Vapaa kuvaus

s-posti [email protected] Olen pienestä pitäen uskonut. Syntynyt hedborgilaiseen evankelisuuteen. Edustan Kristus-keskeistä kristillistä, karismaattista katsantoa sekä olen vapaaehtoistyössä eräissä ns. kolmannen sektorin yhteisöissä . Olen toiminut helluntaissa / baptisteissa / elämänsanassa. Nykyisin uskonliikkeessä Toivonseurakunnassa ja luterilaisessa Kristillisessä Työväenyhdistyksessä. Mielenterveyspuolella suosittelisin jokaiselle ihmiselle ratkaisupainotteista, narratiivista lyhytterapia-ajattelua ja olen ns. psykonomi. A-kiltatoiminnassa myös mukana. Olen ennakkoluuloton ja ennakkoasenteeton kanssaihminen. Mottoni "Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko", Gal 5:6b. Ilman uskoa on muutoskyky mahdoton. Suosikkibändit/artistit: Uudistunut Jukka Tolonen kumppaneineen Suosikkileffat: Ben Hur, Kymmenen Käskyä, Egyptin Prinssi, Sound of the Music, Liekit, Vapaaksi Vihasta, Kujanjuoksu, Risti ja Linkkuveitsi Lempikirjat: Novum, IRT, Anteeksiantamisen Voima by Gene Lilly, Armoherätys by Ch.R.Swindoll Vapaa-aikanani: Livejournalisti, runoniekka, vaimoni kera pienten sukulaislasten kanssa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: adventismi Katson tv:stä mieluiten: luonto, matkailu, dokumentit, nyyhkyleffat Kotieläimet: Hämähämähäkki En pidä: Teeskentelystä ja siitä että pihdataan rakastaa-sanan käyttöä. Parhaat matkakohteet: Pitcairn, palestiinalaisalueen Betlehem, Pohjolan Lappi, Haifa, Turun seudun saaret, Berlin, Singapore, Biel/Bienne Sveitsissä, Muehlheim Etelä-Saksassa. Ruoka & juoma: Possu, kebab, Kermaperunat, Cokikset, mieto alkoholi vähäisenä seurajuomana Linkit: http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 53:1&rnd=1205393325280, http://www.evank.org, http://youngrensuomi.net/, http://www.reinosav.net/, http://www.wwnet.fi/users/veijone/ind98c.htm, http://www.123-cams.com/live-webcam.php?var=9080&site=http://www.livekotel.com, http://www.raunohelppi.com/index.php, http://www.irr-tv.fi/, Mobiiliraaamattu, Elävä Uutinen. Koulutus: --- Koulut: Merkonomi Ammatti: Eläkeläinen Työskentelen: Vapaaehtoistyössä Ase tai siviilipalvelus: Talousaliupseeri Yhdistykset/kerhot: Mt-yhd. A-kilta, Kristill.Työväen yhd. Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

1311

Kommenttia

18023

1. NIMIMERKILLE "RAAMATTU=SATUKIRJA"

Aloitit rohkean viestisi näin:

## Sinä nykyinen adventisti, jätä
    raamattu=satukirja
    valehteleva lahkosi, jonka alkuperä on USA:ssa ##

Mutta nimimerkilläsi osoitat, ettet tarkoita vain adventisteja, vaan koko kristikansaa.
    Sitäpaitsi kristittyjen alkuperä on Taivaassa sekä Israelissa ja Jerusalemissa.

Kristinusko ja islam valloittavat tasapäisesti maailmaamme, muiden uskontojen sekä ateististen elämänkatsomusten jäädessä vähemmälle.
    Haluatko että islam voittaa ja kristinusko häviää?

Islam ja Koraani ja Allah ja Muhammed ovat paljolti Raamattuun tukeutuvia.
    Koraani antaa tilaa Jeesukselle ja Jeesuksen äidille.

