Moni mies on valittanut sitä, että naiset valitsee elää yksin. Jos olet tehnyt tämän valinnan, niin kertoisitko syyt siihen..... miksi olet valinnut elää yksin?
Yksinelävät naiset
106
899
Vastaukset
- Anonyymi00001
Yksi melkein 30 vuotta kestänyt parisuhde riittää minulle. Päätin heti, kun panin eropaperit menemään, että uutta parisuhdetta en enää halua. Miehet ovat usein valitettavan vähäpuheisia ja kun seksihalut loppuivat, oli täysin selvää ettei parisuhde ole enää minun näköistä elämää. Olen ollut todella tyytyväinen elämääni ilman miestä!
- Anonyymi00002
Nyt kun ikää on tullut enemmän, haluaisin suunnilleen ikäiseni miehen ystäväksi harrastuksiin ja vaikka yhteiseen lomailuun Suomessa. Emme asuisi yhdessä. Voisimme auttaa toinen toisiamme kun ikää tulee lisää ja silloin voisimme jopa asua yhdessä.
- Anonyymi00004
Sama. 12v riitti avioliittoa. Itse otin eron .
- Anonyymi00006
Anonyymi00002 kirjoitti:
Nyt kun ikää on tullut enemmän, haluaisin suunnilleen ikäiseni miehen ystäväksi harrastuksiin ja vaikka yhteiseen lomailuun Suomessa. Emme asuisi yhdessä. Voisimme auttaa toinen toisiamme kun ikää tulee lisää ja silloin voisimme jopa asua yhdessä.
Samoin ajattelen.
- Anonyymi00011
Siis kumman seksihalut loppuivat?
Sinun todennäköisesti.
Hienoa lukea palstalta kerrankin suoraan sanottua todellisuutta, että minkälaista se on useiden (väittäisin jopa useimpien) vanhempien naisten kohdalla.
Ymmärrän täysin tuon, että jos ei paneta, niin mitäs helv.ttiä sillä suhteella tekee.
-keinovaginamies' - Anonyymi00022
Anonyymi00011 kirjoitti:
Siis kumman seksihalut loppuivat?
Sinun todennäköisesti.
Hienoa lukea palstalta kerrankin suoraan sanottua todellisuutta, että minkälaista se on useiden (väittäisin jopa useimpien) vanhempien naisten kohdalla.
Ymmärrän täysin tuon, että jos ei paneta, niin mitäs helv.ttiä sillä suhteella tekee.
-keinovaginamies'Juuri noin se on ettei suhteella mitään tee!
- Anonyymi00003
No mitä se kellekään kuuluu kuka haluaa yksin elää🤭Olin juuri eräissä perhejuhlissa,joissa oli joidenkin eksää ja nyksää ja tunnelma oli jotenkin erikoinen. Itse koin ulkopuolisuuden tunnetta,kun ei tarvitse draamailla tai kerään kyräillä. Toki tuohon porukkaan kuuluu kaikenlaista ikävää, jota en tänne avaa, ettei tunnisteta. No voin paljastaa,että sukua ovat minullekin....Itse olen eronnut pian 20vuotta sitten ja sen jälkeen ollut kyllä pari pitkää seurustelua,omat asunnot pitäen. En enää ikinä ole muuttamassa yhteen kenenkään kanssa. Ei ole tarvetta. Tällä hetkellä on yksi useamman vuoden ollut sanoisinko härskisti panokamu. Juttelemme kyllä muutenkin kuin "sen" merkeissä. Ja keski ikäisiä kun ollaan niin ei sitä kaiken aikaa puputella menemään, mutta silloin kun sopii aikataulut ja halut täsmää ...
- Anonyymi00005
Olen ollut pitkässä avioliitossa ja sen jälkeen yrittänyt suhdetta parin miehen kanssa. Nyt ollut 2 vuotta yksin ja olen valinnut olla yksin jatkossakin. Miessuhteeni rajoittuvat keskusteluun jossain suomi24:ssä tmv. En halua tavata, enkä laittaa kuvaani.
En halua kokea enää sitä kierrettä, mikä kaikkien miesten kohdalla tulee: miehen ihastuminen, ihastuneena luvatut asiat, mitkä ei pidä lopulta paikkaansa. En ole kuitenkaan koko elämäni aikana kokenut sitä, että mies seisoisi tiukassa tilanteessa minun rinnallani, tukena.
Kaikki miehet on halunneet kirsikat kakusta, mutta mitään syvempää heiltä ei ole herunut. Ehkä syvällä sisälläni on jokin kaipaus, tai suru siitä, että näinkin tärkeä asia jäi kokematta, mutta yksin voin luoda (ja olen luonut) hyvän, tasapainoisen elämän, mihin olen tyytyväisempi, kuin siihen mitä miehiltä olen saanut.
Miesten jälkeen olen alkanut mm maalaamaan. Minulla on tilaa taideharrastuksille ymv, mille miesten kanssa ei ole ollut. Nyt olen löytänyt itsestäni puolia, jotka olivat uinumassa yli 20v. Kuntoilen, syön terveellisesti ja pidän itsestäni huolta, koska olen sen kaiken hyvän ansainnut.
Yksi suurimmista syistä on myös se, että lapset on edellisestä liitosta. Olen törmännyt vain miehiin, jotka eivät osaa luoda suhdetta toisen miehen lapsiin. Lupaillaan asioita, mutta todellisuudessa on jopa sanottu, että sinut haluan, mutta lapset voit laittaa vaikka lastenkotiin. Lapset menee miesten edelle nyt ja aina. Minulla on tiivis miehetön perhe.
Minun vastaus miehille, jotka kysyy, että miksi elän tällaista elämää; olen luonut itselleni elämän, mitä sinä et voi antaa. Se mitä sinä voit tarjota, ei riitä. Turva ja pysyvyys; yksinkertaiset asiat. Ne pystyn luomaan itse itselleni, mutta niitä ei kukaan mies ole pystynyt tarjoamaan. Haluan elää onnellista elämää ja nyt olen onnellinen. Kukaan ei riko sydäntä, kukaan ei luo turvattomuutta. Vihdoinkin saan olla oma näkyvä itseni, ilman että pitää pienentyä kenenkään vuoksi.- Anonyymi00010
Tässä oli tosi paljon kaikkea, mitä itsekin olen kokenut. Turvallisuuden tunne, joka kumpuaa itsestä ja omasta elämästä. Ei tarvitse pienentää itseä tai joutua epätasapainoiseen tilanteeseen. Ei ole turhaa draamaa, kukaan ei keikuta itselleni parhaaksi toteamiani elämäntapoja. En jaksa enää tutustua kehenkään uuteen, kun deittimaailmassa miehillä tuntuu olevan kohtuuttomat vaatimukset. Ja se sitoutuminen. Kun ei kiinnosta mitkään tapailusuhteet.
- Anonyymi00018
huomaan tuosta kertomuksestasi että olet ns. ATN. siis "alemman tason nainen". tästä ei ääneen puhuta, mutta näitäkin on, ne on sellaisia mitä miehet käyttää hyväkseen yleensä rahallisesti. kun naiselta rahat loppuu tms. eikä siitä voi enää hyötyä niin suhde loppuu siihen.
. - Anonyymi00023
Anonyymi00010 kirjoitti:
Tässä oli tosi paljon kaikkea, mitä itsekin olen kokenut. Turvallisuuden tunne, joka kumpuaa itsestä ja omasta elämästä. Ei tarvitse pienentää itseä tai joutua epätasapainoiseen tilanteeseen. Ei ole turhaa draamaa, kukaan ei keikuta itselleni parhaaksi toteamiani elämäntapoja. En jaksa enää tutustua kehenkään uuteen, kun deittimaailmassa miehillä tuntuu olevan kohtuuttomat vaatimukset. Ja se sitoutuminen. Kun ei kiinnosta mitkään tapailusuhteet.
Juuri noin minäkin olisin voinut kirjoittaa. Miehissä ei ole mitään sellaista mikä tekisi elämästäni paremman vaan täysin päinvastoin. Oma tupa oma lupa elää ja asua juuri sellaista omannäköistä elämää!
- Anonyymi00031
Anonyymi00018 kirjoitti:
huomaan tuosta kertomuksestasi että olet ns. ATN. siis "alemman tason nainen". tästä ei ääneen puhuta, mutta näitäkin on, ne on sellaisia mitä miehet käyttää hyväkseen yleensä rahallisesti. kun naiselta rahat loppuu tms. eikä siitä voi enää hyötyä niin suhde loppuu siihen.
.ATN .... uusi termi, mutta lisään tuon ansiluettelooni. Muutamalle olen ilmoittanut, että jäin eläkkeelle miehistä, mutta kokeilen seuraavaksi tuota ATN:ää. Pääasia, että sekoilevat jossain muualla kuin minun elämässä.
- Anonyymi00082
Anonyymi00031 kirjoitti:
ATN .... uusi termi, mutta lisään tuon ansiluettelooni. Muutamalle olen ilmoittanut, että jäin eläkkeelle miehistä, mutta kokeilen seuraavaksi tuota ATN:ää. Pääasia, että sekoilevat jossain muualla kuin minun elämässä.
ATN = alemman tason nainen. Nää on näitä ätmien omia uusia määrittelytermejä jos ei parisuhteet tärppää niin on alempitasoinen heidän kriteerien mukaan.
No naisilla on varmasti ottajansa mutta miehissä on niin vähän sellaisia joiden kanssa se parisuhde olisi niin hyvä että siihen kannattais jäädä.
Siksi monet naiset ihan ulkonäöstä riippumatta haluaa jatkaa sinkkuna koska se on joka suhteessa voittopuolisesti parisuhdetta parempi vaihtoehto.
Mjaa, oma syyni olisi olla yksin, koska en koe tarvitsevani ketään. En romanttisiin hetkiin en mihinkään, korkeintaan juttelemaan niitä näitä.
Elämä on jalostanut minusta itsekseen pärjäävän ja sopeutuvan taloudelliseen tilanteeseen. Ei siis haittaisi olla loputtomasti pienellä toimeentuleva. Ilman puolison rahaa. Ilman puolisoa.
Ainoo mihin en sopeudu ollenkaan, pakottaminen ja manipulointi. Siinä jo syytä miksen alkaisi opetella uutta ihmistä juurta jaksain, kun ei ole uusille ihmisille tarvetta. Vanhakin kumppani välillä on enemmän jarru kun jouduttaja. 😅Ja mää tykkään, että asiat sujuu ja rullaa takkuilematta, siksikin oon ymmärtänyt että omassa seurassani näin tosiaan tapahtuu ja kaikki sujuu. Muitten kanssa aina on jotain vitun säätöä mikä imee energiani ja haittaa elämän sujuvuutta.
Jasu2025 kirjoitti:
Ja mää tykkään, että asiat sujuu ja rullaa takkuilematta, siksikin oon ymmärtänyt että omassa seurassani näin tosiaan tapahtuu ja kaikki sujuu. Muitten kanssa aina on jotain vitun säätöä mikä imee energiani ja haittaa elämän sujuvuutta.
Se energia millä arki rullaa ja sujuu, sen imee sitten minusta joku ihminen mussutuksillaan ja ratakiskoa vaatimalla, niin että kärsii se muukin jaksaminen. Emmä nää vaivan arvoiseksi tuhlata energioitani mitä ei muutenkaan mulla liikaa ole, ihmisiin joille selittää ja koittaa saada tajuamaan mitään ajatustani. Helpompaa olla ilman niitä ihmisiä ja säästää voimavarat siihen, että arki sujuu.
- Anonyymi00017
Jasu2025 kirjoitti:
Se energia millä arki rullaa ja sujuu, sen imee sitten minusta joku ihminen mussutuksillaan ja ratakiskoa vaatimalla, niin että kärsii se muukin jaksaminen. Emmä nää vaivan arvoiseksi tuhlata energioitani mitä ei muutenkaan mulla liikaa ole, ihmisiin joille selittää ja koittaa saada tajuamaan mitään ajatustani. Helpompaa olla ilman niitä ihmisiä ja säästää voimavarat siihen, että arki sujuu.
pitäisköhän sinun erota? k un puheet kuullostaa tuollaisita.
Anonyymi00017 kirjoitti:
pitäisköhän sinun erota? k un puheet kuullostaa tuollaisita.
Mitä se muka auttaa?
Jasu2025 kirjoitti:
Mitä se muka auttaa?
Mä vaan tiedän, että tutut ihmiset jo menee arjessa. Vieraat on pelkästään mulle energiankuluttajia. Ei mulla ole mitään motia antaa ittestäni mitään muille, perheelleni vain.
Jasu2025 kirjoitti:
Mä vaan tiedän, että tutut ihmiset jo menee arjessa. Vieraat on pelkästään mulle energiankuluttajia. Ei mulla ole mitään motia antaa ittestäni mitään muille, perheelleni vain.
