausta koskeva tieto. Ja jos tietoa on, niin turhaa on leikkiä kissaa-hiirtä, että eivätpä arvaa kysyä minulta....en kerro kun eivät kysy....


      • on nimitellä kirjoitti:

        ketään. Siinä olen kyllä samaa mieltä, että poliisin pitää saada kaikki tapausta koskeva tieto. Ja jos tietoa on, niin turhaa on leikkiä kissaa-hiirtä, että eivätpä arvaa kysyä minulta....en kerro kun eivät kysy....

        myöhäistä....teoriassa kännyn ehkä voi elvyttää korjaamalla, mutta koska numero on joko salainen tai prepaid on jälkimmäisen jäljittäminen näin pitkän ajan takaa aika vaikeaa.

        Periaatteessa se voi olla salainen ja herralle kävi moka, koska hän vaivautui selittelemään. Kaikki ei varmaan tiedä että salainen numero näkyy tekstiviestistä.


      • textarissa luki?
        premiata kirjoitti:

        myöhäistä....teoriassa kännyn ehkä voi elvyttää korjaamalla, mutta koska numero on joko salainen tai prepaid on jälkimmäisen jäljittäminen näin pitkän ajan takaa aika vaikeaa.

        Periaatteessa se voi olla salainen ja herralle kävi moka, koska hän vaivautui selittelemään. Kaikki ei varmaan tiedä että salainen numero näkyy tekstiviestistä.

        Kai sinä jotain muistat?
        Kummeksun kyllä kännykän tai ainakin sim-kortin roskikseen vientiä... Niin ei moni tekisi.


      • textarissa luki? kirjoitti:

        Kai sinä jotain muistat?
        Kummeksun kyllä kännykän tai ainakin sim-kortin roskikseen vientiä... Niin ei moni tekisi.

        sim-korttia.

        Ilmoitin poliisille, mutta tuskimpa ne pystyvät enää kaivamaan numeroa esiin.

        Voi olla etteivät yritä, mitä kyllä ihmettelen suuresti.

        Numerossa on 2 vaihtoehtoa: salainen -> soittaja löytyy heti tai prepaid enää ehkä jäljitettävissä myyntialue


      • selvähän
        premiata kirjoitti:

        sim-korttia.

        Ilmoitin poliisille, mutta tuskimpa ne pystyvät enää kaivamaan numeroa esiin.

        Voi olla etteivät yritä, mitä kyllä ihmettelen suuresti.

        Numerossa on 2 vaihtoehtoa: salainen -> soittaja löytyy heti tai prepaid enää ehkä jäljitettävissä myyntialue

        tämä.


      • esimerkkinä tästä
        selvähän kirjoitti:

        tämä.

        Detroitin taannnoinen tekstiviestiskandaali, jonka tuloksena päätyi useita tuhansia tekstiviestejä julkisuuteen yms. ja sitä kautta Detroitin pormestari istuskelee nyt vankilassa...


      • siinä viestissä
        premiata kirjoitti:

        sim-korttia.

        Ilmoitin poliisille, mutta tuskimpa ne pystyvät enää kaivamaan numeroa esiin.

        Voi olla etteivät yritä, mitä kyllä ihmettelen suuresti.

        Numerossa on 2 vaihtoehtoa: salainen -> soittaja löytyy heti tai prepaid enää ehkä jäljitettävissä myyntialue

        millainen se oli luonteeltaan, ystävällinen, hyökkäävä, oliko selvästi jollekin henkilölle (sinä-muotoja) tarkoitettu vaiko lehdenmyyjä????
        Sisälsikö kirosanoja? Mainittiinko paikkoja, paikkakuntia?..................


      • esimerkkinä tästä kirjoitti:

        Detroitin taannnoinen tekstiviestiskandaali, jonka tuloksena päätyi useita tuhansia tekstiviestejä julkisuuteen yms. ja sitä kautta Detroitin pormestari istuskelee nyt vankilassa...

        Viestejä säilytetään palvelimilla 1-2 vuotta ja koska luin mitä poliisi on minusta valehdellut hävitimme kännykän.

        Tein alunperinkin ihan oikein kun annoin hänen jäädä vapaaksi. Odotin murhaa 2 viikkoa enkä erehdy soittajasta/viestistä, mutta mittani on niin täysi kuin olla voi.


      • siinä viestissä kirjoitti:

        millainen se oli luonteeltaan, ystävällinen, hyökkäävä, oliko selvästi jollekin henkilölle (sinä-muotoja) tarkoitettu vaiko lehdenmyyjä????
        Sisälsikö kirosanoja? Mainittiinko paikkoja, paikkakuntia?..................

        ahdistunut soittaja ja viestin lähettäjä tunsi syvää vihaa tai esitti syvää vihaa hyvin uskottavasti.

