Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mdk.mdk
profiilit
mdk.mdk
mdk.mdk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
162
Kommenttia
2982
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Täällä Smoolannissa on Västervikin kaupungin edustalla Gränsö,
parin hehtaarin kokoinen saari, joka on keväällä täynnä kieloja.
Muuta aluskasvillisuutta ei saarella paljon näe.
Kun kukinta on parhaimmillaan, on kuin tulisi parfyymitehtaaseen,
ilmavirtojen mukana leijuu sieraimiin mitä ihanin kielojen tuoksu.
28.09.2005 16:44
Minulla oli tilaisuus käydä keväällä Biotissa (ranskalaisella rivieralla)
siellä sijaitsevassa Bonsaimuseossa.
Alue on n 2000 neliömetrin kokoinen, täynnä bonsaipuita.
En ikinä olisi voinut kuvitella miten söpön näköisiä tuollaiset kääpiöpuut ovat, esim. kukkivat kirsikkapuut!
Tätä museota vaalii Okonekin perhe jo toisessa sukupolvessa.
Tasainen lämpö ja ilmankosteus ovat varmaankin onnistumisen edellytys.
Talveksi kasvit siirretään kasvihuoneisiin, vaikka talvi ei aina ole yhtä rankka rivieralla kuin täällä pohjolassa.
28.09.2005 16:39
oman office-avustajani kanssa.
Meni suurinpiirtein näin:
Minä aloitin kohteliaasti:
- Moi!
Hän raapi päätään ja kysyi:
- Mitä haluat tehdä?
Ajattelin laskea hiukan leikkiä ja vastasin:
- Vaikkapa antaa sulle pusun.
Avustaja siinä silmät soikeana ja sanoo:
- Epäselvää, mitä tarkoitat, voisitko tarkentaa kysymystäsi?
- Niin...sellaista lähikontaktia minä vaan...
Ja tämä pöhkö vastaa:
- Ota pois marginaali, tönäise piirustusobjektia vähän kerrallaan ym ym...
- Haista kukkanen!
Ja taas sama alusta:
- On epäselvää, mitä tarkoitat, bla bla...
- Suksi suolle!
- Sijoita sivunumerot mihin tahansa sivulla...
Muuta tabulaattorin sijaintia itä-aasialaisessa tekstissä...
Siinä mulla on avustaja! Välillä se huokailee, mulkoilee ja raapii päätään tai jopa rupeaa pyöränsä viereen nukkumaan. Hyppää sitten kuin sätkyukko, jos vähänkään hiirtä hipaisee... :-D
26.09.2005 20:20
Heinäkuun loppupuolella hän ilmoitti alkavansa kirjoittaa kirjaa noista sotamuistoista.
26.09.2005 19:01
on suosittu maailmalla.
Jos hän naisena tarvitsee apua, niin pitäisi Suomesta löytyä sen
verran gentlemanniainesta miehisten miesten joukosta että pistävät
luun kurkkuun Berlusconille & Co:lle ja puolustavat Suomi-neitoa!
26.09.2005 10:24
olen normaalioloissa, mutta jos minua rassataan tarkoituksena saada suuttumaan niin "sanankäsittelylaitteistoni" toimii yleensä moitteettomasti :-D
Riippuu sitten siitäkin, kuka "rassaa". Lähiperhepiirissä on joku saanut ärsyttää vuosikymmeniä, mutta siinäkin tapauksessa on tullut mitta täyteen, eikä kyseinen henkilö taatusti vahingoita minua enää.
Olen sitä mieltä että suuttuminen vie turhaa energiaa, jonka voi käyttää mukavampiinkin asioihin.
On mielekkäämpää karistaa energiavarkaat kannoiltaan eikä antaa heidän pimentää päiväänsä.
26.09.2005 10:18
heti rokotuksen jälkeen, aivan kuin olisi tulossa sairaaksi, pientä lämmön nousua, kurkkukipua,
sanoo miesystäväni, jonka pitäisi tietää.
