E 270CDI (W211) huolto-ohjelma

Mönkijämies2

Osaako joku kertoa mitä nuo eri huollot pitävät sisällään?
Nyt olis tulossa huolto ja ajotietokone ilmoittaa että Service 6, 13 ja 15 pitäisi tehdä.

E-SARJA (W211) vm. 2002 alkaen
Service 1 Pyörät ja jarrut
Service 2 Huoltotyöt 30tkm/2 v välein
Service 3 Huoltotyöt 60tkm/2 v välein
Service 4 Huoltotyöt 60tkm/2 v välein
Service 5 Huoltotyöt 60tkm/2 v välein
Service 6 Huoltotyöt 2 vuoden välein
Service 7 Huoltotyöt 5 vuoden välein
Service 8 Huoltotyöt 3 vuoden välein
Service 9 Huoltotyöt 90tkm/4 v välein
Service 10 Huoltotyöt 100tkm/4 v välein
Service 11 Huoltotyöt 120tkm/4 v välein
Service 12 Huoltotyöt 250tkm/15 v välein
Service 13 Jokaisen huollon yhteydessä
Service 14 Pieni huolto
Service 15 Varsinainen huolto
Service 20 Huoltotyöt 60tkm (vain kerran)

18

12127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MB uusi

      Eikös sulla ole huoltokirjaa. Siinä kaikki huollot on selitetty perusteellisesti. Ainakin mulla on. Jos ei ole huoltokirjaa niin se onkin kinkkisempi juttu. Suurin osa noista huolloista on rahankeruuta Veholta. Esim nesteet, valot, ovien saranat, jarrulevyt palat, käsijarru ym ym mitä voi itsekkin tarkistaa. Huolto 13 on varmaan Öljyn suodattimen vaihto. Mulla on huoltokirja tallella ja jos sulta sellainen puuttuu niin Mersuliikkeestä sen saa äkkiä.

      • Pallopäävalas

        HOMMAA HUOLTOKIRJA JOS MEINAAT ITSE RÄPELTÄÄ NOITTEN HUOLTOJEN KANSSA. SIELTÄ LÖYTYY KAIKKI TIETO MITÄ MIKIN NUMERO KOSKEE


      • Mönkijämies2
        Pallopäävalas kirjoitti:

        HOMMAA HUOLTOKIRJA JOS MEINAAT ITSE RÄPELTÄÄ NOITTEN HUOLTOJEN KANSSA. SIELTÄ LÖYTYY KAIKKI TIETO MITÄ MIKIN NUMERO KOSKEE

        Huoltokirja löytyy, mutta on se on saksaksi. Jos joku vihtis pistää suomeksi/englanniksi.


      • Nivelet sökö
        Mönkijämies2 kirjoitti:

        Huoltokirja löytyy, mutta on se on saksaksi. Jos joku vihtis pistää suomeksi/englanniksi.

        Kaikkein paras on kun haet lähimmältä Veholta uuden huoltokirja eikä se maksa paljon. Mulla oli E320n kirja täynnä niin Veholta sain seuraavana päivänä uuden.


      • #Suikkapää#
        Nivelet sökö kirjoitti:

        Kaikkein paras on kun haet lähimmältä Veholta uuden huoltokirja eikä se maksa paljon. Mulla oli E320n kirja täynnä niin Veholta sain seuraavana päivänä uuden.

        Mene sinä niiden tyhmien neuvojen ja E320:n kanssa vittuun täältä palstalta, kun et itsekään mitään osaa tehdä.


      • Ei ladamies
        #Suikkapää# kirjoitti:

        Mene sinä niiden tyhmien neuvojen ja E320:n kanssa vittuun täältä palstalta, kun et itsekään mitään osaa tehdä.

        SUA TOSISSAAN NÄRÄSTÄÄ KUN ET OMISTA HIENOA MERSUA AJELET VAAN LÄPIMÄDÄLLÄ NISSANILLA TAI JOLLAIN MUULLA JAPSKILLA. VOIN SANOA SULLE TYÖNTEOSTA ETTÄ OLEN OLLUT TÖISSÄ MM NORJASSA RUOTSISSA TANSKASSA JA BELGIASSA JA JOPA SUURIMMAN OSAN AIKAA ESIMIESTEHTÄVISSÄ. NYT ON ELÄKKEELLÄ AIKA NAUTTIA HIENON AUTON KYYDISTÄ JA NAURESKELLA TOMMOSILLE LUUSEREILLE KUN SINÄ OLET.


      • peukalo keskellä
        Ei ladamies kirjoitti:

        SUA TOSISSAAN NÄRÄSTÄÄ KUN ET OMISTA HIENOA MERSUA AJELET VAAN LÄPIMÄDÄLLÄ NISSANILLA TAI JOLLAIN MUULLA JAPSKILLA. VOIN SANOA SULLE TYÖNTEOSTA ETTÄ OLEN OLLUT TÖISSÄ MM NORJASSA RUOTSISSA TANSKASSA JA BELGIASSA JA JOPA SUURIMMAN OSAN AIKAA ESIMIESTEHTÄVISSÄ. NYT ON ELÄKKEELLÄ AIKA NAUTTIA HIENON AUTON KYYDISTÄ JA NAURESKELLA TOMMOSILLE LUUSEREILLE KUN SINÄ OLET.

