Vapaa kuvaus

Pieni taivaankannen maalari.

Aloituksia

125

Kommenttia

16105

1. Elämäni on kriisiytynyt niin monta kertaa, että olen oppinut, että on vain yksi suunta. Ja se on eteenpäin. Päivä kerrallaan ja asia kerrallaan.

Menneeseen ei voi palata kuin muistoissaan, kunhan ymmärtää sen, että muistot ovat historiaa. Niitä ei saa takaisin.

Minun henkilökohtainen selviytymiskeinoni on ollut sulkeutuminen. Olen käpertynyt itseeni ja käsitellyt asiaa itsekseni. Tuntenut sen kivun ja tuskan tai menetyksen aiheuttaman pelon. Vain siten olen päässyt yli vaikeista ajoista.

Olen tällä hetkelläkin uuden äärellä. Toisaalta minua pelottaa ja haluaisin tarrautua tuttuun ja turvalliseen vanhaan, mutta tiedän että minun on otettava hyppy tuntemattomaan. Tyhjän päälle .. ja rakennettava tulevaisuutta uudelleen.
    Se houkuttaa ja pelottaa.

Se että uskon elämään ja sen kantavaan voimaan helpottaa. Huomaan itsestäni kuitenkin jo sen, että olen laiskistunut ja en enää haluaisi/ jaksaisi tehdä töitä elämäni eteen. Tiedän kuitenkin, että niin minun pitää toimia. Tässäkin elämänmuutoksessa. Kuten kaikissa aikaisemmissakin. Raakaa, kovaa työtä eteenpäin menemiseksi ja menneen unohtamiseksi.

Kysehän on ryhtiliikkeestä, sillä mikään ei ole niin varmaa kuin jatkuva muutos.
  2. Ei kiitos.