Miksi pidät Raamattua satukirjana, kun esim. Pontius Pilatuksen viralliset asiakirjat ovat yhä tallella Rooman oikeuslaitoksessa. Ja juutalaisten Talmud ihmettelee, miksi juuri pitkäperjantaina Jerusalemin temppelin paksu esirippu repesi ylhäältä alas asti ja tapahtui harvinainen maanjäristys sekä auringonpimennys, juuri siihen aikaan, kun kansanvillitsijä Jeesus Nasaretilainen ristiinnaulittuna heitti henkensä.

Oletko sitä mieltä, että Israel on satua ja ihan kaikki tarinat Nooasta Araratin juurella, Azerbaidzanissa? Oletko koskaan ihmetellyt sitä, että juutalaiskansa on yhä olemassa, vaikka kutakuinkin 2000 vuotta olivat hajaaantuneina kaikkialle maailmaan?

Minä ajattelen, että olisi aivan mahdotonta, että ainutlaatuinen armon ja rakkauden uskonto voisi olla satua. Ei semmoinen satu kiinnostaisi ketään.
    Etkö usko että sinulla on omaatuntoa - siitä tunnosta nimenomaan Raamattu puhuu. Etkö hämmästy siitä, että Kristuksesta alkoi uusi ajanlasku? Eikö Raamatulla muka ole suurta osuutta siihen, että demokratia voittaa pimeän sivistymättömyyden? Onko 10 käskyä mielestäsi huono ja paha asia, taantumuksellinen? Epäiletkö hyvän ja pahan välisen taistelun todenperäisyyttä, valhettako se? Ei ole hyvää, ei pahaa; on vain eri asteisia heikkouksia?

antti
  2. " 5+5=10 ja on aina ollut." (alexin laskuopin mukaan)

Mutta mitä alkuräjähdykseen tulee, niin pienestä alusta Herran on täytynyt räväyttää tämä maailmankaikkeus levälleen.

Laskuopista puheenollen, 12 x 12 000 on 144 000 ja tulee aina olemaan.

Ilm. 7:4
    Minä kuulin myös sinetillä merkittävien määrän. Sinetin sai sataneljäkymmentäneljätuhatta, ja heitä oli kaikista Israelin heimoista:

Ilm. 14:1
    Sitten näin tämän: Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan oli sataneljäkymmentäneljätuhatta ihmistä, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi.

5 Juudan heimosta sai sinetin kaksitoistatuhatta,
    Ruubenin heimosta kaksitoistatuhatta,
    Gadin heimosta kaksitoistatuhatta,
    6 Asserin heimosta kaksitoistatuhatta,
    Naftalin heimosta kaksitoistatuhatta,
    Manassen heimosta kaksitoistatuhatta,
    7 Simeonin heimosta kaksitoistatuhatta,
    Leevin heimosta kaksitoistatuhatta,
    Isaskarin heimosta kaksitoistatuhatta,
    8 Sebulonin heimosta kaksitoistatuhatta,
    Joosefin heimosta kaksitoistatuhatta ja
    Benjaminin heimosta kaksitoistatuhatta.

9 TÄMÄN JÄLKEEN minä näin suuren kansanjoukon, niin suuren, ettei kukaan kyennyt sitä laskemaan. Siinä oli ihmisiä kaikista maista, kaikista kansoista ja heimoista, ja he puhuivat kaikkia kieliä. He seisoivat valtaistuimen ja Karitsan edessä yllään valkeat vaatteet ja kädessään palmunoksa [Ilm. 3:5, Ilm. 4:4, Ilm. 6:11]
    10 ja huusivat kovalla äänellä: -- Pelastuksen tuo meidän Jumalamme, hän, joka istuu valtaistuimella, hän ja Karitsa!
  3. EROA ON . . . REHELLISYYDELLÄ JA REHELLISYYDELLÄ

"Rehellisyys on oikeudenmukaisuutta.. sekin."

PÄÄPOINTTI rehellisyydessä lienee, että KENELLE pitää olla rehellinen, sillä . . .

Matt. 2:16
    Silloin Herodes, nähtyään, että tietäjät olivat hänet pettäneet, vihastui kovin ja lähetti tappamaan kaikki poikalapset Beetlehemistä ja koko sen ympäristöstä, kaksivuotiaat ja nuoremmat, sen mukaan kuin hän oli aikaa tietäjiltä tarkoin tiedustellut.