25.09.2005 19:19
Salmensuu oli humoristinen säätiedotuksia esitellessään.
Veteli vähän summamutikassa sääkarttaa piipunvarrella ja kertoi mistä tuulet puhaltavat tai sateet tulevat.
Muistan kerran kun hän ennusti sateista viikonloppua ja toivotti "Surullista sunnuntaita" TV-katsojille!
Mutta osataan sitä täällä naapurimaassakin!
Meillä oli John Pohlman, joka oli aika veijari ja hänen sääuutistensa valmisteluihin meni varmasti aikaa!
Kerrankin hän makasi lumihankeen peitettynä ja ilmoitti kuinka syvä lumipeite juuri nyt on, mittasi viivottimella siellä hangen alla maatessaan...
Joku kerta hän hyppäsi laskuvarjolla lentokoneesta, nuolaisi etusormeaan ilmassa ja ilmoitti mistä päin tuulee.
Vesisateella hän tanssi lätäköissä ja lauloi "Sing´in in the rain".
Oli tyhjän tuntoista kun hän jäi eläkkeelle, tuntui että sateet ja lumimyrskytkin kesti paremmin kun John niistä ilmoitteli omalla tavallaan.
25.09.2005 19:05
Sorry SkillaN, etten malttanut pitää suutani kiinni!
Toivoin kyllä että seriffi olisi kintereillä ja korjaisi tuhmuudet pois heti.
Sillä aikaa kun olin päivän toisella lenkillä ihanassa ilta-auringossa, niin seriffiparkamme on saanut tehdä töitä ja siivota jälkiä, jopa täällä rauhallisessa kahvipirtissä!
25.09.2005 18:44
omalla kohdallasi kateuden ja sellaiselle tunteelle en minä voi tehdä mitään.
Sitten on tämä yksi puskasta huutelija, joka esiintyy muillakin nikeillä, jonka motiiveista minulla ei ole harmaata aavistustakaan.
En häntä tunne. Mahtaako olla toinen kateellinen?
25.09.2005 11:01
Ilkeältä tuntui avata Kahvipirtin ovi ja nähdä hajupojan likaiset jäljet.
Mutta hänelle on osoitettu jo ovea ja pidetään huoli ettei hän pääse pesiytymään, ei hänestä pitkäaikaista vierasta kyllä tule!
Kohta saat SkillaN pistää 1-vuotisjuhlat pystyyn Kahvipirtin kunniaksi!
Hyvin on vuosi mennyt ja ollut todella viihtyisää poiketa rupattelemaan muitten touhujen välillä.
Meillä jatkuu lämmin sää, on luvattu yli 20 astetta täksikin päiväksi.
Lähden lenkille ja mietin siellä mitä ohjelmaa keksin päivän ajaksi.
Hyvää sunnuntaita pirttiläisille!
25.09.2005 09:53
kanssasi, että Bilmanin puoluekannalla ei ole mitään merkitystä tässä yhteydessä, olipa oikeistolainen tai vasemmistolainen tai siltä väliltä, kunhan vaan terveiset menee perille, mitä hän on kuullut eläkeläisten pitävän ongelmana.
Sitten on aivan yks hailee, mikä puolue ottaisi onkeensa ja alkaisi vaikuttaa epäkohtien parantamiseen.
Vai onko niin, että ainoa ongelma täällä on puskasta huutelijat ilkeine viesteineen?
25.09.2005 09:38
Useimmiten huomaa jäljestä päin kuinka olisi tarvinnut menetellä, se on sitä ns. jälkiviisautta, mutta mitä kaikkein läheisimpiin tulee niin tietää heidän "heikot kohtansa" joita voi "käyttää hyväkseen" :-) tässä perhepiirissä.
