Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Pikku-pirpana
profiilit
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Vapaa kuvaus
Pieni taivaankannen maalari.
Aloituksia
121
Kommenttia
15997
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tämä ei ole samaa mieltä ketju, mutta olen samaa mieltä;
"Parasta palsta-antia onkin omien ajatusten herättely, kaiken totutun kyseenalaistaminen..."
28.09.2023 08:56
No juu.. sitä aikaa muistelen. Mutta ne on männeitä. Kuten laitoin jo aiemmin kommenttia, et ollaan oltu jo jonkin aikaa köyden vedossa samassa päädyssä.
Mutta myönnän että oli raskasta taistella sinua, wuppista, mieheksi luulijaa, välistä ja sen huorittelua sekä hän jonka nimeä emme mainitse kanssa. Saman aikaisesti.
En kanna kaunaa, mutta en myöskään unohda. Liian hyvä muisti. Ihan siksi.
Minut otti hyvin osa porukasta vastaan, muutoin minusta ei olisi tullut palstalaista ollenkaan. Oli se sen verran rajua ryöpytystä.
Ja minusta tuntuu siltä etten ole ottanut itteeni. En koe loukkaantuneeni asiasta. Se, että nostin asian esille, ei tarkoita sitä.
Se tarkoittaa, että niin tapahtui ja niin tunsin silloin. Että olit vihollinen. En ole tuntenut niin pitkiin aikoihin.
28.09.2023 08:52
Minä tykkään ihan hitokseltaan aika monestakin palstalaisesta. Kaikista ihan heidän yksilöllisten ominaiksuuksiensa vuoksi.
Tulee mieleen myös eräs anonyymi josta tykkäsin ihan hitokseltaan, mutta hän katosi harmaaseen massaan. Yhteys ei säilynyt hänen anonyymiteettinsä takia. Ja ymmärsin kyllä ettei tunne välttämättä ollut molemminpuoleinen.
Lady- E:stä tykkään paljon. Hänen elämän viisaudestaan ja näkemyksistään.
Harmiksesta tykkään myös. Hänen järkähtämätön näkemyksensä on ihastuttavaa. Hän tekee viiltävän hyviä huomioita ja se on ihailtava kyky. Ja hän on hauska omalla kuivalla tavallaan. Ja mitä mainioin tarinaseppo.
Pujottelija on tietysti minulle rakas.. ei kahta sanaa.
Kvm on ihanan kepeä. Hänen kaksimielisyydet ovat ehtaa laatutavaraa. Itseäni harmittaa kun olen niin asiallinen ja pikkuisen tosikkouteen taipuvainen, ni keskustelumme tyssää oikeastaan siihen. Mutta pidän hänestä ja jutuistaan paljon. Hän on ovela.
Aletesta olen saanut ihka uuden ihmisen, jonka kanssa olen keskustellut muutaman päivän. Pidän hänestä. Muodostelen vielä käsityksiäni hänestä, mutta jotakin siinä on.
Lauruskaa kaipaan. Pidän hänestä. Hän muumeilee harvakseltaan.
Palsta Hessu.. hmm. Jokin hänessä kolahtaa. Hänen mielipiteensä maistuvat hyville.
Citris on ihastuttavan älykäs. Vaikka hän on mielestäni pikkuisen liian älykkö makuuni, pidän siitä hänessä. Mitään yhteistä meillä ei juurikaan ole, hän on ääripää minusta katsottuna, mutta se ei estä minua pitämästä hänestä.
Mj on mahtava tyyppi. Tykkään hänestä juurikin sen ällöttävän yltiöposen takia. Se, että hänenlaisiaan on vielä olemassa, saa minut uskomaan ihmiskuntaan.
Haavelijaa en vielä tunne kovin, mutta hän herättää minussa syviä rakkaudellisia tunteita. Suojeluvaistoa.
