Vapaa kuvaus

Pieni taivaankannen maalari.

Aloituksia

125

Kommenttia

16105

1. Mulle se on se ja sama, mille kukakin nauraa, pääasia, että osaa ja pystyy nauramaan. Kyllä tähän maailmaan naurua mahtuu.
  2. Olen valinnut elää yksin ilman parisuhdetta. Valinnan tein tietoisesti, enkä pyörrä sitä.

Olin niin kyllästynyt olemaan piika ja orja. Pitkä parisuhde takana jossa roolini oli kotiorja. Tosin se oli ymmärrettävääkin siinä vaiheessa, kun exä teki kolmea työtä, mutta tuon jälkeenkin roolitus pysyi. Hoidin omat työt, kodin ja autistisen lapsen. Yksin. Exä kävi töissä, eikä osallistunut kotitöihin.

Ja syy tilanteeseeni olin kuule ihan minä itse. Exän opetin ihan itse liian hyvään ja siitä en voi syyttää kuin itseäni. Jätin itseni ja omat tarpeeni kokonaan huomioimatta ja antaumuksella palvelin perhettäni. Olen aivan liian kiltti.

En syytä tai syyllistä exää, sillä vika on minun. Minun luonteeseeni kuuluu alistuvaisuus ja siksi en voi koskaan alkaa parisuhteeseen. Pilaisin vain senkin ja saisin kärsiä omasta tyhmyydestäni - yhä uudestaan ja uudestaan.

Kyllähän kuka tahansa tottuu jos koko ajan pääsee helpolla, ei se ole sen syy joka pääsee, vaan sen joka päästää...

En ole vaikea parisuhdekumppani, mutta parisuhteessa menetän mlnuuteni. Enkä voi sallia itselleni sellaista enää. Siksi en ota elämääni miestä enää.
    Tapailusuhde on ok, kun ja jos siinä ei ole rajoituksia. Eikä aleta oleen..

Ja sikseen parisuhdemielessä olisi hankalaa se, että ystäväni ovat miehiä. En voisi viettää aikaani ystävieni kanssa samoin kuin nyt ilman parisuhteen kahleita. He ovat vain ystäviä, mutta mahdollinen kumppani voisi tykätä kyttyrää. Ja taas alistuisin ja jättäisin omat tarpeeni sivuun.. eli jättäisin ystäväni.

Kolmannekseen en usko yksiavioisuuteen. En ole yksiavioinen vaikka pyrinkin uskollisuuteen. Ahdistun valtavasti ajatuksesta, että olisin jonkun oma. Tai että joku olisi "minun" kumppanini.

En kaipaa kumppania joka loisi turvallisuutta tai jakaisi arkeni..ei oikeasti voisi vähempää kiinnostaa moinen. Minun on hyvä olla itsekseni, ei tarvitse huolehtia kenenkään muun hyvinvoinnista kuin omastani.

Ja en voisikaan alkaa parisuhteeseen sillä minulla on vastuita ja velvollisuuksia tässä elämässä. Perheeni. Exä ja poikamme. Je tarvitsevat minua yhä. Ja olen hyvin sitlutunut perheeseemme. Vaikka parisuhde exän kanssa loppuikin jo viisi vuotta sitten, mdillä on perhe. Se ei ole kadonnut mihinkään.

Kaikkinensa minun pariutumiseni esteenä on se, etten minä ole parisuhdekelpoinen. Olen oikein tyytyväinen tapailusuhteeseeni josta saan tarvitsemaani läheisyyttä ja rakkautta. Se riittää minulle. Tai jopa oikeammin sanottuna, minulla on jo kaikki mitä tarvitsen.
  3. Kiitos ihana sinä!
  4. 41 / 806