Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
taruolento
profiilit
taruolento
taruolento
Vapaa kuvaus
Lisää vapaa kuvaus.
Aloituksia
124
Kommenttia
1613
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mielestäni+jätökset+korjataan+aika+hyvin+pois.Iitse+korjaan+aina+ja+jos+näen+että+joku+ei+niin+kyllä+huomautan+siitä.
10.11.2021 23:09
Miksi+ei+viitsisi.+Oma+hyväolo+on+yhtä+kuin+koiran+hyväolo.+Ei+koirakaan+halua+likainen+olla.
10.11.2021 15:42
Noin+meilläkin+ja+näillä+kurakeleillä+ei+voisi+muuten+toimiakaan.+Olisi+koko+huusholli+sotkussa.+Koko+turkki+pestään+tarpeen+mukaan.
10.11.2021 15:41
Omani+nukkuu+taas+meidän+tyynyjemme+välissä.+Mutta+kesällä+kun+on+muutenkin+lämmin+viipyy+vain+hetken+mutta+nyt+jo+parhaimmillaan+voi+olla+varttitunnin.+
Joka+ilta+se+kuitenkin+tulee+siihen+ainakin+hetkeksi.+Ja+saa+tullakin.+Annan+sille+viimeisen+paijauksen+siltä+päivältä+ja+sanon+sille+erikseen+hyvää+yötä.+Mies+saa+oman+omansa.
10.11.2021 15:39
Kyllä+ikävä+tulee+meidän+hankkimamme+ensimmäisen+sakun+kasvattajien+kaltaisia+kasvattajia.+Ko+kennel+oli+nimeltään+Sipoon+korven+kennel+jos+en+ihan+väärin+muista+ja+omistaja+oli+Saimi+Kärkkäinen.+Tämä+ostamani+koira+oli+syntynyt+-60+luvun+lopussa+tai+-70+luvun+alussa.
Kävimme+siellä+useita+kertoja+katselemassa+koiria+jotka+aidatulla+pihamaalla+hyörivät+ja+juoksivat.+
Ostamamme+koira+oli+tumma+uros.+Hieno+koira+kaiken+kaikkiaan+niin+luonteeltaankin+kuin+muutenkin.+Mutta+maalla+ollessamme+se+alkoi+ontumaan+ja+kun+tultiin+helsinkiin+niin+vein+sen+pieneläinklinikalle+Tulos+oli+3-asteen+lonkkavika.+Koira+oli+noin+4+vuotta+vanha.
Koira+leikattiin+samointein+ja+se+parani+hyvin.+Sen+liikkeessä+huomasi+eron+vain+esim.+liukkaalla+jäällä,+-sitä+talven+mittaan+oli+paikoin+jossain.+
Kun+koira+oli+parantunut+ja+kotona+niin+soitin+Saimille+että+näin+kävi.+Saimi+sanoi+että+hänellä+on+nyt+täysin+mustia+sakuja+ja+yksi+niistä+on+meidän+korvaukseksi+tapauksen+vuoksi.+Isä+oli+tuotu+Saksasta.
Mietin+vähän+että+oma+koira,+kaksi+hoitolasta+ja+kaksi+omaa+lasta.
Päätin+kuitenkin+kokeilla.+Ristimme+tämän+uuden+koiran+Aliksi+ja+niin+me+menntiin+kauppoihin+sun+muihin.+Toinen+oma+lapsi+nukkui+vaunuissa,+Ali+istui+vaunun+päässä,+vanhempi+koira+käveli+vaunujen+vierellä+samoin+kuin+muut+lapset.+
Kotona+tuli+kuitenkin+ongelmia+siitä+että+Ali+vei+lasten+lelut.+Se+oli+pieni+pallerro,+eihän+se+mitään+ymmärtänyt.+Lapset+itki+ja+pian+minäkin.
Ymmärsin+että+en+ole+yli-ihminen,+rajansa+kaikella.+Itkien+soitin+Saimille+ja+kerroin+tuovani+Alin+takaisin.+Hän+ymmärsi+tilanteen.