Disse, mitäpä muuta voisin sanoa, että olen fani. Vedän Disukan faniklubia.. heh.
Randomista, en pidä. En oikeastaan voi sanoa pitäväni hänestä.
Hän on paljon enemmän. Hän on rakas.
Veljeni.
Xena on hämmästyttävän järkevä. Hänen asiallisuus on kunnioitettavaa. Ja kyllä, pidän hänen näkemyksistään. Siinä taustalla on kuitenkin hyvä ja inhimillinen ihminen.
Trollikka on äkäpökö väärinymmärtäjä ja meillä ollut kinamme. Mutta ihailen häntä ihmisenä. Ihailen sitä miten hän on pärjännyt ja suoriutunut elämästään. Luen aina mielelläni häntä ja tulen niin iloiseksi hänen jutuistaan. Hän on ihastuttava.
Linukka on vanha viholliseni. Mutta hänen mielipiteellään on minulle merkitystä. Hyvin harvalle ihmiselle suon tuota kunniaa. Siis oikeasti, edes läheisimmille ihmisilleni en suo tuota välttämättä. Linukan selväjärkisyys .. saa minut pitämään hänestä.
Funis. Niin. Funis. Ei hänestä voi olla pitämättä. En tosiaan kykene ymmärtämään häntä ja se saa minut ihailemaan.
Jasu on ihana omana itsenään. Hän ei kaunistele eikä pokkuroi. Se mielestäni on hänen paras puolensa. Hän on sitä mitä on ja siksi pidän hänestä. Juuri sen takia.
M184 on järkevyyden perikuva. Tasainen, arkinen ja turvallinen. Pidän hänestä kovin. Hänen arjen harmautensa joskus muistuttaa minua omastani. Mutta hänen omanlaatuisuutensa tulee hänen voitokseen. Pidän harmaasta.
Gattino.. tai mitä nikkejä hänellä nyt on. Hänen elämänmyönteinen asenteensa ja sellainen realismi viehättää. Ja hän on hauska. Pidän hänestä paljon. Todella paljon.
Oikeastaan pidän jollakin lailla kaikista tunnistettavista palstalaisista joiden kanssa olen keskustellut .. mut nyt iski väsy ja tällä hetkellä pidän vain nukkumatista, joten listaukseni jää tähän.
28.09.2023 03:16
Jos nyt tällein sivusta sanoisin, että kyllä. Tykkään sanoista ja jopa välillä tuntuu että rakastan niitä.
En niinkään lontoosta tai sanoituksista.
Joku yksittäinen sana saattaa saada minut ihastuksiin. Ja yleensä puhekielessa, eikä niinkään kirjoitettuna.
Esitystapa ja äänenpainokin vaikuttaa kovasti.
28.09.2023 02:12
Pah.. korkeintaan jos puhutaan elämän viisaudesta. Silloin se pelkkä prossamerkki on mun.. ja sä saat pojot.
28.09.2023 01:55
Näinpä.. hyvä veliseni.
27.09.2023 21:17
Minulle kolahtaa aina se, jonka kanssa juttelen.
27.09.2023 20:30
Eiku sä olet juurikin niin ihana mun mielestä kun sä olet pose. Oma ittesi.
27.09.2023 19:49
No. Tämä on minulle positiivinen uutinen. Prosessi ei vaan ole ollut hauska. Ja tänään sain sitten vielä kakkataudin. P...a lentää kuin varpusparvi.
Mä oikeasti olen vihannut duuniani monra monituista vuotta. Ollut siellä siksi kun luulin ettei mäsä kelpaisi muualle. Olin väärässä. Huomasin sen keväällä kun oli mulla lomautus. Minulla on vielä markkina-arvoa.
Mut.. ei mua kauheasti haittaisi jäädä vähäksi aikaa kotiinkaan. Olen tehny töitä 32 vuotta ja parikymmentä olisi vielä edessä. Ens vuonna voisi palata koulun penkille. Se olisi taivaallista.