Oon muutenkin semmonen pienen piirin ja perheen ihminen. Ei mua kiinnosta tipan tippaa mitkään verkostot ja suuna päänä joka suuntaan elämä.
Jasu2025 kirjoitti:
Oon muutenkin semmonen pienen piirin ja perheen ihminen. Ei mua kiinnosta tipan tippaa mitkään verkostot ja suuna päänä joka suuntaan elämä.
Käytän mieluiten kaiken tarmoni ihmisiini jotka on mun lähipiirini ja perheeni. Muihin ei oikeestaan kannata aikaansa haaskata. Liian lyhyt elämä.
Jasu2025 kirjoitti:
Käytän mieluiten kaiken tarmoni ihmisiini jotka on mun lähipiirini ja perheeni. Muihin ei oikeestaan kannata aikaansa haaskata. Liian lyhyt elämä.
Ei ole kavereitakaan ollu vuosiin, silleen että jatkuvasti kuultas ja nähtäs. Ei musta ole oikeen ikinä ollu elää kavereille.
- Anonyymi00019
Jasu2025 kirjoitti:
Mitä se muka auttaa?
mietin vaan. ehkä olisi aika antaa se mies jollekin toiselle jolla olisi sille jotain käyttöäkin.
- Anonyymi00021
Anonyymi00019 kirjoitti:
mietin vaan. ehkä olisi aika antaa se mies jollekin toiselle jolla olisi sille jotain käyttöäkin.
Tälleen sivusta totean, että osaavat ne miehet ihan itse halutessaan nostaa kytkintä. Ei niitä tarvitse kenellekään antaa.
Anonyymi00019 kirjoitti:
Heh, eiköhän sen miehenkin mielipide tässä vaikuta miksi ei. 😅
En ole ikinä yhtäkään miestä kieltänyt löhtemästä jos kokee halua erota, enkä ikinä tule kieltämään.Jasu2025 kirjoitti:
Heh, eiköhän sen miehenkin mielipide tässä vaikuta miksi ei. 😅
En ole ikinä yhtäkään miestä kieltänyt löhtemästä jos kokee halua erota, enkä ikinä tule kieltämään.Minä en halua ketään pakolla pitää, en kiristämällä en millään poppakonstilla. Mies menee sinne minne mies haluaa mennä.
Jasu2025 kirjoitti:
Minä en halua ketään pakolla pitää, en kiristämällä en millään poppakonstilla. Mies menee sinne minne mies haluaa mennä.
Hän on mun kumppani, ei mun holhokki.
Anonyymi00021 kirjoitti:
Tälleen sivusta totean, että osaavat ne miehet ihan itse halutessaan nostaa kytkintä. Ei niitä tarvitse kenellekään antaa.
Nimenomaan niin. 😊👍
Jasu2025 kirjoitti:
Hän on mun kumppani, ei mun holhokki.
Ainoo ehto koko suhteessa on rehellisyys ja uskollisuus. Muuten mies on just niin kun on. Minä joko pystyn rakastamaan häntä itsenään tai en. Sama toisin päin.
- Anonyymi00024
Jasu2025 kirjoitti:
Ja mää tykkään, että asiat sujuu ja rullaa takkuilematta, siksikin oon ymmärtänyt että omassa seurassani näin tosiaan tapahtuu ja kaikki sujuu. Muitten kanssa aina on jotain vitun säätöä mikä imee energiani ja haittaa elämän sujuvuutta.
Olen täysin samaa mieltä kanssasi!
- Anonyymi00025
Jasu2025 kirjoitti:
Olen täysin samaa mieltä!
- Anonyymi00026
Jasu2025 kirjoitti:
Ei ole kavereitakaan ollu vuosiin, silleen että jatkuvasti kuultas ja nähtäs. Ei musta ole oikeen ikinä ollu elää kavereille.
Ei minullakaan enää, enkä edes haluakaan!
- Anonyymi00029
Jasu2025 kirjoitti:
Mitä vittua sä täällä plaanaat näitä jatkuvia itku/nillitys kirjeitä jos et edes ole sinkku? Jos mä oisin mies ja erehtyisin tollasen sotanorsun tapaamaan baaritiskillä niin kyllä tulis ukarit äkkiä ja saisit jäädä latomaan tekstiä siihen. Pysy vaan kotona ja laita se koira kauppaan ettei kassaneitikin nukahda kun asioit.
Kun sun nimimerkin näkee ekana tietää että nyt voi lopettaa lukemisen Anonyymi00029 kirjoitti:
Mitä vittua sä täällä plaanaat näitä jatkuvia itku/nillitys kirjeitä jos et edes ole sinkku? Jos mä oisin mies ja erehtyisin tollasen sotanorsun tapaamaan baaritiskillä niin kyllä tulis ukarit äkkiä ja saisit jäädä latomaan tekstiä siihen. Pysy vaan kotona ja laita se koira kauppaan ettei kassaneitikin nukahda kun asioit.
Kun sun nimimerkin näkee ekana tietää että nyt voi lopettaa lukemisenKuitenkin sitten luit ja jaksoit oikein nillittääkin siihen, vaikka väitit samalla ettei kiinnosta ees lukea loppuun asti, voi lopettaa lukemisen kun näkee nimimerkin. Eli luet alhaalta ylöspäin vissiin.
Mee nyt helvettiin valehtelenasta siitä! 😂Jasu2025 kirjoitti:
Entäs jos teille tulis oikein hienostovieraita. Oisko sitten toisin? sellasissa viktoriaanisissa asuissa.
JeroP kirjoitti:
Entäs jos teille tulis oikein hienostovieraita. Oisko sitten toisin? sellasissa viktoriaanisissa asuissa.
Mulle ei ole edes hienosto ihmisiä olemassa, kaikki on VAAN ihmisiä ihan se ja sama miten hienoja he ajattelee olevansa. Olenhan mäkin aatelista sukua, mutta yhtä ihmisiä nekin oli vaikka olikin olevinaan jotain vitun luxus ihmisiä ja muita parempia. Se on ihmisten itse luomaa harhaa vaan. Ei kannata palkita ja ruokkia eriarvoisuutta olemalla mukana moisessa typeryydessä.
Niin kauan kun yksikin keikaroi luullen olevansa parempi asia on ikuinen eri arvois kuvio.Jasu2025 kirjoitti:
Mulle ei ole edes hienosto ihmisiä olemassa, kaikki on VAAN ihmisiä ihan se ja sama miten hienoja he ajattelee olevansa. Olenhan mäkin aatelista sukua, mutta yhtä ihmisiä nekin oli vaikka olikin olevinaan jotain vitun luxus ihmisiä ja muita parempia. Se on ihmisten itse luomaa harhaa vaan. Ei kannata palkita ja ruokkia eriarvoisuutta olemalla mukana moisessa typeryydessä.
Niin kauan kun yksikin keikaroi luullen olevansa parempi asia on ikuinen eri arvois kuvio.Mua itseäni kuvottaa kaikenlainen eliittiajattelu mihin ihmisissä törmää liian usein. Olemme parempia, olemme eliittiä, meillä on statusta, pelimerkkejä, sitä sun tätä krääsää millä MUKA ihminen muuttuu yli-ihmiseksi, vaikka on yhä VAAN edelleen se ihminen kuten muutkin.
Ihminen on ihminen, olkoon vaikka kultaan valettu. Ei yhtään enempää muitten ihmisten kesken. Kun korkeintaan mielikuvituksissaan. 😆Jasu2025 kirjoitti:
Mua itseäni kuvottaa kaikenlainen eliittiajattelu mihin ihmisissä törmää liian usein. Olemme parempia, olemme eliittiä, meillä on statusta, pelimerkkejä, sitä sun tätä krääsää millä MUKA ihminen muuttuu yli-ihmiseksi, vaikka on yhä VAAN edelleen se ihminen kuten muutkin.
Ihminen on ihminen, olkoon vaikka kultaan valettu. Ei yhtään enempää muitten ihmisten kesken. Kun korkeintaan mielikuvituksissaan. 😆Samalla lailla se hienosto tyyppi kerää matoja kehoonsa, kun se köyhä ja vaatimatonkin.
Jasu2025 kirjoitti:
Samalla lailla se hienosto tyyppi kerää matoja kehoonsa, kun se köyhä ja vaatimatonkin.
Ko hienompi ihminen on etiketteilyä ja silkkaa paskaa, halo. Ei muuta.
- Anonyymi00008
Kunnolliset miehet eivät ole kiinnostuneet minusta. Vedän puoleeni ongelmaisia miehiä vaikka oma elämäni on tasapainoista ja kunnollista. Olen tietoisesti pyrkinyt muuttamaan itseäni, työstämään mahdollisia itsestä johtuvia syitä ja havaitsemaan herkemmin vääränlaiset miehet, mutta edes 20 vuoden päivittäinen asian työstäminen ei ole tuonut muutosta. Elämä on helpompaa ilman jatkuvia pettymyksiä. Yksi pitkään jatkunut seksisuhde riittää.
- Anonyymi00009
Elän lapseni kanssa eli en siinä mielessä yksin, mutta pääsyy sille, miksi en ole aktiivisemmin pyrkinyt muuttamaan uudelleen miehen kanssa yhteen, on se, että olen halunnut varnistaa, että lapsellani on mahdollisimman vakaa ja turvallinen koti. Elämässäni on vuosien saatossa ollut myös paljon kaikenlaista myllerrystä ja olen joutunut kohdistamaan energiani sinne, missä sitä on tarvittu eikä parisuhteen löytäminen ole ollut ykkösprioriteetti. Samalla takaraivossa on ollut ajatus siitä, etten halua tuoda elämääni uutta ihmistä, ennen kuin koen olevani sellaisessa pisteessä, ettei uusi ihminen joutuisi minun kriisejäni katselemaan.
Nyt asumiseen ilman kumppania on jo tottunut. Elämä sujuu oikein mukavasti tällä hetkellä. Meillä on oma pikkukotimme lapseni kanssa ja elämme aktiivista, hyvää arkea. Lapseni on sen verran iso, että hän pystyy auttamaan monessa. Hän kantelee kauppakasseja, tekee lumitöitä ja nostaa kanssani uudet huonekalut paikoilleen. Tuoltakin osin elämä on huomattavasti helpompaa kuin aikaisemmin.
Lapseni lähtee joku päivä rakentamaan omaa elämäänsä ja tavoittelemaan unelmiaan ja se tulee tietysti olemaan iso muutos elämässäni. Elämässäni olisi tilaa parisuhteelle jo nyt, mutta parisuhteen löytäminen tänä nettideittailun aikakautena tuntuu haastavalta.
Aletheias- Anonyymi00012
Miksi tuo sinunkin ajatus parisuhteesta lähtee siitä, että pitäisi muuttaa yhteen? Sillä ainakin aloitat tekstin.
Kuulostaa ennemminkin joltain asumisjärjestelyiltä kuin parisuhteelta:)
-keinovaginamies- - Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Miksi tuo sinunkin ajatus parisuhteesta lähtee siitä, että pitäisi muuttaa yhteen? Sillä ainakin aloitat tekstin.
Kuulostaa ennemminkin joltain asumisjärjestelyiltä kuin parisuhteelta:)
-keinovaginamies-Ajatukseni parisuhteesta ei itseasiassa lähde tuosta ajatuksesta, että on "pakko" asua yhdessä, mutta olet oikeassa siinä, että mielsin tuon kysymyksen "miksi naiset haluavat elää" enemmän tarkoittamaan nimenomaan yhdessä asumista kuin ylipäätään parisuhteessa olemista. Ehkä se kuvastaa jotain takaraivoon pinttynyttä ajatusmalliani 🤔
Olen aikoinaan kyllä ajatellut parisuhteen tähtäävän aina yhdessä asumiseen (yhteenmuutto, kihlat, häät, lapsia, omakotitalo..), mutta nykyään en enää ajattele noin vaikka en ole mitenkään periaatteellisesti yhdessä asumista vastaankaan. Juuri tästä jonkun kanssa täällä palstalla juttelinkin, mutta ajattelen siis, että parisuhde voi olla minkämuotoinen tahansa, kunhan se molemmista osapuolista tuntuu hyvältä. Karsastan ajatusta, että asuisi jonkun kanssa vain mukavuussyistä, koska onhan se edullisempaa jne.
Jos olen parisuhteessa, haluan sen olevan aitoihin tunteisiin, keskinäiseen luottamukseen ja henkiseen yhteyteen perustuva. Yhdessä asuminen on sitten asia, joka yhdessä tilanteen mukaan mietitään.
