Isotumma

Eronnut 1970 syntynyt mies pk-seudulta. 195 cm pitkä ja 110 kg leveä. Harrastuksena urheilu, musiikki, lukeminen ja parisuhdepalstojen lukeminen ja kommentoiminen.
Liittynyt sitten
Muokkaa profiilia5 aloitusta · 164 kommenttia
- Vähän vaikeaa kuvailla. Se on sellainen itsevarmuuden tunne, että kun pääsee naista "saatille", niin tietää , että nainen tulee olemaan tyytyväinen. Toisaalta, koska olen niin iso mies muutenkin, naiset ehkä odottavat myös kaluni olevan normaalia isompi.
Hiukan samanlainen tunne oli joskus kun minulla oli huippuunsa viritetty perhefarmariauto. Oli mukava, kun oli tieto, että lähes minkä tahansa auton pystyi jättämään taakse liikennevaloissa. Jonkinlaista itsevarmuuden tunnetta se kai on.
Toisaalta haittapuolena tässä isossa kalussa on, että peppuseksi on kohdallani lähes tuntematon käsite. - No ei. Mummotunneli nimitys on vain sitä, että siellä käy jo keski-iän ylittäneitä naisia ja ne kyllä yleisesti ottaen on aktiivisempia kuin kaksikymppiset.
Luulin joskus, että naistentanssien ideana on, että naiset hakevat miehiä, mutta kyllä niissäkin meni pääasiassa niin, että pelimiehet haki naisia. Jos jäät naisia odottamaan, niin jää naiset saamatta. - Kyllä se kiinnostaa kovasti, mutta helposti siitä tulee myös rasite. Jos kaikki jatkuu vuosikausia saman kaavan mukaan tai/ja jos aloite on jatkuvasti minulla, alan olla mielummin ilman (parisuhde)seksiä.
- Siinä olisi tavoitetta itselle. Olla 66 vuotiaana yhtä hyvässä kunnossa kuin David ja käydä mummotunnelissa iskemässä 30-40 v naisia.
Samanpituisia ollaan ja tummia kummatkin. - En omasta mielestäni. Ehkä kasvot ovat komeat.
Monien mielestä kyllä hyvinkin kiihottava. - Hyvä kommentti. Tuollaisiahan ne hemmotellut lapset ovat.
- Edellisten kanssa samaa mieltä. Itsellänikin on ollut tuollainen seurustelukumppani/kumppaneita nuorena ja luulin, että se on naisten normaali. Ei se ole. Monesti nuorilla kauniilla naisilla on enemmän tuollaista käytöstä, koska heillä on aina ollut tilanne se, että tarjolla on kymmeniä tuhansia miehiä sormia napsauttamalla, joten heidän ei tarvitse tehdä kompromisseja.
Kehottaisin siis antamaan tyttöystäväsi mennä ja katselemaan muita vaihtoehtoja. - Pahalta kuulostaa.
Tuo fyysisen kontaktin puuttuminen minun maailmassani vielä jotenkin menettelee, vaikka sekin on kovin yksilöllistä.
Kyllä noista raha-asioista pitäisi nostaa kissa pöydälle ja keskustella asia selväksi, joko kahdestaan tai ulkopuolisen ihmisen avulla. Miehelle on vain kerta kaikkiaan tehtävä selväksi, ettei tuollainen henkinen väkivalta ja halveksunta käy. Ei ole ollenkaan harvinaista, että ihminen rupeaa käyttäytymään tuolla tavalla jos huomaa toisen olevan riippuvainen itsestään , niin kuin sinä olet miehesi rahoista.
Sitten kun lähdetnostamaan asiaa pöydälle, niin sinulla pitäisi olla jo plan b mielessäsi, jos asiat eivät lähde paranemaan.
Laske budjettia elämiselle, ota selvää asunnoista ja tuista. Mieti miten yrityksen käy. Mieti miten järjestät lapsen hoidon. - Totta!
Epäselvää on, että kuinka paljon painavampien ihmisten parempi terveys selittyy läskillä ja kuinka paljon lihasmassalla.
"On suorastaan hämmentävää, että hyvin monissa sairauksissa ihmisen ennuste ainakin osittain liittyy lihasmassan ja -voiman määrään. Lihastohtori onkin kirjoitellut aiheesta aiemmin (1, 2, 3). ”Mitä parempi lihaskunto ilman liiallista rasvakudosta, sitä aktiivisempi ja pidempi elämä.” - Voisiko myös olla, että ylipaino lisääntyy myös iän myötä ja vanhemmilla miehillä tuleminen kestää.
tai asiaa mielessäni tuli tällainenkin mieleen.
