Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
taruolento
profiilit
taruolento
taruolento
Vapaa kuvaus
Lisää vapaa kuvaus.
Aloituksia
125
Kommenttia
1614
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kun+ei+ole+sitä+saunaa.
27.07.2019 19:53
Hei.+Minkä+ikäinen+koirasi+oli+kuollessaan.+Omani+saksanpaimen+kuoli+vuosia+sitten+verisyöpään+3,5+vuoden+ikäisenä.+Tausta+oli+kunnossa,+paperit+oli+enkä+löytänyt+mitään+kummallista+kenestäkään+tai+mistään.+Se+oli+kohtalo.
Joskus+niin+vaan+käy.+Niin+voi+käydä+ihmislapsellekin+kuten+tiedetään.+Kamalaa+se+on+mutta+minkäs+voit.
27.07.2019 17:27
Ennen+kuin+olin+eläkkeellä,+koirani+pääsivät+ulos+3+kertaa+päivässä.+Aamulla,+iltapäivällä+heti+töistä+tultua+sekä+illalla.+Viikonloput+olivat+ulkona+mökillä+aina+koko+päivän+jos+halusivat.
Nyt+on+enää+sellainen+pieni+karvakasa+jonka+vien+aamulla+ulos+non+7+jälkeen.+Joskus+saan+odottaa+että+herää,+itse+kun+herään+aikaisin.+Aamulla+se+saa+myös+pienen+aamupalan+ja+seuraavaksi+mennään+kunnolla+ulos+puoli+kymmenen+maissa.+
Varsinaisen+ruokansa+se+syö+iltapäivälenkin+jälkeen+noin+15+aikaan.+Iltalenkki+aika+aikasin+eli+noin+puoli+seitsemän,+pieni+iltapala+ja+sitten+tekee+mitä+huvittaa.+
Itse+menen+aikaisin+sängyn+päälle+lukemaan+ja+koira+tulee+mieheni+paikalla,+näillä+helteillä+se+menee+sängyn+alle+jossa+se+nyt+on+nukkunutkin.+
Koira+on+aina+siellä+missä+minäkin.+Päivällä++se+tosin+riekkuu+lelujensa+kanssa+mutta+nyt+on+helteet+vienyt+mehut+siitäkin.+
Pieni+kiltti+koira.
27.07.2019 17:20
Ainakin+mielestäni+meidän+tapauksessa+kyse+on+siitä+että+omistaja+ei+hallitse+koiraansa.+
Siinä+ei+paljon+korulauseet+auta+kun+tuolaista+tapahtuu.+Mitenkähän+sen+saisi+näiden+omistajien+päähän+että+esim.+tällainen+pään+veto+pois+pannasta+tulisi+huomioiduksi.+
Kyllä+tänä+päivänä+löytyy+pantojakin+josta+eivät+koirat+niin+vain+irtisanoudu.
Vastuu+aina+omistajan.
17.07.2019 22:21
Samoin+tuossa+joku+vuosi+sitten+ko.rodun+edustaja+raateli+pentukoiran+henkihieveriin.+Pentua+paikattiin+lääkärissä+monta+tuntia.+
Raatelija+oli+kyllä+hihnassa+kävelytiellä+mutta+repäisi+päänsä+pannasta+ja+hyökkäsi+pennun+kimppuun.+
Pentu+kyllä+selvisi+hengissä+mutta+jälkensä+jätti.
17.07.2019 22:15
En+tiedä+mutta+kävin+3+v+4+kk+vanhan+sakuni+kanssa+lääkärissä+ma-to,+joka+ikinen+päivä.+Koira+oli+hutero+ja+voi+huonosti.+Silloin+torstaina+sanoin+että+että+sen+jalat+heittää.+Kävelytin+sitä+el.pihassa+mutta+silloin+kulki+suht+hyvin.+Kuume+oli+kuitenkin+noussut+huolimatta+meneillään+olevasta+antibiottikuurista+huolimatta+ja+koira+ei+enää+syönyt+muruakaan.
