Voisiko joku neuvoa saako pyykinpesukoneen puhdistettua millään homeitiöistä? Pesin muutaman takin jotka tuotiin hometalosta ja sen jälkeen tuntuu kaikki että reagoit kaikkiin muihinkin tekstiileihin mitä olet pessyt. Lähinnä pyyhkeet ja petivaatteet. Olen kokeillut sitruunahappoa, etikkaa ja pyörittänyt konetta tyhjänä 95 asteessa mutta mikään ei auta. Onko ainoa vaihtoehto koneen hävittäminen ja uusi tilalle. Neuvoista kiitollinen.
Pesukoneen puhdistus
4
758
Vastaukset
- auttaisiko?
Pese kloritella ohjelma 30 asteessa. Pyykinpesuainelokeroon kloritea, lisäksi vielä pesupallossa rumpuun jotta määrän saa tarpeeksi suureksi (katso kloritepullon kyljestä annostus tahraisen pyykin valkaisuun, riippuu koneen koosta, on joka tapauksessa useampi desi raakaa kloritea). Tämän jälkeen vielä pesu pesuaineella koneen kuumimmalla ohjelmalla, tiivisteiden huolellinen kuivaus ja luukun auki pitäminen rummun kuivaamiseksi.
Jos tämäkään ei auta, niin hommaa uusi kone. Mulle tullut ongelmia ihan uudestakin pyykinpesukoneesta: koneet koekäytetään tehtaalla, sen jälkeen luukut kiinni, pakettiin muovikelmuun ja varastoon ostajaa odottamaan. Meille sattui poikkeuksellisen märkä kone, ja pilalla oli. Koneen rakenne oli lisäksi outo: pesupulverilokerikkoon jäi aina joka pesun jälkeen n. 1 dl vettä eri kolosiin, eli olisi käytössäkin ollut tosi hankala. Kannattaa siis hommata kone palautusoikeudella (esim. Gigantista), niin että saa rahansa takaisin jos tehtaalla on tunaroitu koepesussa. - on
Mikrobit myrkkyineen kasvavat kiinni ja imeytyvät pesukoneen sisäosiin. Pitäisi hioa kaikki sisäpinnat ja kaikki mitä sisältä löytyy ja aika mahdotonta taitaa olla. Yleensä hometaloista poismuuttaneet joutuu hävittämään pesukoneen.
- homealtistunut
Hometalosta tuodut tavarat, joita ei voi pestä on hävitettävä. Itsekin jouduin hävittämään,homealtistumiseni takia.
- keinot vähissä
Kiitos vastauksista. Kaikkea kokeilin, myös klooria mutta ei niin ei. Viimeisenä konstina keitin 7 l kattilallisen vettä ja kaadoin koneeseen ja linkosin läpi. Ajattelin että ihan sama kuinka käy kunhan ei kone räjähdä. Toistin saman ja nyt tuntuu että olisi helpottanut, ainakin paljon parempi. Pesin meidän pikku pyykkiä kiehuvassa vedessä ja ajattelin että jos toimii käsipyykissä toimii myös konepesussa, ei mitään menetettävää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1956818- 1592006
- 1131668
- 511370
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551218Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢491083Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu991045Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6967Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251934- 41909