Mitä lihavampi mies, sitä lihavampi (vähemmän kiihottava) nainen ja sen takia kestää
Tai vielä tuohon ikään liittyen . Mitä vanhempi mies sitä vanhempi (vähemmän kiihottava)nainen
Vielä lihavuus -ikä analogiaa seuraten : mitä lihavampi mies sitä vanhempi ja sitä pidempään ollut parisuhteessa, eikä seksi tutun kumppanin kanssa jännitä niin kuin uuden - Katselin tuosta painoindeksitaulukosta, että esim 166 cm ihmisellä 28 painoindeksi tarkoittaa 76-78 kg painoa eli n. 10 -12 kg ylipainoa.
Vanhemmilla ihmisillä tuo on vielä monesti ongelmallinen, koska lihasmassa vähenee, joten kymmenen kiloa voi ollakin 15 kg, koska rasva on ottanut lihasmassan paikan.
En sano, että tässä on niin. Ja asia pyörii muutenkin liikaa tuon painon ympärillä. Se oli vain yksi kohdistani. - Olen seurannut kirjoituksiasi näillä palstoilla ja teillä vaikuttaa olevan hyvä parisuhde, jossa molemmilla on paikkansa.
- "Ymmärrät kai että nuo kriteerit pitävät paikkaansa vain suhteen alussa jonkin aikaa. Sen jälkeen niitä ei enää muisteta eikä haluta muistaa, miksi eroja muuten tulisi kuten nykyään, puolet avioliitoista päättyy eroon."
Suurin osahan noista listaamistani asioista säilyy vaikka aikaa kuluu ja siksi ne ovatkin tärkeitä. minulle.
Asia jäi taas pyörimään tuon lihavuuden ympärille. Tuskin viitsisin liittoa särkeä, jos kumppanille tulee kiloja. Toisaalta jos ylipainoa tulee merkittävästi se usein vaikuttaa ihmisen itsetuntoon ja luultavasti liikuntakin on silloin unohtunut jne.
Ikä on tosiaan huono tekosyy siihen ylipainoon. - Kokemuksen syvällä rintaäänellä sanon, että nämä asiat kannattaa keskustella ennen sen kolmannen tuloa.
Naislla tuollaiset aisurifantasiat ovat paljon vähemmän yleisiä kuin miehillä joten jos nainen haluaa toisen naisen sänkyyn miestä jakamaan, on kyse biseksualisuudesta tai vähintään bi-uteliaisuudesta ja silloinhan tuo ei ole niinkään ongelma.
Aika luonnollista on, että minua kiinnostaa uusi asia sängyssä enemmän, mutta ajattelevana ihmisenä tajuan, että puoliso täytyy huomioida.
Täytyy siis käyttää sitä kuuluisaa pelisilmää. - Kyllä tuo on aika yleistä miehillä. Olen myös nyt sinkkuaikana käynyt itse kolmantena pyöränä pariskunnille ja hyvin usein se menee noin, että mies sallii toisen miehen sänkyynsä ja nainen voi olla hyvinkin mustasukkainen toisille naisille.
- Heh. En todellakaan. Löysin hänet Tinderistä ja se mitä olen Tinderiä selaillut hän etsii edelleen siellä miehiä panoihin. On naimisissa ja lapsia.
Toki en kuvittele olevani Helsingin paras, mutta tiedän olevani hyvä. - Olen huomannut, että kaipaan parisuhteelta ehkä eniten jakamista.
Aikanaan avioliiton päätyttyä FB:n käyttö kovasti lisääntyi, koska ei ollut enää ketään kenen kanssa asioita jakaa.
Erityisesti mukavia asioita on kiva jakaa. Tylsää kävellä yksin vaikkapa Roomassa ja ihastella yksin kauniita rakennuksia tai hyvää ruokaa. Sama pätee ihan muuallakin vaikkapa illalla nuotiolla. Jakamisen ei tarvitse edes olla sanallista illalla nuotiolla hiljaa istuminenkin on jakamista.
Siksi myös sisaruusssuhteet ovat monille hyvin tärkeitä, koska sisarukset ovat jakaneet kanssasi elämäsi ensimmäiset vuodet.
"Jos saisit puolison ja tilauksen mukana tulisi kymmenen asiaa, niin mitä ne olisivat? "
1) Tietty positiivisuus ja elämäniloisuus. Valitettavasti tätä löytyy useimmin nuoremmista naisista, joita lukuisat pieleen menneet parisuhteet ja yt-neuvottelut eivät ole tuhonneet.
2) Älykkyys ja sivistyneisyys. Naisen ei tarvitse olla filosofian tohtori, mutta yleistietoa ja sivistystä pitäisi löytyä, että löytyisi keskusteltavaa ja että naisen voisi viedä ihmisten ilmoille.