Jeesusta kohtaan vilpittömät ja rehelliset tiedemiehet pettivät Herodeksen, jonka kestitettävinä, arvovieraina, olivat hiljakkoin olleet - petos-epärehellisyys kostautui lukuisille viattomille sivullisille. Mutta miten kävisikään minun ja sinun, jos nuo olisivat olleet rehellisiä kuningas Herodelselle eikä kuningas Jeesukselle!

ANNA JUMALAN VAIKUTTAA SE, KELLE ENSISIJAISESTI JA LOPPUJEN LOPUKSI SINUN TULEE OLLA REHELLINEN JA ENNENKAIKKEA VILPITÖN !

Matt. 2:7
    Silloin Herodes kutsui salaa tietäjät tykönsä ja tutkiskeli heiltä tarkoin, mihin aikaan tähti oli ilmestynyt.
    8 Ja hän lähetti heidät Beetlehemiin sanoen: "Menkää ja tiedustelkaa tarkasti lasta; ja kun sen löydätte, niin ilmoittakaa minulle, että minäkin tulisin häntä kumartamaan".

Matt. 2:11
    Niin he menivät huoneeseen ja näkivät lapsen ynnä Marian, hänen äitinsä. Ja he lankesivat maahan ja kumarsivat häntä, avasivat aarteensa ja antoivat hänelle lahjoja: kultaa ja suitsuketta ja mirhaa.
    12 Ja Jumala kielsi heitä unessa Herodeksen tykö palaamasta, ja he menivät toista tietä takaisin omaan maahansa.

EI JUMALANKAAN tarvitse olla rehellinen ja vilpitön ja suora väärämielisille !

Ps. 18:26 puhdasta kohtaan sinä olet puhdas, mutta kieroa kohtaan nurja.

--minäkin nauran teidän hädällenne, pilkkaan, kun tulee se, mitä te kauhistutte--

Sananl. 1:
    23 Kääntykää minun nuhdeltavikseni. Katso, minä vuodatan teille henkeäni, saatan sanani tiedoksenne.
    24 Kun minä kutsuin ja te estelitte, kun ojensin kättäni eikä kenkään kuunnellut,
    25 vaan te vieroksuitte kaikkia minun neuvojani, ette suostuneet minun nuhteisiini,
    26 niin minäkin nauran teidän hädällenne, pilkkaan, kun tulee se, mitä te kauhistutte;
    27 kun myrskynä tulee se, mitä te kauhistutte, kun hätänne saapuu tuulispäänä, kun päällenne tulee vaiva ja ahdistus.

antti
  4. ## Miksi ihmiset uskovat yliluonnolliseen? ## (TIEDE-BUSHMANNI)

Hesari ei liene kovinkaan luotettava lähde vastaukselle tuohon. Bushmannista puhumattakaan, sillä hänhän ei varmaankaan usko itsellään edes olevan aivoja, kun ei ole niitä nähnyt, ei pieniä eikä isoja sellaisia.

Niin. Miksi ihmeessä ihmiset uskovat iihmeisiin elikkä yliluonnolliseen todellisuuteen?

YKSI syy on siinä, että mistään ei tule kerrassaan mitään, jos emme ensin usko siitä edes jotain kehittyvän. Ei mikään itsestään kehkeydy, vaan täytyy kaikella olla isänsä ja synnyttäjänsä. Täys-epäilijä tuskin vaivautuisi syömäänkään, juomaan kylläkin.

TOINEN MERKITTÄVÄ vaikutin on erityisesti kristityillä, sillä Kristus opettaa, ettei voi mitään saavuttaa, ellei usko. Ja yllyttää uskomaan yliluonnolliseen luonnollisen luottavaisuuden kautta mm. näillä sanoilla :

Mark. 11:24
    Sentähden minä sanon teille: kaikki, mitä te rukoilette ja anotte, uskokaa saaneenne, niin se on teille tuleva.