Aletheias - Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Ajatukseni parisuhteesta ei itseasiassa lähde tuosta ajatuksesta, että on "pakko" asua yhdessä, mutta olet oikeassa siinä, että mielsin tuon kysymyksen "miksi naiset haluavat elää" enemmän tarkoittamaan nimenomaan yhdessä asumista kuin ylipäätään parisuhteessa olemista. Ehkä se kuvastaa jotain takaraivoon pinttynyttä ajatusmalliani 🤔
Olen aikoinaan kyllä ajatellut parisuhteen tähtäävän aina yhdessä asumiseen (yhteenmuutto, kihlat, häät, lapsia, omakotitalo..), mutta nykyään en enää ajattele noin vaikka en ole mitenkään periaatteellisesti yhdessä asumista vastaankaan. Juuri tästä jonkun kanssa täällä palstalla juttelinkin, mutta ajattelen siis, että parisuhde voi olla minkämuotoinen tahansa, kunhan se molemmista osapuolista tuntuu hyvältä. Karsastan ajatusta, että asuisi jonkun kanssa vain mukavuussyistä, koska onhan se edullisempaa jne.
Jos olen parisuhteessa, haluan sen olevan aitoihin tunteisiin, keskinäiseen luottamukseen ja henkiseen yhteyteen perustuva. Yhdessä asuminen on sitten asia, joka yhdessä tilanteen mukaan mietitään.
AletheiasMinun mielestä parisuhdekuvioissa on osattava erottaa nuorten asiat ja ns. "aikuisten ihmisten" asiat.
On täysin eri asia, että haaveileeko loppu elämän kuvioista sinä vai poikasi :))
Se vaan voi tietysti olla, että tuollainen yhteiskunnan syöttämä perhemalli jää sitten raksuttamaan takaraivoon myöhemmällekin iälle - ainakin joillekin.
Enkä minä perinteisen perheen merkitystä mitenkään väheksy. On varmaan ihan fakta, että se on yhteiskunnallisestikin hyödyllinen yksikkö ja mm. siksi sitä meille syötetään.
Minä olen varmaan aikalailla poikkeusyksilö tässä asiassa, sillä minä hiljaa hymyilin sisään päin jo jossain lukion/yläasteen yhteiskuntaopin (tai vastaava, en muista) oppitunnilla niille muiden elämän suunnitelmille, missä piirreltiin aikajanoja loppuelämän ihanasta ydinperheestä. Mietiskelin, että kattellaanpa mitä tästä kenenkin kohdalla tulee :))
Mutta joo, vastasit siis kysymyslähtöisesti, etkä sinäkään enää oikeasti ole noin jumissa. :)
-keinovaginamies- - Anonyymi00028
Anonyymi00014 kirjoitti:
Minun mielestä parisuhdekuvioissa on osattava erottaa nuorten asiat ja ns. "aikuisten ihmisten" asiat.
On täysin eri asia, että haaveileeko loppu elämän kuvioista sinä vai poikasi :))
Se vaan voi tietysti olla, että tuollainen yhteiskunnan syöttämä perhemalli jää sitten raksuttamaan takaraivoon myöhemmällekin iälle - ainakin joillekin.
Enkä minä perinteisen perheen merkitystä mitenkään väheksy. On varmaan ihan fakta, että se on yhteiskunnallisestikin hyödyllinen yksikkö ja mm. siksi sitä meille syötetään.
Minä olen varmaan aikalailla poikkeusyksilö tässä asiassa, sillä minä hiljaa hymyilin sisään päin jo jossain lukion/yläasteen yhteiskuntaopin (tai vastaava, en muista) oppitunnilla niille muiden elämän suunnitelmille, missä piirreltiin aikajanoja loppuelämän ihanasta ydinperheestä. Mietiskelin, että kattellaanpa mitä tästä kenenkin kohdalla tulee :))
Mutta joo, vastasit siis kysymyslähtöisesti, etkä sinäkään enää oikeasti ole noin jumissa. :)
-keinovaginamies-Ikä ja elämäntilanne luonnollisesti vaikuttavat siihen, mistä näkökulmasta parisuhdetta tarkastelee. Poikani ainakin puheidensa perusteella ajattelee joskus tulevaisuudessa perustavansa perheen ja silloin lähtökohta parisuhteelle on aivan erilainen kuin minulla, jolla ei ole enää aikomustakaan kasvattaa lapsilukua.
Ydinperhemalli istuu yhteiskunnassamme tiukassa ja eihän siinä sinänsä mitään vikaa ole, jos se on sitä, mitä yksilö elämältään toivoo, mutta ainoa perheen ja parisuhteen malli sen ei tule olla. Minä olen kasvanut ydinperheessä ja elän nykyäänkin hyvin ydinperhekeskeisessä ympäristössä, joten tuo varmaan vaikuttaa osaltaan siihen, että olen itsekin tavoitellut samaa. Olen joskus kokenut olevani "vääränlainen" jo sen takia, etten ole parisuhteessa. Olen usein ainoa koko porukasta, joka ei ole parisuhteessa ja olen saanut jonkin verran sellaista "miten sinä oikein pärjäät yksin?"-tyylistä ihmettelyä osakseni.
Iän myötä olen oppinut kuitenkin olemaan välittämättä liikaa siitä, mitä muut sanovat tai tekevät. En halua asettaa liian tiukkoja raameja sille, millainen parisuhteen tulisi olla, koska onnellinen parisuhde ei synny siitä, että on puitteet kunnossa vaan siitä, että yhteys toiseen ihmiseen on kunnossa. On asioita, joista en parisuhteessa jousta (kuten uskollisuus), mutta muutoin olen avoin sille ajatukselle, että parisuhde voi tarkoittaa monenlaisia tapoja olla yhdessä.
Olet tosiaan ollut jo nuorena viisas, jos olet tunnistanut sen, että elämä ei todellakaan aina mene sen yhteiskuntaopin tunnilla tehdyn suunnitelman mukaisesti 😄
Aletheias - Anonyymi00033
Arvostan ❤️🔥
- Anonyymi00044
Anonyymi00028 kirjoitti:
Ikä ja elämäntilanne luonnollisesti vaikuttavat siihen, mistä näkökulmasta parisuhdetta tarkastelee. Poikani ainakin puheidensa perusteella ajattelee joskus tulevaisuudessa perustavansa perheen ja silloin lähtökohta parisuhteelle on aivan erilainen kuin minulla, jolla ei ole enää aikomustakaan kasvattaa lapsilukua.
Ydinperhemalli istuu yhteiskunnassamme tiukassa ja eihän siinä sinänsä mitään vikaa ole, jos se on sitä, mitä yksilö elämältään toivoo, mutta ainoa perheen ja parisuhteen malli sen ei tule olla. Minä olen kasvanut ydinperheessä ja elän nykyäänkin hyvin ydinperhekeskeisessä ympäristössä, joten tuo varmaan vaikuttaa osaltaan siihen, että olen itsekin tavoitellut samaa. Olen joskus kokenut olevani "vääränlainen" jo sen takia, etten ole parisuhteessa. Olen usein ainoa koko porukasta, joka ei ole parisuhteessa ja olen saanut jonkin verran sellaista "miten sinä oikein pärjäät yksin?"-tyylistä ihmettelyä osakseni.
Iän myötä olen oppinut kuitenkin olemaan välittämättä liikaa siitä, mitä muut sanovat tai tekevät. En halua asettaa liian tiukkoja raameja sille, millainen parisuhteen tulisi olla, koska onnellinen parisuhde ei synny siitä, että on puitteet kunnossa vaan siitä, että yhteys toiseen ihmiseen on kunnossa. On asioita, joista en parisuhteessa jousta (kuten uskollisuus), mutta muutoin olen avoin sille ajatukselle, että parisuhde voi tarkoittaa monenlaisia tapoja olla yhdessä.
Olet tosiaan ollut jo nuorena viisas, jos olet tunnistanut sen, että elämä ei todellakaan aina mene sen yhteiskuntaopin tunnilla tehdyn suunnitelman mukaisesti 😄
Aletheias""miten sinä oikein pärjäät yksin?"
:)))
Aika vähättelee suhtautumista puskee.
Esitetäänköhän miehille tuollaista ihmettelyä?
En kyllä muista että omina sinkkuaikoina olis tuon tyylistä vihjailua kuullut. Tosin minusta ei varmaan tule sellaista vaikutelmaa, että mitenköhän tuo reppana pärjää ilman naista. Eikä kyllä ole ollut niitä huolehdittaviakaan.
Isä joskus vanhuuden höppänyyksissään kyseli, että pitäähän se (naisen nimi) minusta huolta. Minä sanoisin, että meillä se menee melkein toisin päin, mutta en tietenkään sitä isäukolle hennonnut sanoa :)
-keinovaginamies- - Anonyymi00045
Anonyymi00044 kirjoitti:
""miten sinä oikein pärjäät yksin?"
En kyllä muista että omina sinkkuaikoina olis tuon tyylistä vihjailua kuullut. Tosin minusta ei varmaan tule sellaista vaikutelmaa, että mitenköhän tuo reppana pärjää ilman naista. Eikä kyllä ole ollut niitä huolehdittaviakaan.
Isä joskus vanhuuden höppänyyksissään kyseli, että pitäähän se (naisen nimi) minusta huolta. Minä sanoisin, että meillä se menee melkein toisin päin, mutta en tietenkään sitä isäukolle hennonnut sanoa :)
-keinovaginamies-Siis vähättelevää.
-sama- - Anonyymi00046
Anonyymi00044 kirjoitti:
""miten sinä oikein pärjäät yksin?"
-keinovaginamies-Vähättelevää tuollainen kommentointi onkin, vaikka osa ehkä yrittikin tuon kaltaisilla kommenteilla osoittaa jonkinlaista sympatiaa. Sain noita kommentteja lähinnä erottuani lapseni isästä ja moni kommentoi esim, etteivät he kyllä selviäisi arjesta yksin pienen lapsen kanssa jne. Minua joskus nauratti kun mietin, että mikä tässä sitten on vaihtoehto? Heittää itkupotkuraivarit, etten pärjää tai hakea baarista ensimmäinen reiska huolehtimaan minusta? 😄 Joku minulle joskus sitäkin ihmetteli, että miten olen saanut hoidettua sähkösopimukset ja vakuutukset, kun heillä mies hoitaa kaikki nuo 🙄 Minut tuntevat onneksi ovat tienneet aina, että minä pärjään kyllä, joten heiltä ei typeriä kommentteja ole tarvinnut kuunnella.
En sano sitä, etteikö tuntuisi hyvältä ajatus, että joku välillä huolehtisi minusta, tasavertaisella tavalla. Tietenkin arki olisi hieman kevyempää, jos sitä olisi keventämässä toinen aikuinen, toinen toisistaan huolehtien, mutta silti itsenäisinä, kykenevinä yksilöinä.
Aletheias - Anonyymi00061
Anonyymi00046 kirjoitti:
Vähättelevää tuollainen kommentointi onkin, vaikka osa ehkä yrittikin tuon kaltaisilla kommenteilla osoittaa jonkinlaista sympatiaa. Sain noita kommentteja lähinnä erottuani lapseni isästä ja moni kommentoi esim, etteivät he kyllä selviäisi arjesta yksin pienen lapsen kanssa jne. Minua joskus nauratti kun mietin, että mikä tässä sitten on vaihtoehto? Heittää itkupotkuraivarit, etten pärjää tai hakea baarista ensimmäinen reiska huolehtimaan minusta? 😄 Joku minulle joskus sitäkin ihmetteli, että miten olen saanut hoidettua sähkösopimukset ja vakuutukset, kun heillä mies hoitaa kaikki nuo 🙄 Minut tuntevat onneksi ovat tienneet aina, että minä pärjään kyllä, joten heiltä ei typeriä kommentteja ole tarvinnut kuunnella.
En sano sitä, etteikö tuntuisi hyvältä ajatus, että joku välillä huolehtisi minusta, tasavertaisella tavalla. Tietenkin arki olisi hieman kevyempää, jos sitä olisi keventämässä toinen aikuinen, toinen toisistaan huolehtien, mutta silti itsenäisinä, kykenevinä yksilöinä.
AletheiasEi sulla mitään kohtuullisia näyttelijänlahjoja ole?
Edes sellainen harrastelijateatteri-tason romahtaminen tuollaisen kysymyksen edessä olisi joskus poikaa:))
Vähän aikaa siinä märisis ja katsois, että miten alkaa kysyjän naama vääntyilemään :)))
-keinovaginamies- - Anonyymi00072
Anonyymi00061 kirjoitti:
Ei sulla mitään kohtuullisia näyttelijänlahjoja ole?
