Vapaa kuvaus

Tuli joskus käytyä Brasiliassakin. Oli liian kuuma, paikka oli vähän päiväntasajan alapuolella.

Aloituksia

48

Kommenttia

3179

1. Lauluääntä ei enää ole edes sitä vähää mitä oli nuorempana. Kissa tykkää kun lauleskelen" Kun minä vien sen markkinoille niin hevosetkin nauraa...."
    On katin lemppari, ei voi vastustaa kun kutsun tällä laululla.
    Mahtavaa kun ei ole enää niin kuuma, kaveri nauroi että minulla on termostaatti hajonnut kun punoitan ihan kuin saunan löylystä tullut jos helteellä vähänkään liikun.
    Kyllä nämä vuodenaikojen vaihtelut on toisaalta yvä asia, tietysti talvi tuntuu pitkältä mutta kevät on sitten sen mukavampi kun tulee odotettuna.
    Mökki elämää vietämme vielä, pitäisi jo välillä mennä kylille.
    Kissalle voi tuottaa vaikeuksia soputua kaupunki elämään kun ollaan olut mökillä Toukokuusta lähtien.
    Mutta ei se ulos haluakaan kun kelit muuttuu kylmemmiksi ja sateisiksi.
  2. Ukkonen tuli melkein päälle. Mökillä vähän pelottaa, nyt meni ohi mutta mustia pilviä näkyy joka puolella.
    Sadetta ollan kaivattu, täällä ei ole satanut yhtään pitkään aikaan, en edes muista milloin viimeksi, nyt tuli jonkin verran vettä.
    Huomenna olisisi syntymäpäivä, mitäpä noista välivuosista, vasta 81-vuotta tulee mittariin.
    Mietin olenko vanhus, ainakin ikäni puolesta olen, ei se minua haittaa jos kutsutaan vanhukseksi.
    Vitsailtiin kaverin kanssa, hän sanoi että en ole hänen mielestään vanhus, kysyin koska sitten olen. Hän sanoi että sitten kun rupeat vanhukseksi.
    Kunpa asiat menisikin noin, kunto ja terveys eivät ole omissa käsissä määrättävissä.
    Ei ole pitkä aika kun tarvitsin pyörätuolia akillesjänteen katkeamisen takia.
    Antoi vähän esimakua siitä että terveys ei ole itsestään selvyys.
    Käytiin asuntoautolla Etelä-Pohjanmaalla, kissa ei tykännyt autokyydistä vaikka luulin sen sopeutuvan paremmin asuntoautoon, oli pakko panna koppaansa kun hyppi kuskin päälle.
    Ei siellä ole enää oman sukupolveni väkeä elossa tai ovat muuttaneet pois.
    Synnyinkotia kävin katsomassa ja haudoilla. Kuuma oli sielläkin.
    Kaalista oli jossain puhetta, tykkään kovasti kaalikääryleistä mutta ovat isotöisiä. Kaalilaatikkoa teen aika usein, on hyvää puolukkahillon kanssa.
    Ennen tykkäsin kaalikeitostakin mutta jostain syystä ei nykyisin maistu samalta kuin ennen.
    Sanoin että en ole tavattavissa syntymäpäivänäni, jotenkin olen tullut laiskaksi ja vieläkin erakommaksi.
  3. En nyt tarkoittanut palstalla kävijöitä. Vaan elävässä elämässä kohtaamiani, jopa sukualaisissani on näitä kaikkitietäviä, toivon että en itsekin kuulu heihin huomaamattani.