Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
liekko
profiilit
liekko
liekko
Vapaa kuvaus
Kaveri toi nätin kukan. Toivottavasti kestää kaua nmaljakossa.
Aloituksia
47
Kommenttia
3029
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Voin vain ihmetellä kuinka kissa katui sitä että puri minua.
Pyöri selällään jalkojeni juuressa, ei iennyt oikesti mitä tekisi , oli nin katuvainen.
23.01.2025 23:11
Kiitos hyvästä kommentoinnista
23.01.2025 21:57
Näinhän se on. Jokainen ihminen on erilainen. Jokainen kohtalo on erilainen, on turhaa edes yrittää laittaa kaikkia samaan muottiin.
Se on varmaa että vähän on aikaa jäljellä jos on 80+ kuten itsekin olen.
23.01.2025 21:37
Jos olet voimissasi vielä 90-vuotiaana aloittaja, olet etuoikeutettu.
Usko pois, jos ei kuole nuorempana niin tulee vanhaksi.
Kukaan ei säästy ikääntymiseltä ja Viikatemiskin on ikäisillemme aika tuttu.
23.01.2025 20:44
Kyllä näillä kymmenillä moni rakas läheinen on poistunut keskuudestamme.
Jopa oma lapsi kuoli ennen minua.
Nykyisin kun tapaa kauppareissulla ikätoverin, aletaan jutella. Ehkä kysellään vieläkö joku yhteinen tuttava on elossa , tai miten hän voi, kun aletaan kuulumisia vaihdella.
Ennen oli puheen aiheet ihan toisenlaisia.
En kovin paljon mieti tuonpuoleisia, elän sen aikaa kun saan elää ja sitten kuolen, kuten jokainen.
23.01.2025 20:03
Kyllä olisi kotikissalle kova kohtalo jos lakkaisin "omistamasta".
Kissa on ollut varmaan tuhansia vuosia lemmikkinä.
Mutta on siinä koko ajan se villi puolensa ihan lähellä.
Kerrankin kissa istui sylissäni ulkona. Seurasi lintua puun oksalla, liikautin äkkiä kättäni niin iski hampaansa ranteeseeni. Lääkäriin ja atibioottikuurille jouduin. Samoin voi tehdä jos koskettaa selkää takaa päin sen näkemättä.
Säälittää leikkaamattomat kulkurit jotka tekevät pentuja kuolemaan pakkaseen. Kissa ei pärjää ulkona meidän leveysasteellamme.
Minun hemmoteltu kattini taitaa mielestään omistaa minut.
23.01.2025 19:09
Joudun syömään särkylääkkeitä joka päivä. Ei siitä ole haittaa ollut elämääni, kivuista olisi enemmän.
23.01.2025 18:46
Epäilen että voivat olla osin käsikirjoitettuja.
Mutta on siellä monia liikuttavia tapauksia. Ja niin eritasoisia ihmisiä yrittää tulla yhteen että on tuhoon tuomittu jos vielä on köyhä niin sitä varmemmin. Amerikan kansallisuuden perässä sietävät aika paljon.
Suomalainenkin oli, mutta ei ollut kunniaksi suomalaisille.
23.01.2025 18:34
Minulle kissani on tosi tärkeä.
Se on elävä olento, sillä on tunteet ja tarpeet kuten muillakin elollisilla.
Kun vietetään suurin osa ajasta kahdestaan kissani kanssa niin aletaan vaistota toisen ajatukset.
Kissa ymmärtää puhetta tosi hyvin, ei tietenkään kaikkea mutta tärkeimmät.
En varmaan ole mikään älykkö, mutta ihan hyvin olen pärjäillyt olosuhteisiin nähden.
Kuten olen kertonut, en ole sosiaalinen mutta tulen silti hyvin toimeen ihmisten kanssa.
Saatetaan olla mökillä viikko kissan kanssa niin että en tapaa ketään ihmistä, en tykkää puhua puhelimessakaan, soitan jos on asiaa.
Minusta Pekan koira on mahtava, saisivat laittaa sen takaisin.
23.01.2025 16:52
Harmittaa puolestasi.
Sinullakin on ollut ihan tarpeeksi harmia liikkumisen kanssa.
Voin kuvitella, jos tämän jalkani kanssa vielä kaatuisin niin tuntuisi että on jo liikaa.
Parane pian.
