Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Emberizi
profiilit
Emberizi
Emberizi
Vapaa kuvaus
Keski-ikäinen keskustelija ja sinkkuäiti Länsi-Uudeltamaalta.
Aloituksia
18
Kommenttia
1763
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
On+viisi+syytä,+että+romantiikka+on+juhannuksesta+kaukana.+1)+Lähin+suhteellisen+saman+ikäinen+mies+on+monen+kilometrin+päässä,+2)+en+tunne+kehenkään+paikalliseen+vetoa,+3)+paikalliset+on+naimissa,+4)+en+ole+koskaan+tervehtimistön+enempää+jutellut+paikallisten+kanssa+5)+Vietän+juhannusta+lukollisen+1-1.5km+pitkän+yksityiskotien+päässä,+enkä+ajatellut+poistua+alueelta.+Jos+näen+muita+kuin+perheeni,+he+liikkuvat+varmaan+järvellä+veneellä.+Yhtään+ylimääräistä+ihmistä+ei+pariin+päivään+näkynyt.+🤣
24.06.2022 00:21
Miksi+ei+saisi+kysyä+treffeille?+Fiksu+kysyy+tilanteeseen+sopivasti+ja+niin,+että+voi+hyvillä+mielin+sanoa+myös+ei+kiitos.+
Ehkä+viisain+tapa+kysyä+ensi+treffeille+on+kysyä+jotain+mihin+voisi+kysyä+myös+puhtaasti+kaverina+ja+laittaa+lisää+kierroksia+vasta+kun+näkyy+vihreää+valoa.+On+ihan+puutaheinää,+ettei+kerran+voisi+kysyä+kahville,+syömään+tai+leffaan+ihan+missä+vaan+ympäristössä+myös+töissä.+Ainoat+sääntö+on,+että+suojaiän+ja+valta-aseman+kanssa+on+oltava+tarkkana,+ja+varovainenkin+ei+on+ei+ja+sitä+on+kunnioitettava!+Painostus,+stalkkaus+ja+seksuaalisävytteiset+jutut+ja+koskettelu+menevät+jo+reilusti+epäsopivalle+puolelle.+++++Tosin+ronskitkin+jutut+on+ok,+sillon+kun+kumpikin+on+niissä+mukana+tai+on+muuten+selvää,+että+ne+on+molemmin+puolin+ok.+Ne+vaatii+ehdottomasti+hyvää+pelisilmää+käyttäjältään,+muuten+mennään+helposti+punaiselle+alueelle.
23.06.2022 23:41
Olen+vain+kerran+ollut+rantalomakohteessa,+sillonkin+koska+en+jaksanut+alkaa+vääntää+sillosen+ex+kanssa+kohteesta.+Sen+kohteen+paras+merikokemus+oli+jylhä+niemenmaa,+merinäköala+ja+luonnonvaraiset+delfiinit.+En+siis+hae+turistirantaa,+vaan+mielummin+idyllinen+pieni+kylä+rannan+tuntumassa+tai+vuoren+juurella+paikallisten+keskellä.+Vaellus+vuorelle+tai+kävely+kylien+rannalla.+Ehkä+nyt+juuri+valitsisin+Norjan+vuoret+ja+meri+samassa+paketissa,+ja+vieläpä+kohtuullinen+matka+tai+sitten+Pohjois-Italian.
23.06.2022 20:44
Tämä+kesä+menee+mökillä+ja+kaupunkifestareilla.+Mökillä+on+hyvä+olla.+
Kun+matkustan+seuraavan+kerran,+miettisin+Alppeja+(Saksa,+Itävalta,+Sveitsi,+Italia),+Skandeja+(Norja)+tai+Islantia.+Top-one+yhdistelmä+sisältää+meren+ja+vuoren.+Jos+lapset+on+mukana,+sitten+Munchen+Disney+Land+on+vaikea+kiertää.+😂+Keski-Euroopassa+pääsee+junalla+parissa+tunnissa+minne+vaan+eli+parikin+kohdetta+saa+helposti+ympättyä+matkaan.+
Viikonloppumatkan/+pidennetyn+viikonloppumatkan+taas+suuntaisin+joko+kotimaahan+(Lappi,+Tampere,+Turku,+Jyväskylä)+tai+sitten+Saksaan,+Vilnaan+tai+Riikaan+(mihin+nyt+lentoja+halvalla+saakin).
