Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mdk.mdk
profiilit
mdk.mdk
mdk.mdk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
150
Kommenttia
2606
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
ajatella ääneen noin suuria asioita "liian pienellä koneella" :D?
Minusta tuntuu että omistusoikeudella ja omistushalulla on jotakin tekemistä tai jopa suurta merkitystä kaikkeen mitä ympärillämme tapahtuu.
Onko se kokonaan kaiken elävän luonteeseen kuuluva ominaisuus, jolle ei mahda mitään vai onko se suurelta osin ympäristön vaikutuksesta opittu ominaisuus?
Ainakin kun katselee pikkulintuja jotka etsivät hyönteisiä niin näkee kuinka ne salamannopeasti lentävät kärpäsen perään. Tämä toistuu kerta toisensa perään.
Kaikki on rauhallista niin kauan kuin itsekukin pysyttelee omalla reviirillään. Mutta jos joku niistä sattuu menemään toisen alueelle, niin tämä reagoi heti aggressiivisuudella.
Voi vaan kysyä, tuntevatko pikkulinnutkin omistusoikeuttansa uhattavan ja puolustavat sen takia reviiriään.
Samaahan näkee muittenkin eläinten keskuudessa.
Omistusoikeuden tunne ei siis ole ainutlaatuinen, sitä on eläinten maailmassakin.
Ihmisen kehitys on osa luonnon kehityksestä ja
tämä päivä on eräs vaihe materialismin kehityksessä.
Mahtaako syynä, että kaukomailla menee huonosti, olla se että kehittyneen tekniikan ansiosta ollaan pystytty tuottamaan liikaa tavaraa, joka ei mene kaupaksi.
Ovella on jo uutta tekniikkaa joka törmää vanhoihin tuotanto-olosuhteisiin ja valtavaroihin.
Kilpailu kovenee eikä huomioon oteta todellista tarvetta.
Tuotanto on suurempi kuin kuluttajien ostovoima, hinnat laskevat, heikommat työnantajat pistävät lapun luukulle, työttömyys lisääntyy.
Onko tämä sitten sitä historiallista luokkayhteiskuntaan kuuluvaa ilmiötä kun tuotamme enemmän mitä tarvitsemme elättääksemme itsemme ja lisääntyäksemme?
Keskiaikana oli feodaaliherrat jotka hallitsivat, nyt meillä on suurteollisuus.
01.06.2005 10:44
niin on myös FlyMeHome. Olen käyttänyt heidän lentojaan ja varannut paikat Sterling Clubin kautta netillä.
31.05.2005 18:36
on lentoliput ilmaisia Ryanairin visioiden mukaan.
Odottavat saavansa riittävästi rahaa myymillään tuotteilla.
31.05.2005 16:39
Mainitsemani lennon hinta euroissa tietenkin 75€.
Sorry!
31.05.2005 16:35
Näin Sterlingin tarjouksen n 800 SEK (750€) edestakainen matka. Heillä on myös sisaryhtiö FlyMe.
Katso www.sterling.dk lisää tietoja.
31.05.2005 16:34
Itse en ole Finnairin henkilökuntaan kuuluva, olen tavallinen eläkeläinen ja tietenkin halvat lentomatkat ovat meikäläiselle eduksi!
Mistä tässä nyt on kysymys, on miehistön huonosta asemasta Ryanairilla ja kuinka tuollainen henkilöstön viimetippaan asti hyväksikäyttäminen vaikuttaa myös viime kädessä lentoturvallisuuteen.
Ei pelkästään riitä että kone on ensiluokkaisessa kunnossa ja että miehistö marssii koneeseen laukku vasemmassa kädessä määräysten mukaan.
Väsynyt miehistö voi tehdä kohtalokkaita virheitä ilmassa.
On jo sattunut välikohtaus, kun yksi moottoreista syttyi palamaan, eikä ovea tahdottu saada auki.
On sattunut kuolintapaus lennon aikana,ilmeisesti stressin aiheuttama infarkti lentäjän kuolinsyynä.
