Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.

Aloituksia

125

Kommenttia

1614

1. Kirjoitin+juuri+tuolla+aiemmin+meidän+pikkukoirasta+jolla+on+omituisuuksia.+Meilläkin+on+ollut+saksanpaimenia+50+vuoden+aikana+9.Useimmat+kaksittain+niin+että+niillä+oli+ikäeroa+noin+5+vuotta.+Kaksi+niiistä+menehtyi+nuorena,+noin+neljävuotiaana+.+Toinen+halvaantui+ja+toinen+menehtyi+verisyöpään.Nyt+kun+ikä+alkaa+painaa+en+ottanut+enää+sakua.+Se+vaatii+hieman+enemmän+kuin+tollainen+pikkukoira.+Mutta+en+muista+mitään+murkkuikää+varsinaisesti+niillä+olleen.+Mutta+tuhosivat+kyllä+kotona+yksilöllisesti.Hyvin+muistan+ekan+jolloin+meillä+oli+myös+kissa.+Kissa+aukaisi+käpälällään+roskiskaapin+ja+koira+otti+pussin+ja+tuhosi+sen+olohuoneen+karvalankamatolle.+Vuosia+myöhemmin+yksi+koiristani+söi+sohvan+päädyt.+Naama+oli+ollut+täytettä+täys+kun+mies+tuli+kotiin.Kun+muistaiskin+kaikki.+Rakastin+niitä+kaikkia+ja+jos+nuorempi+olisin+minulla+olisi+edelleen+saku.+Mutta+kunto+heikkenee+joten+tyydyn+tähän+pieneen+olioon+joka+minulla+nyt+on+ja+se+saa+jäädä+viimeiseksi+koiraksi+vaikka+kuolisi+varhemminkin.
  2. Meidänkin+pieni+(12,5+kg)+lähestyy+mielellään+ohikulkenutta+ihmistä+takaapäin+kun+ihminen+on+kävellyt+jo+ohi.++Mielestäni+se+johtuu+koiran+arkuudesta,+takana+turvallisempaa.+Pienempänä+sillä+oli+tapana+kääntyä+ihmisten+perään+mutta+se+on+aika+hyvin+jäänyt+pois.Koira+on+virosta+takavarikoitu+koira.+Se+oli+3,5+kk+vanha+kun+tuli+meille.+Pelkäsi+ihan+kaikkea,+helpompi+olisi+sanoa+mitä+ei.+Mutta+siitä+vaan+pikkuhiljaa+on+päästy+siihen+mutta+sillä+on+joitain+jänniä+juttuja.+Niin+koira+tulee+nyt+syyskuussa+4+vuotta.+Se+on+superkiltti+niin+ihmisille+kuin+muille+koirillekin.+Ystävä+kaikille.+Mutta+se+on+mieletön+"toljottaja".Tarkoittaa+sitä+että+kun+kävelytiellä+kävellään+niin+kun+se+näkee+siellä+matkojen+päässä+jonkun+ihmisen+se+saattaa+jäädä++ikäänkuin+odottamaan.+Tämä+ihminen+voi+olla+kaukanakin.+.Minä+sanon+että+ei+kun+mennään,+se+keksii+pissata+sinne+ja+tänne+tappaakseen+aikaa+että+kävelijä+tulisi+lähemmäksi.+Jos+sitten+toljotetaan+yhdessä+niin++kun+kyseinen++ihminen+on+mennyt+ohi+niin+sitten+++taas+lenkki+jatkuu.+Samoin+jos+takanamme+kävelee+vaikka+vanhempi+pariskunta-+Jos+ovat+hälle+mieluisia+niin+kävelee+kaksi+metriä,+kääntyy+katsomaan+taakseen+ja+tämä+voi+toistua+monta+kertaa+ja+taas+pissaa+sinne+sun+tänne+tappaakseen+aikaa.+Kun+pariskunta+on+mennyt+ohi+niin+tilanne+on+taas+normaali.Mutta+nuo+eivät+luojalle+kiitos+toistu+joakaisen+kävelijän+kohdalla.+Jos+on+vähän+ihmisiä+liikkeellä+niin+silloin+tätä+tapahtuu.Nyt+korona-aikana+esim.+meidän+käyttämämme+kävelytie+on+autio+usein+aamulla.Siellä+ei+ole+kuin+me.+Silloin+se+yksin+tuleva/menevä+ihminen+muuttuu+helposti+juuri+mielenkiintoiseksi.+Silloin+ne+pienet+korvatkin+ovat+vain+koristeena.Onneksi+minulla+on+aikaa+vaikka+joskus+kyllä+sen+hommat+ärsyttää+myös.+Olis+kiva+kuulla+mistä+tämä+ihmisten+"ylihuomioiminen"+johtuu.
  3. Ei+pitäisi+sietää+päivääkään.+Ihmeellisen+lepsua+meininkiä+niin+kuin+eduskunnassakin,+kaikki+paska+puhe+käy.