23.06.2022 19:58
Heh,+itse+en+kyllä+ainakaan+tuonne+Itä-Vantaalle+pääsisi+kotoa+kuin+autolla+(35-40min+matka)+ja+näköjään+julkisilla+menisi+3-4h/reissu.+Sinänsä+olisi+helppo+tunnistaa+se+oikea+valkoisesta+ratsusta.+😉
Pitää+pistää+korvan+taakse,+kun+on+taas+kaupungissa.+😉+Tosin+ei+tuolla+näy+olevan+alkeisopetusta+kovin+heti…+ja+ilman+tanssitaitoja+ei+taida+yksin+taida+kehdata+käydä+tallomassa+miesten+varpaita.+😂
23.06.2022 19:03
Noinhan+se+on,+ja+jos+ei+olisi+kokenut+elämää+ja+elänyt+kuten+on+elänyt,+tuskin+olisi+sama+ihminen+mitä+on.+
Itse+selvisin+hyvin,+mutta+ex+on+saanut+sairastuessaan+elämänsä+aikalailla+sekaisin.+Nyt+on+käsittääkseni+mennyt+pidempiä+jaksoja+ihan+ok,+kun+syö+lääkkeensä.
23.06.2022 17:19
Näkyy+toisiaan+tuollakin+HS+jutun+lavalla+olevan+tanssikurssi+++tanssit+päälle+tilaisuuksia.+En+kyllä+uskalla+kovin+montaa+tanssia+mennä+tanssimaan,+kun+ei+ole+mitään+hajua+miten+tanssissa+pitäisi+liikkua.+😂+Joku+tango+tai+fuksu+olisi+ihan+painajainen.+😬+Pitäisi+vähintään+pari+iltaa+treenata+kotona+kokeilla+YouTuben+avustuksella,+ennen+kuin+uskaltaa+lähteä+mihinkään.+😆+Tai+sitten+pitäisi+olla+kärsivällinen+pari,+joka+opastaa+alkuun+tai+sitten+kaiva+kuvetta+ja+ottaa+pari+yksityistuntia.+
Oma+tanssikokemus+on+jäänyt+hitaisiin+ja+lukioajan+vanhojentansseihin.
23.06.2022 16:59
Nyt+vasta+kuin+HS+jutun.+Olihan+tuossa+juuri+esimerkki+pks+lavasta.+Enpä+ollut+paikasta+kuullut.+Vähän+pitkä+matka+on+tuonne,+mutta+ehkä+pitää+joskus+testata,+varsinkin+jos+uskaltautuu+ensin+tanssikurssille.+😉
23.06.2022 16:19
En+ole+hyvä+tanssimaan,+ehkä+vähän+kömpelö.+Olen+siis+naispuolinen+versio+Kaikkoselle.+Vanhana+musiikkiluokkalaisena+rytmin+kuuntelu+onnistuu+jollain+lailla,+mutta+en+vaan+muuten+osaa.+Jos+mies+vie+ja+ottaa+tiukasti+kiinni,+on+helpompi+antaa+viedä,+muuten+täytyy+keskittyä,+että+osaa+seurata+miehen+liikettä+eikä+jalat+sekoile+omiaan.+😂
Olisi+kiva+kyllä+osata+ja+joskus+olen+haaveillut+mennä+paritanssikurssille,+jotta+oppisi+edes+vähän.+Toisaalta+pks+ei+kovin+monessa+paikassa+tule+tanssittua+paritansseja+(tai+sitten+en+tiedä+vaan+paikkoja),+joten+pitäisi+varmana+ihan+tarkoituksella+mennä+tansseihin,+jotta+opittu+ei+heti+unohdu.+
Onko+muilla+kokemuksia+missä+paritansseja+kannattaa+opetella?+Taitaa+tanssikouluissa+olla+lähinnä+pareja+ja+naisia.+Kesälläkin+voisi+mennä,+jos+osuu+aikatauluihin.
