Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Epäjumalienkieltäjä
profiilit
Epäjumalienkieltäjä
Epäjumalienkieltäjä
Vapaa kuvaus
Ateisti, humanisti ja vastuullisuuteen pyrkivä hedonisti.
Aloituksia
18
Kommenttia
2759
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Avioliiton+käsite+laajeni.
Edelleen+on+mahdoton+käsittää+mikä+ongelma+tässä+tasa-arvoisessa+avioliittolaissa+on?+Kukaan+ei+menetä+mitään,+kenenkään+oikeudet+vähene,+kenellekään+ei+tule+uusia+velvollisuuksia.
14.07.2018 11:22
Käytännössä+maissa+joissa+on+alhaisin+lapsikuolleisuus+on+myös+alhaisin+syntyvyys.
14.07.2018 11:14
Avioliitto+on+tapa+virallistaa+parisuhde+ja+antaa+sille+juridinen+kehys.
Historiassa+avioliittoja+on+käytetty+myös+poliittisten,+taloudellisten+ja+urakehitykseen+liittyvien+intressien+tukemiseen.+Nyt+on+kuitenkin+nyt.
14.07.2018 10:11
Paavali+ei+tosin+ollut+kuulemassa+sitä+mitä+Jeesus+oli+puhunut+(Jos+Jeesus+ylimalkaan+oli+ollut+oikeasti+olemassa).+
Kristinuskon+yksi+kummallisuus+on+se+että+Jeesus+saarnasi+ja+opetti+12+opetuslastaan+tarinan+mukaan+arameaksi,+mutta+kristinuskon+ensimmäinen+merkittävä+johtaja+ei+ollut+kukaan+opetuslapsista,+vaan+kreikaksi+kreikankielisille+alkukristityille+saarnaava+ja+kirjoittava+Paavali,+joka+ei+ollut+messiastaan+koskaan+edes+nähnyt.
13.07.2018 23:44
En+tunne+ketään+jonka+tietäisin+harrastavan+SM-leikkejä.+Silti+tiedän+että+heitä+on.+
Meditoinnin+"hyötyihin"+ei+minun+kokemukseni+mukaan+kuulu+se,+että+se+altistaisi+homofobialle.+Ennemminkin+se+auttaa+ymmärtämään+itseään+ja+ymmärryksestä+seuraa+hyväksyntä.+Itsensä+hyväksymisestä+seuraa+taas+se,+että+on+valmiimpi+hyväksymään+toisetkin.+On+hyvin+alkeellinen+virhe+kuvitella+itsensä+"normaalin"+määritelmäksi.+Erilaisuus+on+rikkaus.
En+inhoa+uskovaisia.+Uskovaisiuteen+liittyy+monia+mielestäni+ikäviä+ja+jopa+vastenmielisiä+piirteitä,+mutta+se+on+eri+asia+kuin+uskovat+yksilöinä+ja+ihmisinä.
13.07.2018 23:37
Olen+eheytynyt+kristitystä+sekulaariksi+humanistiksi,+joten+minulla+ei+ole+tarvetta+korostaa+itseäni+todistelemalla+muita+(myös+totuuden+vastaisesti)+epäkelvoiksi+ihmisiksi.
13.07.2018 20:14
Miten+hyvin+noin+niinku+omasta+mielestä+onnistut+toimimaan+esimerkkinä+kristitystä+lähimmäisenrakkaudesta?
13.07.2018 20:04
Enköhän+minä+tiennyt+mitä+tiesin+kun+viestini+kirjoitin.
Riidanhaluisuutesi,+itsekorostuksen+tarpeesi+ja+halukkuutesi+tuomita+muita+keskustelijoita+pelkästään+omiin+ennakkluuloihisi+pohjautuen+muistuttaa+minua+taas+kerran+sitä,+miten+kiitollinen+minun+pitääkään+olla+siitä,+että+en+enää+ole+kristitty.
Kiitos+siitä.
