Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
taruolento
profiilit
taruolento
taruolento
Vapaa kuvaus
Lisää vapaa kuvaus.
Aloituksia
125
Kommenttia
1614
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
No+ei+se+koirakaan+varmasti+paljon+saa.+Hommaa+sille+uusi+koti+.+Ei+niin+että+kelle+tahansa++että+kun+vaan+eroon+pääsen+.+Ettei+joutuisi+taas+uuteen+saman+ongelman+eteen.+Ei+se+kuule+koirallekaan+hyvää+tee.+
Olisi+tietty+pitänyt+asia+ennakkoon.+Nyt+se+on+myöhäistä.+
Onko+koira+mikä+rodultaan,+kuinka+vanha+ja+onko+terve?+Nämä+ovat+kysymykset+johon+joudut+vastaamaan+ostajaehdokkaalle+joka+tapauksessa.+
Vai+luovutko+ilman+euroja..
Ehkä+täälläkin+olisi+joku+joka+haluaisi+HARKITA+koiran+ottamista.+Oleellista+on+kuitenkn+kertoa+hieman+enemmän+koirasta.
01.11.2019 21:57
Meinaatko+että+Helsinkis+ei+sellaista+sattuisi.+Itselleni+ei,+maaliskuussa+tulee+aviovuosia+täyteen+48+vuotta.+
Kyllä+näistä+kirjoitellaan+jatkuvasti+täälläkin+ja+tuttavissakin+löytyy.
Kajaani+oli+hyvä+paikka+elää+ekat+8+vuotta.+En+olisi+pois+lähtenyt+mutta+kun+pakko+oli.+Kahdeksan+vuotiaalta+ei+paljon+kyselty+silloin+eikä+kyllä+nytkään+että+ootko+täällä+vai+siellä.
Kajaanissa+on+edelleenkin+aikuisena+siellä+käyneenä+vaniljajätskin+tuoksu.+Niin+on+ollut+lapsena+ja+on+vieläkin.+Tosin+viiemisestä+käynnistä+on+kulunut+jo+kymmenen+vuotta.+Kaikki+aikoinaan+tuntemani+sukulaiset+ovat+kuolleet,+ainoastaan+ukin+ja+mummun+hauta+siellä+on.+En+enää+muista+hautausmaan+nimeäkään+mutta+kyllä+sinne+jonninmoinen+matka+Kajaanista+on.+Voisiko+olla+Honkanummi?+Se+tuli+nyt+mieleen.+Nyt+vanhemmiten+on+kaipuu+tullut+sinne++vaikkei+siellä+ketää+olekaan.+
Kävellä+kaikki+kadut+linja-autoasemalta+(silloin)+lammin+yli+ja+vielä+pieni+matka+Purolaan.+Ymmärrän+ettei+näytä+enää+samalta+mutta+kuitenkin.+
Ehkä+se+vielä+toteutuu.+Kauppakadulta+Sokos-hotellista+huone+ja+ilman+kavereita+sen+saa+suorittaa+omaan+tahtiin.+Muistella+ja+ihmetellä.++Ehkä+sen+vielä+teen.++Välillä+on+ikävä+sitä+kaikkea.+Sellasta+tämä+on.
01.11.2019 21:17
Huonoa+voi+olla.+Näistä+varoitellaan+jatkuvasti.+Huijareiden+vanha+kikka.+Toivotaan+parasta+että+saat+rahasi.+Älä+enää+toista+kertaa+maksa+etukäteen.+
Postilla+on+systeemi+(nimeä+en+nyt+muista)+missä+asiakas+(niin+kuin+sinä+nyt)+ostat+jotain+mutta+kuin+postiennakolla+mutta+sinulla+on+oikeus+tarkistaa+tavara+ennenkuin+maksat+ja+että+yleensä+saat+sen.+Itse+en+maksa+etukäteen+mitään+ennen+kuin+olen+tavaran+tarkistanut.
01.11.2019 20:56
Ai+mitkä+köhät,+keitä+he+ovat.++Pane+itte+parastasi+niin+se+hieman+tasoittaa+tuota+maan+täyttämistä.
01.11.2019 20:43
Niinhän+se+on,+ei+siitä+mihinkään+pääse.+Miten+se+tämän+päivän+Suomessa+voisi+olla+kenenkään+muun+osa.+Ikävää+mutta+totta.
