Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Vapaa kuvaus
Pieni taivaankannen maalari.
Aloituksia
125
Kommenttia
16105
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
En ikinä olisi uskonut sinusya syksyn lapseksi. Olet niin kupliva luonteeltasi, mutta sehän sopii kyllä nousevaan leijonaan. Entäs kuumerkkisi?
13.01.2026 19:15
Mulle se on se ja sama, mille kukakin nauraa, pääasia, että osaa ja pystyy nauramaan. Kyllä tähän maailmaan naurua mahtuu.
13.01.2026 19:13
Ja toisekseen.. vellikello tosiaankin toimii paremmin nykyään.. sivuhuomio.
13.01.2026 19:11
Loppusyksyn ihmisiä. Olen lokakuun skorppioni. Nouseva merkkini on leijona.
Pidän astrologiasta ja joskus perehdyin siihen enemmänkin.
Sinusta sanoisin villinä veikkauksena, että olet kevään lapsi.. ?
13.01.2026 19:10
Onhan nuo ihan kivoja, kuten vaikka horoskoopitkin. Ei kaiken tarvii olla niin saamarin vakavaa ja tylsää.
13.01.2026 19:03
Kuten myös sinulle hyviä jatkoja. Kiitos vielä ajatuksen aiheesta.
13.01.2026 19:01
Eihän meistä kukaan ole ihmisenä kiveen hakattu. Jokaisella on ehkä jonkinlaisia suuntauksia, mutta ihminen on niin paljon monitahoisempi kuin joku hömppä tutkimus voisi määrittää.
Asiat riippuu niin paljon mistä ne roikkuu.
13.01.2026 18:56
Kyllähän sen pitäisi olla noin. Siis, että nykyhetki on tulevaan suuntautunut.
Valitettavaa kuitenkin on, että niin moni elää menneen kautta, osaamatta päästää irti siitä mitä joskus oli ja jatkamaan eteenpäin.
Ihmiset tuppaavat olemaan katkeria tai kaihoilevia menneistä ajoista osaamatta elää ja hengittää tätä hetkeä, mikä on oikeasti se tärkein hetki koko ajan. Noin niinkuin nähdäkseni.
13.01.2026 18:52
Kyllähän minusta löytyy nuo kaikki. Riippuu paljon tilanteesta ja siitä kenen kanssa tuo tilanne on.
13.01.2026 18:46
Molemmat ovat hyviä sanontoja. Aika on eräänlainen jatkumo ja menneet tulevaisuudet voivat olla hyvinkin nykyhetkeä tai menneisyyttä. Ajatuksena ihan kiva. Oiva makupala purtavaksi. Kiitos siitä.
13.01.2026 18:38
Sketsi on mielestäni mauton , ei hauska. Junttihuumori ei koskaan ole viehättänyt minua.
Tiedän toki, että suurin osa pitää junttihuumoria hauskana, mulle ei ole koskaan uponnut. Pidän itse tilannekomiikasta ja sitä on vaikeaa luoda sketsiksi.
Minä en väheksy niitä, jotka tykkäävät junttihuumorista, sillä sehän on yleisin huumorin muoto, että karikatyyritetään ihmistyyppejä.
Multa puuttuu ymmärrys moiselle, enkä pidä sitä hauskana ja sehän ei tarkoita, että tuomitsisin niitä jotka sitä pitävät hauskana. Jokainen tyylillään.
13.01.2026 18:34
Olen valinnut elää yksin ilman parisuhdetta. Valinnan tein tietoisesti, enkä pyörrä sitä.
Olin niin kyllästynyt olemaan piika ja orja. Pitkä parisuhde takana jossa roolini oli kotiorja. Tosin se oli ymmärrettävääkin siinä vaiheessa, kun exä teki kolmea työtä, mutta tuon jälkeenkin roolitus pysyi. Hoidin omat työt, kodin ja autistisen lapsen. Yksin. Exä kävi töissä, eikä osallistunut kotitöihin.
Ja syy tilanteeseeni olin kuule ihan minä itse. Exän opetin ihan itse liian hyvään ja siitä en voi syyttää kuin itseäni. Jätin itseni ja omat tarpeeni kokonaan huomioimatta ja antaumuksella palvelin perhettäni. Olen aivan liian kiltti.
En syytä tai syyllistä exää, sillä vika on minun. Minun luonteeseeni kuuluu alistuvaisuus ja siksi en voi koskaan alkaa parisuhteeseen. Pilaisin vain senkin ja saisin kärsiä omasta tyhmyydestäni - yhä uudestaan ja uudestaan.