KOULUTA ITSESI USKOMAAN JA LUOTTAMAAN JA TOIVOMAAN

Matt. 11:29
    Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.

Matt. 14:28
    Pietari vastasi hänelle ja sanoi: "Jos se olet sinä, Herra, niin käske minun tulla tykösi vettä myöten".
    29 Hän sanoi: "Tule". Ja Pietari astui ulos venheestä ja käveli vetten päällä mennäkseen Jeesuksen tykö.
    30 Mutta nähdessään, kuinka tuuli, hän peljästyi ja rupesi vajoamaan ja huusi sanoen: "Herra, auta minua".
    31 Niin Jeesus kohta ojensi kätensä, tarttui häneen ja sanoi hänelle: "Sinä vähäuskoinen, miksi epäilit?"

Minä en kovin hyvin tiedä miksi kukin uskoo yliluonnolliseen, mutta tulokset ovat ihania, kuten 29. jae esittää :

"Pietari astui ulos venheestä ja käveli vetten päällä mennäkseen Jeesuksen tykö"

antti
  5. Jumala sallii omilleen mahtavia tilaisuuksia saada kärsiä yhdessä Kristuksen kanssa!

2.Kor.4:10
    Me kannamme aina ruumiissamme Jeesuksen kuolemaa, jotta myös Jeesuksen elämä tulisi meidän ruumiissamme näkyviin.
    11 Me tosin elämme, mutta meidät annetaan Jeesuksen tähden alituisesti alttiiksi kuolemalle, jotta myös Jeesuksen elämä tulisi näkyviin kuolevaisessa ruumiissamme.

Room. 8:17
    Mutta jos olemme lapsia, olemme myös perillisiä, Jumalan perillisiä yhdessä Kristuksen kanssa; jos kerran kärsimme yhdessä Kristuksen kanssa,
    pääsemme myös osallisiksi samasta kirkkaudesta kuin hän.

Fil. 1:29
    Teille on suotu se armo, että saatte uskoa Kristukseen ja vielä kärsiäkin hänen puolestaan.

Ap.t. 5:41 Apostolit lähtivät neuvostosta iloisina siitä, että olivat saaneet kunnian kärsiä häväistystä Jeesuksen nimen tähden.

1.Piet.4:13
    Iloitkaa päinvastoin sitä enemmän, mitä enemmän pääsette osallisiksi Kristuksen kärsimyksistä, jotta saisitte iloita ja riemuita myös silloin, kun hänen kirkkautensa ilmestyy.

Filipp. 3:10
    Minä tahdon tuntea Kristuksen ja hänen ylösnousemisensa voiman ja tulla hänen kaltaisekseen osallistumalla hänen kärsimyksiinsä ja kuolemaansa.

TOISAALTA, Jumalan varjelus on nähtävissä mm. siinä, ettei Israelia voi tuhota!

Jeremia 33:16 Niinä päivinä Juuda pelastetaan, ja Jerusalem asuu turvassa, ja tämä on se nimi, jolla sitä kutsutaan: 'Herra, meidän vanhurskautemme'.
    17 Sillä näin sanoo Herra: Aina on mies Daavidin suvusta istuva Israelin heimon valtaistuimella.
    Jer. 33:24
    "Etkö ole huomannut, mitä tämä kansa puhuu sanoen: 'Ne kaksi sukukuntaa, jotka Herra valitsi, hän on hyljännyt'? Ja he halveksivat minun kansaani, niinkuin se ei enää olisikaan kansa heidän silmissänsä.

Jesaja 62:4
    Ei sinun nimesi enää ole Hylätty eikä maasi nimi Hedelmätön, vaan sinun nimesi on oleva Rakastettuni ja maasi nimi Puolisoni, sillä Herra rakastaa sinua ja ottaa sinun maasi puolisokseen.

antti
  6. Joo kyllä. Aina kun tiede osuu oikeaan, ei tule ristiriitaa Raamatun kanssa.
    Eikä todellinen vakava tiedemies voi Raamattuun usklomatta ollakaan kuin korkeintaan haparoivissa tieteen ensiaskelissaan.

