Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
liekko
profiilit
liekko
liekko
Vapaa kuvaus
Kaveri toi nätin kukan. Toivottavasti kestää kaua nmaljakossa.
Aloituksia
47
Kommenttia
3029
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ostelen kahvia aina kun on hyviä tarjouksia joten sitä on pitkäksi aikaa.
Vessapaperia onnoin kuukaudeksi.
En kai menehdy VC paperin putteeseen jos sitä ei saisi mistään. Voin ostaa vähän lisää kaupassa käydessäni.
Pakastimessa on ruokaa, hyvin pärjään. Mutta auta arnias jos kissan ruoka loppuu, silloin on leikki kaukana.
05.02.2025 16:59
Otatin kuvat äskettäin, kun oli passin haku jo mielessä.
05.02.2025 15:24
Katsoin koska on seurava varattava aika, menisi ensi kuun puolelle.
Jos menen tiistaina odottamaan oven taakse voin hyvällä onnella saada virkailijaan yhteyden.
Soittamallakaan ei tahdo päästä mihinkään, aina sama viesti linjalla on jonoa, vastaamme mahdollisimman pian.
Voin tietysti ajaa lähimpään isompaan kaupunkiin, mutta ajanvarauksen kautta sinnekään ei pääse kun aika pitkän odotuksen kautta. Mutta sanoivat että siellä pääsee sisään joka päivä kun menee odottamaan. En viitsisi lähteä talvikelillä ajelemaan kun oli niin pitkä ajamaton jakso, vaikka ihan hyvin olen auton kanssa pärjännyt nämä lyhyet matkat.
05.02.2025 15:15
En vaihtanut nikkejä vaan tunnusluvut. Olen vieläkin sekaisin :)
05.02.2025 15:02
Kyllä tuo pankki asia oli oikea shokki.
Olen vaihtanut nikit melkein joka paikkaan ja lisännyt tietoturvaa.
Pankkitilejäni en pääse katsomaan ennekuin olen saanut passin tai henkilötodistuksen. Nekin olen huolimattomuuttani jättänyt hommaamatta.
Kyllä on palvelut menneet surkeiksi.
Pankissa on kerran viikossa avoimet ovet.
Kun menin käymään niin eläkemummoja istui varmaan kymmenen jonottamassa, Maanantaina oli eläkepäivä joten he käyvät pankissa nostamassa eläkkeensä.
Virkailija oli niin kiireinen että ei näyttänyt haluavan minun edes istua tuolille. Patisti hommaamaan passin ja sitten uudelleen. Olisin halunnut tietää onko tilini kunnossa, sen katsoi pitkin hampain.
Sitten yritin kaupunkimme poliisille passia hakemaan. On joka toinen Tiistai auki klo 9-11 aamupäivällä. Siis parittomina viikkoina. Ensi viikon Tiistaina on toivoa.
Huh!!!
05.02.2025 15:01
Tunnen siksi myötätuntoa kun olen retuuttanut puolikuntoisena jo pitkään. En osaisi sisäistää asiaa jos ei olis tullut kohdallenikin.
Ehkä kerron liikaa elämästäni, pitkästytän lukijoita, mutta voihan nämä sepustukset sivuuttaa. Minulle palsta on ollut henkireikä kun en ole päässyt kotoa juuri mihinkään. Nyt jo hurjastelen taas Peugeotillani.
Toisaalta, ei minulla ole mitään salattavaa, jos on niin en sellaisia kirjoittelisi tänne.
Minusta on mukava nähdä tuttuja nikkejä kun avaan palstan.
On paljon anonyymeja kirjoittajia mutta en valitettavasti tunnista enkä osaa sisäistää kirjoittajaa. Hienoa tekstiä moni anonyymi kirjoittaa.
05.02.2025 14:52
Ensimmäinen kerta on minullakin.
Tuntuu uskomattomalta kun minun on hyväksyttävä maksut jotka menee suoraan tililtä.
Huomenna menen pankkiin ja laitan nostorajan alas, nyt on 1500 euroa.
Olisikohan voineet ottaa tililtä noin paljon ilman että pankista ei oteta yhteuttä.
Edellinen pankkitoiminto oli Ruotsalaisen postimyyntifirman laskun maksu.