No en tee suunitelmia. Nyt nautin tästä tilanteesta kun vielä voin.
27.09.2023 19:48
Noh.. en tiedä mikä sekasikiö minä olen. Minulla oli joskus ammoisessa historiassa haaveita ja toiveita. Ei ole enää.
Joka aamu herätessäni tsekkaan mikä toimii ja sillä sitten lähdetään uuteen päivään.
Tavoite on elää jokainen päivä sellaisenaan kuin se tulee. Hyvin realistinen tavoite, jonka saavutan joka päivä paremmalla tai huonommalla menestyksellä.
Unelmia minulla ei ole, ja yritän estää niiden syntymistä parhaani mukaan. Sama haaveilun ja toiveiden kanssa.
Tämä, tässä ja nyt. Siinä on elämäni.
Minun ei ole mitään järkeä elää tavoitteellisesti, sillä huomista ei ole. Ei minulle. Jokainen päivä on lahja. Myös ne huonommat, yritän muistuttaa itseäni.
Olen siis hetkessä eläjä. Mutta päin vastoin, en voi sietää rutiineja tai turvallista tasaista arkea. Haluan että asiat muuttuvat koko ajan ja tulisi uutta. Muutoksia. Yllättäviä juonenkäänteitä ja entuudestaan tuntemattomia asioita. Erilaisia ihmisiä, uusia työpaikkoja, elämän vuodenaikoja.
Siihen nähden kuinka hektisesti elän.. tai siis haluaisin elää, minä taaperran ihan tasaista ja arkista, tylsää elämää. Yhtä kidutusta.
Minulla on esimerkiksi taustallani 21 työpaikkaa ja olen ikionnellinen ja helpottunut kun sain irtisanomisen eilen työpaikaltani. Työstä, jota olen vihannut 12 vuotta. Kohtalon hyppy. Ja olen niin tyytyväinen. Aivan kuin olisin saanut vastauksen rukouksiini. Pääsin vapaaksi.
En laita itselleni tavotteita tai päämääriä. Ne tuntuvat minulle ajan haaskuulta. Jonkinlaiselta pakkopaidalta. Turhalta, sillä huomista ei ole.
On vaikeaa olla olematta onnellinen näistä parista suuresta kohtalon oikusta, jotka ovat ohjanneet elämääni tänä vuonna. Karma todellakin maksaa velkansa. Ja vaikka olenkin ollut elämässäni hyvin onnekas kohtalon suhteen, on kohtalo opettanut minulle sen verran suuresti nöyryyttä tässä männä vuosina, että en tee itselleni päämääriä.
Syntyä, elää ja kuolla. Päivä kerrallaan. Kuin kaarnalaiva virran vietävänä, välillä kivillä ja kareilla, toisinaan huimaa vauhtia keskivirrassa.
27.09.2023 19:38
Eih.. miks sun pitää olla noin mukava. Tekisi mieleni haistattaa pitkät koko päivälle .. niin tälle kuin eilisellekin. Ja koko viikolle. Tai oikeastaan seittemälle viikolle.
Eilen kun oli lappupäivä. Sain irtisanomisilmoituksen töistä.
Sinällään se ei haittaa.. vuoden päästä sitten uudet tuulet. Jotakin uutta tähän elämään.
Saan pitkät palkalliset vapaat ensi vuoden puolella. Niitä odotellessa on kuin jäitä poltellessa..
27.09.2023 18:50
No kun on jo kyse 27-vuotiaasta teinistä. Oli jo hoivassa 4-5 vuotta, mutta homma ei toiminut.
Nyt kotona ja hengissä.