Jonkun+aikaa+siitä+oli+Saimin+ja+Alin+kanssa+koiranäyttelyssä+Tervasaaressa.+
Ali+pärjäsi+hienosti+ja+jatkossa+myös.
Meidän+lonkkavikaisemme+eli+12+vuotiaaksi+ja+oli+elämänsä+loppuun+saakka+ainoa+koira.
03.11.2021 22:57
Naisviha+missä.+Yleensä+vai+esim+sitten+pelastuslaitoksella.++Poliisissa+en+kuitenkaan+ole+sitä+nähnyt.+Kun+tulivat+ilmoittamaan+poikani+kuolemasta+oli+heitää+kaksi+:+nainen+ja+mies.+
Samanarvoisen+oloisilta+tuntuivat,+mukavia+poliiseja++kaiken+kaikkiaan.
27.10.2021 23:21
Hyvä+vitsi,+siis+olevinaan.+Minulla+on+täytetty+ukkoteeri,+paljon+maksat?
27.10.2021 14:47
No+mutta+heillä+onkin+Sputnikki+rokotteena+eikä+ihmiset+tajua+olla+menemättä+väkijoukkoon.+Eihän+siellä+edes+"kuonokoppaa"+näy+kellään.
16.10.2021 23:17
Etkö+lue+mediaa,+seuraa+uutisista+sikäli+kun+omistat+telkkarin.+Siellä+se+on+kaikki.+Ja+puhun+nyt+Suomesta.+
Kun+itse+rokottamattomana+joudut+sairaalaan+niin+se+maksaa+noin+16.000+euroa/vrk.
Näitä+me+rokotetut+maksetaan+myös+kiihtyvällä+tahdilla.+Ihminen+saa+olla+pölja+mutta+ei+tyhmä.
16.10.2021 23:13
Joo+just+näin.+Suomessa+nyt+mm.+Hussin+täyttää+rokottamattomat+nuoremmat+ihmiset.++He+vievät+tehohoitopaikat+muusta+syystä+sitä+tarvitsevilta.+
Jos+saisin+päättää+sairaalaan+pääsystä+niin+sanoisin++ihmiselle+joka+ei+ole+rokotuttanut+itseään+että+nauti+nyt++siitä+vapaudesta+jonka+Suomi+sinulle+on+antanut+ja+mitä+niin+kovin+olet+kaivannut.+Sorry+meillä+jonoa,+tule+ensi+viikolla+uudestaan.+
On+oikein+että+sairastuvat+koska+tilanne+olisi+ollut+estettävissä.+Rokotetut+ihmiset+jotka+Husia+nyt+työllistävät+ovat+muutoinkin+sairaita+mutta+rokotukset+ovat+kunnossa.+Eli+nämä+pässinpäät+vievät+normaalihoidosta+ison+osan.+
Rokottamattomat+muusta+kuin+terveydellisestä+syystä+ovat+paskahousuja+jotka+ovat+itsekkäitä,+tyhmiä+jne.
Kun+sitten+joudutte+sinne+teholle+niin+voin+kertoa+että+se+hoito+on+hyvin+raskas+myös+potilaalle+itselleen.
Onneksi+en+ole+hoitaja,+olisi+pakko+kysyä+"että+mitäs+läksit".
16.10.2021 23:07
Niin+edellä+puhuttiin+"hakeutumisesta+muiden+koirien+iholle".++Ja+puhuin+kaverikoirista+joita+on+noin+20+kpl.+Totta+mooses+niitä+moikataan.+Omistajat+katsoisivat+kummissaan+jos+kieltäisin.+Siinä+menisi+jokunen+naapuruus+suhde+ja+pari+ystävyys+suhdetta+myös.+
Usein+tuntemattoman+koiran+omistaja+kysyy+että+saako+moikata.+Aina+saa.
Sinun+kirjoittamasi+koira+jota+lähdin+kävelemään+vastaan+oli+juuri+tämä+kaverikoira+joka+jostain+syystä+ei+nyt+ollut+ok+meidän+koiralle.