Miehistö saa sairastaa korkeintaan 4 päivää vuodessa, sen jälkeen heitä uhkaa potkut.
Noilta 4 päivältä heille maksetaan irlantilaista päivärahaa palkan perusosan (n. 550€/kk) mukaan.
Lääkärissäkäynnit, koulutuksen, univormut ym. saa miehistö pulittaa omasta pussistaan.
Onhan muitakin halpalentoja ilmestynyt markkinoille, esim. FlyMe, joka on suostunut hyväksyttäviin, kunnon sopimuksiin miehistönsä kanssa.
Ryanair käyttää ihmisiä hyväkseen kuin konsanaan kulutustavaroita.
31.05.2005 14:31
Ja jo Ryanairin lyhyen toiminnan aikana on yksi lentäjä kuollut lennon aikana sydäninfarktiin.
Mahtaako jatkuvalla stressilla olla vaikutusta, siitä sanaillaan nyt oikeudessa.
31.05.2005 13:57
Mutta tänä päivänä voi tehdä kumpaakin, pakastaa tai kuivata vanhanaikaisella menetelmällä.
Vielä parikymmentä vuotta sitten kun asuin sellaisessa omakotitalossa missä oli matala vintti, kuivatin vintillä suurimman osan vihdoista, mutta joulua ja vieraita varten pakastin muutamia vihtoja juuri sen takia, että ne olivat tuoreen vihdan veroisia.
31.05.2005 12:48
kun Ryanairin henkilökunnalla on n 64 tunnin viikkotyöajat.
Jos tietää esim. että henkilökunta tekee jo 11. tuntiansa viidentenä päivänä peräkkäin niin voi aavistaa ettei sitä enää olla "freesimmillään".
Eräs Ryanairin lentäjistä kuoli sydänkohtaukseen lennon aikana ja siitä käydään nyt oikeusjuttua.
Vaikka mitäpä siitä, kunhan pysyvät hengissä sillä lennolla missä minä olen mukana! :)
31.05.2005 12:00
minkään ammattiliiton sekaantumista toimintaansa!!!
30.05.2005 23:28
Katsoitko hinnan oikein?
30.05.2005 23:22
Kyllä ne ovat uuden veroisia!
Täytyy vaan ajatella että sulattaa ne KYLMÄSSÄ VEDESSÄ ensin, sitten voi hautoa lämpimällä vedellä jos haluaa.
Itse kääntelen vaan vihtaa nopeasti kiukaalla, vihta lämpenee ja mukana seuraa upea tuoreen vihdan tuoksu.
Tämä saunavihtatieto ensin, ettei haihdu muistista :D
Mulla oli pyhänseutuna vieraita ja he toivat tuliaisina 3 vihtaa, kun luulivat että olen käyttänyt jo omani loppuun. He halusivat pelastaa nämä viikot ennen juhannusta, jolloin taas täytän vihtakiintiön pakastekaapissani.
Vieläkin kai on maalla tavallista että saunavihtojen annetaan kuivua vaikkapa vintillä orsilla. Meillä sidottiin kaksi vihtaa yhteen ja vihtaparit heitettiin orrelle kuin länget hevosen kaulaan. Sitten ne haudottiin lämpimässä vedessä pehmeiksi ennen käyttöä.
SkillaN siellä lekottelee auringossa ja nauttii varmaankin lomastansa.
Kiva kuulla hiukan matkakuulumisia kunhan hän palaa takaisin.
Hyvää yötä, kauniita unia myöhäisille kulkijoille!
30.05.2005 22:59
Eikö se Helmiryynipuuro ollut sellaista joka näytti sammakonkudulta? :/
30.05.2005 17:58
henkilökunta häviäjiä Ryanairilla.
Ryanairin Pohjoiseuroopan päällikkö kertoi täällä kotonansa, kotikunnassani käydessään paikallislehdessämme, kuinka noita halpoja hintoja saavutetaan.
Kaikki välikädet ja provosiot on poistettu.
