Vapaa kuvaus

Aloituksia

101

Kommenttia

2754

1. Ateistien jouluruoat

Avaan keskustelun, jonka ei pitäisi lietsoa vihaa ja vastakkainasettelua. Vaikka ateismi ei ole muuta kuin jumaluskon pu
    Ateismi
    37
    74
  2. Moraali ei vaadi uskontoa

Viimeaikaiset tapahtumat Ukrainassa ovat osoittaneet, ettei moraali tarvitse lähtökohdakseen uskontoa. Koko maailma on y
    Ateismi
    37
    74
  3. Belgorodissa avattu tuli omia vastaan

Kaksi Ryssän armeijan sotilasta (tadzikkeja) avasi tulen omaa yksikköään vastaan Belgorodissa. 11 kuollut ja 15 haavoitt
    Maailman menoa
    0
    73
  4. Tulihelvetti saattaa odottaa uskovaisia

Paavali kertoo Roomalaiskirjeessä, että Jumala armahtaa kenet tahtoo eikä ihmisen tahdolla ja teoilla ole mitään merkity
    Ateismi
    29
    73
  5. Luomislabran kemianopetuksesta

Esimerkki luomislabran kemiantehtävästä: ”Kolme pulloa, jotka kuvasivat ihmistä, käärmettä ja Jeesusta. Ensimmäisessä p
    Ateismi
    6
    70
  6. Kristinuskon valikoiva ihmisoikeuskäsitys

Ville Similä kirjoittaa osuvasti kristinuskon valikoivasta ihmisoikeuskäsityksestä, aivan kuten minäkin olen poleemisest
    Ateismi
    4
    69
  7. Oikeasta uskosta

Usko on luottamusta tai varmuutta henkilöön, asiaan tai konseptiin. Uskonnossa se on uskoa (eli varmuutta, luottamusta)
    Ateismi
    11
    69
  8. Kristillinen moraali

-Hei Pikku-Petteri, minä olen Jeesus ja sinä pääsit taivaaseen minun luo. -Mu-mutta Jeesus, miksi tuo paha setäkin on t
    Ateismi
    1
    64
  9. Isämme, Kuninkaamme

Olen piinkova juutalainen ateisti, mutta minua koskettaa rukous Avinu Malkeinu, jonka Barbra Streisand purkaa ihmisyydes
    Ateismi
    1
    63
  10. Kuinka moni metsästää?

Tein tänään päivälliseksi hirven ulkofileetä korvasienikastikkeessa ja hanhenrasvassa paistettujen uuniperunoiden kera.
    Ateismi
    23
    61
  11. Miksi en usko Jumalaan: Vuohipaimenet sepittivät Raamatun

Professori Molly Zahnin kirja Juutalaisuuden uudelleenkirjoituksen lajityypeistä paljastaa sen, ettei Raamattu ole suink
    Ateismi
    33
    58
  12. Miten Raamatun ajan ihmiset suhtautuivat lapsiin?

Uskovaiset usein puolustavat syntymättömän lapsen oikeuksia vastustamalla aborttia, joka perustuisi muka aborttiin. Väit
    Ateismi
    5
    57
  13. Ylivertaisuusvinoumaa vai mielisairautta

Uskovaiset heiluttelevat säännöllisesti käsiään palstalla ja lupailevat ateisteille varmoja taivaspaikkoja, jos uskoo he
    Ateismi
    14
    56
  14. Jos tämän maailman hallitsijoilla olisi ollut viisautta, maailma olisi jäänyt pelastumatta

Paavali, ja laajemmin ottaen kristityt yleensäkään eivät ole mitään penaalin terävimpiä kyniä ja logiikan mestareita. En
    Uskonnot ja uskomukset
    24
    51
  15. Sanojen etymologiaa

Miksi englannin kielessä rukoilla 'pray' ja saalistaa 'prey' ovat niin lähellä tosiaan? Prey -termiä käytetään varsinkin
    Ateismi
    3
    50
  16. Kristillinen moraali

-Hei Pikku-Petteri, minä olen Jeesus ja sinä pääsit taivaaseen minun luo. -Mu-mutta Jeesus, miksi tuo paha setäkin on t
    Ateismi
    37
    47
  17. Nuorten huoltajien taholta kohtaama henkinen väkivalta on kasvussa

Nuorten huoltajien taholta kohtaama henkinen väkivalta on kasvussa erityisesti nuorten tyttöjen osalta ja erityisesti Po
    Ateismi
    8
    46
  18. Ketkä tiedemiehet ovat murentaneet eniten Raamatun auktoriteettia?

Minua ihmetyttää se, että uskonnon hyökkäykset ovat rajuimpia evoluutioteoriaa, Darwinia ja sen muita tutkijoita vastaan
    Ateismi
    60
    45
  19. Onko oranki ja simpanssi viisaampi kuin Jumala?

Vanhan Testamentin uskossa ei ollut kuoleman jälkeistä elämää vaan Jumala palkitsi tahtonsa noudattamisesta rikkauksilla
    Ateismi
    3
    45
  20. Miksi olen positiivinen ateisti

istaan tähän muutamia syitä sille, miksi pidän positiivista ateismia oikeana johtopäätöksenä: 1. Miljardien ihmisten tu
    Ateismi
    1
    45