Edes sellainen harrastelijateatteri-tason romahtaminen tuollaisen kysymyksen edessä olisi joskus poikaa:))
Vähän aikaa siinä märisis ja katsois, että miten alkaa kysyjän naama vääntyilemään :)))
-keinovaginamies-En kuulemma osaa yhtään valehdella ja pokkakin on surkea, joten en luottaisi näyttelijänlahjoihini 😅 Olen yleensä sanonut jotain ympäripyöreää ja sivuuttanut koko jutun.
Tyhmistä kysymyksistä tuli mieleen, miten kerran eksyin hieman varakkaamman väen pirskeisiin ja päädyin juttelemaan muutamien naisten kanssa. Kuuntelin hetken, miten yhden naisen mies oli juuri myynyt yrityksensä ja he rakentavat rantatontille uuden lomakodin, seuraavaksi toinen nainen kertoi miten hänen miehensä oli vaihtanut uudempaan bemariin. Sitten minulle esitettiin kysynys, että mitäs minun mieheni tekee työkseen. Sanoin, että ei ole miestä ja poistuin täyttämään boolilasini ja istuin lopun iltaa takkahuoneessa talon isännän kanssa jutellen armeijasta. Paljon parempaa seuraa 🤗 Jaksa tuollaisia perfect housewives-tyyppejä..
Aletheias - Anonyymi00074
Anonyymi00072 kirjoitti:
En kuulemma osaa yhtään valehdella ja pokkakin on surkea, joten en luottaisi näyttelijänlahjoihini 😅 Olen yleensä sanonut jotain ympäripyöreää ja sivuuttanut koko jutun.
Tyhmistä kysymyksistä tuli mieleen, miten kerran eksyin hieman varakkaamman väen pirskeisiin ja päädyin juttelemaan muutamien naisten kanssa. Kuuntelin hetken, miten yhden naisen mies oli juuri myynyt yrityksensä ja he rakentavat rantatontille uuden lomakodin, seuraavaksi toinen nainen kertoi miten hänen miehensä oli vaihtanut uudempaan bemariin. Sitten minulle esitettiin kysynys, että mitäs minun mieheni tekee työkseen. Sanoin, että ei ole miestä ja poistuin täyttämään boolilasini ja istuin lopun iltaa takkahuoneessa talon isännän kanssa jutellen armeijasta. Paljon parempaa seuraa 🤗 Jaksa tuollaisia perfect housewives-tyyppejä..
AletheiasHeh,
Olisit kysynyt että mitä te teette työksenne vai oletteko vain kotirouvia.
Noh, ehkä tuo menettelysi oli viisaampi vaihtoehto. Turha pahennuksen aiheuttaminen on aina turhaa.
-keinovaginamies- - Anonyymi00075
Anonyymi00074 kirjoitti:
Heh,
Olisit kysynyt että mitä te teette työksenne vai oletteko vain kotirouvia.
Noh, ehkä tuo menettelysi oli viisaampi vaihtoehto. Turha pahennuksen aiheuttaminen on aina turhaa.
-keinovaginamies-Juu se osoittautui ihan hyväksi vaihtoehdoksi 😊 Mitä sitä turhaan jää siihen teeskentelemään, että kuuluu joukkoon. Pidän aidoista ja välittömistä ihmisistä, sellaisista joiden kanssa voi olla rennosti oma itsensä olipa ihmisen sosiaalinen status mitä tahansa.
Aletheias
Ps: Mahtavia mielipiteitä sinulla alemmassa seksiin liittyvässä keskustelussa 👏 - Anonyymi00076
Anonyymi00075 kirjoitti:
Juu se osoittautui ihan hyväksi vaihtoehdoksi 😊 Mitä sitä turhaan jää siihen teeskentelemään, että kuuluu joukkoon. Pidän aidoista ja välittömistä ihmisistä, sellaisista joiden kanssa voi olla rennosti oma itsensä olipa ihmisen sosiaalinen status mitä tahansa.
Aletheias
Ps: Mahtavia mielipiteitä sinulla alemmassa seksiin liittyvässä keskustelussa 👏Kiitos.
Ajattelin vain tuoda näkemyksiäni julki, vaikkei tämä mikään varsinainen seksipalsta olekaan.
Kyllä naisistakin löytyy niitä, jotka kuvittelevat ainakin suurimman osan miehistä olevan tietynlaisia/samanlaisia. Vaikka nämähän ovat yksilöjuttuja, ja minusta siihen liittyy aika vahvasti ihmisen herkkyys ja empatiakyky sekä tietysti aitous enemmän kuin sukupuoli.
Se on jotenkin surullistakin jos nuo naiset ovat kohdanneet vain ns. "omanapa" -miehiä ja vieläpä sellaisia joiden libido ei kestä normaaleja elämän haasteita.
-keinovaginamies- - Anonyymi00077
Anonyymi00076 kirjoitti:
Kiitos.
Ajattelin vain tuoda näkemyksiäni julki, vaikkei tämä mikään varsinainen seksipalsta olekaan.
Kyllä naisistakin löytyy niitä, jotka kuvittelevat ainakin suurimman osan miehistä olevan tietynlaisia/samanlaisia. Vaikka nämähän ovat yksilöjuttuja, ja minusta siihen liittyy aika vahvasti ihmisen herkkyys ja empatiakyky sekä tietysti aitous enemmän kuin sukupuoli.
Se on jotenkin surullistakin jos nuo naiset ovat kohdanneet vain ns. "omanapa" -miehiä ja vieläpä sellaisia joiden libido ei kestä normaaleja elämän haasteita.
-keinovaginamies-Mielestäni täällä voi hyvin puhua seksistä, kunhan tietty asiallisuuden taso säilytetään. Seksi on monelle iso osa parisuhdetta ja ihmisyyttä ja sinkuillekin usein asia, joka pohdituttaa.
Seksi ja seksuaalisuus ovat ehdottomasti ennen kaikkea yksilötason juttuja. Ihminen on seksuaalinen olento, kuka enemmän, kuka vähemmän eikä se tosiaan ole sukupuolesta kiinni.
Minua hieman ihmetyttää, miten yleistä tuollainen oma napa-meininki tuntuu olevan ja se on todella surullista. Kuvasit mielestäni todella hyvin sitä, miten "antaminen ja ottaminen" kuuluu molemmille, miten tärkeää on kumppanin nautinto, että seksin pitää perustua molempien todelliseen haluun ja empatiakyky on tärkeä osa seksuaalista kanssakäymistä. Ei painostusta, ei pakkoa.
Haastavinta lienee sellaisen kumppanin löytäminen, jonka kanssa ajatusmaailma kohtaa arvojen ja tunteiden lisäksi myös eroottisella tasolla. Ei sitä varmaan 100%:sta sopivuutta olekaan, mutta tuossa kohdin tärkeäksi nousee mainitsemasi kompromissikyky. Molemmat joustaa omien rajojensa puitteissa niin, että kummallakin on hyvä olla.
Aletheias - Anonyymi00081
Anonyymi00077 kirjoitti:
Mielestäni täällä voi hyvin puhua seksistä, kunhan tietty asiallisuuden taso säilytetään. Seksi on monelle iso osa parisuhdetta ja ihmisyyttä ja sinkuillekin usein asia, joka pohdituttaa.
Seksi ja seksuaalisuus ovat ehdottomasti ennen kaikkea yksilötason juttuja. Ihminen on seksuaalinen olento, kuka enemmän, kuka vähemmän eikä se tosiaan ole sukupuolesta kiinni.
Minua hieman ihmetyttää, miten yleistä tuollainen oma napa-meininki tuntuu olevan ja se on todella surullista. Kuvasit mielestäni todella hyvin sitä, miten "antaminen ja ottaminen" kuuluu molemmille, miten tärkeää on kumppanin nautinto, että seksin pitää perustua molempien todelliseen haluun ja empatiakyky on tärkeä osa seksuaalista kanssakäymistä. Ei painostusta, ei pakkoa.
Haastavinta lienee sellaisen kumppanin löytäminen, jonka kanssa ajatusmaailma kohtaa arvojen ja tunteiden lisäksi myös eroottisella tasolla. Ei sitä varmaan 100%:sta sopivuutta olekaan, mutta tuossa kohdin tärkeäksi nousee mainitsemasi kompromissikyky. Molemmat joustaa omien rajojensa puitteissa niin, että kummallakin on hyvä olla.
AletheiasNiin,
Ja tuohon viimeiseen kappaleeseen liittyen:
Sitten kun kuvittelee löytäneensä mahdollisimman sopivan, niin jossain vaiheessa sitten peliin astuu elämä.
Tulee ikää, sairauksia, naisella ihan normielämään kuuluvat vaihdevuodet, fysiikasta johtuvaa kyvyttömyyttä, mahdollista impotenssismiä (prkl, miten tuo taipuu)...silloin sitä improvisaatiota ja kompromissikykyä aletaan tosissaan tarvitsemaan.
Täytyy myöntää että kun normaali penetraatioseksi käy vaikeaksi ja käytännössä loppuu parisuhteesta, niin kyllä se minunkin tunteisiin kumppania kohtaan on melkolailla vaikuttanut, vaikka muita/korvaavia hyvänäpitomuotoja on koetettu kehittää/ylläpitää.
-keinovaginamies- - Anonyymi00083
Anonyymi00081 kirjoitti:
Niin,
Ja tuohon viimeiseen kappaleeseen liittyen:
Sitten kun kuvittelee löytäneensä mahdollisimman sopivan, niin jossain vaiheessa sitten peliin astuu elämä.
Tulee ikää, sairauksia, naisella ihan normielämään kuuluvat vaihdevuodet, fysiikasta johtuvaa kyvyttömyyttä, mahdollista impotenssismiä (prkl, miten tuo taipuu)...silloin sitä improvisaatiota ja kompromissikykyä aletaan tosissaan tarvitsemaan.
Täytyy myöntää että kun normaali penetraatioseksi käy vaikeaksi ja käytännössä loppuu parisuhteesta, niin kyllä se minunkin tunteisiin kumppania kohtaan on melkolailla vaikuttanut, vaikka muita/korvaavia hyvänäpitomuotoja on koetettu kehittää/ylläpitää.
-keinovaginamies-Pitkään kun on yhdessä, ehtii siinä kohdata yhtä sun toista muutosta, haastetta ja tilannetta, joita meidän jokaisen polulle osuu. Eikä haastavista tilanteista ylipääseminen ole aina pelkkä tahdon asia. Esim terveys saattaa pettää kenellä tahansa milloin tahansa ja silloin seksi harvemmin on prioriteettilistalla kovin korkealla.
Tuollaiset tilanteet vaativat luottamusta, hyvää kommunikointia, ymmärrystä ja empatiaa. Huumoristakaan ei ole haittaa. Ehkä joskus myös ulkoisen asiantuntijan apu voi auttaa eteenpäin. Erityisen vaikean tilanteesta tekee se, jolleivat molemmat ole yhtä motivoituneita ratkaisemaan ongelmaa.
Penetraatioseksiä joskus vähätellään ja seksihän todella on niin paljon enemmän kuin penetraatiota. Se ei suinkaan ole ainoa seksin muoto, mutta jos se jäisi kokonaan pois, niin on ihan ymmärrettävää, jos asia harmittaa. Yhdyntä on yksi keskeinen tapa osoittaa välittämistä, lämpöä ja sillä on ihan tutkitusti pariskunnan tunteita ja sidettä vahvistava vaikutus (toisilla vahvemmin kuin toisilla). Se ei ole vain mekaanista jyystöä, vaan sillä on mielettömän paljon hyvää tekeviä vaikutuksia yksilölle. Naiselle penetraatio tuo esim. ihan selkeää terveyshyötyjä (esim limakalvot pysyvät paremmassa kunnossa säännöllisen penetraation avulla puhumattakaan lantionpohjalihaksista, joiden kunnolla on naisen terveyteen iso vaikutus). Ei siis kyse ole pelkästä pinnallisesta panemisesta ja fyysisestä suorituksesta, vaan kyse on paljon monitahoisemmasta asiasta.
Upeaa, kun olette pohtineet yhdessä tapoja ratkoa asiaa. Aika usein asian ratkaisu tyssää siihen, ettei siitä olla halukkaita edes keskustelemaan. Kyse on todella intiimistä asiasta ja siitä puhuminen jopa oman kumppanin kanssa voi olla monelle hankalaa. Onneksi nykyään on saatavana enemmän tietoa, ammattiapua, erilaisia apukeinoja jne mutta kyllähän se ihmiseltä itseltään silti paljon vaatii.