En+koskaan+vie+vieraan+koiran+luo+enkä+kysy+moikkaamisestakaan++koska+kaverikoiria+on+jo+riittämiin.++Edelleen+koirani+käyttäytyy+muita+kohtaan+hyvin+elikä+tämä+kirjoittamissen+kohteena+ollut+koira+jäi+ainoaksi+mikä+ei+nyt+sitten+passannut.+
Eli+kaikista+elämänsä+kohtaamisista+tämä+yksi+ei+nyt+ollut+hyvä.+Ei+pitäisi+olla+mikään+peruste+yhtään+mihinkään.
Mitähän+vikaa+tästä+löydätte!!
16.10.2021 20:16
Joo+kiitos+ei+tuomitsevasta+kommentistasi.+Tosiaan+tämä+on+tapahtunut+tosiaan+vain+kaksi+kertaa+ja+kyseessä+sama+koira+molemmilla+kerroilla.+
Tuolla+anntetaan+ymmärtää+että+"tiedän+paremmin"+vaikka+kyse+on+asioiden+oikomisesta.+En+tiedä+paremmin+mitään+mutta+jos+luettu+ymmärretään+väärin+niin+mielestäni+minulla+on+oikeus+oikaista+se.
Noiden+edellisten+kommenttien+perusteella+kyllä+taidan+jättää+sen+kastraation+väliin.+Kyllä+minäkin+opin,+en+minä+niin+vanha+sentään+ole.
Muiden+kavereiden+kanssa+ei+edelleenkään+ongelmia+enkä+minä+vie+koiraani+kenenkään+luo+vaan+useimmiten+ne+kaverikoirat+tulevat+meidän+luo.
Kyllä+tässä+hyvin+käy.
13.10.2021 13:24
Okei+testosteroni+antaa+koiralle+itsevarmuutta+mutta+luulin+tuovani+esille+selkeästi+sen+että+se+ei+ennen++tätä+kahta++räyhyä+eikä+myöskään+sen+jälkeen+ole+tehnyt+sitä.+Siis+puhutaan+kahdesta+kerrasta.+Ja+kohde+on+sama.
En+käsitä+mitä+siellä+koirakoulussa+tekisin.+Normaalisti+koira+on+hyvä+käytöksinen+(siis+näitä+paria+tapausta+lukuunottamatta).+Se+ei+vedä+hihnassa+eikä+muutakaan+häiritsevää+ole.+
Jos+vastaantulija+rähjää+se+ei+provosoidu.
Tiedän+että+uroksilla+ei+ole+juoksuaikoja+ja+muutenkin+kirjoituksesi+oli+aika+agre+sisällöltään.+Luotan+kuitenkn+eläinlääkrin+sanaan.+
Meidän+koiralla+ei+ole+ns.+käytösongelmia+tuota+edellä+kerrottua+lukuunottamatta.+Se+on+superkilttii+koira+ja+uskon+että+sellaisena+pysyy.
09.10.2021 23:33
Ethän+itse+vaan+liiku+metsässä+ja+makoile+ruohikoilla+tms.+Luulen+että+jos+taivallat+asfaltoitua+väylää+ja+vaikka+hiekkatietäkin,+muista+pysyä+keskikaistalla.+Sillä+vältät+kyllä+punkit+melkein+100+varmasti.+Äläkä+yövy+samassa+sängyssä+ihmisen+kanssa+joka+päinvaston+kulkee+metsässä+ja+makoilee+nurmikoilla.+
Kannattaa+olla+tarkkana.+Ja+tämä+ohje+koski+vaan+Helsingin+kaupunkia.
Jos+asut+jossain+maakunnassa+niin+tulevaisuutesi+on+toivottomampi.
09.10.2021 20:33
Meillä+täällä+Kumpulassa+on+kissa+joka+käyttäytyy+kuin+koira.+Se+tulee+rapusta+ulos+emännän/isännän+kanssa+ja+menee+kävetien+yli+pieneen+metsikkoon.+------siellä+on+aikansa+ja+kotiin+mennään+huoltaja+edellä+ja+kissa+perässä,+rapun+ovi+auki+ja+kissa+pujahtaa+sisään.