01.11.2019 20:41
Meillä+Helsingissä+4+pakettia+Kulta+katriinaa+ainaki+Supermarketeissa+tällä+viikolla+10+euroa/4+pakettia.+++Ostettin+kyllä+vaikka+S-marketin+Rainbou-kahvi+on+normaalihinnalla+2,69+euroa+paketti+ja+itse+pidän+sitä++Juhlamokkaakin+parempana.+Presidenttiä+en+edes+haluaisi+vaikka+se+hinnaltaan+luulisi+olevan+huippua+mutta+itse+en+siitä+pidä.+Tietty+makunsa+kullakin
01.11.2019 20:39
Täysin+samaa+mieltä.+Itse+en+kehtaisi+mennä+vaikka+rikas+en+ole++ja+välillä+(väli=eläkeväli)+pitää+miettiä+mitä+ostaa.+Silti+koen+että+ne+pussit+eivät+kuulu+minulle.+
Kyllä+ihmisen+oma+moraali+pitäisi+toimia+tuossakin+kohtaa.+Ja+jos+kateellisiksi+aletaan+niin+saa+olla+jatkuvasti.+
Jokainen+joka+siellä+jonossa+seisoo+tietää+itse+kuuluuko+sinne+vai+ei.
01.11.2019 20:32
Kosto+ei+ole+vaihtoehto.+Ota+tavarasi+ja+poistu+näyttämöltä.+Yritä+päästä+mahdollisemman+pitkälle.+Kosto+vahingoittaa+sinua+itseäsi+ja+loppupeleissä+et+saa+siitä+mitään.
Aloita+alusta+ja+niin+kuin+vain+pystyt+yritä+unohtaa+tai+ainakin+olla+koko+ajan+ajattelematta+vanhoja.+
Mitä+sitä+paskalla+tekee+jos+ei+peltoakaan+ja+vaikka+se+peltokin+olisi+ja+jos+se+sinun+on+ei+sitä+voi+sulta+viedä.+
Terveisin+Kajaani+Purolan+tyttö+ajalta++1953+-+1961,+nykypaikka+Helsinki.
01.11.2019 20:05
Kyllä+tietty+itsekin+olin+hoitolapsien+kanssa+kuin+omieni.+Omat+olivat+hieman+jo+vanhempia.
Lapsille+oli+yksi++sääntö,+niin+omille+kuin+vieraillekin:+Kun+koira+menee+omalle+pedille+nukkumaan,+sitä+ei+häiritä.+Siellä+se+olla+rauhassa+kun+kyllästyy+lasten+aika+vilkkaaseenkin+menoon.+Koiran+nukkupaikka+oli+syrjässä+niin+ettei+se+ollut+kenenkään+kulkuväylällä.+
Kun+mentiin+esim.+ostarilla+esim.+kaupassa+käymään,+niin+koira+oli+mukana+myös.+Toinen+virkasisko+vahti+lapsia+sillä+aikaa++ja+toistepäin.+Koira+jäi+odottamaan+ostarin+ulkopuolelle.
Kerran+kävi+niin+että+oltiin+puolessa+välissä+kotiin+päin+ja+tuli+tunne+että+jotain+puuttuu.+Unohdin+koiran+eikä+se+haukkunut+tai+tehnyt+muutakaan,+makoili+siinä+edelleen+kun+juoksin+sen+hakemaan.+Luotto+oli+kova.+Tiesi+että+en+sitä+sinne+jätä.+
Kaikki+toimi+enkä+kokenut+sitä+edes+vaikeaksi.+Nuorena+jaksaa,+en+kyllä+enää+jaksaisi.
01.11.2019 15:55
Pesen+pari+kertaa+vuodessa+koska+koirani+pitkä+aika+hienolaatuinen+karva+rupeaa+tuntumaan+tahmaiselle.+Vähän+kuin+omat+hiukset+likaisena.+
+Paitsi+että+trimmaaja+kyllä+pesee+myös+jossa+koira+käy+vähintään+kerran+vuodessa.+En+tietty+pese+kun+turkki+on+lyhyt+ja+trimaaja+on+juuri+pessyt.
Koiran+turkinhan+voi+pestä+vaikka+mäntysuovalla.+Näin+ollen+huuhteleminen+on+tärkeä.+Mäntysuovan+haju+tarttuu+ymmärtääkseni+myös+koiraan+päiväksi+kahdeksi+ellei+käytä+sitten+hoitoainetta.
Itse+en+ole+tuota+kokeillut+mutta+miksi+ei+voisi,+noin+niinkuin+periaatteessa.+Juuriharja+ei+kyllä+sovellu+vaikka+ovatkin+mäntysuovan+kanssa+pari+jota+itse+käytän.
01.11.2019 15:44
No+en+ole+kyllä+ennen+kuullut.+Paljon+on+koirallisia+ystäviä+eikä+yhdenkään+koira+ole+tuota+tehnyt.+Eikä+ole+edes+aprillipäivä.
01.11.2019 15:29
Koira+haluaa+miellyttää,+kissa+ei.
30.10.2019 22:28
Meillä+aikanaan+tapahtui+toi+kissan+ja+bokserin+yhteistyönä,+
Kun+en+ole+opettanut+pienenä+omaani+yksinoloon+ei+se+ole+sitä+nytkään.+Olemme+kuitenkin+eläkkeellä+joten+koira+kulkee+mukana+tai+on+toisen,+minun+tai+mieheni+kanssa.