        OIKEIN !!! PYSYISIT ITSE SIELLÄ LADA TAI NISSAN PALSTALLA KUN ET EDES OMISTA MERSUA.


      • Ei ladamies
        Ei ladamies kirjoitti:

        SUA TOSISSAAN NÄRÄSTÄÄ KUN ET OMISTA HIENOA MERSUA AJELET VAAN LÄPIMÄDÄLLÄ NISSANILLA TAI JOLLAIN MUULLA JAPSKILLA. VOIN SANOA SULLE TYÖNTEOSTA ETTÄ OLEN OLLUT TÖISSÄ MM NORJASSA RUOTSISSA TANSKASSA JA BELGIASSA JA JOPA SUURIMMAN OSAN AIKAA ESIMIESTEHTÄVISSÄ. NYT ON ELÄKKEELLÄ AIKA NAUTTIA HIENON AUTON KYYDISTÄ JA NAURESKELLA TOMMOSILLE LUUSEREILLE KUN SINÄ OLET.

        Pysyisit vaan siellä Nissan tai Lada palstoilla Idiootti.!!!!! Ethän omista edes Mersua.


      • Mönkijämies2
        Ei ladamies kirjoitti:

        Pysyisit vaan siellä Nissan tai Lada palstoilla Idiootti.!!!!! Ethän omista edes Mersua.

        Hei, eipäs hermostuta ;)

        Olisin vain halunnut tietää noiden huoltojen sisällöt.
        Jännä kuinka mersun huoltokirja kirvoittaa näinkin kuumaa keskustelua.
        Auto vaan se mersukin on.


      • Ulmark
        Ei ladamies kirjoitti:

        SUA TOSISSAAN NÄRÄSTÄÄ KUN ET OMISTA HIENOA MERSUA AJELET VAAN LÄPIMÄDÄLLÄ NISSANILLA TAI JOLLAIN MUULLA JAPSKILLA. VOIN SANOA SULLE TYÖNTEOSTA ETTÄ OLEN OLLUT TÖISSÄ MM NORJASSA RUOTSISSA TANSKASSA JA BELGIASSA JA JOPA SUURIMMAN OSAN AIKAA ESIMIESTEHTÄVISSÄ. NYT ON ELÄKKEELLÄ AIKA NAUTTIA HIENON AUTON KYYDISTÄ JA NAURESKELLA TOMMOSILLE LUUSEREILLE KUN SINÄ OLET.

        HARMI ETTET SUIKKAPÄÄ JÄÄNYT SINNE BELGIAAN TAI TANSKAAN. OLISIVAT HEKIN SAANEET NAUTTIA SINUN YLIVIISAISTA KOMMENTEISTASI KOSKIEN E MERSUN HUOLTOKIRJOJA!


      • Pallopäävalas
        Ulmark kirjoitti:

        HARMI ETTET SUIKKAPÄÄ JÄÄNYT SINNE BELGIAAN TAI TANSKAAN. OLISIVAT HEKIN SAANEET NAUTTIA SINUN YLIVIISAISTA KOMMENTEISTASI KOSKIEN E MERSUN HUOLTOKIRJOJA!

        Jos olet omasta mielestäsi noin nero mikset lähetä tälle kaverille huoltoohjeita mitä se kyselee. Asia taitaa olla että et ole edes nähnyt millainen huoltokirja uudehkoissa Mersuissa on. Minä voisin ne huoltoohjeet tähän kirjoittaa mutta siihen menisi puoli päivää joten edelleen suosittelen että hommaat Suomekielisen ohjekirjan. Se parantaa jälleenmyyntiarvoakin. Tälle spesialistille voin sanoa että tutkii vaan sitä Ladan huoltokirjaa koska siinä on vaan kaksi sivua joten ei pitäisi mennä yli ymmärryksen.


      • "hieno auto"
        Ei ladamies kirjoitti:

        SUA TOSISSAAN NÄRÄSTÄÄ KUN ET OMISTA HIENOA MERSUA AJELET VAAN LÄPIMÄDÄLLÄ NISSANILLA TAI JOLLAIN MUULLA JAPSKILLA. VOIN SANOA SULLE TYÖNTEOSTA ETTÄ OLEN OLLUT TÖISSÄ MM NORJASSA RUOTSISSA TANSKASSA JA BELGIASSA JA JOPA SUURIMMAN OSAN AIKAA ESIMIESTEHTÄVISSÄ. NYT ON ELÄKKEELLÄ AIKA NAUTTIA HIENON AUTON KYYDISTÄ JA NAURESKELLA TOMMOSILLE LUUSEREILLE KUN SINÄ OLET.

