Vapaa kuvaus

Aloituksia

150

Kommenttia

2606

1. ajatella ääneen noin suuria asioita "liian pienellä koneella" :D?

Minusta tuntuu että omistusoikeudella ja omistushalulla on jotakin tekemistä tai jopa suurta merkitystä kaikkeen mitä ympärillämme tapahtuu.

Onko se kokonaan kaiken elävän luonteeseen kuuluva ominaisuus, jolle ei mahda mitään vai onko se suurelta osin ympäristön vaikutuksesta opittu ominaisuus?

Ainakin kun katselee pikkulintuja jotka etsivät hyönteisiä niin näkee kuinka ne salamannopeasti lentävät kärpäsen perään. Tämä toistuu kerta toisensa perään.
    Kaikki on rauhallista niin kauan kuin itsekukin pysyttelee omalla reviirillään. Mutta jos joku niistä sattuu menemään toisen alueelle, niin tämä reagoi heti aggressiivisuudella.
    Voi vaan kysyä, tuntevatko pikkulinnutkin omistusoikeuttansa uhattavan ja puolustavat sen takia reviiriään.
    Samaahan näkee muittenkin eläinten keskuudessa.

Omistusoikeuden tunne ei siis ole ainutlaatuinen, sitä on eläinten maailmassakin.

Ihmisen kehitys on osa luonnon kehityksestä ja
    tämä päivä on eräs vaihe materialismin kehityksessä.

Mahtaako syynä, että kaukomailla menee huonosti, olla se että kehittyneen tekniikan ansiosta ollaan pystytty tuottamaan liikaa tavaraa, joka ei mene kaupaksi.
    Ovella on jo uutta tekniikkaa joka törmää vanhoihin tuotanto-olosuhteisiin ja valtavaroihin.
    Kilpailu kovenee eikä huomioon oteta todellista tarvetta.
    Tuotanto on suurempi kuin kuluttajien ostovoima, hinnat laskevat, heikommat työnantajat pistävät lapun luukulle, työttömyys lisääntyy.

Onko tämä sitten sitä historiallista luokkayhteiskuntaan kuuluvaa ilmiötä kun tuotamme enemmän mitä tarvitsemme elättääksemme itsemme ja lisääntyäksemme?
    Keskiaikana oli feodaaliherrat jotka hallitsivat, nyt meillä on suurteollisuus.
  2. Katsoitko hinnan oikein?
  3. Varsinkin viime päivinä on voinut huomata, kuinka paljon aktiivisuutesi palstoillamme on vaikuttanut!

Häirikkömme on etsinyt uusia uria, missä kirjoittajat itse ovat ottaneet aktiivisesti osaa, mutta sheriffi vielä seuraa tilannetta.
    Itse olen joutunut siellä häirikkömme hampaisiin, koska häirikkö on huomannut että hän saa heittää herjaa vapaasti ilman että sheriffi puuttuu asiaan.

Jatka samaan tyyliin vaan, poista kaikki p---- viestit!