Bonprix on nimi. Tänään tuli sähköpostiin tieto että maksu on mennyt perille.
Mies oli nimeltään selvästi lähi-itään päin, mutta pankissa selvittivät että saksasta oli lasku lähetetty ja laskun aihe oli lahja.
04.02.2025 16:33
Minulla ei ole mobiilivarmennetta, ihan omaa laiskuuttani. Se on tehtävä ensi tilassa.
Alan olla niin epäluuloinen että uskaltaakohan enää käydä edes Facebookissa.
Olen käynyt siellä siksi että näen mitä kaukana asuville facessa käyville tutuile ja sukulaisille kuuluu.
Keskiviikkona menen pankkiin, minulla ei ole itsellänikään pääsyä tililleni kun sulkivat sen. Ihan hyvä, ei sinne pääse sitten muutkaan.
Ihmettelen kuinka on mahdollista että laskut tuli erääntyviin maksuihin, ei niihin tule yleensä kuin sellaiset joihin olen antanut luvan.
Taatusti en ole lupaa antanut tuollaiselle.
Hermostuin eile niin että piti ottaa puolikas unitabletti että uni tuli.
Nämä huoleni ovat pieniä Korppiksen taisteluun verrattuna. Hän on vahva persoona uskon että kesään mennessä asiat ovat jo paremmin.
Minulla jalka alkaa olla aika hyvä kun vertaa aikaan kolme kuukautta sitten.
04.02.2025 11:38
Olen vieläkin tolaltani.
Avasin pankin sivut ja oli hyväksymättömissä maksuissa kaksi kpl 1700 euron laskua.
Lasku oli joltain lähi-itään osoittavalla nimellä mutta saksaan johti pankkiteidot.
Hermostuin kun ei tahdo puhelimella päästä pankkiin eikä oikein mihinkään.
Jos olisin ollut huolimaton niin nyt olisi tilillä 3400 euroa vähemmän.
Tilinumerot poistettiin, pitää mennä pankkiin tekemään uudet.
Mietin jopa sitäkin että poistanko kokonaan verkkopankin ja alan hakemaan rahat kassalta. Mutta hankalaksi ja kalliiksi sekin tulee jos joutuu maksamaa laskujen maksusta ym...
Minulla on aika hintava ja "hyvä" virustorjunta, mutta ei näy auttavan.
Kirjoitan siksi että kannattaa olla valppaana.
03.02.2025 18:18
Olen erehtynyt luulemaan "ökyksi" sellaista julkkista joka on vain esittänyt "ökyrikasta".
Martina Aitolahden ex mies Stefan on sellainen ja muutama muukin. Netisssä on ollut juttua heidän suhteestaan.
Ei aina asiat ole miltä ne julkisuudessa näyttää.
Tämä Stefan on kyllä pohjanoteeraus.
Minä ilkeän tunnustaa että tilasin Seiskan neljäksi kuukaudeksi kun oli tarjous.
Se on äkkiä luettu, telkkariohjelmat näkee siitä jos kiinnostaa katsoa.
En ole huomannut tyhmenneeni vaikka postiluukusta on jonkin aikaa seiska tullut. Varmaan aika kävi pitkäksi jalan takia ja kaipasin viihdykettä.
Olen niin tyhmä että jopa kerron mitä olen tehnyt, tilannut seiskan neljäksi kuukaudeksi. Pysyy ajan hermolla kun lukee kerran viikossa juorut :D
Onhan suomessakin ökyeläjiä, mutta monet rikkaat eivät tuo rikkauttaan kaikkien ihmeteltäväksi.
01.02.2025 17:40
Edistyminen tuottaa iloa, pienikin. Se on merkki siitä että oikeaan suuntaan ollaan menossa.
Uskon että kevään kuluessa terveys vähitellen palautuu sinullekin.
Minäkin toivon että ensi kesänä voin jo ajella pyörällä. Nyt en saa polkea edes kuntopyörää.
Erikoista tämä kuntoutus, pitää tehdä liikkeitä jotka venyttävät jalan jänteitä, mutta mielestäni aika ristiriitaisia ohjeet mitä voi tehdä, mitä ei.