Se+koiruus+ei+jää+yksin+eikä+päästäisi+minua+edes+vintille+tms.+Miehen+täytyy+komentaa.
30.10.2019 22:20
Eivät+ole.+Kaksi+omaa+lasta+ja+hoitolapsia+3.+Saksanpaimen+jatkon+mukana.+Ei+ongelmia+koskaan.
30.10.2019 22:10
Jos+koira+pestään+kaksi+kertaa+vuodessa+koirashampoolla+haisi+se+nyt+mille+tahansa,+niin+ei+se+shamppoon+haju+pitkälle+kanna.+
Tuulesta+temmattu+juttu+toi.+Luontoon+mennään+heti+kun+turkki+on+kuiva,+itse+en+sitä+kuivaile.+
Ei+ne+pesuhajut+koirassa+kauaa+säily,+tämä+vaan+tiedoksi+kun+ei+ole+sulla+kokemusta.
30.10.2019 21:34
Mitä+mieltä+olet+että+mitä+ne+lehmä-+ja+possuvainaat+olisivat+halunneet.+Eivät+ainakaan+olisi+voineet+haluta+että+ei+tulla+syödyksi.+Miksi+isäntä/emäntä+möi+ne+?+Eivät+kait+lemmikeiksi.
30.10.2019 21:19
On+outoa+ettei+ole.+Pitäisi+olla+tänä+päivänä.+Helsingin+kaupungin+vuokra-asunnoissa+se+tänä+päivänä+on.+Jopa+1950-+alun+rakennetuissa+asunnoissa+joissa+se+tietty++on+laitettu+jälkeenpäin.
30.10.2019 21:16
Voi+ne+olla+rakkeja+jos+se+jotain+helpottaa.+Mistä+tiedät+mitä+muita+ongelmia+sillä+rakittelijalla+on.++Ehkä+se+jopa+helpottaa+hänen+henkistä+tilaansa.+
Minä+rakastan+ja+olen+aina+rakastanut+rakkejani.
30.10.2019 20:13
Jos+elämässäsi+on+ollut+melkein+viisikymmentä+vuotta+koira,+ei+siitä+pääse+eroon+eikä+sitä+haluakaan.++Huumeet+kuuluu+ihan+eri+sarjaan.
Koira+ei+tapa+vaan+pitää+vanhan+ihmisen+kunnossa+kun+ulkoilee+sen+kanssa+puoli+tuntia+kerrallaan++neljästi+päivässä.+Mutta+omasta+riippuvuudestani+siihen+se+on+tavallaan+kuin+huume.+
Se+on+myös+puhekumppani.+Puhua+pulputan+sille+kaiken+aikaa.+Oma+mieheni+ei+pari+vuotta+sitten+saamastaan+aivoinfarktista+johtuen+ole+juttuseuraa+niin+kuin+ennen.+Ja+silloinkin+oli+koira.+Hänkin+puhuu+koiralle+ja+loput+mulle.+Mutta+kiva+kun+edes+joku+puhuu+jollekin.
Tämä+on+viimeinen+omasta+iästäni+johtuen.++Mutta+jos+hyvin+käy+niin+tämä+nyt+oleva+elää+vielä+reilut+kymmenen+vuotta.+Itsestäni+en+ole+niinkään+varma.+
Mikään+ei+ole+niin+varma+kuin+epävarma,+kaikkineen.
30.10.2019 20:05
Joo+millään+lailla+ei+helppoa+ole+missään+tilanteissa.+Tulee+luokse+kun+kutsun+mutta+kotonakin+touhuaa+omiaan+enemmissä+määrin.+Mutta+aina+siellä+missä+olen+itse.+Siltikään+se+ei+tyhmä+ole.+
Esimerkki+sellainen+että+kun+näkee+kaukana+toisen+koiran+niin+jää+odottamaan.+Kun+sanon+että+ei+kun+nyt+mennään+niin+tulee+kyllä+mutta+haistelee+ja+pissaa+pienin+välimatkoin+aina+samalla+vilkaisten+taakse+missä+se+tulijakoira+on.++Olisiko+jo+kohta+kohdalla+kun+oikein+venytän+omaa+menoani.+Se+tekee+sen+vastaavassa+tilanteessa+joka+kerta+ja+luulee+että+minä+en+ymmärrä.
Jos+vieras+koira+kääntyykin+pois+kulkusuunnastamme,+sitten+tepsuttelee+taass+normaalisti.+Eikä+tartte+pissatakaan+viiden+metrin+välein.+
Tämä+on+ensimmäinen+pieni+koira,+aiemmin+ollut+saksanpaimenia.+Niiden+kanssa+nämä+asiat+olivat+helppoja+eivätkä+osanneet+kieroillakaan+niin+kuin+tämä+pieni.
Vallottava+se+on+ja+kun+ei+ole+vihainen+kenellekään+niin+se+ei+niin+paljo+haittaa.+
Kieltämättä+kyllä+joskus+ärsyttää.
30.10.2019 19:43
50 / 81