13.07.2018 19:58
Homous+ei+ole+valinta+yhtään+sen+enempää+kuin+heteroseksuaalisuuskaan.+Ainakaan+minun+ei+mitenkään+pidä+ponnistella+pysyäkseni+heterona.+Pitääkö+sinun?+Enkä+minä+ole+koskaan+päättänyt+että+seksuaalinen+haluni+kohdistuu+naisiin.+Se+että+olen+hetero+ei+ole+minun+ansioni+eikä+syyni.+Yhtä+vähän+homojen+homous+on+heidän+ansionsa+tai+syynsä.
Mitään+toimivaa+"eheytysterapiaa"+ei+ole.+Sen+sijaan+lukuisia+esimerkkejä+"eheytyksen"+vahingollisista+seurauksista+on.+Ihmisiä+pitää+kunnioittaa+eikä+vahingoittaa.
Seksi+varmaankin+on+tavallaan+"pakonomaista+toimintaa",+koska+se+on+yksi+perusviettejämme+-+vaikka+senkin+voimakkuus+vaihtelee+paitsi+ikäkausittain,+myös+yksilöittäin.+Mutta+kuten+sanoin+se+mihin+halumme+kohdistuu+ei+ole+valinta.+Olemme+psykofyysinenkokonaisuus+ja+siihen+liittyy+seksuaalisuutemmekin.
Eniten+minua+ihmetyttää+se,+mikä+lopulta+on+ongelma+jos+kaikki+saisivat+toteuttaa+seksuaalisuuttaan+niin+kuin+haluavat+niin+kauan+kun+se+on+aikuisten+välistä+vapaaehtoisuuteen+perustuvaa+toimintaa?+Käytännössä+niin+he+taitavat+tehdä+joka+tapauksessa+-+ajattelee+joku+Raamattuseura+siitä+mitä+tahansa.
Minä+olen+ollut+jo+vuosikymmeniä+naimisissa.+Jos+naapurinani+asustava+lesbopari+haluaa+myös+mennä+naimisiin,+niin+onko+se+minulta+pois?+Jos+naapurirapun+aina+hyvin+siististi+pukeutuva+poikamies+harrastaisikin+viikonloppuisin+sadomasokistisia+leikkejä+salaisen+poikaystävänsä+kanssa+niin+mitä+minulla+siihen+olisi+sanomista?+Pitäköön+hauskaa.+Tämä+jälkimmäinen+esimerkki+oli+keksitty.
Minusta+voisi+harkita++onko+halu+määräillä+itselleen+tuntemattomien+ihmisten+seksielämästä+sekään+ihan+tervettä+vai+onko+kyseessä+aito+perverssio.+Sehän+ei+perustu+dominointiyritysten+kohteena+olevien+vapaaehtoisuuteen.
Elä+ja+anna+elää.
13.07.2018 19:53
Minä+en+niinkään+puhunut+Jeesuksen+luo+saattelusta,+vaan+vauvojen+liittämisestä+kirkon+verovelvolliseksi+rahoittajaksi.+Kirkollisveroa+nyt+ainakaan+ei+ole+säädetty+Raamatussa.
13.07.2018 19:15
Voi+parkaa.+
Kuten+jokainen+voi+ketjusta+nähdä+annoin+kaksi+Raamatun+kohtaa,+jotka+todistivat+väitteeni:+Matt+16:28+ja+Luuk.+9:27+.+Ensimmäinen+lyhennys+tarkoittaa+Matteuksen+evankeliumin+16.+luvun+28.+jaetta+ja+toinen+vastaavasti+Luukkaan+evankeliumin+9.+luvun+27.+jaetta.
Onko+sinulla+jotain+sanomista+itse+aiheeseen+vai+meuhkaatko+vain+muuten?