27.09.2023 18:45
Ja laitan vielä linkin..
https://museot.fi/museokortti?_gl=1*13zsfsn*_ga*MTQ0MDg5OTE5NS4xNjk1ODI5MDcw*_ga_PTD5T5XJHN*MTY5NTgyOTA3MC4xLjEuMTY5NTgyOTA3MS4wLjAuMA..&_ga=2.22959035.1874237832.1695829070-1440899195.1695829070
27.09.2023 18:41
Jos on pyöreät niin saattaa olla tekeillä myös kimppalahja. Kannattaa selvitellä. Kimppalahjat on helpoin vaihtoehto.
Jos on taiteesta kiinnostunut yksilö kyseessä, niin ensi vuoden museokortti.. en vain tiedä missä kaikkialla käy ja voiko sen ostaa toiselle. Mutta lahjana hyvä idea.
Kuukkeloin.. voi ostaa lahjaksi.
27.09.2023 18:33
Sinä sanoit mustanikkiä inhaksi. Minä olen asiasta täysin eri mieltä.
Kyllä sä nyt sitten olet kovin varmana siitä että kun joku sinun inhoista mustanikeista suoltaa sanoja, lauseita ja virkkeitä, niin kaikki maailmassa ymmärtävät asian täydellisesti juuri niin kuin kirjoittaja on tarkoittanut.
Fine. Eipä mulla tähän kai sitten muuta.
En halua vängätä kanssasi. On niin turhaa.
27.09.2023 17:52
Höh.. mä joudun korjaamaan kantaani. Olemme 87% samanlaisia tässäkin asiassa.
27.09.2023 17:47
En nyt eilen kerennytkään illalla sit palstailemaan. Oli vähän sellainen päivä.
27.09.2023 17:43
En ottanut väheksyvänä mitenkään.. kommenttiasi siis.
Oikeastaan minusta on kivaa kuulla ettei aina vaan surkutella. Minä en harrasta surkuttelua, elämäni on ollut kovaa ja tulee olemaan jatkossakin. Surkuttelu on vain hiekkaa rattaissa. Häiriötekijä.
Tulen hyvälle mielelle kun jollakin muulla menee paremmin kuin minulla... tai siis pose on kuin vaseliinia niissä rattaissa. Antaa hyvän fiiliksen. Aidosti kiva kuulla, että sulla ja perheelläsi homma sujuu.
Yritän nyt kovasti olla kateellinen asiasta, mutta se tuntuu väärältä. Olen mieluummin iloinen puolestasi.
Ja iloiseksi minut tekee myös se, jos oma tilanteeni sai sinut tajuamaan kuinka hyvin sun asiat on. Silloin minun tilanteeni on aiheuttanut jotakin hyvää.
27.09.2023 17:41
Valintasi on omasi. Jokainen keskustelee miten haluaa keskustella. Vapaa sana ja avoin palsta. Täällä ei ole oikeaa tai väärää tapaa keskustella. On vain keskusteltava sääntöjen puitteissa. Siinä kaikki.
27.09.2023 17:31
Jokainen meistä on tavalla tai toisella rikki. Haavoittuvainen ja korjauskelvoton jollakin elämän osa-alueella. Se vain on niin ja se pitää hyväksyä omaksi tappiokseen.
Minulla olisi monta monituista asiaa, mitä minun kai pitäisi itsessäni korjata. Ainakin muiden mielestä.
Olen kuitenkin todennut, että minä olen minä itse juuri parhaimmillani virheineni kaikkineni. Ja kelle en kelpaa tälläisenään .. olkoon ilman.
Mutta mitä aidommin tämän elämäni aikana olen hyväksynyt epätäydellisyyteni sellaisanaan, sitä läheisempiä ja arvokkaampia ihmissuhteita olen saanut. He tietävät minut sellaisena kuin olen ja välittävät minusta itseni takia. Vikoineni päivineni.
Ja samaa kohtelua saa läheisenikin minulta. Luvan ja oikeuden olla viallisia. Epätäydellisiä.
Sinä taidat olla itsellesi valamiehistö, tuomari ja pyöveli samanaikaisesti.