Aletheias
Ps: Impotenssismi oli ihan uusi termi 😂
- Anonyymi00015
Aika pitkälle ne samat syyt ovat tässä jo käyneet muiden teksteissä ilmi. Elämän draamavapaus ja omanlaisensa helppous ilman miestä. Eksäni olivat ja ovat varmaan edelleen ihan hyviä miehiä, noin pääpiirteissään, mutta oma kokemukseni miehistä kiteytyy sellaiseen arkea kestämättömyyteen ja huonossa hetkessä oman navan tuijottamiseen ja totaaliseen kuoreensa vetäytymiseen. Jotenkin niin että jos miehellä ei ole kaikki hyvin, niin mieheltä on turhaa odottaa yhtään mitään. Vaikka minulla olisivat olleet asiat miten huonosti tahansa, niin sellaiselle, että vetäytyisin viikkokausiksi kokonaan omiin juttuihini, pistämättä rikkaa ristiin yhteisen eteen, olisi ymmärrystä herunut. Heille itselleen sellainen toiminta oli heidän mielestään ihan ok. Elämä hyvänä päivänä oli hyvää, mutta sitten jos oli huono hetki ja vastoinkäymisiä, niin toinen toiminnallaan moninkertaisti sen huonon. Jaettu suru ei ollut pienempi, vaan se oli suurempi. Minulle ei ole osunut kohdalle sellaista, joka osaisi kulkea rinnalla sekä tyynessä, että myrskyssä. Elämä miehen kanssa on yhtä vuoristorataa.
Tuolla oli kysymys, että miksi asua yhdessä. Minä ainakin kaipaan yhteistä arkea, niitä tylsiä hetkiä, asioiden jakamista, pieniä hetkiä, joissa ei tapahdu suuria, mutta jotka ovat silti mittaamattoman arvokkaita. Ei se tietenkään jatkuvaa yhteiseloa vaatisi, mutta ei se myöskään niin onnistuisi, että jaetaan vain "laatuaikaa" toisilleen. En vierasta ajatusta vaikkapa kahdesta asunnosta, mutta vierastan ajatusta vain hyvistä hetkistä yhdessä. Arki ja sitoutuminen on minusta sitä, että myös huonoista mennään läpi yhdessä, toisistaan huolta pitäen.
Kun sanoin eksien olleen hyviä miehiä, niin tuo viimeisin oli ja on edelleen elämäni rakkaus. Hänen eteensä olisin antanut kaiken ja annoinkin sen mitä minulla siinä hetkessä oli. Hänestäkin kuitenkin puuttuu se, että hän osaisi kulkea rinnalla, tehdä päätöksen ja pysyä siinä. Hänkään ei ole se peruskallio, jonka varaan voisi elämän rakentaa, eikä hän antanut minun olla sitä hänelle. Koen kai, että kun ei hänkään ollut, niin ei sellaista ole olemassakaan. Mä inhoan rakastumisen tunnetta ja haluaisin skipata yli sen vaiheen, hypätäsuoraan siihen rakastamiseen ja vakaaseen tasaiseen. Ei se kenenkään uuden ja tuntemattoman kanssa onnistu, joten antaa olla.- Anonyymi00020
Tuli tuossa vielä mieleeni mainita seksi, koska sehän usein kuuluu parisuhteeseen. Oma kokemukseni ... miehet ovat senkin puolen suhteen niin kovin ailahtelevia ja tuulella käyviä.
Itselläni ei tuon seksihalun suhteen ailahteluita ole. Ainoat hetket, jolloin en todellakaan halua, on jos on ollut riitaa ja kun minulla kuukautiset. Riita tappaa seksihalut joksikin aikaa ja menkat ovat liian kivuliaat tai se verimäärä ja varsinkin veren haju etoo. Siinäpä se. Sen sijaan miehet ... jos miestä stressaa, mies ei halua (voi olla ettei edes seisoisi), jos miehellä on surua ja murhetta, hän ei halua, jos miestä muuten vaan vituttaa, hän ei halua, jos miehellä on huono päivä, hän ei halua, jos miestä väsyttää, hän ei halua, jos miehellä on nälkä, hän ei halua jne. jne. Itsellänihän mikään noista ei vaikuta negatiivisesti libidoon. Esimerkiksi stressi päin vastoin, silloin juuri haluan, jos olen jostakin stressaantunut, sillä seksi rentouttaa ja antaa mielihyvähormoneja, tai jos olen väsynyt, niin seksi antaa erinomaiset unet jne.
Mitä sitten on tullut seksistä miesten kanssa puhuttua (siis,sellaisten miesten kanssa, joiden kanssa itselläni ei minkäänlaista seksuaalista suhdetta ole), niin suurin yksittäinen syy (edellä mainittujen mielentilavaihteluiden lisäksi) miksi mies ei halua seksiä vaikuttaa olevan "siitä on liikaa vaivaa". Tämä kommentti koskee sitä, että kun olisi hyvä, että se partnerikin saisi siitä jotakin. Kyseessä ovat siis ns. hyvät miehet, jotka eivät ajattele, että seksi olisi vain heidän nautintoaan varten. Ja siis onhan se totta, että kun molempien pitäisi nauttia, niin onhan se miehelle(kin)vaivalloisempaa. Toisaalta, jos nainen ajattelee (sellaisiakin on), että ota mies oma nautintosi, mä en niin omastani piittaa, niin sitten se on sitä "tylsää lahnailua". Naisen siis pitäisi aina jaksaa nähdä vaivaa, vaikkei itse mitään saisikaan, mutta mies ajattelee, että hänelle itselleen siitä seksistä on liikaa vaivaa. En tiedä onko sellaisia miehiä oikeasti, jotka haluaisivat lähinnä vain tuottaa nautintoa ja nainen vain ottaisi srn naurinnon vastaan. Joskus tällaisistakin kuulee, mutta eivät lienee ole kovin suuri miesjoukko. Tämä koko outo kuvio menee varmaan vähän siihen oman navan tuijotteluun, johon miehet usein sortuvat, kun heitä harmittaa. Ja siis toki tämä perustuu vain lukemattomiin kuulemiini ja käymiini keskusteluihin tästä aiheesta. Ihan varmasti miehistä löytyy myös toisenlaisia ja itseasiassa homoseksuaaleilta en ole koskaan kuullut tuota perustelua, että seksissä on liikaa vaivaa. Heillä ehkä sitten menee paremmin nuo helppoudet yksiin.
Itse joskus nuorempana sorruin siihen, että koska minä halusin seksiä ja no miehet ovat mitä ovat sen suhteen, että seksistä on liikaa vaivaa, niin tein sitten paljon vaikka en itse lopulta saanut mitään ...muuta kuin sen läheisyyden. Nykyään tiedän jo, että huonokin soolo voittaa tuollaisen pariseksin mennen tullen. Myöskin viiden vuoden liki täydellinen selibaatti parisuhteessa, miehen haluttomuuden vuoksi, opetti siirtämään omia halujaan sivuun. Aina ei voinut edes itse hoidella itseään, kun piti odottaa sellainen hetki, ettei toinen olisi vittuuntunut siitäkin. Sinkkuna saa sentään hoitaa soolosessionsa silloin, kun itseä tekee mieli - Anonyymi00027
Anonyymi00020 kirjoitti:
Tuli tuossa vielä mieleeni mainita seksi, koska sehän usein kuuluu parisuhteeseen. Oma kokemukseni ... miehet ovat senkin puolen suhteen niin kovin ailahtelevia ja tuulella käyviä.
Itselläni ei tuon seksihalun suhteen ailahteluita ole. Ainoat hetket, jolloin en todellakaan halua, on jos on ollut riitaa ja kun minulla kuukautiset. Riita tappaa seksihalut joksikin aikaa ja menkat ovat liian kivuliaat tai se verimäärä ja varsinkin veren haju etoo. Siinäpä se. Sen sijaan miehet ... jos miestä stressaa, mies ei halua (voi olla ettei edes seisoisi), jos miehellä on surua ja murhetta, hän ei halua, jos miestä muuten vaan vituttaa, hän ei halua, jos miehellä on huono päivä, hän ei halua, jos miestä väsyttää, hän ei halua, jos miehellä on nälkä, hän ei halua jne. jne. Itsellänihän mikään noista ei vaikuta negatiivisesti libidoon. Esimerkiksi stressi päin vastoin, silloin juuri haluan, jos olen jostakin stressaantunut, sillä seksi rentouttaa ja antaa mielihyvähormoneja, tai jos olen väsynyt, niin seksi antaa erinomaiset unet jne.
Mitä sitten on tullut seksistä miesten kanssa puhuttua (siis,sellaisten miesten kanssa, joiden kanssa itselläni ei minkäänlaista seksuaalista suhdetta ole), niin suurin yksittäinen syy (edellä mainittujen mielentilavaihteluiden lisäksi) miksi mies ei halua seksiä vaikuttaa olevan "siitä on liikaa vaivaa". Tämä kommentti koskee sitä, että kun olisi hyvä, että se partnerikin saisi siitä jotakin. Kyseessä ovat siis ns. hyvät miehet, jotka eivät ajattele, että seksi olisi vain heidän nautintoaan varten. Ja siis onhan se totta, että kun molempien pitäisi nauttia, niin onhan se miehelle(kin)vaivalloisempaa. Toisaalta, jos nainen ajattelee (sellaisiakin on), että ota mies oma nautintosi, mä en niin omastani piittaa, niin sitten se on sitä "tylsää lahnailua". Naisen siis pitäisi aina jaksaa nähdä vaivaa, vaikkei itse mitään saisikaan, mutta mies ajattelee, että hänelle itselleen siitä seksistä on liikaa vaivaa. En tiedä onko sellaisia miehiä oikeasti, jotka haluaisivat lähinnä vain tuottaa nautintoa ja nainen vain ottaisi srn naurinnon vastaan. Joskus tällaisistakin kuulee, mutta eivät lienee ole kovin suuri miesjoukko. Tämä koko outo kuvio menee varmaan vähän siihen oman navan tuijotteluun, johon miehet usein sortuvat, kun heitä harmittaa. Ja siis toki tämä perustuu vain lukemattomiin kuulemiini ja käymiini keskusteluihin tästä aiheesta. Ihan varmasti miehistä löytyy myös toisenlaisia ja itseasiassa homoseksuaaleilta en ole koskaan kuullut tuota perustelua, että seksissä on liikaa vaivaa. Heillä ehkä sitten menee paremmin nuo helppoudet yksiin.
Itse joskus nuorempana sorruin siihen, että koska minä halusin seksiä ja no miehet ovat mitä ovat sen suhteen, että seksistä on liikaa vaivaa, niin tein sitten paljon vaikka en itse lopulta saanut mitään ...muuta kuin sen läheisyyden. Nykyään tiedän jo, että huonokin soolo voittaa tuollaisen pariseksin mennen tullen. Myöskin viiden vuoden liki täydellinen selibaatti parisuhteessa, miehen haluttomuuden vuoksi, opetti siirtämään omia halujaan sivuun. Aina ei voinut edes itse hoidella itseään, kun piti odottaa sellainen hetki, ettei toinen olisi vittuuntunut siitäkin. Sinkkuna saa sentään hoitaa soolosessionsa silloin, kun itseä tekee mieliTässä oli kyllä paljon hyviä pointteja ja kohtia joihin yhdyn. Harmi ettei ole nyt aikaa enempiä skriivailla, mutta katson jos illalla.
-keinovaginamies- - Anonyymi00032
Anonyymi00020 kirjoitti:
Itse joskus nuorempana sorruin siihen, että koska minä halusin seksiä ja no miehet ovat mitä ovat sen suhteen, että seksistä on liikaa vaivaa, niin tein sitten paljon vaikka en itse lopulta saanut mitään ...muuta kuin sen läheisyyden. Nykyään tiedän jo, että huonokin soolo voittaa tuollaisen pariseksin mennen tullen. Myöskin viiden vuoden liki täydellinen selibaatti parisuhteessa, miehen haluttomuuden vuoksi, opetti siirtämään omia halujaan sivuun. Aina ei voinut edes itse hoidella itseään, kun piti odottaa sellainen hetki, ettei toinen olisi vittuuntunut siitäkin. Sinkkuna saa sentään hoitaa soolosessionsa silloin, kun itseä tekee mieliAamen! Nyt oli kyllä varsin vaikuttava kirjoitus! Siis... Joo. Vau.
xLiner - Anonyymi00047
Anonyymi00020 kirjoitti:
Itse joskus nuorempana sorruin siihen, että koska minä halusin seksiä ja no miehet ovat mitä ovat sen suhteen, että seksistä on liikaa vaivaa, niin tein sitten paljon vaikka en itse lopulta saanut mitään ...muuta kuin sen läheisyyden. Nykyään tiedän jo, että huonokin soolo voittaa tuollaisen pariseksin mennen tullen. Myöskin viiden vuoden liki täydellinen selibaatti parisuhteessa, miehen haluttomuuden vuoksi, opetti siirtämään omia halujaan sivuun. Aina ei voinut edes itse hoidella itseään, kun piti odottaa sellainen hetki, ettei toinen olisi vittuuntunut siitäkin. Sinkkuna saa sentään hoitaa soolosessionsa silloin, kun itseä tekee mieliOli niin pitkä juttu, että mistähän aloittaisi.
