Vapaa kuvaus

Keski-ikäinen keskustelija ja sinkkuäiti Länsi-Uudeltamaalta.

Aloituksia

18

Kommenttia

1763

1. Myös+pitäisin+mielessä,+että+ilman+niitä+veronmaksajia+ei+ole+kelan+rahoja.+Myös+köyhät+kurjistuu.+Se+usein+vihervasemmiston+äärikannattajalta+tahtoo+unohtua.
  2. Ei+haaveissa+ole+kyse+siitä,+että+seinät+kaatuu.+Ystävät+ja+lapsuuden+perhe+on+ja+pysyy,+vaikka+on+korona.+Ehkä+nyt+menee+useammin+kävelylle+tai+kesällä+puisto+picnic,+kun+ennen+olisi+tehty+muuta+sisätiloissa.+Eikä+korona+ole+syy+ottaa+puolisoa,+ketä+vaan.+Jos+kulissin+tai+kaveriparisuhtewn+olisi+halunnut+pitää,+en+ainakaan+itse+kirjoittaisin+sinkut-palstalla.+Ihmisiä+on+erilaisia.+Toiselle+live-musiikki+ja+taide+tuottaa+hyvän+fiiliksen+ja+toista+ei+voisi+vähempää+kiinnostaa+lähteä+neljän+seinän+sisältä+koskaan+ulos.+Toiset+nauttii+maailman+parantamisesta+hyvän+ystävän+kanssa+ja+toinen+taas+ei+tarvitse+kuin+hyvän+päivän+juttuja.+Miksi+minun+pitäisi+elää+kuten+sinä+elät+tai+toisinpäin?+Se,+että+meitä+mahtuu+tusina+erilaista+kymmeneen+on+rikkaus!+Parisuhteessa+liian+suuri+ero+ei+toimi,+mutta+jokaisen+pitäisi+saada+olla+oma+itsensä+ja+elää+niin+kuin+itse+haluaa.Live-keikka+ei+ole+niin+tärkeä,+että+ottaisin+riskejä+oman+tai+läheisten+terveyden+suhteen.+Silti,+kun+tartunnan+tippuu+ja+tilanne+helpottaa+(edes+väliaikaisesti)+meinaan+mennä+keikalle+ja+samalla+tukea+vaikeassa+tilanteessa+olevaa+alaa.+Ihan+samalla+lailla+vaikka+basistilla+on+todennäköisesti+perhe+elätettävänä+kuin+meillä+muillakin.+Se+mitä+koronan+kanssa+käy+ei+tiedä+kukaan.+Jos+katsoo+miten+virukset+aiemmin+on+käyttäytynyt,+ennuste+arvo+on,+että+tilanne+laantuu+ja+ehkä+vielä+tauon+jälkeen+pulpahtaa+pintaan+(vähemmän+tappavana).+Yleensä+liian+tappava+virus+jää+paikalliseksi,+esim.+Ebola,+koska+liian+sairaat+ja+nopeasti+kuolevat+eivät+tartuta+samalla+lailla+kuin+”terveenä”+ympäriinsä+pörräävät+sairaat,+Se,+että+mahdollisimman+moni+3.rokotetuista++sairastuu+nyt+luultavasti+auttaa+myöhemmin.+Omassa+ympäristössä+30-40v+rokotetut+ovat+keskimäärin+selvinnyt+vain+flunssalla+ja+päänsäryllä,+mutta+yli+45v+on+useampi+kovemman+taudin+kohdannut.+Ennen+rokotuksia+sairastuneet,+ne+ketä+tiedän,+ovat+olleet+”kuoleman+kielissä”+viikkoja.+Oma+tuttavapiiri+ei+riitä+tilastolliseksi+totuudeksi,+mutta+sen+on+ainakin+nähnyt+että+joka+puolella+on+nyt+paljon+tartuntaa.
  3. Ei+luottamuksen+kanssa+ole+ollut+koskaan+ollut+ongelmia.+Paitsi+tietysti+yhdessä+pitkässä+suhteessa,+joka+päätyi+ex:n+maanisuuden+johdosta+itäeurooppalaiseen+haaremiin.+Sillonkin+tiesin+ihan+tarkkaan,+että+mitä+työreissut+(ihan+loppuvaihe)+on,+annoin+miten+itse+valita+mitä+tekee+ja+tiesin,+että+ei+osaa+eikä+pysty+valhetta+ylläpitämään.+Ja+niihän+siinä+kävi.+Puhui+itsensä+pahasti+pussiin,+kun+ei+muistanut+mitä+oli+edellisellä+viikolla+sanonut.+Tiesin+koko+ajan,+että+sairaus+vie+miestä,+eikä+syy+ole+minun.+Itse+tein+hoidon+suhteen+mitä+voin+(autoin+terapeuttien+soittelussa+ja+selvitin+miten+pitää+toimia+ja+täytin+lomakkeita+-+ei+ole+ihan+helppo+päästä+hoitoon),+mutta+kun+sairas+ei+halua+syödä+lääkkeitään+eikä+koe+haluavansa+parantua,+asialle+vaan+voi+mitään+(pakkohoidon+kriteerit+ei+olisi+vielä+täyttynyt).+Kun+siinä+vaiheessa+oli+kaksi+alle+3v+ja+pienempi+vielä+tisseissä+kiinni,+on+vain+pakko+priorisoida+lasten+elämä.+Kaikista+hulluinta+on+kun+löysin++-+vertailun+auton+etupenkiltä.+Minä+ja+3+haaremin+jäsentä.+Kaikilla+++seksi,+🤭+minulla+lisäksi+merkitty++fiksu++lapset++rakastaa+oikeasti++raha+-vanha+(silloin+en+ollut+vanha+😂).+Tuo+yksi+rakastaa+oikeasti+oli+ainoa+tunnesana+koko+paperissa….+Ero+oli+hyvin+iso+helpostus.+Jos+ei+voi+luottaa,+ei+suhteeseen+kannata+lähteä.+Ei+suhde+ole+itse+tarkoitus.+Jos+jompi+kumpi+ei+halua+olla+yhdessä,+ei+suhteella+ole+pohjaa+mille+rakentaa,+ja+silloin+ei+kannata+valita+kevyttä+tapailua+enempää+tai+jättää+suosiolla+väliin.+Jos+suhteeseen+aletaan,+sitten+edellytän+uskollisuutta+ja+sitoudun+samaan+itse+oli+suhde+julkinen+tai+lapsilta+piilossa.+Jos+taas+suhteessa+sovitaan+FWB-järjestelystä,+sitten+kumpikin+on+täysin+vapaa+tekemään+ihan+mitä+haluaa.+Ei+silloin+voi+olettaa+varaamista,+sitoutumista+eikä+suhteen+priorisoimista+muiden+tärkeiden+asioiden+rinnalle.+Suhde+ei+ole+itsetarkoitus,+eikä+toista+voi+omistaa.