Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
taruolento
profiilit
taruolento
taruolento
Vapaa kuvaus
Lisää vapaa kuvaus.
Aloituksia
125
Kommenttia
1614
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Joo+tuon+tiedän+minäkin+mutta+havunoksa+keskellä+ulko-ovea.+Vain+yksi+oksa.+Ennen+vanhaan+maalla+ihmiset++laittoi,+kun+kotoansa+johonkin+lähtivät,+luudan+ovea+vasten.+Se+tarkoitti+että+emme+ole+nyt+kotona.+Aikamoista+ajatella+tänäpäivänä+että+ovi+ei+kuitenkaan+ollut+lukossa,+ei+ollut+tapana+pitää.+
"Ei+aika+mennyt+koskaan+palaa,+ei+takaisin+nuo+päivät+tulla+voi"+sanoo+laulunsanatkin+ja+on+niin+totta.
27.03.2021 13:10
Kirjoitin+juuri+tuolla+aiemmin+meidän+pikkukoirasta+jolla+on+omituisuuksia.
+Meilläkin+on+ollut+saksanpaimenia+50+vuoden+aikana+9.Useimmat+kaksittain+niin+että+niillä+oli+ikäeroa+noin+5+vuotta.+Kaksi+niiistä+menehtyi+nuorena,+noin+neljävuotiaana+.+Toinen+halvaantui+ja+toinen+menehtyi+verisyöpään.
Nyt+kun+ikä+alkaa+painaa+en+ottanut+enää+sakua.+Se+vaatii+hieman+enemmän+kuin+tollainen+pikkukoira.+Mutta+en+muista+mitään+murkkuikää+varsinaisesti+niillä+olleen.+Mutta+tuhosivat+kyllä+kotona+yksilöllisesti.
Hyvin+muistan+ekan+jolloin+meillä+oli+myös+kissa.+Kissa+aukaisi+käpälällään+roskiskaapin+ja+koira+otti+pussin+ja+tuhosi+sen+olohuoneen+karvalankamatolle.+
Vuosia+myöhemmin+yksi+koiristani+söi+sohvan+päädyt.+Naama+oli+ollut+täytettä+täys+kun+mies+tuli+kotiin.
Kun+muistaiskin+kaikki.+Rakastin+niitä+kaikkia+ja+jos+nuorempi+olisin+minulla+olisi+edelleen+saku.+Mutta+kunto+heikkenee+joten+tyydyn+tähän+pieneen+olioon+joka+minulla+nyt+on+ja+se+saa+jäädä+viimeiseksi+koiraksi+vaikka+kuolisi+varhemminkin.
20.03.2021 23:17
Meidänkin+pieni+(12,5+kg)+lähestyy+mielellään+ohikulkenutta+ihmistä+takaapäin+kun+ihminen+on+kävellyt+jo+ohi.++Mielestäni+se+johtuu+koiran+arkuudesta,+takana+turvallisempaa.+Pienempänä+sillä+oli+tapana+kääntyä+ihmisten+perään+mutta+se+on+aika+hyvin+jäänyt+pois.
Koira+on+virosta+takavarikoitu+koira.+Se+oli+3,5+kk+vanha+kun+tuli+meille.+Pelkäsi+ihan+kaikkea,+helpompi+olisi+sanoa+mitä+ei.+
Mutta+siitä+vaan+pikkuhiljaa+on+päästy+siihen+mutta+sillä+on+joitain+jänniä+juttuja.+Niin+koira+tulee+nyt+syyskuussa+4+vuotta.+
Se+on+superkiltti+niin+ihmisille+kuin+muille+koirillekin.+Ystävä+kaikille.+Mutta+se+on+mieletön+"toljottaja".
Tarkoittaa+sitä+että+kun+kävelytiellä+kävellään+niin+kun+se+näkee+siellä+matkojen+päässä+jonkun+ihmisen+se+saattaa+jäädä++ikäänkuin+odottamaan.+Tämä+ihminen+voi+olla+kaukanakin.+.Minä+sanon+että+ei+kun+mennään,+se+keksii+pissata+sinne+ja+tänne+tappaakseen+aikaa+että+kävelijä+tulisi+lähemmäksi.+Jos+sitten+toljotetaan+yhdessä+niin++kun+kyseinen++ihminen+on+mennyt+ohi+niin+sitten+++taas+lenkki+jatkuu.+
Samoin+jos+takanamme+kävelee+vaikka+vanhempi+pariskunta-+Jos+ovat+hälle+mieluisia+niin+kävelee+kaksi+metriä,+kääntyy+katsomaan+taakseen+ja+tämä+voi+toistua+monta+kertaa+ja+taas+pissaa+sinne+sun+tänne+tappaakseen+aikaa.+Kun+pariskunta+on+mennyt+ohi+niin+tilanne+on+taas+normaali.