Otettiin+lisää+kokeita.+
Perjantaiaamuna+nousin+töihin+kuin+aiemminkin+aina+ja+meidän+toisen+kerroksen+huoneissa+oli+oksennusta.+Menin+alas+ja+siellä+oli+sitä+samaa.+
Koira+makasi+eteisessä+ja+siinä+vaiheessa+en+tiennyt+mistään+mitään.+Kutsuin+että+nyt+ylös+ja+ulos.+Makasi+siinä+paikallaan+eikä+eväkään+värähtänyt.+Yritin+nostaa+sitä+mutta+ei+mitään.+Koira+makasi+siinä+ja+ainoa+mitkä+sillä+liikkuivat+oli+silmät.
Tajusin+että+se+i+pääse+mihinkään.+Huusin+miehelleni+yläkertaan+että+ylös+ja+äkkiä,+koira+tekee+kuolemaa.+
Niin+sitten+mieheni+peruutti+auton++alas+rapun+eteen+ja+pieneläinklinikalla+olimme+aamulla+klo+7.+
Siellä+he+hakivat+vaunut+jolla+saimme+koiran+sisään+klinikalle.+Annoin+tiedot+ja+koiraa+vietiin+kiireen+vilkkaa+jonnekin.
Koira+jäi+siis+sinne+ja+menimme+kotiiin+odottamaan+uutisia.+
Puolen+päivän+aikaan+puhelimeni+soi+ja+kerrottiin+että+koiramme+oli+kuollut+röngteniin+vietäessä.+
Samaisena+päivänä+tämä+yksityislääkäri+soitti+illalla+10+aikaan+ja+kertoi+että+koiralla+on+verisyöpä.+
Sanoin+vaan+että+mihinkään+verensiirtojuttuihin+en+olisi+kuitenkaan+lähtenyt,+sillä+olisi+saati+aikaa+hieman+lisää.
Totesin+vaan+että+koiralla+on+nyt+kaikki+hyvin.+Kiitos+kaikesta+ja+näkemiin.
Jälkeenpäin+mietin+että+miksi+nämä+oikean+tuloksen+antavat+kokeet+otettiin+vasta+torstaina+vaikka+olimme+samalla+viikolla+siellä+joka+päivä+siihen+asti.
Nyt+jälkikäteen+ajattelen+että+ei+kait+ekana+ajatella+nuorella+koiralla+jotain+tällaista.
Mutta+kaikkea+tähän+maailmaan+mahtuu,+joskus+omat+parhaamme+eivät+vain+riitä+eikä+siitä+saa+itseään+syyttää.+Itse+en+olisi+voinut+tehdä+enempää.
17.07.2019 21:45
Ehdotan+kuitenkin+että+niin+poliisi-+ja+muutkin+valtiolle+työtä+tekevät+koirat+olisivat+verovapaita.+
Tai+jos+ei+niin+valtio+maksaa+työllisilleen+(nämä+koirat)+palkkaa+jota+he+nyt+eivät+saa.
Ainakin+Helsingissä+50+euron+vero+oli+hallinnollisesti+kallis.+Se+kun+ei+ollut+suoraan+ulosottokelpoinen.+Niinpä+tuon+50+euron+veron+kanssa+sai+painia+laskutus+ja+perintä+ja+vielä+ulosottomiehetkin.+
Usein+se+hauveli+oli+kuollut+mutta+kun+ei+oltu+muistettu+ilmoittaa.+
Tässä+kohtaa+täytyy+tehdä+laskulle+hyvityslasku,+yksi+työvaihe+lisää.+
Kun+ei+ollut+enää+veromerkkiä+kuin+aikanaan,+tilanne+oli+mahdoton.
Selitykset+vetivät+vertoja+satusetä+Topeliukselle+ja+kaikille+muillekin+tarinan+kertojille.
Puhelutkaan+eivät+olleet+lyhyitä.+Kun+täydessä+seilissä+oleva+nainen+haluaa+tietää+että+jos+susikoirasta+kerran+veroa+pitää+maksaa+niin+mites+on+"koirashusi).+Että+tälleen.
Työlästä+oli+ja+oikein+että+Helsingin+kaupunkikin+päätyi+veron+poistoon.+Espoo+ja+Vantaa+olivat+sen+jo+tehneet.
Jos+koiravero+otetaan+uudestaan+käyttöön,+on+otettava+veromerkki+myöskin.+Sen+piti+killua+koirassa+jossakin+josta+näki+että+koira+oli+siis+rekisteröity.+Samoin+maksamatta+jättäminen+pitäisi+olla+suoraan+ulosottokelpoinen.+Näin+kait+ei+voi+olla+joten+kyllä+systeemi+menee+jälleen+hankalaksi.+Onneksi+olen+eläkkeellä+koirani+kanssa+kaikessa++rauhassa.
17.07.2019 20:33
Hyvä+jos+joku+vastaisi,+sopisi+omaanikin+hyvin.
10.07.2019 22:03
Ei+vika+ole+koirassa+jos+se+on+pöllö.+Se+on+omistajassa.+Yleensä+aina.+Vaikea+myöntää+mutta+näin+on.
10.07.2019 21:55
Kamalan+ikävää.+Itselläni+ollut+sakuja+aina+mutta+nyt+viimeisen+kuoltua+nuorena+en+enää+voinut+ajatella,+ikä+ja+kunto+tulee+vastaan.+
Tosi+paljn+surettaa+tuo+tapahtuma,+se+on+jälkensä+jättänyt+ja+te+olette+kärsijöitä.
Ihan+noista+hulluista+koirista+voin+kertoa+sinulle+alueellamme+asuvasta+isosta+bokseri-uroksesta.+
Tänään+viimeksi+kun+menin+pienen+koirani+kanssa+ohi+sekä+tästä+pöhlökoirasta+että+omistajastaan+,+väliä+oli+ainakin+20-30+metriä.+
Mutta+ei+kun+vaan+kimppuun+mentaliteetti+heti+tuonkin+matkan+päästä.+Omistajat+ovat+mielestäni+ns.+kusessa+sen+koiran+kanssa.+
Siinä+olisi+yksi+joka+voisi+oikeasti+kulkea+koppa+päässä.
10.07.2019 21:51
Niin+ja+ei+ainoastaan+omasta+itsestään+puhuen.+Jos+tapahtuu+pahoja+vuoden+välein+niin+miten+niitä+selittää+edes+itselleen.
Kirjat+ovat+se+että+pysyn+täysijärkisenä.+Ne+on+aina+valittu+mutu-juttuna+tai+sitten+määrättyä+kirjailijaa+hakien.+Nykykirjailjioista+en+niin+tiedä+mutta+vanhat+jäärät+ovat+mieleen.+Missä+Suomi+on+Suomi+ja+mitä+nyt.
10.07.2019 21:32
Liekö+mikään+pelko+enää.+Eiköhän+näin+ole+jo+tapahtunut+ja+ehkäpä+ihan+aiheesta.
10.07.2019 16:47
Olen+proffan+kanssa+samaa+mieltä.+Itsekään+en+haluaisi+asua+missään+linnakkeessa.
10.07.2019 16:43
Kysymys+on+hyvä+ja+totta+mutta+kukaan+ei+osanne+tuohon+vastata.+Vanha+hokema+"Elämä+on"+pitää+muuten+typeränä+hokemana+tässä+kyllä+paikkansa.
Itse+olen+vaan+oppinut+hyväksymään+vastoinkäymiset,+vähän+suuremmatkin.+Niihin+lasken+mieheni+aivoinfarktin,+rakkaan+koirani+kuoleman+ja+vieläkin+rakkaamman+nuoremman+poikani+kuoleman.
Nämä+kaikki+tapahtuivat+vuoden+välein,+huhti-,+heinä-+ja+elokuussa+ko.+vuosina.++Viimeisenä+poikani+kuolema++viime+vuoden+huhtikuussa.
Kaikki+ovat+olleet+varsinaisia+shokkeja.+Edellisestä+ei+ole+kunnolla+toipunut+niin+taas+tuli+uusi+isku.
Siinä+kohtaa+ajattelin+vain+että+vaikka+itken,+raivoan+ja+protestoin,+ei+se+auta.+
Ehkä+sillä+hetkellä+kyllä+itseäni+mutta+sitten+tulee+jo+fyysinen+väsymys+kaikkeen.+Ovat+asioita+joille+itse+en+voinut+tehdä+mitään.+Pakko+hyväksyä+tapahtumat,+muuta+mahdollisuutta+ei+ole+jos+meinaa+mielenrauhansa+säilyttää.
Tämäkään+kesä+ei+ole+vielä+takanapäin.+Tavallaan+jollain+tasolla+odotan+mitä+tälle+vuodelle+on+varattu+minua+varten.+
En+kuitenkaan+ajattele+sitä+päivittäin+vaan+yritän+elää+tätäkin+vuotta+ihan+normaalisti.+
Jos+sananlasku+"ei+kahta+ilman+kolmatta"+pitäisi+paikkansa,+niin+meillä+olisi+kyllä+sitten+kait+suoritettu+tuo+pakollinen+kolmen+paskan+kopla.
10.07.2019 16:40
Ja+täytyy+muistaa+että+palkat+eivät+ole+ainoat,+sivukulut+lisäävät+työnantajan+velvoitetta+suuresti.
29.06.2019 22:57
Elämä+on.
29.06.2019 22:16
Nyt+juuri+muistin+että+nuorempana+näin+pariin+kertaan+samantapaisen+unen.
Siinä+oli+aina+tie+joka+risteyty+kahteen+eri+suuntaan.++Valoa+oli+häikäisevän+paljon+ja+se+että+mitä+tietä+minun+pitää+kulkea+oli+jotenkin+ennalta+määrätty.+
Siitä+on+niin+kauan+että+kun+sen+nyt+muistin+on+aika+kummaa.+Siitä+on+aikaa+20-30+vuotta.+
Jotenkin+minut+ohjattiin+sitä+toista+tietä+mutta+en+muista+että+miten.+Aamulla+kuitenkin+muistin+unen+hyvin+ja+ajattelin+ettei+minun+pitänyt+vielä+kulkea+sitä+toista+tietä.+
En+ole+varma+mutta+nyt+tuntuu+että+se+valo+joka+loisti+tien+päässä+jota+lähdin+kulkemaan+pokkesi+juuri+siitä+toisesta+tiestä+valonsa+vuoksi.
Aikanaan+pähkäilin+tätä+unta+usein+kun+muistin+sen+niin+hyvin.+Nyt+se+tuli+mieleeni+tänään,+tässä+ja+nyt+ja+muistan+sen+kait+juuri+niin+kuin+silloin+aikoinaan.
Spiritismi+on+minulle+ajatuksena+kauhea+ja+sitä+paitsi+siihen+pitäisi+kait+uskoa.+Minua+pelottaa+kaikki+yliluonnollinen+mutta+esim.+poikani+tapaaminen+olisi+se+minkä+haluaisin.+Se+ei+peloita+minua.
29.06.2019 22:13
Oletko+varma+että+eivät+ole+postin+palveluksessa,+heidän+työntekijänsä+tänä+päivänä+tekevät+kaikkea+muuta+kuin+postin-+ja+lähetysten+jakoa.
29.06.2019 21:37
Niin+lisäys+edelliseen.+Tämä+lienee+yksi+syy+itsemurhaavien+ihmisten+tekemisiin.+Täysi+rauha+ja+hiljaisuus.
29.06.2019 21:32
Kuoleman+jälkeen+ei+ole+mitään.+Ei+mitään+eikä+ketään.+Tähän+tulokseen+olen+tullut.+Itsekin+ennen+aina+ajattelin+tapaavani+sukulaiset+ja+erittäin+rakkaat+koirani+uudestaan.+Reilu+vuosi+sitten+kuolleen+poikani+olen+ajatuksilla+yrittänyt+saada+tekemään+tai+sanomaan+jotain.+Ei+mitään.+
Ei+ole+todistetta+jälkeenjäävistä+muuten+kuin+unien+kautta.+Toisaalta+lohduttavaa+ajatella+että+kun+kuolet,+sinua+ei+enää+ole+muutoin+kuin+ihmisten+mielissä.+Oikeastaan+hyvä+näin.+Verrattavissa+mielestäni+täysnarkoosiin+jonka+aikan+sinulle+voidaan+tehdä+mitä+vaan.+Siitäkään+et+tiedä+mitään.
29.06.2019 21:30
54 / 81