3. Empaattisuus. Jos nainen on sitä mieltä, että ainoa hyväntekeväisyys mitä harrastaa on sotaveteraanikeräys, niin emme sovi yhteen.
4. Ulkonäkö. Edellytys parisuhteen syntymiselle on miellyttävä ulkonäkö. Erityisesti naisen ylipaino on minulle paha nou nou. Naisen ei tarvitse olla malli ja jopa karsastan liiallista ulkonäkökeskeisyyttä
5. Liikunnallisuus. Naisella pitäisi olla sisäsyntyinen tarve liikuntaan. Liikunta voi olla vaikkapa kävely töihin tai halkojen hakkaaminen mökkillä.
6. Kiihkeys. Naisen pitää haluta seksiä ja tehdä myös aloitteita siihen. Jos minä olen ainoa, joka aloitteita tekee tai ainoa, joka tekeesängyssä töitä, niin hyvin äkkiä seksiä ei ole ollenkaan.
7. Seksuaalihistoria. Tämä on varmasti monesta väärin ja jopa ristiriidassa edellisen kanssa. En kuitenkaan halua kylän yleistä polkupyörää. Suhteen alussa kyllä tarkkailen naisen käytöstä ja juttuja existä, baarireissuista yms. Eihän se järvi soutamalla kulu, mutta kyllä lukuisat seksikumppanit kertovat määrätynlaisesta huomiohakuisuudesta, joka tulee helposti pintaan sitten kun suhde minun kanssa normalisoituu alun kanitusvaiheesta.
8. Kyky kiittää ja pyytää anteeksi. On tärkeää, että toista ei oteta itsestäänselvyytenä. Jos kiittää toista vaikkapa "kiitos kun vaihdoit lakanat" tajuaa, että toinen on huomannut sinut.
9. Tasa-arvoisuus. Itse olen hyvin tasa-arvoinen ja oletan sitä myös naiselta tai sitten oikeasti jaetaan työt miesten ja naisten töihin. Olen huomannut, että monilla nykynaisilla on yhteiset työt ja miesten työt. Miesten töitä ovat vaikkapa PuuCeen tyhjennys, renkaiden vaihtaminen, moottorisahan käyttö jne.
10. Vahva itsetunto. Nainen ei tarvitse miesten ihailua töissä, yökerhossa, harrastuksissa. Naiselle ei ole katastrofi jos naamaan tulee finnejä tai tukka on reissussa rasvoittunut. Nainen selviää pomon tai kaverin haukuista.
"Olisitko valmis tinkimään ulkonäöstä tai siihen liittyvästä asiasta, jos joutuisit tinkimään jostakin muusta asiasta?"
Olisin määrättyyn pisteeseen saakka, Kyllä luonne voi korvata ulkonäön puutteita, muttaolen huomannut voimakas ylipainoei ole pelkästään ulkonäkötekijä vaan mukana on kohdat 5 ja 10. - On kokemusta ainakin sinnepäin.
Ensin kokeiltiin kolmatta pyörää mukana ja kävi klassiset, että kumppani rakastui tuohon kolmanteen pyörään ja siitä syntyi aikamoinen sotku.
N. 10 vuotta myöhemmin sitten kokeilimme erilaisia kimppoja ja ne meni ihan hyvin. Itse en ikinä ole halunnut alisteiseen asemaan seksissäkään. Toisaalta koska olen ollut aina vähän bi-utelias, ei mies sängyssä mukana ole ollut mikään show stopperi
Tuo aisuritoiminta niin, että vain nainen panee ja mies katsoo tai odottaa vaatii mieheltä ihan omanlaisensa luonteen. Kyllä sinä itse tiedät jos sinua sellainen kiinnostaa tai ei.
Varmaa kuitenkin on, että jos tuollaiseen lähdette, niin se tulee muuttamaan parisuhdettanne. Naisen itsetunto kasvaa, koska saa säännöllisesti tuntea olevansa himoittu. Miehenä taas saatat joutua entistä enemmän tossun alle, varsinkin jos naisella on valta talossa jo nyt.
Se mitä kannattaa myös miettiä on, että fantasioissa miehet ovat yleensä kasvottomia koneita. Mieti seuraavaksi vaikka lounaalla käydessäsi ympärillä olevista miehistä haluaisitko hänen panevan kumppaniasi.
Valmistaudu myös siihen, että jos nainen on seksissä kie3ltänyt sinulta jonkin osa-alueen (vaikka peppuseksin), niin yllättäen tuo vieras saakin sitä tehdä. - Helsingin paras! Näin sanoi kerran eräs jyväskyläläisnainen joll kyllä oli paljon kokemusta :-D
- Itse ostin outon ja lainassa ei ole korkoa eikä kuluja.