Mutta+nuo+eivät+luojalle+kiitos+toistu+joakaisen+kävelijän+kohdalla.+Jos+on+vähän+ihmisiä+liikkeellä+niin+silloin+tätä+tapahtuu.
Nyt+korona-aikana+esim.+meidän+käyttämämme+kävelytie+on+autio+usein+aamulla.Siellä+ei+ole+kuin+me.+Silloin+se+yksin+tuleva/menevä+ihminen+muuttuu+helposti+juuri+mielenkiintoiseksi.+Silloin+ne+pienet+korvatkin+ovat+vain+koristeena.
Onneksi+minulla+on+aikaa+vaikka+joskus+kyllä+sen+hommat+ärsyttää+myös.+
Olis+kiva+kuulla+mistä+tämä+ihmisten+"ylihuomioiminen"+johtuu.
20.03.2021 22:45
Tuollaiselta+omistajalta+koira+pois+heti+oli+sitten+kyseessä+välinpitämättämyys+tai+omistajan+sairaus.+Samoin+olisi+kai+tarpeen+isännöisijän+katsastaa+huoneiston+kunto+ettei+yllätyksiä+olisi+sielläkin.
20.03.2021 21:57
Joo+on+ikävää+että+oireet+voivat+olla+tässä+syövässä+olemattom
at+ennen+kuin+syöpä+on+jo+pitkällä.
Ei+veljellänikään+ollut+muuta+kuin+että+ihmetteli+kun+kakka+oli+harmaata+ja+se+kellui.
Kun+googlasin+harmaan+kakan+niin+se+oli+selvä+syövän+syy.+Ei+kipuja+missään+ja+tunsi+olevansa+terve.
Meni+sitte+lääkäriin+ja+mutkan+kautta+on+jo+kertaalleen+leikattu+ja+vauriot+todettu.
20.03.2021 21:38
Kiitos.+Olet+oikeassa+syövän+nimen+suhteen,+juuri+se+se+on.+Tällä+hetkellä+ennuste+elämälle+on+2-3+vuotta+mutta+jos+hoidoista+(säde)+on+jotain+hyötyä+ja+jos+oikeanlainen+maksakin+löytyisi+niin+toivoa+voisi+niistä+lisää+vuosia.+
Tosin+maksan+siirto+ei+ole+vain+kiinni+siitä+että+löytyykö+sopiva.+Hylkimisreaktiot+voivat+pilata+kaiken+vaikka+niitäkin+pystytään+hoitamaan.
Paljon+mutkia+matkassa+varmaan+mutta+kun+ei+vaihtoehtoja+ole+niin+on+mentävä+niin+kuin+lääkäri+määrää.
Kiitos+vastauksesta+ja+nimen+korjauksesta.
Onnen+sattumakin+oli+että+syöpä+löytyi.+Veljeni+oli+käynyt+lääkärillä+joka+lähetti+verikokeeseen.
Mehiläinen+oli+paikka+johon+hän+meni+lähetteellä+kokeisiin+ja+siellä+ollut+lääkäri+oli+vilkaissut+lähetettä+ja+todennut+veljelleni+että+tuossa+pitäisi+olla+mukana+ehdottomasti+myös++maksakoe.
Veljeni+oli+sanonut+että+ok,+otetaan+sekin+ja+maksanut+itse+maksakokeen+hinnan+kun++se+ei+sisältynyt+lähetteeseen.
Miettinyt+olen+miten+olisi+käynyt+tätä+tarkkaavaista+ulkopuolista+lääkäriä.
Olisihan+se+selvinnyt+aikaa+myöten+mutta+tässä+voitettiin+aikaa+paljon.
Eli+"+ei+mitään+niin+pahaa+ettei+jotain+hyvääkin"+.+Se+on+johtolauseeni+ja+tässä+se+taas+nähtiin.
20.03.2021 21:31
Näin+on+eikä+kaikilla+ole+edes+järveä+niin+lähellä+että+sinne+pääsis+vaikka+jalkapelissä+tai+edes+paikallisliikenteen+bussilla.+Vesi+tarvitaan+kyllä+kun+kylpyammeesta+ei+mitään+kalaa+saa++eikä+sitäkään+ole+enää+kuin+harvoilla.
17.03.2021 22:48
Eikö+ole+muuten+jännä+että+Lidl+on+meidänkin+halvin+kauppa+vaikka+samassa+ostarissa+on+myös+Skauppa+ja+ksupermarket+myös.
Ja+lidl+myy+suomalaisten+tuotteita+näissä+perusasioissa+paljon.+Suosii+kyllä+pienempiä+suomalaisia+yrittäjiä+mikä+on+minusta+hienoa.+Isot+pärjää+omillaan+mutta+pienemmät+on+saaneet+paljon+nostetta+lidln+myynneistä.+
Näin+heillekin+annetaan+tilaisuus+näyttää+ja+täytyy+sanoa+että+ovat+hienosti+näyttäneet.
