Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Emberizi
profiilit
Emberizi
Emberizi
Vapaa kuvaus
Keski-ikäinen keskustelija ja sinkkuäiti Länsi-Uudeltamaalta.
Aloituksia
18
Kommenttia
1763
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jännä+väite+kortikosteroidit+on+usein+syövän+oheishoitona:
https://www.potilaanlaakarilehti.fi/uutiset/kortisoni-lievittaa-syopapotilaan-vasymysta-ja-parantaa-ruokahalua/
Ja+sivuvaikutuksilla+on+myös+helppo+spekuloida:
https://www.duodecimlehti.fi/duo95770
Epäilen+eikö+ympäristö+huomaisi,+jos+Putin+olisi+maaninen.+Silti+tämän+hetkinen+toiminnan+perusteella+spekulaatiota+ei+ole+ihan+turha.
05.03.2022 19:15
Jos+olisi+sota,+ja+pommituksia+sataisi+taivaaalta,+olisit+ätm+”seikkailemassa”+rintamalla+henkesi+edestä+ja+kotimaan+puolesta.+Jos+sellaista+seikkailua+haluat,+mikä+estää+lähtemästä+jo+nyt,+ei+muille+tarvitse+toivoa+kurjuutta+se+takia,+että+elämän+sisältö+on+hukassa.+Tosin+ehdotan+sisällön+hankkimista+muuten+kuin+sotimalla,+Luulisi+keskimääräisellä+älyllä+löytyvän+muitakin+vaihtoehtoja.
Jos+et+olisi+kelpoinen+rintamalle,+ja+istuisit+pommisuojassa,+enpä+usko,+että+yksikään+nainen+sellaisissa+oloissa+ajattelee+kenenkään+miehen+treffailua+tai+lähelle+päästämistä.+Jos+ajatus+karkaa+miehiin,+se+on+varmasti+rintamalla+oleviin+läheisiin.+Naisten+huomio+menee+omaan+perheeseen+ja+lapsiin,+ja+mahdollisesti+muiden+lapsiin+ja+heidän+olonsa+stabiloitiin.
05.03.2022 19:03
Naisena+joutuu+miettimään+turvallisuutta.+Tuntemattoman+kanssa+voisin+lähteä+kahvilaan,+taidenäyttelyyn+tai+kävelemään+julkiselle+paikalle+ihmisten+ilmoille.+Sokkotreffeille+en+lähtisi+suoraan,+vähintäänkin+pitää+olla+tiedossa+kenen+kanssa+on+menossa.+
Tutun,+vaikka+työkaverin+tai+tutun+naapurin+kanssa,+uskaltaisin+luottaa+intuitioon+eikä+julkinen+paikka+olisi+välttämätön.+Samoin,+jos+on+jo+ehditty+tutustua.
05.03.2022 17:11
Samaa+mieltä.+Kun+ei+juurikaan+ollut+keskustelunavauksia,+johon+kokisi+haluavansa+ottaa+osaa,+palsta+jää+lyhyeen+vilaukseen+ja+nopeaan+ohittamiseen.+
Tietysti+voisin+itse+tehdä+aloituksen,+josta+olisi+sanottavaa,+mutta+olen+jo+monta+tehnyt+eikä+tällä+hetkellä+ole+mitään+avoimia+ajatuksia+sydämen+päällä.+Siis+en+koe+tarvetta+keksiä+keskusteltavaa+itse.+Toisaalta+on+parempi+keskittyä+oikeaan+elämään,+eli+palstan+vähentäminen+ei+ole+välttämättä+ollenkaan+paha+asia.+
Ukrainakeskustelu+on+polarisoitunutta,+ettei+siihen+osallistuminen+kiinnosta.+On+Venäjää+ihannoivat+trollit,+joiden+mielestä+Putin+vain+tekee+hyvää+Ukrainassa+ja+kaikki+ymmärtävät++suurta+jumalaa+väärin.+Ja+sitten+on+normaalit+ihmiset,+joka+näkee+asian+kuten+muu+maailma.+Keskustelu+on+tyhjän+kanssa+kuin+yrittää+selittää+rokotuksia+pelkäävälle,+ettei+rokotteesta+saa+mikrosirua+tai+rokote+vähentää+tartuntoja,+vaikka+se+ei+kokonaan+tartuttamista+estä+tai+miksi+rokotteiden+tehossa+pitää+katsoa+tehoa+ikäryhmä+kohtaisesti+normalisoimalla+data+100+000+hlö+kohden.+Keskustelu+henkilöiden+kanssa,+jolla+ymmärrys+on+vajaata+ja+jotka+toistaa+vain+omaa+mantransa+edes+keskustelematta,+on+turhauttavaa.