Mielenkiintoista muuten tuo, että juutalaisten TAlmudissa ihmetellään, miksi kapinallinen Jeesus Nasaretilaisen kuollessa ristillä eräänä pitkäperjantaina maa järsisi, salamoi, ukkosti ja temppelin paksu esirippu, jonka sai avata vain kerran vuodessa, halkesi ylhäältä alas asti sekä "UHRIT MENETTIVÄT VOIMANSA".

He ihmettelevät yhteensattumaa, mutta eivät näe, että Jeesus oli luvattu Messias. Kerran tulee päivä, jolloin näkevät, ymmärtävät ja uskovat sen.

Sak. 12:10
    Mutta Daavidin sukuun ja Jerusalemin asukkaisiin minä vuodatan armon ja rukouksen nöyrän hengen. Ja he kohottavat katseensa minuun, kohottavat katseensa häneen, jonka ovat lävistäneet. He surevat häntä, niin kuin surraan ainoaa poikaa, ja valittavat häntä katkerasti, niin kuin esikoista valitetaan.

Ilm. 1:7
    Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.

Jooel 1 (4:1) -- Katsokaa, mitä tulee tapahtumaan! Tuohon aikaan minä käännän Juudan ja Jerusalemin kohtalon.
    ( http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Joel+2:1&rnd=1344287123906 )

Sak. 8:23
    "Näin sanoo Herra Sebaot: Jokaisen Juudan miehen viitan liepeisiin tarttuu noina päivinä kymmenen miestä, jotka kaikki puhuvat eri kieltä, ja he sanovat: 'Me tahdomme tulla teidän mukaanne. Olemme kuulleet, että Jumala on teidän kanssanne.'"

antti
  7. ## Itku ja hammasten kiristys jumalattomille kestää
    vaan Jumalan oikeaksi katsoman määräajan, eli "tekojensa mukaan."
    Tajuatko sinä Antti, Jumala ITSE sanoi ## -Jari_Pekka-

Toki tajuan! Tekojen mukainen on tuo jumalattomuuteensa jäävien rangaistus!
    Voimme olla varmoja siitä, että vähintäänkin tarpeeksi, kenties kukkuramitalla Jumala kostaa kaiken pahan. Niinpä ei todellakaan pidä olla pahan puolelal, koskapa joutuu ITSE kärsimään kaiken sen!!

Niin kovalta, tosin oikeuden mukaiselta, tuntuu rangaistuksen paikassa, "itkun ja hammastenkiristyksen paikassa, että ei tahtoiisi sukulaistensa sinne mukaan tulevan sitten aikanaan ! ! ! Jeesushan itse siitä opettaa; olet, Jari_Pekka, vakavan asian nyt puheeksi ottanut. Varmasti sullekin tulee ekaksi mieleen tämä sanankohta . . .

Luuk. 16:28
    Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä,
    etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.'

Eräällä raamattuleirillä sain teologilta valistusta, että Jeesus lainasi pakanain tarustoista tuon "tarinan" vaivanpaikasta. Onkin ilmeistä, että Jeesus koki juuri sen kertomuksen parhaimmaksi vertaukseksi, kun tahtoo raamatullista rangaistusta kuvailla.

LUUK. 16. RIKAS MIES JA LASARUS

Rikas mies ja Lasarus
    19 "Oli rikas mies. Hänen vaatteensa olivat purppuraa ja hienointa pellavaa, ja päivästä päivään hänen elämänsä oli pelkkää ylellisyyttä ja juhlaa.
    20 Mutta hänen porttinsa pielessä virui köyhä Lasarus, täynnä paiseita.
    21 Köyhä olisi nälkäänsä halunnut syödä niitä ruokapaloja, joita rikkaan pöydältä putoili. Koiratkin tulivat siihen ja nuolivat hänen paiseitaan.

22 "Sitten köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Abrahamin huomaan. Rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
    23 Kun hän tuonelan tuskissa kohotti katseensa, hän näki kaukana Abrahamin ja Lasaruksen hänen rintaansa vasten.
    24 Silloin hän huusi: 'Isä Abraham, armahda minua! Lähetä Lasarus tänne, että hän kastaisi sormenpäänsä veteen ja vilvoittaisi kieltäni. Näissä liekeissä on kauhea olla.'