23.01.2025 08:58
Ostoskärry on minullakin rollaattorina. Varsinkin se korkeampi malli on hyvä.
Sosiaalisia suhteita hoitelen myös kauppareissulla jos sattuu kohdalle sopiva henkilö.
Nyt on alkanut virkkaaminen äänikirjaa kuunnellen tökkimään.
Olen virkannut niin paljon että kädet alkavat sanoa vastalauseen.
Mitähän keksisi tilalle, olen virkannut kaikki jämälangat, villatakin verran olisi yhtä lajia lankaa, olen jo aloittanut, koskahan valmistuu.
Siirsin mökille lähtöä kun eilen oli pakkanen ja tänään sataa lunta.
Viikonloppuna viimeistään pakkaan kissan autoon ja mennään.
Kaveri tulee niin saa kantaa tavaroita kun en voi vielä paljon rasittaa jalkaa.
On tylsistynyt olo, mikään ei huvita.
Mikä ihme minuun on tullut kun herään joka yö noin 3-4 välillä eikä nukuta yhtään.
Ei kai Melatoniini vaikuta noin kun olen ottanut 1,9mg tabletin tuntia ennen nukkumaan menoa.
Jalan takia nukuin huonosti ja siksi olen kokeillut melatoniinia.
Siivotakin pitäisi, imuroin sieltä täältä varsi-imurilla kun se on helpompi ottaa käyttöön kun tavallinen imuri.
Ukrainalainenkaan ei enää siivoa joten pitää etsiä siivojakin jos en itse jaksa enkä pysty.
Mutta jos lähdetään mökille niin ei täällä kukaan ole katsomassa asunnon siisteyttä.
Ei täällä mikään kaaos ole, villakoirien kanssa olen tehnyt kompromissin. Hätistelen niitä jos alkavat olla liian röyhkeitä.
22.01.2025 16:16
Aloitin kuunnella "Erään kissan tutkimuksia."
Kyllä nauratti, kirjassa neuvottiin kaveria intiimissä kanssakäymisessä samoin kun minuakin aikoinaan, vuotta vanhempi tyttökaveri jutteli lähes sanasta sanaan samoin kuin kirjassa.
Häntä oli valistanut naimisiin mennyt iso-sisko. Oli kertonut että lapsia tehdään sillä tavalla. Meitä oli neljä lasta, kauhistuin että vanhempani olisivat tehneet tuollaista neljä kertaa!
Minä suutuin sa sanoin että älä valehtele. Että isä ja äitikin olisi tehneet tuollaista.
Kielenkäyttö oli hänelläkin hyvin suoraviivaista.
Mutta tuli minulle väärinkäsityksiäkin jotka myöhemmin tajusin.
22.01.2025 14:09
Olen viimeisen päälle kissaihminen mutta en ole kirjailija.
Se vaatisi pitkäjännitteisyyttä ja kärsivällisyyttä joka ei ole parhaita puoliani. Tietysti myös lahjakkuutta.
Minulla on tämä Katja Ketun Kissakirja, en ole vielä alkanut kuuntelemaan.
22.01.2025 11:56
Kuinka jalkasi voi? Tiedän että ei ole helppoa, mutta on vain otettava vastaan mitä tuleman pitää.
On vähän vaikea sisäistää että on 80+ oikeasti. Kun katsoo peiliin niin kyllä sen näkee naamasta. Mutta viis rypyistä, kun jalat ja pää toimisivat jotenkin edes elinajan.
Taidan olla pihi kun en raaski ajaa taksilla kun sairaalareissut, siinä ei tarvitse maksaa kuin omavastuu. Korvaan kyllä kuskeille kun ajeluttavat minua. On veli ja toisen veljen leski lähellä ja mitakin ollut auttamassa.
Olen enimmäkseen S-ryhmän asiakas, ei ole kotiinkuljetusta. K-kaupassa saattaisi olla.
On lähikauppakin, siihen olen rollaattorin kanssa mennyt pari kertaa.
Lähikaupassa on huomattavasti kalliimpaa, mutta jos ei ole vaihtoehtoa niin käyn siellä.
Kun olen tottunut tekemään melkein mitä haluan on tämä ramapautuminen ollut opettelua. Kyllä tämä on opettanut ja tehnyt nöyräksi.
Nyt pääsen jo mihin kauppaan haluan kun sain ajoluvan.
