Vapaa kuvaus

2Lesken

Aloituksia

467

Kommenttia

6302

1. Nainen on aina nainen

Pienentää surumme Kaksinkertaistaa ilomme ja moninkertaistaa menomme. Tuli eilen luettua sotilasmuistokirjaa vuodelta 1
    Ikäryhmät
    13
    171
  2. Ei vatun vattua

Ei ole helppoa vatun viljelijöilläkään. Ensin tuli kuuma, sitten tuli kylmä ja taas kuuma. Ampiaiset popsivat vissiin r
    Ikäryhmät
    9
    166
  3. Auto jää Tuisku ja Käärijä

https://youtu.be/phFGtQETQTI Ja sitten vappumusaa
    60 plus
    3
    162
  4. Wiskihaussi

Nythän täältä valuu porukkaa kahvipirttiin, siis 70 ja plus, ihan solkenaan. Kun me kuusikymppiset nyt valtaamme lopul
    60 plus
    71
    161
  5. Mä lähden stadiin

Huomenta palstaporukat. Onpa hieno aamu ja kevättä rinnassa/rinnoissa. Se taas tietää Helsinki reissua. Nyt ei olla köyh
    Ikäryhmät
    65
    161
  6. Kun ollaan sukset ristissä

Olen täällä kirjoitellutkin, että äitini ja veljeni asuvat palveluasunnoissa. Palvelukodeissa ei ole mitään moitittavaa
    60 plus
    18
    160
  7. Tuntematon sieni

Nyt on sienestysaika, kuulemma. Ohjeita on ainakin paljon. Olen länsisuomalainen ja meillä kotona tai mummolassa ei kos
    60 plus
    17
    158
  8. Mökki toi muistoja

Käväisin mökillämme ystäväni kanssa. En ole käynyt siellä äitini poismenon jälkeen. Mökki on tyhjä, kun sille melkein lö
    60 plus
    29
    156
  9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta palstalaisille täältä lumisesta Länsi-Suomesta. Kylä on kuin postikorttimaisema. On joskus valittukin vuo
    60 plus
    6
    156
  10. Työeläkkeihin tuntuva korotus

Kova inflaatio nostaa eläkkeitä tuntuvasti vuonna 2023. Työeläkkeisiin tulee tammikuussa noin 7 prosentin korotus. Tämä
    60 plus
    33
    155
  11. Lämminhenkinen illanvietto

On täällä maalla upea kylänraitti. Jokaisessa talossa on portinpielessä valaistus. Ja sisäpihoilla upeat lipputangonvalo
    60 plus
    6
    153
  12. Mökkeily loppunut

Vietimme kesäpäivää mökillämme. Juotiin ulkona kakkukahvit ja hengitimme raitista ulkoilmaa. Viimeksi olin erittäin hu
    60 plus
    40
    153
  13. Kirkkoon kuuluminen

Viimeaikoina on ollut muutamat hautajaiset. Kaikki vainajat olivat kirkosta eronneita. Eli silloin maksuja tulee enemmän
    60 plus
    50
    150
  14. Muumimuki käytössä

" Tehnyt useimmat lapsensa Väestöliiton muumimukissa” – naiselle tuomio Facebook-kirjoituksesta Eilen klo 20:45/IL Hämäl
    60 plus
    15
    150
  15. Isää muistaen

25.11.1922 Piirtynyt päivämäärä mieleeni. Isäni syntymäpäivä. Hän on jo nukkunut pois. Vapaaehtoisena armeijaan 17- vuot
    60 plus
    7
    150
  16. Ylikuormitus

Nyt kolahti tajuntaan labrojen ylikuormitus. Kun asukkaalla on tulehdusarvo korkealla ja hoitajat ottavat verikokeita, l
    60 plus
    30
    149
  17. KKokoomus haluaa viinit ruokakauppaan

Kokoomus haluaa viinit viinakaupasta ruokakauppaan. Eikös se ole loppujen lopuksi sama missä putelit myydään. Jos on juo
    60 plus
    20
    149
  18. Loppui virta

Sairaus iski Nyt ollaan sitten vuodepotilaana. Kolmatta päivää. Iski yöllä hirveä mahasärky ja samalla selkäsärky. Maha
    70 plus
    28
    148
  19. Mikä ihana savuton terassi

Nyt löytyi tarpeeksi korkea auktoriteetti sanomaan tupakoivalle talon akalle suorat sanat. Kyllä se on niin, että kun k
    Ikäryhmät
    52
    148
  20. Hauskaa on joskus ollut

Tuolla jossain ketjussa joku kysyi, oliko minulla koskaan hauskaa kun ryyppäsin ja rälläsin. Nyt kun aikaa on kulunut,
    60 plus
    21
    147