05.03.2022 17:06
Jälkikommenttina+vielä,+että+aiemmat+eron+tekovaiheessa+ovat+olleet+isoimpia+voimavarojen+syöjiä,+ja+itse+ero+on+ollut+helpostus.+Tietysti+tähän+vaikuttaa,+etten+ole+eronnut+mitenkään+helpoista+suhteista+vaan+eron+syyt+on+olleet+todellisia+ja+oikeastaan+ainoita+vaihtoehtoja.+
En+koe+huonoa+omaatuntoa+erosta,+koska+en+ole+tehnyt+päätöksiä+impulsiivisesti+vaan+aina+useamman+vuoden+harkinnan+ja+yrittämisen+päätös.
04.03.2022 17:13
Pitkä+hyvä+ystävyys+kestää,+vaikka+välillä+olisi+hetki+vähän+epäaktiivisempaa+aikaa.+Jos+on+pieniä+lapsia,+ja+voidaan+nähdä+suurinpiirtein+hoplop+tai+leikkipuistossa+lasten+puuhatessa+muuta.+Tai+kun+on+korona,+voidaan+käydä+kävelyllä,+puistopicnic+kesällä+ja++pitää+Teams-tapaamisia.
04.03.2022 07:02
Luulen+ymmärtäväni.+Elämä+on+todellakin+valintoja+ja+itse+kannatan+enemmän+tietoisia+valintoja+kuin+ajehtimista+sinne+ja+tänne+sattuman+mukaan.+Sattuma+on+toki+aina+mukana+elämässä,+sitä+ei+voi+välttää.+
Itse+näen+kuitenkin+asian+hieman+erilailla,+hienon+hienoja+sävyeroja.+Rakkaus+on+iso+voimavara,+arvo.+On+suhteita+ja+suhteiden+alkuja,+jotka+ottaa+enemmän+kuin+antaa,+ne+kannattaa+jättää+järjestelmällisesti+väliin.+Sitten+iso+osaa+suhteita+tai+suhteiden+aluista+taas+antaa+paljon.+Alku+voi+olla+silti+kuormittavaa+epävarmuuden+tunteen+takia.+Epävarmuutta+ei+aina+voi+vältää,+se+kuuluu+aikuihin,+mutta+toisaalta+hyvä+puolisoehdokas+ei+halua+aiheuttaa+turhaa+epävarmuutta,+koska+välittää+miltä+toisesta+tuntuu.
En+itse+niinkään+pelkää+sitä,+että+voi+pettyä.+En+näe+alun+pettymystä+vaarallisena.++Ei+se+ole+kummankaan+huonoutta,+jos+palat+ei+loksahtaisi+kohdilleen.+Kyse+on+yhteensopivuudesta+ja/tai+-sopimattomuudesta.+Aina+kaksi+ihmistä+eivät+ole+niitä+oikeita+toisilleen.+Se+kuitenkin+on+alun+suhteissa+vaarana,+että+jompi+kumpi+tai+molemmat+tyytyy+johonkin+mikä+ei+loppupeleissä+kuitenkaan+riitä.+Rehellisyys+itselleen+ja+toiselle+on+tarpeen,+kuten+se+että+on+aito+oma+itsensä+alusta+asti!+Kaikki+muu+sujuu+melkein+kuin+itsestään+(tai+loppuu+itsestään)+kunhan+muutaman+kerran+uskaltaa+ottaa+askeleen.+
Heti+suhteen+loppuessa+miespaasto+on+eri+tilanne,+koska+silloin+tarvitsee+ajan+omien+ajatuksen+uudelleen+rakennukseen.+Hyvää+yötä!+Nukuttaa+jo+niin+pirusti,+että+olen+torkkunut+uneen+jo+kolme+kertaa+tämän+lyhyen+tekstin+kohdalla.+😆
03.03.2022 22:09
Läheisimmät+ystävät+on+lapsuudesta+tai+lukiosta,+ei+silloin+miehen+häviäminen+kuviosta+vaikuta+ystävyyteen+mitenkään.+Ex+oli+niin+epäsosiaalinen,+ettei+kavereita+kutsunut+kotiin+kylään+yksin+tai+pariskuntana+vaan+aina+nähtiin+jossain.+Ei+siis+vaikuta+mitenkään.
03.03.2022 17:45
Joo+olen+tyyppiä,+joka+rakastuu.+Tosin+en+kovin+usein+kovalla+volumilla.+En+pelkää+työtä,+enkä+oleta,+että+hyvä+suhde+tulee+ilman+omaa+oppimista.++Siihen+työhön+olen+valmis.
28.02.2022 22:09
Hieno+homma!+Luulen,+että+tuo+auttaa+sinua+pääsemään+nopeammin+kohti+parempaa!
28.02.2022 21:00
Pakko+ei+ole+kuin+kuolla,+ja+sitä+en+ole+suunnitellut+tekeväni+vielä+muutamaan+kymmenen+vuoteen.
28.02.2022 19:50
Oliko+se+niin,+että+suutarin+lapsilla+ei+ole+kenkiä.+😂+Noh,+on+noita+oikeasti+joutunut+miettimään.+Minusta+se,+että+Pujis+uskaltaa+kertoa+sinulle+toiveistaan,+kertoo,+että+asiat+on+aika+hyvin+ja+se+myös+ennustaa+hyvää+jatkossakin.+Hyvässä+suhteessa+tulee+kuulluksi+ja+nähdyksi,+vaikka+ihan+joka+tuumaa+ei+toiveistaan+saisi+läpi,+silti+jo+se+että+toinen+ymmärtää+on+iso+juttu.
28.02.2022 19:43
Olen+aktiiivinen+vieraileva+kirjoittaja,+olen+ollut+palstalla+ehkä+3kk,+ei+minusta+vielä+aktiivipalstalaista+vielä+saa.+😆
Ja+muistutan,+että+Napakympissä+on+ilmainen+matka+valmiiksi+maksettuna+(kauko-eurooppa-suomi,+omalla+huoneeella+vieläpä)+ja+useat+parit+ovat+tainneet+viettää+lomasta+yhdessä+vain+apu-lehden+jutun+verran.+Isäntä+on+haastattelun+jälkeen+vetänyt+pään+täyteen,+viettänyt+viikon+baarissa+yksi+ja+hädin+tuskin+selvinnyt+paluuöennolle.+Ja+taas+neiti+x+mennyt+omia+menojaan.+Eli+napakymppin+järjestämien+vaatii+jo+lähtökohtaisesti+likviditeeettiä.+Epäilen+ettei+palsta+siihen+kykene.
28.02.2022 16:05
Sinullehan+on+paljon+hyvinvointia+ylläpitäviä+asioita+elämässä:+liikunta,+kaverit+ja+lapset.+Ja+uskoisin,+että+on+hyvä,+että+”vaadit”+itseltäsi+aktiivisuutta+näissä.+Esimerkiksi+ihmissuhteet+on+merkittävä+masennusta+ehkäisevä+asia.+Tanssiharrastus+on+varmasti+siihen+hyvä+lisä!+
Se+mikä+särisi+korvaan+on:”+alkoholia+ei+oteta+peräkkäisinä+päivinä/iltoina”.++Jos+tuo+tarkoittaa,+että+käytät+edes+pieniä+määriä+alkoa+viikossa+useampana+päivänä,+tuohon+kannattaa+kiinnittää+huomiota.+Moni+itselääkitsee+ahdistusta+alkoholilla,+alkoholi+moduloi+(=vahvistavat+välittäjäaineen+vaikutusta)+samaa+reseptoria+mihin+bentsoja+käytetään+(ahdistuslääkkeinä).+Haittapuoli+tuossa+on,+että+kun+alkoholi+loppuu,+on+ahdistus+paljon+suurempi+mitä+alkutilanteessa.+Siis+juominen+on+karhunpalvelus,+joka+huonontaa+elämänlaatuasi+ja+tekee+hallaa+maksalle+ja+mielelle.+Tapaatko+kavereita+kupin+ääressä+vai+otatko+itse+vaikka+saunaoluen?+Jos+olet+masentunut/ahdistunut,+kannattaisi+miettiä+huomisen+jättämistä+minimiin+vain+sosiaalisiin+tilanteisiin+ja+mielummin+vain+kerran-kaksi+kuussa.+Jos+keksit+tilalle+mukavaa+tekemistä,+vaikka+juuri+se+tanssikurssi,+se+luultavasti+parantaa+paljon+elämän+laatuasi.
28.02.2022 08:27
Olen+kyllä+ymmärtänyt+ettei+AV+myöskään+perusta+napakympeistä.+Sitä+paitsi+jos+tästä+seurakunnasta+pitäisi+valita,+niin+monta+on+jota+en+voisi+ajatella+millään+tasolla+valitsevani.+Ei+omat+arvomaailma-+ym.+muut+kriteerit+täyty+millään+tasolla.+AV+kuuluu+kuitenkin+niihin,+jotka+”luokittelen”+täysjärkisiksi.+
Joudun+tuottamaan+pettymyksen.+En+ole+napakymppiin+osallistumassa,+joudutte+etsimään+tilalleni+siihen+suopeammin+suhtautuvan+typyn.+Tämä+kurppa+on+järkkymätön+kannassaan.
27.02.2022 23:45
Virus+ei+ole+sumentanut+elämää.+Hyvin+tämä+on+pärjätty.+
Eka+kevät+oli+haastava,+kun+oli+kolme+lasta+kotona,+silloinen+4v+kärsi,+kun+joutui+olemaan+paljon+omissa+hommissaan+(silloinen+koti+oli+niin+maalla+ettei+ollut+pihalla+kavereita)+ja+isompien+yht’äkkiä+piti+ilman+neuvontaa+ottaa+hallintaan+monta+eri+appiä+eikä+opetusta+ollut+kuin+toisella+10-20min/pv+ja+toisella+tunti,+eikä+omaa+työtilaa+ollut.+Tein+töitä+nojatuolissa.+Kevät+sujui+kuitenkin+alkuhämmennyksen+jälkeen+hyvin+ja+syksyllä+koulu+ja+pvk+jo+pyörivät.+
Lähinnä+korona+on+vaikuttanut+siihen,+että+ystäviä+on+nähnyt+ulkona+kävellessä+tai+puistopicnic+tai+Teams-pikkujouluissa+tai+puhelimessa.+Yhteys+on+säilynyt,+mutta+muuttanut+muotoaan.+Vanhempiakin+olen+nähnyt,+mutta+ulkona+tai+sisällä+maskin+kanssa+syömättä+mitään.+Keikoille+ei+ole+montaa+kertaa+päässyt+ja+Sunrise+Avenuen+jäähyväiskeikka+on+siirtynyt+kahdesti.+
Viime+syksyn+jo+kävin+ohjatussa+harjoittelussa+kerran+viikossa.+Pitää+taas+aktivoitua+uudestaan+ja+ottaa+myös+firman+liikuntaseteleillä+ostettu+punttiskortti+käyttöön,+
Oikeastaan+tässä+kohtaa+elämässä+tuskin+olisin+paljon+enemmän+mennyt,+vaikka+olisi+voinut.++Joskus+tarvitsee+talviunen+kerätäkseen+taas+kevääseen.+Jos+olisin+herännyt+ennen+koronaan,+olisi+voinut+olla+tiukempi+2v.+Nyt+oli+aika+helppo.
27.02.2022 22:56
Kaapissa+on+monta+mekkoa,+mutta+niitä+ei+tule+kovin+usein+käytettyä.+Tunikoita+on+myös+monta+ja+ne+on+ahkerassa+käytössä.+Nuo+tunikat+on+puoleen+reiteen+eli+ne+menee+melkein+mekosta.+
Hameita+käytin+ennen+koronaa+töissä+2-4+krt/vko.+Kotona+ollessa+en+ole+käyttänyt.+Hameet+on+yleensä+polven+yli+ja+joku+on+myös+polven+ali.+Yleensä+tykkään+A-mallista+laskeutuvaa+tai+tyköistuva+tai+tulppaanin+mallinen.+Saa+nähdä+kun+etä+vaihtuu+osatoimistoksi+saa+nähdä+löytyykö+hameet+taas+kaapista.+Ja+osaako+enää+käyttää+lenkkareiden+ja+tennareiden+jälkeen+esim.+saappaita+hameen+kanssa.+😆+Lenkkarit+ja+tiukka+hame+voi+olla+ehkäpä+hieman+vitsikäs+yhdistelmä.
27.02.2022 22:27
Suomi+on+ollut+myös+Ruotsin+vallan+alla.+Antaako+se+syyn+esim+alkaa+hyökkäämään+Ahvenanmaalle+tai+saamelaisten+Lappiin?+
Yleensä+noihin+itsenäisyyspyrkimyksiin+vastataan+maailman+politiikassa+tunnustamalla+valtio+itsenäiseksi+ei+hyökkäämällä+ja+ottamalla+maa-alue+itselleen.
27.02.2022 21:52
😂😂😂
27.02.2022 21:47
En+kyllä+sanonut+”ottavani”+miestä+vaan+sanoin:+”+löydän+kunhan+otan+maltillisen+etsimisen+ensin+asiakseni”.+Eikä+tuo+etsiminenkään+tarkoita+oikeastaan+mitään+muuta+kuin,+että+menee+mukana+tilanteisiin,+jossa+ihmisiä+tapaa+ja+on+avoin+tilanteille+ja+ihmisille.+
Napakymppi+tai+speed+dating+olisi+minulle+yhtä+kammotus+kuin+Tinder.+En+ole+kiinnostunut+pinnasta+enkä+lyhyistä+vitsikkäistä+vastauksista.+
Siksi+olen+jaksanut+tälläkin+palstalla+olla,+koska+välillä+keskustelut+yltää+vähän+pinnan+alle.
27.02.2022 21:45
53 / 89