"Esimerkiksi stressi päin vastoin, silloin juuri haluan, jos olen jostakin stressaantunut, sillä seksi rentouttaa ja antaa mielihyvähormoneja, tai jos olen väsynyt, niin seksi antaa unet jne."
- Esim. tuo kohta mulla toimii aivan samalla tavalla kuin sulla.
"Ja siis onhan se totta, että kun molempien pitäisi nauttia, niin onhan se miehelle(kin)vaivalloisempaa"
- Seksissä ei ole mitään mieltä, jos kumpikin ei nauti. Minulle naisen nautinto on suuri inspiraation lähde. Sanoisin että se on jopa tärkeämpää kuin omani. Tai ainakin hyvin iso osa omasta nautinnostani tulee siitä että näen kumppanin nauttivan oikeasti. (Näytelty on niin hemmetin noloa ja vie oman halunikin.)
."Toisaalta, jos nainen ajattelee (sellaisiakin on), että ota mies oma nautintosi, mä en niin omastani piittaa, niin sitten se on sitä "tylsää lahnailua". Naisen siis pitäisi aina jaksaa nähdä vaivaa, vaikkei itse mitään saisikaan, mutta mies ajattelee, että hänelle itselleen siitä seksistä on liikaa vaivaa."
- Tuollainen nainen on varma seksin tappaja.
- Itse en ole milloinkaan pitänyt minkäänlaista seksiä vaivalloisena, kunhan kumppani on siinä oikeasti mukana ja nauttii.
Kirjoituksesi perusteella alan epäillä omaa seksuaalisuuttani. Olenkohan sittenkin homo? Vai olenko oikeasti vain niin harvinainen mies?
Joskus nuoruudessa minulla on ollut ihan yhden illan tuttavuuksiakin joissa keskityttiin pelkästään naisen nautintoon. Kyllä muistan, että silloinkin tuli ihmetystä aiheesta.
Meitä on niin moneen lähtöön, sekä miehiä että naisia.
-keinovaginamies-
En nyt oikein saanut juonta tähän juttuun, mutta kunhan kirjoittelin näkemyksiäni. - Anonyymi00053
Anonyymi00047 kirjoitti:
Oli niin pitkä juttu, että mistähän aloittaisi.
"Esimerkiksi stressi päin vastoin, silloin juuri haluan, jos olen jostakin stressaantunut, sillä seksi rentouttaa ja antaa mielihyvähormoneja, tai jos olen väsynyt, niin seksi antaa unet jne."
- Esim. tuo kohta mulla toimii aivan samalla tavalla kuin sulla.
"Ja siis onhan se totta, että kun molempien pitäisi nauttia, niin onhan se miehelle(kin)vaivalloisempaa"
- Seksissä ei ole mitään mieltä, jos kumpikin ei nauti. Minulle naisen nautinto on suuri inspiraation lähde. Sanoisin että se on jopa tärkeämpää kuin omani. Tai ainakin hyvin iso osa omasta nautinnostani tulee siitä että näen kumppanin nauttivan oikeasti. (Näytelty on niin hemmetin noloa ja vie oman halunikin.)
."Toisaalta, jos nainen ajattelee (sellaisiakin on), että ota mies oma nautintosi, mä en niin omastani piittaa, niin sitten se on sitä "tylsää lahnailua". Naisen siis pitäisi aina jaksaa nähdä vaivaa, vaikkei itse mitään saisikaan, mutta mies ajattelee, että hänelle itselleen siitä seksistä on liikaa vaivaa."
- Tuollainen nainen on varma seksin tappaja.
- Itse en ole milloinkaan pitänyt minkäänlaista seksiä vaivalloisena, kunhan kumppani on siinä oikeasti mukana ja nauttii.
Kirjoituksesi perusteella alan epäillä omaa seksuaalisuuttani. Olenkohan sittenkin homo? Vai olenko oikeasti vain niin harvinainen mies?
Joskus nuoruudessa minulla on ollut ihan yhden illan tuttavuuksiakin joissa keskityttiin pelkästään naisen nautintoon. Kyllä muistan, että silloinkin tuli ihmetystä aiheesta.
Meitä on niin moneen lähtöön, sekä miehiä että naisia.
-keinovaginamies-
En nyt oikein saanut juonta tähän juttuun, mutta kunhan kirjoittelin näkemyksiäni.Kuten totesin, niin kyllä miehistä, jotka ovat tuollaisia miksi itsesi kuvaat, aina toisinaan kuulee. Hyvin harvinaiselta miestyypiltä kuitenkin vaikuttaa. Ei se sinusta vielä homoa tee, jonka toki itsekin tajuat. Enpähän vain ole vielä koskaan kuullut homon suusta tuota lausahdusta, että seksistä olisi liikaa vaivaa.
"- Tuollainen nainen on varma seksin tappaja."
Niin millainen? Ilmeisesti se "lahna". Ymmärrän, mutta en kuitenkaan sitten ymmärrä. Itselleni yhtä vastenmielinen olisi sellainen kumppani, joka odottaa itseään "palveltavan", joka taas tuon tekstisi mukaan tuntuu olevan sinulle ihan ok. Tosin epäilen, että minulle välittyvä kuva on hieman väärä ja todellisuudessa olet hyvin samankaltaisella ajattelutavalla varustettu kuin itsekin olen. Oletan, että toisen nautinto on tärkeä juttu, mutta omilla ehdoillasi, kun sinusta itsestäsi siltä tuntuu. Se on mielestäni terve ajattelutapa, mutta mitä ilmeisimmin yllättävän harvinainen, ainakin miehillä. Naisilta olen aika useinkin kuullut juuri tuollaisia kommentteja, ettei sillä omalla tulemisella aina edes niin väliä ole ja että hyvältä tuntuu jo sekin, kun mies nauttii.
"Seksissä ei ole mitään mieltä, jos kumpikin ei nauti. Minulle naisen nautinto on suuri inspiraation lähde. Sanoisin että se on jopa tärkeämpää kuin omani. Tai ainakin hyvin iso osa omasta nautinnostani tulee siitä että näen kumppanin nauttivan oikeasti."
No juu. Vaan sekin kannattaa muistaa, ettei kukaan voi määrittää mitä oikea nautinto toiselle on. Hän määrittää itse mikä on nautinnollista. Sekin voi käydä pidemmän päälle rasittavaksi, jos pitää aina "nauttia oikeasti" ja toinen osapuoli määrittää mitä se oikea nauttiminen tarkoittaa. Toisinaan sitä on herkemmillä ja toisinaan taas lopullinen kliimaksi vaan ei meinaa onnistua. Jälkimmäinen ei suoraan tarkoita, etteikö "nauttisi oikeasti" ja turhat vaatimukset voivat sitten aiheuttaa joillekin paineita yrittää sitä "noloa teatteria", varsinkin jos sen teatterin puutekin vie myös miehen halut. Ongelmahan on se, että joskus se lopullinen kliimaksi voi olla sen saajallekin "turhan vaivalloista". Joskus vaan on sellainen päivä, että sitä huomaa, että tämä ei nyt tällä kertaa tule tapahtumaan. Tilanne voi olla täysin eri jo puolen tunnin päästä ja sitten tuleekin hetkessä, mutta kannattaako jatkaa yrittämistä sen koko puoli tuntia, on taas ihan eri kysymys. Jos se toinen osapuoli on sitä mallia, että seksissä ei ole mitään mieltä, elleivät molemmat nauti, määrittää nautinnon pelkän tulemisen perusteella ja vielä kokee seksin aina toisinaan turhan vaivalloiseksi, niin kynnys yrittää teatteria, voi ymmärrettävästi laskea. Voi nimittäin miettiä mikä se vaihtoehto on. No sehän on tietysti, että mieheltä menee halut, kun ei toinen aidosti nauttinut = tullut, vaikka harrastettiin sitä "vaivalloista seksiä". Hankalaa ☺ - Anonyymi00056
Anonyymi00053 kirjoitti:
Kuten totesin, niin kyllä miehistä, jotka ovat tuollaisia miksi itsesi kuvaat, aina toisinaan kuulee. Hyvin harvinaiselta miestyypiltä kuitenkin vaikuttaa. Ei se sinusta vielä homoa tee, jonka toki itsekin tajuat. Enpähän vain ole vielä koskaan kuullut homon suusta tuota lausahdusta, että seksistä olisi liikaa vaivaa.
"- Tuollainen nainen on varma seksin tappaja."
Niin millainen? Ilmeisesti se "lahna". Ymmärrän, mutta en kuitenkaan sitten ymmärrä. Itselleni yhtä vastenmielinen olisi sellainen kumppani, joka odottaa itseään "palveltavan", joka taas tuon tekstisi mukaan tuntuu olevan sinulle ihan ok. Tosin epäilen, että minulle välittyvä kuva on hieman väärä ja todellisuudessa olet hyvin samankaltaisella ajattelutavalla varustettu kuin itsekin olen. Oletan, että toisen nautinto on tärkeä juttu, mutta omilla ehdoillasi, kun sinusta itsestäsi siltä tuntuu. Se on mielestäni terve ajattelutapa, mutta mitä ilmeisimmin yllättävän harvinainen, ainakin miehillä. Naisilta olen aika useinkin kuullut juuri tuollaisia kommentteja, ettei sillä omalla tulemisella aina edes niin väliä ole ja että hyvältä tuntuu jo sekin, kun mies nauttii.
"Seksissä ei ole mitään mieltä, jos kumpikin ei nauti. Minulle naisen nautinto on suuri inspiraation lähde. Sanoisin että se on jopa tärkeämpää kuin omani. Tai ainakin hyvin iso osa omasta nautinnostani tulee siitä että näen kumppanin nauttivan oikeasti."
No juu. Vaan sekin kannattaa muistaa, ettei kukaan voi määrittää mitä oikea nautinto toiselle on. Hän määrittää itse mikä on nautinnollista. Sekin voi käydä pidemmän päälle rasittavaksi, jos pitää aina "nauttia oikeasti" ja toinen osapuoli määrittää mitä se oikea nauttiminen tarkoittaa. Toisinaan sitä on herkemmillä ja toisinaan taas lopullinen kliimaksi vaan ei meinaa onnistua. Jälkimmäinen ei suoraan tarkoita, etteikö "nauttisi oikeasti" ja turhat vaatimukset voivat sitten aiheuttaa joillekin paineita yrittää sitä "noloa teatteria", varsinkin jos sen teatterin puutekin vie myös miehen halut. Ongelmahan on se, että joskus se lopullinen kliimaksi voi olla sen saajallekin "turhan vaivalloista". Joskus vaan on sellainen päivä, että sitä huomaa, että tämä ei nyt tällä kertaa tule tapahtumaan. Tilanne voi olla täysin eri jo puolen tunnin päästä ja sitten tuleekin hetkessä, mutta kannattaako jatkaa yrittämistä sen koko puoli tuntia, on taas ihan eri kysymys. Jos se toinen osapuoli on sitä mallia, että seksissä ei ole mitään mieltä, elleivät molemmat nauti, määrittää nautinnon pelkän tulemisen perusteella ja vielä kokee seksin aina toisinaan turhan vaivalloiseksi, niin kynnys yrittää teatteria, voi ymmärrettävästi laskea. Voi nimittäin miettiä mikä se vaihtoehto on. No sehän on tietysti, että mieheltä menee halut, kun ei toinen aidosti nauttinut = tullut, vaikka harrastettiin sitä "vaivalloista seksiä". Hankalaa ☺Siis sellainen nainen on varma seksintappaja joka ylipäätään vaan "suostuu" seksiin miellyttääkseen toista ilman oikeaa omaa halua.
En edes ymmärrä yleistä kielellistä ilmaisua, että nainen antaa ja mies saa. Kyllä molemmat roolit kuuluvat molemmille. Kohtaamisen täytyy perustua molempien todelliseen haluun.
Luonnollisesti se tarkoittaa varsinkin pidemmässä parisuhteessa sitä, että laatu korvaa määrää.
Olen samaa mieltä, että hyvä parisuhdeseksi on monimutkainen peli, kun siihen liittyy kahdet aivot ja niiden aallonvaihteluiden yhteensovitus sopivaan saumaan.
Senpä takia kompromissikyky ja empatia ovat parisuhteen tälläkin (mielestäni tärkeimmällä) osa-alueella keskeisessä roolissa. Seksi ei aina voi olla täydellistä, mutta yhdessä olisi osattava löytää tavat ja tasot joilla kumpikin osapuoli on tyytyväinen.
Me molemmat tiedämme, että hyvä sooloilu ajaa milloin tahansa väkinäisen kahden ihmisen välisen yrittämisen ylitse. Oli parisuhteessa tai ei.
