antti_kantola

![]()
s-posti [email protected] Olen pienestä pitäen uskonut. Syntynyt hedborgilaiseen evankelisuuteen. Edustan Kristus-keskeistä kristillistä, karismaattista katsantoa sekä olen vapaaehtoistyössä eräissä ns. kolmannen sektorin yhteisöissä . Olen toiminut helluntaissa / baptisteissa / elämänsanassa. Nykyisin uskonliikkeessä Toivonseurakunnassa ja luterilaisessa Kristillisessä Työväenyhdistyksessä. Mielenterveyspuolella suosittelisin jokaiselle ihmiselle ratkaisupainotteista, narratiivista lyhytterapia-ajattelua ja olen ns. psykonomi. A-kiltatoiminnassa myös mukana. Olen ennakkoluuloton ja ennakkoasenteeton kanssaihminen. Mottoni "Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko", Gal 5:6b. Ilman uskoa on muutoskyky mahdoton. Suosikkibändit/artistit: Uudistunut Jukka Tolonen kumppaneineen Suosikkileffat: Ben Hur, Kymmenen Käskyä, Egyptin Prinssi, Sound of the Music, Liekit, Vapaaksi Vihasta, Kujanjuoksu, Risti ja Linkkuveitsi Lempikirjat: Novum, IRT, Anteeksiantamisen Voima by Gene Lilly, Armoherätys by Ch.R.Swindoll Vapaa-aikanani: Livejournalisti, runoniekka, vaimoni kera pienten sukulaislasten kanssa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: adventismi Katson tv:stä mieluiten: luonto, matkailu, dokumentit, nyyhkyleffat Kotieläimet: Hämähämähäkki En pidä: Teeskentelystä ja siitä että pihdataan rakastaa-sanan käyttöä. Parhaat matkakohteet: Pitcairn, palestiinalaisalueen Betlehem, Pohjolan Lappi, Haifa, Turun seudun saaret, Berlin, Singapore, Biel/Bienne Sveitsissä, Muehlheim Etelä-Saksassa. Ruoka & juoma: Possu, kebab, Kermaperunat, Cokikset, mieto alkoholi vähäisenä seurajuomana Linkit: http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 53:1&rnd=1205393325280, http://www.evank.org, http://youngrensuomi.net/, http://www.reinosav.net/, http://www.wwnet.fi/users/veijone/ind98c.htm, http://www.123-cams.com/live-webcam.php?var=9080&site=http://www.livekotel.com, http://www.raunohelppi.com/index.php, http://www.irr-tv.fi/, Mobiiliraaamattu, Elävä Uutinen. Koulutus: --- Koulut: Merkonomi Ammatti: Eläkeläinen Työskentelen: Vapaaehtoistyössä Ase tai siviilipalvelus: Talousaliupseeri Yhdistykset/kerhot: Mt-yhd. A-kilta, Kristill.Työväen yhd. Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi
Aloituksia
1311
Kommenttia
18023
Uudistus! Vastatuulessa
Moni nimeä vailla oleva kyylääjä on raivoissaan oikeudenmukaisuuden voitosta. Mutta nyt pysytään paremmin aloituksen asi169Tunnetko olevasi vilpitön?
Jospa siirtyisimme taas ASIALINJALLE, pois henkilökysymyksistä. Eihän sillä ole merkitystä, kenen kautta Jumala puhuu. J069OMATUNTOSI kertoo mikä on sinulle syntiä ?
Ellen ole vielä uskossa niin jopa pyhä avioliitto on minulle syntiä vaikka kuinka onnellinen olisinkin siinä: Tit. 1:15769Isänpäivää ... mies on mallikappale
Jumala teki miehen. Sitten Hän sai paremman idean ... Tuosta paremmasta ideasta sikiää sitten vielä parempia ideoita - p369Sunnuntai-aukioloja lisättiin lain voimalla
Sunnuntaina alkaa ennenpitkää kaupat olla auki enemmän kuin lauantaina. Suuntaus on selvä ja se on tullut amerikasta, jo468Sana suosiossa Pakistanissa
Lakiko piiskaa ja kasvattaa länsimaisia hyvinvoivia kristittyjä lähtemään mm. Pakistaniin, julistamaan Kristusta hinduis168Kymmenykset unohdettava jouluksi
On tarpeen jättää syrjään kymmenysajattelu ainakin joulun ajaksi. Meidän on yleensäkin vaikea huolia mitään lahjaa. Lahj367Käsky on annettu: koetelkaa
White toimi Jeesuksen lähettiläänä Kirjoittanut: kolme-enkeliä 22.8.2007 klo 19.23 Ellen White on työ on yksin Jumala067Palkkapäivääni odottelen
Palkkapäivää odotellessa vain yhden tiedän VARMASTI me jotka opetamme, me olemme paljon vaivaa nähneet Herran työssä ahe067Muistatko oikeasti luomista?
Luomisen valmiiksi saattaminen - 1. Mooses 2. luku 1 Näin tulivat valmiiksi taivas ja maa ja kaikki mitä niissä on.567Eevan testi: Usko vai epäily
Käsittelen nyt aihetta: tämä linkki lukuisine linkkeineen: http://www.kristinusko-raamattu.argumentti.fi/ Joudumme kaik1067Olen piätnyt KAIKKI lain käskyt !
PIDETTY ON LAIN KAIKKI KÄSKYT - SILTI MÄ OON PAHA JA VAIN JUMALA ON HYVÄ Rakastan kanssaihmisiä, tosin kehnonlaisesti267Ketkä saa olla veljiä ja sisaria Herrassa ?
Nadasja-emilia näyttää olevan samoilla linjoilla Sirkka-Iitan kanssa siinä, mikä on seurakunta eli uskonveljet ja sisare066Varjeltuuko myös AIKUINEN? kYLLÄ!!
Tottakai tämän uskomme, sen että Jeesus pikkusia suojelee http://www.youtube.com/watch?v=DDDlxmsciqY Sillä sanoohan Raam465Mobiili- ja PC- pelit -- Paholaisen tehoase ?
PELIT VAI LÄHIMMÄINEN ? http://www.uusisuomi.fi/raha/59287-koska-sa-lopetat-sen-typeran-pelaamisen#comment-553420 Jopa165Alexin aloitteesta - uskomme vertailu ihan uusiksi
ALEXIN ALOITTEESTA - USKOMME VERTAILU UUSIKSI - NÄIN SE MENEE ALUKSI ihmettelen sitä mikset itse esittämiisi b,d,i,,m k264kolme enkeliä ja Jeesus
Jeesus ja Jeesuksen sanat Matt 24. luvussa auttavat sinua pääsemään alkuun "kolmen enkeliä"-kuvauksen ymmärtämisessä. Vi164Etsintäkuulutus Herran nimen kunniaksi
Ei Hermannin nimen vaan Herran Jeesuksen. Voisko muut turkulaiset ja piikkiöläisetkin auttaa tässä. Atesiti Hermanni its063Kristillinen herääminen - totta vai tarua
HENGELLINEN VALVEUTUNEISUUS KOSKEE KAIKKIA ELÄMÄN ALUEITA Vuonna 1848 avattu Pinella ruokaravintola on vuosien tauon jä363Alkukielikankeus panee paulan!
Hauskin dialogi mitä olen palstalla havainnut ...Alkukielikankeus panee paulan. ### Alkukieli Kirjoittanut: jarlau 5263