Mielestäni tämänpäiväinen naisellinen oveluuteni oli parempi vaihtoehto kuin suora komento: - Menes poika pesemään mutsin auto! Tai vaikka olisin pyytänyt: - Voisitko pestä autoni? olisi tuntunut paljon raskaammalta kuin saada esitellä niinkuin mainos-TV:ssä tehokasta apuvälinettä :-))
Seisoin vielä itse vieressä ja ihastelin kuinka vaivattomalta hänen työskentelynsä näytti (ja itse säästyin selkävaivoilta)!
24.09.2005 20:13
jos haluaa jonkun toisen tekevän työn!
Minulla oli auton pesu mielessä, kellarissa on painepesuri, jota en ole oppinut käyttämään.
Ajattelin pyytää poikaani neuvomaan kun hän tulisi käymään tässä päivän mittaan.
Niin teinkin ja miehet rakastavat saada esitellä tuollaisia teknillisiä apuvälineitä. Poikani ei
ole poikkeus, vaan esitteli kaikki hienoudet todella perusteellisesti, eli pesi koko auton!
En saanut edes kokeilla miltä laite tuntuisi käsissäni :-)
Ja kun oli kerran päässyt vauhtiin, pesi vielä omankin autonsa.
Täällä jatkuu aurinkoinen ja lämmin ilma.
Tänäänkin on ollut yli 20 astetta lämmintä,
kelpaa nauttia tällaisesta syksystä ja ihanista väreistä luonnossa.
Leppoisaa lauantai-iltaa kaikille!
24.09.2005 18:27
sellaisen ihmeen että ryhmä laskuvarjohyppääjiä
oli jättänyt housut kotiin :-)
Heidän ilmassa ryhmittymisensä erilaisiin kuvioihin meni kyllä ohi, kun kamera otti lähikuvia ilmassa vipattavista perhekalleuksista!
24.09.2005 18:10
minun kirjoitteluani tässä aiheessa, niin sanoin aivan selvästi, että käyttäisitte tätä mahdollisuutta hyväksenne kun se tarjotaan,
tällaista ei meille Ruotsissa tulla tarjoamaan
ja tietenkin tarkoitin että täällä meillä on turha yrittääkään saada kansanedustajiin yhteyttä puhelimitse.
Taidat olla vaan riitaa jauhamassa.
Päättelen noista muistakin viesteihini tulleista
vastauksistasi.
24.09.2005 13:32
ovat jo niin ylösotettuja että kyllä puhelinvastaaja napsahtaa päälle, jos yrittää
saada "valtaan" yhteyttä.
Rupea siinä sitten puhelinvastaajaan kertoilemaan eläkeläisten huolista yhteiskunnassa.
24.09.2005 10:47
Tuollaisia tarjouksia tuskin tulee meille täällä Ruotsissa.
23.09.2005 21:13
Yritän ymmärtää.
Pari vuotta sitten kun istuin konserttisalissa omassa tuolissani,
tunsin yks kaks suunnatonta yksinäisyyttä siellä satojen muitten joukossa.
Barbara Hendricks, jonka arioita olin odotellut,
vahvisti vaan tätä tunnetta.
Jälestä päin olen huomannut että se oli vaan (vaan?) fyysistä yksinäisyyden tunnetta.
Ainahan on kiva jakaa tuollaiset kokemukset jonkun rakkaan kanssa.
Todellinen yksinäisyys on jotakin muuta.
Silloin on hyvä, jos on saanut turvan jostakin käsittämättömästä, vaikkapa vahvasta äidistään,
että tuntee itsensä turvalliseksi siitä huolimatta että on yksin.
23.09.2005 20:14
poikkeuksellinen nainen tämän päivän Suomessa.
Hän sanoo, ettei hänellä ole ikinä ollut asiat niin hyvin kuin on nyt!
Ja sen ymmärrän. Äitini on entinen alkoholistin vaimo. Ei velkoja, ei häpeää, ei humalaista miestä. On turvallinen koti, on ruokaa, on lämpöä, on lapset.
Mitä tästä kaikesta saat mukaasi, kun kaiken jätät?
23.09.2005 19:54
103 / 150