Vapaa kuvaus

Rauhallinen, hidas perushämäläinen. Ei kiirettä mihinkään muualle kuin syömään. Lempikirjat: Monte-Criston kreivi Koulutus: Ammattikorkeakoulu Ammatti: Kauppa/palveluala Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi Messenger: [email protected]

Aloituksia

33

Kommenttia

401

  1. Niinpä niin. Se että teoriat ovat ihmisten keksimiä, mitä sitten? Mitä vikaa siinä on? Pitäisikö teorioiden olla Jumalalta että ne olisivat minkään arvoisia? Miten asia pitäisi olla? Vai onko teorioissa itsessään jotain pahaa? Jokainen halukashan voi falsifioida teorian - siis JOS pystyy.
  2. Oletko lukenut Markus Hirsilän tutkimuksen "Herra tekee ihmeitä ilman määrää"? Markus tutki melko perusteellisesti muistaakseni runsasta pariakymmentä helluntailaisten keskuudessa yleisesti ihmeinä pidettyjä asioita. Hän ei tyytynyt vain kertojakuvauksiin vaan meni pitemmälle. Ja kas kummaa: ihmeitä ei löytynytkään, ei niin ainuttakaan selvää, kiistatonta ihmettä.

    Hassuin selitys, jonka kyseiseen ongelmaan olen kuullut niin helluntailaisilta kuin omaltakin taustaryhmältäni on se, että jumala ikään kuin piilottaa ihmeensä epäuskoisilta. Hän kätkee todisteet mahdollisimman tarkoin ja vaatii sitten, että ihmisten pitäisi uskoa häneen ihan sokeasti. En ymmärrä jumalan logiikkaa. Jos hän haluaa kaikkien ihmisten pelastuvan, miksi hän näkee niin paljon vaivaa kätkeäkseen itsensä? Onko tehtävä karsinta koska taivaassa ei ole tilaa tai tuoleja riittävästi?

    Sanassa sanotaan (Matt. 18:19): "Taas sanon minä teille: missä ikänä asiassa kaksi teistä sopivat maan päällä; jota he rukoilevat, sen heidän pitää saaman minun Isältäni, joka on taivaissa."

    Pitääkö tämä ILMAN EHTOJA sanottu virke paikkansa? Vai ekö se enää sovi nykyaikaan?

    Miten sitten se kohta, jossa Jeesus sanoo, että opetuslapset eivät totisesti ehdi käydä läpi kaikkia Israelin kaupunkeja ennenkuin loppu tulee? Onko sekin pyhää, muuttumatonta, oikeaa jumalansanaa?

    No, näihinhän on olemassa - kuten itsekin totesit - tukku selityksiä:
    -et rukoile uskossa
    -et ole jumalalle kelvollinen
    -sinulla on salattu synti
    -sinulla on häviäjän asenne (menestysteol.)

    Kumma vaan että näitä ehtoja ei ole lainkaan alkutekstissä. Luotat siis kirjaan kuitenkin?
  3. Kiitos vanha-kissa. En tiennytkään että piin arvolle on noin monta laskukaavaa.

    Edelleen siiderin yliluonnollisiin lukuihin: Onkohan murtoluku 7/13 yliluonnollinen, koska sekin on päättymätön desimaalilukuna esitettäessä? Kumpikohan on yliluonnollisempi, murto- vai desimaaliluku?
  4. Et todellakaan väittänyt. Huomaan sen nyt - kiitos oikaisusta! Olisin ollut helpottunut puolestasi, jos sinulla olisi ollut tällainen väärinkäsitys ja nyt huomaisit sen ja tekisit siitä oikeat päätelmät. Olet kuitenkin tiennyt totuuden ja SILTI väität että Krishna-tarina ja ne monet muut on ennalta kopioitu. Eikö mikään enää rajoita mielikuvituksesi lentoa kun epätoivoisesti yrität paikata Raamatun ja historiantutkimuksen välistä ammottavaa kuilua?




    Missä kohden Raamatussa viitataan saatanan tällaiseen tietoon ja tietämiseen? Eikö päättelysi ole jo aika rohkeaa - varsinkin kun se on aivan yksinomaan indisioiden varassa ilman että olisi mitään sen enempää kirjallista kuin konkreettistakaan näyttöä?



    Tämä Jeesuksen (oik. Jumalan) lahjoittama Pyhä Henki on kautta vuosisatojen laitettu niin monenlaisten asioiden takuumieheksi että luulisi kaverilla jo olevan kiire. En missään tapauksessa torju Raamatun ilmoitusta kun havaittavat tosiasiat (mm. arkeologia, paleontologia) hiukankaan alkavat tukea sen väitteitä.

    Kuten muualla totesin, Raamatussa on eräs ERITTÄIN viisas lause: "Totuus on tekevä teidät vapaiksi." Viisas, uskovainen isäni kehotti minua vapaasti tutkimaan ja lukemaan, uskoen, että puolueettomasti ja sitoutumattomasti tuotettu tieto tulee vääjäämättä osoittamaan Raamatun oikeellisuuden ja historiallisuuden. Mutta kumma kyllä - ja tämä isänikin olisi jo pitänyt havaita - kirkko ja kristinusko ovat joutuneet peräytymään käytännöllisesti katsoen jokaisesta tiedettä vastaan pystyttämästään puolustuslinnakkeesta.

    Voit todistaa Raamattua vain Raamatulla itsellään, ja lisäksi omilla tunteillasi ja kuvitelmillasi. Siihen sinulla on toki oikeus ja myös oikeus väittää sitä todeksi. Minä puolestani väitän että harjoitat kehäpäättelyä. Kehäpäättelyn tuntee siitä, että väitteen pätevyys perustuu oletukseen johtopäätöksen totuudesta. Oletat siis automaattisesti Raamatun olevan totta ja pidät sitä oletusarvona. Eikö niin? Samalla varmuudella kuin todetaan, että kolmion kulmien summa on 180 astetta?