25 Mutta Abraham sanoi: 'Muista, poikani, että sinä sait eläessäsi hyvän osan, Lasarus huonon. Nyt hän saa täällä vaivoihinsa lohdun, mutta sinä saat kärsiä tuskaa.
    26 Sitä paitsi meidän välillämme on syvä, ylipääsemätön kuilu, niin ettei täältä kukaan voi tulla teidän luoksenne, vaikka tahtoisikin, eikä sieltä pääse kukaan kuilun yli meidän puolellemme.'

27 Rikas mies sanoi: 'Isä, minä pyydän, lähetä hänet sitten vanhempieni taloon.
    28 Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä, etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.'
    29 Abraham vastasi: 'Heillä on Mooses ja profeetat. Kuulkoot heitä.'

30 'Ei, isä Abraham', mies sanoi, 'mutta jos joku kuolleiden joukosta menisi heidän luokseen, he kääntyisivät.'
    31 Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"

Opetus tuossa on se, että mieluummin kannattaa kärsiä täällä nyt vääryyttä ja tehdä itse oikein kuin itse tehdä täällä nyt vääryyttä ja kärsiä sitä sitten siellä, missä on vielä rajummat rangaistukset.

antti
  8. ## alex.kasi
    30.7.2012 23:05
    Antti keskustelee vakavasti asioista ##

Niinhän se on! AVK kommentoi tärkeitä asioita sydämen vakavuudella.

TUHO VAI ONNETTOMJUS?

Toiset sanoo, että jumalattomia kohtaa lopulta täystuho, äkillinen kuolema pois ainakin täältä ajasta. Toiset sanovat, että ei, ei, vaan on niin, että jos esimerkiksi on uskovainen ohjaamassa lentokonetta ja Jeesuksen tulemus tapahtuu, niin kone ilman kuljettajaa sitten syöksähtää maahah - tapahtuu onnettomuus - ja salamannopeasti jumalaton lasti kuolee pois.

MUTTA eikös se lopputulos ole aivan sama kummassakin tapauksessa?
    Toiset sanovat ettei Jumala voi olla julma silleen, että antaa koneen syöksyä alas mereen ja jumalattomat kuolevat. Toiset ovat sitä mieltä, että Jumala järjestää kuolemisen jumalattomille jotenkin kuin taikatempun avulla. Mutta samasta asiastahan kyse on joka tapauksessa.

ENTÄ JEESUKSEN PALUU - MAAHANKO ASTUU VAIKO VAIN PILVIIN TULEE ?

Kaikkien mielestä kaikki näkevät Jeesuksen takaisintulon. Mutta kun toiset sanovat, että Jeesus yllättää niin omansa kuin jumalattomatkin - niin ne toiset sanovat noiden toisten uskovan ns. salaiseen tempaukseen.

No, jos Jeesus ilmoittaisi kaikille selvästi ja näkyvästi tulonsa hyvissä ajoin, niin ei toteutuisi Raamatun todistus, että Hän tulee kuin varas yöllä. On niin että vaikka Jeesus tuleekin näkyvällä tavalla, hänen tulonsa yllättää kaikki, sillä Hän saapuu "hetkenä jona emme luule". EI SIIS SALAINEN MUTTA YLLÄTTÄVÄ.

Raamattu puhuu aivan selvästi Jeesuksen takaisintulosta, jolloin Hän tulee vain pilvkiin asti ja uskovaiset kirkastettuina nousevat sinne ja Isän kotiin sitten.
    Monet sekoittavat tähän sen tapahtuman, kun Jeesus saapuu Öljymäelle, silloinkin näkyvästi tietenkin. Olisi mielenkiintoista teologisoida sitä tapausta.