Kyllähän kuka tahansa tottuu jos koko ajan pääsee helpolla, ei se ole sen syy joka pääsee, vaan sen joka päästää...
En ole vaikea parisuhdekumppani, mutta parisuhteessa menetän mlnuuteni. Enkä voi sallia itselleni sellaista enää. Siksi en ota elämääni miestä enää.
Tapailusuhde on ok, kun ja jos siinä ei ole rajoituksia. Eikä aleta oleen..
Ja sikseen parisuhdemielessä olisi hankalaa se, että ystäväni ovat miehiä. En voisi viettää aikaani ystävieni kanssa samoin kuin nyt ilman parisuhteen kahleita. He ovat vain ystäviä, mutta mahdollinen kumppani voisi tykätä kyttyrää. Ja taas alistuisin ja jättäisin omat tarpeeni sivuun.. eli jättäisin ystäväni.
Kolmannekseen en usko yksiavioisuuteen. En ole yksiavioinen vaikka pyrinkin uskollisuuteen. Ahdistun valtavasti ajatuksesta, että olisin jonkun oma. Tai että joku olisi "minun" kumppanini.
En kaipaa kumppania joka loisi turvallisuutta tai jakaisi arkeni..ei oikeasti voisi vähempää kiinnostaa moinen. Minun on hyvä olla itsekseni, ei tarvitse huolehtia kenenkään muun hyvinvoinnista kuin omastani.
Ja en voisikaan alkaa parisuhteeseen sillä minulla on vastuita ja velvollisuuksia tässä elämässä. Perheeni. Exä ja poikamme. Je tarvitsevat minua yhä. Ja olen hyvin sitlutunut perheeseemme. Vaikka parisuhde exän kanssa loppuikin jo viisi vuotta sitten, mdillä on perhe. Se ei ole kadonnut mihinkään.
Kaikkinensa minun pariutumiseni esteenä on se, etten minä ole parisuhdekelpoinen. Olen oikein tyytyväinen tapailusuhteeseeni josta saan tarvitsemaani läheisyyttä ja rakkautta. Se riittää minulle. Tai jopa oikeammin sanottuna, minulla on jo kaikki mitä tarvitsen.
13.01.2026 17:11
Kyllä minulla huolia on. Liiankin kanssa. Mutta kun menneitä ei saa takaisin ja tulevasta ei ole varmuutta.. ainoa mikä on varmaa, niin se, että olen juuri nyt tässä näpyttelemässä vastausta sinulle ja se on varmaa. Olen tässä ja nyt.
Kaikilla elämän päivilläni, vuosillani ja vuosikymmenilläni on tarkoitus. Ne ovat tehneet minusta minut. Olen jokaisesta kiitollinen ja tunnen olevani siunattu, että saan olla tässä hetkessä tälläisenä kuin olen.
Mutta nyt joudun pistämään netin kiinni ja käymään nukkumaan, jos huominen on minulle suotu, kello herättää jo aamuviideltä murkkuilemaan. Siksipä toivotan nyt hyvää yötä.
12.01.2026 21:59
Nykyisyys.
Mulle on se ja sama, mitä on menneessä tapahtunut. Tulevasta en tiedä joten parasta aikaa on tämä hetki.
12.01.2026 21:46
Elämäni paras vuosikymmen on tämä tässä ja nyt.
12.01.2026 21:26
Enhän mä ny pysty sulle vihastumaan.. ärsyttää vaan joskus noi "suojelijat".
12.01.2026 21:22
Juu, saat kitistä keskenäsi.. :)
12.01.2026 19:54
Kiitos ihana sinä!
12.01.2026 19:54
Olen todella onnekas. 2023 aivokuvien perusteella oli varovainen arvio siitä, että ehkä sairauteni ei enää etene, mutta nyt se on varmaa. Tilanne on vakaa. Ja olen kuulemma jo liian vanha sairastamaan ms-tautia.. :)
12.01.2026 19:53
Äitee kun menehtyi, hänen miesystävänsä oli ihan hajalla ensimmäisen vuoden. Toka vuosi meni asian hyväksymiseen ja kolmantena vuotena vasta alkoi elämään uudestaan.
Jokaisella on oma aikataulunsa. Sinuna juttelisin vertaisiesi kanssa. Täällä on Buddy ja Simiti jotka ovat menettäneen kumppaninsa, sen suuren rakkauden. Buddy menetti Liskonsa ja Simiti Katjansa.
Tunnen syvää surua puolestasi, mutta sehän nyt ei auta mitään, sillä en kykene samaistumaan. Älä jää kuitenkaan surusi kanssa yksin. Kunnioitan suuresti avautumistasi. Kiitos.
12.01.2026 19:43
41 / 806