Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mimosa10
profiilit
mimosa10
mimosa10
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
116
Kommenttia
3958
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kyllä mä ainakin menisin säestämään Tapsaa koska vaan JOS osaisin soittaa.
Nih, että turha pelotella mitään.
28.12.2005 18:19
Tulihan tuotakin vähän tsekattua , mutta parempi ehkä, että jätän kommentoimatta , ettei Rita ja muut Sillanpää- fanit vedä suotta rosollia nenäänsä(se on jouluisempi versio herneistä).
28.12.2005 18:14
Mä olen kans hieman ihmetellyt ,että miksköhän noita tapsan esiintymisiä ei ole merkattu tuonne , mutta ehkä sitten ensvuonan niitä keikkoja merkataan tuonne kotisivuillekkin.
13.12.2005 19:10
Kyllä kahden vuoden välein tai jokatoinen vuosi on sopiva tahti.Laatu korvaa määrän.
Jokavuosi on liian usein. Albumithan on ikäänkuin artistin lapsia. Harvemmin lapsiakaan jokavuosi synnytetään.
Kun artisti haluaa tehdä levyn ja paneutua siihen täysillä se vie aikaan. Valmiiden laulujen löytäminen tai niiden itse tekeminen ei suju hetkessä. Kaikki pitää miettiä huolella , sillä kunnolla suunniteltu on puoliksi tehty.
Esim.Kun T. Kansa teki "Päivä jolloin rakastat" levyään, joka sisälsi Argenttiinalaisia tangoja hän tutki kirjoista Argenttiinan historiaan , katseli Argenttiinalaisia elokuvia, kuunteli Argenttiinalaista musiikkia ja otti selvää Argenttiinalaisista laulajista ja jopa matkusti Argenttiinan ( vaikkei ulkomailla matkustelusta pidäkkään), orkesteriinkin hommattiin muusikko joka osaa soittaa bandeonia (argenttiinalaista soitinta), kaikki tämä vaan siksi koska Tapsa halusi perehtyä täysillä teemaan josta laulaa.
Yhtä tinkimättömästi hän on kaikkien levyjensä tekoon paneutunut. Siksi niitä ei ihan levy/vuosi vauhdilla synnykkään. Mutta kun sellanen syntyy se ei olekkaan mitään tusinakamaa ,vaan kestää kuuntelua vaikka loputtomasti. Huolella tehtyihin ja valmisteltuihin biiseihin ei kyllästy.
Myös monet muut artistit suunnittelevat ja valmistelevat huolellisesti levyään ,ennenkuin se on julkaisuvalmis. Jari Sillanpää tekee harvakseltaan levyjä, mutta materiaali onkin sitten kieltämättä suurimmaksiosaksi aika korkealuokkaista ja sopivan vaihtelevaa ja monipuolista. Arja Korisevan kohdalla on hieman sama juttu.
Sitä en edes muista milloin Reijo Taipaleelta on viimeksi tullut uutta levyä?
13.12.2005 16:16
Jeps! Näinhän se on. Malttia vaan... Ensivuotta kelpaa odottaa :)
13.12.2005 15:50
No enpä kyllä jaksa innostua hänestä. On sillä pari hyvää biisiä, mutta muuten ei ole mun mieleeni.
Parhaiten muistan Iston siitä kun se iski kännissä naskalihampaansa jonkun naisen päälakeen kadulla.
13.12.2005 10:29
Onnea vain!
12.12.2005 20:27
"Liian helposti sinuun rakastuin"- biisi on Tapsan omasta elämästä.
12.12.2005 20:04
Okei ;)
Saatte päättää pääosannäyttelijät näistä.
Kuka näyttelis Tapsaa ?
A)Teemu Lehtelä (Salkkarien Aaro)
B)Juha Veijonen ( näytellyt mm. Häijyissä)
C)Jukka-Pekka Palo ( on myös ollut mm. Salkkareissa)
Entäs kuka näyttelis Karia ?
A)Kai Lehtinen ( Näytellyt mm. pääosaa elokuvassa RAID )
B)Martti Suosalo ( Näytellyt mm. Sibeliusta ja Irwiniä)
C)Samuli Edelman ( Näytellyt mm. Häijyissä)
11.12.2005 21:38
On kyllä mielenkiintoinen linkki. Hyviä esittelyjä mm. Olavi Virrasta, Tapio Rautavaarasta, Laila Kinnusesta yms... ja Tapsa Kansasta kirjoitettu juttu on kans tosi hyvä! Kannattaa lukea.
11.12.2005 21:20
Joopa joo. Kyllä paljon karmeempiakin käännösbiisejä on olemassa.
Esim.Tuo Tapsan "Kultaniityt" on ihan hieno, mutta siitä "Rockabilly paukkuu" laulusta en tykkää.
11.12.2005 21:18
Mä voin sitten ohjata sen elokuvan ;)
11.12.2005 21:13
No joo... unet on unia. Tosielämässä Tapsan ei tarvitse kysyä neuvoa Karilta mihinkään .
Tapsa on suosittu miesartisti. Hänellä on vankka kuulikunta.Käykää keikoilla ja konserteissa, niin näette itsekkin, että hyvin kerää porukkaa.
Olis silti ollut mielenkiintoista tietää miten uni jatkui. Miksei muuten Kari ajanut sitä autoa ? Ei tainnut olla ajokunnossa.
10.12.2005 13:25
Jaa juu :) Ihan asiatekstiä.
10.12.2005 11:50
Janne Tulkilta unohtui mainita tuo "Valkea maa" ja "Meidän kahden joulu."
09.12.2005 17:00
Mä en viitsi teidän kanssa nyt enää tapella tästä aiheesta ainakaan tässä keskustelussa enää enempää.
Sen vaansanon ,että alunperin vaan kommentoin ,että onneksi mun ei ole pakko katsella eikä kuunnella Sillanpäätä telkkarissa. Siitähän se "riemu" taas repesi.
09.12.2005 15:05
No ei ole sen kuvaa just tuossa, mutta kyllä esim. tuolta linnasta otettuja kuvia Tapsasta oli molemmissa iltapäivälehdissä ja useissa aikakauslehdissä ( Apu-lehdessä, Seurassa, Katsossa, Seiskassa. Me-naisissa yms...)
09.12.2005 15:00
Jos ja kun jätkä myy uusimmalla levyllään kirkkaasti yli kultalevyrajan(Tapsa ja Rautavaara-levy) , niin onko hän silloin menestymätön ?
09.12.2005 11:11
Tapsan laulamana esim. Sylvian joululaulu, Me käymme joulun viettohon ja Oi Jouluyö.
Muuten Sydämeeni joulun teen ( mieluiten Veskun laulamana), Konstan joululaulu ( esim. Matin ja Tepon versio), Tähtitaivaan tuhat kynttilää ( Janne Tulkki) ja Walking in the air ( se ulkomaalainen versio tai Arja Korisevan tulkinta).
09.12.2005 11:08
Nyt haksahti Agentti 5466 omaan nokkeluuteensa ;) Kyseinen juttu ei ollut mun kirjoittama.
En ole kuullut Karin pojan laulavan ,joten en voi sanoa hänestä silloin mitään.
09.12.2005 11:04
154 / 198