En vielä lähtenyt kokeilemaan ajamista kun on pakkasta.
Tulee mamma mieleen, hänkin oli nuuka "valikoivasti" kuten minäkin. En sentään enää säästä jokaisesta eläkkeestä määrättyä summaa kuten mamma. Pärjään kyllä vaikka kaikki menisi mikä tulee.
Annan aika paljon nuoremmalle jälkikasvulle, tytär ei tarvitse, kysyy minultakin usein että voisiko hän ostaa jotain.
Kai se nuukuus on jäännettä siitä kun olen syntynyt sodan jälkeen oli puutetta kaikesta. Vaikka ei sitä lapsena huomannut kun melkein kaikilla muillakin oli samanlaista. Tai olen syntynyt Elokuussa 44 ja sota taisi loppua vähän myöhemmin.
Taitaa aika käydä pitkäksi kun istun koneella höpöttämässä.
21.01.2025 19:24
Minulle alkaa käydä myös noin, viime aikoina on pahentunut.
Varsinkin nimet ei tule mieleen.
Koskee kaikkia nimiä, esineiden ja ihmisten....
21.01.2025 14:06
Eikö se olisi imartelevaa jos kulttuuriin kuuluvat asiat kelpaisivat muillekin?
21.01.2025 13:35
Nyt täällä kirjoittelee tyytyväinen mummeli. Saan ajaa autoa!
Kunhan pakkanen vähän hellittää niin lähdemme kissan kans mökille.
Eikä tarvitse pyytää kuskia kauppareissuille.
21.01.2025 13:34
Pitää tilata Katja Ketun kirjoja äänikirjanan.
21.01.2025 13:32
Olen oppinut arvostamaan huonoakin liikkumista kun jouduin olemaan muutaman viikon pyörätuolissa ja sitten raskaan saappaan kanssa yötä päivää.
Kyllä minulla oli kipuja ennen akillesjänteen katkeamistakin.
En näe mitään pahaa siinä että otan särkylääkkeen että saisi nukuttua.
Minulla on Buranaa600mg, Panadol 1g, ja kovempaan särkyyn Panacord 50mg.
En tietysti ota kaikkia yhtä aikaa, Burana ja Panadol yhdessä otettuna on tehokas, lääkäri suositteli, en muuten olisi uskaltanut ottaa yhtä aikaa molempia.
Joillekin Panacord aiheuttaa riippuvuutta, minulla on ollut sitä varmaan kymmenen vuotta, ei ole tullut minkäänlaista mielitekoa. Kai kirjoittavat resptin kun en syö lääkettä paljon.
Ei minulla ole muita vakituisia lääkkeitä kun beetasalpaaja sydämen nopealyöntisyyteen ja lihaksia rentouttava Sirdalurd kun tahtoo olla suonenvetoa.
Poikamme kuoleman jälkeen söin unilääkkeitä pari vuotta, vei jonkin aikaa että sain lopetettua. On minulla vieläkin unilääkkeitä, mutta hyvin harvoin otan.
Kyllä monelle lääkitys on elintärkeää. Kieltämättä on myös väärinkäyttäjiä.
21.01.2025 10:11
Tulihan ne Tammikuun pakkaskelit.
Lunta ei ole juuri nimeksikään. Käytiin viikonloppuna mökillä, pääsi ihan hyvin menemään mökkiin vaikka ei oltu lumitöitä tehty.
Pitää viedä linnuille siemeniä ja rasvapalloja kun ovat tottuneet käymään.
Kunhan saan ajoluvan niin sitten mennään kissan kans mökille.
Jalka on vähän parempi, mutta kipeytyy jos rasittaa vähänkään enemmän.
Olen ohjeiden mukaan yrittänyt kuntouttaa mutta jos tekee kaikki mitä ohjeessa lukee päivittäin niin yöunet jää vhiin kun ei särkylääkkeetkään auta.
Pelottaa jos jään loppuikäkseni klenkaksi, yritän kävellä normaalisti mutta ei tahdo onnistua millään.
Yleensä nukun koko yön, viime aikoina olen herännyt aamuyöstä pirteänä, äänikirjaa kuunnellessa nukahdan viimein uudelleen.
Kesää odottelen, en juuri käy ulkoilemassa talvisin, nyt en varsinkaan jalan takia.
21.01.2025 09:55
6 / 152