Senpä takia nimimerkkini on mitä on, vaikka jonkin tason parisuhteessa elelenkin.
-keinovaginamies- - Anonyymi00057
" ei ole osunut kohdalle sellaista, joka osaisi kulkea rinnalla sekä tyynessä, että myrskyssä. Elämä miehen kanssa on yhtä vuoristorataa."
ns. "jännämies", jonka kanssa elämä ei ole koskaan tasaista ja tylsää. erittäin kiinnostava miestyyppi naisten mielestä, joka päivä tunteiden vuoristorataa. - Anonyymi00058
Anonyymi00057 kirjoitti:
" ei ole osunut kohdalle sellaista, joka osaisi kulkea rinnalla sekä tyynessä, että myrskyssä. Elämä miehen kanssa on yhtä vuoristorataa."
ns. "jännämies", jonka kanssa elämä ei ole koskaan tasaista ja tylsää. erittäin kiinnostava miestyyppi naisten mielestä, joka päivä tunteiden vuoristorataa.lisäksi "jännämiehillä" on usein adhd, bibolaarihäiriö, addiktioita, alkoholismia, impulsiivisuutta. kaikki nämä tekevät "jännä"miehestä erittäin kiinnostavan naisten silmissä.
- Anonyymi00062
Anonyymi00056 kirjoitti:
Siis sellainen nainen on varma seksintappaja joka ylipäätään vaan "suostuu" seksiin miellyttääkseen toista ilman oikeaa omaa halua.
En edes ymmärrä yleistä kielellistä ilmaisua, että nainen antaa ja mies saa. Kyllä molemmat roolit kuuluvat molemmille. Kohtaamisen täytyy perustua molempien todelliseen haluun.
Luonnollisesti se tarkoittaa varsinkin pidemmässä parisuhteessa sitä, että laatu korvaa määrää.
Olen samaa mieltä, että hyvä parisuhdeseksi on monimutkainen peli, kun siihen liittyy kahdet aivot ja niiden aallonvaihteluiden yhteensovitus sopivaan saumaan.
Senpä takia kompromissikyky ja empatia ovat parisuhteen tälläkin (mielestäni tärkeimmällä) osa-alueella keskeisessä roolissa. Seksi ei aina voi olla täydellistä, mutta yhdessä olisi osattava löytää tavat ja tasot joilla kumpikin osapuoli on tyytyväinen.
Me molemmat tiedämme, että hyvä sooloilu ajaa milloin tahansa väkinäisen kahden ihmisen välisen yrittämisen ylitse. Oli parisuhteessa tai ei.
Senpä takia nimimerkkini on mitä on, vaikka jonkin tason parisuhteessa elelenkin.
-keinovaginamies-Tämä aihe ansaitsisi oman aloituksensa. Luulen, että monella olisi tähän kommentoitavaa.
- Anonyymi00065
Anonyymi00056 kirjoitti:
Siis sellainen nainen on varma seksintappaja joka ylipäätään vaan "suostuu" seksiin miellyttääkseen toista ilman oikeaa omaa halua.
-keinovaginamies-Minusta taas on ihan normaalia mihin tahansa ihmissuhteeseen liittyvää toimintaa, että toisinaan tehdään asioita ihan vain muiden iloksi. Sinällään seksi ei minusta ole tähän asiaan poikkeus. Tietysti jokaisella on rajat, joita pitää kunnioittaa ja sen "toisen iloksi" tulee pysyä sellaisennkohtuuden rajoissa, että molemmilla osapuolilla on hyvä mieli jälkeenkinpäin. Itselläni menisi kyllä hyvin pikaisesti maku koko parisuhteesta, jos sekin olisi kiellettyä, miehisen lerpahtamisen uhalla, että en saa suostua toisen mieliksi. Alkaisi olla jo vähän turhan tiheä viidakko tuo, että mistä syystä milloinkin lerpahtaa ja kuinka pitkäksi aikaa mistäkin asiasta menee halut. Sinällään toki tuo on ihan linjassa sen kanssa, miten ailahtelevia ja tuulella käyviä miehet vaikuttavat seksiasioissa olevan.
- Anonyymi00066
Anonyymi00057 kirjoitti:
ns. "jännämies", jonka kanssa elämä ei ole koskaan tasaista ja tylsää. erittäin kiinnostava miestyyppi naisten mielestä, joka päivä tunteiden vuoristorataa.En osaa sanoa, kun en ole koskaan tavannut yhtään jännämiestä. Minun eksäni ovat olleet kilttejä ja kunnollisia, kun vain sellaiset ovat mieleeni. Kun tämä yhdistetään sinun viestiisi, niin ilmeisesti kaikki miehet, kiltteyteen tai jännyyteen katsomatta, ovat sitten vuoristoratoja. Ei varsinaisesti yllätä.
- Anonyymi00067
Anonyymi00058 kirjoitti:
lisäksi "jännämiehillä" on usein adhd, bibolaarihäiriö, addiktioita, alkoholismia, impulsiivisuutta. kaikki nämä tekevät "jännä"miehestä erittäin kiinnostavan naisten silmissä.
Kaikki noista ovat mielestä turn off, mutta saat sinä tykätä. Hyvä kai se on, että joku tykkää.
- Anonyymi00068
Anonyymi00065 kirjoitti:
Minusta taas on ihan normaalia mihin tahansa ihmissuhteeseen liittyvää toimintaa, että toisinaan tehdään asioita ihan vain muiden iloksi. Sinällään seksi ei minusta ole tähän asiaan poikkeus. Tietysti jokaisella on rajat, joita pitää kunnioittaa ja sen "toisen iloksi" tulee pysyä sellaisennkohtuuden rajoissa, että molemmilla osapuolilla on hyvä mieli jälkeenkinpäin. Itselläni menisi kyllä hyvin pikaisesti maku koko parisuhteesta, jos sekin olisi kiellettyä, miehisen lerpahtamisen uhalla, että en saa suostua toisen mieliksi. Alkaisi olla jo vähän turhan tiheä viidakko tuo, että mistä syystä milloinkin lerpahtaa ja kuinka pitkäksi aikaa mistäkin asiasta menee halut. Sinällään toki tuo on ihan linjassa sen kanssa, miten ailahtelevia ja tuulella käyviä miehet vaikuttavat seksiasioissa olevan.
Kukin taaplaa tyylillään.
En puhunut mistään lerpahtamisesta, vaan siitä että hommasta katoaa se paras ja terävin kärki.
Ja silloin jos toinen vain palvelee tai suostuu, niin voin ihan hyvin toimia itsekseni.
-keinovaginamies- - Anonyymi00069
Anonyymi00068 kirjoitti:
Kukin taaplaa tyylillään.
En puhunut mistään lerpahtamisesta, vaan siitä että hommasta katoaa se paras ja terävin kärki.
Ja silloin jos toinen vain palvelee tai suostuu, niin voin ihan hyvin toimia itsekseni.
-keinovaginamies-No samaahan voisi joku toinen sanoa myös sinusta tuon aiemmin esittämäsi lausahduksen "Minulle naisen nautinto on suuri inspiraation lähde. Sanoisin että se on jopa tärkeämpää kuin omani." perusteella. Kuinka negatiivisesti nyt haluaa tulkita.
Ja lopulta millä oikeutuksella kukaan voi toiselta vaatia sitäkään, että sinun TÄYTYY nauttia. Sekin kuulostaa ainakin minun korvaani hieman oudolta. Joku voi inhota kokaamista ja silti tekee toiselle ruokaa, josta tämä tykkää. Itse en näe noissa noin loppupeleissä hirveästi eroa. - Anonyymi00073
Anonyymi00069 kirjoitti:
No samaahan voisi joku toinen sanoa myös sinusta tuon aiemmin esittämäsi lausahduksen "Minulle naisen nautinto on suuri inspiraation lähde. Sanoisin että se on jopa tärkeämpää kuin omani." perusteella. Kuinka negatiivisesti nyt haluaa tulkita.
Ja lopulta millä oikeutuksella kukaan voi toiselta vaatia sitäkään, että sinun TÄYTYY nauttia. Sekin kuulostaa ainakin minun korvaani hieman oudolta. Joku voi inhota kokaamista ja silti tekee toiselle ruokaa, josta tämä tykkää. Itse en näe noissa noin loppupeleissä hirveästi eroa.Ei tietenkään voi vaatia tuollaisia. Täytyy vaan kohdata sopiva vastapeluri ja toivoa että päästään samalle aaltopituudelle näissä asioissa riittävän usein.
Itselleni kokkaaminen ei ole läheskään niin intiimi ja merkityksellinen asia parisuhteessa kuin seksi.
-keinovaginamies- - Anonyymi00079
Anonyymi00073 kirjoitti:
Ei tietenkään voi vaatia tuollaisia. Täytyy vaan kohdata sopiva vastapeluri ja toivoa että päästään samalle aaltopituudelle näissä asioissa riittävän usein.
Itselleni kokkaaminen ei ole läheskään niin intiimi ja merkityksellinen asia parisuhteessa kuin seksi.
-keinovaginamies-Mikä kenellekin on se oleellisin asia. Minusta se, että tekee asioita ihan vain muiden mieliksi, ei ole ihmisessä mikään vika, kunhan se pysyy sen ihmisen oman hyvinvoinnin rajojen sisällä. Sitten jos alkaa käymään kuten Pirppis tuolla toisaalla kuvailee, niin muiden mieliksi tekeminen alkaa olla ongelma, mutta kun elämä on muutakin kuin muille "orjailua" ja itsestä tuntuu hyvältä elää niin, sehän on vain hyvä olla muillekin mukava.
- Anonyymi00080
Anonyymi00073 kirjoitti:
Ei tietenkään voi vaatia tuollaisia. Täytyy vaan kohdata sopiva vastapeluri ja toivoa että päästään samalle aaltopituudelle näissä asioissa riittävän usein.
-keinovaginamies-"Itselleni kokkaaminen ei ole läheskään niin intiimi ja merkityksellinen asia parisuhteessa kuin seksi."
Tarpeita siinäkin tyydytetään ja näin kokkaamista inhoavana yksilönä voin todeta, että se, jos kokkaan jotain vähänkään vaativampaa, on paljon isompi juttu.
- Anonyymi00016
Kukaan mies ei halua olla kanssani, siksi joudun elämään yksin. :(
Enpä ole mitenkään päättänyt elää yksin, mutta minulla on ollut myös epäonnea rakkaudessa.
Viimeksi eilen työkaverin kanssa puhuimme siitä kuinka pska tuuri on ollut esim. viime vuonna.Olen valinnut elää yksin ilman parisuhdetta. Valinnan tein tietoisesti, enkä pyörrä sitä.
Olin niin kyllästynyt olemaan piika ja orja. Pitkä parisuhde takana jossa roolini oli kotiorja. Tosin se oli ymmärrettävääkin siinä vaiheessa, kun exä teki kolmea työtä, mutta tuon jälkeenkin roolitus pysyi. Hoidin omat työt, kodin ja autistisen lapsen. Yksin. Exä kävi töissä, eikä osallistunut kotitöihin.
Ja syy tilanteeseeni olin kuule ihan minä itse. Exän opetin ihan itse liian hyvään ja siitä en voi syyttää kuin itseäni. Jätin itseni ja omat tarpeeni kokonaan huomioimatta ja antaumuksella palvelin perhettäni. Olen aivan liian kiltti.
En syytä tai syyllistä exää, sillä vika on minun. Minun luonteeseeni kuuluu alistuvaisuus ja siksi en voi koskaan alkaa parisuhteeseen. Pilaisin vain senkin ja saisin kärsiä omasta tyhmyydestäni - yhä uudestaan ja uudestaan.
Kyllähän kuka tahansa tottuu jos koko ajan pääsee helpolla, ei se ole sen syy joka pääsee, vaan sen joka päästää...
En ole vaikea parisuhdekumppani, mutta parisuhteessa menetän mlnuuteni. Enkä voi sallia itselleni sellaista enää. Siksi en ota elämääni miestä enää.
Tapailusuhde on ok, kun ja jos siinä ei ole rajoituksia. Eikä aleta oleen..
Ja sikseen parisuhdemielessä olisi hankalaa se, että ystäväni ovat miehiä. En voisi viettää aikaani ystävieni kanssa samoin kuin nyt ilman parisuhteen kahleita. He ovat vain ystäviä, mutta mahdollinen kumppani voisi tykätä kyttyrää. Ja taas alistuisin ja jättäisin omat tarpeeni sivuun.. eli jättäisin ystäväni.
Kolmannekseen en usko yksiavioisuuteen. En ole yksiavioinen vaikka pyrinkin uskollisuuteen. Ahdistun valtavasti ajatuksesta, että olisin jonkun oma. Tai että joku olisi "minun" kumppanini.