Apt.1:10
    Ja kun he Jeesuksen etääntyessä vielä tähysivät taivaalle, heidän vieressään seisoi yhtäkkiä kaksi valkopukuista miestä.
    11 Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän."
    12 Silloin he lähtivät tuolta vuorelta, jota kutsutaan Öljymäeksi ja joka on lähellä Jerusalemia, sapatinmatkan* päässä. He palasivat Jerusalemiin [Matka, joka sapattina oli lupa kulkea, noin kilometri.][

Sak. 14:4
    Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
    8
    Silloin virtaavat Jerusalemista elämää antavat vedet. Puolet niistä juoksee itäiseen mereen, puolet läntiseen mereen kesät ja talvet, ehtymättä.
    ( http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Sak.+14:1&rnd=1344191784992 )

Sak. 8:3
    Näin sanoo Herra: -- Minä palaan takaisin Siioniin ja asun Jerusalemissa. Silloin Jerusalemin nimenä on Uskollinen kaupunki ja Herran Sebaotin vuoren nimenä Pyhä vuori.

antti
  9. VILPISTELIJÄ EI VOI VAATIA MITÄÄN JUMALALTA !
    -- ei varsinkaan oikeudenmukaisuutta tahi oikeamielisyyttä taikka kuolemaa !

Ps. 18:26 puhdasta kohtaan sinä olet puhdas, mutta kieroa kohtaan nurja.

UUSI KÄÄNNÖS : Ps 18:26 (18:27) Puhtaat ovat tekosi puhdasta kohtaan, mutta kieron sinä johdat harhaan.

BIBLIA 1776:
    26 Puhdasten kanssa sinä puhdas olet, ja nurjain kanssa sinä nurja olet.

VAIN KRISTUKSESSA OLEMME TURVASSA

Ei ole niin että ALLAOLEVA tarkoittaisi: "kuolema on nielty, voitto saatu, vaan siinä on kyse Jumalan kostosta ja rangaistusta, jota ihminen ei edes itsemurhaa havitellen kykene välttämään.

Ilm. 9:6
    Ja niinä päivinä ihmiset etsivät kuolemaa, eivätkä sitä löydä; he haluavat kuolla, mutta kuolema pakenee heitä.

AN TTI
  10. ## Adventisteille on sapatti viikottainen raamatullinen lepopäivä, koska se on se päivä josta Herra muistuttaa Sanassaan. Jos AnttiVKantola on erimieltä Raamatun Herran kanssa, niin esittäköön valituksensa Jumalalle. ##

EN TODELLAKAAN ole millään lailla sitä vastaan, että sapatti on lauantai. Toin vain tietämättömille tiedoksi, että lauantai on englanniksi saturday ja merkitsee suomeksi käännettynä saturnuksen päivää, niinkuin sunday auringonpäivää. Luonnollisesti Luojan luonnonkappaleitten mukaan sopii viikonlopun päivät nimetä maailmassa. HENGELLISESSÄ MAAILMASSA LAUANTAI ON SAPATTI JA SUNNUNTAI ON (useimmille) PYHÄPÄIVÄ.

En tiedä ketään joka väittäisi, ettei sapatinpäivä olisi nimenomaan lauantai ja etteikö se olisi tärkeä päivä, tärkein monille.

Vanhan liiton aikana juutalaiset eivät saaneet sapattina edes polttopuita kerätä.
    Eivätkä tehdä ruokaa tai kävellä enemmän kuin sapatinmatka (n. 1,2 km).

4. Moos. 15:32
    Israelilaisten oleskellessa erämaassa tavattiin mies kokoamassa puita sapatinpäivänä.
    33 Niin ne, jotka hänet tapasivat puita kokoamasta, toivat hänet Mooseksen ja Aaronin ja koko seurakunnan eteen.
    34 Ja he panivat hänet vankeuteen, koska ei ollut vielä määrätty, mitä hänelle oli tehtävä.
    35 Mutta Herra sanoi Moosekselle: "Se mies rangaistakoon kuolemalla, koko seurakunta kivittäköön hänet leirin ulkopuolella".

ANKARUUS tietysti yhä on olemassa pyhäpäivien suhteen tai ainakin sapatin, mutta rangaistusta ei. Sillä rangaistus on jo täyttynyt. Kuolemanrangaistuksen oli tarkoitus viitata tuleviin Golgatan tapahtumiin.