Myy+myös+ulkomaisten+yrittäjien+tällaista+ehkä+enemmän+herkkutavaraa+joka+ei+ole+kuitenkaan+välttämätöntä+.+Niitäkin+ostetaan+silloin+tällöin.
13.03.2021 22:07
No+ei+tosta+määrästä+kyllä.+Vaatii+useamman+vuoden+ennen+kuin+tupakka+sen+aiheuttaa.
Mutta+ei+kyllä+kannata+kokeilla+miten+pitkä+aika.+Se+on+asia+jota+ei+voi+pakittaa.
13.03.2021 20:25
Ja+jos+haluaa+keventää+niin+700+gr.+kukkakaalista+saa+kukkakaalisosekeiton+jota+syö+useamman+päivän.+Ja+hyvää+on+jos+kukkiksesta+tykkää.
13.03.2021 20:10
Voithan+sä+laittaa+ruokaas+vaikka+15+tonnia,+tuskinpa+se+ketään+harmittaa.+Ylisyöminen+on+tyhmää+ja+näkyy+kyllä+naamassa+ja+muutenkin+kropassa.+
Minä+en+laita+tuota+summaa+ruokaan+kuussa+koska+saisin+sillä+niin+paljon+ruokaa+että+pitäisi+ostaa+toinen+jääkaappi+ja+pakastinkin+ehkä.+
Kaiken+ostan+mitä+tarvitsen,+en+muuta.
13.03.2021 20:07
Jotkut+joilla+korkea+kolestroli++voivat+kyllä+karsastaa.+Munia+saa+syödä+mutta+ei+määräänsä+enempää.+Itse+pidän+juuri+munakkaista+ja+myös+leivänpäällä.+Vuoroin+keitän+ja+vuoroin+paistan.+Munat+ovat+täyttävä+ja+edullinen+ruoka.
13.03.2021 19:59
Oliko+sinulla+uunissa+paistos?+Jos+niin+muuttuiko+koostumus?
13.03.2021 19:55
Joo+niin+kuin+kerroin+en++laittanutkaan+sitä+uuniin+vaan+syötiin+sellaisenaan.+Jos+sinun+ruokasi+päätyy+uuniin+asti+niin+kerrotko+muuttuiko+koostumus.
10.03.2021 14:27
Joo+ja+tämän+samaisen+kaupan+perunamuusi+on+paras+ja+lähinnä+kotona+tehtyä+vastaavaa.+
Ei+ole+itse+tehty+sen+jälkeen+kun+tuli+tietoon+ja+kokeilluksi.
Itse+mieheni+kanssa+syömme+molemmat+kaksi+kertaa+ko.+muusipussista+ja+lisäksi+nakkeja,+grillimakkaraa+jne.
Itse+tein+eilen+pussillisesta+muusia+ja+250+grammasta+jauhelihasta+perunasoselaatikon.+Tosin+en+sitten+laittanutkaan+uuniin+kun+se+oli++hyvä+niin.+
Alunperin+oli+tarkoitus+testata+kestääkö+muusi+uunin+muuttumattomana+vai+muuttuuko+jotenkin.+Ainakin+seuraavana+päivänä+lämmittäessä+mikrossa+ei+koostumus+muutu+miksikään.+
Aivan+eri+maata+kun+aiemmat+kitalakeen+tarttuvat+muusit,+tosin+en+valmismuusia+ole+enne+tätä+syönyt+20+vuoteen.
Hyvä+ja+riittoisa+tuote,+valmistusmaa+Alankomaat.
06.03.2021 23:38
Joo+nuku+rauhassa+minunkin+puolestani.+Muista+sitten+herätessäsi+katsoa+vähän+vaikka+päivän+lehteä+tai+ehkä+aamutelkkaria.
Jos+tämä+maailman+eri+maiden+luvut+ovat+normaaleja+kuolemia+niin+olet+hiukka+pipi+päästäsi+tai+muuten+outo.
Nuku+vaan+rauhassa.
06.03.2021 23:25
En+tiedä.+Itse+kahden+pojan+äitinä+olin+tietoinen+missä+liikkuvat+ja+mitä+tekevät.+
En+ymmärrä+tätä+nykynuorisoa.+
Vai+onko+Hgin+Koskelasta+otettu+mallia.
06.03.2021 23:11
Joo+niin+on.+Ikävä+Soinia.
06.03.2021 23:05
Ei+pitäisi+sietää+päivääkään.+Ihmeellisen+lepsua+meininkiä+niin+kuin+eduskunnassakin,+kaikki+paska+puhe+käy.
06.03.2021 22:54
Niin+en+puhunutkaan+koronarajoituksista+vaan+koronasta-taudista.+Selkiskö.
06.03.2021 22:50
32 / 81