Rikas vai rahaton

Anonyymi

Mikä on sun viikko budjetti?

14

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ainakin 5€! Katsos, sitä ei olla köyhiä, ainoastaan hieman vammainen.

• Anonyymi

Budjetti on Andy

• Rahaton. Viikkobudjetti on se mitä tilistä käteen jää jaettuna neljälle viikolle. Ei ole hääppöinen summa.

• Anonyymi

En mä ole oikein koskaan laskenu. Mitä kaikkea siihen pitäis laskea mukaan? Jos nyt vaikka johonkin 100-300€ väliin.

• Anonyymi

Ei ole varsinaista budjettia. Ruokaan ei saa mennä yli kuukaudessa yli 400 euroa.

• Anonyymi

Miksi normi pääministerin palkka pitäisi olla verotettuna noin 25EUR vuodessa?

Kuka valehtelee, syökö pääministeri liian paljon juustoa vai mikä mättää miksi jo pääministeri ei maksa velkojaan Suomen Valtiole ;D

• Anonyymi

Mitä helvettiä se sulle kuuluu? Valkkaatko tuttus tilinauhan perusteella? V.un köyhää.

Mulla on varaa valita kaverini muitten asioiden kun rahan takia. Ja voin kertoa, ettei mun sisäpiiriin ihan jokaisella ole asiaa. Tippuu dorkat kyydistä heti kun apinasuodatin napsahtaa päälle.

Sit mulla on semmonen ilmanputsari, joka alkaa käymään isolla teholla ja vilkuttaan oranssia valoa ihan hysteerisenä, jos pienikin tuhnu pääsee peiton alla. Niin että parisuhdeasioissakin on korkeat kriteerit ja jos tuoksuu huuhteluaineelta, nii ei tarvi haista rahalta;))=

• Anonyymi

Yhden hengen talous pärjää hyvin 50 eurolla/vko. Sis. ruokaostokset. Petyin Akin brassailuun. Paistoi vähän ylimielisyys puheista läpi.

• Ap tästä sinun aloituksestasi puuttuu skaalaus (mihin normalisoidaan)? Mikä on rikas ja mikä on köyhä? Jos kysyy asiaa venäläisestä 30v, joka asuu yksiössä vanhempien kansaa, keskituloiselta suomalaiselta, pitkäaikaistyöttömälyä tai Westendin rannassa rantatonteilla lapsuutensa asuneelta voi toiselle olla 150e/vko normi ja toiselle 1500e/vko.

Mikä on paljon? Mikä on vähän? Mikä on rikkaan viikkobudjetti ja mikä on paljon omaisuutta? En nyt muista oliko suomalainen mediaanipalkka 2900e/kk (puolet saa enemmän ja puolet vähemmän) tieto löytyisi kyllä Tilastokeskuksesta helposti, mutta en jaksa hakea. Suomessa palkkaerot on aina pieniä, vaikka 10% isopalkkaisimpaan ei vaadita kovin tähtitieteellisiä tuloja (vaikka palkka on ihan hyvä) ja verottaja tasaa erot tehokkaasti. Jos palkka nousee/laskee tonnilla käteen jää 250-400e/kk enemmän/vähemmän.

• Anonyymi

Ei ole budjettia. Se menee mitä menee.

• Anonyymi

40-50 euron ruoka budjetti minulla viikossa.

• Anonyymi

Varmaan 500€, koska joka kuukausi tuppaa menemään kaksi tonnia.

• Anonyymi

Ruokaan viikossa menee 100-150 euroa. Muihin juttuihin 200 euroa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      76
      3432
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      30
      2071
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1939
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      19
      1500
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1411
    6. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      26
      1348
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1316
    8. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      67
      1267
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1207
    10. Kerro nainen

Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.
      Ikävä
      53
      1035
    Aihe