23.06.2022 16:06
En+nyt+tiedä+voiko+sitä+hitaaksi+laskea,+mutta+siitä+on+noin+2+vko.+Ehkä+se+oli+perinteinen+tanssi,+joka+vähän+läheni+jossain+kohtaa+hetkeksi+sanoisiko+aika+omalla+painollaan.+Terveisiä+vaan+tanssikaverille.+😊+Vaikka+tuo+ehkä+taisi+vähän+hämmentääkin+häntä,+silti+hyvältä+se+pienikin+läheisyys+hänen+kanssa+tuntui.+Eikä+ilmeisesti+se+varsinaisesti+inhottavalta+tuntunut+hänestäkään,+koska+itse+vielä+tarjoutui+kaksi+kertaa+halaamaan+kädet+ojossa+senkin+jälkeen.+Fiksu+ja+ihana+ihminen,+vaikka+ei+mitään+suhdetta+haluakaan.+
Sitä+edellinen+on+keikka,+olisko+ollut+alkuvuodesta.+Mies+oli+selkeästi+sängyn+lämmittäjää+vailla,+mutta+en+lämmennyt+ajatukselle.+😉+Kolmas+on+2.5v+sitten.+Siis+kovin+harvinaista,+vaikka+olen+ollut+3v+sinkku.+Tosin+tuon+ajan+sisään+osuu+vain+6+”ulkoilukertaa”,+joista+2+ammattiin+liittyviä+juhlia+ja+4+keikkaa.+Kohtuullisen+usein+on+osunut+(50%+kerroista)+tähän+mennessä+siis,+vaikka+en+itse+koskaan+pyydä+miestä+tanssimaan.+Ehkä+pitäisi+alkaa+vähän+aktiivisemmaksi+ainakin+sen+osalta,+että+alkaa+käydä+jossain.
23.06.2022 14:19
Veikkaan+samaa.
23.06.2022 12:49
Ennakoimattomuus+(ei+voi+toimia+oikein,+vaan+silmitön+raivo+purkautuu+miten+tahansa+toimii)+on+kuluttavaa+tunnemyrskyjen+kaverina.+Osalla+tuohon+liittyy+myös+fyysinen+väkivalta,+itse+onneksi+vältyin+siltä.+Kun+lisäksi+aika+monella+maanisella+on+päihdeongelmia,+hallitsematonta+seksikäyttäytymistä+(esim.+haaremi,+pettäminen),+omaisuuden+tuhoamista,++on+elämä+aika+rankkaa.+Itse+selvisin+sillä,+että+ENFP-luonteeni+(eksovertti-intuitiivinen-tunne-spontaani)+muuttui+väliaikaisesti+täysin+toiseksi+(INTJ)+eli+lähes+vastakkaiseksi,+suljin+tunteen+pois,+elin+paljon+enemmän+hetkessä+ja+vain+keskityin+hoitamaan+lapset+ja+työn,+js+pitämään+kaikki+tiukasti+järjestyksessä.+Moni+ystävä+silloin+ihmetteli+miten+jaksan+ja+miten+pystyn+selviämään+noin+hyvin.+Kaiken+sen+purkaminen+loppujen+lopuksi+kesti+vajaat+10v.+
Kun+on+tuollaisessa+suhteessa+elänyt,+ymmärtää+ettei+AINA+ole+siitä,+että+pitää+katsoa+omaa+osuutta+tai+olisi+voinut+toimia+toisin!+Ei+olisi+voinut.+Olosuhteisiin+nähden+selvisi+ja+toimi+niin+hyvin+kuin+pystyi.+Armollisuutta+itseä+kohtaan+tarvitaan+ja+tarvitaan+myös+sitä+sairastunutta+kohtaan.+Ei+hänkään+itse+valinnut+sairastua,+eikä+voi+itse+aiemmalle+hyvin+vaikealle+elämälle+(mikä+luultavasti+ekspressoi+geenit+ja+saa+taudin+puhkeamaan)(lääkäriystäväni+joskus+sanoi,+että+suurimmalla+osalla+meistä+on+luultavasti+geneettinen+alttius,+eletty+elämä+vaikuttaa+keneen+sairaus+osuu).+Ex+terapeutti+joskus+sanoi,+että+olin+hänen+ensimmäinen+turvallinen+ihmissuhde+ja+siksi+oli+ekaa+kertaa+tila+(turvallista)+sairastua.+
Terveiden+ja+tasapainoisten+ihmisten+suhteissa+tilanne+on+aivan+toisenlainen!+Ei+noita+kahta+tilannetta+voi+edes+verrata.+Mitä+luin+ketjua+ja+esim.+Dissen+kokemaa,+kuulostaa+ex+puolison+käytös+vaikuttaa+sen+perusteella+juuri+samalta+eli+suhdetta+ei+olisi+voinut+pelastaa+ilman,+että+itse+ja+lapset+hukkuu+samalla+kertaa.+Suhteen+säilyttäminen+niin,+että+kolme+muuta+menettää+järkensä+ei+ole+missään+kohtaa+järkevää+eikä+kohtuullista!+Sairas+ihminen+on+aina+hyvin+itsekäs+ja+hyvin+kohtuuton.+Omaan+selviäminen+usein+vaatii,+että+voi+ensin+käydä+tunteet+läpi+vihan+kautta,+ja+sen+jälkeen+voi+ymmärtää+ettei+se+toinen+ole+tarkoituksella+vaikea+ja+eikä+sairaudelle+voi+mitään+(paitsi+ottaa+hoitoa+vastaan,+mikä+sekään+ei+aina+toteudu),+Oma+toipuminen+vie+väkisinkin+vuosia,+
