Vapaa kuvaus

2Lesken

Aloituksia

467

Kommenttia

6303

1. Kun ollaan sukset ristissä

Olen täällä kirjoitellutkin, että äitini ja veljeni asuvat palveluasunnoissa. Palvelukodeissa ei ole mitään moitittavaa
    60 plus
    18
    145
  2. Tuntematon sieni

Nyt on sienestysaika, kuulemma. Ohjeita on ainakin paljon. Olen länsisuomalainen ja meillä kotona tai mummolassa ei kos
    60 plus
    17
    142
  3. Auto jää Tuisku ja Käärijä

https://youtu.be/phFGtQETQTI Ja sitten vappumusaa
    60 plus
    3
    142
  4. Lämminhenkinen illanvietto

On täällä maalla upea kylänraitti. Jokaisessa talossa on portinpielessä valaistus. Ja sisäpihoilla upeat lipputangonvalo
    60 plus
    6
    141
  5. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta palstalaisille täältä lumisesta Länsi-Suomesta. Kylä on kuin postikorttimaisema. On joskus valittukin vuo
    60 plus
    6
    139
  6. Palvelukodin ankeus

Eilen kävin palvelukodissa veljeni hoitopalaverissa. En ole käynyt koronan jälkeen sisätiloissa. Hätkähdin sitä ankeutt
    60 plus
    62
    138
  7. Mökki toi muistoja

Käväisin mökillämme ystäväni kanssa. En ole käynyt siellä äitini poismenon jälkeen. Mökki on tyhjä, kun sille melkein lö
    60 plus
    29
    134
  8. Odotan koronatestiin

Täytin omatesti kaavakkeen netistä. Yllätyksekseni vastauksessa pyydettiin ottamaan yhteyttä lähimpään terveyskeskuksee
    60 plus
    45
    134
  9. Loppui virta

Sairaus iski Nyt ollaan sitten vuodepotilaana. Kolmatta päivää. Iski yöllä hirveä mahasärky ja samalla selkäsärky. Maha
    70 plus
    28
    134
  10. KKokoomus haluaa viinit ruokakauppaan

Kokoomus haluaa viinit viinakaupasta ruokakauppaan. Eikös se ole loppujen lopuksi sama missä putelit myydään. Jos on juo
    60 plus
    20
    134
  11. Kirkkoon kuuluminen

Viimeaikoina on ollut muutamat hautajaiset. Kaikki vainajat olivat kirkosta eronneita. Eli silloin maksuja tulee enemmän
    60 plus
    50
    133
  12. Mä lähden stadiin

Huomenta palstaporukat. Onpa hieno aamu ja kevättä rinnassa/rinnoissa. Se taas tietää Helsinki reissua. Nyt ei olla köyh
    Ikäryhmät
    65
    133
  13. Kettu tiellä

Voi ei. Heräsin aamuyöllä ja muutama auto ajoi tiellä tosi kovaa. Ei yhtään piitata kylänraitilla nopeusrajoituksista. T
    60 plus
    10
    133
  14. Wiskihaussi

Nythän täältä valuu porukkaa kahvipirttiin, siis 70 ja plus, ihan solkenaan. Kun me kuusikymppiset nyt valtaamme lopul
    60 plus
    71
    132
  15. Hauskaa on joskus ollut

Tuolla jossain ketjussa joku kysyi, oliko minulla koskaan hauskaa kun ryyppäsin ja rälläsin. Nyt kun aikaa on kulunut,
    60 plus
    21
    131
  16. Isää muistaen

25.11.1922 Piirtynyt päivämäärä mieleeni. Isäni syntymäpäivä. Hän on jo nukkunut pois. Vapaaehtoisena armeijaan 17- vuot
    60 plus
    7
    131
  17. Ylikuormitus

Nyt kolahti tajuntaan labrojen ylikuormitus. Kun asukkaalla on tulehdusarvo korkealla ja hoitajat ottavat verikokeita, l
    60 plus
    30
    130
  18. Kuningatar Elisabet II on kuollut

Kuningatar Elisabet II on kuollut Kuningatar Elisabet oli kuollessaan 96-vuotias. Kunnioittaen
    60 plus
    25
    128
  19. Sairaalan kutsuu

Nyt tuli sitten sairaalasta kirje operaatioon. Se jos onnistuisi, niin loppuisivat nämä myöhään- ja yövalvomiset. Olen a
    60 plus
    16
    127
  20. Luxushoitolaitos

Lueskelin juttua kuuluisasta ruhtinattaresta, joka palasi pitkältä reissultaan kotimaahansa. Samantien hän lähtikin tois
    60 plus
    23
    126