## tekee muutenkin kaikkensa vesittääkseen Adventtikirkon opetuksia. ##

VASTAAN : Hyvin tiedät että olen valmis vaikkapa suosittelemaan adventtiseurakuntaa. Adventtikirkko toimii, on jo pitkään toiminut, hyvässä hengessä, eivätkä heidän eriävät opetuksensa mitenkään loitonna Kristuksesta, pikemminkin päinvastoin. Adventtileiri oli jälleen positiivinen, entistäkin miellyttävämpi kokemus ja kiitän siitä suuresti Herraa ja media7:aa.

alex-kasi, kirjoitti:
    "Jumala on AINOA jolla on täysin oikea oppi itsessään"

Paavali mainitsee "Kristuksen opin", mutta edes hän ei laske mitään oppien varaan vaan Kristuksen tuntemiseen. Jumala ei ole kehitellyt mitään oppia itsestään. Hän TOTEUTTAA rakkautta ja armoa, varsinkin senjälkeen, kun Jeesus täytti lain ja oikeudenmukaisuuden vaatimukset.

Mikään oppi ei lähennä Isään vaan Kristuksen tunteminen sen tekee. Kirkastuminenkaan tai valaistuminen ei ole mikään oppi vaan tietynlaista toteutumista, vaikutusta tai toimintaa.

Joh. 17:1 Tämän puhuttuaan Jeesus nosti katseensa kohti taivasta ja sanoi: "Isä, hetki on tullut. Kirkasta Poikasi, että Poika kirkastaisi sinut.

antti
  11. JOH. 17. LUKU on Jeesuksen jäähyväisrukous, kuolevan viimeiset sanat ikäänkuin
    http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Joh.+17:1&rnd=1344020585213

Jeesus - pelastava sankarimme - ohjaa kaiken kunnioituksen Isään ja Isä tietysti arvostaa äärettömästi Pojan urotyötä. Ovathan he täydellisesti yhtäkin ja Pojan kautta meillä on Isä.

Matt. 17:5
    Hänen vielä puhuessaan, katso, heidät varjosi valoisa pilvi; ja katso, pilvestä kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt; kuulkaa häntä".

JEESUS ON ISÄSSÄ JA ISÄ ON JEESUKSESSA

Joh. 10:38
    Mutta jos minä niitä teen, niin, vaikka ette uskoisikaan minua, uskokaa minun tekojani, että tulisitte tuntemaan ja ymmärtäisitte Isän olevan minussa ja minun olevan Isässä."

Joh. 14:10
    Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.

Joh. 14:11
    Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.

Jeesuksen nimessähän me Isä Meidän rukouksenkin toteutamme vaikka emme sitä pointtia ajattelisi siinä.

HUOMIOITA JEESUKSEN JÄÄHYVÄISRUKOUKSESTA - JOH. 17.

17:1 Tämän puhuttuaan Jeesus nosti katseensa kohti taivasta ja sanoi:
    "Isä, hetki on tullut. Kirkasta Poikasi, että Poika kirkastaisi sinut."

- Isää emme saa jättää Pojan varjoon, emmekä Poikaa Isän varjoon!

17:3 Ja ikuinen elämä on sitä, että he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan,
    ja hänet, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

- JUMALAN TUNTEMINEN, siinä on pelastuksemme! Sen todistaa tämäkin . . .

Jes. 53:10
    Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
    11 Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.

Joh. 17:23
    Kun minä olen heissä ja sinä olet minussa, he ovat täydellisesti yhtä, ja silloin maailma ymmärtää, että sinä olet lähettänyt minut ja että olet rakastanut heitä niin kuin olet rakastanut minua.

Loppujen lopuksi rakkaus on se, mikä ratkaisee kaikessa . . .

Joh. 17:26
    Minä olen opettanut heidät tuntemaan sinun nimesi ja opetan yhä, jotta heissä pysyisi sama rakkaus, jota sinä olet minulle osoittanut, ja jotta minä näin pysyisin heissä."

antti