98 % lentolipuista myydään netin kautta. Sillä tavalla säästyy 30 % lippujen hinnasta.
Yhtiö käyttää samaa konetyyppiä kaikilla lennoillaan, Boeing 737-800, joka yksinkertaistaa koneitten huoltamista ja varaosien hankintaa, samalla kun säästyy n. 15 %.
Yhtiö käyttää pienempiä lentokenttiä, joka tekee lennot joustavammaksi ja halvemmaksi. Yhtiö ei maksa rampeista ja muista hienouksista. Matkustajat kävelevät itse koneeseen.
Pienet lentokentät mahdollistavat myöskin sen että kone voi palata kentältä 25 minuutissa, kun se taas suurella lentokentällä veisi vähintäänkin 40 minuuttia. Pari lentovuoroa lisää päivittäin.
Henkilökuntaa hyödynnetään maximiin. Henkilökunta saa nukkua kotona, sen sijaan että maksettaisiin kalliita hotellihuoneita.
Ryanairin henkilökunta chekkaa matkustajat sisään, ottaa vastaan boardingpassin gatella, tulee sitten koneeseen ja myy kahvia, voileipiä, taxfree-tuotteita, arpoja ym. matkan aikana.
Päämääränä on että neljän vuoden päästä lentoliput ovat ilmaisia - paitsi lentoverot - ja rahat hankitaan kaikella ylimääräisellä myynnillä.
30.05.2005 17:14
Viime vuoden alussa kun Ryanairin koneet alkoivat lentää Skavstan lentokentältä, kuului miehistöön 20 henkeä. Elokuussa heistä oli jäljellä 4, muut olivat sanoutuneet irti.
Tilalle otettiin latvialaisia lentoemäntiä. Taatusti tyytyväisiä työehtoihinsa!
30.05.2005 16:51
Ryanairilla ei ole minkäänlaisia työehto- tai sosiaaliturvasopimuksia henkilökuntansa ammattiliittojen kanssa. Eivätkä aio tulla sellaisia sopimaankaan.
Ryanair tähtää ainoastaan mahdollisimman halpoihin lentomatkoihin, viis siitä millä tavalla nuo halvat matkat saadaan aikaiseksi.
Ei siihen henkilökunnasta välittäminen kuulu.
Henkilökunnan on itse otettava sairaus- ja tapaturmavakuutukset ja maksettava ne omasta pussistaan.
Ryanair tähtää siihen että lentoliput tulisivat olemaan tulevaisuudessa ilmaisia - paitsi lentoverot - ja että Ryanair hankkii rahaa pelkällä myynnillä. Neljän vuoden sisällä tämän pitäisi toimia käytännössä.
30.05.2005 16:40
perus-kantajäsenjuttu on näkynyt? :D
Ajattele mitä lukemia olisi tullut jos profiilin olisi voinut laittaa heti alussa näkyviin??
Mitähän "ukkoja" tarkoittanet? Minulle kun ei varsinaiset ukot kelpaa...Hamettakaan en paljon käytä.
29.05.2005 13:58
esim. sen ettei kukaan voi tulla väittämään olevansa mies/nainen nimissäsi ja kirjoittamaan mitä tahansa soopaa, jos nimimerkin takana et ole itse.
Lukijat ainakin tietävät siinä tapauksessa että olet ja et ole....
29.05.2005 13:44
Pitäkää vaan hajut poissa niin kaikki on OK.
29.05.2005 12:27
Varsinkin viime päivinä on voinut huomata, kuinka paljon aktiivisuutesi palstoillamme on vaikuttanut!
Häirikkömme on etsinyt uusia uria, missä kirjoittajat itse ovat ottaneet aktiivisesti osaa, mutta sheriffi vielä seuraa tilannetta.
Itse olen joutunut siellä häirikkömme hampaisiin, koska häirikkö on huomannut että hän saa heittää herjaa vapaasti ilman että sheriffi puuttuu asiaan.
Jatka samaan tyyliin vaan, poista kaikki p---- viestit!
29.05.2005 12:02
103 / 131