13.07.2018 19:11
Meditaatio+rentouttaa+tyynnyttä+mielen+ja+kirkastaa+"olemista".+Sen+avulla+näkee+selkeämmin+ja+"etäämmältä"+mitä+oikein+tuntee+ja+ajattelee.+Se+ei+muuta+minua,+vaan+ennemminkin+palauttaa+kykyni+nähdä+itseni+ja+olla+tietoisesti+mitä+olen.+Jos+se+on+sinusta+"eheytymistä"+niin+sitten+se+eheyttää.
<<Uskovat+haluavat+eheyttää+homot+sen+synnillisyyden+vuoksi,+ja+koska+raamatussa+sanotaan+sen+olevan+syntiä.>>
Seksuaalinen+suuntautuminen+on+ihmisen+myötäsyntyinen+ominaisuus.+Se+vakiintuu+viimeistään+joskus+11-13-vuotiaana.+Siinä+on+tietenkin+kaikki+harmaan+sävyt+umpiheterosta+umpihomoon.+Lääketiede+ja+psykologia+on+aika+yksimielisiä+siitä,+että+sukupuolinen+suuntautuneisuus+on+varhaisen+murrosiän+jälkeen+muuttumaton.
Minä+en+ole+valinnut+olevani+hetero+yhtään+enempää+kuin+olen+valinnut+olevani+vasenkätinen.+Joskus+esipuberteetissa+vastakkainen+sukupuoli+alkoi+vain+kiihottaa+ja+kiinostaa.+Muistan+vieläkin+hämmennyksen+kun+huomasin+vähäpukeisten+naisten+kuvien+kiihottavan+minua+fyysisesti+ymmärtämättä+vielä+miksi,+vaikka+teoriassa+tiesin+miten+ihmiset+lisääntyvät.
Samoin+he+joiden+suuntautuminen+on+toinen+ovat+saaneet+suuntautumisensa+"annettuna".+Murrosikä+on+muutenkin+kyllin+hämmentävää,+joten+tuskin+monikaan+haluaa+olla+seksuaalisuudeltaan+varta+vasten+poikkeava+enemmistöstä,+kun+jo+valtavirrasta+liikaa+poikkeavan+musiikkimaun+tunnustaminen+voi+olla+vaikeaa.
"Eheyttäminen"+on+henkistä+väkivaltaa,+joka+pahimmillaan+johtaa+itsemurhiin+ja+vakaviin+mielenterveyden+ongelmiin.+Se+ei+toimi+eikä+sillä+ei+saa+mitään+hyvää+aikaan+ja+se+on+täysin+tarpeetonta.
Raamatun+kirjoittajien+mielestä+homous+oli+synti,+mutta+orjien+pitäminen+ei.+Onneksi+ihmiskunta+kehittyy.
<<Avioliitto+on+miehen+ja+naisen+välinen,+koska+en+näe+avioliitolla+mitään+muuta+funktiota,+kuin+sen,+että+biologisesti+lisääntyvä+porukka+pitää+huolta+jälkeläisistään.>>
Pitäisikö+kirkon+siis+kieltäytyä+vihkimästä+menopaussin+ohittaneita+naisia+avioliittoon?
Avioliitto+on+juridinen+sopimus+ihan+riippumatta+osapuolten+sukupuolista.+Se+on+myös+"maallisen"+oikeudenkäytön+piiriin+kuuluva+menettely+eikä+kristittyjen+keksintöä+tai+omaisuutta.+Siksi+uskonnolliset+argumentit+eivät+kuulu+siihen+miten+länsimainen+demokratia+määrittää+avioliiton.
13.07.2018 16:15
Erehtymistä+sinullekin,+rakas+lajitoveri.
13.07.2018 15:24
Luuletko+että+siis+lainasin+kahta+eri+evankeliumia+kohdista+joita+en+tiennyt+olevan+olemassa?+Ja+miten+se+mitä+minä+tiedän+muuttaa+sitä+mitä+Raamatussa+lukee?
Olette+te+uskovaiset+saaneet+itsenne+sekaisin!+Sinullakin+on+kuitenkin+toivoa+ja+voit+vielä+eheytyä+vastuulliseksi+aikuiseksi.
