Tango pelargonia.

Basker

Laulaja Kari Kuuva muistetaan lähinnä iskusävelmästään "Tango pelargonia", jonka hän levytti 1960-luvulla luodakseen irvailevan karikatyyrin sen aikaisista suomalaisista tangoista.
http://www.youtube.com/watch?v=iCVOwbcGRks

Harva kuitenkin tietää, että Kari Kuuva tuli myöhemmin uskoon. Hänestä tuli Kansan Raamattuseuran ja siihen kuuluvan Vivamo-opiston aktiivinen gospelmuusikko. Vapun musiikkituokio käsittää Kari Kuuvan laulun "Herätys - Väckning!".
http://yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=8&ag=96&t=548&a=4817

11

567

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pakis_

      funktio. Pitäisikö ihmetellä/keskustella Kari Kuuvasta. Tämähän on vanha juttu.

      • Tämän viestin funktio on siinä, että ei voi kuin arvostaa niitä muusikkoja, jotka pitkän harhailun jälkeen löytävät elävän Jumalan.


      • pakis_
        Basker kirjoitti:

        Tämän viestin funktio on siinä, että ei voi kuin arvostaa niitä muusikkoja, jotka pitkän harhailun jälkeen löytävät elävän Jumalan.

        minusta on ihan tavallista, että joku muusikko löytää extraa elämälleen. Löysihän Beritkin, V.Klimenko. R.Friman elävän Jumalan itselleen. Kari Kuuva taitaa olla sinulle mieluinen, kun kuulut siihen Kansan raamattu Seuraa?. Onko niillä sellainen lepopaikka kuin Kairismaja tuolla Lapissa.


      • pakis_
        pakis_ kirjoitti:

        minusta on ihan tavallista, että joku muusikko löytää extraa elämälleen. Löysihän Beritkin, V.Klimenko. R.Friman elävän Jumalan itselleen. Kari Kuuva taitaa olla sinulle mieluinen, kun kuulut siihen Kansan raamattu Seuraa?. Onko niillä sellainen lepopaikka kuin Kairismaja tuolla Lapissa.

        Kansan raamattu Seuraa? kirjoitin väärin, sori Kansan Raamattuseura! vähän vieraampi putiikki:)


      • Basker kirjoitti:

        Tämän viestin funktio on siinä, että ei voi kuin arvostaa niitä muusikkoja, jotka pitkän harhailun jälkeen löytävät elävän Jumalan.

        hyvät kappaleet ole uskon ansiota, kun hän on tehnyt ne ennen uskoontuloaan.


      • pakis_ kirjoitti:

        minusta on ihan tavallista, että joku muusikko löytää extraa elämälleen. Löysihän Beritkin, V.Klimenko. R.Friman elävän Jumalan itselleen. Kari Kuuva taitaa olla sinulle mieluinen, kun kuulut siihen Kansan raamattu Seuraa?. Onko niillä sellainen lepopaikka kuin Kairismaja tuolla Lapissa.

        Täytyy myöntää, että Kansan Raamattuseura KRS on minun mielestäni erittäin hyvä luterilaisen lahkon alajaoston alalahkon lahon lahko. Kairosmajalla en tosin ole koskaan käynyt.


    • on loistava säveltäjä ja sanoittaja ja ei itse useinkaan esittänyt laulujaan persoonallisella äänellään laulujaan "pelarkoniaa" Pikku Niinaa ja muutamaa muuta lukuun ottamatta.

      Ennen uskoontuloaan hän hittinsä työsti ja ei usko hänen töitään paremmaksi saanut.

      Sinä kuvittelet että vanhat hyvät hitit on tehty uskolla joka tuli vasta hittien jälkeen.

      • Minun ymmärtääkseni hyvä musiikki on hyvää musiikkia, tehköönpä sitä sitten uskovainen tai ei-uskovainen. Kuuva teki ennen uskoon tuloaan hyvää musiikkia. Kuuva teki uskoon tulonsa jälkeenkin hyvää musiikkia.


      • Basker kirjoitti:

        Minun ymmärtääkseni hyvä musiikki on hyvää musiikkia, tehköönpä sitä sitten uskovainen tai ei-uskovainen. Kuuva teki ennen uskoon tuloaan hyvää musiikkia. Kuuva teki uskoon tulonsa jälkeenkin hyvää musiikkia.

        avauksen teit jossa jaoit asian epäloogisesti ja ja toinen epäloogisuus on se kun kuvittelet sen liittyvän helluntailaisuuteen, tälle palstalle.

        Kehut helluntailais-palstalla jotain luterilaiseksi tullutta laulajaa hyväksi vaikka laulunsa on tehnyt ennen uskoaan.
        Taustalla on kai kuvitelmasi, jolla yrität pönkittää henkisesti itseäsi kun kuulut samaan poppooseen.


    • hukkumiseen ennen vaarin "luonnollista poistumaa" voidaan näemmä ilmaista oikeaoppisten kristittyjen taholta yllättävän usealla tavalla!

      Toiveet ekivaarin työskentelyn mitätöimiseksi ovat yhtä turhia kuin laulussa mainitun katulaulajan lemmenluritukset vaaria ikävöivälle mummolle.

      "Sinä yönä kukkiin puhkee, vanha Pelargonia"!

      • Tuo menee nyt vainoharhan puolelle. Minä en ole tällä palstalla enää nykyään käynyt kovinkaan usein, enkä minä ole ottanut kantaa sinun ja muiden välisiin keskusteluihin. Väität, että minä olisin karikuuva-aloituksellani vihjailemassa, että sinun kannattaisi hukuttautua. Olet väärässä. En vihjaile "Vaarin" hukkumisesta mitään. Puhuin kristillisestä gospelmusiikista, ja painopisteeni oli Kari Kuuvan laulussa "Herätys- Väckning!". Tajuatkohan?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      97
      1832
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1400
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1307
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1226
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1114
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      903
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      47
      888
    8. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      410
      882
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      842
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      134
      806
    Aihe