Tilanteissa,+jossa+suhde+loppuu+omaan+hölmöilyyn,+omaan+itsekkyyteen,+omaan+etääntymiseen+tunneyhteydestä+tai+läsnäolosta+tai+vuorovaikutuksesta,+kieltäytymiseen+läheisyydestä+tai+seksistä,+on+omalla+osuudella+suuri+merkitys.+Kuitenkaan+sairaan+kanssa+ei+useinkaan+pysty+toimimaan+oikein.+Itse+olin+kuin+viilipytty,+en+hermostunut+mistään+vaikka+toinen+raivosi+ja+huusi.+Kun+ex+sanoi,+että+raivoaa,+kun+toimin+tavalla+1.+Kun+toimin+sitten+seuraavalla+kertalla+päinvastoin,+oli+taas+syy+siinä+miten+toimin.+Taas+muutin+omaa+toimintaa+ja+kokeilin+pariakin+eri+tapaa,+ja+aina+syy+oli+siinä+miten+toimin.+Veikkaan,+että+epävakaa+persoonallisuus+on+samanlainen.+Jos+ei+ole+itse+kokenut+sairasta+puolisoa,+vaatii+empatiakykyä+ymmärtää+mitä+se+on.+Jos+olisin+jäänyt,+olisin+sairastunut+itse+ja+luultavasti+lapset+myös.
23.06.2022 12:49
Kukaan+ex+puoliso+ei+ole+ollut+varsinaisesti+oikukas+lähtötilanteessa,+mutta+yhdessä+pitkässä+suhteista+puolison+maanisdepressiivisyys+tai+tarkemmin+hypomania+sai+puolison+muuttumaan+varsinaiseksi+tunteiden+tuuliviiriksi.+Se+heijastui+paljon+arkeen+kohtuuttomana+oikutteluna,+järjettöminä+raivokohtauksina+ja+epäjohdonmukaisuutena+ja+rumina+sanoina,
Veikkaan,+että+aika+monen+pahan+oikuttelijan+taustalla+on+pahaa+oloa,+esim,+stressaava+elämäntilanne+tai+mielenterveyden+rakoilu.+Sitä+samaa+tai+samantyyppistä+oireilua+aiheutta+ainakin+maania,+epävakaa+persoonallisuus+ja+osa+ahdistuksesta.+
En+enää+ota+hankalaa+persoonaa+puolisoksi+enkä+ihmistä,+jonka+ensisijaisena+tyylinä+on+purkaa+pahaa+oloa+läheisiin.+Riidellä+toki+saa,+asioista.+Lisäksi+Jokainen+joskus+kiukuttelee+tai+sanoo++pahasti,+mutta+tarkoitan+enemmän+onko+muihin+purkaminen+totuttu+tapa+vai+yksittäinen+vahinko.
22.06.2022 23:32
En+ole+itse+koskaan+käynyt+lavatansseissa.+Ei+niitä+kaupungissa+ollut.+😁+Muistan+kyllä+maalta+yhdet+kyläyhteisön+järjestämät+juhannusiltamat,+jossa+oli+ihan+mini+tanssilattia.+
Itse+olin+muutaman+viikon+harjoitteluleirillä+kaikki+juhannukset+13-17v+Euroopassa,+joten+juhannushölmöilyt+teininä+rajoittuu+yhteen+festariin+18v.+Sen+jälkeen+juhannukset+on+ollut+rauhallisia+joko+maalla+tai+kaupungissa.
21.06.2022 23:31
Kurppa+saunoo+tuntikausia+rantasaunassa,+ui+järvessä,+löhöää+paljussa,+ehkä+käy+suotamassa,+melomassa,+sublautailee+tai+onkii+ja+pelaa+lasten+kanssa+shakkia+tai+muuta+lautapeliä.+Jotain+olisi+kiva+grillata+uusien+perunoiden+(jos+niitä+saa+tolkulliseen+hintaan)+ja+salaatin+kanssa,+ehkä+ottaa+yksi+olut+tai+siideri.+Kokko+myös+kuuluu+asiaan.+
Mukaan+on+lähdössä+kävelysauvat+ja+juoksulenkkarit,+jos+innostuisi+vaikka+liikkumaan+kurpalle+sopivaan+tyyliin.+😆+Sattaa+kurppa+palstallakin+käydä,+ainakin+illalla+ja+luultavasti+erehtyy+haaveilemaan+romanttisesta+rakkaudesta+myös.
21.06.2022 11:04
Noihan+se+on.+😁+Irl+parhaiten+toimii+ei+liian+suora,+ja+nimenomaan+hyvällä+maulla+toteutettu+pieni+epäsovinnaisuus+ja+flirtti+tietysti+myös.+🙃
21.06.2022 10:46
Nyt+saan+taas+nenälleni,+mutta+eikös+sellainen+ajattelu+ole+aika+tavallista?+😉+Valitettavasti+jää+vaan+ajattelun+tasolle+tai+ainakin+kumppani+puuttuu+toteutuksesta.+😆+Ikuinen+selibaatti+jatkuu+edelleen+ja+varmaan+vielä+riittävän+pitkään+tästä+eteenpäinkin.
Oikeassa+elämässä+en+ikinä+puhuisi+tälläisistä+ääneen,+mutta+täällä+voi+sanoa+ääneen+mitä+ajattelee.+Osaan+olla+hyvin+sovinnainen+(paitsi+intiimissä+suhteessa+kun+jo+tunnetaan).+🙃
20.06.2022 22:30
Luulen,+että+jos+lähden+joskus+FWB,+ei+mies+voi+olla+kuka+vaan,+vaan+siinä+on+käytettävä++harkintaa.+Niin+kuin+olen+sanonut,+olen+kuitenkin
enemmän+parisuhde+ihminen,+vaikka+turhautuessa+muutkin+vaihtoehdot+pitää+pitää+mielessä.
20.06.2022 07:32
Kyllä+synnytys+näkyy+omassa+kropassa+(2+keisarin+leikkausta)+ja+suorat+vatsalihakset+on+vatsan+sivulla,+eikä+siellä+missä+pitäisi….+Kun+vatsa+on+raskaana+ollessa+pienen+ihmisen+kokoon+nähden+aika+jumalaton,+ei+se+mahdu+kuin+ulospäin.+Lantiossakin+oli+niin+ahdasta,+että+pyörryin+pari+kertaa+kun+veri+ei+mahtunut+kiertämään.+
Ensimmäisen+leikkauksen+jälkeen+tyylinä+oli+ommella+nuo+yhteen,+ja+lääkäri+totesi+vaan+että+nämä+on+aivan+väärässä+paikassa+ja+tikkasi+kiinni+sekä+totesi+ettei+näitä+kuntouta+jumpalla+millään+enää+yhteen+.Viimeisen+kohdalla+tyyli+oli+muuttunut…+saattanee+olla+vieläkin+vähän+erillään.+Tuo+kaikki+on+kuitenkin+omassa+arvomaailmassani+toisisijaista.+Jos+se+jotain+muuta+häiritsee,+ei+se+ole+minun+ongelmani.+
Valitettavasti+kaikki+synnytyksen+jäljet+ei+kaikilta+katoa+ajan+kanssa++ja+pienellä+osalla+jäljet+on+aika+traagisiakin+mm.+katkenneet+lantion+luut+(korjaantuu+kyllä+aikanaan).+Osalla+taas+on+pikkujuttuja,+jotka+palautuu+parissa+vuodessa.
20.06.2022 00:31
Oli+siinä+kohtaa+jo+aika+sairas+(mt).+Ei+hän+ollut+oikeasti+paha+eikä+terveenä+itsekäs,+mutta+sellaiseksi+ihminen+muuttuu+kun+kunnolla+sairastuu,
En+kanna+kaunaa,+enkä+ole+koskaan+palannut+asiaan.+Selvisin+ja+lapsi+syntyi,+lopulla+el+ole+niin+väliä!+Kätilö+kyllä+oli+aivan+raivona.+🤣+Varmaan+ajatteli,+että+olen+tahdoton+henkisen+väkivallan+uhri,+ja+taisi+sääliä+minua+aikalailla…+mutta+totuus+oli+että+tiesin+jo+etukäteen+mitä+tuleman+pitää.+
Mietin,+että+selviääkö+jos+otan+tuon+mukaan+vai+pistänkö+oman+etuni+edelle,+vai+onko+isä-lapsi+suhde+tärkeämpi.+Ystävä,+joka+tiesi+tilanteen,+yritti+puhua+minulle,+että+jätä+ex+ulos+ja+hän+tulee+tueksi+ja+äitinikin+vihjaili,+että+jos+tarvitsee+hön+voi+tulla+mukaan,+mutta+tiesin+selviäväni+kun+vaan+suljen+kaiken+turha+ulos.
19.06.2022 23:24
29 / 89