01.02.2025 10:03
Sain esimakua siitä millaista on avun tarvitseminen kun en voinut käyttää oikeaa jalkaani.
Se ei ole helppoa kun tuli vielä niin äkkiä.
Kyllä nyt on jo helpompaa mutta ei jalka kestä paljonkaan rasitusta, kipeytyy niin että on pakko välillä huilata.
Autolla ajo sujui ihan kuin ei olisi kolmen kuukauden paussia ollutkaan, ei se taito taida unohtua vaikka etukäteen pelkäsin.
Mökkitie on hirveässä kunnossa, ihan jäätikköä ja joissain paikoissa sohjoa. Nyt jos pakastuu niin on liukasta ja pahoja uria.
Tämä on sään suhteen ollut erikoinen talvi.
Joku sanoi että tulee kesällä viileää ja sateista kun on tällainen talvi, en halua uskoa.
31.01.2025 18:12
Tulee mieleen Iiro Viinanen, hän oli aina niin ivallinen kun kertoi leikkauksista.
Tämä pesti on väliaikainen, ei pitäisi ylpistyä liikaa.
31.01.2025 11:40
Matot on vaarallisia, olen miettinyt matoista luopumista kun olen kompastunut maton reunaan pahasti.
Kävelin pimeässä kylppäristä makuuhuoneeseen ja matto pahus oli tiellä.
Kyllä mattoon voi kompastua minkä ikäinene vain.
31.01.2025 11:01
En kyllä haluaisi jälkikasvun riesaksi.
Olin toistakymmentä vuotta mieheni omaishoitaja, on kokemusta. En halua tyttären perheelle vastuuta minusta.
Jos olen ihan autettavissa eikä paremmasta ole toivoa niin eutanasia olisi ratkaisu.
29.01.2025 18:33
Alku-osa aloituksesta on kuin minulta suoraan.
Tänäänkin kerroin uutena asiana veljelleni jo toiseen kertaan erään tapahtuman, samoin kävi erään toisnkin kanssa.
Huomenna lähden tosi pitkästä aikaa parturiin, on se helppoa kun saan ottaa auton tallista ja ajella sinne. Kyllä oli kamalaa kun piti ainna kysellä kyytiä kun en saanut ajaa jalan takia.
Liukasta on joten pitää olla varovainen.
29.01.2025 15:01
Toivon jaksamista. Uskon että on rankkaa monella tavalla.
Toivotaan että kevään aikana terveytesi palautuu. Pääset mökille, mökille menoa minäkin odottelen. Piti lähteä heti kun sain ajoluvan mutta on niin hireän liukas mökkitie että hirvittää lähteä.
Minulla alkaa olla voiton puolella kun voin kävellä vaikka ei kannata rasittaa jalkaa paljon, tulee tosi kipeäksi.
Pyörätuolilla ajelu koetteli minua kaikkein eniten, sekin vaatii harjoittelua, on oven pielissä ym.. jälkiä hurjastelusta.
28.01.2025 12:53
Mitenkähän Korpikirjailija jaksaa. En ole huomannut että häneltä olisi päivityksiä.
27.01.2025 15:28
En kauhistellut kun ilmastoa, kuuma ja kostea.
Minulta vie voimat justa tuollainen ilmasto.
Samalla reissulla oli muutamia jotka jatkoivat lomaa kun viihtyivät niin hyvin.
Ihmiset elää tavallaan, en ole koskaan kauhistellut heidän olojaan.
Tietysti toivon että ihmiset olisivat tasa-arvoisempia, joillakin on liikaa ja on ihmisiä jotka elävät nälkärajalla.
26.01.2025 15:47
En lähtisi.
Minkä olen matkustellut niin parasta on ollut kotiin tulo.
Viihdyn kotonani ja mökissäni.
Ei tee mieli lähteä mihinkään lämpimämpään vaikka tämä pitkä pimeä talvi tuntuu joskus ahdistavalta.
Kun tulin kuumankosteasta Brasiliasta Marraskuun räntäsateeseen niin hengitin raikasta ilmaa keuhkojen täydeltä. En olisi vaihtanut asuinpaikkaa.
26.01.2025 13:26
5 / 152