vuodesta nyt?
Alle neljäsosa kulunut, täysi fiasko päällä. Miltä tuntuvat nyt viimeisimmät viruksen sumentamat pari vuotta?
Mitä ajattelet kuluvasta
14
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Virus ja rajoitukset ym. eivät elämääni ole hetkauttaneet.
Olen saanut kolme rokotusta, olen pysynyt terveenä ja samoin läheiseni jotka ovat myös rokotettu.
Olen työskennellyt kotoa käsin heti epidemian alettua ja olen tyytyväinen. Ei aikaista nousua aamulla ajamaan ruuhkaan työpaikalle. Työskentelemme samassa kontttorissa mieheni kanssa hieman eri tehtävissä ja mukavasti kotona teemme hommia.
Työmatkat on jääneet, mutta kokoukset ja palaverit sujuu mutkattomasti netin kautta. Saa rauhassa aloittaa työt vaikka aamutakissa paitsi jos heti aamusta on kokouksia. Työt alkaa puoli 9 joten aamulla saa rauhassa heräillä. Mikäs on ollut ollessa.
Emme asu Suomessa, en tiedä minkälaiset rajoitukset ym. siellä on. Minulla ei ole läheistä perhettä Suomessa joten matkustusrajoitukset ei ole haitanneet.
Me emme kaipaa kapakoita koska niissä emme käy. Ystäviä tavataan mutta ei isoissa porukoissa.
Mieheni äiti sai tartunnan työpaikaltaan mutta tauti jäi lieväksi. Ehti altistaa meidätkin ja olimme karanteenissa, kukaan ei kuitenkaan sairastunut perheestä, emme mekään.
Elämä on sujunut mukavasti ilman isompaa stressiä. Mkäs tässä on ollut eläessä ja ollessa.
Tämä Ukrainan tilanne nyt sitten on todella p-ska. Sitä tulee seurattua tiiviisti ja toivotaan että putputin saadaan vaiennettua tavalla tai toisella. Olisi saanut jäädä tapahtumatta. Tämä enenmmän hetkauttaa kuin korona koskaan. - Anonyymi
Ei ole vuosi hyvin alkanut.
Jotkut vertasivat pandemiaa sotaan pari vuotta sitten. He eivät tienneet mitä on sota.
- Sheena - Anonyymi
No jos kukaan ei ole lähipiirissä kuollut tai sairastunut vakavasti ei kyllä pitäisi olla mitään valittamista, hieman suhteellisuudentajua tämän koronan suhteen luulisi nyt jo tuon itänaapurin tilanteenkin tuoneen.
- Anonyymi
Paljon elämää ja erilaisia tilanteita nähneenä olen sopeutuvainen, jopa koronan tuottamaan poikkeustilaan.
Elämä alkaa nyt harrastuksellisesti uudestaan ja poistin itseltäni rajoitukset.
Kävin ensimmäistä kertaa kuntosalilla ja sen jälkeen luistelin tytön kanssa 2,5 kilometriä harjoitteen verryttelyksi.
Mahtava olo, alkaa taas kehon kasvun aika rasvan polttoineen.
On tätä jo kauan kaivannutkin, eikä pidä enää koronaa esteenä omille harrastuksille.
Uskon tämän vuoden olevan edellistä parempi monelle ihmiselle. Tuo sota tuottaa paikallisesti kärsimyksiä ja globaalisesti taloudellisia menetyksiä. Ollaan nyt pirteinä jos tuo korona hellittäisi ja ihmiset pääsisivät taas huolettomammin liikkumaan ja harrastamaan ja tekemään mitä haluavat.
AV - Anonyymi
Tästä päästään vaan enää ylöspäin. Kunhan nyt ei ihan taivaan tuuliin asti.
- Anonyymi
No ei mitään priimaa toistaiseksi
- Anonyymi
Huikea 20-luku. Ja mä kun pelkäsin että elämä olis ollu tasaisen tylsää näin keski-iässä. Nyt jännitetään jo isointa sienipilveä. Siinä jää ilmastonmuutokset kuulkaa näpertelyksi. Kaikki tulevaisuuden synkimmätt skenaariot tuntuvat toteutuvan, kuun leffassa.
- Anonyymi
Kyllähän tässä käänteitä on ollut. Elokuvaohjaajat jäävät työttömiksi kun maailma on areena.
Virus ei ole sumentanut elämää. Hyvin tämä on pärjätty.
Eka kevät oli haastava, kun oli kolme lasta kotona, silloinen 4v kärsi, kun joutui olemaan paljon omissa hommissaan (silloinen koti oli niin maalla ettei ollut pihalla kavereita) ja isompien yht’äkkiä piti ilman neuvontaa ottaa hallintaan monta eri appiä eikä opetusta ollut kuin toisella 10-20min/pv ja toisella tunti, eikä omaa työtilaa ollut. Tein töitä nojatuolissa. Kevät sujui kuitenkin alkuhämmennyksen jälkeen hyvin ja syksyllä koulu ja pvk jo pyörivät.
Lähinnä korona on vaikuttanut siihen, että ystäviä on nähnyt ulkona kävellessä tai puistopicnic tai Teams-pikkujouluissa tai puhelimessa. Yhteys on säilynyt, mutta muuttanut muotoaan. Vanhempiakin olen nähnyt, mutta ulkona tai sisällä maskin kanssa syömättä mitään. Keikoille ei ole montaa kertaa päässyt ja Sunrise Avenuen jäähyväiskeikka on siirtynyt kahdesti.
Viime syksyn jo kävin ohjatussa harjoittelussa kerran viikossa. Pitää taas aktivoitua uudestaan ja ottaa myös firman liikuntaseteleillä ostettu punttiskortti käyttöön,
Oikeastaan tässä kohtaa elämässä tuskin olisin paljon enemmän mennyt, vaikka olisi voinut. Joskus tarvitsee talviunen kerätäkseen taas kevääseen. Jos olisin herännyt ennen koronaan, olisi voinut olla tiukempi 2v. Nyt oli aika helppo.- Anonyymi
No siis kyllähän tässä on permanentti suoristunut.
- Anonyymi
Take a ride with a life not in Linnanmäki. Vähän sitä teemaa?
- Anonyymi
Sitä että jokin mättää. Ukrainasta tuli samat tuntemukset, kuin toisesta Irakin sodasta siinä, että tuolla muka ilmoitettiin olevan joukkotuhoaseita. En uskonut siihen uutiseen silloin hetkeäkään, tuli vain yxkax niin sopivasti se "paljastus" jajaja.... mutta tämä tuli vain sileän sujuvasti koronajankutuksen perään. 1994, "tarvitaan vain oikeanlainen kriisi ja kansakunnat ovat valmiita hyväksymään uuden maailmanjärjestyksen". Kuvittele olevasi talousmaailman todellinen vaikuttaja ja huomaat tarvitsevasi kriisin. Minkälainen henkilö(taho) tarvitsee sitä, kaipaa? - cu-
- Anonyymi
Aekamoesta nimismiehen kiharroo ollunna.
- Anonyymi
Tosi hyvältä. Kuulun niihin joille muutos on hyvästä :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231732
NO NIIN !!!
Totuus Ukrainan sodan todellisista ja oikeista juurisyistä alkaa nyt näköjään paljastua lopultakin. https://www.youtube6811644Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881467Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1651343Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1231298Trumpin hallinto hiljentää mediaa USA:ssa
Tuo paskahallinto on sananvapauden vihollinen, vaikka Vancen idiootilla oli otsaa syyttää eurooppalaisia sananvapauden p3221294- 431258
- 251195
- 671155
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.611142