13.07.2018 15:23
Tuttuni+tekee+keikkaa+järjestysmiehenä.+Hän+myös+kertoi+että+leppoisin+festari+on+Tuska.+Sielä+järkkärit+ovat+vailla+tekemistä+ja+voi+kuunnella+rauhassa+esiintyjiä.
Jos+haluaa+järjestysmiehenä+verestää+painitaitojaan,+niin+varmin+paikka+on+hänen+kokemuksensa+mukaan+Tangomarkkinat.+Siellä+hän+on+joutunut+painiin+muutaman+keski-ikäisen+humalaisen+isännän+kanssa+joka+kerta.+No+Pohjanmaa+on+painiseutua.
En+tosin+osaa+sanoa+miten+Tangomarkkinat+asettuu+akselille+"Saatanan+lapset"+vs.+"Jeesuksen+sulhaset".
13.07.2018 15:17
<<Nyt+epäuskolaiset+ovat+ruvenneet+uskovaisia+matkien+järjestämään+erilaisia+"kesäjuhlia",+mikä+tietysti+on+sinänsä+ihan+ok,+mutta+eivät+he+siellä+mitään+muuta+osaa+tehdä+kuin+ryypätä,+käyttää+päihteitä,+tapella+ja+huorata+ja+muutenkin+työllistää+poliisia.+Mitäpä+muuta+voisi+olettaakaan+kun+Saatanan+lapset+lähtevät+"juhlimaan"...>>
Jos+uskoisin+johonkin+jumalaan,+kiittäisin+häntä+joka+päivä+siitä,+että+hän+on+varjellut+minua+joutumasta+tuollaisen+kristillisen+lähimmäisenrakkauden+valtaan,+kuin+mistä+avaajan+viesti+kumpuaa.
Toivon+sydämestäni,+että+eheydyt+vielä+joskus+vihasta+ja+katkeruudesta+tasapainoiseksi+aikuiseksi.
13.07.2018 15:06
Jepjep.+Kun+logiikan+korvaa+uskolla+ja+rehellisyyden+Jeesuksella,+niin+pystyy+selittelemään,+että+ennustus++"Jumalan+valtakunnasta"+tarkoitti+ilmiselvästi+
+"Jerusalemin+hävitystä".+Ja+uskova+tietää+tämän+siitä,+että+mitään+ennustettua+Jeesus-kuninkaan+johtamaa+Jumalan+valtakuntaa+ei+tullut,+vaan+tuli+Jerusalemin+hävitys.+Näin+jokainen+ennustus+saadaan+jälkikäteen+osoitettua+todeksi.
13.07.2018 14:59
Minä+kirjoitin+avioliittokäsityksestä+ja+Suomen+avioliittolaista.+En+ymmärrä+miten+se+liittyy+Venäjän+homojen+kohtaamaan+henkiseen+tai+fyysiseen+väkivaltaan,+josta+tuossa+linkissä+puhutaan?
Luitko+edes+linkin?+Siinähän+kerrottiin+mm.+miten+13+v+tyttöä+oli+"eheytetty"+tuloksetta+ja+fyysistä+ja+psyykkistä+väkivaltaa+käyttäen:+"They+covered+me+in+holy+water+and+forced+me+to+drink+it.+Sometimes+they+hit+me+with+rods.+I+feel+like+they+broke+my+mind."
Lasten+kiduttaminenko+on+kristittyjen+"ratkaisu"+heidän+omaan+homofobiaansa?
13.07.2018 14:52
Matt+16:28+"Totisesti:+tässä+joukossa+on+muutamia,+jotka+eivät+kohtaa+kuolemaa+ennen+kuin+näkevät+Ihmisen+Pojan+tulevan+valtakuntansa+kuninkaana."+
Luuk.+9:27+"Totisesti:+tässä+joukossa+on+muutamia,+jotka+eivät+kohtaa+kuolemaa+ennen+kuin+näkevät+Jumalan+valtakunnan."+
Nyt+joku+voisi+kertoa+ketkä+Jeesuksen+puheita+kuunnelleista+ennen+kuolemaansa+näkivät+Jeesuksen+tulevan+valtakuntansa+kuninkaana+tai+näkivät+Jumalan+valtakunnan?