En kaipaa kumppania joka loisi turvallisuutta tai jakaisi arkeni..ei oikeasti voisi vähempää kiinnostaa moinen. Minun on hyvä olla itsekseni, ei tarvitse huolehtia kenenkään muun hyvinvoinnista kuin omastani.
Ja en voisikaan alkaa parisuhteeseen sillä minulla on vastuita ja velvollisuuksia tässä elämässä. Perheeni. Exä ja poikamme. Je tarvitsevat minua yhä. Ja olen hyvin sitlutunut perheeseemme. Vaikka parisuhde exän kanssa loppuikin jo viisi vuotta sitten, mdillä on perhe. Se ei ole kadonnut mihinkään.
Kaikkinensa minun pariutumiseni esteenä on se, etten minä ole parisuhdekelpoinen. Olen oikein tyytyväinen tapailusuhteeseeni josta saan tarvitsemaani läheisyyttä ja rakkautta. Se riittää minulle. Tai jopa oikeammin sanottuna, minulla on jo kaikki mitä tarvitsen.- Anonyymi00043
olet ATN, siis alemman tason nainen.
Anonyymi00043 kirjoitti:
olet ATN, siis alemman tason nainen.
Vaikka niin, jos haluat kuvitella että mua kiinnostaa.
- Anonyymi00050
Määrittelet itsesi tietenkin miten haluat ja käytät termejä jotka sinulle sopii, mutta minun mielestäni (siis palstalta luetun perusteella) sinun ja pujiksen suhde on parisuhde.
Minulle riittää perusteeksi se, kun sovitaan että pidetään kimpassa toisiamme hyvänä eikä sotketa siihen useampia osapuolia. Silloin siihen kuuluu jo luottamus ja se on se parisuhteen ydin.
-keinovaginamies- - Anonyymi00059
Pikku-pirpana kirjoitti:
Vaikka niin, jos haluat kuvitella että mua kiinnostaa.
en välitä pätkääkään että kiinnostaako sinua vai ei. totean vaan tosiasian.
Anonyymi00059 kirjoitti:
en välitä pätkääkään että kiinnostaako sinua vai ei. totean vaan tosiasian.
Mielipiteesi ei ole fakta. Aika yksinkertainen olet jos niin kuvittelet.
Anonyymi00050 kirjoitti:
Määrittelet itsesi tietenkin miten haluat ja käytät termejä jotka sinulle sopii, mutta minun mielestäni (siis palstalta luetun perusteella) sinun ja pujiksen suhde on parisuhde.
Minulle riittää perusteeksi se, kun sovitaan että pidetään kimpassa toisiamme hyvänä eikä sotketa siihen useampia osapuolia. Silloin siihen kuuluu jo luottamus ja se on se parisuhteen ydin.
-keinovaginamies-Voit olla hyvinkin oikeassa, minua ajatus ahdistaa suunnattomasti, siis se, että olisimme parisuhteessa. Tulee sellainen fiilis et välit poikki mitä kiireemmin.. eli jotta jatkuvuutta olisi, minun on uskottava, ettemme ole parisuhteessa.
Valehtelen itselleni sujuvasti. Sen tiedän itsekin.- Anonyymi00060
Pikku-pirpana kirjoitti:
Voit olla hyvinkin oikeassa, minua ajatus ahdistaa suunnattomasti, siis se, että olisimme parisuhteessa. Tulee sellainen fiilis et välit poikki mitä kiireemmin.. eli jotta jatkuvuutta olisi, minun on uskottava, ettemme ole parisuhteessa.
Valehtelen itselleni sujuvasti. Sen tiedän itsekin.Olet kyllä mainio tyyppi :))
-keinovaginamies- - Anonyymi00064
Pikku-pirpana kirjoitti:
Mielipiteesi ei ole fakta. Aika yksinkertainen olet jos niin kuvittelet.
voit vetää ne faktasi *****si. sinun mielipiteilläsi ei ole väliä. tosiasiat on tosiasioita eikä ne muutu mielipiteiksi. muut ihmiset kyllä näkee erittäin selvästi sen mitä itse et halua huomata.
Anonyymi00064 kirjoitti:
voit vetää ne faktasi *****si. sinun mielipiteilläsi ei ole väliä. tosiasiat on tosiasioita eikä ne muutu mielipiteiksi. muut ihmiset kyllä näkee erittäin selvästi sen mitä itse et halua huomata.
Plääh! Sinuun ei kannata tuhlata aikaa. Luuletko että oikeasti välittäisin sinun mielipiteestäsi paskan vertaa? No en.
- Anonyymi00078
Pikku-pirpana kirjoitti:
Plääh! Sinuun ei kannata tuhlata aikaa. Luuletko että oikeasti välittäisin sinun mielipiteestäsi paskan vertaa? No en.
edelleenkin se on tosiasia, sellainen mitä et vaan itse halua nähdä.
- Anonyymi00034
Just olen eroa olen hakemassa melkeen 20 v yhdessä olon jälkeen. Syynä sekin kun lapsia on, en halua uusioperhe-elämää. En aio enää muuttaa miehen kans yhteen, seurustella voin ja haluankin.
- Anonyymi00035
Nykyisin on hyvin yleistä asua erillään, vaikka parisuhteessa olisikin.
- Sheena - Anonyymi00036
En löydä, olen kyllä etsinyt monesta paikasta. Pärjään näinkin mutta halajan läheisyyttä, yhdessä tekemistä, harrastuksia, matkoja, iltoja jomman kumman kotona tv-katseluineen, sängyssä selällään vierekkäin lukemisineen ja ruoanlaittoineen, yhteisiä öitä ja että suhteessa on vain me kaksi.
- Anonyymi00037
Olen liian alistuvaa laatua enkä pidä alisteisesta asemasta. Summarum: yksin ei tarvitse alistua.
- Anonyymi00038
Mitä se sulle kuuluu eikö ole naisten oma asia miksi sinä joudut olemaan yksin mitä sinussa on VIKAA
- Anonyymi00040
Monille yksin eläminen on valinta, ei se tarkoita, että ko ihmisessä olisi jotain vikaa.
- Anonyymi00039
Mun erosta on jo vuosia. Mä nautin jo siitä, kun ei ulkoisesti tarvi enää olla hurmaava. Kävin tyytyväisenä kaupassa toppahousuissa, pipossa, toppatakissa ja kuomat jalassa. Sen reissun jälkeen oli niin rohkea, vapaa ja tyytyväinen olo itseeni. Ennen piti olla nättinä kokoajan. Nytkun haluan olla yksin, niin saan pukea kaikkein käytännöllisimmät vaatteet päälleni välittämättä muiden mielipiteistä.... kukaan ei tuijota ja saan asioida ihan rauhassa. Toista se oli ennen.... onneksi se kaikki on takanapäin.
- Anonyymi00041
En minä ole valinnut elää yksin, mutten tahdo myöskään vanhaa ukonrotjaketta ja heitä vaikuttaisi olevan wnimmäkseen tarjolla. Toisaalta, kun näkee yksin olevia viisi-kuusilymppisiä naisia niin tajuaa ettei tulevaisuus näytä lupaavalta, jos jatkan tällä linjalla.
- Anonyymi00051
Mistä näistä tietää, jos niillä on mies kotona? Useilla tuon ikäisillä se pitkä parisuhde on ollut konkurssin partaalla jo vuosia. Suomalaisella sisulla kuitenkin se kulissiliitto pidetään kasassa. Osa nukkuu eri huoneissa, eikä edes puhu toisilleen, mutta silti ollaan yhdessä, kun niin kuuluu olla.
- Anonyymi00042
Useimmiten minulle yritetään lykätä heitä, jotka eivät kiinnosta minua tippaakaan ja etenkin minulle lykätään naisia vaikka olen kiinnostunut miehistä. Viime kesän duunikavereita inhosin, koska he eivät uskoneet etten ole heistä kiinnostunut. Etenkin kaksi respalaista olivat varsinaisia kusipäitä. Kuitenkin Ilmeisesti edelleen kuvitellaan, että pidin heistä
Eli ei, en ole valinnut elää yksin, mutten myöskään tuhlaa aikaani heihin, jotka ovat persuksista. - Anonyymi00048
Aatami ja Eeva olivat Eedenin puutarhassa, ja Aatami sanoi eräänä päivänä: "Vau, Eeva, tässä me olemme, yhtä luonnon kanssa, yhtä Jumalan kanssa, emme koskaan vanhene tai kuole ja kaikki unelmamme toteutuvat välittömästi". Eeva siihen: "Niin... se ei vain tunnu olevan tarpeeksi. Jumala voisi yrittää enemmän."
- Anonyymi00071
"yeah, but its just not enough...."
ja sitten eva otti kielletyn tiedon omenan ja syötti sen adamille.... ihan vaan katsoakseen mitä tapahtuu. oli kyllästynyt paratiisin jatkuvaan tylsyyteen.
- Anonyymi00052
Mulla se yksinkertaisin syy on lopulta varmaan se, että nykypäivän deittailu, lyhytkestoiset suhteet, sitoutumattomuus ja epärehellisyys suhteissa, eivät ole minun juttu. Ne "varasuunnitelma" miehet, jotka ei oikeasti ole läsnä siinä suhteessa. Aina on joku varasuunnitelma, kun ilmenee jotain epäkohtia. Sit toinen ääripää on ne joilla on kiire suhteeseen (lupailee jo sitä, että lopulta on myös kiire pois suhteesta). Tämmöisten ihmisten kanssa en itse pääse edes suhteen alkuun. Itselleni suhteeseen kuuluu muutakin kuin seksi ja muut huvitukset, enkä ikinä tapailisi jotain pelkän seksin ymv vuoksi. Itse olisin sitoutumassa loppuelämäksi. Etsin siis elämänkumppania, ystävää, rakasta. Olisin valmis käymään parisuhdeterapiat, tantrakurssit ja muut suhteen parannukseen tarvittavat teot, yhdessä. Sit tulee näitä miehiä vastaan, jotka esittelee auton, kaupunkivaatteensa, kysyy onko tukka hyvin ja haluaa nähdä mun kuvani. Mä vetäydyn pois, kun näen, etten saa sitä mitä haluan..... ihmisen joka pystyy kohtaamiseen kaikilla tasoilla, aidosti ja oikeasti.
- Anonyymi00054
Kun huomaa, että ainoa kiva asia miehessä on pippeli, niin katsoisin että näköismallinnos on mukavampi hakea kaupasta.
- Anonyymi00055
Yksin eläessäni voin vaihtaa sänkyseuraa vaikka joka päivä, eikö miehet sitä tajua.
- Anonyymi00063
Tajuaa eivätkä siksi halua kanssasi suhdetta.
- Anonyymi00070
Miehet on tehneet itsensä tarpeettomiksi ei vaan dildot on nykyään niin paljon parempia.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
PropsApp Koodi
Haluatko ansaita ja kilpailla fiksusti samalla kun seuraat urheilua? Props tekee sen mahdolliseksi. Sovelluksessa pääset23548Persut yrittävät epätoivon vimmalla
kiertää häirintä asian https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5389f072-60d9-4ef8-aa7b-c11f0eda66cf jonka muut puolueet a1043453"Skandaali muhii SDP:ssä" - "pelon ilmapiiri vallitsee"
Puolueen johto on vähintään vastuussa ilmapiiristä, jossa häirinnän uhrit eivät ole saaneet ääntään kuuluviin. Vyyhdin973039Taas nuoren kuolema
Vasunmäentiellä paha onnettomuus. Nuori nainen menehtyi. Niiin sydäntä riipaisevaa 😭762923IL: "Kyykyttämistä, alistamista, painostamista, huutamista ja tiuskimista SDP:n
eduskuntaryhmässä." Häirintäkohu puolueen ympärillä paisuu. Iltalehden haastattelemien SDP-lähteiden mukaan eduskunta-612723Riikka runnoo: konkursseja eniten 30 vuoteen
Vuonna 2025 Suomessa haettiin konkurssiin yhteensä 3 906 yritystä. Konkurssiluku oli suurin sitten vuoden 1996.962521Ahdistelu ongelmaa vain vasemmistossa - ei oikeiston edustajissa
Mutta demarit ovat tunnetusti sivistymättömiä, ja vähemmän fiksuja.172222Elikkäs persuissa ovat pahimmat häiriköijät
Koska sieltä tuli kaikkein kovin ulahdus. Persujen peesissä seuraa kokoomus js hajuraon päässä röhkii kepulaiset. Olipa452006Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä
Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma171916Jari Sillanpää isossa leikkauksessa - Paljastaa, mitä uralle tapahtuu!
Palaako Siltsu keikoille? Artisti, ex-tangokuningas Jari Sillanpää on ollut lonkkaleikkauksessa ja kotiinpaluu on edessä261524