        Noin voisi menetellä hankkiakseen todistajia huolella suunnitellulle palkkamurhalle. Muistutan että veripussin häntiä on helppo viedä sairaalasta ja jättää paikalle vieraan ihmisen dna-jälki.

        Palkkamurhat ovat hyvin suunniteltuja.
        - soitellaan uhkauspuheluja (salainen/prepaid)
        - vanhat tekovälineet saa helposti huutokaupoista
        - lavastetaan leskeä syylliseksi


        Unohdat että koska en pitänyt purkkia kädessäni minulle uhrataan hyvitykseksi aina työaikaa lukuunottamatta ihmisiä sillä että en muista mitään, en huomaa mitään, en näe mitään. Totta kai minä käsitin murhaajan olevan tulossa meille, onhan minulla järkevä syy siihen.


    • Anonyymi

      Jos venäjältä on palkkamurhaaja ollut asialla niin tilaajat löytyy helposti. Seuraa vain poliitikkojen jälkiä ja suhteita korkeampiin tahoihin, varsinkin sellaisiin joilla on rikosrekisteriä. Siellä siellä se väinö on.

      • Anonyymi

        Jopa on epätoivoista, ei löydy sellaista ihmemiestä venäjältä eikä mistään joka tekisi tunnin hommat 6 minuutissa jättämättä jälkeäkään itsestään.

        Syyllisyys on todistettu 100% syytekirjelmässä, sieltä vaan lukemaan, sinun pitäisi esittää todisteet millä kumoat ne. Ei onnistu todisteiden kumoaminen annulisteilla, fysiikanlakeja kun on mahdotonta kumota.

        Lapsikin osaisi tehdä tallennukset käytössä olleilla nauhureilla, kuten tutkimuksista ja syytekirjelmästä ilmenee ja oikeuslaitoskin tuomitsi peräti kahdesti. Tyhmille annulisteille tietysti on kaikki haastavaa, mutta ulkopuolisen murhaajan olisi pitänyt rikkoa kaikkia fysiikanlakeja selvitäkseen teosta.

        Ihan kiva kun haluat että toistetaan näitä todisteita syyllisyydestä, saa uudet lukijatkin heti oikeaa tietoa. Erinomaisen tarkat jäljet saatiin lattialta Jukan 41-42 numeron kengistä millä auerska teki ne muutaman hassun jäljen.
        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000172755.html

        Liitelikö se huppis siis auerskaa takaa-ajaessaan kun muualla huoneessa ei olut jälkiä ja pyrähti lentoon taivaalle ulkona kun ei ollut poistumisjälkiä?

        Jukka oli mitä todennäköisemmin jo kuollut puhelun aikana tai lääkäreiden mukaan ei olisi ainakaan kyennyt enää huutamaan apua, koska vammat oli niin vakavat, tehty pitkällä ajalla ja iso verenhukka, verilammikotkin ehtineet jo kuivua. Kuten poikakin todisti, auerska nauhoitti Jukan vaikeroinnit ja toisti niitä nauhalta puhelun aikana, myös FBI tunnisti nauhurin klikkaukset.

        Et uskaltanut vieläkään ottaa kantaa vammojen syntymiseen tunnin aikana ja verilammikoiden kuivumisaikaan joka on yli puoli tuntia, samoin veren imeytyminen patjan läpi. Miten se liitelevä huppis muka teki kaiken kuudessa minuutissa? Onko aineeton, äänetön ja hajuton liitelevä huppis myös aikaa nopeampi?

        Kun pidät itseäsi kaikkia ammattilaisia pätevämpänä todistamatta ainoatakaan väitettäsi, niin selitäpä ja todista tämä ilman mitään lapsellisia höpinöitä. Muista että tyttökin kertoi ikkunan rikotun jo tuntia ennen, mutta huppis tuli auerskan mukaan paljon myöhemmin ja oli paikalla vin 6 minuuttia.

        Lastenraiskauksista auerskalla on jo lopuullinen tuomio eikä siitä voi valittaa, murhatuomio tulee myöhemmin.


    • Anonyymi

      Lahti oli menossa lasten kanssa Puputille?

      • Anonyymi

        Mitä te luulette saavuttavanne sillä, että kiusaatte täällä toisianne ja täysin ulkopuolisia henkilöitä? Nyt on meneillään paljon tärkeämpiä asioita, joiden hoitoon kaikkien tulisi yhteisvoimin osallistua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä te luulette saavuttavanne sillä, että kiusaatte täällä toisianne ja täysin ulkopuolisia henkilöitä? Nyt on meneillään paljon tärkeämpiä asioita, joiden hoitoon kaikkien tulisi yhteisvoimin osallistua.

        Ihan samat sinne itte kiusaatte ulkopuolisia heknilöitä. Se on tiedossa mitä sillä yritetään saavuttaa. Mikä etuoikeutettu sinä luulet olevasi?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5195
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3257
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1847
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1385
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1287
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe