Palstalla on aika hiljaista

Anonyymi

Ollut viime aikoina. Mikäs niin jännittää ettei enää kirjoitella. Seuraatteko rajan suuntaan että tuleeko sieltä venäläisiä vai niin ette ehdi kirjoitella?

33

581

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niinpä , tähän asti ketjut on sotkettu vuoronperään koronalla, viinalla ja pelimaailmalla. Onko perinteet kokonaan hukattu invaasiota odotettaessa?, kai sitä nyt edes perinteiset propagandat voi huvikseen heittää tähänkin ketjuun 😁

    • Anonyymi

      Ei ole mitään sanottavaa. Tässä on tähän asti eletyn elämäni aikana tullut jo monta kertaa todettua tämä asia, että kun maailmassa alkaa tapahtumaan jotain, niin äänessä ja äänekkäimmät on aina idiooteista idiooteimmat. Näen paremmaksi vaihtoehdoksi olla hiljaa.

      • Anonyymi

        Herolla alkoi Sicario. Hyvä leffa. Katsokaa mieluummin se kuin että pauhaatte jaskaa palstalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Herolla alkoi Sicario. Hyvä leffa. Katsokaa mieluummin se kuin että pauhaatte jaskaa palstalla.

        Ei tässä vielä ole jaskaa jauhettu, mikä on jo sinänsä poikkeus normaaliketjusta täällä 😁


      • Tai sitten sä et itse vaan avaa suuta kun et älyä mitään mistään?


    • Anonyymi

      Sivuthan voidaan lopulta sulkea mikäli ei ole toimittu oikein. Siinä kaikki tältä illalta.

    • Anonyymi

      Mulla ei ole mitään mielihaluja lukea tai kirjoittaa tänne. Elämässä on niin paljon muuta ettei aika ja mielenkiinto yksinkertaisesti riitä.

    • Anonyymi

      Ilmapiiri on palstalla ankea. Samaa sotaa täälläkin kun kaikkialla muuallakin.
      Ei tämä houkuttele.

      Sitten soditaan, kun tarve vaatii, muuten ollaan kuin ellunkanat. Eli palstalla voitaisiin painottaa enemmän viihdearvoja. Ei tällä kuitenkaan ole mitään merkitystä Suomen ulko- tai puolustuspolitiikkaan. Niistä asioista päätetään ja murehditaan muualla.

      -keinovaginamies-

    • Kai täällä on hiljaista, kun sivut toimii, milloin toimii? 🤔

      • Anonyymi

        No mutta kukas siinä🤩!!

        Vastaus aloitukseen: olen palstaillut vähemmän, koska pelko ja ahdistus saastuttaa helposti oman mielialan.

        Itse en missään nimessä usko, että Venäjällä on mitään tarvetta Suomeen koskaan hyökätä, oli Suomi sitten Natojäsen tai ei.

        Kun kriisi alkoi, mainitsin niistä taloudellisista haittapuolista mitä Suomen venäjävastaisuudesta voi seurata ja olin aivan oikeassa.

        Nyt kauppapakotteet Venäjää kohtaan eivät olekkaan tehonneet, vaan muut maat korvaavat länsimaiden paikan Venäjän kauppakumppaneita varsin innokkaasti ja Venäjä, Kiina, Intia ja Brasilia on mainittu ja näistä alueista syntyy tulevaisuuden vahvin kauppaliitto jonka ulkopuolelle jääminen tarkoittaa käytännössä länsimaissa ruoan ja öljyn huomattavaa hinnannousua sekä kauppaliiton maiden ensisijaisuutta monissa luonnonvaroihin liittyvissä asioissa.

        Mitäs minä sanoin. Venäjän tuomitseminen johti diplomaattisuhteuden viilentymiseen johon ei muu auta paitsi hallituksen vaihto ja sitä kyllä suosittelen. Pääsee siinä muutenkin eroon monesta typerästä populistihörhöstä👎


      • Anonyymi kirjoitti:

        No mutta kukas siinä🤩!!

        Vastaus aloitukseen: olen palstaillut vähemmän, koska pelko ja ahdistus saastuttaa helposti oman mielialan.

        Itse en missään nimessä usko, että Venäjällä on mitään tarvetta Suomeen koskaan hyökätä, oli Suomi sitten Natojäsen tai ei.

        Kun kriisi alkoi, mainitsin niistä taloudellisista haittapuolista mitä Suomen venäjävastaisuudesta voi seurata ja olin aivan oikeassa.

        Nyt kauppapakotteet Venäjää kohtaan eivät olekkaan tehonneet, vaan muut maat korvaavat länsimaiden paikan Venäjän kauppakumppaneita varsin innokkaasti ja Venäjä, Kiina, Intia ja Brasilia on mainittu ja näistä alueista syntyy tulevaisuuden vahvin kauppaliitto jonka ulkopuolelle jääminen tarkoittaa käytännössä länsimaissa ruoan ja öljyn huomattavaa hinnannousua sekä kauppaliiton maiden ensisijaisuutta monissa luonnonvaroihin liittyvissä asioissa.

        Mitäs minä sanoin. Venäjän tuomitseminen johti diplomaattisuhteuden viilentymiseen johon ei muu auta paitsi hallituksen vaihto ja sitä kyllä suosittelen. Pääsee siinä muutenkin eroon monesta typerästä populistihörhöstä👎

        No Venäjän pakotteet rupeaa vasta ärsyttämään ja ahdistamaan kansaa siellä, niissä kestää aikansa, kun rupeavat toimimaan.

        Mutta mä oon miettinyt tätä koko hommaa niin, että Venäjä on kuten kuka tahaansa kiusaaja. Ja muu maailma on nyt se, joka puuttuu siihen mitä Venäjä Ukrainassa tekee, mutta ei sotilaallisesti, kuten ei pidäkkään. Vaan tuomitsee kiusaamisen ja osoittaa nurkkaanmenemistä...

        Jahka se Venäjä menee nurkkaan aikanaan, esittää muu maailma ehdot, millä se Vfnäjä voi tulla sieltä nurkasta pois ja tulla muiden seuraan taas...

        Siellä ihan taatusti selitellään vaikka mitä vielä venäläisten toimesta, mutta enää ei auta...venäjän on kärsittävä omien johtajien hölmöilyistä...

        Minä veikkaan, että tästä tulee vielä todella nöyrä Venäjä näkymään... katsos vaan...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No Venäjän pakotteet rupeaa vasta ärsyttämään ja ahdistamaan kansaa siellä, niissä kestää aikansa, kun rupeavat toimimaan.

        Mutta mä oon miettinyt tätä koko hommaa niin, että Venäjä on kuten kuka tahaansa kiusaaja. Ja muu maailma on nyt se, joka puuttuu siihen mitä Venäjä Ukrainassa tekee, mutta ei sotilaallisesti, kuten ei pidäkkään. Vaan tuomitsee kiusaamisen ja osoittaa nurkkaanmenemistä...

        Jahka se Venäjä menee nurkkaan aikanaan, esittää muu maailma ehdot, millä se Vfnäjä voi tulla sieltä nurkasta pois ja tulla muiden seuraan taas...

        Siellä ihan taatusti selitellään vaikka mitä vielä venäläisten toimesta, mutta enää ei auta...venäjän on kärsittävä omien johtajien hölmöilyistä...

        Minä veikkaan, että tästä tulee vielä todella nöyrä Venäjä näkymään... katsos vaan...

        Heh heh. Nämä valtavirtamedian narratiivia seurailevat ennustukset ovat samaa moskaa kuin "kuollaan kaikki korinaan" ja "only 2 weeks to flatten the curve".

        On niitä muitakin ennustuksia.
        Sekä Baba Vanga että Edgar Caycey ennusti Venäjän nousevan suureksi moraaliseksi voittajaksi maailmassa. Hyvien puolella. Eurooppa raunioina, mutta Vladimirin kunnia jää ja niin edelleen.

        Johan Raamattukin ennusti että abouttirallaa nää kansat kutsutaan taistelemaan pahaa babyloniaa vastaan : armenia, iran, venäjä. Jännästi jo nyt liitossa keskenään. Babylonia ei tarvitse arvailla. Se on tämä moraalin irvikuva suurvalta vastapuolella, jonka mielestä lapsille on ok opettaa että mies voi synnyttää ja tyttö voi olla poika.

        Täysin samaa mieltä pakotteista edellisen kanssa. Pelkkää aivotonta omiin muroihin kusemista. Ei mitään vaikutusta sotaan mutta oma talous kyllä saadaan kuralle. Huhhei.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Heh heh. Nämä valtavirtamedian narratiivia seurailevat ennustukset ovat samaa moskaa kuin "kuollaan kaikki korinaan" ja "only 2 weeks to flatten the curve".

        On niitä muitakin ennustuksia.
        Sekä Baba Vanga että Edgar Caycey ennusti Venäjän nousevan suureksi moraaliseksi voittajaksi maailmassa. Hyvien puolella. Eurooppa raunioina, mutta Vladimirin kunnia jää ja niin edelleen.

        Johan Raamattukin ennusti että abouttirallaa nää kansat kutsutaan taistelemaan pahaa babyloniaa vastaan : armenia, iran, venäjä. Jännästi jo nyt liitossa keskenään. Babylonia ei tarvitse arvailla. Se on tämä moraalin irvikuva suurvalta vastapuolella, jonka mielestä lapsille on ok opettaa että mies voi synnyttää ja tyttö voi olla poika.

        Täysin samaa mieltä pakotteista edellisen kanssa. Pelkkää aivotonta omiin muroihin kusemista. Ei mitään vaikutusta sotaan mutta oma talous kyllä saadaan kuralle. Huhhei.

        No vähempi muut kärsii, kun Ukraina ja Venäjä..

        Tämä ns. "länsimainen" tapa elää mahdollisimman oikein, edellyttää oikeastaan sen, ettei sotia lopeteta sotimalla. Ja nää muut toimet on vaan sitten hitaita ja näyttävät onnistumisensa pitkän ajan päästä.

        Samahan se on normaali kiusaamisessakin, annappa luunappi, niin loppuu, mutta lietsoo vaan vihaa toisella tavoin... ulkopuolelle jättäminen ja eristäminen toisista taas abtaa aikaa miettiäkin, että mitä tuli tehtyä ja miten siitä tilanteesta voi päästä pois.

        Ja kyllä mä luulen, että Venäjällä jo mietitään sitä, että mitenkä tästä päästään takaisin kuvioihin, kunhan mielettömyys loppuu...tosin ei ehkä Putin, kun se miettii varmaan, että kukahan hänet pelastaisi, kun sota loppuu...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No Venäjän pakotteet rupeaa vasta ärsyttämään ja ahdistamaan kansaa siellä, niissä kestää aikansa, kun rupeavat toimimaan.

        Mutta mä oon miettinyt tätä koko hommaa niin, että Venäjä on kuten kuka tahaansa kiusaaja. Ja muu maailma on nyt se, joka puuttuu siihen mitä Venäjä Ukrainassa tekee, mutta ei sotilaallisesti, kuten ei pidäkkään. Vaan tuomitsee kiusaamisen ja osoittaa nurkkaanmenemistä...

        Jahka se Venäjä menee nurkkaan aikanaan, esittää muu maailma ehdot, millä se Vfnäjä voi tulla sieltä nurkasta pois ja tulla muiden seuraan taas...

        Siellä ihan taatusti selitellään vaikka mitä vielä venäläisten toimesta, mutta enää ei auta...venäjän on kärsittävä omien johtajien hölmöilyistä...

        Minä veikkaan, että tästä tulee vielä todella nöyrä Venäjä näkymään... katsos vaan...

        No nyt oli uutinen, jossa Putin vakuutti, että Suomi on turvassa.

        En nyt jaksa asiasta jauhaa sen enempää, kun kerran suomi24 ylläpitokin on sitä mieltä, että vain oikeat mielipiteet ovat sallittuja.

        Se siitä sitten. Todennäköisesti käy myös niin, että Putinkin vähän rauhoittuu.

        Kiva että palasit nikillä, nyt minäkin taas voin tunnistaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh heh. Nämä valtavirtamedian narratiivia seurailevat ennustukset ovat samaa moskaa kuin "kuollaan kaikki korinaan" ja "only 2 weeks to flatten the curve".

        On niitä muitakin ennustuksia.
        Sekä Baba Vanga että Edgar Caycey ennusti Venäjän nousevan suureksi moraaliseksi voittajaksi maailmassa. Hyvien puolella. Eurooppa raunioina, mutta Vladimirin kunnia jää ja niin edelleen.

        Johan Raamattukin ennusti että abouttirallaa nää kansat kutsutaan taistelemaan pahaa babyloniaa vastaan : armenia, iran, venäjä. Jännästi jo nyt liitossa keskenään. Babylonia ei tarvitse arvailla. Se on tämä moraalin irvikuva suurvalta vastapuolella, jonka mielestä lapsille on ok opettaa että mies voi synnyttää ja tyttö voi olla poika.

        Täysin samaa mieltä pakotteista edellisen kanssa. Pelkkää aivotonta omiin muroihin kusemista. Ei mitään vaikutusta sotaan mutta oma talous kyllä saadaan kuralle. Huhhei.

        Sannan hallituksella ei ole ihan noi taloushommat kurissa. Näkee, että eletään kun viimeistä päivää Suomen talouden suhteen.

        Taitaa olla lama edessä.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No vähempi muut kärsii, kun Ukraina ja Venäjä..

        Tämä ns. "länsimainen" tapa elää mahdollisimman oikein, edellyttää oikeastaan sen, ettei sotia lopeteta sotimalla. Ja nää muut toimet on vaan sitten hitaita ja näyttävät onnistumisensa pitkän ajan päästä.

        Samahan se on normaali kiusaamisessakin, annappa luunappi, niin loppuu, mutta lietsoo vaan vihaa toisella tavoin... ulkopuolelle jättäminen ja eristäminen toisista taas abtaa aikaa miettiäkin, että mitä tuli tehtyä ja miten siitä tilanteesta voi päästä pois.

        Ja kyllä mä luulen, että Venäjällä jo mietitään sitä, että mitenkä tästä päästään takaisin kuvioihin, kunhan mielettömyys loppuu...tosin ei ehkä Putin, kun se miettii varmaan, että kukahan hänet pelastaisi, kun sota loppuu...

        Ei olisi sitten pitänyt niitä pyssyjä lähettää sitä yhtäkään kappaletta, vaan pysyä niissä talouspakotteissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No nyt oli uutinen, jossa Putin vakuutti, että Suomi on turvassa.

        En nyt jaksa asiasta jauhaa sen enempää, kun kerran suomi24 ylläpitokin on sitä mieltä, että vain oikeat mielipiteet ovat sallittuja.

        Se siitä sitten. Todennäköisesti käy myös niin, että Putinkin vähän rauhoittuu.

        Kiva että palasit nikillä, nyt minäkin taas voin tunnistaa!

        No hyvä, että jotain hyvääkin. 😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei olisi sitten pitänyt niitä pyssyjä lähettää sitä yhtäkään kappaletta, vaan pysyä niissä talouspakotteissa.

        No prlkät pyssyt ei vielä ole sotimista...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No prlkät pyssyt ei vielä ole sotimista...

        Nyt saadaan sitten ukrainalaisia pakolaisia.

        Onkohan ne nyt sitten mitä sorttia?

        Bussikuskeissa on täälä paljon itäeurooppalaisia vanhempia miehiä. Hiljasia ja vakavia ja vähän uneliaan näkösiä, mut kyllä kajahtaa, jos joku kehtaa kiilata tai muuta negaa. Silleen yllättäen..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt saadaan sitten ukrainalaisia pakolaisia.

        Onkohan ne nyt sitten mitä sorttia?

        Bussikuskeissa on täälä paljon itäeurooppalaisia vanhempia miehiä. Hiljasia ja vakavia ja vähän uneliaan näkösiä, mut kyllä kajahtaa, jos joku kehtaa kiilata tai muuta negaa. Silleen yllättäen..

        No veikkaan, että ihan kohteliasta porukkaa ja työteliästä...


    • Onneksi nyt ei kuitenkaan enää kauheasti puhuta koronasta. Tosin liika puhuminen Venäjän ja Ukrainan tilanteestakin ei ole hyväksi, ihan jo mielenterveyden kannalta kannattaisi välillä keskustella ihan jostain muusta, vaikka sitten elokuvista, musiikista, ruuanlaitosta tai jostain muusta mikä saa edes hetkeksi unohtamaan negatiiviset uutiset.

      Ei sitä jatkuvasti tartte olla täällä Kaksnelosessa pyörimässä ja kommentoimassa eikä aina ees jaksa.

    • Palstalle tuleminen on kuin lähtisi kaljalle jonkun ahdistuneen porukan kanssa. Ei siitä hyvää seuraa.

      • Anonyymi

        No joo. Mut pystyykö nämä ympäristön tapahtumat unohtamaan? Yksi etsii munasoluilleen siittäjää ja toinen kauhistelee naapurin tapahtumia. Aika sekaisin tästä kaikesta on, sorry vaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No joo. Mut pystyykö nämä ympäristön tapahtumat unohtamaan? Yksi etsii munasoluilleen siittäjää ja toinen kauhistelee naapurin tapahtumia. Aika sekaisin tästä kaikesta on, sorry vaan.

        Ahdistuksen purkaminen palstalla on terapeuttista, enkä suinkaan halua sitä ihmisiltä kieltää.
        Nyt pitää punnita omia puheita, että kannattaako tässä maailmanlopun tunnelmassa heittää kevyttä huumoria tai edes mustaa huumoria. Pahimmillaan saatan herättää aggressioita.


      • Carl-Gustaf kirjoitti:

        Ahdistuksen purkaminen palstalla on terapeuttista, enkä suinkaan halua sitä ihmisiltä kieltää.
        Nyt pitää punnita omia puheita, että kannattaako tässä maailmanlopun tunnelmassa heittää kevyttä huumoria tai edes mustaa huumoria. Pahimmillaan saatan herättää aggressioita.

        Juuri vaikeina aikoina huumori on kultaakin kalliimpaa. Auttaa jaksamaan. Tosin kaikki ei sitä ymmärrä, lienevät tosikkoja ja turhan tarkkoja muutoinkin.


    • Anonyymi

      Keskitymme. Ole hiljaa.

    • Anonyymi

      Toisella silmällä pitää katsoa hiihtolatua ja toisella on vahdittava Putinia, niin mihin väliin siinä palstan pistää häh?

    • Anonyymi

      Kaikki odottaa milloin eka pommi jysähtää tontille.

    • Anonyymi

      Luuserit jakamaton köyhyys aivo ongelmat mielen laatu

    • Tehtäskö sodan jälkeen vauva. Siis tienkin vaan sitten jos selviän hengissä. Ois täydellinen loppuelämä.

    • Anonyymi

      Kirjoitan uudelleen, että lähes kaikki viestit poistetaan. Mitähän "sääntöä" tämäkin viesti rikkoo??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

    • Aika vähän palstalla ollut mielenkiintoisia ja itseäni kiinnostavia aiheita. Ja ehkä parin päivän tauko pitänee olla silloin tällöin. Mitäpä sitä pakolla...

      • Samaa mieltä. Kun ei juurikaan ollut keskustelunavauksia, johon kokisi haluavansa ottaa osaa, palsta jää lyhyeen vilaukseen ja nopeaan ohittamiseen.

        Tietysti voisin itse tehdä aloituksen, josta olisi sanottavaa, mutta olen jo monta tehnyt eikä tällä hetkellä ole mitään avoimia ajatuksia sydämen päällä. Siis en koe tarvetta keksiä keskusteltavaa itse. Toisaalta on parempi keskittyä oikeaan elämään, eli palstan vähentäminen ei ole välttämättä ollenkaan paha asia.

        Ukrainakeskustelu on polarisoitunutta, ettei siihen osallistuminen kiinnosta. On Venäjää ihannoivat trollit, joiden mielestä Putin vain tekee hyvää Ukrainassa ja kaikki ymmärtävät suurta jumalaa väärin. Ja sitten on normaalit ihmiset, joka näkee asian kuten muu maailma. Keskustelu on tyhjän kanssa kuin yrittää selittää rokotuksia pelkäävälle, ettei rokotteesta saa mikrosirua tai rokote vähentää tartuntoja, vaikka se ei kokonaan tartuttamista estä tai miksi rokotteiden tehossa pitää katsoa tehoa ikäryhmä kohtaisesti normalisoimalla data 100 000 hlö kohden. Keskustelu henkilöiden kanssa, jolla ymmärrys on vajaata ja jotka toistaa vain omaa mantransa edes keskustelematta, on turhauttavaa.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      158
      2569
    2. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      135
      1966
    3. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      106
      1815
    4. Mikä on hän on ammatiltaan?

      Vai tiedätkö mitä kaivattusi tekee työkseen?
      Ikävä
      73
      1480
    5. Mitä ajattelit silloin kun

      Löysit hänet?
      Ikävä
      78
      1414
    6. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      24
      1392
    7. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      227
      1100
    8. Miksi homous puhuttaa konservatiiveja vuodesta toiseen?

      Kysymykseen on vastattukin Kansanlähetyksen osalta: "Miksi sukupuoleen ja seksuaalisuuteen liittyvät asiat ovat konserv
      Luterilaisuus
      222
      906
    9. Uskotko että kohdataan vielä?

      Kysymys otsikossa, aloitukseen ei muuta lisättävää.
      Ikävä
      60
      906
    10. Oletko tutustunut muihin

      Samalla tavalla kuin häneen?
      Ikävä
      73
      900
    Aihe