Tarkoitan, että ehkä olet liian kriittinen itseäsi kohtaan. En tiedä, mutta luulen niin.
Minä päästin irti itsekritiikistä ihan koska koko maailma jo kritisoi minua, niin totesin että haistakoon huilu ja minä en osoita syyttävällä sormella itseäni. Olen itse itseni paras ystävä. Osoitan lempeyttä ja hellyyttä itseäni kohtaan.
Tuo vellominen on oikein hyvä tapa kehittyä ihmisenä, kunhan muistat opetella päästämään irti. Sanomaan itsellesi "Entä sitten?" tai lontooksi paremmin ilmaistuna " So what?"
Mitä sen on oikeasti väliä jos olet nyt niin rikki, ettet pystynyt jonkun kanssa olemaan?
Sinä elät ja kehityt ihmisenä koko ajan. Turha pelätä tulevaa, sillä huomenna jo olet kuin uusi ihminen. Eilistä päivää rikkaampi ja kokeneempi. Viisaampi.
Tulevasta et tiedä. Sen enempiä niitä kannata murehtia. Voi käydä hyvin tai voi käydä huonosti. Parisuhdemielessä et vain ollut vielä valmis juuri tuon keväisen henkilön kanssa. Okei .. entä sitten?
Ja nyt ole rehellinen itsellesi kun kysyn sinulta kysymyksen.
Olisitko aidosti halunnut olla juuri tuon keväisen henkilön kanssa?
Villinä veikkauksenani on, että raadollisen rehellisesti et. Hän saattoi olla vain korvike. Jonkun kaipauksen tai puutteen korvike.
Sinä menet tunteella, niin hyväksy se, että tunne päättää puolestasi. Mulla on sama.
Opettelin kysymään itseltäni ja tunteiltani että haluanko minä, ihan vain pikkuasioistakin.. annan tunteen päättää.
Annan esimerkin arjen askareista.. olen lopen uupunut ja tiedän että minun pitäisi mennä nukkumaan .. ja tiedän että astiat ovat röykkiönä lavuaarissa ja tiedän että minun pitäisi laittaa ne koneeseen..
Tiedän myös etteivät ne astiat karkaa mihinkään ja tiedän että ne kerkeää laittamaan myös huomenna. Tiedän että ne haisevat pahalle jos en laita niitä koneeseen. Tiedän ja ymmärrän paljon asiasta. Pitäisi laittaa, mutta ei jaksa. Ei huvita.
Voin velloa asian kanssa vaikka ja kuinka, sillä aspekteja on paljon. Lähes kaikki aspektit ovat jo entuudestaan tuttuja. Muuttujia asiassa on vähän.
Avainasiana on se, mitä minä haluan.
Halu johtaa tunnettani.
Kun kysyn itseltäni että haluanko laittaa astiat koneeseen, unohtaen kokonaan sen, mitä minun pitäisi tai kuuluisi tehdä. Tunne prosessoi asian nanosekunnissa ja tiedän heti jääkö astiat lavuaariin yöksi vai lähteekö kone hyrräämään yötä vasten.
Ja homma toimii myös ihmissuhteissa. Vaatii vaan sen, et on rehellinen itselleen.
Tunne päättää minulla. Ihan sama sitten mikä tai kuinka mitätön asia se on. Mutta mulla on hyvä mieli. Aina. En pelkää tai kadu mitään. Minun ei tarvitse. Olen aina valinnut sen tien, mikä tuntuu oikealta ja hyvältä. Jos olenkin aina välillä valinnut väärin, on se kuitenkin ollut rehellisesti minun oma valintani. Ja kärsin seuraukset hyvillä mielin.
Sinä siis haluat parisuhteen, mutta olisitko oikeasti halunnut sen juuri tuon kyseisen miehen kanssa? Niin.
Sun kanssa on muuten tosi kiva keskustella. Kiitos.
27.09.2023 17:23
342 / 800