Vapaa kuvaus

Aloituksia

162

Kommenttia

2982

1. Hei kaikille! Kirjoitan tähän Maalaismiehen viestin jatkoksi ja kerron mitä minä olen tehnyt
    näitten viime päivien aikana.

Onneksi en sekaantunut sinne "eläkeläisketjuun" silloin kun sananvaihto oli kuuminta :-D vaan pistin tuulemaan täällä kotona!
    Rupesin tekemään syyssiivousta talossa ja olen nyt saanut joka nurkan tip-top kuntoon!

Ajattelin siinä paikkoja jynssätessäni, että olen köyhä eläkeläinen, mutta en valita, vaikka olen "pahimpina vuosina" tehnyt kolmea työtä yhtä aikaa, maksanut jopa "110 %pomperipossaveroa" kun olen tyhmä ja siinä verorahoillani elättänyt ihmisiä, jotka eivät jaksa tai halua tehdä töitä.

Pomperipossaveroa maksoin eräänä kesänä kun tein töitä Suomessa lomani aikana ja maksoin Suomeen ennakkoveron. Sitten sain maksaa vielä samasta palkasta veroa täällä Ruotsissa, koska maitten välillä ei ollut vielä nykyistä verosopimusta.
    Lopputulokseksi jäi että Suomessa hankkimani bruttopalkka meni kokonaan + 10 %!

Kirjailija Astrid Lindgren kirjoitti sadun Pomperipossasta kun huomasi että hänen tuloilleen kävi samalla tavalla joinakin vuosina.

Maalaismies, puhuit mielen tasosta, joka käsitteenä tuntui olevan joillekin aivan vieras, mutta sanoisin että siinä eläkeläisketjussa tuli
    kyllä monen "reptiilitaso" hyvin esille :-D

Ellumarin puolustukseksi sanon, että kun on oppinut hänet tuntemaan, niin tietää että siinä on räväkkä tyttö, joka sattaa herpaantua alituisiin valitusvirsiin ja yrittää omalla tavallaan saada näkemään kuinka hyvin meillä sentään asiat on moneen muuhun maahan verrattuna.

Jos Ellumari lukee vielä näitä sivuja niin haluan toivottaa hänelle onnea avioliiton satamassa ja kiitän hauskoista hetkistä näillä palstoilla!

Ja teille muille sanon, että jatketaan vaan toistemme kehumista ja nautitaan eläkepäivistä hyvällä omalla tunnolla.
  2. Ellumarin temperamentilla sanotaan asiat välillä kärjistäen ;-) mutta on itsellänikin ollut joskus samantapaiset ajatukset kun olen reissannut Suomen ja Ruotsin välillä ja katsellut eläkeläisporukoita.

Seurasin kerran erästä iloista eläkeläisporukkaa kun tulin hytistäni kahville laivan baariin.
    Juttu luisti ja nauru kaikui, porukalla oli
    hauskaa.
    Kun tulin iltapäivällä syömään, oli sama porukka jo kännissä ja nauru oli muuttunut kärtyisäksi valitukseksi, voin erottaa kun valitettiin, että "kyllä viinan hintoja korotetaan, mutta ei eläkkeitä"!
    Ja kun ennen laivan satamaan tuloa tulin hörppäämään kahvikupposen, oli yksi mummoista pöydän alla ja nukkui lätäkössä. Olutta kai
    se vaan oli...? :-)

Meitä on niin monenlaista, eläkeläisissäkin. Jotkut eivät ole ikinä tyytyväisiä, kuinka hyvin
    tahansa asiat ovatkin.