Selittely+siitä,+että+tällä+tsrkoitettaisiin+v+70+tapahtunutta+Jerusalemin+hävitystä+voidaan+luokitella+hätävalheeksi.+Miten+Jeesus+osallistui+Jerusalemin+hyvitykseen+ja+ketkä+jo+Jeesuksen+puheita+kuunnelleista+näkivät+hänet+45+vuotta+myöhemmin+kuninkaana+kun+roomalaiset+hävittivät+Jerusalemia?+Mikä+oli+Jeesuksen+valtakunta,+jonka+kuningas+hän+oli+v.+70?Seurasiko+Jerusalemin+hävitystä+Jumalan+valtakunta,+jonka+elävät+ihmiset+saattoivat+nähdä?
13.07.2018 14:38
Rakkaat+kristityt:+yrittäkää+muistaa+että+avioliitto+ei+ole+kristittyjen+keksintö+eikä+teillä+ole+monopolia+siihen+miten+avioliitto+määritellään.+Maailmassa+ja+Suomessa+on+solmittu+avioliittoja+jo+ennen+kristinuskon+tuloa+ja+toisaalta+vuodesta+1922+lähtien+meillä+Suomessa+on+ollut+uskonnonvapaus,+joka+mahdollisti+siviilivihkimisen.
Laki+(myös+avioliittokaki)+koskee+kaikkia+eikä+vain+kristittyjä.+Lain+mukaan+avioliitto+on+juridinen+sopimus.+Se+että+se+tehdään+rakkaudesta+on+suotavaa+ja+yleistä,+mutta+lain+silmissä+avioliiton+perusluonne+on+juridinen.+Sillä+mitä+avioliittolaissa+lukee+ei+ole+mitään+tekemistä+sen+kanssa+elävätkö+ihmiset+homosuhteissa+vai+eivät.+Tasa-arvoisella+avioliittolailla+on+merkitystä+millaisessa+juridisesta+suhteessa+(joka+tapauksessa)+yhdessä+elävä+samansukupuolinen+pari+voi+elää.
Se,+millaisten+avioliittojen+päälle+kukin+uskontokunta+haluaa+loihtia+hyvää+karmaa+tai+menestystä+ja+millaisin+menoin+ja+rituaalein++he+haluavat+sen+tehdä,+on+näin+ulkopuolisen+silmin+jokaisen+uskontokunnan+sisäinen+asia.+Siitä+te+luterilaiset+ette+vain+pysty+näköjään+keskenänne+päättämään.+Länsimaisessa+demokratiassa+laki+ei+kuitenkaan+ole+minkään+uskonnon+jatke+eikä+sillä+ratkota+uskontokuntien+sisäisiä+riitoja.
Toinen+kummallisuus+teidän+kristittyjen+avioliittokeskustelussa+on+se,+että+vaikka+moni+pitää+vuorisaarnaa+yhtenä+keskeisimmistä+kristinuskon+kiteytyksistä+ja+vaikka+vuorisaarnassa+Jeesus+tuomitsee+jyrkästi+avioeron+(muttei+homoutta),+niin+avioeroon+päätyneiden+ihmisten++uudelleenvihkiminen+ei+herätä+tällaista+intohimoa+kuin+homoliitot?+Matti+Nykänen+voi+Jumalan+silmien+edessä+ja+juorulehden+sponsoroimana+solmia+seitsemännen++avioliittonsa+kirkossa+ja+papin+siunauksella+eikä+kukaan+protestoi.
Raamattu+näyttää+monelle+uskovaiselle+noutopöydältä+jolla+jokainen+voi+ulkoistaa+omat+ennakkoluulonsa+Jumalan+mielipiteiksi.
13.07.2018 14:11
26 / 138