        Onko W210 mersu niin "hieno" auto? Mannejen mersu. Esimiestehtävissä, mitä sitten? Ei se todellakaan tarkoita että osaisit itse tehdä autollesi mitään. Ja itse voin kertoa että ajelen uudemmalla mersulla.


      • mmmmmmmmmmmmmmmmm
        "hieno auto" kirjoitti:

        Onko W210 mersu niin "hieno" auto? Mannejen mersu. Esimiestehtävissä, mitä sitten? Ei se todellakaan tarkoita että osaisit itse tehdä autollesi mitään. Ja itse voin kertoa että ajelen uudemmalla mersulla.

        Mistä sinä tommosen herneen vedit nokkaasi. Eikö muija antanut viime yönä.


    • Eikka vaan

      Tässä tulee suoraan kirjasta kirjoitettuna.
      huolto 6...Raitisilmasuodatin---aktiivihiilisuodatin---seisontajarru---korroosiovaurioiden tarkastus---jarrunesteen vaihto----korin maalivauriot tarkastus---koneen ilmansuodatin vain jos ei ole likaisuuden ilmaisinta--mahd perävaunun vetokoukun systeemit---tietysti kaikki valot sisällä ja ulkona--lasinpyyhkimet pesimet---Rengaspaineet varapyörä.
      Huolto 13= ölynvaihto suodatin---jäähdytysjärjestelmän pakkaskestävyys---kaikkien muidenkin nestepintojen tarkistus--Jarrut--nivelet--laakerit ym pientä. Yleensä katsoo että kaikki pelaa. Jarrupaloista ei tarvitse välittää koska niistä tulee hälyytys. Lopuksi huoltonäytön nollaus. painetaan huoltonäyttö näkyviin ja sen jälkeen painetaan R=reset kaksi sekuntia. näyttöön tulee kysymys
      DO YOY WANT TO RESET SERVICE INTERVAL? CONFIRM BY PRESSING R. Paina näppäintä R uudelleen niin huoltonäyttö nollaantuu. näyttöön tulee uusi huoltoviesti seuraavaa huoltoa varten. Se on ajosta kiinni noin 22-25 tuh km.

      • Mönkijämies2

        Kiitos, mutta oliko tämä w210 malliin?
        Itse tsekkasin/käänsin saksankielisestä huoltokirjasta että:
        6 -> Jarrunesteet
        13-> Öljynvaihto
        15 -> isohuolto/tarkistukset


      • öljyproppu
        Mönkijämies2 kirjoitti:

        Kiitos, mutta oliko tämä w210 malliin?
        Itse tsekkasin/käänsin saksankielisestä huoltokirjasta että:
        6 -> Jarrunesteet
        13-> Öljynvaihto
        15 -> isohuolto/tarkistukset

        Nämä ovat isomman mersun huoltoohjeet jotka pääkohdittain ovat samat. Joku mainitsi huoltokirjasta niin mikset hommaa sitä niin ei tarvitse täällä kysellä.


    • Kyrpäjärvi

      Kun vaihtaa kaikki öljyt ja nesteet ja nivelet ja ruostesuojaa joka huollossa niin ei tarvi arpoa mitä tekee !

    • Omatoimihuoltaja

      Kun sinunkin Mersulla ajetaan se 700 tkm - 1 milj km niin silloin voi olla parempi että auton omistaja itse pitää huolta autonsa huolloista. Huoltoilmaisimen nollauksen osaa kyllä tehdä itsekin. Öljynvaihto on tärkein huolto sitten tulevat ilmansuodattimen vaihto 25.000 km:n välein (huom. Suomen olosuhteet), sekä jarrunesteiden vaihto ja ilmastointilaitteen täyttö 2 vuoden välein. Ilmansuodattimen ja raitisilmasuodattimen vaihto ovat niin yksinkertaisia toimenpiteitä että ne osaa tehdä itsekin yhdellä meisselillä. Öljynvaihdossa säästää kun itse ostaa öljyt ja suodattimen. Vaihtotyö maksaa n. 20 euroa sellaisessa huoltamossa jossa vanha öljy otetaan imulla pois. Vaihteistoöljyn suodattimen ja peräöljyn vaihto esim. 200 tkm välein ei ainakaan pahaa tee. Tosin automaattilaatikko eikä peräkään hajoa muutoin kuin öljyn vähyyden takia. Sitten kun vielä katsoo että jäähdytysnestettä on säiliössä ylämerkkiin saakka ja vaihtaa nesteen vaikka 10 vuoden välein ja vesipumpun sekä termostaatin 500 tkm kohdalla varmuuden vuoksi. Lisäksi kannattaa aika ajoin vilkaista ettei ruiskusuuttimen tiivisteet vuoda. Tuulettimen ja laturin hihna rullat ja kiristin kannattaa vaihtaa 250 tkm välein - ihan varmuuden vuoksi. Huollon lisäksi joutuu tekemään myös jarrupalojen/levyjen vaihdot varsinkin eteen, iskarikin voi hajota ennen 500 tkm:a.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14851
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      Yleistä iskelmämusiikista
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    8. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe