ilkimyksen.enovainaa

Olen määrittelemättömän ikäinen enkä kunnioita mitään enkä ketään, ellei syystä tai toisesta ole aihetta. Harvoin on.
Liittynyt sitten
Muokkaa profiilia11 aloitusta · 264 kommenttia
- Islam sai alkunsa sekä kristinuskosta että juutalaisuudesta. Kysy keneltä tahansa alan ammattilaiselta.
- "Ensimmäiset ihmiset olivat todistamassa, että käärme puhui ainakin silloin, vaikka ei nykyään puhuisikaan. Sinä sen sijaan et ollut paikanpäällä ensimmäisten ihmisten aikaan, etkä siten voi tietää puhuiko käärme vai ei."
Et ollut sinäkään. Älä höllää kriteerejäsi itsesi kohdalla - VARSINKAAN itsesi. - Tietenkin on.
- Käyhän vastaamassa: http://keskustelu.suomi24.fi/t/13997231/kysymys-mark5lle
- Käypäs Jaska vastaamassa tähän: http://keskustelu.suomi24.fi/t/13997231/kysymys-mark5lle
Ellet käy antamassa kiertelemättömiä vastauksia, sitä käytetään sinua vastaan kaikkialla ja aina. - Kunnon Jumala olisi poistanut paikat ja antanut ehjät hampaat.
- "Hän saa kulkea voittosaatossa yhdessä Kristuksen kanssa."
Sitähän sinä hinkuat, mutta älä kuule kuvittelekaan. Onhan itse Jumala käynyt tällä palstalla kertomassa, että rehellinen ateisti on Hänelle enemmän mieleen kuin esimerkiksi sinun kaltaisesi tekopyhä kristitty. - No?
- Jospa nyt vain vastaisit kysymykseen etkä yrittäisi kierrellä. En kysynyt mitään muiden tulkinnoista tai eri raamatunlaitoksista, vaan SINUN käsityksistäsi ja SINUN tulkinnastasi.
- "Evoluutioteorian omaksuminen toi tulessaan järjettömän ilmiön, eli raiskausten ja muun väkivallan kuten murhien vähättelyn sillä sen mukaan vahvoilla on oikeus syödä heikot."
Tiedätkö montakin tapausta murhista tai raiskauksista, joita tekijä on perustellut evoluutioteorialla? - Ja minä puolestani kysyn nyt Mark-Jaakobilta kysymyksen, johon hän ei luultavasti vastaa, vaikka aihe on tärkeä: Miksi kristityillä on Raamatusta niin monia eri tulkintoja? Ja jos kaksi kristittyä tulkitsee Raamattua eri tavoin, mistä voi tietää kumpi on oikea kristitty ja kumpi on väärä?
- "Vaikeahan tässä on pienen ihmisen ymmärtää kaikkia Jumalan tarkoitusperiä."
Helppoahan se on kiertää hankalat kysymyksen tuolla tavoin. - Kysypä Jumalalta, mitä hän sanoo ydinjätteiden dumppaamisesta Suomenlahteen. Vastausta odotellessa saat hyvin mielellään kertoa, mitä mieltä itse olet ydinjätteiden dumppaamisesta Suomenlahteen - sinullahan on sisimmässäsi tieto siitä, mikä on oikein ja mikä väärin.
- "Me yritämme saada teidät monin eri tavoin ajattelemaan ja kyseenalaistamaan omat uskomuksenne."
Miksi?
"Jos ei kiinnosta, turha teeskennellä että kiinnostaisi, turha esittää loogista, filosofista, eettistä, humaania, tai mitään muutakaan sellaista ominaisuutta, jotka kuuluvat Jumalaan."
Loogisuus, filosofisuus, eettisyys ja humaanius eivät ole millään lailla sidoksissa Jumalaan tai jumaliin tai mihinkään uskontoihin tai niiden puutteeseen. Itse asiassahan Raamatun Jumala on ajoittain hyvin epähumaani määrätessään rangaistuksia, joita yksikään ihmistä kunnioittava ateisti ei suvaitse. Kerrohan sinä, onko oikein rangaista kaljua miestä pilkkaavia lapsia antamalla karhun raadella heidät?
Suuri osa nykyajan länsimaiden eettisyydestä ja humaaniudesta perustuu itse asiassa valistuksen aikaan, jolloin varsinkin Ranskassa alkoivat uudet tuulet puhaltaa ahdasmielistä uskonnollisuutta vastaan. - "Kaikille luettelemiselle kirjoille, liikkeille ja aatteille on yhteistä se, että niistä puuttuu Jumalan yliluonnollinen voima ja siksi ne ovat vääriä, eivätkä korvaa Raamattua ja sen ilmoittamaa Jumalaa."
Oletko lukenut nuo kaikki luetellut kirjat?
Niin arvelinkin. Miksi siis kuvittelet tietäväsi mitä niistä puuttuu? - Vain nisäkkäiden koiraspuolisia yksilöitä sanotaan uroksiksi.
- Fiksu_kreationisti_ on siis sitä mieltä, ettei tieteellä ole osaa eikä arpaa, muttei välitä kertoa mikä olisi toteutuskelpoinen vaihtoehto. Kiitos vastauksesta!
- Sinun mielestäsi rukous ja Jumala auttaa. Kiitos vastauksesta!
Ai niin. Miksi Jumala näyttää auttavan vain niitä joilla muutenkin menee hyvin? - "Evolutionistien mukaan tiede on syrjäyttänyt Jumalan. Heidän mukaansa, mitä enemmän tiede selvittää luonnon mekanismeja, sitä vähemmän on uskomista älykkääseen suunnittelijaan eli Jumalaan."
Montako kertaa sinulle pitää selittää, ettei tiede ota kantaa Jumalaan, jumaliin eikä epäjumaliin?
Sivullisille pitänee kertoa, että "evolutionisti" on Mark5n luoma satuolento. - Olisiko sinulla MarkJaakob selitystä sille, miten mies voi maata miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan? Naisen kanssa makaaminenhan perustuu siihen, että naisella on vagina (siltä varalta ettet satu tietämään, mikä ei olisi mikään ihme, kun Amerikoissakin monet "uskon"sisaresi ovat aivan ällistyneitä siitä mitä hääyönä tapahtuu). Miten miehen kanssa voi muka maata kuten naisen, kun miehellä ei ole vaginaa?