Olen+nähnyt+tuon+monta+kertaa+kun+ulkoulutan+koiraani.+Kyllä+vaan+näköjään+oppivat+tuonkin.
09.10.2021 20:26
Itse+ostin+Malmin+hautausmaalta+9+hengen+haudan.+Sinne+mahtuu+paljon+muitakin+kuin+minä+ja+mieheni.+Poikani+on+jo+siellä.+Sukua+pitää+haudattavan+olla.
09.10.2021 19:17
Olen+eläkkeellä+joten+olen+koiran+kanssa+kaiken+aikaa.+Ajattelin+että+pari+kertaa+vuodessa,+yritetään+kestää+mutta+nyt+on+taas+mennyt+kolme+päivää+samoissa+merkeissä,+tosin+huomattavasti+lievemmin.+Normaali+aika+kesti+kuukauden.+Nythän+on+narttukoirien+juoksussa+sesonkiaika.
Kun+ajattelin+asiaa+paremmin+niin+eihän+ole+kysymys+vaan+minusta,+koirallakin+on+vaikea+ja+paha+olla.+Niinpä+se+saa+maanantaina+hormooni-implantin+jonka+vaikutusaika+on+puoli+vuotta.+
Siitä+näen+sitten+miten+se+koiraan+vaikuttaa+ja+sitten+katsotaan+eteenpäin.+Jos+vaikutukset+ovat+hyviä+niin+sitten+aion+antaa+periksi+ja+koira+kastroidaan.
Kallistahan+tämä+kokeilu+on+mutta+siitä+en+välitä.+Raha+ei+tee+minua+onnelliseksi+jos+koirani+voi+huonosti.
Noista+ehdotuksistasi+olisi+paras+vaikka+mökin+vuokraus+että+maisema+vaihtuisi.+
Katsotaan+tuo+hormoonijuttu+ensin+ja+sitten+"näkee+mitä+kenkä+tekee".
Kiitos+asiallisesta+vastauksestasi+ja+hyvää+syksyn+jatkoa.
02.10.2021 15:13
Kyllä+myös+yksin+jääville+eläleläisille.+Jos+eläke+n+pieni+niin+kaksin+vielä+pärjää+mutta+kun+toinen+kuolee+niin+ei+mitenkään.+Puhun+nyt+pienistä+eläkkeistä,+en+isoista++eläkkeistä.+
Kyllä+tälloin+pieniekäkeläinen+ei+pysty+pärjäämääm+mitenkään.+
Toisaalta+tiedän+että+eräs+iäkäs+sukulaiseni+mieheni+puolelta+asuttaa+yhä+ja+varmaan+jo+pian+parikymmentä+vuotta+kaupungin+(Helsingin)++vuokra+asuntoa+joka+oli+heillä+kun+oli+perhe.+3+huonetta+ja+keittiö+eli+heidän+entinen+koko+perheen+asuntonsa.
Vuokratuki+maksaa+ja+sos.virasto+loput.+
Eikö+olisi+puolison+kuollessa+kohtuullista+tarjota+ihmiselle+yhden+hengen+asuntoa+jossa+vuokrakin+olisi+pienempi+ja+näin+myös+valtion+varat+olisivat+mitoitettu+yhdelle+henkilölle,+ei+koko+perheen+2+lasta+++vanhemmat+koska+se+ei+ole+enää+totta.+
Ymmärrän+että+vanhus+ei+halua+muuttaa+pois+vanhalta+seudultaan+mutta+ehkä+samassa+taloyhtiössäkin+olisi+pienempi+asunto+mitä+tarjota.
25.09.2021 23:21
En+haluaisi+kyllä+verorahoilla+maksettavan+mukavaa+elämääsi.+Mutta+ei+kait+sulla+muuta+tulonlähdettä+ole+jos+et+ole+kuriiri+tms.+kanssa+duunihommissa.
22.09.2021 22:51
Ja+kuulema+kaljaa+kyytipojaksi.
22.09.2021 22:43
26 / 81